Etsin jotain mehevää sanontaa, tuota ei kai voi suoraan kääntääkään.
Samoin olisi tarvetta vastineelle sanonnasta "tunkion kukittaminen".
"Juosten kustu" ruotsiksi?
10
365
Vastaukset
- päin?
Nostetaan kissa pöydälle - Vi ska kissa på bordet!
Kustu voisi olla esimerkiksi Gösta.- jukranpujut
Pöhkö käännösehdotus.
- sanoa.
jukranpujut kirjoitti:
Pöhkö käännösehdotus.
Juosten kustu tarkoittaa tietenkin sitä, että menee vähän reisille.
Ettei vain itseltäsi mennyt jotakin ohi? - Hoono rootsi
http://www.bukefalos.com/f/archive/index.php/t-948548.html
Narttukoira löytää juosta jolkotellessaan oman sisäisen kissansa vai mitä tuo meinaa?
No – hyvä ettei sentään kuseskele juostessaan!
Pysähtyykö ajoporo aina poronkuseman välein vai tyhjentääkö rakkonsa vauhdissa, ahkiossa ähkivän silmille?
- kutsuttu
löpande inbjudan vai miten se menikää?
- jukranpujut
Ja toinen pöhkö ehdotus...
Onko teillä niin heikko suomen kielen taito, ettette käsitä, mitä "juosten kustu" tarkoittaa?
- Jonniin joutava
Kukittaa tunkio = att dekorera Jonni med blommor. Kaikkihan varmaankin tietävät jonni-sanan merkityksen.
- Muut saa selittää
Sten, drick nu bara det som pissats!
- Stoppnålens gök
Alivaltiosihteeri taisi olla joskus tietävinään, että on parempi olla kukkana tunkiolla kuin sorsana sairaalassa – det är bättre att blomstra på dynghögen än att tjäna som urinflaska i sjukhuset.
- Seli seli
Pujut ja jukrat:
Appiukkovainaa oli vanhan kansan miehiä (s. 1922). Vesistön varren kasvattina hän oli tietysti myös kalamiehiä. Hänen kielenkäytössään puju tarkoitti katiskan, verkon tai vastaavan kalanpyydyksen merkkikohoa (oma isäni kutsui sellaista tupuriksi, vaikka oli samalta murrealueelta kotoisin).
Englanninkielinen urbaanislangisanakirja tuntee lyhennesanan PuJu, joka tulee kuulemma sanoista 'pussy juice'.
En tiedä, oliko edesmennyt Juice Leskinen enemmän kissa- vai koiraihmisiä. Kielenkääntäjäkoulutusta nauttineena verbaalikkona hän olisi kuitenkin varmasti osannut selittää PuJun merkityksen.
http://kaannos.com/sanastot/haku/suomi-englanti/jukra selittää puolestaan, että jukra = gosh, gee, golly tjsp.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305862Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144414Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3401579- 701339
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791179
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek101170