Mie puhun Rovaniemen murretta ja nyt sitä kirjotanki. Mitä sie teet jos suun avvaimet hukkuu? Soitakko polliisille? Vai etikkö niitä ite? Mitä jos sie et löyvä niitä? No haittaako se jos niitä ei löyvy? Mihin sie avvaimia tarvit kun ovet on auki kumminki. Pelekkä harava ovea vasten riittää näyttämää että kettään ei oo kotona. Jos on jotaki asiaa tai tuomista on niin voi laittaa sen etteiseen vaikka kukkaan ei oo kotona.
Ja nyt suomeksi :)
Ajatelkaa, aikoinaan elin oikeasti tuollaisessa maailmassa Rovaniemen keskustan tuntumassa (muutama sata metriä). Harava kertoi että ketään ei ole kotona. Varkaita ei tarvinnut pelätä. Olispa nykysinki niin.
Rovaniemen murre
4
2579
Vastaukset
- pohpohj.
vähän etelämpänä laitettiin luuta oven
eteen
Talvella kun ei juuri haravaa tarvita niin luuta on parempi.
Eli päinvastoin kun nykyään, ilmoitettiin ettei ole ketään kotona,
Oi niitä aikoja... Okein. Mutta minkä ihmeen sanoman tahdoit viestilläsi välittää?
- Anonyymi
Mitä mahtaa tarkoittaa kanski?
- Anonyymi
Tännään pittää olla säpit ja teljet ovisa ynnä kalterit ikkunoisa ennenku arvaa kotuaan ulukoistua vaikka kauppaan eli postiin. Nelekytä vuotta sitten ku kylille lähti, nii ei kai sitä muuta lukkoa ovveen ollu ku luuta nojolleen ja takasi tullesa lukko oli siinä, ei kukkaa ollu poikennu tuvasa asti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1411193
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061081- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.116966Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949