Tälläkin palstalla on henkistä nurkkiin kuseskelua. Yritetään luokitella sen lajit:
-Kun on monta erillistä väitettä / kysymystä sisältävä viesti, sanotaan että kirjoittaja voi ottaa lääkkeensä, yhtään erittelemättä mikä on vikana tai tuntuu olevan vikana.
-Viestiin "vastataan" kopioimalla joitain vastattavan viestin sanoja muodostamaan hieman sarkasmia muistuttava täysin käsittämätön sanaketju, joka ehkä on merkki vääränä pitämisestä tai sitten vastaajan mielenhäiriöstä (ei saa selvää).
-Väitteiden tai kysymysten esittäjästä tehdään itse asia, tavalla joka määrittää väitteiden totuuden, vastaukset kysymyksiin, kysymysten vastausten itsestäänselvyyden tason tai kysymysten mielekkyyden.
-Väitteiden tai kysymysten esittäjälle vastataan jotain tyyliin "luulet kai olevasi nero" (mikä tässä on pointti?)
-Kysyjälle vastataan: "mitäs luulet", "no arvaa miksi" tai "mitä voit tehdä asialle?"
-Oletetaan motiiviksi huonoin mitä voi keksiä tai ainakin näytellään niin. Tehdään pahimmat tulkinnat mitä voi keksiä tai ainakin näytellään niin (ehkä jotta saataisiin joku myöntämään tulkinta joka on toisiksi pahin).
-Vain "väitetään" että 0 kpl asiantuntijoita yhtyy yhteenkään vastattavana olevaan mielipiteeseen tai 0 asiantuntijaa pitää yhtään väitettä oikeana. Pitäisi sanoa onko itse samaa mieltä tai pitääkö itse väitteitä oikeina, tai esitettyjä ratkaisuja (ehkä) tarpeeksi lähellä optimia olevina, riittävän yleisissä olosuhteissa.
Palstan käytöstä: osa1: henkinen nurkkiin kuseskelu
3
143
Vastaukset
- Kuutiotuohi429
Olet väärässä! Yksikään asiantuntija ei ole kanssasi samaa mieltä... oletko ottanut lääkkeesi? 8)
- Anonyymi
Erityisasiantuntijan puhe on arvokasta YLESSÄ, kun se arvioidaan markkoina. Arvion tekee eritiyisasiantuntija.
- Anonyymi
Täällä ei kuseksita nurkkiin vaan keskustelun aiheeseen liittyvän moderoinnin puuttuessa paskannetaan keskelle lattiaa.
Aloittajan ongelmaan on helppo ratkaisu: Esitä asiasi pienemmissä palasissa ja perustele palaset kirjallisuusviitteillä. Näin mahdolliset virheesi tulevat käsiteltyä kohta kohdalta eikä palstalle toinestasi ilmaannu haisevaa läjää jonka hajulle näyttää löytyvän syy viestin lukuisista virheistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde283151Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän352874- 1502358
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542299Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti261970Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3961778Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1101723- 3231630
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm151492- 1351489