Turkkilainen ohut leipä

Maija

Onkohan kellään Turkkilaisen ohuen ohuen leivän ohjetta? Sitä jota tarjoillaan ennen pääruokaa valkosipuli dipin ja tomaattidipin kanssa. Olisin erittäin kiitollinen jos joku tietäisi sen:)

9

4631

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joni

ettet nyt tarkoita ohuella leivällä intialaista papadum-leipää tai naan-leipää? Turkkilaisessa paikoissa olen syönyt leipää joka on paksumpaa kuin pita-leipä. Ne maistuvat yleensä hieman makealta joten käyttävät varmaan hieman hunajaa taikinan joukossa.

• besserisser

Turkkilaista on vaikeaa sekoittaa intialaiseen, ohjetta en tiedä kumpaankaan.

• joni
        besserisser kirjoitti:

Turkkilaista on vaikeaa sekoittaa intialaiseen, ohjetta en tiedä kumpaankaan.

harva kutsuu sämpylää ohuen ohueksi. cross kitchen paikkoja kun on paljon niin siellä saattaa olla alkuperäpaikka vieras. Joka tapauksessa naan-leipää saa tehtyä kotonakin helposti. Jugurtissa ja gheessä salaisuus. Lisäksi kannattaa paistaa kiertoilmauunin "pitsa" asennossa eli pelkkä alalämpö ja kiertoilma päälle. 250 astetta.

• Kysymys
        joni kirjoitti:

harva kutsuu sämpylää ohuen ohueksi. cross kitchen paikkoja kun on paljon niin siellä saattaa olla alkuperäpaikka vieras. Joka tapauksessa naan-leipää saa tehtyä kotonakin helposti. Jugurtissa ja gheessä salaisuus. Lisäksi kannattaa paistaa kiertoilmauunin "pitsa" asennossa eli pelkkä alalämpö ja kiertoilma päälle. 250 astetta.

kertoisitteko minulle, mitä se on?

• Käivärä
        Kysymys kirjoitti:

...taitaa olla ns kirkastettua voita. Tekotapaa en muista, mutta normi voita piti sulattaa jne.

• Anonyymi
        Kysymys kirjoitti:

Lavash!

• ...

tämän turkkilainen leipä on nimeltään lavas. Itse ainakin tarkoitan sitä palloksi paisunutta leipää jota nautitaan mezejen kanssa. Ja itsekin kaipaan ohjetta. Kuin myös sitten sillen tuliselle tomaattidipille (ezme) ja valkosipulidipille (haydari).

• ...

• syömäri

iso-omenassa (espoo) näin myytävänä lavash -leipää. loistavaa! tais olla joku turkulainen valmistaja. äkkiä kaikki ostoksille jotta ottavat jatkossakin valikoimaansa! reseptejä taitaa löytyä parhaiten ihan perinteisesti ruokaohjekirjasista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4448
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      153
      3303
    3. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      57
      2602
    4. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2564
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      112
      2345
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1903
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1701
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1636
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      170
      1558
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      36
      1275
    Aihe