Paavi syytettynä

"Charges initiated against Pope for crimes against humanity!" kertoo irishtimes.com
http://www.irishtimes.com/newspaper/world/2011/0223/1224290630240.html

Kaksi saksalaista lakimiestä ovat nyt nostaneet syytteet paavia vastaan ihmisoikeusrikoksista kansainvälisessä rikostuomioistuimessa. Syytteissä mainitaan mm. pedofiliatapausten järjestelmällinen salailu sekä kondomien käytön kieltäminen jäseniltään vaikka niillä voitaisiin estää HIV-tartuntojen leviäminen.

7

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pöljäilee

      No milläs ne sen paavin aikovat saada tuomarin eteen, eikös paavilla valtionpäämiehenä ole koskemattomuussuoja???

      • Mistä lähtien valtioiden päämiehillä on ollut koskemattomuussuoja? Ei sellaista tietääkseni ole.


      • miss ei kirj.
        ertert kirjoitti:

        Mistä lähtien valtioiden päämiehillä on ollut koskemattomuussuoja? Ei sellaista tietääkseni ole.

        Meinasin juuri sanoa samaa. Ei sellaista ihmistä ole olemassakaan joka olisi lain ulkopuolella ja saisi tehdä mitä tykkää.


      • 785+

        'eikös paavilla valtionpäämiehenä ole koskemattomuussuoja???'
        Milosevic, Saddam...


      • Tosimies.
        ertert kirjoitti:

        Mistä lähtien valtioiden päämiehillä on ollut koskemattomuussuoja? Ei sellaista tietääkseni ole.

        Ei se taida oikein onnistua se Paavin pidättäminen,tässä Wienin sopimusta joss Pyhä Istuinkin oike erikseen mainitaan.
        http://www.finlex.fi/fi/sopimukset/sopsteksti/1970/19700004

        Sitten kun luopuu Paaviudestaan ja on taas yksityishenkilö silloin pidätys onnistuu, mutta rikokset lienevät jo vanhentuneet.


      • Onhan G.W Bushillaki
        miss ei kirj. kirjoitti:

        Meinasin juuri sanoa samaa. Ei sellaista ihmistä ole olemassakaan joka olisi lain ulkopuolella ja saisi tehdä mitä tykkää.

        Ameriikassa jonkinlainen syytesuoja niin miksei Paavillakin?


    • Alkaa Katolisillakin puntit tutista.

      Pedofiliakohun vaivaama katolinen kirkko menettää jäseniä Itävallassa kiihtyvässä tahdissa. Vuoden alkupuoliskolla kirkosta oli eronnut jo arviolta 57 000 ihmistä, eli enemmän kuin koko viime vuonna yhteensä, kertoo Standard -lehti.

      http://www.nelonen.fi/uutiset/ulkomaat/pedofiliakohut-lisänneet-eroja-kirkosta-itävallassa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe