Miehet, jotka eivät löydä naista

Ei hämmästynyt

Nonniin, tehdään sama asia toisin päin.
Mistä uskot että johtuu jos joku mies ei löydä naisseuraa?

Mitkä syyt mielestänne ovat niitä ilmiselviä?

Mitkä syyt ovat sellaisia että niile voisi ehkä henkilö tehdä jotain ja mitkä sellaisia joille ei kukaan mahda mitään itse ellei vastapuoli muuta kriteerejään?

Ennen kaikkea tahtoisin kuulla niitä mielipiteitä myös naisilta, joissa katsotaan kauemmaksi kuin ne omat turn-offit miehissä ja listattaisiin miesten kohdalla niitä ominaisuuksia, jotka noin yleisesti voisi johtaa jatkuvaa tai jopa ikisinkkuuteen?

Ehkä vois auttaa jotakuta... (en tarvitse itse apua1 :D)

138

919

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....................

      Syitä pahimpaan ikisinkkumiehuuteen:

      - naisten vihaaminen
      - mariseminen, itsesäälissä rypeminen
      - kyvyttömyys normaaliin kommunikointiin
      - kyvyttömyys tuntea empatiaa toisia kohtaan

      • Ei hämmästynyt

        Siinä oli ihan hyviä. Yksi tarkennus aloitukseen!

        Uskotko että luopumalla noista mies kuin mies löytää itselleen naisen?

        Eli jos mies ei omaa noita ominaisuuksia tai asenneongelmia joita mainitset niin missä voisi olla vika jos hän ei löydä naisseuraa?


      • ....................
        Ei hämmästynyt kirjoitti:

        Siinä oli ihan hyviä. Yksi tarkennus aloitukseen!

        Uskotko että luopumalla noista mies kuin mies löytää itselleen naisen?

        Eli jos mies ei omaa noita ominaisuuksia tai asenneongelmia joita mainitset niin missä voisi olla vika jos hän ei löydä naisseuraa?

        Koska ei käy missään ja ei tee aloitteita.


      • Ei hämmästynyt
        .................... kirjoitti:

        Koska ei käy missään ja ei tee aloitteita.

        Mielestäsi siis kuka tahansa mies joka ei vihaa naisia, ei elä itsesäälissä, ruikuta tai ole epäempaattinen, mutta joka kommunikoi normaalisti, on ihmisten ilmoilla ja tekee aloitteita löytää naisen itselleen?


      • --__--__
        Ei hämmästynyt kirjoitti:

        Mielestäsi siis kuka tahansa mies joka ei vihaa naisia, ei elä itsesäälissä, ruikuta tai ole epäempaattinen, mutta joka kommunikoi normaalisti, on ihmisten ilmoilla ja tekee aloitteita löytää naisen itselleen?

        Jos ne aloitteet ovat jokseenkin naisten makuun ja mies ei ole susiruma, eikä hae pelkästään kauniita naisia, niin voi olla ihan hyvä lista.


      • Ei hämmästynyt
        --__--__ kirjoitti:

        Jos ne aloitteet ovat jokseenkin naisten makuun ja mies ei ole susiruma, eikä hae pelkästään kauniita naisia, niin voi olla ihan hyvä lista.

        Tuossa tuli jo aika monta kohtaa lisää eli rajoittavia tekijöitä olisi sitten noiden lisäksi:

        -ei osaa iskeä naisia
        -mies on ruma tai ulkonäöltään naisten mielestä epäviehättävä / epämiehekäs
        -mies hakee kauniita tai suosittuja naisia


      • Free Fanny
        Ei hämmästynyt kirjoitti:

        Mielestäsi siis kuka tahansa mies joka ei vihaa naisia, ei elä itsesäälissä, ruikuta tai ole epäempaattinen, mutta joka kommunikoi normaalisti, on ihmisten ilmoilla ja tekee aloitteita löytää naisen itselleen?

        Kyllä. Kuka tahansa mies, joka ei vihaa naisia, ei elä itsesäälissä jne, löytää naisen itselleen. Mene ulos kaupungille ja katso ympärillesi. Siellä on pitkiä ja pätkiä ja ujoja ja rohkeita.

        Ovatko ystäväpiirisi seurustelevat miehet kaikki jotain ylimaallisia YTM:iä? Ulkonäöltään upeita ja super-sanavalmiita? Tuskin.


      • Ei hämmästynyt
        Free Fanny kirjoitti:

        Kyllä. Kuka tahansa mies, joka ei vihaa naisia, ei elä itsesäälissä jne, löytää naisen itselleen. Mene ulos kaupungille ja katso ympärillesi. Siellä on pitkiä ja pätkiä ja ujoja ja rohkeita.

        Ovatko ystäväpiirisi seurustelevat miehet kaikki jotain ylimaallisia YTM:iä? Ulkonäöltään upeita ja super-sanavalmiita? Tuskin.

        Kyselen vain tässä asiaa, ei sen kummempaa.


      • ....................

        Tämä naisten vihaaminen on ihan naurettava väite.

        "kyvyttömyys tuntea empatiaa toisia kohtaan"

        eli mies joka matelee ja ymmärtää kaikessa aina ja ikuisesti naista vain jotta saa pillua


      • toinen tunari

        No katsotaan:

        - naisten vihaaminen
        OHI

        - mariseminen, itsesäälissä rypeminen
        hmmm.... AJOITTAIN mutta koetan salata sen

        - kyvyttömyys normaaliin kommunikointiin
        VAIN ISKEMISTILANTEISSA eli esim. kaikki baarissa tapahtuva kommunikaatio
        Muuten sujuu, olen mm. ollut myyntityössä

        - kyvyttömyys tuntea empatiaa toisia kohtaan
        OHI, taidan olla keskimääräistä herkempi tämän suhteen

        Mutta hyvin on onnistunut ikisinkkuilu näillä eväillä...


    • .........

      Syitä, joihin itse voi vaikuttaa:
      -Köyhyys / työttömyys / pienipalkkaisuus

      Syitä joihin itse ei voi vaikuttaa:
      -Pieni muna
      -Pituus

      • mark.bay-77

        Lisäisin kyllä tuon työttömyyden syihin joihin ei AINA voi itse vaikuttaa. Monet etsii ja etsii mutta eivät löydä.


    • m30.

      "Mistä uskot että johtuu jos joku mies ei löydä naisseuraa?"

      Ylivoimaisesti tärkein syy on se, että naiset eivät tunne vibraatioita alapäässä tavatessaan kyseisen miehen ensimmäistä kertaa.

    • Rietas Poikamies

      Se supliikki, se supliikki.

    • miehenkuvotus

      Väärät valinnat menneisyydessä. Omalla kohdalla näitä ovat olleet se että päästin itseni lihoamaan, ja en alkanut seurustelemaan kun siihen olisi ollut mahdollisuus. Nyt 26-vuotiaana entisenä läskinä ja seurustelemattoma miehenä on aivan turha enään yrittää edes mitään. Kyllä naisten kanssa kaveriksi pääsee, mutta ei sen pidemmälle.

      • gf5647dfgdhy4t6

        Ruikittaminen, mariseminen ja pessimismi ovat naisille turn-offeja! Tuskin sinäkään haluaisit naista joka ruikuttais vain ja suhtautuisi kaikkeen negatiivisesti.


      • lncc
        gf5647dfgdhy4t6 kirjoitti:

        Ruikittaminen, mariseminen ja pessimismi ovat naisille turn-offeja! Tuskin sinäkään haluaisit naista joka ruikuttais vain ja suhtautuisi kaikkeen negatiivisesti.

        Se on turn-off, että sinä ruikutat ja mariset siitä, että muut ruikuttavat ja marisevat.


    • Helppoja

      Seuraavia tuli mieleen:

      - Liian hyvä, naiset eivät uskalla lähestyä
      - Ei uskalla lähestyä naisia

      • Helppoja

        Vielä lisää mitä voisi olla syinä:

        - Ei halua sitoutua, ei ole haku päällä


      • röhönauraja

        - Liian hyvä, naiset eivät uskalla lähestyä
        HAHHAAAHHAHA!


      • Ei hämmästynyt
        röhönauraja kirjoitti:

        - Liian hyvä, naiset eivät uskalla lähestyä
        HAHHAAAHHAHA!

        Joo, minultakin tuli tuosta kahvit melkein korvista.


      • Helppoja
        Helppoja kirjoitti:

        Vielä lisää mitä voisi olla syinä:

        - Ei halua sitoutua, ei ole haku päällä

        Lisätään vielä:

        - Ei kohtaa naista joka haluaa sitoutua
        - Asuu jossakin pienessä paikkaa jossa naisia vain vähän


      • Helppoja
        Helppoja kirjoitti:

        Lisätään vielä:

        - Ei kohtaa naista joka haluaa sitoutua
        - Asuu jossakin pienessä paikkaa jossa naisia vain vähän

        Listää vielä:

        - Heikko itsetunto


      • Helppoja
        Helppoja kirjoitti:

        Listää vielä:

        - Heikko itsetunto

        Tuli näköjään miinusta. Perustelut valinnalle: Heikko itsetunto kuitenkin on usein tastalla, jos ei uskalla yrittää, jänittää, ujostuttaa, ei tartu tilaisuuteen, epäröi, lähestyessä ei ehkä onnistu herättämään luottamusta, ei uskalla olla itsevarma ja heittäytyä, ei osaa ottaa rennosti, takertuu, tulkitsee toista väärin...


    • Noh, minun mielestäni jos mies ei löydä naista syynä on useimmiten miehen luonne tai epärealistiset odotukset. Miehet usein haluaa olla kauheita panomiehiä ja jos se ei onnistu, he katkeroituvat. Tai haluavat jonkun Jessica Alban tms. ja katkeroituvat kun eivät saa.

      Minä en ainakaan ikinä saisi Colin Farrellia tms. eikä se tieto mua hetkauta yhtään.

      *Kukaan ei saa kaikkia mutta kaikki saa jonkun*

      • Ei hämmästynyt

        Papuseni, tahtoisitko sinä olla jollekin miehelle siten että hän saa sanoa saaneensa "jonkun"?


      • Ei hämmästynyt kirjoitti:

        Papuseni, tahtoisitko sinä olla jollekin miehelle siten että hän saa sanoa saaneensa "jonkun"?

        Tuolla tarkoitetaan lähinnä että saa ainakin yhden..

        Mulle se kyllä riittäisi. En mä niitä enempää tarvikkaan :D


      • Poikuus pois
        Papu.Sparrow kirjoitti:

        Tuolla tarkoitetaan lähinnä että saa ainakin yhden..

        Mulle se kyllä riittäisi. En mä niitä enempää tarvikkaan :D

        Eikö olisi ihanaa tehdä jollekin ujolle nörttipojalle palvelus ja vapauttaa hänet poikuudestaan?


      • Ei hämmästynyt
        Papu.Sparrow kirjoitti:

        Tuolla tarkoitetaan lähinnä että saa ainakin yhden..

        Mulle se kyllä riittäisi. En mä niitä enempää tarvikkaan :D

        Yhden "jonkun" epäsopivan, jonka kanssa kärvistelet kuinka pitkään kunnes taas olet sinkku?


      • Urban Turban
        Poikuus pois kirjoitti:

        Eikö olisi ihanaa tehdä jollekin ujolle nörttipojalle palvelus ja vapauttaa hänet poikuudestaan?

        Ai vähän silleen Mrs. Robinson -tyyliin?


      • Poikuus pois kirjoitti:

        Eikö olisi ihanaa tehdä jollekin ujolle nörttipojalle palvelus ja vapauttaa hänet poikuudestaan?

        Ei. En mä näe tuossa mitään tavoiteltavaa tai minun etujeni mukaista toimintaa.

        Minä palvelen vain itseäni ja omia halujani. Jos ne on samat kuin jollain muulla niin avot.. pari made in heaven on syntynyt.


      • Ei hämmästynyt kirjoitti:

        Yhden "jonkun" epäsopivan, jonka kanssa kärvistelet kuinka pitkään kunnes taas olet sinkku?

        Ei kun yhden sopivan. Epäsopiviahan on paljon enemmän kuin sopivia joten sopivan löytäminen on haasteellisempaa.


      • Hey, mrs. Robinson
        Papu.Sparrow kirjoitti:

        Ei. En mä näe tuossa mitään tavoiteltavaa tai minun etujeni mukaista toimintaa.

        Minä palvelen vain itseäni ja omia halujani. Jos ne on samat kuin jollain muulla niin avot.. pari made in heaven on syntynyt.

        No, mitäs jos laitettais vähän seteliä pöytään kallistamaan hyötysuhdetta toiseen suuntaan ;)


      • Hey, mrs. Robinson kirjoitti:

        No, mitäs jos laitettais vähän seteliä pöytään kallistamaan hyötysuhdetta toiseen suuntaan ;)

        No sitten, työhän on ihan eri juttu!!!


    • kukkistyttö

      Ehkä kaikki miehet eivät ole oiekasti niin kiinnostuneita löytämään naista. He eivät vain tunnusta sitä, koska on kova sosiaalinen paine sille, että miehen pitää haluta naista tai ei ole mies.

      • Ei hämmästynyt

        No jos jätetään laskuista vapaaehtoinen naisettomuus ja selibaatti.
        Vai tarkoitatko että nuo miehet olisivat aseksuaaleja?

        Suurimpana syynä taitaa tilanteessa jossa mies ei halua löytää naista olla enemmän se että he eivät usko omiin mahdollisuuksiinsa löytää sellaista naista tai naista ylipäätään joten luopuvat tavoittelusta kuin se etteivät todella haluaisi löytää naista elämäänsä.


      • jhjkhjk76786ghgj
        Ei hämmästynyt kirjoitti:

        No jos jätetään laskuista vapaaehtoinen naisettomuus ja selibaatti.
        Vai tarkoitatko että nuo miehet olisivat aseksuaaleja?

        Suurimpana syynä taitaa tilanteessa jossa mies ei halua löytää naista olla enemmän se että he eivät usko omiin mahdollisuuksiinsa löytää sellaista naista tai naista ylipäätään joten luopuvat tavoittelusta kuin se etteivät todella haluaisi löytää naista elämäänsä.

        Heikko libido?


      • m30.

        Pikemminkin päinvastoin, mies ei saisi tunnustaa, että haluaa löytää naisen johon rakastua ja jonka kanssa elää yhdessä. Nykyään miehen pitäisi vain haluta panna jokaista vastaantulevaa naista eikä olla kiinnostunut naisesta kumppanuusmielessä ollenkaan. Se ei ole miehekästä ( tämä ajatus tulee kait naisilta. Naiset usein kirjoittavat, etteivät halua miestä joka on liikkeellä tositarkoituksella, se on nössöä ja ahdistavaa naisten mielestä)


      • Ei hämmästynyt
        jhjkhjk76786ghgj kirjoitti:

        Heikko libido?

        Mitä tarkoitat heikolla libidolla?
        Tarkoitatko että miehellä ei ole haluja ylipäätään vai ei kykyä vietellä naista?

        Koska varmasti on miehiä joilla olisi valtavasti haluja, muttei vain kykene viemään sitä saalistusta alusta loppuun. Onko tällaisella nyt sitten heikko libido verrattuna mieheen jolla ei ole paljon haluja, mutta joka osaa varmasti viedä sen naisen saalistuksen alusta loppuun?

        Tarve ja toiminta, ovat kuitenkin eri asioita paitsi ehkä jossain freudilaisessa ylitulkintaisessa kuvakielessä, jossa yksi johtaa auttamatta toiseen.


      • ---__---
        m30. kirjoitti:

        Pikemminkin päinvastoin, mies ei saisi tunnustaa, että haluaa löytää naisen johon rakastua ja jonka kanssa elää yhdessä. Nykyään miehen pitäisi vain haluta panna jokaista vastaantulevaa naista eikä olla kiinnostunut naisesta kumppanuusmielessä ollenkaan. Se ei ole miehekästä ( tämä ajatus tulee kait naisilta. Naiset usein kirjoittavat, etteivät halua miestä joka on liikkeellä tositarkoituksella, se on nössöä ja ahdistavaa naisten mielestä)

        Nyt kyllä provoilet. Varmasti naiset haluavat miestä, joka on liikkeellä kumppani mielessä. Mies ei vain saa olla liian ilmiselvä ja takertuva sen nimenomaisen naisen kanssa. Eli ei mitään lapsellista palvontaa ja avautumisia --> nössöä ja ahdistavaa.


      • m30.
        ---__--- kirjoitti:

        Nyt kyllä provoilet. Varmasti naiset haluavat miestä, joka on liikkeellä kumppani mielessä. Mies ei vain saa olla liian ilmiselvä ja takertuva sen nimenomaisen naisen kanssa. Eli ei mitään lapsellista palvontaa ja avautumisia --> nössöä ja ahdistavaa.

        En provoile. Oletko ikinä lukenut naisten deitti-ilmoituksia? Lähes jokaisessa esiintyy joku tällainen lause:
        "en tiedä mitä olen täältä etsimässä, en luultavasti mitään"
        "en sitten ole menossa muuttamassa kanssasi yhteen vuoden päästä, että voit siirtyä uuteen ilmoitukseen jos sellaista suunnittelet"
        "minulla on oma elämäni, enkä aio ajankäyttöäni muuttaa, toivottavasti myös sinulla on omaa tekemistä jos tähän vastaat"
        "katsotaan löytyisikö kavereita tai vaikka jotain seikkailua täältä"
        "jos suunnitelmissasi on omakotitalo ja lapset niin voit siirtyä eteenpäin"

        jne.

        Ainakin kaupunkilaisnaisten ilmoituksia kun selaa, niin todella monissa ilmoituksissa on joku tuollainen lause. En ole takertuja, mutta tuollaiset lauseet herättävät kyllä sen verran ärsytystä, että jos nyt sattuisin aloittamaan nettideittailun, niin en vastaisi kellekään tuollaiselle naiselle vaikka kuinka vaikuttaisi muuten hyvältä tapaukselta.


      • ---__---
        m30. kirjoitti:

        En provoile. Oletko ikinä lukenut naisten deitti-ilmoituksia? Lähes jokaisessa esiintyy joku tällainen lause:
        "en tiedä mitä olen täältä etsimässä, en luultavasti mitään"
        "en sitten ole menossa muuttamassa kanssasi yhteen vuoden päästä, että voit siirtyä uuteen ilmoitukseen jos sellaista suunnittelet"
        "minulla on oma elämäni, enkä aio ajankäyttöäni muuttaa, toivottavasti myös sinulla on omaa tekemistä jos tähän vastaat"
        "katsotaan löytyisikö kavereita tai vaikka jotain seikkailua täältä"
        "jos suunnitelmissasi on omakotitalo ja lapset niin voit siirtyä eteenpäin"

        jne.

        Ainakin kaupunkilaisnaisten ilmoituksia kun selaa, niin todella monissa ilmoituksissa on joku tuollainen lause. En ole takertuja, mutta tuollaiset lauseet herättävät kyllä sen verran ärsytystä, että jos nyt sattuisin aloittamaan nettideittailun, niin en vastaisi kellekään tuollaiselle naiselle vaikka kuinka vaikuttaisi muuten hyvältä tapaukselta.

        Myönnetään osittain, että varsinkin nuoremmissa naisissa on niitä, jotka ei edes välttämättä hae suhdetta.

        Mutta joidenkin naisten ilmotekstit voi jättää osittain ihan huomiotta. Nuohan voidaan sitäpaitsi kääntää miesten kielelle:
        ""en sitten ole menossa muuttamassa kanssasi yhteen vuoden päästä, että voit siirtyä uuteen ilmoitukseen jos sellaista suunnittelet"
        = älä ole liian takertuva. Näytä myös ensin että olet cool, komea ja pullat hyvin uunissa, sitten mietitään voisiko meillä ole suhde.

        ""minulla on oma elämäni, enkä aio ajankäyttöäni muuttaa, toivottavasti myös sinulla on omaa tekemistä jos tähän vastaat"
        = mulla on harrastuksia joista en luovu sinun takiasi, älä myöskään ole takertuva nyyhky.

        ""jos suunnitelmissasi on omakotitalo ja lapset niin voit siirtyä eteenpäin"
        = haluan nyt mielenkiintoisen tyypin joka panee hyvin. Lapset sitten kun kello tikittää.


      • Ei hämmästynyt
        m30. kirjoitti:

        En provoile. Oletko ikinä lukenut naisten deitti-ilmoituksia? Lähes jokaisessa esiintyy joku tällainen lause:
        "en tiedä mitä olen täältä etsimässä, en luultavasti mitään"
        "en sitten ole menossa muuttamassa kanssasi yhteen vuoden päästä, että voit siirtyä uuteen ilmoitukseen jos sellaista suunnittelet"
        "minulla on oma elämäni, enkä aio ajankäyttöäni muuttaa, toivottavasti myös sinulla on omaa tekemistä jos tähän vastaat"
        "katsotaan löytyisikö kavereita tai vaikka jotain seikkailua täältä"
        "jos suunnitelmissasi on omakotitalo ja lapset niin voit siirtyä eteenpäin"

        jne.

        Ainakin kaupunkilaisnaisten ilmoituksia kun selaa, niin todella monissa ilmoituksissa on joku tuollainen lause. En ole takertuja, mutta tuollaiset lauseet herättävät kyllä sen verran ärsytystä, että jos nyt sattuisin aloittamaan nettideittailun, niin en vastaisi kellekään tuollaiselle naiselle vaikka kuinka vaikuttaisi muuten hyvältä tapaukselta.

        Tuollaista se nettideittalu aika usein miehelle on.
        Pitää etsiä muutakin kuin seksiä muttei mitään turhan vakavaa. Tätä ei saa viestittää myöskään profiilissa.

        Nuo naisten tekstit joita tuossa lainaat ovat sellaisia, jotka ainakin minun kokemusten mukaan viestivät naisesta sitä että naiseen pitää tehdä myös aika äkkiä voimakas vaikutus miehen ja hurmata nainen jonkinlaiseen romanssiin.

        Varsinaista suhdetta naiset eivät siis haikaile tai kumppania vaan ROMANSSIA.

        Valitettavan usein vain naiset kokevat tämän olevan jotenkin hohdokkaampaa kuin pelkän seksiseuran etsiminen vaikka kyse on lähes samasta asiasta eli kevyemmästä suhteesta jossa tarkoituksena on tyydyttää lähinnä omat fyysiset tai emotionaaliset tarpeet eikä niinkään pyrkiä täyspäiväiseen ja tasapainoiseen kumppanuuteen.


      • sir_eino
        m30. kirjoitti:

        Pikemminkin päinvastoin, mies ei saisi tunnustaa, että haluaa löytää naisen johon rakastua ja jonka kanssa elää yhdessä. Nykyään miehen pitäisi vain haluta panna jokaista vastaantulevaa naista eikä olla kiinnostunut naisesta kumppanuusmielessä ollenkaan. Se ei ole miehekästä ( tämä ajatus tulee kait naisilta. Naiset usein kirjoittavat, etteivät halua miestä joka on liikkeellä tositarkoituksella, se on nössöä ja ahdistavaa naisten mielestä)

        No voi nyyh. Olen minä ainakin sanonut paljon hempeitä ja kauniita asioita tyttöystävälleni eikä ole vielä pakkeja tullut...

        Kai se vähän riippuu siitä kenelle sä noita rakkaudentunnustuksia latelet? Ei mitään ongelmaa jos muija tuntee samoin.


    • melkein täydellinen

      Mä en ole saanut naista sen takia että en hirveästi uskalla tehdä aloitteita. Menee sisu kaulaan. Sinänsä olen kyllä täydellinen: hyvännäköinen, empaattinen, älykäs, huumorintajuinen, pitkä ja normivartaloinen, tyylikäs, sivistynyt, suurenmoinen, vaatimaton sekä lähes täydellinen.

      Se nyt vaan on niin että jos ei uskalla tehdä aloitteita niin ei saa naista. Naiset ei tee aloitteita Suomessa, vaikka muutamia poikkeustapauksia aina löytyy, mutta ei ole mun kohdalle näitä poikkeuksia osunut.

      • Ei hämmästynyt

        Ujous naisten kanssa ollessa ei ole lainkaan harvinaista varsinkni jos on kokemattoman puoleinen mies, joten en yhtään ihmettelisi moista.

        Täällä saa todellakin tehdä aloitteet itse ja aika aggressiviisesti, naiset ei paljon varovaisia kysyjiä katsele tai itse pyri aloitteisiin.


      • sgsdggsfg

        Miksi ihmeessä et uskalla tehdä aloitteita, jos olet tuollainen? Jos siis oletetaan ettet provoile.


      • lähes täydellinen
        sgsdggsfg kirjoitti:

        Miksi ihmeessä et uskalla tehdä aloitteita, jos olet tuollainen? Jos siis oletetaan ettet provoile.

        No olen kyllä jonkin verran tehnyt. Ja viime aikoina varsinkin. Nuorempana olin helvetin ujo. Nykyään en ehkä edes vaikuta ujolta, tulen ihmisten kanssa juttuun, mutta jostain syystä aina kun kiinnostavan naisen kohtaan niin alan jännittää ja miettiä mitä sanoisin jne. En siis ollut teininä näin "täydellinen" ja jotkut huonot kokemukset lisäsi arkuutta suhteessa naisiin. Sitä arkuutta olen tässä askel kerrallaan voittanut.

        Lähinnä teen aloitteita baarissa pienessä rohkaisumaistissa (en mitenkään örveltäen) - viimeisin aloitteen kohde osoittautui varatuksi - oli kyllä kovasti kiinnostunut minusta mutta ystävät "pelastivat" hänet pois paikalta koska mies odotti kotona - en siis aluksi tiennyt että on varattu.

        No, ihan optimistisella mielellä olen. Saan jatkuvasti katseita naisilta. Ainoa esteeni tuntuu olevan tuo arkuus naisten kanssa. Naiset ei ehkä tätä ymmärrä, koska he ovat niitä joita lähestytään. Miehiä harvemmin lähestytään paitsi jos on joku todellinen adonis.


      • sdgdsgsgds
        lähes täydellinen kirjoitti:

        No olen kyllä jonkin verran tehnyt. Ja viime aikoina varsinkin. Nuorempana olin helvetin ujo. Nykyään en ehkä edes vaikuta ujolta, tulen ihmisten kanssa juttuun, mutta jostain syystä aina kun kiinnostavan naisen kohtaan niin alan jännittää ja miettiä mitä sanoisin jne. En siis ollut teininä näin "täydellinen" ja jotkut huonot kokemukset lisäsi arkuutta suhteessa naisiin. Sitä arkuutta olen tässä askel kerrallaan voittanut.

        Lähinnä teen aloitteita baarissa pienessä rohkaisumaistissa (en mitenkään örveltäen) - viimeisin aloitteen kohde osoittautui varatuksi - oli kyllä kovasti kiinnostunut minusta mutta ystävät "pelastivat" hänet pois paikalta koska mies odotti kotona - en siis aluksi tiennyt että on varattu.

        No, ihan optimistisella mielellä olen. Saan jatkuvasti katseita naisilta. Ainoa esteeni tuntuu olevan tuo arkuus naisten kanssa. Naiset ei ehkä tätä ymmärrä, koska he ovat niitä joita lähestytään. Miehiä harvemmin lähestytään paitsi jos on joku todellinen adonis.

        Eli toisin sanoen et ole kovin sanavalmis, nokkela tai hauska? Etkä aggressiivinen iskemisessä? Mutta muuten olet hyvä paketti.


      • lähes täydellinen
        sdgdsgsgds kirjoitti:

        Eli toisin sanoen et ole kovin sanavalmis, nokkela tai hauska? Etkä aggressiivinen iskemisessä? Mutta muuten olet hyvä paketti.

        Melkein mutta ei ihan. Olen nokkela, sanavalmis ja hauska silloin kun en jännitä ja jännitän itseäni kiinnostavien naisten seurassa ainakin ennen kuin on paremmin tutustunut. Tuo iskemisjuttu on jotain mitä olen vasta viime aikoina alkanut "opetella". Aiemmin oletin että naiset huomaisivat miten "hyvä paketti" olen. Mutta siinä kävi tietysti niin, että ne kivat ja nätit naiset/tytöt lähti aina niitten kundien matkaan jotka menivat jauhamaan jotain semidorkaa juttua heille.


      • lähes täydellinen
        sdgdsgsgds kirjoitti:

        Eli toisin sanoen et ole kovin sanavalmis, nokkela tai hauska? Etkä aggressiivinen iskemisessä? Mutta muuten olet hyvä paketti.

        Ehkei se jutun kertominen ole se suurin ongelma, mutta se että en aiemmin ole uskaltanut tehdä aloitteita on. Viime aikoina ole tehnyt muutamia aloitteita, mutta ei niistä ole vielä mitään syntynyt. Hitaasti etenee tämä projekti, mutta kyllä tästä vielä noustaan.

        Pointtini oli vain se että naisettomuuteen ei tarvita kuin yksi juttu: arkuus/aloitteettomuus naisten kanssa. Ei tarvitse olla mikään naistenvihaaja tai muuta epämiellyttävää, koska ei ne naiset lähes koskaan tee aloitteita.


      • Ei hämmästynyt
        lähes täydellinen kirjoitti:

        Melkein mutta ei ihan. Olen nokkela, sanavalmis ja hauska silloin kun en jännitä ja jännitän itseäni kiinnostavien naisten seurassa ainakin ennen kuin on paremmin tutustunut. Tuo iskemisjuttu on jotain mitä olen vasta viime aikoina alkanut "opetella". Aiemmin oletin että naiset huomaisivat miten "hyvä paketti" olen. Mutta siinä kävi tietysti niin, että ne kivat ja nätit naiset/tytöt lähti aina niitten kundien matkaan jotka menivat jauhamaan jotain semidorkaa juttua heille.

        Sinun ehkä kannattaisi opetella olemaan huolettomampi myös niiden naisten kanssa joista alustavasti et ole kiinnostunut ja opetella flirttailemaan ensin heille "ilman paineita".
        Sitä kautta oppii sitten flirttailemaan automaattisesti joka estää jonkin verran sitä jäätymistä naisen kanssa jota tavoittelee. Tietysti eihän se estä sitä jos on todella kiinnostunut tai ihastunut että jännittää, mutta ajan kanssa se juttu helpottaa.

        Tosin älä kuuntele minun neuvoja kun en itse osaa iskeä naisia vaikka osaankin flirtata heille.


      • Ei hämmästynyt
        lähes täydellinen kirjoitti:

        Ehkei se jutun kertominen ole se suurin ongelma, mutta se että en aiemmin ole uskaltanut tehdä aloitteita on. Viime aikoina ole tehnyt muutamia aloitteita, mutta ei niistä ole vielä mitään syntynyt. Hitaasti etenee tämä projekti, mutta kyllä tästä vielä noustaan.

        Pointtini oli vain se että naisettomuuteen ei tarvita kuin yksi juttu: arkuus/aloitteettomuus naisten kanssa. Ei tarvitse olla mikään naistenvihaaja tai muuta epämiellyttävää, koska ei ne naiset lähes koskaan tee aloitteita.

        Tuohon sinun arkuus ja aloitteettomuus listaan olisi voinut lisätä termin "arkisuus".

        Naiset kaipaavat että flirtissä ja iskemisessä on jotain sellaista bonusta joka ei ole vain arkista ja tavallista jutuskelua. Sen takia naiset tykkää spontaanista ja vähän "villistä" menosta miesten puolelta.

        Jos mies tuntuu liian arkiselta niin on aika tavallisen tylsä. Tarvitaan sitä jotakin ja yleensä sen pitää sekä kuulua kommunikaatiossa että näkyä olemuksessa.


      • sdgdsgsgd
        lähes täydellinen kirjoitti:

        Melkein mutta ei ihan. Olen nokkela, sanavalmis ja hauska silloin kun en jännitä ja jännitän itseäni kiinnostavien naisten seurassa ainakin ennen kuin on paremmin tutustunut. Tuo iskemisjuttu on jotain mitä olen vasta viime aikoina alkanut "opetella". Aiemmin oletin että naiset huomaisivat miten "hyvä paketti" olen. Mutta siinä kävi tietysti niin, että ne kivat ja nätit naiset/tytöt lähti aina niitten kundien matkaan jotka menivat jauhamaan jotain semidorkaa juttua heille.

        Ok. No eiköhän se siitä iloksi muutu kun vain jaksat jututtaa naisia.


      • Rietas Poikamies
        Ei hämmästynyt kirjoitti:

        Tuohon sinun arkuus ja aloitteettomuus listaan olisi voinut lisätä termin "arkisuus".

        Naiset kaipaavat että flirtissä ja iskemisessä on jotain sellaista bonusta joka ei ole vain arkista ja tavallista jutuskelua. Sen takia naiset tykkää spontaanista ja vähän "villistä" menosta miesten puolelta.

        Jos mies tuntuu liian arkiselta niin on aika tavallisen tylsä. Tarvitaan sitä jotakin ja yleensä sen pitää sekä kuulua kommunikaatiossa että näkyä olemuksessa.

        Se on se perhanan supliikki taas mikä kaiken ratkaisee.


      • Ei hämmästynyt
        Rietas Poikamies kirjoitti:

        Se on se perhanan supliikki taas mikä kaiken ratkaisee.

        Riippuu miten supliikki määritellään. Puhelahjojakin on erilaisia. Osalla taidoista saa kavereita ja osalla pääsee sänkyyn.


      • Rietas Poikamies
        Ei hämmästynyt kirjoitti:

        Riippuu miten supliikki määritellään. Puhelahjojakin on erilaisia. Osalla taidoista saa kavereita ja osalla pääsee sänkyyn.

        No se on se oikeanlainen supliikki mikä vaaditaan. Ilman sitä ei voi kuin luottaa sattumaan ja onneensa.


      • Valkoritari69
        Ei hämmästynyt kirjoitti:

        Riippuu miten supliikki määritellään. Puhelahjojakin on erilaisia. Osalla taidoista saa kavereita ja osalla pääsee sänkyyn.

        Miehen täytyy saada nainen tuntemaan itsensä naiseksi. Ja flirtin pitää olla sopivan seksuaalista.


      • ..........
        Ei hämmästynyt kirjoitti:

        Tuohon sinun arkuus ja aloitteettomuus listaan olisi voinut lisätä termin "arkisuus".

        Naiset kaipaavat että flirtissä ja iskemisessä on jotain sellaista bonusta joka ei ole vain arkista ja tavallista jutuskelua. Sen takia naiset tykkää spontaanista ja vähän "villistä" menosta miesten puolelta.

        Jos mies tuntuu liian arkiselta niin on aika tavallisen tylsä. Tarvitaan sitä jotakin ja yleensä sen pitää sekä kuulua kommunikaatiossa että näkyä olemuksessa.

        Tunnen yhden YT-miehen, jolla on tapana ravintolaillan aikana näyttää kulliaan naisille. Kuulostaa ääliöltä, mutta se toimii. Naiset tietysti aina paheksuvat, mutta samalla hihittelevät, kuin törkeä ja kehtaava mies siinä onkaan. Ja saanti on melkein 100% varmaa.


      • Rietas Poikamies
        .......... kirjoitti:

        Tunnen yhden YT-miehen, jolla on tapana ravintolaillan aikana näyttää kulliaan naisille. Kuulostaa ääliöltä, mutta se toimii. Naiset tietysti aina paheksuvat, mutta samalla hihittelevät, kuin törkeä ja kehtaava mies siinä onkaan. Ja saanti on melkein 100% varmaa.

        Kuulostaa mahtavalta tyypiltä. Onko sillä edes iso?


      • ......
        Rietas Poikamies kirjoitti:

        Kuulostaa mahtavalta tyypiltä. Onko sillä edes iso?

        On iso. Eihän tuollainen toimisikaan, jos olisi pieni.


      • sir_eino
        lähes täydellinen kirjoitti:

        Ehkei se jutun kertominen ole se suurin ongelma, mutta se että en aiemmin ole uskaltanut tehdä aloitteita on. Viime aikoina ole tehnyt muutamia aloitteita, mutta ei niistä ole vielä mitään syntynyt. Hitaasti etenee tämä projekti, mutta kyllä tästä vielä noustaan.

        Pointtini oli vain se että naisettomuuteen ei tarvita kuin yksi juttu: arkuus/aloitteettomuus naisten kanssa. Ei tarvitse olla mikään naistenvihaaja tai muuta epämiellyttävää, koska ei ne naiset lähes koskaan tee aloitteita.

        Mutta tekee ne joskus. Omaa parisuhdehistoriaa kun katsoo niin oikeastaan neljästä tyttöystävästä kaksi teki aloitteen, riippuu nyt vähän miten aloite määritellään. Seksikumppaneista ja lyhyemmistä tapailuista paljon useampi on lähtenyt naisen aloitteesta. Olen myös saanut aloitteita joihin en ole tarttunut.

        Sä et vaan huomaa naisten aloitteita. Ne on erilaisia kun miesten.


      • kerro kun emme tiedä
        sir_eino kirjoitti:

        Mutta tekee ne joskus. Omaa parisuhdehistoriaa kun katsoo niin oikeastaan neljästä tyttöystävästä kaksi teki aloitteen, riippuu nyt vähän miten aloite määritellään. Seksikumppaneista ja lyhyemmistä tapailuista paljon useampi on lähtenyt naisen aloitteesta. Olen myös saanut aloitteita joihin en ole tarttunut.

        Sä et vaan huomaa naisten aloitteita. Ne on erilaisia kun miesten.

        Kerro nyt sitten millaisia ne naisten aloitteet ovat.


    • 11+11

      - Epävarmuus.
      - Huono itsetunto.
      - Masennus.
      - Itsesäälissä rypeminen.
      - Katkeruus.
      - Sosiaallisesti kömpelö/rajoittunut.
      - Epämiehekäs ulkonäkö.
      - Epätoivoinen.
      - Takertuva.
      - Ei uskalla lähestyä naisia.

    • Free Fanny

      Jos ei käy missään, ei harrasta mitään eikä tunne ketään niin eipä siinä paljon naisiakaan varmaan tapailla. Ja sitten mielikuva vääristyy kuten tällä palstalla on nähtävissä.

      • Ei hämmästynyt

        Entäs jos joku on kokeillut ja todennut ettei ole kovinkaan naisten suosiossa?
        Esimerkkinä että naiset jotka miestä eivät lainkaan kiinnosta (voisi verrata siihen kun naiset sanovat että miehistä saa vain seksiseuraa) vain kiinnostuvat?

        Onko uskosi niin kova tosiaan että jos vain mies tutustuu ihmisiin niin ajan myötä olipa millainen hän itse tahansa hän löytää naisen itselleen?

        Koska tässä nyt tulee näistä jutuista vähän se kuva että jokainen mies joka ei saa naista itselleen on kotona makaava tai tietokoneella näpräilevä huonoitsetuntoinen jurottaja (pahoittelen jos jotakuta loukkaan tällä kuvauksella).

        Koska tuskin näin on.
        Halusin tässä ketjussa todeta mitä yleisesti ajatellaan miesten mahdollisuuksista löytää nainen ja minkä oletetaan olevan syynä.

        En ole lainkaan hämmästynyt vastauksista enkä siitä miten kaukana todellisuudesta kuitenkin osa niistä on miten yleistäviä ne ovat.


      • Free Fanny
        Ei hämmästynyt kirjoitti:

        Entäs jos joku on kokeillut ja todennut ettei ole kovinkaan naisten suosiossa?
        Esimerkkinä että naiset jotka miestä eivät lainkaan kiinnosta (voisi verrata siihen kun naiset sanovat että miehistä saa vain seksiseuraa) vain kiinnostuvat?

        Onko uskosi niin kova tosiaan että jos vain mies tutustuu ihmisiin niin ajan myötä olipa millainen hän itse tahansa hän löytää naisen itselleen?

        Koska tässä nyt tulee näistä jutuista vähän se kuva että jokainen mies joka ei saa naista itselleen on kotona makaava tai tietokoneella näpräilevä huonoitsetuntoinen jurottaja (pahoittelen jos jotakuta loukkaan tällä kuvauksella).

        Koska tuskin näin on.
        Halusin tässä ketjussa todeta mitä yleisesti ajatellaan miesten mahdollisuuksista löytää nainen ja minkä oletetaan olevan syynä.

        En ole lainkaan hämmästynyt vastauksista enkä siitä miten kaukana todellisuudesta kuitenkin osa niistä on miten yleistäviä ne ovat.

        On (niin kova usko, että jos vain mies tutustuu ihmisiin niin ajan myötä olipa millainen hän itse tahansa hän löytää naisen itselleen). Jos tapaa päivittäin ihmisiä, on kavereita ja tutustuu aina silloin tällöin kavereiden kavereihin; osallistuu yhteisiin menoihin, on aktiivinen ja elämänmyönteinen, niin ihan varmasti löytyy myös parisuhde.

        Minulla on sellainen mielikuva, että enemmistö näistä parisuhteettomista miehistä etsii seuraa vain netin kautta tai korkeintaan käymällä silloin tällöin baarissa. Ei ihmekään jos ei tärppää. Parhaiten uusiin ihmisiin tutustuu oman kaveripiirin kautta. Kun joku kavereista alkaa seurustella niin ystäväpiiri laajenee muillakin.

        Selvästi useimmat tietämäni parisuhteet (siis suhteellisen tuoreet eli tältä vuosituhannelta) ovat alkaneet yhteisestä harrastuksesta tai tapaamisesta tuttujen tai tutuntuttujen kautta. Suhdelukuun voi tosin vaikuttaa se, etten ole aktiivisesti yhteydessä bilettäviin ystäviini joten en tiedä heidän parisuhdetilannettaan ja mistä se on alkanut.


      • Expensive Pussy
        Free Fanny kirjoitti:

        On (niin kova usko, että jos vain mies tutustuu ihmisiin niin ajan myötä olipa millainen hän itse tahansa hän löytää naisen itselleen). Jos tapaa päivittäin ihmisiä, on kavereita ja tutustuu aina silloin tällöin kavereiden kavereihin; osallistuu yhteisiin menoihin, on aktiivinen ja elämänmyönteinen, niin ihan varmasti löytyy myös parisuhde.

        Minulla on sellainen mielikuva, että enemmistö näistä parisuhteettomista miehistä etsii seuraa vain netin kautta tai korkeintaan käymällä silloin tällöin baarissa. Ei ihmekään jos ei tärppää. Parhaiten uusiin ihmisiin tutustuu oman kaveripiirin kautta. Kun joku kavereista alkaa seurustella niin ystäväpiiri laajenee muillakin.

        Selvästi useimmat tietämäni parisuhteet (siis suhteellisen tuoreet eli tältä vuosituhannelta) ovat alkaneet yhteisestä harrastuksesta tai tapaamisesta tuttujen tai tutuntuttujen kautta. Suhdelukuun voi tosin vaikuttaa se, etten ole aktiivisesti yhteydessä bilettäviin ystäviini joten en tiedä heidän parisuhdetilannettaan ja mistä se on alkanut.

        Harrastuksessa on vaikea lähestyä naisia koska jos homma menee puihin niin miehelle nauretaan. Onko hyviä neuvoja tähän vai jatketaanko iskemättömällä linjalla?


      • Ei hämmästynyt
        Free Fanny kirjoitti:

        On (niin kova usko, että jos vain mies tutustuu ihmisiin niin ajan myötä olipa millainen hän itse tahansa hän löytää naisen itselleen). Jos tapaa päivittäin ihmisiä, on kavereita ja tutustuu aina silloin tällöin kavereiden kavereihin; osallistuu yhteisiin menoihin, on aktiivinen ja elämänmyönteinen, niin ihan varmasti löytyy myös parisuhde.

        Minulla on sellainen mielikuva, että enemmistö näistä parisuhteettomista miehistä etsii seuraa vain netin kautta tai korkeintaan käymällä silloin tällöin baarissa. Ei ihmekään jos ei tärppää. Parhaiten uusiin ihmisiin tutustuu oman kaveripiirin kautta. Kun joku kavereista alkaa seurustella niin ystäväpiiri laajenee muillakin.

        Selvästi useimmat tietämäni parisuhteet (siis suhteellisen tuoreet eli tältä vuosituhannelta) ovat alkaneet yhteisestä harrastuksesta tai tapaamisesta tuttujen tai tutuntuttujen kautta. Suhdelukuun voi tosin vaikuttaa se, etten ole aktiivisesti yhteydessä bilettäviin ystäviini joten en tiedä heidän parisuhdetilannettaan ja mistä se on alkanut.

        Kerropa nyt asiantuntevana että mistä sä sellaisen kaveripiirin hommaat jos et ole enää ihan nuori vaan jo kolmenkymmenen?


      • ---__---
        Expensive Pussy kirjoitti:

        Harrastuksessa on vaikea lähestyä naisia koska jos homma menee puihin niin miehelle nauretaan. Onko hyviä neuvoja tähän vai jatketaanko iskemättömällä linjalla?

        No kato ei naisia se kiinnosta nauretaanko miehelle. Naisen ihannemies ja muutamat kaverimiehet ottavat kaiken tuollaisen lunkisti.. Siten muunlaisten miesten reaktioilla ei ole väliä, koska heitä ei oleteta olevankaan.


      • ...
        Free Fanny kirjoitti:

        On (niin kova usko, että jos vain mies tutustuu ihmisiin niin ajan myötä olipa millainen hän itse tahansa hän löytää naisen itselleen). Jos tapaa päivittäin ihmisiä, on kavereita ja tutustuu aina silloin tällöin kavereiden kavereihin; osallistuu yhteisiin menoihin, on aktiivinen ja elämänmyönteinen, niin ihan varmasti löytyy myös parisuhde.

        Minulla on sellainen mielikuva, että enemmistö näistä parisuhteettomista miehistä etsii seuraa vain netin kautta tai korkeintaan käymällä silloin tällöin baarissa. Ei ihmekään jos ei tärppää. Parhaiten uusiin ihmisiin tutustuu oman kaveripiirin kautta. Kun joku kavereista alkaa seurustella niin ystäväpiiri laajenee muillakin.

        Selvästi useimmat tietämäni parisuhteet (siis suhteellisen tuoreet eli tältä vuosituhannelta) ovat alkaneet yhteisestä harrastuksesta tai tapaamisesta tuttujen tai tutuntuttujen kautta. Suhdelukuun voi tosin vaikuttaa se, etten ole aktiivisesti yhteydessä bilettäviin ystäviini joten en tiedä heidän parisuhdetilannettaan ja mistä se on alkanut.

        Parhaiten uusiin ihmisiin tutustuu oman kaveripiirin kautta. Kun joku kavereista alkaa seurustella niin ystäväpiiri laajenee muillakin.

        Emtä jos melkein kaikki kaverit ovat ATM:iä? Ja ne muutamat ei-ATM-kaverit:t ovat jo perheellistyneitä, jotka nyhjäävät enää vain toisten (lapsi-) perheellisten kanssa? Ei tällaisessa tilanteessa mitään naisia tapaa. Ja jos joskus harvoin tapaakin, eivät ne kyllä osoita minkäänlaista elettäkään, jotta haluaisivat tutustua.


      • eyytrewqwqi
        Free Fanny kirjoitti:

        On (niin kova usko, että jos vain mies tutustuu ihmisiin niin ajan myötä olipa millainen hän itse tahansa hän löytää naisen itselleen). Jos tapaa päivittäin ihmisiä, on kavereita ja tutustuu aina silloin tällöin kavereiden kavereihin; osallistuu yhteisiin menoihin, on aktiivinen ja elämänmyönteinen, niin ihan varmasti löytyy myös parisuhde.

        Minulla on sellainen mielikuva, että enemmistö näistä parisuhteettomista miehistä etsii seuraa vain netin kautta tai korkeintaan käymällä silloin tällöin baarissa. Ei ihmekään jos ei tärppää. Parhaiten uusiin ihmisiin tutustuu oman kaveripiirin kautta. Kun joku kavereista alkaa seurustella niin ystäväpiiri laajenee muillakin.

        Selvästi useimmat tietämäni parisuhteet (siis suhteellisen tuoreet eli tältä vuosituhannelta) ovat alkaneet yhteisestä harrastuksesta tai tapaamisesta tuttujen tai tutuntuttujen kautta. Suhdelukuun voi tosin vaikuttaa se, etten ole aktiivisesti yhteydessä bilettäviin ystäviini joten en tiedä heidän parisuhdetilannettaan ja mistä se on alkanut.

        Miten voi tutustua uusiin ihmisiin, jos ei ole kaveripiiriä tai yhtään kaveria.


      • Free Fanny
        eyytrewqwqi kirjoitti:

        Miten voi tutustua uusiin ihmisiin, jos ei ole kaveripiiriä tai yhtään kaveria.

        Sitten on varmaan helpompi lähteä suosiolla erakoksi jonnekin munkkiluostariin tai metsän keskelle. Jos mikään ei kiinnosta niin paljoa, että saisi itsensä ihmisten ilmoille, niin miksi joku kiinnostuisi sinusta ihmisenä?

        Niitä tuttavia, joista osasta muodostuu kavereita, saa kun lähtee mukaan toimintaan. Se voi olla joku liikuntaseura tai faniseura tai shakkikerho tai poliittinen järjestö tai vaikka pienoismallirautateiden harrastajat - kai nyt jokaisella on jokin kiinnostuksen kohde?!

        Siis mitä sellainen ihminen tekee päivät pitkät, jolla ei ole harrastuksia eikä kavereita? Käy yksin lenkillä, yksin punttisalilla ja istuu loppuillan yksin kotona?

        Ei siinä mitään, oma valintahan tuo elämäntapa on mutta aika utopistinen ajatus on että silloin voisi tavata ketään naista!


      • Ei hämmästynyt
        eyytrewqwqi kirjoitti:

        Miten voi tutustua uusiin ihmisiin, jos ei ole kaveripiiriä tai yhtään kaveria.

        Eikä tarvitse olla täysin kaveriton tai että tuttavapiiri olisi pelkkiä ATMiä tai vaikka nörttejä, vaan ylipäätään on kaveripiirit hajonneet parikin kertaa elämän aikana muuttojen jne. myötä ja sitten suurin osa porukasta on jo varattuja.

        Ei niitä tuttavapiirejä yhdessä yössä rakenneta Suomessa varsinkaan mitään kautta.


      • Free Fanny
        Ei hämmästynyt kirjoitti:

        Kerropa nyt asiantuntevana että mistä sä sellaisen kaveripiirin hommaat jos et ole enää ihan nuori vaan jo kolmenkymmenen?

        Menemällä mukaan sinne missä muutkin yli kolmekymppiset aikaansa viettävät. On elokuvakerhoja, urheiluseuroja, olutseuroja, viininharrastajia, eri toimialojen järjestöjä... esimerkiksi sunnuntaina oman puolueen vaalivalvojaisiin.


      • Expensive Pussy
        Free Fanny kirjoitti:

        Menemällä mukaan sinne missä muutkin yli kolmekymppiset aikaansa viettävät. On elokuvakerhoja, urheiluseuroja, olutseuroja, viininharrastajia, eri toimialojen järjestöjä... esimerkiksi sunnuntaina oman puolueen vaalivalvojaisiin.

        Et vieläkään vastannut miten miehen tulee iskeä harrastuksessa nainen niin että miehelle ei naureskella.


      • Ei hämmästynyt
        Free Fanny kirjoitti:

        Sitten on varmaan helpompi lähteä suosiolla erakoksi jonnekin munkkiluostariin tai metsän keskelle. Jos mikään ei kiinnosta niin paljoa, että saisi itsensä ihmisten ilmoille, niin miksi joku kiinnostuisi sinusta ihmisenä?

        Niitä tuttavia, joista osasta muodostuu kavereita, saa kun lähtee mukaan toimintaan. Se voi olla joku liikuntaseura tai faniseura tai shakkikerho tai poliittinen järjestö tai vaikka pienoismallirautateiden harrastajat - kai nyt jokaisella on jokin kiinnostuksen kohde?!

        Siis mitä sellainen ihminen tekee päivät pitkät, jolla ei ole harrastuksia eikä kavereita? Käy yksin lenkillä, yksin punttisalilla ja istuu loppuillan yksin kotona?

        Ei siinä mitään, oma valintahan tuo elämäntapa on mutta aika utopistinen ajatus on että silloin voisi tavata ketään naista!

        On sulla kyllä ajatukset.

        En viitsi enää tähän enempää sanoa etten sano sulle pahasti tuosta ajatuksesta että vaikkapa mies jolla ei ole sopviaa kaveripiiriä eikä löydä sopivaa sosiaalista kanavaa mm. harrastusten kautta tuttavapiirin laajentamiseen jossa voisi kohdata sopivia naisia on jokin asuntoonsa hautautunut erakko?

        En ihan arvannut kun tätä ketjua tein että ihan näin stereotyyppisia ajatuksia joku tänne rustaisi.

        Ihan naurua pitelen kysyn että montakohan naiskandidaatia uskot löytyvän sillä että menee shakkikerhoon tai pienoismallirautateiden harrastajiin? Ihan näin lonkalta?

        minäpä sanon: 0. Joko suoraan tai epäsuoraan: 0

        Nähtävästi sinä freefanny olet joku sosiaalinen höpökki jolle on sattunu sillee mukavasti perussosiaalisena ihmisenä että on löytynyt se sopiva tuttavapiiri aina ja ne omat porukat joista sitten on kiva tehdä vertailuja joihinkin munkkeihin todeten että nämä eivät vain viitsi tulla ihmisten ilmoille.

        Jos muut naiset ovat aivan yhtä pihalla kuin sinä miten sosiaaliset suhteet varsinkin miehellä muodostuu nykysuomessa niin en yhtään ihmettele että miehistä jotka ei saa naista tehdään moisia yleistyksiä.

        Nyt tarviin happea ja paljon tuon kommentoinnin jälkeen.


      • .....
        Free Fanny kirjoitti:

        Sitten on varmaan helpompi lähteä suosiolla erakoksi jonnekin munkkiluostariin tai metsän keskelle. Jos mikään ei kiinnosta niin paljoa, että saisi itsensä ihmisten ilmoille, niin miksi joku kiinnostuisi sinusta ihmisenä?

        Niitä tuttavia, joista osasta muodostuu kavereita, saa kun lähtee mukaan toimintaan. Se voi olla joku liikuntaseura tai faniseura tai shakkikerho tai poliittinen järjestö tai vaikka pienoismallirautateiden harrastajat - kai nyt jokaisella on jokin kiinnostuksen kohde?!

        Siis mitä sellainen ihminen tekee päivät pitkät, jolla ei ole harrastuksia eikä kavereita? Käy yksin lenkillä, yksin punttisalilla ja istuu loppuillan yksin kotona?

        Ei siinä mitään, oma valintahan tuo elämäntapa on mutta aika utopistinen ajatus on että silloin voisi tavata ketään naista!

        "Siis mitä sellainen ihminen tekee päivät pitkät, jolla ei ole harrastuksia eikä kavereita? Käy yksin lenkillä, yksin punttisalilla ja istuu loppuillan yksin kotona?"

        Suurin piirtein noin. Ja vaikka olisi kavereitakin, niin ei ihmisillä -jos ovat esim. perheellistyneet- ole nykyään enää aikaa oikeasti tavata kuin muutaman kerran vuodessa. Kaikki hokevat "kiirettään" ja jos haluaa tavata, se on sovittava 3kk etukäteen.

        "Niitä tuttavia, joista osasta muodostuu kavereita, saa kun lähtee mukaan toimintaan. Se voi olla joku liikuntaseura tai faniseura tai shakkikerho tai poliittinen järjestö tai vaikka pienoismallirautateiden harrastajat - kai nyt jokaisella on jokin kiinnostuksen kohde?!"

        Näissä tuppaa tapaamaan vain toisia miehiä, esim. vaikka urheiluporukoissa. Ja siitä puolitutusta pelikaverista on aika pitkä matka siihen, että kutsuttaisiin johonkin illanistujaisiin.


      • Ei hämmästynyt
        Free Fanny kirjoitti:

        Menemällä mukaan sinne missä muutkin yli kolmekymppiset aikaansa viettävät. On elokuvakerhoja, urheiluseuroja, olutseuroja, viininharrastajia, eri toimialojen järjestöjä... esimerkiksi sunnuntaina oman puolueen vaalivalvojaisiin.

        Puolueet Suomessa on perseestä. Niihin en liittyisi vaikka henkeä uhattaisiin.
        Elokuvakerhoja ei pyöri monissa kaupunkeissa lanikaan. urheiluseuroissa joissa olen ollut ovat miesvaltaisia.

        En käytä alkoholia paljon joten olut ja viiniseurat ovat poissa laskuista.

        Toinen juttu on myös se että jos sieltä joku tuttava löytyisi niin se ei vain tarkoita sitä että samalla pujahdat heidän tuttavapiiriin että sitä kautta tupsahtaa eteen vapaita naisia liukuhihnalta.

        Olen saanut kavereita niin miehistä kuin naisista eri harrastusten yms. kautta mutta ei niistä usein ole sen enempää poikinut ajatellen että olisi tutustunut muihin heihin tuttuihinsa.

        usein se on myös niin että pitää omaa aikaansa käyttää toisiin ihmisiin vain tutustumiseen vaikka se itse toiminta ei houkuttaisi pätkääkään. Täten olen joutunut mm. tapaamaan ihmisiä jotka eivät ole olleet lainkaan kaltaisiani ihan vain sen vuoksi että laajennan tuttavapiiriä kuvitellen että se nyt toisi sopivia naisia luokseni.

        Minulla on vähän sellainen tunne ettet tunne miesten tapaa sosialisoiden keskenään ja miten se homma tapahtuu koska olet ehken niin sosialinen tyyppi itse joka holmuaa vähän joka paikassa.


      • Ei hämmästynyt
        Ei hämmästynyt kirjoitti:

        Puolueet Suomessa on perseestä. Niihin en liittyisi vaikka henkeä uhattaisiin.
        Elokuvakerhoja ei pyöri monissa kaupunkeissa lanikaan. urheiluseuroissa joissa olen ollut ovat miesvaltaisia.

        En käytä alkoholia paljon joten olut ja viiniseurat ovat poissa laskuista.

        Toinen juttu on myös se että jos sieltä joku tuttava löytyisi niin se ei vain tarkoita sitä että samalla pujahdat heidän tuttavapiiriin että sitä kautta tupsahtaa eteen vapaita naisia liukuhihnalta.

        Olen saanut kavereita niin miehistä kuin naisista eri harrastusten yms. kautta mutta ei niistä usein ole sen enempää poikinut ajatellen että olisi tutustunut muihin heihin tuttuihinsa.

        usein se on myös niin että pitää omaa aikaansa käyttää toisiin ihmisiin vain tutustumiseen vaikka se itse toiminta ei houkuttaisi pätkääkään. Täten olen joutunut mm. tapaamaan ihmisiä jotka eivät ole olleet lainkaan kaltaisiani ihan vain sen vuoksi että laajennan tuttavapiiriä kuvitellen että se nyt toisi sopivia naisia luokseni.

        Minulla on vähän sellainen tunne ettet tunne miesten tapaa sosialisoiden keskenään ja miten se homma tapahtuu koska olet ehken niin sosialinen tyyppi itse joka holmuaa vähän joka paikassa.

        Todettakoon ettei tarkoitus ollut jauhaa tästä omana ongelmani vaan ottaa esimerkiksi itseni joka jo sattuu olemaan siinä iässä että porukka on vakinaistunut parisuhteisiin.

        Ainahan voi olla aktiivisempi, mutta ajatus siitä että yhtäkkiä se tuttavapiiri vain löytyy simsalabim on aivan yhtä utopinen ajatus kuin se että se nainen tulee soittamaan ovikelloa.

        Tosin tuota sosiaalista mediaa en ole itse kokeillut. Sitähän ei tiedä vaikka sitä kautta voisi verkostoitua.


      • lklkjljljl
        ..... kirjoitti:

        "Siis mitä sellainen ihminen tekee päivät pitkät, jolla ei ole harrastuksia eikä kavereita? Käy yksin lenkillä, yksin punttisalilla ja istuu loppuillan yksin kotona?"

        Suurin piirtein noin. Ja vaikka olisi kavereitakin, niin ei ihmisillä -jos ovat esim. perheellistyneet- ole nykyään enää aikaa oikeasti tavata kuin muutaman kerran vuodessa. Kaikki hokevat "kiirettään" ja jos haluaa tavata, se on sovittava 3kk etukäteen.

        "Niitä tuttavia, joista osasta muodostuu kavereita, saa kun lähtee mukaan toimintaan. Se voi olla joku liikuntaseura tai faniseura tai shakkikerho tai poliittinen järjestö tai vaikka pienoismallirautateiden harrastajat - kai nyt jokaisella on jokin kiinnostuksen kohde?!"

        Näissä tuppaa tapaamaan vain toisia miehiä, esim. vaikka urheiluporukoissa. Ja siitä puolitutusta pelikaverista on aika pitkä matka siihen, että kutsuttaisiin johonkin illanistujaisiin.

        Juuri näin. harrastuksissa tapaa usein vain miehiä. Ja että niistä miehistä saa kavereita, niitä saa "vongata" kaveriksi monesti ihan tosissaan. Free Fanny on varmaan elänyt samassa kaupungissa koko ikänsä, tai pitkään. Niiden vanhojen kaverien pohjalta löytyy aina silloin tällöin uusia. Eikä suomalaisiin miehiin ole niin helppo tutustua, jos muuttaa jonnekin muualle.


      • Free Fanny
        Ei hämmästynyt kirjoitti:

        Eikä tarvitse olla täysin kaveriton tai että tuttavapiiri olisi pelkkiä ATMiä tai vaikka nörttejä, vaan ylipäätään on kaveripiirit hajonneet parikin kertaa elämän aikana muuttojen jne. myötä ja sitten suurin osa porukasta on jo varattuja.

        Ei niitä tuttavapiirejä yhdessä yössä rakenneta Suomessa varsinkaan mitään kautta.

        Kyllä niitä tuttavapiirejä ihan yhdessäkin yössä rakennetaan. Itselläni on Facebookissa tälläkin hetkellä 14 kutsua erilaisiin tilaisuuksiin. Jokaiselle viikon illalle olisi menoa, jos huvittaisi mennä. Jokaisessa tilaisuudessa tapaisi uusia naamoja, ja koska Suomessa on aika pienet piirit (pääkaupunkiseudulla vielä pienemmät) niin aika pian törmäisi uudestaan samoihin ihmisiin ja heistä tulisi FB-tason tuttuja ja heidän kauttaan tulisi taas uusia kutsuja ja uusia tuttavia.


      • xvmxvmxnm
        Free Fanny kirjoitti:

        Kyllä niitä tuttavapiirejä ihan yhdessäkin yössä rakennetaan. Itselläni on Facebookissa tälläkin hetkellä 14 kutsua erilaisiin tilaisuuksiin. Jokaiselle viikon illalle olisi menoa, jos huvittaisi mennä. Jokaisessa tilaisuudessa tapaisi uusia naamoja, ja koska Suomessa on aika pienet piirit (pääkaupunkiseudulla vielä pienemmät) niin aika pian törmäisi uudestaan samoihin ihmisiin ja heistä tulisi FB-tason tuttuja ja heidän kauttaan tulisi taas uusia kutsuja ja uusia tuttavia.

        No ei pääkaupunkiseudulla törmää jatkuvasti uusiin ihmisiin. Ja ainakin oman ammattialani ihmiset ovat yleensä niin mulkkuja, että en halua heihin kovin paljon törmätäkään.


      • xmvxmvnmx
        xvmxvmxnm kirjoitti:

        No ei pääkaupunkiseudulla törmää jatkuvasti uusiin ihmisiin. Ja ainakin oman ammattialani ihmiset ovat yleensä niin mulkkuja, että en halua heihin kovin paljon törmätäkään.

        Ei kun samoihin ihmisiin.


      • ....................
        Free Fanny kirjoitti:

        Kyllä niitä tuttavapiirejä ihan yhdessäkin yössä rakennetaan. Itselläni on Facebookissa tälläkin hetkellä 14 kutsua erilaisiin tilaisuuksiin. Jokaiselle viikon illalle olisi menoa, jos huvittaisi mennä. Jokaisessa tilaisuudessa tapaisi uusia naamoja, ja koska Suomessa on aika pienet piirit (pääkaupunkiseudulla vielä pienemmät) niin aika pian törmäisi uudestaan samoihin ihmisiin ja heistä tulisi FB-tason tuttuja ja heidän kauttaan tulisi taas uusia kutsuja ja uusia tuttavia.

        "14 kutsua erilaisiin tilaisuuksiin. Jokaiselle viikon illalle olisi menoa, jos huvittaisi mennä. "

        Minut on kutsuttu viimeisen 15 vuoden aikana ehkä tuohon 14 tilaisuuteen, sisältäen hautajaiset. Välillä menee vuosi - pari ettei kukaan kutsu yhtään mihinkään.


      • fgjfgsjd
        Free Fanny kirjoitti:

        Kyllä niitä tuttavapiirejä ihan yhdessäkin yössä rakennetaan. Itselläni on Facebookissa tälläkin hetkellä 14 kutsua erilaisiin tilaisuuksiin. Jokaiselle viikon illalle olisi menoa, jos huvittaisi mennä. Jokaisessa tilaisuudessa tapaisi uusia naamoja, ja koska Suomessa on aika pienet piirit (pääkaupunkiseudulla vielä pienemmät) niin aika pian törmäisi uudestaan samoihin ihmisiin ja heistä tulisi FB-tason tuttuja ja heidän kauttaan tulisi taas uusia kutsuja ja uusia tuttavia.

        Kun tätä sun postailua on lueskellut tässä parin ketjun verran, niin arvioisitko MIKSI joku, ja jopa 14 ihmistä ilmeisesti, kutsuu sut johonkin? Vaikutat vähän ärsyttävältä ihmiseltä. Varmaan sitten samanlaisia on paljon tuolla ulkona, jos kutsuja saat...


      • lncc
        Ei hämmästynyt kirjoitti:

        On sulla kyllä ajatukset.

        En viitsi enää tähän enempää sanoa etten sano sulle pahasti tuosta ajatuksesta että vaikkapa mies jolla ei ole sopviaa kaveripiiriä eikä löydä sopivaa sosiaalista kanavaa mm. harrastusten kautta tuttavapiirin laajentamiseen jossa voisi kohdata sopivia naisia on jokin asuntoonsa hautautunut erakko?

        En ihan arvannut kun tätä ketjua tein että ihan näin stereotyyppisia ajatuksia joku tänne rustaisi.

        Ihan naurua pitelen kysyn että montakohan naiskandidaatia uskot löytyvän sillä että menee shakkikerhoon tai pienoismallirautateiden harrastajiin? Ihan näin lonkalta?

        minäpä sanon: 0. Joko suoraan tai epäsuoraan: 0

        Nähtävästi sinä freefanny olet joku sosiaalinen höpökki jolle on sattunu sillee mukavasti perussosiaalisena ihmisenä että on löytynyt se sopiva tuttavapiiri aina ja ne omat porukat joista sitten on kiva tehdä vertailuja joihinkin munkkeihin todeten että nämä eivät vain viitsi tulla ihmisten ilmoille.

        Jos muut naiset ovat aivan yhtä pihalla kuin sinä miten sosiaaliset suhteet varsinkin miehellä muodostuu nykysuomessa niin en yhtään ihmettele että miehistä jotka ei saa naista tehdään moisia yleistyksiä.

        Nyt tarviin happea ja paljon tuon kommentoinnin jälkeen.

        Tuo Fanny höpisee tosiaan aivan utopistisia juttuja. Itsellänikin oli aikoinaan kaveripiiri. Olimme kaikki samaa ikäluokkaa ja tunsimme toisemme vuosien ajan lukio-/armeija-/korkeakoulupohjalta. Ja tuohon joukkoon mahtui kaikennäköistä hiipparia. Osa oli kovia jalkapallo- tai koripalloharrastajia, osa keskittyi kosteampiin harrastuksiin, joku saattoi silloin tällöin jopa opiskellakin. Muutamalla oli tyttöystävä jo silloin vähän yli kaksikymppisenä. Mutta silloinkaan en tutustunut keneenkään kaverin kaveriin. Kaikki harrastukset tehtiin omalla porukalla. Eikä niissä ollut kenenkään tyttöystävät mukana. Tai jos kävi jonkun kaverin luona, niin siellä se oli kotonaan kahdestaan tyttöystävänsä kanssa.

        Nyt vajaan kymmenen vuoden kuluessa piirit ovat tietysti hajonneet. Jotain kaveria näkee, kun ensin jaksaa monta kertaa kysyä ja sopia tapaamisaikaa. Uusia kavereita saa, miten?? Se on vähän muuttunut siitä, kun oli 10-vuotias. Jostakin saattaa tulla puolituttu, mutta puolituttuudesta on ääretön matka siihen, että tutustutaan sen puolitutun harrastuskaverin tyttöystävän naispuolisiin sinkkukavereihin.


      • Ei hämmästynyt
        Free Fanny kirjoitti:

        Kyllä niitä tuttavapiirejä ihan yhdessäkin yössä rakennetaan. Itselläni on Facebookissa tälläkin hetkellä 14 kutsua erilaisiin tilaisuuksiin. Jokaiselle viikon illalle olisi menoa, jos huvittaisi mennä. Jokaisessa tilaisuudessa tapaisi uusia naamoja, ja koska Suomessa on aika pienet piirit (pääkaupunkiseudulla vielä pienemmät) niin aika pian törmäisi uudestaan samoihin ihmisiin ja heistä tulisi FB-tason tuttuja ja heidän kauttaan tulisi taas uusia kutsuja ja uusia tuttavia.

        Sovitaanko sitten niin että sinä sanot kaikki nuo tuttavaverkostosi irti ja aloitat huomenna tyhjältä pöydältä. Esiiny vielä miehenä

        Katsotaan sitten seuraavana päivänä eli ylihuomenna mitä olet saanut kasaan.

        FB:stä ja pääkaupunkiseudusta en voi mennä vannomaan, mutta muuten niin kuulostat varsin yltiösosiaaliselta ihmiseltä joka vain ei ymmärrä ettei kaikki ole sellaisia tekemättä heistä mitään erakkoja, epäsosiaalisia tai kiinnostamattomia/harrastamattomia ihmisiä.

        Olen tavannut joitakin kaltaisiasi jolla on aina joku homma meneillään ja puhalletaan yhdestä sosiaalisesta tilaisuudesta toiseen. Täten heidän on vaikea ymmärtää vähemmän sosiaalisten ihmisten elämää.

        Koska teille sosiaalisuus ja sen kautta toimiminen olipa itse asia kovinkaan kiinnostaavaa on yhtä kuin elämä.


      • Iskulinja
        Expensive Pussy kirjoitti:

        Harrastuksessa on vaikea lähestyä naisia koska jos homma menee puihin niin miehelle nauretaan. Onko hyviä neuvoja tähän vai jatketaanko iskemättömällä linjalla?

        Levitä sellaista tasaista flirttimattoa koko ajan kun olet sen naisen kanssa tekemisissä siellä harrastuksessa. Jos joku alkaa kiusottelemaan siitä, kiellä kaikki, ja sano heittäneesi vain jotain perusflirttiläppää. Sitten kun naiselta tulee riittävästi positiivista palautetta, niin kysy johonkin harrastuksen ulkopuolelle ja laita iso vaihde päälle. Sitten jos homma kosahtaa, ja joku nauraa siellä harrastuksessa, niin kiistä suurin osa tekemisistäsi.


      • 62346346
        Expensive Pussy kirjoitti:

        Et vieläkään vastannut miten miehen tulee iskeä harrastuksessa nainen niin että miehelle ei naureskella.

        Ei pidä paikkaansa. Jos ei piittaa muista niin saa vain muiden kunnioituksen. Ne naurajat on enemmän oman pään sisällä olevia pelkoja.


      • sir_eino
        Ei hämmästynyt kirjoitti:

        Sovitaanko sitten niin että sinä sanot kaikki nuo tuttavaverkostosi irti ja aloitat huomenna tyhjältä pöydältä. Esiiny vielä miehenä

        Katsotaan sitten seuraavana päivänä eli ylihuomenna mitä olet saanut kasaan.

        FB:stä ja pääkaupunkiseudusta en voi mennä vannomaan, mutta muuten niin kuulostat varsin yltiösosiaaliselta ihmiseltä joka vain ei ymmärrä ettei kaikki ole sellaisia tekemättä heistä mitään erakkoja, epäsosiaalisia tai kiinnostamattomia/harrastamattomia ihmisiä.

        Olen tavannut joitakin kaltaisiasi jolla on aina joku homma meneillään ja puhalletaan yhdestä sosiaalisesta tilaisuudesta toiseen. Täten heidän on vaikea ymmärtää vähemmän sosiaalisten ihmisten elämää.

        Koska teille sosiaalisuus ja sen kautta toimiminen olipa itse asia kovinkaan kiinnostaavaa on yhtä kuin elämä.

        Pakko puolustaa Fannya mutta muutin itse Helsinkiin aika tarkkaan tasan 10 vuotta sitten enkä tuntenut täältä ketään. Mulla oli surkea vuokrayksiö Kontulassa ja duunipaikka jossa oli muita samanikäisiä nuoria. Kyllä sieltä yllättävän äkkiä alkoi jonkinlainen tuttavapiiri rakentua vaikka olin jopa vähän ujo vielä parikymppisenä. Iso osa tuttavapiirin jäsenistä oli vieläpä tyttöjä, mikä nyt tietty johtui siitä että työpaikalla oli naisenemmistö ja mun lisäksi vain pari muuta miestä töissä.

        Ei siis ole mitenkään mahdotonta luoda tuttavapiiriä ns. nollasta, itse asiassa aika monet niin tekevät mm. muuttojen jälkeen tai kun elämäntilanteet muuttuvat. Eikä se sukupuolesta riipu.

        Tietenkään useimmat ei varmaan jaksa joka ilta jossain juosta mutta kyllähän tuo FB tuntuu tunkevan niitä tapahtumakutsuja vähän jos ei joka illalle niin ainakin joka viikolle. Jos siis haluaisi mennä niin voisi mennä. Aika usein ne on tietenkin sellaisia tapahtumia jotka ei niin paljon kiinnosta, joku opiskelukaverin puoliso pyytää kaikki kaverilistansa tutut joihinkin kissanristiäisiin että saa mahdollisimman paljon yleisöä. No joo.


      • Ei hämmästynyt
        sir_eino kirjoitti:

        Pakko puolustaa Fannya mutta muutin itse Helsinkiin aika tarkkaan tasan 10 vuotta sitten enkä tuntenut täältä ketään. Mulla oli surkea vuokrayksiö Kontulassa ja duunipaikka jossa oli muita samanikäisiä nuoria. Kyllä sieltä yllättävän äkkiä alkoi jonkinlainen tuttavapiiri rakentua vaikka olin jopa vähän ujo vielä parikymppisenä. Iso osa tuttavapiirin jäsenistä oli vieläpä tyttöjä, mikä nyt tietty johtui siitä että työpaikalla oli naisenemmistö ja mun lisäksi vain pari muuta miestä töissä.

        Ei siis ole mitenkään mahdotonta luoda tuttavapiiriä ns. nollasta, itse asiassa aika monet niin tekevät mm. muuttojen jälkeen tai kun elämäntilanteet muuttuvat. Eikä se sukupuolesta riipu.

        Tietenkään useimmat ei varmaan jaksa joka ilta jossain juosta mutta kyllähän tuo FB tuntuu tunkevan niitä tapahtumakutsuja vähän jos ei joka illalle niin ainakin joka viikolle. Jos siis haluaisi mennä niin voisi mennä. Aika usein ne on tietenkin sellaisia tapahtumia jotka ei niin paljon kiinnosta, joku opiskelukaverin puoliso pyytää kaikki kaverilistansa tutut joihinkin kissanristiäisiin että saa mahdollisimman paljon yleisöä. No joo.

        Rehellisesti sanottuna kuulut samaan kerhoon tuon Fannyn kanssa. Mielipiteesi eivät kiinnosta minua.


      • sir_eino
        Ei hämmästynyt kirjoitti:

        Rehellisesti sanottuna kuulut samaan kerhoon tuon Fannyn kanssa. Mielipiteesi eivät kiinnosta minua.

        Ei ole pakko lukea. Kirjoitan tänne vain yhdellä nimimerkillä. On siis ihan helppo skipata mun viestit, kuten varmaan Free Fannynkin.

        Se ei silti poista sitä ettemmekö molemmat olisi oikeassa. Tuttavapiiri on mahdollista luoda ja sitä on mahdollista laajentaa jos tietyt reunaehdot täyttyvät. Todella ujoille, sosiaalisesti hyvin kömpelöille, elämän täysin lamaannuttamille, vaikeasti masentuneille jne. se ei todellakaan ole mahdollista. Sitä tarkoitan nyt reunaehdoilla. Esimerkiksi masentunut ei vaan jaksa, ei se hänen vikansa ole.

        Sen sijaan ulospäinsuuntautuneille ja sosiaalisesti normaaleille ihmisille se on mahdollista. Kyllähän ihmiset esimerkiksi muuttavat jatkuvasti, ja joutuvat rakentelemaan tuttavapiirejään uudestaan. Ei siinä mitään ihmeellistä ole. Opiskeluissa kai tilanne kärjistyy kun esim. omalla vuosikurssilla saman aineen pääaineopiskelijoista suurin osa taisi olla alunperin jostain muualta kun Helsingistä. Tämä tietysti helpottaakin sitä kaveripiirin luomista, mutta tiedän esimerkiksi yhden pariskunnan joka muutti miehen työn perässä kauas, pois Helsingistä missä heidän elämänsä oli ennen ja ovat sitten siellä rakentaneet kaikki sosiaaliset kuviot uusiksi kun eivät sieltä ketään tunteneet.


      • Ei hämmästynyt
        sir_eino kirjoitti:

        Ei ole pakko lukea. Kirjoitan tänne vain yhdellä nimimerkillä. On siis ihan helppo skipata mun viestit, kuten varmaan Free Fannynkin.

        Se ei silti poista sitä ettemmekö molemmat olisi oikeassa. Tuttavapiiri on mahdollista luoda ja sitä on mahdollista laajentaa jos tietyt reunaehdot täyttyvät. Todella ujoille, sosiaalisesti hyvin kömpelöille, elämän täysin lamaannuttamille, vaikeasti masentuneille jne. se ei todellakaan ole mahdollista. Sitä tarkoitan nyt reunaehdoilla. Esimerkiksi masentunut ei vaan jaksa, ei se hänen vikansa ole.

        Sen sijaan ulospäinsuuntautuneille ja sosiaalisesti normaaleille ihmisille se on mahdollista. Kyllähän ihmiset esimerkiksi muuttavat jatkuvasti, ja joutuvat rakentelemaan tuttavapiirejään uudestaan. Ei siinä mitään ihmeellistä ole. Opiskeluissa kai tilanne kärjistyy kun esim. omalla vuosikurssilla saman aineen pääaineopiskelijoista suurin osa taisi olla alunperin jostain muualta kun Helsingistä. Tämä tietysti helpottaakin sitä kaveripiirin luomista, mutta tiedän esimerkiksi yhden pariskunnan joka muutti miehen työn perässä kauas, pois Helsingistä missä heidän elämänsä oli ennen ja ovat sitten siellä rakentaneet kaikki sosiaaliset kuviot uusiksi kun eivät sieltä ketään tunteneet.

        Ette ole oikeassa.
        teillä on todella karkea jako tuon sosiaalisen "luon sosiaaliset suhteet tyhjästä" ja masentuneen erakon välillä.

        Normaali sosiaalinen mies ei luo kaveripiiriä yhdessä yössä ja aivan tyhjästä luo tuttavapiiriä jossa olisi potentiaalisia kumppaniehdokkaita montakaan.

        Se vaatiii aikaa ja myös usein oikeat ammatit sekä kiinnostuksekohteet. Kaikki kiinnostuksen kohteet eikä ammattit tai menot eikä persoona luo lisää suhteita kuten teille ehkä on tapahtunut.

        Tiedän monia ihan normaaleja miehiä jotka eivät ole erakkoja nähneetkään ja muuttaneet mm. PK-seudulle. Ei sieltä hetimiten ole mitään tuttavapiiriä ole löytynyt josta olisi helppo ammentaa sinkkunaisia.

        Tapaamiset tapahtuvat baareissa ja eräänkin tuttavan tapauksessa siten että kohtasi vanhan tuttavan (miehen) jota kautta sitten tutustui uusiin ihmisiin. Ilman tuota sattuman tuonutta tapaamista olisi voinut ne tuttavat jäädä löytymättä vahvisti hän itsekin.

        Eikä puhutaan mistään "piiiloudun sängyn alle kun naapurin ovi narahtaa" erakoista.

        Joten älkää viitsikö tämän Free fannyn kanssa nolosti puhua aiheesta aivan kuin olistte tosi asiantuntijoita. Koska olette väärässä suurimman osan ihmisistä kanssa.


      • sir_eino
        Ei hämmästynyt kirjoitti:

        Ette ole oikeassa.
        teillä on todella karkea jako tuon sosiaalisen "luon sosiaaliset suhteet tyhjästä" ja masentuneen erakon välillä.

        Normaali sosiaalinen mies ei luo kaveripiiriä yhdessä yössä ja aivan tyhjästä luo tuttavapiiriä jossa olisi potentiaalisia kumppaniehdokkaita montakaan.

        Se vaatiii aikaa ja myös usein oikeat ammatit sekä kiinnostuksekohteet. Kaikki kiinnostuksen kohteet eikä ammattit tai menot eikä persoona luo lisää suhteita kuten teille ehkä on tapahtunut.

        Tiedän monia ihan normaaleja miehiä jotka eivät ole erakkoja nähneetkään ja muuttaneet mm. PK-seudulle. Ei sieltä hetimiten ole mitään tuttavapiiriä ole löytynyt josta olisi helppo ammentaa sinkkunaisia.

        Tapaamiset tapahtuvat baareissa ja eräänkin tuttavan tapauksessa siten että kohtasi vanhan tuttavan (miehen) jota kautta sitten tutustui uusiin ihmisiin. Ilman tuota sattuman tuonutta tapaamista olisi voinut ne tuttavat jäädä löytymättä vahvisti hän itsekin.

        Eikä puhutaan mistään "piiiloudun sängyn alle kun naapurin ovi narahtaa" erakoista.

        Joten älkää viitsikö tämän Free fannyn kanssa nolosti puhua aiheesta aivan kuin olistte tosi asiantuntijoita. Koska olette väärässä suurimman osan ihmisistä kanssa.

        "Ette ole oikeassa.
        teillä on todella karkea jako tuon sosiaalisen "luon sosiaaliset suhteet tyhjästä" ja masentuneen erakon välillä.

        Normaali sosiaalinen mies ei luo kaveripiiriä yhdessä yössä ja aivan tyhjästä luo tuttavapiiriä jossa olisi potentiaalisia kumppaniehdokkaita montakaan."

        Kukaan ei ole väittänytkään että tuttavapiiri luotaisiin yhdessä yössä. Sellaisen kuitenkin voi luoda jonkinlaisen ajan kanssa ihan tyhjästä.

        Mitä taas tulee noihin kumppaniehdokkaisiin niin sellaisia ihmisiä joiden kanssa voi oikeasti kuvitella olevansa koko elämän yhdessä on aika vähän. Se on ongelma joka koskettaa kaikkia. Kukaan ei siis väitä sitäkään että jos kerran piipahtaa baariin voi varailla hääkirkkoa vuoden päästä. Ei voi. Sellaisen kumppanin löytäminen jonka kanssa on riittävästi seksuaalista ja psyykkistä vetovoimaa, yhteisiä mielenkiinnon kohteita, tahtoa olla yhdessä silloinkin on vaikeaa... Se vaatii aika paljon kohtaamisia ihmisten kanssa. Useimmat eivät voi tuosta vaan rakastua kovin montaa kertaa elämässään. Minä olen ollut rakastunut kolmesti, nyt... Luulen että olen rakastumassa mutten ole vielä aivan varma. Ei niitä siis kovin montaa ole ollut. Ja naisia kuitenkin tapaan päivittäin useita, esimerkiksi töissä, harrastuksissa ym. Useimmista jopa pidän eikä ne rumiakaan ole. Siitä on silti vielä pitkä matka rakastumiseen.

        "Kaikki kiinnostuksen kohteet eikä ammattit tai menot eikä persoona luo lisää suhteita kuten teille ehkä on tapahtunut."

        En nyt ihan ymmärrä. Kyllähän esim. töistä saa jotain peliseuraa ja tuoppiseuraa jos nyt ei ole duunissa missä tekee töitä yksin eikä tapaa muita.

        "Tapaamiset tapahtuvat baareissa ja eräänkin tuttavan tapauksessa siten että kohtasi vanhan tuttavan (miehen) jota kautta sitten tutustui uusiin ihmisiin. Ilman tuota sattuman tuonutta tapaamista olisi voinut ne tuttavat jäädä löytymättä vahvisti hän itsekin."

        Ystäviä nyt voi saada muualtakin kun baarista. Esim. opinnoista, töistä ja harrastuksista. Ainakin mulla enin osa ystävistä on tarttunut mukaan tuosta kolmiosta, toki siinä mielessä baarista että olen ollut baarissa töissä mutta duuni se sekin duuni on.

        Ja tuo mistä puhut on juuri sitä mistä Fanny puhui. Tuttavien kautta saa tuttavia joiden kautta saa lisää tuttavia. Kun muutin Helsinkiin, menin töihin. Siellä tapasin yhden tytön joka oli myös muuttanut Helsinkiin. Tutustuin häneen ja sitten hänellä oli yksi tuttavapariskunta jonka kanssa tuli pyörittyä. He ovat edelleen kaikki kolme minulle läheisiä, se tyttö johon tutustuin ensin on paras ystäväni. Opintojen alettua tutustuin sitten opiskelukavereihin, mikä on ihan normaalia. Eli kävin myös niissä sosiaalisissa tapahtumissa mitä järjestettiin. Toki noissa kuvioissa helpotti kun en ollut ainoa uusi, iso osa oli kotoisin jostain muulta paikkakunnalta ja sosiaalinen elämä pk-seudulla aika vähäistä.

        "Joten älkää viitsikö tämän Free fannyn kanssa nolosti puhua aiheesta aivan kuin olistte tosi asiantuntijoita. Koska olette väärässä suurimman osan ihmisistä kanssa."

        Olemme oikeassa suurimman osan ihmisistä kanssa. Suurimmalla osalla ihmisistä on kavereita ja tuttuja ja suurin osa ihmisistä ei ole tosiaankaan syntynyt minkään valmiin tuttavapiirin kanssa vaan muuttanut esimerkiksi työn perässä ehkä montakin kertaa ja luonut kuvioita uudestaan.


      • Nyt örvelletään
        lncc kirjoitti:

        Tuo Fanny höpisee tosiaan aivan utopistisia juttuja. Itsellänikin oli aikoinaan kaveripiiri. Olimme kaikki samaa ikäluokkaa ja tunsimme toisemme vuosien ajan lukio-/armeija-/korkeakoulupohjalta. Ja tuohon joukkoon mahtui kaikennäköistä hiipparia. Osa oli kovia jalkapallo- tai koripalloharrastajia, osa keskittyi kosteampiin harrastuksiin, joku saattoi silloin tällöin jopa opiskellakin. Muutamalla oli tyttöystävä jo silloin vähän yli kaksikymppisenä. Mutta silloinkaan en tutustunut keneenkään kaverin kaveriin. Kaikki harrastukset tehtiin omalla porukalla. Eikä niissä ollut kenenkään tyttöystävät mukana. Tai jos kävi jonkun kaverin luona, niin siellä se oli kotonaan kahdestaan tyttöystävänsä kanssa.

        Nyt vajaan kymmenen vuoden kuluessa piirit ovat tietysti hajonneet. Jotain kaveria näkee, kun ensin jaksaa monta kertaa kysyä ja sopia tapaamisaikaa. Uusia kavereita saa, miten?? Se on vähän muuttunut siitä, kun oli 10-vuotias. Jostakin saattaa tulla puolituttu, mutta puolituttuudesta on ääretön matka siihen, että tutustutaan sen puolitutun harrastuskaverin tyttöystävän naispuolisiin sinkkukavereihin.

        Mitä varten niitten naisten pitäisi muka olla sinkkuja? Parempi vaan kun eivät ole. Ex-"tyttöystävällänikin" oli jonkinlainen avomies. Oli tosi hyvä järjestely, meitsi pani sitä ja se sai leikkiä kotia sen äijänsä kanssa. Tykkään nimittäin panemisesta, mutta en tykkää leikkiä kotia. Tästä sai vielä sen lisätyydytyksen, että pääsin tekemään toisesta miehestä aisankannattajan, COOL!


      • toinen tunari
        Free Fanny kirjoitti:

        On (niin kova usko, että jos vain mies tutustuu ihmisiin niin ajan myötä olipa millainen hän itse tahansa hän löytää naisen itselleen). Jos tapaa päivittäin ihmisiä, on kavereita ja tutustuu aina silloin tällöin kavereiden kavereihin; osallistuu yhteisiin menoihin, on aktiivinen ja elämänmyönteinen, niin ihan varmasti löytyy myös parisuhde.

        Minulla on sellainen mielikuva, että enemmistö näistä parisuhteettomista miehistä etsii seuraa vain netin kautta tai korkeintaan käymällä silloin tällöin baarissa. Ei ihmekään jos ei tärppää. Parhaiten uusiin ihmisiin tutustuu oman kaveripiirin kautta. Kun joku kavereista alkaa seurustella niin ystäväpiiri laajenee muillakin.

        Selvästi useimmat tietämäni parisuhteet (siis suhteellisen tuoreet eli tältä vuosituhannelta) ovat alkaneet yhteisestä harrastuksesta tai tapaamisesta tuttujen tai tutuntuttujen kautta. Suhdelukuun voi tosin vaikuttaa se, etten ole aktiivisesti yhteydessä bilettäviin ystäviini joten en tiedä heidän parisuhdetilannettaan ja mistä se on alkanut.

        Toimii ehkä opiskelijaikäisten keskuudessa - mutta omat kaverini ovat jo niin vakiparisuhteistuneet ja osa perheellistynytkin, että heidän elämänsä pyörii yhä enemmän vain oman kodin sisällä ja kahden/perheenkeskeisissä matkoissa jne.
        Kotibileet ovat vaihtuneet pariskuntaillallisiin jne.
        Nähtyä tulee kuukauden-muutaman välein, kun ennen se oli viikottaista.
        Arvostan toki yhä sitäkin aikaa, mutta etääntyminen on kiistaton tosiasia.


    • Twin Six

      Toisessa ketjussa sivuttiin aihetta, että naisen kanssa pitäisi pystyä puhumaan "tietyllä tavalla", eri sävyyn kuin miesten kanssa.

      Oma, ja varmaan monen muunkin "ATM:n" ongelma on tällaisen "naisalueen" totaalinen puuttuminen aivolohkoista. En vain yksinkertaisesti kykene keskustelemaan naisten kanssa mistään! Ei tee myöskään mieli lähestyä ketään kun tiedän, etten pysty luomaan keskusteluyhteyttä naiseen.

      Olen tavallaan henkisesti liian "äijä", enkä pysty irroittautumaan siitä tarvittaessa.

      • Ei hämmästynyt

        Tuo voi olla varsinkin ongelma jos ei ole fyysisesti äijä samalla. Arvailen vain, kun en sinusta tiedä.

        Keskusteluyhteyden luonti ei sinällään riitä vaan tarvitaan myös sitä oikeanlaista miehekästä viestintää jolla nainen saadaan koukuttumaan tunnepuolelta.
        Se on aika iso kynnys monelle mahdollisesti ujolle tai lievästi epäsosiaaliselle miehelle ylitettäväksi jos siihen liittyy vielä kokemattomuus naisten suhteen.


      • Twin Six
        Ei hämmästynyt kirjoitti:

        Tuo voi olla varsinkin ongelma jos ei ole fyysisesti äijä samalla. Arvailen vain, kun en sinusta tiedä.

        Keskusteluyhteyden luonti ei sinällään riitä vaan tarvitaan myös sitä oikeanlaista miehekästä viestintää jolla nainen saadaan koukuttumaan tunnepuolelta.
        Se on aika iso kynnys monelle mahdollisesti ujolle tai lievästi epäsosiaaliselle miehelle ylitettäväksi jos siihen liittyy vielä kokemattomuus naisten suhteen.

        Niinpä, en ole fyysisesti kovinkaan "äijä". Tai no, riippuu mihin verrataan, ehkä johonkin 20h/vrk WOWittavaan nörttiin verrattuna kyllä, mutta muuten ei.

        Ilmiön huomaa selvästi esim. tuttavapariskunnan käydessä meillä kylässä. Sen jätkän kanssa ollaan hyvät kaverit ja voidaan puhua vaikka aamusta iltaan kaiken maailman asioista. Sitten kun se jostain syystä lähtee hetkeksi pois ja jään naisen kanssa kahden, hiljaisuus on jäätävä!


      • Ei hämmästynyt
        Twin Six kirjoitti:

        Niinpä, en ole fyysisesti kovinkaan "äijä". Tai no, riippuu mihin verrataan, ehkä johonkin 20h/vrk WOWittavaan nörttiin verrattuna kyllä, mutta muuten ei.

        Ilmiön huomaa selvästi esim. tuttavapariskunnan käydessä meillä kylässä. Sen jätkän kanssa ollaan hyvät kaverit ja voidaan puhua vaikka aamusta iltaan kaiken maailman asioista. Sitten kun se jostain syystä lähtee hetkeksi pois ja jään naisen kanssa kahden, hiljaisuus on jäätävä!

        Vähän arvelinkin noin että sulla on tuo ongelma ettet ole tarpeeksi äijä ulkoisesti vaan enemmän sellainen normaali. Silloin pitäisi viestiä jotain muuta kiinnostavaa ulkoisesti jos äijämäisyyttä ei löydy.

        Mitä tulee tuohon tuttavapariskuntaan niin se on hankala tilanne koska siinähän sinä olet tavallaan tuntemattomampi sille naiselle ja tosiasiassa kuka tahansa voi kärsiä tuollaisessa tilanteessa hiljaisuudesta.
        Siinä on aina se juttu että joku on tavallaan "kolmas pyörä" kun sinä tunnet toisen heistä kaverina ja nainen tuntee miehen kumppanina.

        Mutta ymmärrän että vieraan ihmisen varsinkin naisen kanssa voi tulla se tuskallinen hiljaisuuden hetki ja jos kyse on iskemisestä niin silloin yleensä ollaan liukumassa sillä ikkunapinnalla kuin katti konsanaan kynsillä alaspäin ja lopulta tipahdetaan naukaisten tilaisuuden mennessä ohi.


      • Twin Six
        Ei hämmästynyt kirjoitti:

        Vähän arvelinkin noin että sulla on tuo ongelma ettet ole tarpeeksi äijä ulkoisesti vaan enemmän sellainen normaali. Silloin pitäisi viestiä jotain muuta kiinnostavaa ulkoisesti jos äijämäisyyttä ei löydy.

        Mitä tulee tuohon tuttavapariskuntaan niin se on hankala tilanne koska siinähän sinä olet tavallaan tuntemattomampi sille naiselle ja tosiasiassa kuka tahansa voi kärsiä tuollaisessa tilanteessa hiljaisuudesta.
        Siinä on aina se juttu että joku on tavallaan "kolmas pyörä" kun sinä tunnet toisen heistä kaverina ja nainen tuntee miehen kumppanina.

        Mutta ymmärrän että vieraan ihmisen varsinkin naisen kanssa voi tulla se tuskallinen hiljaisuuden hetki ja jos kyse on iskemisestä niin silloin yleensä ollaan liukumassa sillä ikkunapinnalla kuin katti konsanaan kynsillä alaspäin ja lopulta tipahdetaan naukaisten tilaisuuden mennessä ohi.

        Tuttavapariskunta oli vain mieleen tullut esimerkki. Sama asetelma toistuu ihan kenen tahansa naisen kanssa. Olen elämässäni aika huolella onnistunut välttymään naisilta, joten ei ihmekään, että "naiskanavaa" ei supliikkikoneesta tahdo löytyä. On ne vaan mysteerisiä, mutta ihmisen biologinen vietti pakottaa silti kiinnostumaan niistä...

        Ulkonäkö tietysti huolehtii siitä, ettei kenenkään vuorostaan tarvitse kiinnostua minusta.


      • Ei hämmästynyt
        Twin Six kirjoitti:

        Tuttavapariskunta oli vain mieleen tullut esimerkki. Sama asetelma toistuu ihan kenen tahansa naisen kanssa. Olen elämässäni aika huolella onnistunut välttymään naisilta, joten ei ihmekään, että "naiskanavaa" ei supliikkikoneesta tahdo löytyä. On ne vaan mysteerisiä, mutta ihmisen biologinen vietti pakottaa silti kiinnostumaan niistä...

        Ulkonäkö tietysti huolehtii siitä, ettei kenenkään vuorostaan tarvitse kiinnostua minusta.

        Ei ne niin kovin mystisiä lopulta ole...ehkä siitä olisi hyvä sun aloittaa.


      • Twin Six
        Ei hämmästynyt kirjoitti:

        Ei ne niin kovin mystisiä lopulta ole...ehkä siitä olisi hyvä sun aloittaa.

        "Hieman" on vaan muodostunut kynnystä tässä vuosikymmenien kuluessa. :P


      • Reipas Poikamies
        Twin Six kirjoitti:

        Tuttavapariskunta oli vain mieleen tullut esimerkki. Sama asetelma toistuu ihan kenen tahansa naisen kanssa. Olen elämässäni aika huolella onnistunut välttymään naisilta, joten ei ihmekään, että "naiskanavaa" ei supliikkikoneesta tahdo löytyä. On ne vaan mysteerisiä, mutta ihmisen biologinen vietti pakottaa silti kiinnostumaan niistä...

        Ulkonäkö tietysti huolehtii siitä, ettei kenenkään vuorostaan tarvitse kiinnostua minusta.

        Tavallaan kaikki tekninen ajatus miehenä tulisi unohtaa naisen kanssa puhuessa (sim pidän vihreästä autosta sen vihreän kivan värin takia kuin että se sininen on se klonksvaagen polo) ja muuttaa asiat tunteilla vaikuttamiseksi: silloin ollaan jo hyvin lähellä supliikin syvintä olemusta. Kun vielä naisen tuneet saat kohdistumaan itseesi niin Jeffrieskin sanoisi että olet onnistunut etenemään naisen kanssa. Pientä flirttiä unohtamatta.

        Supliikin ja hyvänpäivän keskustelun ero on varsin selvä:tunteet. Tosin minusta HPK:lla kannattaa aina pohjustaa naista supliikki-keskusteluun.

        Klassinen onnistumisen merkki on kun nainen kysyy varovasti "olen varattu, koetatko iskeä minua?"

        Sanoit TwinSix kyllä hyvin, vaikka supliikki olisi kohtuullisesti hallussa, ulkonäköhän meillä monilla miehillä se on viimeinen lohikäärme joka pitäs nujertaa tässä kamppailussa naisen suosiosta.

        Toki jos ei mies tuo itseään esille naisille myötämielisesti eritilaisuuksissa niin ei ole järkeä sanoa että vain ulkonäköön se klikkaa.


      • sir_eino
        Twin Six kirjoitti:

        Niinpä, en ole fyysisesti kovinkaan "äijä". Tai no, riippuu mihin verrataan, ehkä johonkin 20h/vrk WOWittavaan nörttiin verrattuna kyllä, mutta muuten ei.

        Ilmiön huomaa selvästi esim. tuttavapariskunnan käydessä meillä kylässä. Sen jätkän kanssa ollaan hyvät kaverit ja voidaan puhua vaikka aamusta iltaan kaiken maailman asioista. Sitten kun se jostain syystä lähtee hetkeksi pois ja jään naisen kanssa kahden, hiljaisuus on jäätävä!

        Pelkäätkö naisia?

        Vähän tekopyhää kysyä, mutta mun "kaverit" lapsena ja teini-iässä olivat isosisko ja sen kaksi parasta kaveria. Totuin juttelemaan naisten kanssa niitä ja näitä. Ei niiden kanssa niin ihmeellistä tarvitse jutella, ihan perus small talk riittää. Tietenkään naiset ei yleensä innostu jostain lätkätuloksista tai autonvirittelyistä, mutta voithan sä kysellä jotain neutraalia duuni tai koulujuttua jos ei muuta tule mieleen. Tärkeintä kuitenkin että opit puhumaan naisille rennosti. Sitten kun opit sen niin voit alkaa pikku hiljaa harjoitella homman viemistä eteenpäin pikku jutustelusta esimerkiksi pussailuun ja seksiin.

        Ja älä helvetti soikoon ole sillä puolella niin hidas kun minä. 17v eka suukko, intissä eka kunnon kähmintä, 21v eka yhdyntä. Jos olisin yhtään vähemmän toope olisin vienyt sen homman jo 17v siihen pisteeseen mihin sain sen kun olin 21v.


      • Twin Six
        Reipas Poikamies kirjoitti:

        Tavallaan kaikki tekninen ajatus miehenä tulisi unohtaa naisen kanssa puhuessa (sim pidän vihreästä autosta sen vihreän kivan värin takia kuin että se sininen on se klonksvaagen polo) ja muuttaa asiat tunteilla vaikuttamiseksi: silloin ollaan jo hyvin lähellä supliikin syvintä olemusta. Kun vielä naisen tuneet saat kohdistumaan itseesi niin Jeffrieskin sanoisi että olet onnistunut etenemään naisen kanssa. Pientä flirttiä unohtamatta.

        Supliikin ja hyvänpäivän keskustelun ero on varsin selvä:tunteet. Tosin minusta HPK:lla kannattaa aina pohjustaa naista supliikki-keskusteluun.

        Klassinen onnistumisen merkki on kun nainen kysyy varovasti "olen varattu, koetatko iskeä minua?"

        Sanoit TwinSix kyllä hyvin, vaikka supliikki olisi kohtuullisesti hallussa, ulkonäköhän meillä monilla miehillä se on viimeinen lohikäärme joka pitäs nujertaa tässä kamppailussa naisen suosiosta.

        Toki jos ei mies tuo itseään esille naisille myötämielisesti eritilaisuuksissa niin ei ole järkeä sanoa että vain ulkonäköön se klikkaa.

        Jaa tähänkin tuli vielä vastaus...

        Oikeassa seurassa kun alan puhua teknisemmän puolen asioista, niin puhun enkä lopeta. Toissa viikolla kun hierottiin auton varaosakauppoja, ostaja totesi, että "juttua varmaan riittäisi mutta nyt täytyy mennä" -siitä hetkestä juteltiin vielä varmaan puoli tuntia! :D

        Entä sitten naisseurassa? Mitäs mä sanoisin? Otatko kahvia? Otatko leipää ja jos otat, käytätkö voita? Hiljaisuus laskeutuu...

        Ulkonäköäni en osaa oikein luokitella. Ainoat naisilta tulleet kommentit ovat olleet "hyi vittu sä olet ruma" ja "toi jätkä on ihan homon näköinen". Näistäkin on tosin aikaa. Mutta kyllähän isompi ongelma silti on siellä henkisellä puolella.


      • sir_eino
        Twin Six kirjoitti:

        Jaa tähänkin tuli vielä vastaus...

        Oikeassa seurassa kun alan puhua teknisemmän puolen asioista, niin puhun enkä lopeta. Toissa viikolla kun hierottiin auton varaosakauppoja, ostaja totesi, että "juttua varmaan riittäisi mutta nyt täytyy mennä" -siitä hetkestä juteltiin vielä varmaan puoli tuntia! :D

        Entä sitten naisseurassa? Mitäs mä sanoisin? Otatko kahvia? Otatko leipää ja jos otat, käytätkö voita? Hiljaisuus laskeutuu...

        Ulkonäköäni en osaa oikein luokitella. Ainoat naisilta tulleet kommentit ovat olleet "hyi vittu sä olet ruma" ja "toi jätkä on ihan homon näköinen". Näistäkin on tosin aikaa. Mutta kyllähän isompi ongelma silti on siellä henkisellä puolella.

        Sukupuolineutraaleja kiinnostuksen kohteita voivat olla vaikka musiikki, kirjallisuus, elokuvat ja maailman tapahtumat. Jos katselet pelkkiä sotaleffoja niin kysy vaikka minkä leffan se nainen on nähnyt viimeksi.

        Ei ne naiset loppujen lopuksi niin monimutkaisia otuksia ole. Ne katsoo telkkaria, syö ruokaa, lukee lehtiä / kirjoja, niillä on mielipiteitä mm. politiikasta, ne kuuntelee musiikkia, lukee muotiblogeja, shoppailee, pitää kotieläimistä... Oikeastaan ainoastaan tekniikka taitaa olla sellainen juttu mikä niitä ei kiehdo, eikä perusnörttijutut. En koskaan kertoisi naiselle ensideiteillä että mulla on kaikki Star Trekin tuotantokaudet dvd:llä ja että olen nähnyt ne kaikki monta kertaa koska yksikään nainen ei kommentoisi siihen mitään.


      • Twin Six
        sir_eino kirjoitti:

        Pelkäätkö naisia?

        Vähän tekopyhää kysyä, mutta mun "kaverit" lapsena ja teini-iässä olivat isosisko ja sen kaksi parasta kaveria. Totuin juttelemaan naisten kanssa niitä ja näitä. Ei niiden kanssa niin ihmeellistä tarvitse jutella, ihan perus small talk riittää. Tietenkään naiset ei yleensä innostu jostain lätkätuloksista tai autonvirittelyistä, mutta voithan sä kysellä jotain neutraalia duuni tai koulujuttua jos ei muuta tule mieleen. Tärkeintä kuitenkin että opit puhumaan naisille rennosti. Sitten kun opit sen niin voit alkaa pikku hiljaa harjoitella homman viemistä eteenpäin pikku jutustelusta esimerkiksi pussailuun ja seksiin.

        Ja älä helvetti soikoon ole sillä puolella niin hidas kun minä. 17v eka suukko, intissä eka kunnon kähmintä, 21v eka yhdyntä. Jos olisin yhtään vähemmän toope olisin vienyt sen homman jo 17v siihen pisteeseen mihin sain sen kun olin 21v.

        En nyt tiedä pelkäämisestä. En ole vain hirveästi ollut naisten kanssa tekemisissä koskaan. Ei ollut siskoja eikä mutsista oikein ollut esimerkiksi... Kouluissa olin erakko, ei tullut sielläkään tutustuttua oikein kehenkään. Kahdella viimeisimmällä työpaikallakaan ei ole ollut yhtään naista jne. Tässä suhteessa olen sinun täydellinen vastakohtasi.

        Heh, 17-vuotiaana mä jo luovuin toivosta. Tänä vuonna tulee itse asiassa 10 vuotta "vakaumuksellista ATM:iutta" täyteen! Sen kunniaksi voisi melkein korkata limupullon...


      • mettis..
        sir_eino kirjoitti:

        Sukupuolineutraaleja kiinnostuksen kohteita voivat olla vaikka musiikki, kirjallisuus, elokuvat ja maailman tapahtumat. Jos katselet pelkkiä sotaleffoja niin kysy vaikka minkä leffan se nainen on nähnyt viimeksi.

        Ei ne naiset loppujen lopuksi niin monimutkaisia otuksia ole. Ne katsoo telkkaria, syö ruokaa, lukee lehtiä / kirjoja, niillä on mielipiteitä mm. politiikasta, ne kuuntelee musiikkia, lukee muotiblogeja, shoppailee, pitää kotieläimistä... Oikeastaan ainoastaan tekniikka taitaa olla sellainen juttu mikä niitä ei kiehdo, eikä perusnörttijutut. En koskaan kertoisi naiselle ensideiteillä että mulla on kaikki Star Trekin tuotantokaudet dvd:llä ja että olen nähnyt ne kaikki monta kertaa koska yksikään nainen ei kommentoisi siihen mitään.

        "saako lainata?" =o


      • sir_eino
        Twin Six kirjoitti:

        En nyt tiedä pelkäämisestä. En ole vain hirveästi ollut naisten kanssa tekemisissä koskaan. Ei ollut siskoja eikä mutsista oikein ollut esimerkiksi... Kouluissa olin erakko, ei tullut sielläkään tutustuttua oikein kehenkään. Kahdella viimeisimmällä työpaikallakaan ei ole ollut yhtään naista jne. Tässä suhteessa olen sinun täydellinen vastakohtasi.

        Heh, 17-vuotiaana mä jo luovuin toivosta. Tänä vuonna tulee itse asiassa 10 vuotta "vakaumuksellista ATM:iutta" täyteen! Sen kunniaksi voisi melkein korkata limupullon...

        No usko nyt kuitenkin kun minä sanon. Ainakin sillä pintapuolisella "small talk" tasolla naisten kanssa voi jutella ihan tavallisista asioista. Mistä vaan. Vaikka säästä tai 24:n tuotantokaudesta. Ja jos tuntuu ettet keksi mitään sanottavaa niin kysy. Heitä vaikka että ostit jonkun cd:n viime viikolla täkyksi ja kysy että millaisesta musasta se muija pitää. Yleensä se vastaa bändejä samantyyppisestä genrestä ellei se ihan inhoa sitä musatyyliä, ja jos inhoaa niin siitäkin voi jutella. Tai sit sanot että oikeastaan pidät myös niistä bändeistä mitä se sanoi. Tai ettet ole kuullut niitä, mitä biisejä niillä on?

        Siis... Jos et keksi sanottavaa, keksi kysyttävää.


      • sir_eino

      • Twin Six
        sir_eino kirjoitti:

        No usko nyt kuitenkin kun minä sanon. Ainakin sillä pintapuolisella "small talk" tasolla naisten kanssa voi jutella ihan tavallisista asioista. Mistä vaan. Vaikka säästä tai 24:n tuotantokaudesta. Ja jos tuntuu ettet keksi mitään sanottavaa niin kysy. Heitä vaikka että ostit jonkun cd:n viime viikolla täkyksi ja kysy että millaisesta musasta se muija pitää. Yleensä se vastaa bändejä samantyyppisestä genrestä ellei se ihan inhoa sitä musatyyliä, ja jos inhoaa niin siitäkin voi jutella. Tai sit sanot että oikeastaan pidät myös niistä bändeistä mitä se sanoi. Tai ettet ole kuullut niitä, mitä biisejä niillä on?

        Siis... Jos et keksi sanottavaa, keksi kysyttävää.

        Uskotaan. Tiedän, pitäisi vaan lähteä ulos ja kysellä ja muutenkin tehdä sitä ja tätä jne. ym.
        "woulda, coulda, shoulda"


      • mettis..

      • mettis..
        mettis.. kirjoitti:

        osaisin kunnioittaa ja kohdella kaikella hartaudella..
        "to boldly go.." on aina ollut mottoni :)

        hauska kuva :)
        mulla on joskus ollut kaikki nauhalla, mutta eivät taida toimia enää..
        ehkä ainoa tv sarja ikinä, jonka aikana mun kanssa ei pysty keskustelemaan.
        =p


      • sir_eino
        mettis.. kirjoitti:

        osaisin kunnioittaa ja kohdella kaikella hartaudella..
        "to boldly go.." on aina ollut mottoni :)

        Tyttö joka pitää Star Trekistä. Kiehtovaa. Jos olisin 17v, rakastuisin sinuun välittömästi.


      • sir_eino
        Twin Six kirjoitti:

        Uskotaan. Tiedän, pitäisi vaan lähteä ulos ja kysellä ja muutenkin tehdä sitä ja tätä jne. ym.
        "woulda, coulda, shoulda"

        Toivottavasti lähdet. Ajoin vaan noilla viesteillä takaa sitä että ei ne naiset ole mitään ulkoavaruuden otuksia vaan niiden kanssa voi puhua ihan normaaleista asioista. Joku nyt tulee kohta inisemään ettei tavallisella small talkilla tyttöystävää löydä...

        No ei välttämättä löydäkään mutta jos naiset tuntuu noin vierailta kun miltä ne sinusta tuntuu niin ehkä sellainen normaali jutustelu naisten kanssa olisi hyvä opetella ensin ennen kun ottaa turhia paineita mistään tyttöystävän löytämisestä. Sitten kun se juttelu sujuu niin on jo paljon helpompi edetä vaikka treffikutsuun.


    • hhhhhhhhhhh112

      Eniten ehkä se, että mies on ns. akkamainen. Olen itse sairaanhoitaja ja mielestäni monet alallani olevat miehet ovat naismaisia, eikä se ole ongelma. Mutta VALITTAMINEN on. En kestä jos mies on negatiivinen, valittaa tai huolehtii kaikesta (naismaisella tavalla).

      Toinen on, jos on todella huono itsetunto. Esim. jos on hyvä itsetunto niin voi sanoa mitä vain huonojakin asioita itsestään ja se kuulostaa hyvälle.

      • n,v,cbn,

        Kyllä se valittaminen on naisissakin ärsyttävää. Miehet eivät vain anna siitä useinkaan palautetta, koska se on tyypillisempää naisille, ja vois mennä (vähäisetkin) mahkut saada piirakkaa.


    • 21

      MT -ongelmat.

    • 18

      Homous.

    • toivotaan toivotaan

      -perus jäyhä suomi mies
      -huono puhumaan tyhjänpäiväistä small talkia
      -liiat työ kiireet
      -ystävät jo perheellisiä
      -uusi paikkakunta jossa vähän tuttuja
      -alkoholin käyttö ei kiinnosta kovin usein
      -tanssitaitoa ei löydy
      kohtuullinen ulkonäkö
      varakas
      terveet elämäntavat
      sitoutumis haluinen
      empaattinen
      ei kiinnostunut vieraista hameenhelmoista jos olisi parisuhteessa

      ei helvetti vaan natsaa 39v miehelle.kyllä kyrsii.

      • anniini42

        Ehkä niille kahelle ekalle miinuksellesi kannattais tehä jotain?
        Perus jäyhä antaa mielikuvan huumorittomuudesta ja tosi vähäpuheisesta ukosta.
        Small talk ei ole välttämättä tyhjänpäiväistä ja miten voit kenenkään uuden tuttavuuden kanssa alottaa juttelun puhumalla rakettitieteestä, tai olemalla jäyhä tuppisuu?

        Älä ole jäyhä ja opettele puhumaan.


    • SingleMan25v

      Siis kysehän onkin siitä mitä hakee;

      a)Pinnallinensuhde missä ei mitään sitoumuksia,saa olla jopa muitenkin kanssa.

      b)Suhde joka näyttää ainakin ulospäin ihan oikealta suhteelta,tunteilla ei kuitenkaan ole mitään väliä(eli ns.Kulissisuhde).Perustuu useasti sosiaaliseen pakkokuvioon jossa odotetaan sillä hetkellä henkilön toimivan näin taikka sitten on muita "etuja" kuten seksi,raha,muille näyttäminen jne.

      c)Oikeata parisuhdetta etsivät jotka perustavat suhteen toisen ajatuksille ja tunteille.Haluavat oikeasti löytää sen jota jaksaa katsella vaikka 50 vuotta.

      Ja nytten,jos etsii a:ta taikka b:tä niin kyllähän tuolta löytää jos oikein lähtee etsimään.Mutta,sitten jos haluaakin vaihtoehdon C:n niin ei se tosta vain enään löydykkään.Ja toisaalta hyvä näin koska sitten kun sen kohtaa niin tietää mitä on tavannut.Vaikkakin,kyllähän sen tapaisi mielellään piankin.

    • Suurimpana syynä pidän itsestäni seuraavia seikkoja miksi olen yksin ikisinkkuna:

      - Puhumattomuus (en vain ole luonteva juttelemaan, yleensä olen vain hiljaa) ja turha luulla että se muuttuu mihinkään, tällainen olen ollut aina.
      - Raittius, baareissa käymättömyys. Ylipäänsä ei kiinnosta ollenkaan mikään biletys, jne.
      - Kohtaamattomuus, en vain kohtaa sopivaa jolla olisi samanlainen arvomaailma.

      Siinäpä niitä, joten ei se ole ihmekään jos ikisinkuksi jää.

      • sir_eino

        Sun kohdalla toi jälkimmäinen varmaan johtuu ihan asuinpaikkakunnasta. Etkö asu maalla? Varmaan aika vaikea löytää sinkkunaisia. Sinkkunaiset asuvat kaupungeissa. Myös ne raittiit sellaiset.


      • sir_eino kirjoitti:

        Sun kohdalla toi jälkimmäinen varmaan johtuu ihan asuinpaikkakunnasta. Etkö asu maalla? Varmaan aika vaikea löytää sinkkunaisia. Sinkkunaiset asuvat kaupungeissa. Myös ne raittiit sellaiset.

        Juu niin asun. Mua ei vaan kiinnosta tippaakaan kaupunkielämä, joten tää on ongelma jolle ei ratkaisua paljoa löydy. On kaupungeissa kiva käydä mutta asua en halua ikinä.


      • sir_eino
        itmies kirjoitti:

        Juu niin asun. Mua ei vaan kiinnosta tippaakaan kaupunkielämä, joten tää on ongelma jolle ei ratkaisua paljoa löydy. On kaupungeissa kiva käydä mutta asua en halua ikinä.

        Etsi kaupungista nainen ja houkuttele se muuttamaan maalle? Osallistu vaikka siihen Maajussille morsian -ohjelmaan?


      • sir_eino kirjoitti:

        Etsi kaupungista nainen ja houkuttele se muuttamaan maalle? Osallistu vaikka siihen Maajussille morsian -ohjelmaan?

        "Etsi kaupungista nainen ja houkuttele se muuttamaan maalle?"
        Niin no se, mutta ei sekään niin helppoa ole itseasiassa aika vaikeaakin.


      • Avenger_
        sir_eino kirjoitti:

        Etsi kaupungista nainen ja houkuttele se muuttamaan maalle? Osallistu vaikka siihen Maajussille morsian -ohjelmaan?

        Jahas, einokin se vaan jaksaa lätistä palstalla edelleen kuin seksuaali terapeutti konsanaan.. Mites joko olet saanu siltä neytseältä ellalta pillua kun en oo palstaa seuraillu.?


    • ....................

      Näistä syistä voidaan keskustella vaikka maailman ääriin sakka, mutta mitään selvää asiaa tai ominaisuutta et pysty tuomaan esille.

      Oli kysymyksessä mikä tahansa negatiivinen ominaisuus, minä pystyn tuomaan esimerkin kuinka tämän tyyppinen mies on löytänyt elämässään naisen. Minä tiedän monia kehitysvammaisia, jotka ovat löytäneet itselleen kumppanin.

      • "Oli kysymyksessä mikä tahansa negatiivinen ominaisuus, minä pystyn tuomaan esimerkin kuinka tämän tyyppinen mies on löytänyt elämässään naisen."

        No miten mies, joka ei ujouden vuoksi pysty tekemaan aloitteita, saa naisen?


      • ....................
        wlfwd kirjoitti:

        "Oli kysymyksessä mikä tahansa negatiivinen ominaisuus, minä pystyn tuomaan esimerkin kuinka tämän tyyppinen mies on löytänyt elämässään naisen."

        No miten mies, joka ei ujouden vuoksi pysty tekemaan aloitteita, saa naisen?

        Minä tiedän monia ujoja, jotka ovat saaneet naisen.


      • ...................
        .................... kirjoitti:

        Minä tiedän monia ujoja, jotka ovat saaneet naisen.

        En minä tiedä miten he ovat naisen saaneet.


    • df. mot

      - valittaminen, liian helposti luovuttaminen
      - setämäisyys, sellainen väärällä vuosikymmenellä elävä tyyppi. Pukeutuminen ja iskurepliikit kuin jostain mustavalkoisesta suomileffasta. Heh heh joo.
      - etsii tasoistaan liian paljon kauniimpaa yksilöä
      - pitää naisia jotenkin erikoisina ja siksi menee lukkoon, kun ei tiedä miten niiden kanssa pitäisi olla

    • kaikkea nähty

      En jaksanut lukea kaikkia viestejä, mutta tässä muutamia seikkoja tapaamistani miehistä (netissä tai baarissa):

      - mielenterveysongelmat esim. masentuneisuus (mies odottaa, että tulis nainen ja pelastasi)
      - haluttomuus panostaa yhtään ulkonäköönsä (parturi, hammashoito, säännöllinen suihkussakäynti ja hieman uutta vaatetta edes kerran vuodessa vois tehdä terää). Voimakas hienhaju tai huono hammaskalusto käännyttää äkkiä pois
      - miestä ei kiinnosta karkeasti ottaen mikään muu kuin penkkiurheilu ja juominen. Minä haluan tehdä vapaa-ajalla kaikkea mukavaa enkä vain löhötä sohvaperunana
      - liian läheinen suhde omaan äitiin (asuu jopa yhä äitinsä luona)
      - oma rakas jää aina kakkoseksi. Ykkösenä on omat kaverit tai joku harrastus
      - liikkumattomuus. Aina autolla lähikauppaankin, jonne olisi puoli kilometriä matkaa...
      - ei osoita mielenkiintoa naista kohtaan. Kommunikointikyky heikko.

    • brn88

      Olen seurustelevista kavereistani päätellyt että jos ei ole sosiaalinen, niin on hyvin hankalaa löytää seurustelukumppania. Kaksi kaunista sinkku-kaveriani eivät olleet seurustelleet koska heilläkin on vähän sama ongelma ollut kuin minulla, ettei ole ollut tarpeeksi sosiaalisia, tai oikeassa paikassa oikeaan aikaan.

      En ole aivan sanaton, enkä ujo, mutta en tarpeeksi sosiaalinen kuitenkaan. En osaa tutustua tuntemattomiin ihmisiin livenä, ja ruveta juttelemaan tuosta vaan (vaikka osaan kyllä jutella takaisin jos joku mulle rupeaa puhumaan), mutta jos kiinnostun, niin silloin yritän tutustua. Ongelmana on ollut nyt ehkä se, etten ole löytänyt ketään joka kiinnostaisi minua edes vähäsen. Tai oli tuossa kesällä yksi nainen, mutta hän oli enemmänkin fyysisesti vetävä, ja meidän mielenkiinnon kohteet ja luonteet eivät oikein natsanneet, mikä on harmi. Ollaan kuitenkin kavereita, mikä on tietty ihan mukava juttu.
      Kovinkaan hyvää itsetuntoa minulla ei myöskään ole, mutta siihen on syy mm. siinä, että ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa seurustelusuhdetta muistuttava, oli sellainen lyhyt, jossa toimin laastarina eron jälkeen. Heti kun tajusin sen, niin pitihän se lopettaa välittömästi, mutta on se vaivannut minua silti, sillä kyllä se kolautti itsetuntoa kun ei se henkilö ollut kiinnostunut minusta. Myös se, että olin kaveriini yksipuolisesti rakastunut, eli olin kaikkea mikä ei häntä kiinnostanut, ei erityisemmin nostattanut itsetuntoani. Myös vuosien yksinäisyys ja kokemattomuus ovat osana siinä, ettei itsetunto ole voinut kehittyä parempaan suuntaan. Jos olisin saanut positiivisia kokemuksia enemmän, niin itsetuntoni olisi tietysti parempi.

      Tuossa omat syyni siihen miksei tässä päässä ole edistystä tapahtunut. Ja on niitä sellaisiakin syitä joihin ei itse voi vaikuttaa, kuten pieni kaupunki, varattomuus jotta pystyisi käymään baareissa tai harrastamaan yhtään mitään muuta kuin kuvataidetta (joka on aika yksinäistä puuhaa). Ja oman luonteen erakkomaisuus sekä kokemattomuuden puute, jotta osaisi mennä juttelemaan tuntemattomille sekä itsetunnon puute, jotta kokisi että voi mennä juttelemaan kenelle tahansa ilman että miettisi onko nainen liian hyvä, jotta uskaltaisi sille puhua, on ongelmia, joiden ylitse on vaikea päästä. Netin kautta olen etsinyt seuraa, mutta juttelemaan tulee yleensä liian erilaiset naiset (tai ei kukaan), joiden kanssa ei ole sitten mitään yhteistä ja on pakko keksiä väkisellä jotain sanottavaa. Ja vastapainona on kokemuksia sellaisten naisten kanssa juttelemisesta, joiden kanssa juttu kulkee ihmeellisen hyvin, mutta silloin naiset eivät ole kiinnostuneita minusta muuten kuin kaverina.

      Ja nyt mietin miten löydän ketään, ja mitä kautta... On ideat aika vähissä. Eikä passiivinen odottelukaan kuulosta hyvältä vaihtoehdolta.

      Pakko huomauttaa näistä selityksistä siihen, miksei mies ole naista löytänyt, että jonkun naisen ongelma ei välttämättä haittaa toista. Tietty minä ymmärrän sellaiset selitykset kuten hien haju, mutta monet muut selitykset eivät ole mitään esteitä sille, että joku kiinnostuisi. Ujouskaan ei ole este. Se on tosin jännä juttu, miten ujo nainen voi olla kiinnostavampi kuin ujo mies... Mistähän johtuu... Mutta tuossa on kysymys kuitenkin makuasioista, enkä aio ruveta kenenkään kanssa kättä asiasta vääntämään. Haluan vaan toivottaa onnea etsintään muille yksinäisille miehille.

    • e6monun7io

      Yksi syy siihen ettei mies löydä naista on ettei mies ole löytänyt naista. Kuka nainen muka haluaisi miehen joka ei ole aiemmin löytänyt itselleen naista?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      35
      1230
    2. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      37
      1065
    3. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      60
      950
    4. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      173
      904
    5. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      40
      746
    6. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      121
      723
    7. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      57
      708
    8. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      144
      683
    9. Et uskaltaisi kuitenkaan nähdä enää

      Niin mitäpä sitä enää vatkaamaan.
      Ikävä
      52
      641
    10. Voi että, kaikki on nyt ohi

      Aijon nyt unohtaa kaiken. Morjes. Mieheltä
      Ikävä
      59
      637
    Aihe