Suklaakakku valmispohjasta???

VINKKEJÄ TARVITSEVA!

Tarvitsisin vinkkejä kakun tekemiseen. Minulla on tulossa 21v-syntymäpäiväjuhlat, johon tulee n. 15 vierasta. Haluaisin tehdä suklaakakun valmiskakkupohjasta, koska en ole ennen leiponut kakkua ja haluan tämän vuoksi pelata varman päälle, ettei tule sitten täyttä sörsseliä kakusta :D Ideana minulla olisi, että kakussa olisi kolme valmispohjakerrosta (kahteen väliin tulisi siis täyte) vai riittääkö kaksi kerrosta kakkupohjaa? Mistä minun kannattaisi pohjat ostaa? Kostutus olisi myös tärkeä, mitä suosittelisitte kakkupohjien kostuttamiseen? Onko maito hyvä? Kuinka paljon olisi hyvä kostuttaa? Haluaisin laittaa kakkuun täytteeksi persikka-banaanitäytteen. Olisiko minun hyvä ostaa ihan banaaneja ja purkkipersikoita ja soseuttaa ne täytteeksi? Päälle voitelisin sulan tumman suklaan kun kakku on ollut uunissa. Valmiskakkupohjissa varmaankin lukee, kuinka kauan ja millaisessa lämpötilassa kakun tulee uunissa olla.(?) Päälle tulisi kolme marsipaaniruusua ja kultaisia nomparellipalloja. Kuullostaako ideani teidän mielestä hyvältä vai onko menossa aivan metsään? Kiitoksia paljon niille jotka viitsivät antaa vinkkejä ja auttaa leipojaa jolla on jauhopeukalo melkein keskellä kämmentä :D

3

3732

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuleva kondiittori

Hmmm, en oikeen saanut selvyyttä, että aiotko ostaa valmiin kakkupohja-aineksen ja siitä paistaa itse pohjat vai ostatko ihan kaupan valmiit pohjat. Koska näitä valmiita pohjia ei tarvitse enää paistaa, täytteet väliin vaan. Mitä täytteeseen tulee, niin todennäköisesti mäkin tekisin sen tolla tavalla ja kostukkeena käyttäisin vaniljamaitoa (maito vaniljasokeri). Kostuketta on tarpeeksi, kun kakku ei lillu siinä, eikä myöskään jää liian kuivaksi, reunoilla on taipumus jäädä. Ja pohjaanhan suuri osa kostukkeesta valuu. Kerrosten määrän voi ihan vapaasti itse valita, tosin suosittelen kahta kerrosta. Useimmat kaupan pohjat sitäpaitsi myydään kolmen kappaleen paketeissa. Vielä tosta päällyksestä, en oikein osaa sisäistää, miten ajattelit sen toteuttaa, mutta suosittelen valamaan kakun ritilän päällä, että mahd. ylimääräinen suklaa valuu pois, esim. ritilän alla olevalle leivinpaperille. Muuten kuulostaa ihan jees idealta

• vinkkejä tarvitseva

jep, aijon siis ostaa valmiit kakkupohjat ja selvitin, ettei niitä tarvitsekaan paistaa ::D kiitos tuosta vuoteluvinkistä, noin se hoituukin paljon helmpommin! kiitoksia ohjeista, enköhän nyt saa ihan hyvä kakun aikaiseksi :)

• iloinen kotileipuri
        vinkkejä tarvitseva kirjoitti:

jep, aijon siis ostaa valmiit kakkupohjat ja selvitin, ettei niitä tarvitsekaan paistaa ::D kiitos tuosta vuoteluvinkistä, noin se hoituukin paljon helmpommin! kiitoksia ohjeista, enköhän nyt saa ihan hyvä kakun aikaiseksi :)

Hyvä, pääset sitten helpolla pohjien suhteen.
        Siihen täytteseen vielä, jos muussaat banaania niin laita sekaan ihan vähän sitruunamehua, muuten se tummuu. Suklaalle käy muuten ehkä paremmin aprikoosi kun persikka,
        kuten esim sacher kakussa, sitäkin saa ihan purkkitavarana.
        Kuten yllä sanottiin, kostutus maito-vanijasokerilla, hyvä tulee.

Pikku varoituksen sana niistä kultakuulista; mun yksi vieras mursi
        poskihampaansa niiden kanssa, ne on nimittäin aika kovia.

Kivoja koristeita saat silleenkin että ostat yhden patukan tummaa ja toisen valkoista suklaata ja vuolet niistä kiehkuroita joko juustohöylällä tai perunankuorimaveitsellä.

Lisäksi kaupoissa on hyvät valikoimat kaikkea kivanväristä tähteä, kuuta, sydämiä, rakeita...sävy sävyyn niiden marsipaaniruusujen kanssa. Koristelu ideoita saa paljon netistä, vaikkapa kinuskikissan
        sivuilta.

Hyvää synttäriä !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      60
      3368
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      2970
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2366
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1452
    5. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1396
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1088
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      932
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      812
    Aihe