rivatril

papu

Hei! Onko kellään kokemusta rivatrilista paniikkihäiriön hoidossa? Miten pitkään olette käyttäneet ja onko siitä ollut apua?

146

89583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jep

      Samaa kamaa mutta eri nimellä. Toimii vallan mainiosti kunhan varoo ettei toleranssi pääse kasvamaan tai jää koukkuun. Parisen vuotta käyttänyt ja pidän välipäiviä säännöllisesti, syön vähemmän mitä reseptissä sanotaan.

      • ANSE112

        SULLA OLLU MINKÄLAISET SIVUVAIKUTUKSET?? JA AITOIKKO LÄÄKE NOPESTI?


    • drug free

      itselleni määrättiin kyseistä myrkkyä ja se vain pahensi tilannetta!!!sitä käytetään vakavasti psyykkisesti sairailla ihmisillä!itsellä homeopatiasta apua,suosittelen!!!

      • jaa?

        Tuskin se kenenkään tilaa pahentaa ellei rouski laattaa kerrallaan. Vai vakavasti psyykkisesti sairailla just joo...


      • drug free
        jaa? kirjoitti:

        Tuskin se kenenkään tilaa pahentaa ellei rouski laattaa kerrallaan. Vai vakavasti psyykkisesti sairailla just joo...

        otappa lääkärikirja ja lue!


      • Ovidiu
        drug free kirjoitti:

        otappa lääkärikirja ja lue!

        ...ovat epilepsia, lihasspasmit, essentiaalinen vapina ja bruksismi. Pitkäkestoinen bentso, klonatsepaami, joka alkaa vaikuttaa hitaasti, n. 2 h toisin kuin toinen pitkävaikutteinen bentso, diatsepaami, jonka vaikutus alkaa puolen tunnin sisällä lääkkeen ottamisesta. Diatsepaami euforisoi myös paremmin kuin klonatsepaami.

        Yleensä paniikkihäiriöön käytetään SSRI-lääkkeitä sekä alpratsolaamia (Xanor, Alprox) ja propranololia (Propral, Inderal, Ranoprin).

        OVIDIU


      • Vakavasti psyykkisesti?

        Jopas sanot tietona sellaista, että tässä säikähtää olevansa hullu, vaikka sairastaakin epilepsiaa.


      • minä
        Vakavasti psyykkisesti? kirjoitti:

        Jopas sanot tietona sellaista, että tässä säikähtää olevansa hullu, vaikka sairastaakin epilepsiaa.

        Minulle ja äidilleni on määrätty Rivatrilia 2 mg kaksi kertaa päivässä paniikkihäiriön hoitoon. Suomen luultavasti järkevin psykiatri on sanonut Rivatrilin olevan tehokkain lääke paniikkihäiriön hoitoon ja minua se on todella auttanut.


      • aurinko

        Mun mielestä lääkäri ja terapeutti tietää parhaiten , ja itse voi lukea lääkkeen ohjeenkin.
        Tietysti riippuen ihmisen sairaudesta ,lääke saattaakin vaikuttaa negatiivisesti.Eli lisää sitä pahaaoloa entisestään,tai on niin hullu ettei huomaa olevansa ollenkaan ,,,joo ,,vitsi,vitsi, mutta työssä kyllä jaksaa sekä opiskella ja urheilla.

        t.aurinko


      • hippos

        Jos vaikka sattumalta vielä näinmonen vuosen jälkeen eksyisit näille sivuille, niin kerrohan niistä homeopaattisista lääkkeistä please. En haluisi syödä tät myrkkyä eli Rivatrilia.
        Tietääkö joku muu mitään homeopaattisista valmisteista?

        Kiitollisuudella odottaen


      • psyk.sh.
        hippos kirjoitti:

        Jos vaikka sattumalta vielä näinmonen vuosen jälkeen eksyisit näille sivuille, niin kerrohan niistä homeopaattisista lääkkeistä please. En haluisi syödä tät myrkkyä eli Rivatrilia.
        Tietääkö joku muu mitään homeopaattisista valmisteista?

        Kiitollisuudella odottaen

        Homeopatia perustuu placebovaikutukseen. Minkäänlaista tieteellistä evidenssiä homeopatian avusta ei ole.

        Homeopatia luokitellaan ns. huuhaatouhuihin. Toki bentsodiatsepiinivalmisteilla on haittavaikutuksensa, mutta esim. epilepsiassa eivät mitkään eteeriset öljyt/tuoksukynttilät auta.

        Ja homeopaattiset valmisteet EIVÄT OLE MISSÄÄN NIMESSÄ LÄÄKKEITÄ! Tämä siksi, että niillä ei ole lääkkeiltä vaadittavaa näyttöä toimivuudestaan.


      • jaa-ah
        psyk.sh. kirjoitti:

        Homeopatia perustuu placebovaikutukseen. Minkäänlaista tieteellistä evidenssiä homeopatian avusta ei ole.

        Homeopatia luokitellaan ns. huuhaatouhuihin. Toki bentsodiatsepiinivalmisteilla on haittavaikutuksensa, mutta esim. epilepsiassa eivät mitkään eteeriset öljyt/tuoksukynttilät auta.

        Ja homeopaattiset valmisteet EIVÄT OLE MISSÄÄN NIMESSÄ LÄÄKKEITÄ! Tämä siksi, että niillä ei ole lääkkeiltä vaadittavaa näyttöä toimivuudestaan.

        ei kannata tuomita homeopatiaa!!
        Mees käymään jollain hyvällä homeopaatilla, katotaan mitä se sulle määrää.


      • mä vaan
        jaa? kirjoitti:

        Tuskin se kenenkään tilaa pahentaa ellei rouski laattaa kerrallaan. Vai vakavasti psyykkisesti sairailla just joo...

        laattaa kerrallaan?? mitähän rivatrilia siellä syödään...


      • kokemusta on

        Älä jauha skeidaa.Tietämyksesi on o,noilla jutuilla.Itse olen kärsinyt pahasta paniikkihäiriöstä.Kokeiltu useita lääkkeitä jotka ei toiminut.Rivatril sopi heti ja olen syönyt sitä 17.v.päivittäin paniikkihäiriön estolääkityksenä,ja paniikkihäiriöt pysyneet poissa.Mitään haittavaikutuksia en ole havainnut.


      • ahdistunut-77
        minä kirjoitti:

        Minulle ja äidilleni on määrätty Rivatrilia 2 mg kaksi kertaa päivässä paniikkihäiriön hoitoon. Suomen luultavasti järkevin psykiatri on sanonut Rivatrilin olevan tehokkain lääke paniikkihäiriön hoitoon ja minua se on todella auttanut.

        Rivatril 4mg/vrk, hirveän suuri annos!!! Kyllä varmaan vie kaikki tuntemukset mennessään, toi vastaa 80mg:aa diatsepaamia, ekvivalenttitaulukon mukaan.

        Älä hyvä ihminen syö tolla annoksella pitkää aikaa, lääkkeen poisjättäminen joskus sitten tuottaa kyllä hirveää tuskaa!

        Kokemusta on rivatrilista :/


      • qq

        eiks toi homeopatia oo vähä ku .. juokse 3 krt.seinään syö raakabanaani ja juo pikku lasi samal ku heität kalkkii tauluu ??


      • Lääkkeetpois009
        drug free kirjoitti:

        otappa lääkärikirja ja lue!

        Psyykenlääkkeiden määräys pitäisi lailla kieltää. Ne pilaavat ihmisen.


      • Tärrää

        Mulle kävi samoin, söin 10v. nappeja ja tilanne sen kuin paheni ja paheni loppua kohden ja lopulta olinkin osastolla. Nyt poden vieroitusoireita kun irroittivat kuukaudessa 10v. syönnin pois. Eikä syöminen ollut ihan sitä mitä lapussa luki! Lääkkeen pahin vika on koukkuun jääminen eikä itse tajua tillannetta ollenkaa. Ko. lääke on ISOILLA KIRJAIMILLA MYRKKY !!!!!!

        Otan kaikki neuvot ja niksit vastaan vieroitusoireisiin, kokeilen myös homeopatiaa.


      • Uniikki Uneksija
        mä vaan kirjoitti:

        laattaa kerrallaan?? mitähän rivatrilia siellä syödään...

        Niin, eihän Rivatrilia myydä laatoissa, vaan purkissa jakouurteisena tabletteina.

        Itsellä ollut Rivatril ja Sepram käytössä jo 7 vuotta ja ovat oikein hyvin sopineet, ei mitään sivuoireita, paitsi silloin jos olen yrittänyt lopettaa Rivatrilia, on tullut rajut paniikkioireet. Enkä kyllä enää viitsi edes yrittää lopettaa niitä.

        Tuo Sepram on kaksitehoinen lääke - auttaa sekä depressioon, että paniikkihäiriöön.


      • Uniikki Uneksija
        Vakavasti psyykkisesti? kirjoitti:

        Jopas sanot tietona sellaista, että tässä säikähtää olevansa hullu, vaikka sairastaakin epilepsiaa.

        Eihän paniikkihäiriöihen hullu ole, ei tosiaankaan!!!

        Ihan vaan tavallista herkempi ihminen potee usein paniikkihäiriötä, se kulkee usein suvussa.

        Rivatril kuitenkin tehoaa sekä epilepsiaan että paniikkihäiriöön jostain syystä.


      • wicca free

        Joo, nää homeopatiaihmiset ovatkin niitä noitia, jehovia ja muita joogalentäjiä.

        Homeopatia-lääkkeet tehdään siten, että vaikuttavaa ainetta laitetaan erittäin vähän, mutta niitä rohdoksia tehtäessä niitä humsutellaan johonkin määrättyyyn suuntaan ja mutistaan jotain noitaloruja.

        Tämä on muuten totisen TOTTA, kysykää vaikka keltä asiaan vihkiintyneeltä tai lukekaa netistä.


      • KOKEMUS
        ahdistunut-77 kirjoitti:

        Rivatril 4mg/vrk, hirveän suuri annos!!! Kyllä varmaan vie kaikki tuntemukset mennessään, toi vastaa 80mg:aa diatsepaamia, ekvivalenttitaulukon mukaan.

        Älä hyvä ihminen syö tolla annoksella pitkää aikaa, lääkkeen poisjättäminen joskus sitten tuottaa kyllä hirveää tuskaa!

        Kokemusta on rivatrilista :/

        olen ollut narkomaani joskus ja kärsin paniikki häiriöstäolen nyt korvaus hoidossa ja saan rilluja korvaus lääkkeen kanssa ja rillut TOSIAANKIN AUTTAA,eikä rilluja ja diapamia voi noin verrata!Sehän on sama jos vertais buranaa ja panadolia ei se vaikuttava aine nyt noin mene ja tiedän omasta kokemuksesta,eikä 4mg ole mikään suuri annoa ja lääkäri tiputtaa annostusta kun lääke hoito lopetetaan ei lääkitystä nyt niinku seinään lopeteta,


      • huh huh
        ahdistunut-77 kirjoitti:

        Rivatril 4mg/vrk, hirveän suuri annos!!! Kyllä varmaan vie kaikki tuntemukset mennessään, toi vastaa 80mg:aa diatsepaamia, ekvivalenttitaulukon mukaan.

        Älä hyvä ihminen syö tolla annoksella pitkää aikaa, lääkkeen poisjättäminen joskus sitten tuottaa kyllä hirveää tuskaa!

        Kokemusta on rivatrilista :/

        siis 4mg muka iso annos? siis jos joku ottaa sen 20mg päiväs


      • OLETVÄÄRÄSSÄ
        Lääkkeetpois009 kirjoitti:

        Psyykenlääkkeiden määräys pitäisi lailla kieltää. Ne pilaavat ihmisen.

        Jumalauta mieti mitä puhut helvetin jääräpää!!!!!!!!!!!!


      • ozzy3
        huh huh kirjoitti:

        siis 4mg muka iso annos? siis jos joku ottaa sen 20mg päiväs

        joo ota vaa 20mg rivaa päiväs ni kato mikä on olo, ite jouduin jo sairaalaan tajuttomana 600mg lyricaa 75mg baklofeenia, plus edellisenä yönä 75mg ketipinoria , ja se 10 mg rivaa


      • kanakonda
        Uniikki Uneksija kirjoitti:

        Niin, eihän Rivatrilia myydä laatoissa, vaan purkissa jakouurteisena tabletteina.

        Itsellä ollut Rivatril ja Sepram käytössä jo 7 vuotta ja ovat oikein hyvin sopineet, ei mitään sivuoireita, paitsi silloin jos olen yrittänyt lopettaa Rivatrilia, on tullut rajut paniikkioireet. Enkä kyllä enää viitsi edes yrittää lopettaa niitä.

        Tuo Sepram on kaksitehoinen lääke - auttaa sekä depressioon, että paniikkihäiriöön.

        Lopettamisen voi kans alottaa pelkällä vähenämisellä. iha pikkuhiljaa vähentää päivä annoksia.


      • BlazeItNigga420WestCoast
        hippos kirjoitti:

        Jos vaikka sattumalta vielä näinmonen vuosen jälkeen eksyisit näille sivuille, niin kerrohan niistä homeopaattisista lääkkeistä please. En haluisi syödä tät myrkkyä eli Rivatrilia.
        Tietääkö joku muu mitään homeopaattisista valmisteista?

        Kiitollisuudella odottaen

        Budi jeesaa. Eikä jää koukkuun


      • Anonyymi
        jaa-ah kirjoitti:

        ei kannata tuomita homeopatiaa!!
        Mees käymään jollain hyvällä homeopaatilla, katotaan mitä se sulle määrää.

        No en kannata homeopatiaa. Keho vanhenee mitä sitä sen kummemmin hoitamaan.

        Mutta jos on perussairaus ja lääkkeet siihen niin antaapa mennä vaan. Niin kuin jaksaa. Kehoni on tosin jäykistynyt ja kiero mutta kuuluu asiaan.

        En anna sen häiritä.

        Jos se jotakin ärsyttää niin ei pä sille mitään voi.

        Itse en ainakaan.


      • Anonyymi
        minä kirjoitti:

        Minulle ja äidilleni on määrätty Rivatrilia 2 mg kaksi kertaa päivässä paniikkihäiriön hoitoon. Suomen luultavasti järkevin psykiatri on sanonut Rivatrilin olevan tehokkain lääke paniikkihäiriön hoitoon ja minua se on todella auttanut.

        Minulla 2mg aamuisin, ei tunnu auttavan, järkyttävä ahistus ja masennus


      • Anonyymi
        ozzy3 kirjoitti:

        joo ota vaa 20mg rivaa päiväs ni kato mikä on olo, ite jouduin jo sairaalaan tajuttomana 600mg lyricaa 75mg baklofeenia, plus edellisenä yönä 75mg ketipinoria , ja se 10 mg rivaa

        Aika heikko :D


      • Anonyymi
        kokemusta on kirjoitti:

        Älä jauha skeidaa.Tietämyksesi on o,noilla jutuilla.Itse olen kärsinyt pahasta paniikkihäiriöstä.Kokeiltu useita lääkkeitä jotka ei toiminut.Rivatril sopi heti ja olen syönyt sitä 17.v.päivittäin paniikkihäiriön estolääkityksenä,ja paniikkihäiriöt pysyneet poissa.Mitään haittavaikutuksia en ole havainnut.

        hei, miten paljon otan per vuorokausi Rivatrilia , ja onko se 2 mg;sta ?!


      • Anonyymi
        minä kirjoitti:

        Minulle ja äidilleni on määrätty Rivatrilia 2 mg kaksi kertaa päivässä paniikkihäiriön hoitoon. Suomen luultavasti järkevin psykiatri on sanonut Rivatrilin olevan tehokkain lääke paniikkihäiriön hoitoon ja minua se on todella auttanut.

        Rivatril on kaikkein pahin itsemurhiin ajava lääke. Kaikkein vaarallisin ihmiselle.


    • nuppu sika

      Eti netistä Nuppu Sijan sivut (Tai Lahjan sivut.)Niissä on rivatrilistä jutussa Miten liäkkeet tehohttoo.

    • riva riva

      rivat toimiii hyxin alko0 holin kanssa niistä tulee ihan seko pöiseksi jaa amulla ei muista mitään ite joudun nappaamaaan ainakin kymmenen ennen kun alkaaa a pää seota mut ihan kivoja lääkkeitä nuo rivat on

      • JJ 55

        Joku on sanonut mielenterveyspotilaita hulluiksi. Eihän se niin ole. Hulluja ovat ne, jotka napsivat mielialalääkkeitä huumetarkoituksessa. Olen käyttänyt Rivatrillia useita vuosia 2 mg/vrk iltaisin.Lääkärin määräyksestä tietenkin! Se väsyttää. Paras ottaa yksi tunti ennen nukkumaan menoa. Se, että Rivatril ja alkoholi eivät sovi yhteen pieninäkään määrinä, pitää paikkansa. Olen kokeillut tietämättömyyttäni. Olin muuten näreissäni, kun lääkettä määrännyt psykiatri ei maininnut sitä.


      • hadrtuygh
        JJ 55 kirjoitti:

        Joku on sanonut mielenterveyspotilaita hulluiksi. Eihän se niin ole. Hulluja ovat ne, jotka napsivat mielialalääkkeitä huumetarkoituksessa. Olen käyttänyt Rivatrillia useita vuosia 2 mg/vrk iltaisin.Lääkärin määräyksestä tietenkin! Se väsyttää. Paras ottaa yksi tunti ennen nukkumaan menoa. Se, että Rivatril ja alkoholi eivät sovi yhteen pieninäkään määrinä, pitää paikkansa. Olen kokeillut tietämättömyyttäni. Olin muuten näreissäni, kun lääkettä määrännyt psykiatri ei maininnut sitä.

        Olisit lukenut pakkausselosteen, idiootti. Vai olisiko psykiatrin pitänyt lukea koko teksti?


    • pilvi_64

      Ikävä lukea täältä lääkkeiden väärinkäytöstä. kaikki lääkkeetovat tehty auttamaan ihmisiä eri sairauksien hoidossa. Itsellä rivatril on käytössä iltaisin unen saannin helpottamiseksi ja onkin auttanut, tosin riippuvainen olen. Mutta kun ajattelen elämää ennen sitä, väsyneitä päiviä, rattiin nukahtamisia, pinnan kiristelyä niin on melko juhlavaa nukkua yönsä ja olla pirteänä päivät, riippuvuudenkin uhalla. Onhan ihmisillä paljon elinikäisiä lääkehoitoja, ei niistä kannata stressata.

      • päke

        Kyllä rivatril toimii. Itse olen käyttänyt lääkettä yli kuusi vuotta ja apua on ollut. Lääkkeen aloittaessa voi oireet todellakin pahentua, kuten minulle kävi...mutta tuo tuska meni ohi vuorokaudessa. Käytän säännöllisesti paniikkihäiriön hoitoon. Tsemppiä !!!!


      • hippos
        päke kirjoitti:

        Kyllä rivatril toimii. Itse olen käyttänyt lääkettä yli kuusi vuotta ja apua on ollut. Lääkkeen aloittaessa voi oireet todellakin pahentua, kuten minulle kävi...mutta tuo tuska meni ohi vuorokaudessa. Käytän säännöllisesti paniikkihäiriön hoitoon. Tsemppiä !!!!

        olisitko ystävällinen ja krtoisit mikä on annoksesi ja mitkä ovat haittavaukutukset. kiitos etukäteen


      • päke
        hippos kirjoitti:

        olisitko ystävällinen ja krtoisit mikä on annoksesi ja mitkä ovat haittavaukutukset. kiitos etukäteen

        Sori, huomasin viestisi vasta nyt!!! Minulla
        annostus on 2mg aamuin-illoin. Nykyisin en kuitenkaan ole ottanut kun iltaisin, koska
        kokemukseni mukaan se riittää nykyisin.
        Haittavaikutuksia oli aluksi rinnantykytys,
        epätavallinen(outo)olo,ahdistus yms.
        Haittavaikutukset menivät minulla ohi todella
        nopeasti. Ensimmäinen päivä oli pahin...olo täysin normaali muutamassa päivässä. Tsemiä
        kaikille samassa tilassa oleville!!!!!


      • Lenukka
        päke kirjoitti:

        Sori, huomasin viestisi vasta nyt!!! Minulla
        annostus on 2mg aamuin-illoin. Nykyisin en kuitenkaan ole ottanut kun iltaisin, koska
        kokemukseni mukaan se riittää nykyisin.
        Haittavaikutuksia oli aluksi rinnantykytys,
        epätavallinen(outo)olo,ahdistus yms.
        Haittavaikutukset menivät minulla ohi todella
        nopeasti. Ensimmäinen päivä oli pahin...olo täysin normaali muutamassa päivässä. Tsemiä
        kaikille samassa tilassa oleville!!!!!

        Itsellä kuuluisa unilääkäri määräsi Rivatrilia unensaantiin. Toimi alussa tosi hyvin ja sain nukuttua hienosti. Pikku hiljaa meni teho ja jouduin nostamaan annosta. Lääkärin mielestä olisi voinut ottaa vaikka neljäkin Rivatrilia iltasin. Silloin alkoi hälytyskellot soimaan ja lopetin koko lääkkeen käytön, josta oli seurauksena täydellinen romahdus kuuden viikon sairaslomineen. Toleranssi kasvaa helposti ja olet koukussa lääkkeeseen, vaikka et itse sitä huomaa.


      • tosiuneton
        päke kirjoitti:

        Sori, huomasin viestisi vasta nyt!!! Minulla
        annostus on 2mg aamuin-illoin. Nykyisin en kuitenkaan ole ottanut kun iltaisin, koska
        kokemukseni mukaan se riittää nykyisin.
        Haittavaikutuksia oli aluksi rinnantykytys,
        epätavallinen(outo)olo,ahdistus yms.
        Haittavaikutukset menivät minulla ohi todella
        nopeasti. Ensimmäinen päivä oli pahin...olo täysin normaali muutamassa päivässä. Tsemiä
        kaikille samassa tilassa oleville!!!!!

        Itsellä kuuluisa unilääkäri määräsi Rivatrilia unensaantiin. Toimi alussa tosi hyvin ja sain nukuttua hienosti. Pikku hiljaa meni teho ja jouduin nostamaan annosta. Lääkärin mielestä olisi voinut ottaa vaikka neljäkin Rivatrilia iltasin. Silloin alkoi hälytyskellot soimaan ja lopetin koko lääkkeen käytön, josta oli seurauksena täydellinen romahdus kuuden viikon sairaslomineen. Toleranssi kasvaa helposti ja olet koukussa lääkkeeseen, vaikka et itse sitä huomaa.


      • hippos
        Lenukka kirjoitti:

        Itsellä kuuluisa unilääkäri määräsi Rivatrilia unensaantiin. Toimi alussa tosi hyvin ja sain nukuttua hienosti. Pikku hiljaa meni teho ja jouduin nostamaan annosta. Lääkärin mielestä olisi voinut ottaa vaikka neljäkin Rivatrilia iltasin. Silloin alkoi hälytyskellot soimaan ja lopetin koko lääkkeen käytön, josta oli seurauksena täydellinen romahdus kuuden viikon sairaslomineen. Toleranssi kasvaa helposti ja olet koukussa lääkkeeseen, vaikka et itse sitä huomaa.

        Täällä myös yksi uneton joka ei tiedä mitä lääkettä söisi- Miten olet asiasi nhyt ratkaissut.


      • hippos
        Lenukka kirjoitti:

        Itsellä kuuluisa unilääkäri määräsi Rivatrilia unensaantiin. Toimi alussa tosi hyvin ja sain nukuttua hienosti. Pikku hiljaa meni teho ja jouduin nostamaan annosta. Lääkärin mielestä olisi voinut ottaa vaikka neljäkin Rivatrilia iltasin. Silloin alkoi hälytyskellot soimaan ja lopetin koko lääkkeen käytön, josta oli seurauksena täydellinen romahdus kuuden viikon sairaslomineen. Toleranssi kasvaa helposti ja olet koukussa lääkkeeseen, vaikka et itse sitä huomaa.

        Oliko Sinulla lisäksi se pahanmakuinen dicykloveriini. Sitä ei pitäisi ottaa kuulemani mukaan.


      • hippos
        tosiuneton kirjoitti:

        Itsellä kuuluisa unilääkäri määräsi Rivatrilia unensaantiin. Toimi alussa tosi hyvin ja sain nukuttua hienosti. Pikku hiljaa meni teho ja jouduin nostamaan annosta. Lääkärin mielestä olisi voinut ottaa vaikka neljäkin Rivatrilia iltasin. Silloin alkoi hälytyskellot soimaan ja lopetin koko lääkkeen käytön, josta oli seurauksena täydellinen romahdus kuuden viikon sairaslomineen. Toleranssi kasvaa helposti ja olet koukussa lääkkeeseen, vaikka et itse sitä huomaa.

        Rivatril on tosi koukuttava lääke. Yhdessä dsykloveriinin kanssa aiheuttaa sydämen pappatiota
        Kannattaa varoa.


      • Kössi
        Lenukka kirjoitti:

        Itsellä kuuluisa unilääkäri määräsi Rivatrilia unensaantiin. Toimi alussa tosi hyvin ja sain nukuttua hienosti. Pikku hiljaa meni teho ja jouduin nostamaan annosta. Lääkärin mielestä olisi voinut ottaa vaikka neljäkin Rivatrilia iltasin. Silloin alkoi hälytyskellot soimaan ja lopetin koko lääkkeen käytön, josta oli seurauksena täydellinen romahdus kuuden viikon sairaslomineen. Toleranssi kasvaa helposti ja olet koukussa lääkkeeseen, vaikka et itse sitä huomaa.

        Onpa outoa tuo annoksen nouseminen, itse olen käyttänyt Rivatrilia annoksella 2x2mg yleistyneen ahdistushäirön hoitoon jo yli kymmenen vuotta, eikä minun elimistöni ainakaan ole lisää vaatinut, toisin kuin muilla bentsoilla. Kaipa se on vähän yksilökohtaista (?)


      • Kössi
        Lenukka kirjoitti:

        Itsellä kuuluisa unilääkäri määräsi Rivatrilia unensaantiin. Toimi alussa tosi hyvin ja sain nukuttua hienosti. Pikku hiljaa meni teho ja jouduin nostamaan annosta. Lääkärin mielestä olisi voinut ottaa vaikka neljäkin Rivatrilia iltasin. Silloin alkoi hälytyskellot soimaan ja lopetin koko lääkkeen käytön, josta oli seurauksena täydellinen romahdus kuuden viikon sairaslomineen. Toleranssi kasvaa helposti ja olet koukussa lääkkeeseen, vaikka et itse sitä huomaa.

        Siis Lenukalle


      • Kössi
        tosiuneton kirjoitti:

        Itsellä kuuluisa unilääkäri määräsi Rivatrilia unensaantiin. Toimi alussa tosi hyvin ja sain nukuttua hienosti. Pikku hiljaa meni teho ja jouduin nostamaan annosta. Lääkärin mielestä olisi voinut ottaa vaikka neljäkin Rivatrilia iltasin. Silloin alkoi hälytyskellot soimaan ja lopetin koko lääkkeen käytön, josta oli seurauksena täydellinen romahdus kuuden viikon sairaslomineen. Toleranssi kasvaa helposti ja olet koukussa lääkkeeseen, vaikka et itse sitä huomaa.

        ...Määrätä unettomuuteen Rivatrilia. Eihän sitä unettomuuden hoitoon ole tarkoitettu, sen vaikutus on pidemmän päälle täysin päinvastainen. Onhan noita väsyttäviäkin bentsoja kuten esim Opamox. Ja niinkuin psykiatrit tykkää sanoa, niin unettomuus on vain oire jostain muusta. Kokeilehan masennuslääkettä nimeltä Remeron, minua se ainakin auttoi. Ja jos ei millään muulla nuku niin onhan olemassa myrkky nimeltä Levozin, sillä kyllä maailma pimenee.


      • uneton
        hippos kirjoitti:

        Täällä myös yksi uneton joka ei tiedä mitä lääkettä söisi- Miten olet asiasi nhyt ratkaissut.

        Mulla ei rivat auta unensaantii tippaakaan. Tosin syön sitä ahdistuneisuuteen 2mg/päivä. Noin neljä kuukautta olen käyttänyt. Mikään lekuri ei ole suostunut määräämään unettomuuteen lääkkeitä joten joskus olen kokeillut ottaa muutaman 2mg rivan kerralla ennen nukkumaan menoa eikä mitään apua. Kerran muutaman päivän valvomisen jälkeen otin 20 kerralla eikä silti tullut uni. Eli kuullostaa oudolta miten jotkut saa noin miedolla lääkkellä unta jos oikeasti unettomuudesta kärsivät.


      • JuBe
        uneton kirjoitti:

        Mulla ei rivat auta unensaantii tippaakaan. Tosin syön sitä ahdistuneisuuteen 2mg/päivä. Noin neljä kuukautta olen käyttänyt. Mikään lekuri ei ole suostunut määräämään unettomuuteen lääkkeitä joten joskus olen kokeillut ottaa muutaman 2mg rivan kerralla ennen nukkumaan menoa eikä mitään apua. Kerran muutaman päivän valvomisen jälkeen otin 20 kerralla eikä silti tullut uni. Eli kuullostaa oudolta miten jotkut saa noin miedolla lääkkellä unta jos oikeasti unettomuudesta kärsivät.

        Kaikista paras unilääke on budi!


      • psyk.sh.
        uneton kirjoitti:

        Mulla ei rivat auta unensaantii tippaakaan. Tosin syön sitä ahdistuneisuuteen 2mg/päivä. Noin neljä kuukautta olen käyttänyt. Mikään lekuri ei ole suostunut määräämään unettomuuteen lääkkeitä joten joskus olen kokeillut ottaa muutaman 2mg rivan kerralla ennen nukkumaan menoa eikä mitään apua. Kerran muutaman päivän valvomisen jälkeen otin 20 kerralla eikä silti tullut uni. Eli kuullostaa oudolta miten jotkut saa noin miedolla lääkkellä unta jos oikeasti unettomuudesta kärsivät.

        Yksi 2mg tabletti klonatsepaamia vastaa noin 30-40 mg diatsepaamia. Joillain esiintyy paradoksaalisia reaktioita, eli lääke ei väsytä, vaan piristää.


      • Rivat 4-Ever
        JuBe kirjoitti:

        Kaikista paras unilääke on budi!

        Yhdessä parasta lääkettä!!!


      • know bzdeet
        psyk.sh. kirjoitti:

        Yksi 2mg tabletti klonatsepaamia vastaa noin 30-40 mg diatsepaamia. Joillain esiintyy paradoksaalisia reaktioita, eli lääke ei väsytä, vaan piristää.

        2mg xanor on kyllä vahvin!


      • mä vaan
        know bzdeet kirjoitti:

        2mg xanor on kyllä vahvin!

        2mg xanor = 2mg rivatril..

        http://www.benzo.org.uk/amisc/finnishmanual.pdf


      • jouko ja kosti
        JuBe kirjoitti:

        Kaikista paras unilääke on budi!

        kerranki joku järkevä!


      • Uniikki Uneksija
        uneton kirjoitti:

        Mulla ei rivat auta unensaantii tippaakaan. Tosin syön sitä ahdistuneisuuteen 2mg/päivä. Noin neljä kuukautta olen käyttänyt. Mikään lekuri ei ole suostunut määräämään unettomuuteen lääkkeitä joten joskus olen kokeillut ottaa muutaman 2mg rivan kerralla ennen nukkumaan menoa eikä mitään apua. Kerran muutaman päivän valvomisen jälkeen otin 20 kerralla eikä silti tullut uni. Eli kuullostaa oudolta miten jotkut saa noin miedolla lääkkellä unta jos oikeasti unettomuudesta kärsivät.

        Siinä sen taas näkee, miten erilaisia olemme. Minäkään en saa kolmella Rivarililla/vrk unta sen kummemmin, valvoskelen joskus pikkutunneille ja aamulla olen sitten ihan rättipoikki.


      • Uniikki Uneksija
        Uniikki Uneksija kirjoitti:

        Siinä sen taas näkee, miten erilaisia olemme. Minäkään en saa kolmella Rivarililla/vrk unta sen kummemmin, valvoskelen joskus pikkutunneille ja aamulla olen sitten ihan rättipoikki.

        Ai niin, mun Rivatril annos on 3 x 0,5 mg, joten ei ole kovinkaan vahva annos, jos vertaa tuohon 2 mg:n annokseen, joita jotkut syövät ihan useitakin tabletteja päivässä.

        Itse en aina ota tuota kolmeakaan kappaletta, varsinkin vapaalla ollessani. Mulla ei ole kyllä mitenkään toleranssi noussut näiden Rivojen suhteen.

        Olisi tietysti paras ilman mitään lääkkeitä, jos vaan pystyisi, mutta kun ei pysty.


      • ei-niin-sinisilmäine

        Muuten ihan ok, mutta olet kuin sokea lammas jos luulet että kaikki lääkkeet on tehty parantamaan. Osa lääkkeistä on markkinoilla vain siksi että lääketehtaat saisivat enemmän voittoa.


      • Tabuhassan
        psyk.sh. kirjoitti:

        Yksi 2mg tabletti klonatsepaamia vastaa noin 30-40 mg diatsepaamia. Joillain esiintyy paradoksaalisia reaktioita, eli lääke ei väsytä, vaan piristää.

        oot ehkä hakoteilla.. valitettavasti. Rivoja on vaikea verrata vaikkapa alpratsolaamiin, joka on xanorin ja alproxin vaikuttava aine. Mulla oli Xanorit aikaisemmin ja yksi 1mg xanori vastaa n. 4kpl/ 10mg diapamia. Mulla oli 1 kpl 1mg alproxia 2krt/ pv. Nyt vaihdoin ne 4 kpl/ 0,5 mg rivatrilia, koska alpratsolaami on niin lyhyt vaikutukseltaan ja sen puoliintumisaika on lyhyin bentsodiatsepaamien kategorioassa. En enään halunnut nousuja ja laskuja, vaan tasasemman päivän hoitaa asiat mitä arkivelvollisuuksiin kuuluu. Olen ckarsinnyt ahdistuneisuushäiriöstä ja paniikkikohtauksista.. olen ottanut selvää että tämä rivatril olisi tasaisempi ja auttaisi ahdistuneisuuteeni, ja vaikka alproxeista ja xanoreista sai ns. sekavuuden, niin en ole enään sen perään. Haluan vain pärjätä arjen vaatimuksista ja hoitaa lapset sekä työt hyvin ja tuoda katon sekä leivän pojille.. Ja tämä lääke 0,5 mg rivatril auttaa siihen.. eli jos jollain on tarkoituas saada elämää kuntoon ja kärsii samanölaisista ongelmista niin kannattaa hankkia siihen lääke joka ei niin sekota.. ilman älytöntä överiäkäytöstä ja vaihtaa ja sekoilua meillä on kaikilla parempi eläm,ä tarjota niin itselle kuin muillekkin.. miksi siis pilata sitä hakemalla sekavuuksia ja ryssiä asioita. Kun avun saa helpommin, ja vaikutus on tasainen, sekä auttaa samnlailla, ilman nopeaa nousua ja puustia tai hyvänolon hakua, saat elämäsi raiteilleen jos vain haluat kokeilla vaihtaa.. jos sinulla on mahdollisuus. Itsae söin xanoria ja alproxia useita vuosia, mutta se nousi ja laski, ei tasaisuutta.. se on sekavuus lääke ja tarkoiyettu lyhytaikaiseen hoitoon. Get your shit together, and start make difference for your lives. Ei ole tarkotus saarnata, mutta homma toimii jos annatte sille mmahdollisuuden. Mä olen elävä esim. Ei enään.. ( suht normi käytöl muistikoja, ( mihim mä jätin mun pyörän, tai avaimet ym.) sekavuuksia ( nukutaan 12- 18 h putkeen ja ollaan muutenki tokkuras ihmisten ilmoilla ja kuola valuu poskista, sekä silmät sekoilee joka suuntaan. Kuvatkaa kameralle ens kerrral ku vedätte liikaa ja kattokaa se jälkeenpäin selvinä, niin tajuatte kuinka sairaalta se näyttää, eikä ole kuin sekavuutta ja sen ihannointiaja hakuaa. Mutta jos haluatte muuttaa elämää ja saada jotain aikaiseksi, se alkaa myöntämisistä ja rohkeudesta tehdä oikeita päätöksiä, jotka oikein valittuna johtaa parempaan elämään, jossa kunnioitetaan ja ystävät on ystäviä, eikä varasta sun kameraa ku käyt kusella. Ja tulevaisuus on valoisampi kun on joku mihin pyrkiä, eikä se onnistu jos on alpratsolaamien luoman sumuverhon sisällä ja polkee oravanpyörää. Ei ole tarkoitus sanoa mitä pitää tehdä, kerron vaan kokemuksien pohjalta, omasta ja läheisten joita on seurannut vuosien varrella. Ne tappaa sielun ja kohta huomaa milloin on viimeksi aidosti nauranut tai ollut onnellinen. Miettikää sitä. Ja toivon että joka edes saisi tästä jotain irti, elämme riippuvuudessa, mutta sitä voi hoitaa eri tavoin, mutta tärkeintä on mitä sinä haluat!


      • kanakonda
        Kössi kirjoitti:

        ...Määrätä unettomuuteen Rivatrilia. Eihän sitä unettomuuden hoitoon ole tarkoitettu, sen vaikutus on pidemmän päälle täysin päinvastainen. Onhan noita väsyttäviäkin bentsoja kuten esim Opamox. Ja niinkuin psykiatrit tykkää sanoa, niin unettomuus on vain oire jostain muusta. Kokeilehan masennuslääkettä nimeltä Remeron, minua se ainakin auttoi. Ja jos ei millään muulla nuku niin onhan olemassa myrkky nimeltä Levozin, sillä kyllä maailma pimenee.

        Toi sitten haet apteeksita melatoniinia joka on siis aivojen oma kehittämä "unilääke" joka saa aikaan väsymyksen tunteen ja sitä kautta nukahtaa helpommin. Ei siis ole unilääke sinäänsä vaa lisää sun unikemikaaleja sun aivoissa. voi olla et selitän tän päin vittua mut näin mä sen oo ymmärtäny.


    • Kössi

      Olen käyttänyt Rivatrilia jo yli kymmenen vuotta, eikä mitään ongelmia ole ollut. Tehoaa niin paniikkihäiriöön kuin ahdistuneisuuteenkin. Ennen Rivatrilia minulle koetettiin melkein kaikkia bentsoja, mutta ongelmana oli joko tehottomuus tai nopeasti nouseva toleranssi, joka johti annoksen rakettimaiseen nousuun. Erityisesti haluaisin varoittaa alpratsolaamista (Xanor, Alprox) joka on todella petollinen lääke. Se aiheuttaa alussa jonkinlaisen hypen ja valheellisen hyvänolon tunteen, mutta vähän ajan kuluttua olo muuttuu tokkuraiseksi (kuin olisi juovuksissa) ja mielialat alkavat heittelehtiä. Ja ettei tässä olisi tarpeeksi, niin koukkuun jää parissa viikossa ja keho vaatii ainetta enemmän ja enemmän. En suosittele kenellekään.

      Monimuotoisten kokeilujen kautta päädyttiin erään neurologiystäväni suosittelemaan Rivatriliin, joka siis on toiminut loistavasti ja parantanut minun elämänlaatuani merkittävästi. Tottakai se olisi parempi jos ei tarvitsisi mitään lääkettä, mutta jos jotain on pakko käyttää ahdistuneisuuden ja paniikkihäiriön hoitamiseksi, niin olkoon se sitten Rivatril. Täysipainoista ja elämisen arvoista elämää kaikille!

      • musseliini

        rivatril on kirjoitettu minulle järvenpään sosiaalisairaalassa, jossa minut vieroitettiin temestasta, se oli vaikeaa aikaa (vierotus). Nyt syön 3 x 0,5 mg rivatrilia ja seromexia, ja voin jotenkuten mukavasti täällä lääkityksellä kymmenettä vuotta. rivatril annos oli suurempi aikaisemmin mutta tiputin hiljakseen sen tähän juuri koska en halua että se vuosien mittaan nousee ja nousee. En tiedä varmasti kävisikö niin, mutta näin tässä nyt mennään hissukseen mukavasti :) Oikein paljon terveisiä sulle ja muille paniikkihäiriöisille. Ilman lääkettä en olisi tässä, niin se vain on. Se parhaiten nauraa jolla paras lääkitys, vai miten se nyt olikaan, hehheee...


      • Paniikkihäiriöinen
        musseliini kirjoitti:

        rivatril on kirjoitettu minulle järvenpään sosiaalisairaalassa, jossa minut vieroitettiin temestasta, se oli vaikeaa aikaa (vierotus). Nyt syön 3 x 0,5 mg rivatrilia ja seromexia, ja voin jotenkuten mukavasti täällä lääkityksellä kymmenettä vuotta. rivatril annos oli suurempi aikaisemmin mutta tiputin hiljakseen sen tähän juuri koska en halua että se vuosien mittaan nousee ja nousee. En tiedä varmasti kävisikö niin, mutta näin tässä nyt mennään hissukseen mukavasti :) Oikein paljon terveisiä sulle ja muille paniikkihäiriöisille. Ilman lääkettä en olisi tässä, niin se vain on. Se parhaiten nauraa jolla paras lääkitys, vai miten se nyt olikaan, hehheee...

        mulla ollut masennus ja paniikkihäiriö 2 vuotta syön 40mg sepramia päivässä ja nykyään 4-6 mg rivatrillia päivässä. kokeilin tämän 2 vuoden aikana lääkkeet laidasta laitaan, kunnes viimein löytyi tämä rivatril, joka paransi elämänlaatua huomattavasti!


      • Paniikkihäiriöinen kirjoitti:

        mulla ollut masennus ja paniikkihäiriö 2 vuotta syön 40mg sepramia päivässä ja nykyään 4-6 mg rivatrillia päivässä. kokeilin tämän 2 vuoden aikana lääkkeet laidasta laitaan, kunnes viimein löytyi tämä rivatril, joka paransi elämänlaatua huomattavasti!

        Rivatril on erinomainen yöksi. olen nukkunut paremmin. En jännitä lihaksiani koko yötä ja enkä narskuta niiin paljon hampaita. Sitten päviä alkaa helpommin kun on yö nukuttu hyvin, eikä niskat niin jumissa. Lopputuloksena paniikkikohtauksia ei tule niin paljon.


    • riks

      itse henkisesti ja muuten , Tarkkaan mietittäessä oikea lääke oikeaan oireeseen ei pahaa tee mut, Muistakaa kyse on huumeesta ja voi väärissä käsissä olla todella tuhoisat loppu"unohdukseen"!

    • torticollis

      Minulle on määrätty Rivatrilia dystoniaan, eli lihas-hermo liikesairauteen. Kun oireet vähentyivät,niin
      yritin myös vähentää R:n käyttöä. Viime kesänä olin 2 viikkoa ilman -mutta en ilman vieroitusoireita,
      sydämen tykytys,huimaus ja painajaiset luokkaa Hitchcock potenssiin 3. Eli koukutti. Oma syy, kun otin välillä liiankin kanssa, koska auttoi myös ahdistukseen yms. Nyt käytän ajoittain, tarpeen mukaan 2 kertaa viikossa. Kokonaan lopettaminen hirvittää, mutta pienissä määrissä vähennettävissä.

      • apetin

        Olen käyttänyt Rivatrilia kuusi vuotta annoksella 0,5 aamuin illoin. Kuusi vuotta Sepram 10 mg aamuin. N. vuodenTriptyl 10 mg iltaisin lonkkakuluman kipuin, joita tosin Arthryl on hyvin poistanut. En käytä tippaakaan alkoholia. Olen tyytyväinen ja jaksan tehdä rankasti töitä. Takana vaikea yrittäjän burnout, johon Rivatril ja Sepram määrättiin. En usko, että olis mitään vaikeuksia lopettaa Rivatril tai Sepram. Mutta elämän vaihtelevissa aallokoissa pidän lääkkeet tukemassa oloania.


      • I know
        apetin kirjoitti:

        Olen käyttänyt Rivatrilia kuusi vuotta annoksella 0,5 aamuin illoin. Kuusi vuotta Sepram 10 mg aamuin. N. vuodenTriptyl 10 mg iltaisin lonkkakuluman kipuin, joita tosin Arthryl on hyvin poistanut. En käytä tippaakaan alkoholia. Olen tyytyväinen ja jaksan tehdä rankasti töitä. Takana vaikea yrittäjän burnout, johon Rivatril ja Sepram määrättiin. En usko, että olis mitään vaikeuksia lopettaa Rivatril tai Sepram. Mutta elämän vaihtelevissa aallokoissa pidän lääkkeet tukemassa oloania.

        Rivarihan on ihan kepee lääke. Varsinkin paniikkihäiriöön, yleistyneeseen ahdistushäiriöön jne. Ei pahoja viekkareita, ei mee pää liian sekas, just ok olo kaiken aikaa varsinkin kun yhdistää SSRI-kuurin siihen rinnalle. Sen sijaan jos joku haluaa tuhota psyykkeensä mahdollisimman nopeasti, niin silloin kannattaa vetää Xanoria. Paskempaa lääkettä en tiedä (ja lähes kaikkia huumeiksi laskettavia aineita on tullut kokeiltua) - se koukuttaa ja aiheuttaa aluksi koksuhumalan kaltaisen fiiliksen. Mutta n. kuukauden jälkeen lääke alkaa kääntyä itseään vastaan ja tehdä pahoja tuhoja. Missään ei ole yhtä pahoja viekkareita. Monet menevät psykoosiin tai depressoituvat. Joten varokaa kakarat santtuja ja napsikaa rivareita, tai pameja.


      • Potilas2
        I know kirjoitti:

        Rivarihan on ihan kepee lääke. Varsinkin paniikkihäiriöön, yleistyneeseen ahdistushäiriöön jne. Ei pahoja viekkareita, ei mee pää liian sekas, just ok olo kaiken aikaa varsinkin kun yhdistää SSRI-kuurin siihen rinnalle. Sen sijaan jos joku haluaa tuhota psyykkeensä mahdollisimman nopeasti, niin silloin kannattaa vetää Xanoria. Paskempaa lääkettä en tiedä (ja lähes kaikkia huumeiksi laskettavia aineita on tullut kokeiltua) - se koukuttaa ja aiheuttaa aluksi koksuhumalan kaltaisen fiiliksen. Mutta n. kuukauden jälkeen lääke alkaa kääntyä itseään vastaan ja tehdä pahoja tuhoja. Missään ei ole yhtä pahoja viekkareita. Monet menevät psykoosiin tai depressoituvat. Joten varokaa kakarat santtuja ja napsikaa rivareita, tai pameja.

        Mä itse lopetin alproxit, ( sama kuin xanor ) Suoraan seinään. Annos oli 1mg/ 2 krt pvä. Luulin että tulisi kovat oireet mutta aika pienellä selvisin kun itseäni psyykkasin ja asennoiduin oikein, mutta en suosittele muille, ihmiset on erilaisia..Ruoka ei maistunut kunnolla ja nukkuminen oli katkonaista. Kaksi viikkoa kesti ja sitten elämä taas hymyili ja nauroin pitkästä aikaa.. alpratsolaami tappaa sielun! Ahdistumeisuushäiriöön ja paniikkikohtauksiin niitä kirjoitettiin ja söin niitä usean vuoden. Mutta nyt vaihdoin 4x 0,5 mg rivatril paivassä, kaksi aamulla ja kaksi illalla ja huomattavasti parempi lääke. Vie ahdistuksen ja paniikit.. Pystyn toimimaan normaalisti enkä ole sekaisin sillä tavalla kuin alproxista. Itse suosittelen niille jotka xanoria tai alproxia käyttää vaihtaa sen rivatrilliin vastaavaan määrään ( 1mg alprox= 1mg rivatril ) Elämän laatu paranee ja sumuverho ympäriltä katoaa, mutta oireet pysyy poissa. Tietenkin jos käytät alproxeja vain sekavuuteen niin rivoilla ei samaa saa.. mutta ei se ole tarkoituskaan.


    • MarkoRi

      rivatril on kyllä ihan huippu lääke ahdistukseen ja paniikkiin ja mieltä tasaamaan!!
      dg:bipolar2

      • 6.3

        tiedoista. Saapa nähdä miten alkaa mulle toimimaan kyseinen lääke.


      • fga
        6.3 kirjoitti:

        tiedoista. Saapa nähdä miten alkaa mulle toimimaan kyseinen lääke.

        Otin 1mg ekana iltana (määrättiin yöksi) lisänä Sertralin (50), ensimmäiset tabletit veivät oikeasti paniikin mennessään (oli oikeasti tosi vakava)

        Nyt otan enää 0,5 mg joka ilta, mutta en uskalla vielä lopettaa. Sertralinkin on auttanut tosi hyvin. Ensin oli Sertralinista ärsyttäviä oireita ekat kaksi viikkoa, mutta pääkoppa selkeä ja tilaa järkeville ajatuksille!

        Tätä en kokenut kun minulla kokeiltiin kerran cipralexia. Koko ajan pöhnäinen ja poissaolevaolo(siis, että aloitusvaihe oli niin ärsyttävä, että lopetin heti) Sain myös ihottumaa

        Henkisellä tasolla Rivatril on koukuttanut minut, mutta toisaalta pysytin myös ihan helposti vähentämään annostuksen puolella. Eri asia kyllä jos sitä pitäisi ottaa päivisin... Mutta se on pitkävaikuttainen


    • läski orava69

      Kyllä se toimii, joskus tungen niitä penikseeni ja poltan hasista.
      Joskus voin myös runkata, ja vetää käteen illalla.
      Mutta ihan ok lääke koska se auttaa hiivatulehdukseen.
      Suosittelen lämpimästi!

    • sibberiini

      Minun ex-mies käyttää sitä harhaluuloisushäiröön, apua älä syö sitä........ Se ei ole oikee lääke sulle. Olen sairastunu paniikkihäiröö 15v., kokeile alproxia....... tai kysy edes lääkäriltäsi. Kieltäydy tosta lääkkeestä!!!!!
      Se vie kaiken oman tahdon ja tunne-elämän, kamalaa et sitä on sulle edes annettu............

      • Nurse,

        BENTZO siinä kuin Alprox/Xanor, ei sitä mihikään harhaluuloisuushäiriöihin määrätä!

        Sekoitat Rivatrilin nyt johonkin vallan toiseen lääkkeeseen! Esim. Risperdaliin!


      • Kesä 2010
        Nurse, kirjoitti:

        BENTZO siinä kuin Alprox/Xanor, ei sitä mihikään harhaluuloisuushäiriöihin määrätä!

        Sekoitat Rivatrilin nyt johonkin vallan toiseen lääkkeeseen! Esim. Risperdaliin!

        Hyvä Nurse,!Joku sekoittaa nyt lääkkeet pahasti.Trivatril on oikein käytettynä turvallinen ja hyvä lääke.Kannattaa vain käyttää annettuja ohjeita tarkasti sillä kuukausien tai vuosien käyttö on HYVIN vaikea lopettaa jos vetää noita isoilla annoksilla.Puhukaa ihmiset lääkärin kanssa tai lopputulos voi olla lähtökohta kerrottuna kymmenellä.


      • Kesä 2010
        Kesä 2010 kirjoitti:

        Hyvä Nurse,!Joku sekoittaa nyt lääkkeet pahasti.Trivatril on oikein käytettynä turvallinen ja hyvä lääke.Kannattaa vain käyttää annettuja ohjeita tarkasti sillä kuukausien tai vuosien käyttö on HYVIN vaikea lopettaa jos vetää noita isoilla annoksilla.Puhukaa ihmiset lääkärin kanssa tai lopputulos voi olla lähtökohta kerrottuna kymmenellä.

        No pääsihän se kirjoitusvirhe sinne.Siis EI TRI VAAN RIVATRIL.Sori.


      • alalla.
        Kesä 2010 kirjoitti:

        Hyvä Nurse,!Joku sekoittaa nyt lääkkeet pahasti.Trivatril on oikein käytettynä turvallinen ja hyvä lääke.Kannattaa vain käyttää annettuja ohjeita tarkasti sillä kuukausien tai vuosien käyttö on HYVIN vaikea lopettaa jos vetää noita isoilla annoksilla.Puhukaa ihmiset lääkärin kanssa tai lopputulos voi olla lähtökohta kerrottuna kymmenellä.

        bentzo ja bentzoja ei määrätä harhaluuloisuushäiriöihin!

        Bentzojen indikaatio ei ole harhaluuloisuushäiriö, ei yhdenkään bentzon, sen sijaan mainitun Risperdalin on.

        Kyllä nimimerkki Nursen vastaus on aivan oikein.


      • Pelokas_
        alalla. kirjoitti:

        bentzo ja bentzoja ei määrätä harhaluuloisuushäiriöihin!

        Bentzojen indikaatio ei ole harhaluuloisuushäiriö, ei yhdenkään bentzon, sen sijaan mainitun Risperdalin on.

        Kyllä nimimerkki Nursen vastaus on aivan oikein.

        Itsellä auttanut kanssa tosi hyvin tämä rivatril, mutta annos noussut 2x0.5mg/päivä -> 2x2mg/päivä. Edelleen auttaapi, mutta pääs lääkkeet loppumaan ja uus respa tulee vasta maanantaina. Saas nähdä millanen viikonloppu edessä.


      • Potilas24

        Nyt täytyy olla eri mieltä.. Mä käytin monta vuotta alpratsolaameja, eli alproxia tai xanoria ja ne vei tunne- elämän. Tappo koko sielun.. mikään ei naurattanut tai tuntunut elämältä.. kuin olisi elänyt kuplassa. Vaihdoin rivatriliin ja kyllä ero on huomattava, ei ole sekava ja ei tule nousuja/ laskuja niinkuin alproxeista, vaan vaikutus on tasainen, eikä tapa ainakaan minun sielua vaan elämä tuntuu paremmalta. Määrättiin ahdistuneisuuteen/ paniikkihäiriöön. Se toimii ns. ihmisella jolla ei ole mitään vakavaa psyykkistä sairausta eri tavalla kuin ihmisella joka kärsii harhaluuloista. Ja jokainen lääke toimii ri tavalla eri ihmisella. Rivatril on hyvä lääke oikein käytettynä, oikeaan oireeseen.


    • tsirpdöö

      Sairastan masennusta, paniikkihäiriötä, dissosiaatiohäiriötä ja ahdistusta (johtivat usein paniikkikohtauksiin). Olen syönyt nyt niitä viikon 3x 10 mg päivässä, ja on todella hyvä olo. Ei euforisoi mutta tulee rauhallinen olo. Turvallinen käyttää ainakin minulle. Mahan ärsytystä ollut hieman mutta sekin hoitui Somac 40 mg. Käsittääkseni epilepsian hoidossa annos on paljon suurempi....

      • jäppinen

        3 x 10mg??? Ettei nyt vaan olis tullut pieni moka ton annoksen suhteen??? Meinasitko, että 3 x 1mg?? Aikas suuri annos...


    • TRikoski

      Muistakeepa kuitenkin että bentsot(siis mitkään bentsot) eivät ole hoitavia lääkkeitä,niillä vain helpotetaan/lievitetään/peitetään oireita...

      • Doc

        Eikö oireiden helpottaminen/ lievittäminen ole hoitavaa toimenpidettä. Valitettavasti joillain, esim minulla on kokeiltu kaikki ssri- lääkkeet ja muut kun yritettiin löytää hoitavaa lääkettä ahdistuneisuushäiriöön, eikä mikään auttanut ja en voinut elää normaalisti.. en voinut käydä ihmisten ilmoilla ja joskus oli vaikea lähteä kotoa tai edes vastata puhelimeen. Mutta kun hoitavaksi lääkkeeksi otettiin bentsodiatsepaamit, minun tapauksessani alprox ja myöhemmin rivatril niin pystyin taas elämään normaalisti. Alprox tosin oli nousua ja laskua ja liian nopea vaikutteinen, sekä se tappoi osan sielua, mutta rivatril on toiminut hyvin ja elämä sujuu. Joten kyllä niitä joissain tapauksissa määrätään hoitaviksi lääkkeeiksi.


    • koukuttamaton

      Huh, Huh. Lapseni kannabiksen käytön myötä olen keskustellut eri henkilöiden kanssa yleensäkin kaikenlaisesta päihderiippuvuuteen liittyvistä asioista. Erinimisiä huumaavia aineita on putkahdellut keskusteluissa esiin ja kun rivatrilkin mainittiin, niin muistin, että minulle oli määrätty muutama vuosi sitten 2mg rivatrilia suun limakalvojen punajäkälän kivun hoitoon!!! Ohjeena imeskellä tablettia 2minuutin ajan suussa, jonka jälkeen se sylkäistiin pois.
      Muistankin tehneeni näin.. en kyllä muista auttoiko se mitään. Kaivelin lääkekaappiani ja sieltähän löytyikin melkein täysinäinen rivatrilpurkki. Aion viedä sen apteekkiin pikimiten, koska en muista siitä olleen mitään apua kyseiseen vaivaani.. joka jatkuu nyt jo neljättä vuotta. On aika ajoin parempi ja taas väliin huonompi.
      Ihmettelen vaan, mihin kaikkeen rivatrilia määrätäänkään... Onneksi tämä purki ei ainakaan joudu väärinkäytön kohteeksi.

    • Ella 49

      Hei!
      Kärsin paniikkihäiriöstä 10v, ja lopulta, kun olin käynyt psykoterapiassa ja psykiatrin vastaanotolla, minulle määrättiin Rivatril. Lääke on toiminut hyvin, ja elämäni on nyt tasapainossa. Arvostelkoon kukakin ko.lääkettä. Väärinkäyttöä en minäkään hyväksy, mutta oikea lääke, oikeaan vaivaan on ihan ok.

    • Turkku-----

      Rivatril on paras lääke ahdistukseen sekä kaikkeen fobiaan, jolle ei ole mitään järkeviä syitäkään. Rivatril on pitkävaikutteinen ja minulle annostus on 3 x 2mg/vrk, mutta joskus todella ahdistavissa tilanteissa olen ottanut niitä jopa viisikin kerralla. 13 vuotta ole syönyt ko lääkettä ja toleranssi on kasvanut niin että aamuisin tarvitsee ottaa kaksi tablettia kerralla eli 4mg että pystyy hoitamaan normaalit asiat. Tuosta se toleranssi ei ole kohonnut ja pidän joskus välipäiviä, eli olen ihan minimiannoksella, ja ne ovatkin ihan puhtaasti kotipäiviä silloin, koska minulla on paniikkihäiriö, sekä todella voimakasta ahdistusta. Mutta onneksi on hyvä lääke! Tsemppiä kaikille psyyken ongelmaisille!

    • keijo69isjgp

      onko rivatril katunimeltään " Rillu " ?

      • peksi

        kulkee katukaupassa myös nimellä rillu


    • ainaki täälläpäin

      eiku riva

    • peksi

      itselläni on käytössä 2x2mg rivatril päivittäin ja syön vain yhden päivässä, toisinaan olen lähes viikon kokonaan ilman. olen kärsinyt paniikkihäiriöstä 7vuotta, ja käynyt läpi kaikki mahdolliset ssri lääkkeet ja mao estäjät ja bentsot. rivatril on ainoa oikea lääke minulle. Sivuvaikutuksia en ole huomannut kyseisellä lääkkeellä olevan minun kohdallani, en toki ole lääkäri joten en osaa sanoa sopiiko rivatril kaikille mutta itselläni pyyhkii todella hyvin lääkityksen ansiosta.

    • epeli

      Olen käyttänyt rivatriliä 2 x 0,5 mg iltaisin lihaskramppeihin noin kaksi vuotta.
      Toiminut erittäin hyvin, saan myös nukutua paremmin. Kärsin kroonistuneesta
      hermosärystä johon käytän lyrica 150 mg/päivä. Lisäksi selkäytimestä löytyi
      syringomyelia- niminen neurogonen sairaus joka tuhoaa keskushermostoa
      pikkuhiljaa.Aiheuttaa jatkuvaa poltetta jaloissa ja vasemmassa kädssä. Käytössä
      on myös Norspan 5 mg kipulaastari, (vajaan vuoden). Selkääni on leikattu kaksi
      kertaa (kahden viikon sisällä), seurauksena kahden hermon vaurio. Lisäksi rinta-
      rangassa on kahdessa kohtaa välilevyn repeämä. Kahdeksan vuoden aikana olen
      kokeillut kaikki mahdolliset lääkkeet. Edellä mainitsemani rohdot riittävät tällä
      hetkellä.Parhaan avun saan kuitenkin neurostimulattorista, joka asennettiin pari
      vuotta sitten. Hyvää vuoden jatkoa kaikille.

    • Jodie

      Otin just ekan Rivatrilin, puolikkaan. Auttoi heti! Kaamea olo ja sähkövärinä loppui kuin seinään muutaman minuutin kuluttua. Tosi tehokasta. Mutta siihen voi kuulemma helposti jäädä koukkuun ja se menettää tehoaan eli kannattaa ottaa vaan silloin, kun on pakko.

      En ole mikään "hullu", vaan epilepsiasta ja sähköyliherkkyydestä kärsinyt. Loppui rytmihäiriötkin saman tien, kun otin Rivatrilin.

      Kyllä minäkin söisin mieluummin luontaistuotteita, mutta kun ne ei auta eikä niitä ole tutkittu tarpeeksi. Kunnon kamaa sen olla pitää. ;-)

      • JJ 55

        Olen harhaluuloinen ja masentunut. Lääkeinä olen ottanut jo useita vuosia Rivatrilia, Ketipinoria, Citalopramia ja Diapamia. Psykiatrin ohjeiden mukaan tietenkin. Ei pidä itse ryhtyä asiantuntijaksi ja ottaa pitkävaikutteista lääkettä silloin tällöin kuin olo on huono. Tällä hetkellä minulla ei ole aavistustakaan miten minun kävisi, jos lopettaisin lääkityksen. Se, että ottaa samoja psyykelääkkeitä useita vuosia, ei lääkkeen ottaminen enää tunnu hetkellisesti olotilassa. Oloni on siedettävä, joskus ahdistunut ja joskus taas hekpottunut. Väsymystä nämä lääkkeet aiheuttavat, mutta on sekin parempi kuin kauhunsekainen paniikkihäiriö.


    • this is life, enjoy!

      Itse opiskelen ihmisen psyykeeseen liittyvällä alalla ja minulla on myös henkilökohtainen käyttö kokemus trivathrilistä ja diapamista. Itselläni, kun otin oikeaoppisesti unettomuuden aiheuttamaan ahdistukseen, (n. 1 mg trivathril ja vaihtoehtoisesti diapam 10-15 mg) sain unenpäästä paremmin kiinni ja seuraavana päivänä arjen askareet ja keskittyminen olivat parempia, vaikka lääke pöhnä oli vielä päällä. Vaikutuksen toivottavuus riippuu siis siitä, kohtaavatko ahdistuksen taso ja lääkkeen vaikutus toisensa. Rennosti vaan, onneksi meillä on ihana lääketiede joka on tullut helpottamaan ihmiselämän tuskia ja käännekohtia :)

    • tyeed

      Itse yritin saada lääkäriltä reseptin rivatrille paniikkihäiriön hoitoon, kun olin kokeillut monia eri muita lääkkeitä joista ei joko ollut tarpeeksi apua tai karseet sivuoireet, mutta lääkäri ei suostunut reseptiä ko. lääkkeestä kirjoittamaan vedoten siihen, että siihen jää heti koukkuun ja kuulemma aiheuttanut juuri pahimpia lääkeriippuvuus ongelmia ja kirjoitti taas sit uuden perus masis/paniikki lääke kokeilun, zoloffia tällä kertaa, mut siis onko tuo rivatril sitten niin koukuttavaa ja siitä vieroittautuminen niin vaikeaa mitä lääkäri väitti?

      • riva riviera

        No ei, haittoja liioitellaan. Toki jos vetää kauan älyttömiä annoksia, niin sitten tulee ongelmia.

        Itse syön rivaa tarpeen vaatiessa. Välillä on viikkojenkin taukoja, etten ota, ja mitään vieroitusoireita ei ole tullut.


    • jee235235

      Tyeed niitä rivoja ei oo nykyään niin helppo "saada" kun väärinkäyttö on räjähtäny ihan käsiin viime vuosina. Niillä voi pilata hommansa ihan täysin, mutta oikein käytettynä voi auttaa.

      • ihan jees

        Niin, mutta tuskin kukaan panikoija niitä vetää saadakseen pollansa sekaisin.

        Itselläni on Riva tukilääkkeenä. En saa siitä mitää euforiaa tahi muitakaan oloja. Ei edes väsytä.

        Tietyissä tilanteissa se kuitenkin leikkaa paniikilta siivet tosi hyvin.


    • jj

      onko kukaan käyttäny suonensisasesti rivoja?

      • habit1

        ei kannata, kielen alle ne on tarkotettu...


    • SS92

      joo kävin eilen lekurissa ihan muun syyn takia ja päätin sitten samalla kysyä et saisiko jotain lääkitystä jännitykseen ja sosiaalisten tilanteiden pelkoon, mainitsin tämän rivatrilin koska 13vuotiaana minulle tätä aikoinaa määrättiin ja auttoi. Ni ei ollu toiveitakaan saada enää! rupes tyrkyttää mulle citalopramia ja diapamia käytettäväks samanaikasesti, ja psykiatrille aikoja, sanoin et joo unohda koko juttu!
      olishan tuo diapam käyny mut cita ei vaa sovi ja muutenkin huonoja kokemuksia noista ``hoitavista``lääkkeistä. lekuri sano et hän ei mulle bentsoja määrää koska niihin jää koukkuu. vastasin et kyllä mä oon bentsoja syöny enkä ole niihin vielä kertaakaa koukkuu jääny ja syön niitä sillon ku tosissaan tarvin, en todellakaan rupee huvin vuoks lääkkeitä syömään. Mut tuntuu vähän siltä että nää ``huvin vuoks`` käyttäjät on saanu aikaseks tän et niitä ei määrä edes niille jotka tosissaan sitä tarviivat- kyllä pistää vihaks! >(

    • ???

      Siis miten niin ei määrää bentzoja ja olisi kirjoittanut Citalopramia ja Diapamia? Joista toinen on bentzo...

      • SS-92

        Niin siis ei määrää pelkästään bentzoja, et ois siin rinnalla sit oltava myös tuonlai ``hoitava``lääke.


      • Ylilääkäri
        SS-92 kirjoitti:

        Niin siis ei määrää pelkästään bentzoja, et ois siin rinnalla sit oltava myös tuonlai ``hoitava``lääke.

        No oisit ottanu molemmat älykääpiö ja sit vaan jättäny ne leikkilääkkeet syömättä.. siinä sulla ois ollu pamit käytös.


    • liisa

      minä käytän rivatril-lääkettä aamulla 1 ja puolikas ja illalla vain yksi tabletti ja hyvin on toiminut.olen oikean puolen halvauksen saanut joten tiedän hyvin että ne toimii.

    • Ex-jääkiekkoilija

      Ollut selkäleikkauksen jälkeen, kohta kuusi vuotta 4mg Rivatril 2 kertaa 200mg Tramal aamuisin ja iltaisin 2mg Rivatril yksi depot Sirdalud..(6mg)...hyvä lääkitys, molemminpuoleinen välilevynpullistuma, mistä jäi kolme alinta nikamaa kulumia, sekä hermojuurioireisto oikeaan jalkaan...syön lääkkeet OIKEIN, lääkärin määräämällä tavalla ja ollut kolmen eri ortopedin hoidossa, vastaus sama, Rivatril Tramal yhdessä hyvä yhdistelmä, vähentää leikkauksesta jääneitä lihasnykäyksiä ja kipuja...tähän vammaan ok...käyttötarkoituksia Rivatrillillä on nkyllä todella paljon!!!

    • Satupuuu

      Ainoa lääke joka auttaa yöpaniikkeihini. Muu elämä sujuu hyvin kun vain saan yöt nukuttua :)

      • Rivatril

        Olen kanssa pyytänyt lääkäriltä Rivatrilia, ei kirjoittanut, anto ymmärtää ettei se sovi. Olikohan niin, että kysyin lääkettä jota eräs tuttuni kehui, niin lääkäri ei kirjoittanut asiakkaan toivomuksesta. Kirjoitti aivan päinvastaista lääkettä, joka ei auttanut milläänlailla. Rivatrilista eräs tuttu sanoi, että se on hyvä lääke, jaksaa tehdä mitä vain saa jopa voimaa tehdä töitä. Kertoi, että se on "onnellisuuspilleri". Ilmeisesti tulee tästä lääkkeestä hyvä olo.


      • Rivatril

        Olen kanssa pyytänyt lääkäriltä Rivatrilia, ei kirjoittanut, anto ymmärtää ettei se sovi. Olikohan niin, että kysyin lääkettä jota eräs tuttuni kehui, niin lääkäri ei kirjoittanut asiakkaan toivomuksesta. Kirjoitti aivan päinvastaista lääkettä, joka ei auttanut milläänlailla. Rivatrilista eräs tuttu sanoi, että se on hyvä lääke, jaksaa tehdä mitä vain saa jopa voimaa tehdä töitä. Kertoi, että se on "onnellisuuspilleri". Ilmeisesti tulee tästä lääkkeestä hyvä olo.


      • Rivatril kirjoitti:

        Olen kanssa pyytänyt lääkäriltä Rivatrilia, ei kirjoittanut, anto ymmärtää ettei se sovi. Olikohan niin, että kysyin lääkettä jota eräs tuttuni kehui, niin lääkäri ei kirjoittanut asiakkaan toivomuksesta. Kirjoitti aivan päinvastaista lääkettä, joka ei auttanut milläänlailla. Rivatrilista eräs tuttu sanoi, että se on hyvä lääke, jaksaa tehdä mitä vain saa jopa voimaa tehdä töitä. Kertoi, että se on "onnellisuuspilleri". Ilmeisesti tulee tästä lääkkeestä hyvä olo.

        Olen kuullut vastavaa kehua muualla foorumeilla että olisi hyvä lääke. Muistaisin että olisin sitä testannut 90 luvulla ja niin se olikin tehokkaasti auttava lääke.


      • Tsemppiä kaikille!

        Mulla sama juttu! Pahat paniikkikohtaukset nimenomaan öisin/varhain aamulla sekottaa elämän totaalisesti. Rivatrilia kun ottaa 0,25-1 mg ennen nukkumaanmenoa, silloin jos illalla on kovin ahdistunut olo tai tietää että on jokin tavallista stressaavampi elämäntilanne menossa, niin nukkuu hyvin ja elämä hymyilee!

        Neurologit ovat väittäneet paniikkikohtauksiani epilepsiaksi, kun taas psykiatrien mukaan minulla on paniikkihäiriö. En enää edes jaksa itse välittää kummasta on kyse, kun ei siihen mitään selvyyttä ole 7 vuoden aikana saatu. En ole lääkäri enkä missään nimessä perusta tietoani mihinkään muuhun kuin omiin ajatuksiini, mutta itse ajttelen että kyse on vähän molemmista. Paha stressi ja ahdistus aiheuttaa paniikkikohtauksia jotka sitten ehkä äärimmäisyydessään saattavat saada aikaan epileptistyyppisen kohtauksen. Mitään merkkejä epilepsiasta ei tosin ole MRI tai EEG tutkimuksissa ikinä löydetty vaikka moneen kertaan on tutkittu.

        "Epilepsiaan" minulla on lääkkeenä Neurotol Slow 200 mg, mutta sitä otan enää puolikkaan tai neljänneksen/vrk. Tavoitteenani on päästä siitä kokonaan eroon jossain vaiheessa. Lisäksi otan Rivatrilia tarvittaessa iltaisin. Se on ollut nyt mukana elämässäni n. 3-4 vuotta. Tällä lääkityksellä ja psykoterapialla sain elämäni takaisin, valmistuin DI:ksi ja elän täysin normaalia nuoren naisen elämää ylä- ja alamäkineen. Rivatril ei aiheuta mitään ongelmia satunnaisessa vähäisessä käytössä, mutta joskus stressaavien ja ahdistaviempien kausien aikana olen huomannut että jos 2 vkoakin putkeen ottaa 0,25-0,5 mg/vrk, niin sitten kun jättää pois niin jotenkin olo on levoton, hieman paniikkioireinen ja kokee kaipaavansa lääkettä. Kuitenkin uskon että se levottomuuden tunne johtuu vain siitä kun tietää että ensi yönä ei sitten olekaan sitä lääkettä tukena. Tähän minulla on auttanut se että otan sitten muutaman päivän vaikka joka toinen ilta puolikkaan, sitten joka kolmas ilta ja sitten oppii taas luottamaan siihen että kyllä ne yöt ihan mukavasti menee ilmankin. Lisäksi rutiinit ja säännöllinen elämä helpottaa tätä "vieroitusvaihetta" ja yleensäkin panikkeja ja ahdistustani.

        Olen nimenomaan sitä mieltä että paniikkihäiriö on herkkien ihmisten sairaus. Me koemme kaikki tunteet (sekä positiiviset että negatiiviset) hyvin voimakkaasti, ja reagoimme asioihin herkästi, mutta ehkä jostain syystä emme osaa päästää tunteita ulos ja lukitsemme ahdistuneisuuden sisällemme. Kuitenkaan herkkä mielemme ei tällaisia lukkoja kestä vaan tunteiden käydessä ylivoimaisiksi, ne purkautuvat sitten jollain tavalla eli usein paniikkikohtauksena.

        Tsemppiä kaikille panikkihäiriön kanssa eläville! Jos vain jokin lääke saa olonne paremmaksi, niin älkää poteko mitään huonoa omatuntoa sen käyttämisestä! Ottakaa se apu vatsaan ja olkaa onnellisia mikäli voitte elää normaalia elämää ja nauttia siitä. Huolehtikaa vain kohtuullisista annoksista ja jos tilanteenne sen sallii, kokeilkaa silloin tällöin vähän pienempää annosta tai pitäkää välipäivä tai pari viikossa (tietysti on hyvä jutella tästä myös lääkäri kanssa). Itse usein tsemppaan itseäni ajattelemalla että nämä paniikkini on vain yksi ominaisuuteni ja vaikka herkkyyteni joskus aiheuttaa minulle tosi vaikean olon, niin sen ansioista voin myös ehkä saada elämästä enemmän irti kuin monet muut, koska koen myös kaikki positiiviset asiat hyvin vahvasti ja elämän pienet ilot tekevät minut uskomattoman onnellisiksi!

        Mukavaa loppusyksyä/alkutalvea kaikille!


    • paniikkipää--

      mitenhän jos vaihtaisi xanorit tähän rivaan, ei ne enää oikein tehoa ja pakko olla jokin lääke paniikkikohtauksiin.. koukuttaako se yhtä paljon? Kellään kokemusta??

      • 75

        kannattaa vaihtaa jos on mahdollisuus mullakin oli xanorit mutta niista tuli huono olo sain vaihdettua rivatrilliin paljon parenpi!


      • jersic

        Pitäs olla pidenpi ja tasaisempi vaikutus ja ei niinkään koukuta kuin xanor joka on lyhyempivaikutteinen


    • 75

      itse olen syönyt 20v 3ja puoli taplettia päivässä määrätty mutta en tarvitse niin paljoa enää jätän myös päiviä väliin on auttanu kyllä

    • Se on paras

      17vuotta syönyt annoksella 0,5mg aamuisin ja 05,mg iltaisin. Tosi hyvä lääke, määrättiin alunperin paniikkihäiriöön. Toleranssi ei ole kasvanut eikä mitään sivuoireita ole. Nykyisin nuorten vaikea saada koska narkkarit käyttää apuna viekkareihin ja menee katukaupassa hyvin kaupaksi. (Ne tosin käyttää mieluiten 2mg rivoja, mut miedommatkin käy jos ei muuta ole). Harmittava juttu, sillä tosi monelle oikeesti rivatriliä tarvitsevalle se olis paras lääke. Nykyisin syön lähinnä migreenin estolääkkeenä, sillä millään muulla lääkkeellä ei migreeni pysy poissa. Muuten paniikkihäiriö on jo parantunut ja turha jännittäminen jäänyt ja olen saanut elää huolettomasti kaikki nämä vuodet, kun ei ole tarvinnut pelätä omaa jännittämistä ja paniikkikohtauksia.

      • Anonyymi

        Kuka lääkäri on sulla sen verran ymmärtävä,että tajuaa kyseessä olevan sairauden hoito.Itseltäni haluttiin jo 0.75 mg.lopettamaan.Mentävä kuulema psyk.masennustesti tekemään,ennen kuin oman terv.kesk.ns.arvaus lekuri uusii.


    • Valmistuva lekuri

      Hei, osa niitä bentsoja haukkuu, mutta testauttakaa Serotonin- pitoisuudet yms. Rivan nopea ja pitkä vaikutus on kiistaton, kunhan pitää annokset pieninä. SSRR- lääkkeet ilman tutkimuksia voi kääntää kaikki päälaelleen, joten ilman tutkimuksia, tarkoitan labaroja, olkaa varovaisia.
      T. Melkein valmis lääkäri

    • tsubt-saasta

      rivat on köyhän miehen piriä.ite ainakin jaksan touhuta ja säätää,siivota ym ku niitä nappailee,joskus harvoin.tulee keväinen pinta

    • 40v mies

      Tässä yksi käyttökokemus

      Rivatril poistaa ainakin mulla paniikkioireet "laakista" ja se on välttämätön torjumaan citalopramin aloittamisen aiheuttaman muutaman viikon mittaisen pahenemisjakson. Citalopram on siis varsinainen hoitava lääke ja Riva loiventaa aloituksen erittäin siedettäväksi.

      - Itsellä alkuannos 10mg citaloa ja 0.5mg rivaa
      - kuukauden päästä 15mg citaloa ja 0.5...0.75mg rivaa
      - siitä kuukausi 20mg citaloon ja edelleen 0.5...0.75mg rivaa
      - tässä sitten pari kuukautta ja sitten hyvin hitaasti rivatril pois
      sopiva tahti on noin 0.2mg per 3-4 viikkoa

      Tuo superhidas rivan käytön lopetus ei aiheuttanut mulla minkäänlaisia "vieroitusoireita"

      Tällä olen ainakin itse pystynyt aloittamaan citalon käytön kaksi kertaa täysin vailla pahenemista ja olo normaalina.

      Kerran (eka) aloitin lääkärin ohjeen mukaan suoraan 20mg Citalolla ja olo oli viikossa aivan kaamea. Onneksi toinen lääkäri antoi nuo rivat ja neuvoi käytön. Kaveri olikin alansa huippuja.

      Kun citaloa on rouhinut vähintään vuoden, mielummin pidempään jos homma on toistunut voi sen käytön lopettaa samalla tavoin, noin 5mg per 3-4 viikkoa. Silloin ei tarvitse enää rivaa kaverina.

      Ylläoleva on toiminut ainakin mulla erinomaisen hyvin paniikkihäiriön / ahdistuksen hoidossa.

      Suurin moka mitä ihmiset näiden kanssa tekee on se että aloitetaan liian suurilla annoksilla ja annoskokoja muutetaan liian nopeasti. Sama juttu lopettamisen kanssa. Aivot on herkkä kapistus, hosua ei saa.

      Rivatril siis hoitaa oiretta, citalo itse ongelmaa. Molempia tarvitaan mutta rivaa vain aloittaessa.

      Luonnollisesti olisi hyvä hoitaa ahdistuksen aiheuttajakin (stressi tms) johonkin kuosiin, mutta joskus selvää syytä ei ole tai sitten asialle ei vaan voi mitään.

      • Anonyymi

        Kuulostaa tosi turvalliselta syödä lääkettä, josta tulee aloituksessa kaamea olo ja siihen päälle bentsodiatsepiinia, joka turruttaa sitä kaameaa oloa, josta kuitenkin potentiaalisesti tulee kaamea olo, kun sen alasajaa. Mikä voisi mennä pieleen...


    • riippakivenä

      Olen ottanut noin 25 vuotta rivatril 2mg, jo alussa sanottiin että tulet syömään niitä loppuikäsi ne innostui kun se tehosi minuun satasella, joopa joo ja kun koetin päästä tuosta paskasta eroon se oli fyysisestikkin mahdotonta saatikka muuten, riippuvuusoireet tuskallisia nukkuminen mahdotonta jms.. jo pikkainen laatikonpohjalta löytynyt puolikas tabletti teki olon "normaaliksi", minulle sanottiin että äkillinen rivatrilin lopettaminen voi pahimmassa tapauksessa johtaa jopa kuolemaan, en ole lisännyt annosta ja teho kaiketi olematon. Tuo lääke on pahimmasta päästä oleva salakavala koukuttaja en suosittele kenellekkään.

    • Rivat 4-Ever

      Rivatril on paras lääke erittäin moneen vaivaan! Itsellä paniikki häiriöön ja lihas jäykkyyteen! Syönnyt noin 5 Vuotta ja ei mitään riippuvuutta havaittavissa tosin pidän väli päiviä säännöllisesti!

    • jaana

      Olen sairastanut paniikkihäiriötä 17 vuotta. Lähes kaikkia med. koittanut . Rivatril uusin kokeilu ja kaikista paras. Jos paha kohatus otan alprox 0.5 ja rivatril 0.5 mg . Käytän epäsäännölisesti, vain jos tiedossa vaikea tilanne ( pelon pelko ) tai kohtaus tulossa. Auttaa myös migreeniin ???? Kerran puhkes migreenikohtauksessa paniikki niin riva helpotti pääkipuakin, istäköhän johtuu ? Joskus mietin onko mitään yötyä syörä SSRi lääkkeitä kun en tiedä onko niistä apua ( nyt sipralex ) en ole kokeillut olla ilmankaan.

    • habit1

      kokemusta on n. 5-6 vuotta, auttaa ainakin itseä parhaiten nimenomaan paniikkikohtauksiin, rauhoittaa ja loppuu rauhaton olo. pystyy vaa olla ja se on hienoa, jos on muuten yliaktiivinen/vilkas tuskastunut ja ahdistunut, hieno lääke, josta hyvin harva enää saa edes nauttia. Suosittelen rivoi kaikille joilla on kova ahdistus tai paniikkikohtaus iskee, 1 kielen alle kohtauksen alkaessa, niin menee ohi parissa minuutissa. Auttaa myös nukkumaan paremmin. en keksi mitään negatiivista..

    • maikka1

      Kyllä mulle on ollut apua .Olen käyttänyt Rivatril 0,5 3 kertaa päivässä puolikas ja öisin Anafranil 10mg vuodesta 1997.

    • apuvaaa2

      Olisiko jollain mulle kyseistä lääkettä,kun lääkärit ovat niin vatipäitä etteivät kirjoita,vaikka en mikään väärinkäyttäjä ole..sanovat että rauhoittavia käytetään nin paljon väärin nykyään,näköjään sen takia sitä oikeesti tarvitsevat eivät saa apua!!!

    • painajaiset loppu

      Mulla vakava masennus,jännitys,yöllä heräämiset otan illalla 2x0.5mg aamulla ei mitään pökkeryyttä ja muutenkin rennon mukava olo hyvän yöunen jälkeen,suosittelen.

    • 58x...

      Olen vanha huumeiden kokeilija. Joskus muutama vuosi sitten yksityislääkärini ehdotti Rivatrilia. Kirjoitti saman tien 200 x 2 mg /3 kk, eli kaksi purkkia. Maksoivat kai alle kympin pönttö. Katsoi sen riittävän, sanoi että ota tarvittaessa. Otin yleensä 1x2mg iltaisin viinan kanssa unen saantiin. En tiedä miksi kieltävät viinan oton samaan aikaan; eivät kai tiedä itsekään?
      Jostain syystä itsemurha-ajatukset heräsivät, olin joka ilta hakemassa narua ja jopa sovittelin sitä oven kahvaan; se on moderni tapa.
      Nyt pitkän tauon ja elämän tuomien muutosten takia olen alkanut taas Rivaa vetämään. Toimii hienosti eikä aikaisemmista hirttopäätöksistä ole tietoakaan.
      Tosin aiemmat työ- ym. stressit ovat myös poistuneet. Riva on upea lääke!

      Suosittelen sitä kaikille, jos vain lääkäriltäään sa; jollei vaihda lääkäriä.

    • marina.mk75

      niin lääkäriltä sitä saa. olette tyhmiä rahan käyttäjiä. mieheni käyttämä rivatrili ja alkohoolin kanssa vei meidän rakkaussuhden loppuun.

      • marina.mk75

        olisin mielummin hullu, kun söisin jotain myrkkyä sivuvaikutuksineen ja kävisin lääkärillä. omat ongelmat on ratkaistava omin voimin. olen, kyllä terve onneksi. kun terveet ihmiset, joilla on rakas kuppi on rikki, ovat koukussa psykiatrilla ja väärin käyttävät elämää, terveyttä, aika ja rahaa, niin se onkin itsetuhoamista. käyttäytymishäiriöitä sivuvaikutuksena tuovat lisäharmia elämään.


    • lääkettäjä_weed420

      olen 22v mies. käyttänyt nyt 1,5 vuotta 6mg / pv, määrittelemätön ahdistuneisuushäiriö sos.tilanteiden kammo. auttaa. maistuvat hyviltä... :) ja halpa lääke. ! eikä teho ole laskenut. välillä kun pitää taukoja niin teho jopa voimistuu aina hetkellisesti muttei muuten ole eroa syökö päivässä sen 3 vai 6 nappia ... muistiin vaikuttaa, mutta muistia vieväänkin sivuvaikutukseen tulee sietokyky. mutta anksiolyyttinä täydellinen, tasainen, tehokas ja pitkävaikutteinen. aamulla 2roche naamaan ni ei voi ku herätä hymyssäsuin:)

      • Anonyymi

        Tää kaveri ei ainakaa hengitä enää se on varma rip


    • panik

      Minulla venlafaxin ja rinnalla rivatril. Lääkäri on yrittänyt vieroittaa minua rivoista. Lähes kaikki mahdolliset lääkkeet käyty läpi ja lopulta lääkäri itsekin totesi, että rivatril on ainoa mulla toimiva lääke.
      Oon syöny jo ties kuinka monta vuotta 3 x 0,5mg vrk ja se todellakin toimii. Koukussa oon, mutta en välitä koska rivoilla pystyn elämään normaalia elämää ilman paniikkia ja ahdistusta.

    • Riiputaan

      Älkää syökö ruokaa siitä tulee riippuvaiseksi. Lopulta pakko syödä joka päivä....Siis ihminen on riipuvainen vaikka mistä. Alkoholi, tupakka, seksi, liikunta..tätä listaa voisi jatkaa ja jatkaa.

      No siis ihan oikeasti lääkkkeitä syödään tarpeeseen. Tuskin kukaan järkevä syö mitään lääkettä huvikseen. Ja kun joillekin ei ns psyykelääkkeet käy niin ainoaksi vaihtoehdoksi jää bentsot esimerkiksi paniikkihäiriössä tai yleistyneessä ahdistuneisuus häiriössä. Riva on niihin mainio lääke.

    • koplajoukko

      ei rivatrillei voi vertaa pameihin !!! ??????!!??!?!?!?!?!!??!!?
      mä otan heti ku herään 4mg rivaa nii piristää kivasti ja jaksaa koko päivä eikä mee nuppi sekaasi !!! rivatril the best!

    • huhhuhhhhuh

      Rivatril on "Pami". Vaikuttava aine Klonatsepaami.

    • Riva2x2

      Olen köyttänyt Rivatriliä 9 vuotta annoksella 2mg aamui illoin. Sopi alusta asti hyvin. Maailmalla tuota annosta verrataan 40mg diatsepaamia (Diapam jne.). Suomessa lääkäreiden taulukko kertoo, että Rivatril 0,5mg vastaa teholtaa paniikkihäiriöön noin 5-7,5mg Diapamia. 4mg Riavatrliä vastaa noin 25mg x2 eli 50mg. Pidän tuota aika lähellä totuutta.

      Samoin esimerkiksi Temesta kohdalla: 1mg Temestaa vastaa noin 5-7,5mg Diapamia. Xanor 1mg vastaa Diapam 0,5-10mg. Asiantuntijat ovat tästä aika samaa mieltä. Diapamin ylärajana pidetään 40mg vrk:ssa (monet käyyttävät mm 60mg/vrk:ssa), sillä se on aika väsyttävä. Siksi annostus ko. lääkkeellä yleensä 10mg aamulla ja päivällä ja illalla 20mg. Nuo taulukot ovat suuntaa-antavia. Rivatril 0,5mg ei vastaa 10mg Diapamia _ahdistuneisuuteen_. Tämä kerrottiin minulle jo aikoinaan, kun kysyin.

      Jokainen on yksilö. Moni saa avun Cipralex 10mg/vrk:ssa toiset taas 20-25mg/vrk:ssa. Riippuen myös aineenvaihdunnasta ja muista lääkeistä.

      • Anonyymi

        Ei nuo vertailut eri aineiden kesken ole lainkaan sopivia. Ensinnäkin, mitä niissä vertaillaan, vaikutusta vai nopeutta, vaikutuksen pituutta vai lyhyyttä??? Se on yhtä tyhjän kanssa.

        Aineet ovat erilaisia ja erilaisiin tilanteisiin tarkoitettuja. Ja sitäpaitsi jollekulle yksilölle sopii toinen lääke paremmin kuin toinen, olivatpa jotkut testintulokset mitä tahansa.

        Olen nähnyt paljon näitä vertailuja eri pamien kanssa. En ole yhtämieltä yhdenkään vertailun kanssa. Yhdelle sopii yksi lääke ja jollekin toiselle toinen lääke ja vaikutus on sama, riippumatta annosmäärästä.


    • Riva2x2

      Diapam 10mg
      Xanor 1mg
      Rivatril 0,5-1mg
      Temesta 2mg
      Opamox 30mg
      Tenox 20mg
      Stilnoct 20mg

      ---
      Lähde:
      Lääkärin käsikirja
      10.5.2016 • Viimeisin muutos 10.5.2016
      Aki Rovasalo

    • Anonyymi

      Mikä tappaa sielun? Rivatril?
      T. Rivarilisti

    • Anonyymi

      Sirdalud koukuttaa!! Nuuski illassa kutonen venttiikleihin muutama kuukausi niin huonaat kaipaavasi niitä...

    • Anonyymi

      Vittu mitä puupäitä toivottavasti ootte kaikki pilleri päät hengiltä

      • Anonyymi

        Toivottavasti oot ite hengiltä vitun aasi!


    • Anonyymi

      Paras lääke ikinä, 2mg ja 1-päivässä ei enempää syöt elämäsi loppuun ei paniikkihäiriöitä nukut yösi hyvin sekä säästyt vatsahaavalta kun et hermoile kokoajan. Nro. 1 👍

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      278
      19162
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3582
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1298
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe