Läheisyyden pelko

Dr. Phil Collins

Moniko ikisinkku pystyy tunnustamaan itselleen että itse asiassa läheisyys pelottaa enemmän kuin yksinäisyys? Moni tilanne mennyt ohi sen takia kun ei uskalla ottaa riskiä ja on turvallisempaa jatkaa yksinoloa, joka on kuitenkin aika vaivatonta, helppoa ja riskitöntä? Veikkaisin että suurin osa lähempänä kolmea kymmentä olevista ja tai vanhemmista on tällaisia läheisyydenpelkoisia, mutta uskottelee itselleen ettei ole vain tullut "sitä oikeaa" kohdalle tai että ei kaipaakaan ketään, tai että "naiset on lutkia, kun ne ei anna". Kun koko aikuisikä on vietetty sinkkuelämää niin meneehän siinä jotain ihan palasiksi jos nyt yhtäkkiä kaikki muuttuisi. Parempi jättää ne suhteet vain haaveiksi, ettei tule mokattua, kuiskaa alitajunta.

70

1402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dr. Phil Collins
    • asdfawefwaesd

      Kyllä niitä läheisyydenpelkoisia naisiakin on liikenteessä, eikä ihan vähän. Yleensä ovat vähintään toisella tai kolmannella kierroksella ja menneisyyys voi painaa mielessä yllättävänkin kauan.

    • N-ainen++0987654

      Niin no, varmasti, koska mua ei pelota yksinäisyys. Pettymykset pitää huolta siitä, että se loppukin into parisuhderakkauteen, mitä oma perheeni ei onnistunut tappamaan, kuoli varmasti. Ja se vaan kuoli. Ihastun enää harvoin, ja silloinkaan en ota sitä koskaan tosissaan. En todellakaan aio jakaa asioitani enää kenenkään kanssa intiimisti. Läheisyys pelottaa ja joskus jopa oksettaa. Se on ihan sama mitkä kuoret, mikä tausta, minkä ikäinen: ei ole kun petosta ja itsekeskeisyyttä tarjolla. Jollekin muulle varmasti on jotain muutakin, mutta ilmeisesti minulle ei, en ainakaan luota siihen enkä ota enää riskiä. Jälkiseuraukset julmuudesta ovat pysyvät, ei voi mitään. Turha tulla selittämään täysin rikkinäiselle mitään sontaa kultareunuksista tai erilaisista ihmisistä: kyllä ne on moneen kertaan nähty.

      No, en ole koko elämääni siis ollu sinkku, nyt viimeiset 6 vuotta. Aika menee nopeasti. Mutta se siitä, mitä väliä. Halusin vaan tarkentaa jotain, tai ikäänkuin korjata väärin käsityksen.

      Yksinolo ei todellakaan ole vaivatonta, riskitöntä eikä helppoa! Jos ajattelisi, mitä hyvä parisuhde voisi olla...
      Kun maksat vuokran yksin, se on tuplamäärä kaksin maksamiseen. Kun pariskunta maksaa 500 euroa, se on 250 per lärvi: minä maksan yksin koko summan. Samoin ruoan, laskut, ja kaiken. Se raha on revittävä jostain eikä yksineläjille ole suinkaan alennuksia enemmän, ei vakituisia työpaikkoja enemmän tai pankkilainat helpommassa. Kyllä kaikki maksaa tuplasti ja kaiken hoidat yksin. Olet vastuussa aina yksin.

      Kaksin, laskut menee puoliksi, eläminen menee puoliksi ja ruoka tulee halvemmaksi yhteensä. Asioita voidaan hoitaa hieman vuortellen ja jotenkin jakaa.

      Yksin jos sairastut, saattaa koko taloutesi kaatua siihen. Ei todellakaan ole varaa sairastella, ei olla poissa nuhan takia ja ylitöistä on vaikeaa kieltäytyä, puolensa saa pitää tosissaan ja kuulla olevansa itsekäs. Yksineläjiäepäillään, heistä juoruillaan ja ties mitä vielä! Tottakai, samaa kokee "erilaiset" parit, mutta kahdestaan: eli ne ketkä tuomitaan ison ikäeron tai eri kansallisuuksien tai homouden takia. Ja heillä on siis toinen silti tukemassa... Myös sairastuessa.

      Et nukahda kenenkään viereen, et harrasta seksiä kuin pinnallisesti tai soolona, siinä on vaihtoehdot, eikä ole keskusteluseuraa iltaisin. Jos ei ole paljon ystäviäkään, jotka unohtavat sinut viimeistään pariutuessaan, ellet ole aina se, jokoa muistaa, pitää yhteyttä, käy kylässä, hoitaa, järkkää jne. (ja sitähän taas tuskin kukaan jaksaa olla), olet todella yksin välillä.

      Yksineläminen on siis usein rankkaa, vastuullista, pelottavaakin. Yksinäistä, tuetonta ja vaatii kovaakin yrittämistä. Se on paljon isoriskisempää ja jos aikoo mitenkään elää ja tulla toimeen, se todellakin vaatii vaivaa.
      Lisäksi se yksinolo ja yksinääisyys on joillekin jopa sietämätöntä, mutta usein haasteellista, ja vaikka osa pärjää sen kanssa paremmin, niin turha siitä on yrittää parisuhteellisten yrittää vääntää mitään "helppoa" että voisi jatkossakin unohtaa, jättää menemättä ja olla muistamatta hyvällä omalla tunnolla. Se ei ole helppoa aina sillekään joka siitä ei jaksa valittaa. Mutta etenkin naisilla, on kivempaa ja helpompaa pyöriä vaan siinä oman pienen piirin ympärillä ja parisuhdestatushan tarkoittaa, että muut kuin parisuhdeystävänsä voi unohtaa: ja jos sinkkua muistaa, voi kertoa yleviä totuuksia ja kaikktietävyyksiä maailmasta ja etenkin parisuhteesta.

      Mitä ikineitsyisiin tulee, ymmärrän, että kynnys on varmaan siinä 25 vuoden kohdalla jo aika kova, ja aikalailla se sinuakin pelottaisi läheisyys ja mokaaminen. Jätkät purkaa pelkonsa koviin sanoihin, mutta fakta on se, että ei ne kovin hyväksytyksikään ja tavalliseksi itseään tunne, jos ikää on 23-30 vuotta ja poikuus on tallella: ja tottahan se on, ei ne enemmistöön kuulukaan, vaan pieneen vähemmistöön. Jolle kelpaisi ihan mikä vaan inhimillinen ja sinne-päin oleva nainen, "lutkakin", jos uskaltaisi, mutta kyllä se neitsyenä taisi itse kutakin pelottaa seksi, läheisyys ja tunnustukset. Niissä saattaa saada turpaansa. Kuten ehkä hyvin tiedät. Ketäpä ei siis pelottaisi, ja ketä nyt mikäkin enemmän ja vähemmän.

      • Dr. Phil Collins

        Yleisön pyynnöstä vastaan tähänkin.

        Keskityt aika paljon taloudellisiin seikkoihin, ikään kuin parisuhde olisi vain talouden helpottamista. Helppoahan se on tuolla tavalla perustella itselleen. Vaikka kyllä sinkkumiehenä tiedän että aika helppoa on nuo talousasiat yksinkin saada kuntoon varsinkaan kun ei ole perhettä, mutta ehkä se on naisille sitten jotenkin vaikeampaa - enpä tiedä, sano sinä.

        Mutta eipä tuohon nyt muuta ole sanottavaa. Olet katkera, mutta myönnät että yksin on kurjaa. Ei mene hyvin sullakaan.


    • Huono provo

      Yksi pahimmista virheistä mitä tohtori voi tehdä on tehdä kaiken kattavia yleistyksiä ja tähän yhdistää syyllistävän asenteen.

      Toinen paha virhe on yhdistellä asioita keskenään vaikka ne ovat kaikki eri asioita ja johtuvat useammasta osatekijästä eli esimerkiksi se että on tottunut yksinoloon ja tuntee vaikeaksi tutustua ihmisiin koska se voi johtaa oman elämän muuttumiseen joksikin mitä ei halua onkin yhtäkkiä "läheisyyden pelkoa" tai "rohkeutta olla tarttumatta tilaisuuksiin".

      Sitten vielä loppuun "mukava heitto" alitajunnasta jossa piikitellään ihmisen olotilaa.

      Ehkä tämän tarkoitus oli nähtävästi vain paikata sinun omaa heikkoa olotilaasi eikä oikeastaan yrittää auttaa ketään, nostaa esiin ongelmia tai kannustaa ihmisiä?

      • Dr. Phil Collins

        Taisi osua arkaan paikkaan. En väitä että on kaikenkattava kuvaus jokaisesta pitkäaikaissinkusta, siksi heitinkin niitä aineksia sinne useampia josko joku sieltä osuisi omalle kohdalle. Kyllähän se jossain vaiheessa tietysti muuttuu sellaiseksi ettei enää haluakaan jos on nuorempana halunnut muttei ole saanut tai uskaltanut. Aika moni näistä periaatesinkuista (naisistakin) kuitenkin vanhemmalla iällä sitten tulee miettineeksi että olisiko se elämä sittenkin ollut mukavaa kun olisi saanut vanheta yhdessä jonkun kanssa. Täytyy aika kova luu olla jos valitsee yksinäisyyden omasta tahdostaan. Kukapa ei haluaisi olla rakastettu?


      • Dr. Phil Collins

        Sen nyt vaan on niin että jos faktoja latoo pöytään, niin iskee puolustusrefleksit käyntiin niille keihin ne faktat sattuu eniten. Mitään erityistä syyllistämistä en jaksa harjoittaa vaan kirjoitan asiat niin kuin ne näen ja olen omallakin kohdalla todennut. Enkä harrasta mitään "kannustavia" kirjoituksia, koska uskon enemmän tarkkaan havaintoon kuin tsemppaaviin tunnepuheisiin.


      • 089787tytfg
        Dr. Phil Collins kirjoitti:

        Taisi osua arkaan paikkaan. En väitä että on kaikenkattava kuvaus jokaisesta pitkäaikaissinkusta, siksi heitinkin niitä aineksia sinne useampia josko joku sieltä osuisi omalle kohdalle. Kyllähän se jossain vaiheessa tietysti muuttuu sellaiseksi ettei enää haluakaan jos on nuorempana halunnut muttei ole saanut tai uskaltanut. Aika moni näistä periaatesinkuista (naisistakin) kuitenkin vanhemmalla iällä sitten tulee miettineeksi että olisiko se elämä sittenkin ollut mukavaa kun olisi saanut vanheta yhdessä jonkun kanssa. Täytyy aika kova luu olla jos valitsee yksinäisyyden omasta tahdostaan. Kukapa ei haluaisi olla rakastettu?

        Ai ettei sinkku voisi olla rakastettu? Siis viimeinen kysymys. Mä olen kyllä eri mieltä. Vaikka olisi parisuhderakkauteenkin pettynyt, niin silti voi olla rakkautta, ei parisuhde rakkaus ole mikään ainoa rakkaus. Lisäksi aika usein, parisuhderakkauteen pettynyt nimenomaan arvostaa rakkautta monessa muodossa, koska ymmärtää sen arvon. Vaikka ikisinkuksi olisikin jäänyt. Ehkä sitten on vaikeampaa, jos ei koskaan ole saanut parisuhdetta ja olisi sitä kovasti toivonut, kun ensin pitää päästä pettymyksestä yli niin, ettei oikein tiedä edes mihin on pettynyt.

        Lisäksi mä koen eri tavalla että täytyy olla kova luu, jos valitsee yksinäisyyden. Silti, vaikka olisi pettynytkin, on monta kertaa pehmeämpi ja yksinkertaisesti helpompaa olla, koska ei ole kova luu, koska rakkautta voi olla, koska elämäänsä voi olla tyytyväinen monella tapaa. Tottakai ihminen voi miettiä olisiko niin tai näin mukavampaa, mutta niin ne tekee liitoissakin olevat ihmiset, se on ihmisen luonto.
        Ihminen saattaa pärjätä hyvin myös yksin, ja valita yksinäisyyden siksi. Ei että olisi kova tai kokisi itsensä edes yksinäiseksi, vaan valita yksin olon ja elämisen, vaan koska valitsee ja katsoo sen sopivan itselleen. Eli, ei todellakaan tarvitse olla kova luu mun mielestä.

        Saattaa olla aika pehmokin. Ja suurimmat kyynikothan ovat aina olleet suurimpia romantikkoja: muutenhan suurta kyynisyyttä ei edes voi syntyä. Pettymystä ei synny ilman toiveita, kovaan ei sattuisi ja nimenomaan kovan on helppo valita kuka tahansa, koska sillä pääsee helpommalla.

        Erilaisia ajatuksia siis on.


      • Huono provo
        Dr. Phil Collins kirjoitti:

        Taisi osua arkaan paikkaan. En väitä että on kaikenkattava kuvaus jokaisesta pitkäaikaissinkusta, siksi heitinkin niitä aineksia sinne useampia josko joku sieltä osuisi omalle kohdalle. Kyllähän se jossain vaiheessa tietysti muuttuu sellaiseksi ettei enää haluakaan jos on nuorempana halunnut muttei ole saanut tai uskaltanut. Aika moni näistä periaatesinkuista (naisistakin) kuitenkin vanhemmalla iällä sitten tulee miettineeksi että olisiko se elämä sittenkin ollut mukavaa kun olisi saanut vanheta yhdessä jonkun kanssa. Täytyy aika kova luu olla jos valitsee yksinäisyyden omasta tahdostaan. Kukapa ei haluaisi olla rakastettu?

        "Taisi osua arkaan paikkaan."

        Provoamista. Todella surkeaa sellaista. Käytännössä jos sanon mitään sinun aloitusta vastaan niin sehän on vain merkki että osui johonkin jokin.

        "En väitä että on kaikenkattava kuvaus jokaisesta pitkäaikaissinkusta, siksi heitinkin niitä aineksia sinne useampia josko joku sieltä osuisi omalle kohdalle. "

        Tämä on joko provoamista tai amatöörimäisen köyhää "ongelmien metsästämistä".

        Ankkaparven ampumista ilmatorjuntykillä.

        "Kyllähän se jossain vaiheessa tietysti muuttuu sellaiseksi ettei enää haluakaan jos on nuorempana halunnut muttei ole saanut tai uskaltanut. "

        Taas oletusta.

        Jos tätä niin sitten joko 1 ta 2 joista molemmat ovat vaihtoehtoja "olet munaton luuseri" tai "olet kuohittu runkkari".

        "Täytyy aika kova luu olla jos valitsee yksinäisyyden omasta tahdostaan. Kukapa ei haluaisi olla rakastettu? "

        Minun luuni on kova useinkin. :D

        Älä yritä projisoida omia ikäviä tuntemuksiasi muihin. Rakentavammalta pohjalta liikkeelle ja löydät itsekin ratkaisuja, ehkä.


      • Huono provo
        Dr. Phil Collins kirjoitti:

        Sen nyt vaan on niin että jos faktoja latoo pöytään, niin iskee puolustusrefleksit käyntiin niille keihin ne faktat sattuu eniten. Mitään erityistä syyllistämistä en jaksa harjoittaa vaan kirjoitan asiat niin kuin ne näen ja olen omallakin kohdalla todennut. Enkä harrasta mitään "kannustavia" kirjoituksia, koska uskon enemmän tarkkaan havaintoon kuin tsemppaaviin tunnepuheisiin.

        "niin kuin ne näen ja olen omallakin kohdalla todennut."

        Niin. Omalla kohdallasi.
        Tämä ei koske muita ihmisiä paitsi sinua.

        "Enkä harrasta mitään "kannustavia" kirjoituksia, koska uskon enemmän tarkkaan havaintoon kuin tsemppaaviin tunnepuheisiin. "

        Tarkkaan havaintoihin itsestäsi jotka liität koskemaan muita ihmisiä?

        Jos tuijotat omaa peräpukaamasi niin älä kuvittele että muilla on peräpukama vaikka heiltä reikä löytyykin peräpäästä.


      • Dr. Phil Collins
        Huono provo kirjoitti:

        "niin kuin ne näen ja olen omallakin kohdalla todennut."

        Niin. Omalla kohdallasi.
        Tämä ei koske muita ihmisiä paitsi sinua.

        "Enkä harrasta mitään "kannustavia" kirjoituksia, koska uskon enemmän tarkkaan havaintoon kuin tsemppaaviin tunnepuheisiin. "

        Tarkkaan havaintoihin itsestäsi jotka liität koskemaan muita ihmisiä?

        Jos tuijotat omaa peräpukaamasi niin älä kuvittele että muilla on peräpukama vaikka heiltä reikä löytyykin peräpäästä.

        Jopas ottaa koville. Tuntuuko siltä että aloitukseni hyökkäsi JUURI SINUA kohti? Mistähän johtuu?


      • Dr. Phil Collins
        089787tytfg kirjoitti:

        Ai ettei sinkku voisi olla rakastettu? Siis viimeinen kysymys. Mä olen kyllä eri mieltä. Vaikka olisi parisuhderakkauteenkin pettynyt, niin silti voi olla rakkautta, ei parisuhde rakkaus ole mikään ainoa rakkaus. Lisäksi aika usein, parisuhderakkauteen pettynyt nimenomaan arvostaa rakkautta monessa muodossa, koska ymmärtää sen arvon. Vaikka ikisinkuksi olisikin jäänyt. Ehkä sitten on vaikeampaa, jos ei koskaan ole saanut parisuhdetta ja olisi sitä kovasti toivonut, kun ensin pitää päästä pettymyksestä yli niin, ettei oikein tiedä edes mihin on pettynyt.

        Lisäksi mä koen eri tavalla että täytyy olla kova luu, jos valitsee yksinäisyyden. Silti, vaikka olisi pettynytkin, on monta kertaa pehmeämpi ja yksinkertaisesti helpompaa olla, koska ei ole kova luu, koska rakkautta voi olla, koska elämäänsä voi olla tyytyväinen monella tapaa. Tottakai ihminen voi miettiä olisiko niin tai näin mukavampaa, mutta niin ne tekee liitoissakin olevat ihmiset, se on ihmisen luonto.
        Ihminen saattaa pärjätä hyvin myös yksin, ja valita yksinäisyyden siksi. Ei että olisi kova tai kokisi itsensä edes yksinäiseksi, vaan valita yksin olon ja elämisen, vaan koska valitsee ja katsoo sen sopivan itselleen. Eli, ei todellakaan tarvitse olla kova luu mun mielestä.

        Saattaa olla aika pehmokin. Ja suurimmat kyynikothan ovat aina olleet suurimpia romantikkoja: muutenhan suurta kyynisyyttä ei edes voi syntyä. Pettymystä ei synny ilman toiveita, kovaan ei sattuisi ja nimenomaan kovan on helppo valita kuka tahansa, koska sillä pääsee helpommalla.

        Erilaisia ajatuksia siis on.

        No se on hyvä jos olet oman valintasi tehnyt.


      • Dr. Phil Collins
        Huono provo kirjoitti:

        "Taisi osua arkaan paikkaan."

        Provoamista. Todella surkeaa sellaista. Käytännössä jos sanon mitään sinun aloitusta vastaan niin sehän on vain merkki että osui johonkin jokin.

        "En väitä että on kaikenkattava kuvaus jokaisesta pitkäaikaissinkusta, siksi heitinkin niitä aineksia sinne useampia josko joku sieltä osuisi omalle kohdalle. "

        Tämä on joko provoamista tai amatöörimäisen köyhää "ongelmien metsästämistä".

        Ankkaparven ampumista ilmatorjuntykillä.

        "Kyllähän se jossain vaiheessa tietysti muuttuu sellaiseksi ettei enää haluakaan jos on nuorempana halunnut muttei ole saanut tai uskaltanut. "

        Taas oletusta.

        Jos tätä niin sitten joko 1 ta 2 joista molemmat ovat vaihtoehtoja "olet munaton luuseri" tai "olet kuohittu runkkari".

        "Täytyy aika kova luu olla jos valitsee yksinäisyyden omasta tahdostaan. Kukapa ei haluaisi olla rakastettu? "

        Minun luuni on kova useinkin. :D

        Älä yritä projisoida omia ikäviä tuntemuksiasi muihin. Rakentavammalta pohjalta liikkeelle ja löydät itsekin ratkaisuja, ehkä.

        "Provoamista. Todella surkeaa sellaista. Käytännössä jos sanon mitään sinun aloitusta vastaan niin sehän on vain merkki että osui johonkin jokin."

        Ei ole mitään provoamista. Vastaan vaan niin kiihkeästi tunteella ja vihaisen oloisesti että vaikuttaa siltä että osuin sulla johonkin henk.koht. arkaan paikkaan.

        "Jos tätä niin sitten joko 1 ta 2 joista molemmat ovat vaihtoehtoja "olet munaton luuseri" tai "olet kuohittu runkkari"."

        Kts. vastaukseni yllä. Jos argumenttisi on tota luokkaa niin taisin todella arkaan paikkaan osua. Enhän minä ketään ole haukkunut tuohon tyyliin, miksi itse teet niin?

        "Älä yritä projisoida omia ikäviä tuntemuksiasi muihin. Rakentavammalta pohjalta liikkeelle ja löydät itsekin ratkaisuja, ehkä."

        Rakentavampaa kritiikkiä, kiitos, eikä mitään "kuohittuja runkkareita", niin ehkä vastauksesi jaksetaan ottaa vakavasti.


      • ...;,,,,;...
        Dr. Phil Collins kirjoitti:

        "Provoamista. Todella surkeaa sellaista. Käytännössä jos sanon mitään sinun aloitusta vastaan niin sehän on vain merkki että osui johonkin jokin."

        Ei ole mitään provoamista. Vastaan vaan niin kiihkeästi tunteella ja vihaisen oloisesti että vaikuttaa siltä että osuin sulla johonkin henk.koht. arkaan paikkaan.

        "Jos tätä niin sitten joko 1 ta 2 joista molemmat ovat vaihtoehtoja "olet munaton luuseri" tai "olet kuohittu runkkari"."

        Kts. vastaukseni yllä. Jos argumenttisi on tota luokkaa niin taisin todella arkaan paikkaan osua. Enhän minä ketään ole haukkunut tuohon tyyliin, miksi itse teet niin?

        "Älä yritä projisoida omia ikäviä tuntemuksiasi muihin. Rakentavammalta pohjalta liikkeelle ja löydät itsekin ratkaisuja, ehkä."

        Rakentavampaa kritiikkiä, kiitos, eikä mitään "kuohittuja runkkareita", niin ehkä vastauksesi jaksetaan ottaa vakavasti.

        "Vastaan" --- "Vastaat"


      • Huono provo
        Dr. Phil Collins kirjoitti:

        "Provoamista. Todella surkeaa sellaista. Käytännössä jos sanon mitään sinun aloitusta vastaan niin sehän on vain merkki että osui johonkin jokin."

        Ei ole mitään provoamista. Vastaan vaan niin kiihkeästi tunteella ja vihaisen oloisesti että vaikuttaa siltä että osuin sulla johonkin henk.koht. arkaan paikkaan.

        "Jos tätä niin sitten joko 1 ta 2 joista molemmat ovat vaihtoehtoja "olet munaton luuseri" tai "olet kuohittu runkkari"."

        Kts. vastaukseni yllä. Jos argumenttisi on tota luokkaa niin taisin todella arkaan paikkaan osua. Enhän minä ketään ole haukkunut tuohon tyyliin, miksi itse teet niin?

        "Älä yritä projisoida omia ikäviä tuntemuksiasi muihin. Rakentavammalta pohjalta liikkeelle ja löydät itsekin ratkaisuja, ehkä."

        Rakentavampaa kritiikkiä, kiitos, eikä mitään "kuohittuja runkkareita", niin ehkä vastauksesi jaksetaan ottaa vakavasti.

        Haista hyvä ihminen oma vittus olitpa meis tai nainen.

        Pelkkä provo joka nauttii vielä jostain lässytä phil collinsissta.

        Ainut arka paikka on se että hukkaat aikaani ja ainut ongelma on että sinä olet munaton runkkari joka projoisoit omaa ongelmaasi muiden ihmisten sinkkuuteen.

        Nyt saat vetäis kunnon vedot ja pyyhkiä mällisi suupielestä kun sait ihan jonkun vastaamaan sulle.

        Kenties päiväsi kohokohta?


      • Dr. Phil Collins
        Huono provo kirjoitti:

        Haista hyvä ihminen oma vittus olitpa meis tai nainen.

        Pelkkä provo joka nauttii vielä jostain lässytä phil collinsissta.

        Ainut arka paikka on se että hukkaat aikaani ja ainut ongelma on että sinä olet munaton runkkari joka projoisoit omaa ongelmaasi muiden ihmisten sinkkuuteen.

        Nyt saat vetäis kunnon vedot ja pyyhkiä mällisi suupielestä kun sait ihan jonkun vastaamaan sulle.

        Kenties päiväsi kohokohta?

        No oletetaanpa että aloitukseni olisi provo (mitä se ei ole), niin sinun vastauksesi vaan osoittaa että melkoisen onnistunut provo olisi, koska olet noin vahvasti provosoitunut. Mutta koska aloitus ei ole provo, niin en keksi muuta selitystä provosoitumisellesi kuin että osui arkaan paikkaan. Sinähän et ole kertonut itsestäsi mitään, et ainakaan antanut mitään esimerkkejä miten ikisinkun elämä ei johtuisi läheisyyden pelosta. Sen sijaan käytät kaiken energiasi joihinkin lapsellisiin mällijuttuihin. Mietipä sitä.


    • sir_eino

      En ole ollut sinkku koko elämääni enkä ole sitä nyt mutta olen sillä tavalla tunnevammainen että pelkään kyllä ihan helvetisti saavani henkisesti turpiini rakkaussuhteessa. Eli joo, olen jättänyt tilanteita käyttämättä. Mulle ei riitä se että pidän naisesta vaan sen naisen pitää saada myös mut luottamaan siihen että uskallan avata sitä tunnepuolta hänelle vähän enemmän.

    • Twin Six

      Totta toinen puoli. Tässä iässä on jo niin uratunut omiin (outoihin?) rutiineihinsa, että niistä tinkiminen tuntuu mahdottomalta. Fantasiana seurustelu tai parisuhde on toki ihan kiva, mutta ettäkö tosielämässä... ei koskaan!
      Huomaan luonteessani ihmisten seurassa ollessani seikkoja, jotka käytännössä estäisivät kohdaltani seurustelun/parisuhteen.

      Täytyy kuitenkin muistaa, että ikääntyvän ikisinkun "läheisyydenpelko" on seuraus, ei syy elämäntilanteeseen. Eli jotain muutahan siellä on AINA taustalla. Kelpaamattomuus lukuisine syineen jne. En minäkään voi sanoa jättäneeni tilanteita käyttämättä, koska niitä ei ole ollut. Eikä todellakaan kukaan ole tullut munista repimään, että osaatkos nyt sitoutua?

      • .........

        Ne miesten käyttämättömät tilanteet onkin enemmän sellaisia että miksen lähestynyt tuota tyttöä/naista. Eihän naiset tee aloitteita.


      • ......... kirjoitti:

        Ne miesten käyttämättömät tilanteet onkin enemmän sellaisia että miksen lähestynyt tuota tyttöä/naista. Eihän naiset tee aloitteita.

        "Eihän naiset tee aloitteita."
        Oletko varma? Kyllä tekee, siitä on kokemusta useitakin kertoja.
        Jos ei teille muille näin käy, niin olen varmaan sitten jokin poikkeus.


      • ...........
        itmies kirjoitti:

        "Eihän naiset tee aloitteita."
        Oletko varma? Kyllä tekee, siitä on kokemusta useitakin kertoja.
        Jos ei teille muille näin käy, niin olen varmaan sitten jokin poikkeus.

        Niin no naisten aloitteet on niitä silmäilyjä ja sellaisia, mutta miehen pitää se varsinainen lähestyminen tehdä.


      • Twin Six
        ........... kirjoitti:

        Niin no naisten aloitteet on niitä silmäilyjä ja sellaisia, mutta miehen pitää se varsinainen lähestyminen tehdä.

        "Ne miesten käyttämättömät tilanteet onkin enemmän sellaisia että miksen lähestynyt tuota tyttöä/naista."

        -juuri niitä

        "Eihän naiset tee aloitteita."

        -minua kohtaan ei, ns. normaalit sinkkumiehet joskus kertovat naisen lähestyneen


      • sir_eino
        ......... kirjoitti:

        Ne miesten käyttämättömät tilanteet onkin enemmän sellaisia että miksen lähestynyt tuota tyttöä/naista. Eihän naiset tee aloitteita.

        No jaa. Olen kyllä itse laittanut tapailunalkuja poikki ihan siksi kun on tullut sellainen fiilis... En mä osaa selittää. Siis olisi voinut yrittää kehitellä jotain mutta ei...


    • "aloitteita"

      Hankkala dilemma. Ei kukaan läheisyyttä pelkää luulisin. Tai että yksin olisi turvallisempaa, vaivatonta, helppoa ja riskitöntä. Tai pelkää munaavansa. Suurimmalla osalla sinkuista on ehkä negatiivinen kuva omasta haluttavuudesta, syystä tai syyttä. Mistä sitten johtuukin. Liian suuret odotukset parisuhteesta. Sitten jos vielä pystyy jotenkin elämään yksin on se kynnys yrittää aika korkealla. Aika harva kestää torjutuksi tulemista se on fakta.

      Tämä aika nyt on vaan sellainen ettei kaikki pärjää kisassa. Vaaditaan ulkonäköä, jännittävyyttä ym.

      Itsellä suurin syy taitaa olla siinä että nuorempana jo huomasi että ei kiinnosta vastakkaista sukupuolta seurustelumielessä. En nyt puhu mistään teinivuosista. Sen tiedostaminen on ollut kova paikka mutta näillä mennään.

      Sinkun ongelma ei ole se että ei uskalla olla suhteessa vaan se ettei edes uskalla yrittää.

    • Luulisin että

      enemmänkin on kyse hylkimisenpelosta. Monella voi olla (tai onkin) läheisyydenkokemusta sukulaisista ja kavereista, ja itseasiassa hakeutuvatkin siihen tottumuksen sanelemana. Ei mitään ongelmia läheisyyden kanssa kun on tuttu ihminen. Moni voi myös asua vielä juurillaan ts. synnyinseudullaan (kylä/kaupunki), johon vääjäämättä tulee yläviistokatse mahdollisen muukalaisen kasvokontaktin kohdatessaan. Ei 40 vuoden elämänkokemusta paikkakunnalta voi sivuuttaa minään pikkujuttuna sentään. Se johdattaakin kysymykseen mikä sinänsä määrittää ihmisen statuksen? Tässä valossa se näyttäisi olevan juurikin kokemus. Ainakin jostain jos ei muusta.

    • Dr. Phil Collins

      Dr. Phil Collinsin jatkotuumailuja:

      Naisilla läheisyyden pelko voi ilmetä myös sillä tavalla että alitajuisesti hakeudutaan huonoihin suhteisiin, rakastutaan varattuihin miehiin tai pettäjiin. Jos nainen huomaa että jatkuvasti hankkiutuu suhteisiin tai rakastuu/ihastuu tuollaisiin tavoittamattomiin kohteisiin, niin voi omalla kohdallaan miettiä että johtuisiko kenties siitä että pelkää sen oikean yhteyden, aidon rakkauden löytymistä, koska tuntee sisimmässään olevansa heikko tai jollain tapaa huono, eikä halua avautua kenellekään.

      Vastaavasti miehellä se voi ilmetä kroonisena pelimiespelailuna, jatkuvina irtosuhteina, kykenemättömyytenä aitoon sitoutumiseen, koska siinä joutuissa laittamaan itsensä alttiiksi, paljastamaan sen haavoittuvaisen puolen itsestään, jota yrittää kätkeä kovan pelimiesimagon alle. Paljon helpompaa pitää naisia jonain seksiobjekteina kuin oikeasti avautua kenellekään.

      Lopuksi vielä hieman musiikkia: http://www.youtube.com/watch?v=Qt2mbGP6vFI

      • Huono provo

      • Dr. Phil Collins

      • 25

        Kyllä, varattuihin on turvallista rakastua ja niiltä saa yleensä myös seksiä helposti ja pääsee eroonkin suht helposti. Ainoa huono puoli on varatun miehen mustasukkaisuus.


    • Darth

      Tunnustan täysin, että pelkään enemmän päästää ketään lähelleni kuin yksinäisyyttä. Minun on erittäin vaikea ottaa vastaan mitään positiivista. Onneni malja vuotaa niinsanotusti ylitse, tai koko malja on niin pieni, ettei siihen voi kaataa. Tunteet ovat liian voimakkaita joutumatta niiden valtaan ja on helpompi olla kokematta niitä. Olen käytännössä jättäytynyt parisuhdemarkkinoiden ulkopuolelle patologisen ujona.

      Hieman ihmettelen miksi asia sinua lainkaan kiinnostaa? Pitäisikö tämän käynnistää 5minuutin montaasi elämässäni, joka muuttaa kaiken? Jos olet vain tarkkailija, miksi vittumainen "pojuttelu"? Se viestii että motiivisi on loukkaantuminen ja loukkaaminen. Normaali ihminenhän ei juuri puutu asioihin, jotka eivät millään tavalla loukkaa häntä ellei näe siinä opportunista mahdollisuutta polkea muita itsensä korottamiseen. Kannustusta tai pojuttelua kukaan ei liene pyytänyt sinulta.

      • Dr. Phil Collins

        Kannustaa en yritäkään vaan avata keskustelua aiheesta. Jokainen miettiköön omaa elämäänsä omalla tahollaan, minulla ei ole mitään tarvetta jeesustella ja yrittää "parantaa" ketään. Tuo kakkosviestin pojuttelu oli lähinnä turhautumista palstan lutkittelijoita kohtaan. Täällä kun törmää jatkuvasti noihin tyyppeihin jotka syyttä "lutkia" kaikesta. Itsessä kun ei mitään vikaa voisi olla.


      • Darth
        Dr. Phil Collins kirjoitti:

        Kannustaa en yritäkään vaan avata keskustelua aiheesta. Jokainen miettiköön omaa elämäänsä omalla tahollaan, minulla ei ole mitään tarvetta jeesustella ja yrittää "parantaa" ketään. Tuo kakkosviestin pojuttelu oli lähinnä turhautumista palstan lutkittelijoita kohtaan. Täällä kun törmää jatkuvasti noihin tyyppeihin jotka syyttä "lutkia" kaikesta. Itsessä kun ei mitään vikaa voisi olla.

        Pitäisi järki sanoa, että jos yrittää vetää objektiivisen tarkkailijan roolissa analyyttistä keskustelua, ja heti aloituksessa alkaa ylimielisesti pojuttelemaan, niin ei se kenenkään keskustelu halua lisää saati vetäjän uskottavuutta. Pojuttelusi käytännössä mitätöi keskusteluun osallistuvien kokemukset ennenkuin he ehtivät niitä edes jakamaan. Luo uusi topikki ensi kerralla ilman pojuttelua jos keskustelua haluat.


      • Huono provo
        Darth kirjoitti:

        Pitäisi järki sanoa, että jos yrittää vetää objektiivisen tarkkailijan roolissa analyyttistä keskustelua, ja heti aloituksessa alkaa ylimielisesti pojuttelemaan, niin ei se kenenkään keskustelu halua lisää saati vetäjän uskottavuutta. Pojuttelusi käytännössä mitätöi keskusteluun osallistuvien kokemukset ennenkuin he ehtivät niitä edes jakamaan. Luo uusi topikki ensi kerralla ilman pojuttelua jos keskustelua haluat.

        Älä välitä.

        Etkö ymmärrä että aloittaja itse on tuollainen "poju" ja yrittää kääntää oman ongelmasa muiden ongelmiksi?

        tämän lisäksi hän kaipaa valtavasti huomiota tekemällä provon.

        On niin väsyttävää kun palstalla ei ole mitään muita kuin näitä munattomia pojuja näine provoavauksineen joissa he ovat olevinaan niin helvetin nokkelia.

        Jossakin muulla palstalla moderaattori katsois tätäkin ketjua yhdesti ja heittäs sen suoraan roskapönttöön lopulta bannaten aloittajan jo pelkästäänsen perusteella kun hän on liian tyhmä kirjoittaamaan edes typerälle palstalle mitään.

        Tuossahan tuli jo mm. yhdeltä nimimerkiltä tuolta naiselta tekstiä eikä aloittaja kommentoinut sitä mitenkään.

        Johtuu siitä koska koko aloitus on pelkkä provo tai sitten jossain helvetin laskuhumalassa itsesäälivästi kirjoitettu pallien tyhjennys kun vatkauksen jälkeen sieltä puristuu vain pari hentoa tippaa ulos.


      • Dr. Phil Collins
        Darth kirjoitti:

        Pitäisi järki sanoa, että jos yrittää vetää objektiivisen tarkkailijan roolissa analyyttistä keskustelua, ja heti aloituksessa alkaa ylimielisesti pojuttelemaan, niin ei se kenenkään keskustelu halua lisää saati vetäjän uskottavuutta. Pojuttelusi käytännössä mitätöi keskusteluun osallistuvien kokemukset ennenkuin he ehtivät niitä edes jakamaan. Luo uusi topikki ensi kerralla ilman pojuttelua jos keskustelua haluat.

        No myönnetään etten jaksa hirveästi käyttää "silkkihansikkaita" tämän palstan kyseessä ollessa, sen verran epämiellyttävää läppää täällä lentää. Enkä edes esitä mitään objektiivista tarkkailijaa, koska tuo läheisyyden pelko on itselleni tuttua. Muutenhan siitä tuskin edes tietäisin. Joka tapauksessa kirjoitan ajatukseni aina suoraan sellaisina yrittämättä turhaan empatiseerata. Uskon enemmän todellisuuden kohtaamiseen kuin kannustavaan tsemppaukseen jne. Ainoa tie oppia tai kehittyä missään on kohdata ikävää palautetta ja miettiä että onko se pelkkää hevonpaskaa vai olisiko siitä jotain opittavaa. Monet on liian ylpeitä ottaakseen keneltäkään vastaan mitään muuta kuin "mä ymmärrän sua, sä olet oikeassa" -tyyppisiä kannustuksia. Eikä sellainen minua kiinnosta koska en yritä ketään "parantaa".


      • Dr. Phil Collins
        Huono provo kirjoitti:

        Älä välitä.

        Etkö ymmärrä että aloittaja itse on tuollainen "poju" ja yrittää kääntää oman ongelmasa muiden ongelmiksi?

        tämän lisäksi hän kaipaa valtavasti huomiota tekemällä provon.

        On niin väsyttävää kun palstalla ei ole mitään muita kuin näitä munattomia pojuja näine provoavauksineen joissa he ovat olevinaan niin helvetin nokkelia.

        Jossakin muulla palstalla moderaattori katsois tätäkin ketjua yhdesti ja heittäs sen suoraan roskapönttöön lopulta bannaten aloittajan jo pelkästäänsen perusteella kun hän on liian tyhmä kirjoittaamaan edes typerälle palstalle mitään.

        Tuossahan tuli jo mm. yhdeltä nimimerkiltä tuolta naiselta tekstiä eikä aloittaja kommentoinut sitä mitenkään.

        Johtuu siitä koska koko aloitus on pelkkä provo tai sitten jossain helvetin laskuhumalassa itsesäälivästi kirjoitettu pallien tyhjennys kun vatkauksen jälkeen sieltä puristuu vain pari hentoa tippaa ulos.

        Oudon henkilöisesti otat tämän. En ole sulta vieläkään kuullut mitään oikeaa palautetta. Pelkkiä runkkausmetaforia vain, mutta ehkä ne onkin sulle tutumpia kuin mikään järkevä argumentointi.


      • Dr. Phil Collins
        Huono provo kirjoitti:

        Älä välitä.

        Etkö ymmärrä että aloittaja itse on tuollainen "poju" ja yrittää kääntää oman ongelmasa muiden ongelmiksi?

        tämän lisäksi hän kaipaa valtavasti huomiota tekemällä provon.

        On niin väsyttävää kun palstalla ei ole mitään muita kuin näitä munattomia pojuja näine provoavauksineen joissa he ovat olevinaan niin helvetin nokkelia.

        Jossakin muulla palstalla moderaattori katsois tätäkin ketjua yhdesti ja heittäs sen suoraan roskapönttöön lopulta bannaten aloittajan jo pelkästäänsen perusteella kun hän on liian tyhmä kirjoittaamaan edes typerälle palstalle mitään.

        Tuossahan tuli jo mm. yhdeltä nimimerkiltä tuolta naiselta tekstiä eikä aloittaja kommentoinut sitä mitenkään.

        Johtuu siitä koska koko aloitus on pelkkä provo tai sitten jossain helvetin laskuhumalassa itsesäälivästi kirjoitettu pallien tyhjennys kun vatkauksen jälkeen sieltä puristuu vain pari hentoa tippaa ulos.

        Aika erikoista että tällainen "arkaan asiaan" osuva avaus pitäisi bannata (myöntäähän Darthkin että pitää omalla kohdallaan jollain tapaa paikkansa), mutta näitä itsesäälisiä "naiset on lutkia" avauksia pitäisi olla täällä varmaan tuplasti enemmän.


      • Huono provo
        Dr. Phil Collins kirjoitti:

        Aika erikoista että tällainen "arkaan asiaan" osuva avaus pitäisi bannata (myöntäähän Darthkin että pitää omalla kohdallaan jollain tapaa paikkansa), mutta näitä itsesäälisiä "naiset on lutkia" avauksia pitäisi olla täällä varmaan tuplasti enemmän.

        Miten ihmeessä tämä edes eroaa noista "naiset on lutkia "avauksista?


      • Huono provo
        Dr. Phil Collins kirjoitti:

        No myönnetään etten jaksa hirveästi käyttää "silkkihansikkaita" tämän palstan kyseessä ollessa, sen verran epämiellyttävää läppää täällä lentää. Enkä edes esitä mitään objektiivista tarkkailijaa, koska tuo läheisyyden pelko on itselleni tuttua. Muutenhan siitä tuskin edes tietäisin. Joka tapauksessa kirjoitan ajatukseni aina suoraan sellaisina yrittämättä turhaan empatiseerata. Uskon enemmän todellisuuden kohtaamiseen kuin kannustavaan tsemppaukseen jne. Ainoa tie oppia tai kehittyä missään on kohdata ikävää palautetta ja miettiä että onko se pelkkää hevonpaskaa vai olisiko siitä jotain opittavaa. Monet on liian ylpeitä ottaakseen keneltäkään vastaan mitään muuta kuin "mä ymmärrän sua, sä olet oikeassa" -tyyppisiä kannustuksia. Eikä sellainen minua kiinnosta koska en yritä ketään "parantaa".

        Jos tämä ei ollut provoavaus niin sitten sun pienin ongelmasi on läheisyyydenpelko ja suurin oman ajattelusi mutkat.

        Kannattaa jäsentää omat ongelmansa kunnolla ja sitten eritellä niitä.

        Jos ne ovat yhdessä samassa mytyssä sekä vainoharhaisesti näet niitä joka puolella jokaisessa muussa ihmisessä olettaen vielä että jokainen on samankaltaisessa tilanteessa kuin sinä jos vain on sinun ikäinen ja sinkku niin siinä tosiaan tarvitaan psykiatriksi muuta kuin Phil Collinsia.


      • Huono provo
        Dr. Phil Collins kirjoitti:

        Oudon henkilöisesti otat tämän. En ole sulta vieläkään kuullut mitään oikeaa palautetta. Pelkkiä runkkausmetaforia vain, mutta ehkä ne onkin sulle tutumpia kuin mikään järkevä argumentointi.

        Otan tämän hyvin henkilökohtaisesti.
        Olen hereillä, olen palstalla ja tällainen surkea avaus tulee. Arvaa vituttaako kun en keksinyt parempaa tekemistä kuin vastata tähän.


      • Dr. Phil Collins
        Huono provo kirjoitti:

        Miten ihmeessä tämä edes eroaa noista "naiset on lutkia "avauksista?

        No huh huh.


      • Dr. Phil Collins
        Huono provo kirjoitti:

        Jos tämä ei ollut provoavaus niin sitten sun pienin ongelmasi on läheisyyydenpelko ja suurin oman ajattelusi mutkat.

        Kannattaa jäsentää omat ongelmansa kunnolla ja sitten eritellä niitä.

        Jos ne ovat yhdessä samassa mytyssä sekä vainoharhaisesti näet niitä joka puolella jokaisessa muussa ihmisessä olettaen vielä että jokainen on samankaltaisessa tilanteessa kuin sinä jos vain on sinun ikäinen ja sinkku niin siinä tosiaan tarvitaan psykiatriksi muuta kuin Phil Collinsia.

        Ei sun tarvi ottaa noin henkilökohtaisesti jos ei kerran osunut mihinkään. Jos luet aloitusviestini niin sanon siinä että "Veikkaisin että ...", eli en syytä kaikkia vaan esitän oletuksen. Sulla taisi vaan osua niin maaliin että meni vellit pöksyyn. No sattuuhan sitä.

        Edelleenkään sulta ei ole tullut muuta kuin "olet väärässä, olet provo, olet mällit poskella". Aika heikkoa.


      • Dr. Phil Collins
        Huono provo kirjoitti:

        Otan tämän hyvin henkilökohtaisesti.
        Olen hereillä, olen palstalla ja tällainen surkea avaus tulee. Arvaa vituttaako kun en keksinyt parempaa tekemistä kuin vastata tähän.

        No vastaa sitten oikeasti äläkä vain ruikuta. Sulta on tullut varmaan jo kymmenen kommenttia mutta et yhdessäkään niistä kommentoi aloitustani muuten kuin haukkumalla kirjoittajaa tai määkymällä jotain epämääräistä. Oliko sulla jotain sanottavaa oikeasti? Jos ei ole, niin voit varmaan käyttää aika paremmin (vai voitko?) kun kommentoimalla aloitukseen joka näyttää ottavan noin helvetin koville. Tuliko nyt kova paikka eteen sullekin vihdoin?


    • tönkkösuolattumuikku

      Kysykääpä vaikka joltakulta psykologilta tai psykiatrilta, onko olemassa ihmisiä joilla on läheisyydenpelko, joko fyysisen läheisyyden tai henkisesti itsensä avaamisen, alttiiksi antamisen pelko. Enpä tässä tarjoile valmiita vastauksia tämän enempää, vaikka jotakin ehkä tiedänkin.

      • Dr. Phil Collins

        No selväähän se on että niitä on, mutta aika vaikea monen on myöntää sitä. Helpompi on heijastaa syyt muihin, esim. "lutkiin", jne.

        Avaukseni ei ole kylläkään vain AT-pojuille tarkoitettu (lisää pojuttelua, ihan vittuillakseni, sori vaan), vaan yhtä paljon niitä naisistakin löytyy.


    • Eli 2000-luvulla
      • Dr. Phil Collins

      • Huono provo

      • Dr. Phil Collins
        Huono provo kirjoitti:

        Mies1985
        Eikö sulla ole muuta tekemistä?

        työtön ATM, eikö sulla?


      • Huono provo
        Dr. Phil Collins kirjoitti:

        työtön ATM, eikö sulla?

        Työtön ATM ei ole näin älykäs.


      • Dr. Phil Collins
        Huono provo kirjoitti:

        Työtön ATM ei ole näin älykäs.

        heh heh, hyvä vitsi.


    • Huono provo

      Vittu nyt mä tajusin.
      Projisoit omaa katkeruuttasi muihin ja koska tunnet myötätuntoa itseäsi kohtaan sekä itsesääliä plus jotain ihme "olen moraalisesti hyvä kummiski vaikka menee paskasti" niin siten piti nostaa tuo "lutka" juttu esille.

      Et sinä haluakkaan kannustaa muita vaan yrittää löytää kaltaisiasi jotta tuntisit olevan osa suurempaa massa jotka myöntäisivät sinulle olevansa samassa tilanteessa kuin sinä eli itsesäälissä eläen.

      Sitten sinua vituttaa se kun joku viittiisi (esim. tämän viestin kirjoittanut) sanoa että yksin on oikeasti aivan mahtavaa olla ja naisissa olisi jopa valinnanvaraa. Tämän negatisoit sillä että esimerkiksi tällainen henkilö "ei uskallta" tehdä jotain mitä sinä tietysti uskaltaisit jos sulla vain kävisi niin hyvä tuuri että joku innostuisi.

      Yleensähän se menee niin että vakavasti häiriintynyt tai viimeisillä ajatuksen riekaleilla oleva tyyppi punoo yhteen jonkun aloituksen joka haisee, kuulostaa ja näyttää provolta.

      Tällöin ihminen yrittää säilyttää tietyn "auktorieeetin" toisiin kirjoittajiin nähden esittäen aika rajuja väitteitä jotka käytännössä ovat tyyliin "millois lakkasit panemasta äitiäsi?" esitetty.

      Siinä sitä sitten yhdessä mietitään mikä aloittajaa vaivaa kun hän odottaa että jokainen myötäilee hänen omia ongelmiaan sanomalla että hän on oikeassa.

      Kyllä, ufot sieppasivat sinut ja laittoivat jonkun luotaimen anukseesi.

      • Dr. Phil Collins

        Ok, ei sulla ole vieläkään mitään tolkkua tuossa viestissä. Jos vähän opettelisit hillitsemään noita tunnemyrskyjäsi niin saattaisit saada jonkun järkevän vastauksenkin aikaiseksi. Vai onko liian myöhäinen aika yöstä siihen? Sultahan ei ole mitään järkevää vastausta mun aloitukseen vielä tullut, joten sitä tässä odottelen, vaikka taitaa olla liikaa toivottua. Yrität vain keskittyä aloituksen kirjoittan haukkumiseen kun et keksi itse asiasta mitään sanottavaa.


      • Dr. Phil Collins

        "Et sinä haluakkaan kannustaa muita"

        No shit Sherlock. Olen varmaan jo parissa vastauksessakin sanonut ettei tarkoitukseni ole kannustaa ketään eikä "parantaa" ketään.

        Aika paskaa teoretisointia noin muutenkin. Odottaisin sulta edelleenkin sitä kommenttia aloitukseen joka ei ole pelkkää kirjoittajan luonteen arvailua tai haukkumista.


      • Dr. Phil Collins

        Vai pitäisikö nyt lukea rivien välistä, että sun mielestä "läheisyys" on ihan homojen hommaa ja on paljon coolimpaa vaan panna kaikkia vastaantulevia, kun on "naisissa valinnanvaraa"? Ei kyllä mene läpi tuo sun naistenmiehenä esiintyminen, sen verran koville tuo mun aloitus tuntui ottavan.


      • Huono provo
        Dr. Phil Collins kirjoitti:

        "Et sinä haluakkaan kannustaa muita"

        No shit Sherlock. Olen varmaan jo parissa vastauksessakin sanonut ettei tarkoitukseni ole kannustaa ketään eikä "parantaa" ketään.

        Aika paskaa teoretisointia noin muutenkin. Odottaisin sulta edelleenkin sitä kommenttia aloitukseen joka ei ole pelkkää kirjoittajan luonteen arvailua tai haukkumista.

        "Aika paskaa teoretisointia noin muutenkin. Odottaisin sulta edelleenkin sitä kommenttia aloitukseen joka ei ole pelkkää kirjoittajan luonteen arvailua tai haukkumista. "

        Tämänhän voi sanoa tuosta aloituksesta myös.


      • Huono provo
        Dr. Phil Collins kirjoitti:

        Vai pitäisikö nyt lukea rivien välistä, että sun mielestä "läheisyys" on ihan homojen hommaa ja on paljon coolimpaa vaan panna kaikkia vastaantulevia, kun on "naisissa valinnanvaraa"? Ei kyllä mene läpi tuo sun naistenmiehenä esiintyminen, sen verran koville tuo mun aloitus tuntui ottavan.

        Naisissa on valinnanvaraa, mutta se on aina suhteellista riippuen siitä mitä etsii ja millaiseen suhteeseen. Sinulta puuttui aloituksesta juuri suhteellisuudentajua.

        Osalla voi olla vaikkapa kamala läheisyydenKAIIPUU, mutta eivät halua ketään jakamaan elämäänsä.
        Niitä ongelmia vain katsos on useampia kuin vain yksi.

        Nähtävästi oletuksesi on että kaikki sinkkuja varsinkin pitempiaikaisia vaivaa vain yksi ongelma ja heidän tulisi käyttää kaikki tilaisuudet että he löytäisivät kumppanin koska muuten kuolevat yksinäisinä vanhuksina.

        Kun luet sen noin niin eikö se ole vähän hassu ajatus?


      • Huono provo
        Dr. Phil Collins kirjoitti:

        Ok, ei sulla ole vieläkään mitään tolkkua tuossa viestissä. Jos vähän opettelisit hillitsemään noita tunnemyrskyjäsi niin saattaisit saada jonkun järkevän vastauksenkin aikaiseksi. Vai onko liian myöhäinen aika yöstä siihen? Sultahan ei ole mitään järkevää vastausta mun aloitukseen vielä tullut, joten sitä tässä odottelen, vaikka taitaa olla liikaa toivottua. Yrität vain keskittyä aloituksen kirjoittan haukkumiseen kun et keksi itse asiasta mitään sanottavaa.

        Ehkä tämä on vähän väärä kellonaika.

        En oikeasti ymmärrä mitä ajoit koko aloituksella takaa jos tämä ei ollut joku "mulla on paska olla, vedin puoli pulloa viskiä ja nyt teen provosoivan aloituksen kaikista sinkuista tonne palstalle, katsotaan mitä hupia siitä seuraa".


      • Dr. Phil Collins
        Huono provo kirjoitti:

        Ehkä tämä on vähän väärä kellonaika.

        En oikeasti ymmärrä mitä ajoit koko aloituksella takaa jos tämä ei ollut joku "mulla on paska olla, vedin puoli pulloa viskiä ja nyt teen provosoivan aloituksen kaikista sinkuista tonne palstalle, katsotaan mitä hupia siitä seuraa".

        Jos opettelisit lukemaan niin aloitus ei ole "kaikista sinkuista", vaikka heitänkin oletuksen että suurin osa pitkäaikaissinkuista kärsii läheisyyden pelosta - enkä ole vieläkään yhtään vakuuttavaa vastaväitettä tähän saanut.


      • Dr. Phil Collins
        Huono provo kirjoitti:

        "Aika paskaa teoretisointia noin muutenkin. Odottaisin sulta edelleenkin sitä kommenttia aloitukseen joka ei ole pelkkää kirjoittajan luonteen arvailua tai haukkumista. "

        Tämänhän voi sanoa tuosta aloituksesta myös.

        No hoh hoijaa. Kovasti jaksat vängätä vastaan (onko jo kahdeskymmenes vastaus menossa?) mutta vielä yhtäkään perusteltua mielipidettä ei ole aloituksestani tullut - pelkkää vittuilun yritystä ja parkumista.


      • Huono provo
        Dr. Phil Collins kirjoitti:

        Jos opettelisit lukemaan niin aloitus ei ole "kaikista sinkuista", vaikka heitänkin oletuksen että suurin osa pitkäaikaissinkuista kärsii läheisyyden pelosta - enkä ole vieläkään yhtään vakuuttavaa vastaväitettä tähän saanut.

        Sut pitää siis vakuuttaa jostakin? :D
        Ei vittu, tyypin kanssa.

        Tulet tänne ihan sekopäisine oletuksinesi ja haluat että sinun väitteesi todistetaan EPÄTODEKSI! :D

        Joo, unta palloon vaan.


      • Dr. Phil Collins
        Huono provo kirjoitti:

        Naisissa on valinnanvaraa, mutta se on aina suhteellista riippuen siitä mitä etsii ja millaiseen suhteeseen. Sinulta puuttui aloituksesta juuri suhteellisuudentajua.

        Osalla voi olla vaikkapa kamala läheisyydenKAIIPUU, mutta eivät halua ketään jakamaan elämäänsä.
        Niitä ongelmia vain katsos on useampia kuin vain yksi.

        Nähtävästi oletuksesi on että kaikki sinkkuja varsinkin pitempiaikaisia vaivaa vain yksi ongelma ja heidän tulisi käyttää kaikki tilaisuudet että he löytäisivät kumppanin koska muuten kuolevat yksinäisinä vanhuksina.

        Kun luet sen noin niin eikö se ole vähän hassu ajatus?

        En ole mitään tuollaista esittänyt, joten sinä luet miten itse haluat näköjään. Sitä paitsi aloitukseni kysymys ja oletus, eikä mikään "SYYTÄN KAIKKIA SINKKUJA TÄSTÄ". Mutta mikä se on sitten joka estää tuota läheisyydenkaipuuta toteutumasta? Veikkauksenihan on että pelko? En ole sanonut että KAIKKIA tilaisuuksia pitää käyttää, vaan että monilla menee ne hyvältä tuntuvat tilaisuudet juurikin pelon takia pieleen.


      • huono provo
        Dr. Phil Collins kirjoitti:

        No hoh hoijaa. Kovasti jaksat vängätä vastaan (onko jo kahdeskymmenes vastaus menossa?) mutta vielä yhtäkään perusteltua mielipidettä ei ole aloituksestani tullut - pelkkää vittuilun yritystä ja parkumista.

        Koska sinun aloitus on joko A) paskaa B) provo. C) paska provo D) puolet provoa ja puolet paskaa.

        Valitse niistä. Saat nuo vaihtoehdot

        Vielä yhtään todistetta siitä ettei tuo väitteeni olisi totta en ole saanut. Joten sen täytyy olla totta. ;)


      • Dr. Phil Collins
        Huono provo kirjoitti:

        Sut pitää siis vakuuttaa jostakin? :D
        Ei vittu, tyypin kanssa.

        Tulet tänne ihan sekopäisine oletuksinesi ja haluat että sinun väitteesi todistetaan EPÄTODEKSI! :D

        Joo, unta palloon vaan.

        No mietipä nyt itse miksi tänne kommentoit? Totta kai kaltaiseltasi vänkääjältä odotan perusteltua vastaväitettä. Mitä vittua? Vai huviksesiko vaan siellä rääyt? Jos olet sitä mieltä että aloitukseni on pielessä, niin esitä jumalauta niitä vastaväitteitä jotka on perusteltuja muulla tavalla kuin aloittajan haukkumisella. Mene itseesi.


      • Dr. Phil Collins
        huono provo kirjoitti:

        Koska sinun aloitus on joko A) paskaa B) provo. C) paska provo D) puolet provoa ja puolet paskaa.

        Valitse niistä. Saat nuo vaihtoehdot

        Vielä yhtään todistetta siitä ettei tuo väitteeni olisi totta en ole saanut. Joten sen täytyy olla totta. ;)

        Lässyn lässyn, imbesilli. Minkä ikäinen olet?


      • Huono provo
        Dr. Phil Collins kirjoitti:

        En ole mitään tuollaista esittänyt, joten sinä luet miten itse haluat näköjään. Sitä paitsi aloitukseni kysymys ja oletus, eikä mikään "SYYTÄN KAIKKIA SINKKUJA TÄSTÄ". Mutta mikä se on sitten joka estää tuota läheisyydenkaipuuta toteutumasta? Veikkauksenihan on että pelko? En ole sanonut että KAIKKIA tilaisuuksia pitää käyttää, vaan että monilla menee ne hyvältä tuntuvat tilaisuudet juurikin pelon takia pieleen.

        Otan konkreettisen esimerkin toisesta asiasta.

        Epäiletkö että kun lähden nyt nukkumaan johtuvan siitä että pelkään sinua ja sinun postituksia vai siitä että olen yksinkertaisesti väsynyt sinuun ja sinun postituksiisi?

        Onko minulla siis postituksenpelko nyt kun menen nukkumaan enkä JAKSA enää vastata?


      • huono provo
        Dr. Phil Collins kirjoitti:

        Lässyn lässyn, imbesilli. Minkä ikäinen olet?

        Eli olit provo. ihme ja kumma.


      • Dr. Phil Collins
        huono provo kirjoitti:

        Eli olit provo. ihme ja kumma.

        Oletpas lapsellinen kun jaksat tuota "ite oot"-vänkytystä. Jos sulla on ongelma mun aloítuksen suhteen niin esitä PERUSTELTU mielipide miksi olen väärässä äläkä vain lässytä. Onko liikaa vaadittua että opettelisit keskustelutaidon perusteita. Yhä edelleen uskon että aloitukseni osui sulla arkaan paikkaan. Kova on kaipuu sullakin joo, mutta ei ole vaan sitä "oikeaa" tullut kohdalle.


      • Dr. Phil Collins
        Huono provo kirjoitti:

        Otan konkreettisen esimerkin toisesta asiasta.

        Epäiletkö että kun lähden nyt nukkumaan johtuvan siitä että pelkään sinua ja sinun postituksia vai siitä että olen yksinkertaisesti väsynyt sinuun ja sinun postituksiisi?

        Onko minulla siis postituksenpelko nyt kun menen nukkumaan enkä JAKSA enää vastata?

        Kyllä. Sinä pelkäät minua ja pelottavia kirjoituksiani ja päätät mennä nukkumaan ja yrität unohtaa kaiken liian pelottavan. Kts. myös kakkosviestini aiheesta "denial".


    • sdfvsdf

      Mene nyt jo hukkan ja tapa itsesi huolellisesti aloittaja

      • Painu.vittuun.tai.tapan

        Tapa sinä ittes kun vitun mulkerona nostat näitä vanhoja ketjuja saatana. Lopeta tai tulen ja tapan sut.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      35
      1270
    2. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      39
      1116
    3. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      63
      1005
    4. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      175
      964
    5. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      43
      841
    6. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      122
      755
    7. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      57
      728
    8. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      144
      713
    9. Et uskaltaisi kuitenkaan nähdä enää

      Niin mitäpä sitä enää vatkaamaan.
      Ikävä
      52
      671
    10. Voi että, kaikki on nyt ohi

      Aijon nyt unohtaa kaiken. Morjes. Mieheltä
      Ikävä
      59
      657
    Aihe