Onko pakko syödä joka päivä?

nälkätaas

Kun ei millään jaksaisi. Kyllä ruoka on hyvää ja syöminen nautinnollista, mutta se ruonlaittaminen tympii. Helppo ja nopea on harvoin hyvää. Halpa ei myöskään ole hyvää eikä terveellistä. Kauppareissut tympii kans ihan mielettömästi, kävellen kun jotuu käymään niin siellä saa rampata joka toinen päivä, rahaakin menee liikaa. Ylipäätään tympii että elämä pyörii joka päivä muutaman tunnin välein syömisen ympärillä. Onko siis mitään luonnollista ja suht haitatonta keinoa hillitä nälkää ja syödä vähemmän ja harvemmin?

Olen tässä nyt kuukauden verran syönyt melko vähän, joskus jopa vain yksi lämmin ateria kahteen päivään. Ei tähän kyllä totu, nälkä on kova ja energiataso hieman alhainen. Hedelmiä syön päivittäin ja tuoreita vihanneksia aina kun lompakoltani raaskin ostaa. Asiaa ei auta se että perunat ja kypsennetyt vihannekset ei kiinnosta lainkaan, eli siinä on monet keitot jo pois pelistä, joita muuten voisi valmistaa kerralla moneksi päiväksi. Lihaa syön mielelläni, mutta siinä vasta projektia onkin. Pasta on helppoa ja ihan hyvä lisuke, mutta mielestäni täysin turhaa vatsantäytettä, eikä siitä kyllä vatsa kiitä. Mitä jää jäljelle? Liha ja tuoreet kasvikset, kallista ja vaivalloista.

6

253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ss s sss sss sss

      Ai herrajee kun elämä on vaikeeta, otan osaa.

    • Voijumalisteyk..

      On olemassa nopeita, halpoja, lihaisia ja terveellisiä ruokia. Osta kerralla enemmän ruokaa/tee kerralla enemmän. Yksinkertaisesti.

    • 19+3

      Vaikutat siltä, että vaikka sulle antaisi ohjeet helppoon ja nopeaan ruokaan jota ei tarvi olla vähän väliä syömässä nälän poissa pitämiseksi niin sekin olisi sinulle liian vaivalloista.

    • -oili-

      Mulla kanssa sama ongelma. jotenkin vähemmänkin raskaammat ruoat tökkii ja kaupoissa ravaaminen ahistaa.
      Syödä pitää kummiskin sen verran että hengissä keikkuu vaikka kaverit aina ivailee että ootpas taas laihutunut.
      Noh- tänään iski inspis ja tekasin kesäkeiton osin tuoreista, osin pakastevihanneksista ja sulatin sekaan pari viipaletta cheddar-juustoviipaletta. Lisäksi palanen ruisleipää paahtimen kautta.

      Muut mistä tykkään on minestronekeitto, makkarakeitto ja omeletit.

    • sunshineFine

      no mitäpä sitä turhaan syömään, kun se on niin tylsää ja pitää ihan itse pitellä ruokaa suuhun. Herra Isä, jos sitä joutuu itse tekemäänkin. Ja se vielä maksaakin rahaa; sais edes ilmaiseksi käydä ravintolassa syömässä, niin sit ehkä vois ajatella. Mä en jaksa tajuta, että jotkut viitsii RUOKAA kasvattaa ja viljellä. Tyhmää. Aletaaks olee syömättä, hengitellään vaan ja eiks nykyäään saa auringostakin energiaa. Otetaan sitä, tarvii vaan maata naama aurinkoo päin, joikin paneeli pitää kai olla, pannaakohan ne johdot sit nenäsieraimiin vai korviin...

    • laiska kokki

      Kyllähän valmis ruoka säilyy muutaman päivän. Itse teen kaikkia ruokia aina useammaksi päiväksi oli kyse keitosta, kastikkeesta tai laatikosta. Jos oikein laiska olet niin teet jotain makarooni-jauhelihamössöä neljän päivän satsin ja kolmena päivänä vain lämmittelet mikrossa. Tuon mössön teossa ei kauaa nokka tuhise.

      Jos lämmin ruoka ei maistu niin tee salaatti jonka pohjana on kaali/kiinankaali, ne säilyvät pilkottuna ja pakattuna pari päivää jääkaapissa. Sekaan voi pilkkoa kurkkua, paprikaa, juustoja...tomaatti ei oikein kestä valmiiksi pilkottuna montaa päivää, mutta nuo muut menee 2-3 päivää nahistumatta. Toiseen kippoon pistät paistetun kanan tms niin saat vielä lihaakin joka päivälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      325
      2695
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      87
      2022
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1590
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1134
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      992
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      963
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      930
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      863
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      822
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      724
    Aihe