Moi
Olen todellinen aloittelija kaasugrillin suhteen. Miten pitaisi menetella laavakivien suhteen - pitaako niita ensin kaasulla lammittaa lampimaksi (10-20 min) ja vasta sitten aloittaa grillaus? Onko niiden tarkoitus lammita vai vaan "hajoittaa" tuota kaasuliekkia isommalle alueelle?
Olen itse ajatellut etta kivia pitaisi lammittaa pidemman aikaa ennen grillausta mutta se on toisaalta ristiriidassa sen suhteen, etta kaasugrillilla pitaisi kuulemma paasta nopeammin alkuun kuin grillihiililla.. Ja myos lampokontrollin pitaisi olla myos helppoa kun vaan pienentaa liekkia, mutta nainhan ei kay jos laavakivet varastoivat lampoa ja lampokontrolli ei enaa olekaan nopeata.
Kaasugrilli ja laavakivet
5
12177
Vastaukset
- lihansyöjäpeto
Minullakin on laavakivikysymyksiä: mihin ne kivet siinä grillissä asetetaan? Ja minkä verran niitä kiviä pitäisi olla?
- aloittelija
Grillissani tuli mukana laavakivet ja ohjeet niiden asennusta varten (ei siis kayttoa varten) :-(
Siella alhaalla n. 1-2 cm kaasusuuttimen paalla on verkko ja sen paalla on kivet tasaisesti levitetyna niin etta niiden valiin jaa muutama milli ilmatilaa. Ei laiteta kivia paallekkain.
- grillaaja
Lämmitä kivet ennen grillausta. 10 min ok. ethän saunokkaan kylmillä kivillä. tasaavat lämmön ja imevät myös rasvan niin ei tarvitse lapioida sitä grillin pohjalta. Varastoivat myös lämpöä joten kaasua säästyy. Olen vaihtanut uudet kivet joka kaudelle. Lämmön säätö on nopeata kun avaat kuvun tai siirrät tavarat yläritilälle. Onnistunutta kautta!
- tero
Pikku vinkki, jos grillaat esim rimpsuluita.
Kaasugrillin liekki pienelle ja rimpsut reunoille. Tällöin niistä ei tipu niin paljon rasvaa eikä rasva syty palamaan. 20 min ensin siinä ja sitten hanat kaakkoon ja rimsut keskelle ottamaan väriä, kunnes ovat kunnolla käristyneet. Aivan sairaan hyviä... - grillaaja
tero kirjoitti:
Pikku vinkki, jos grillaat esim rimpsuluita.
Kaasugrillin liekki pienelle ja rimpsut reunoille. Tällöin niistä ei tipu niin paljon rasvaa eikä rasva syty palamaan. 20 min ensin siinä ja sitten hanat kaakkoon ja rimsut keskelle ottamaan väriä, kunnes ovat kunnolla käristyneet. Aivan sairaan hyviä...ei ole tullut tehtyä kylkiluita vielä mutta mielessä on ollut. kiitti vinkistä. nehän vissiin keitetään ekaksi ja annetaan maustua yön yli. onko hyviä ohjeita mausteliemeen? Colorado mts:n hunajachilisoosilla paistetut ribsit tuovat kyyneleen ravaankin lihansyöjän silmään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022106- 991527
- 1211263
- 771232
- 1121197
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘571024- 51997
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58976- 36912
- 33794