Oletko käynyt matkoilla tai ylipäätään missään?

Elämää ja elämyksiä

Miten on - onko tullut käytyä etelän matkoilla, laivaristeilyillä tai ylipäätään missään?

Meneekö elämäsi kotona nyhjöttäessä?

Itse olen huomannut että liikaa olen kotona ollut ja siitä syystä asioihin tulee
muutos. Käytännöntasolla tämä tarkoittaa laivaristeilyjä näin alkuun ja kun
rahatilanne kohenee, niin Thaimaahan pariksi viikoksi lomalle.

11

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En ole käynyt ikinä suomen rajojen ulkopuolella, että tämä on pohjanoteeraus. Muuten en ole ikinä käynyt turussakaan taikka joensuussa tai ranuaa pohjoisempana ;)

      • lkgjlfhl

        Eikö sua ole kiinnostanut koskaan miltä ulkomailla näyttää? Vai oletko tarkan markan mies?


      • lkgjlfhl kirjoitti:

        Eikö sua ole kiinnostanut koskaan miltä ulkomailla näyttää? Vai oletko tarkan markan mies?

        Eipä ole oikeastaan koskaan kiinnostanut lähteä mihinkään vaikka mahikset olis. Toisaalta rahaa on säästynyt kun en ole käynyt eri paikoissa.


    • FartBeer

      Noku ikinä ei voi missään käydä kun kukaan ei tykkää musta ja yksin ei voi lähteä ja kaikki vihaa mua ja mä en vaan ala ja tekään ette voi mua ymmärtää kun teillä on kaikilla laaja ystäväpiiri, mä huomaan kyllä että ette voi mua yhtään ymmärtää ja mä huomaan että teillä on laaja ystäväpiiri ja ette voi mua ymmärtää ja kukaan ei voi ymmärtää ja ikinä ei voi mitään mutta kun mä haluan mennä ruotsinristeilylle!!!!!

    • Free Fanny

      Noin neljä kertaa vuodessa kaupunkiloma (paitsi kesällä kesäloma), yleensä Euroopassa koska kauemmas ei kannata lyhyeksi ajaksi lähteä.

      • yyyyyyyyyttttttttttt

        Mitä sä teet noilla kaupunkilomilla jos menet yksin? Käytkö siis jossain kiertoajeluilla, shoppailemassa, baarissa, vai miten se aika kuluu. Löytyykö kaupunkilomilta seuraa?? Onko noi viikon vai viikonloppu mittaisia?

        En ole ikinä ymmärtänyt että joku lähtee viikoksi yksin etelään. Onks se sit hienoa maata rannalla ja käydä yksin syömässä tai pubissa?

        Itse ainakin tarvin jonkun matkakaverin jonka kanssa heittää vitsiä ja jakaa kokemuksia.


      • Free Fanny
        yyyyyyyyyttttttttttt kirjoitti:

        Mitä sä teet noilla kaupunkilomilla jos menet yksin? Käytkö siis jossain kiertoajeluilla, shoppailemassa, baarissa, vai miten se aika kuluu. Löytyykö kaupunkilomilta seuraa?? Onko noi viikon vai viikonloppu mittaisia?

        En ole ikinä ymmärtänyt että joku lähtee viikoksi yksin etelään. Onks se sit hienoa maata rannalla ja käydä yksin syömässä tai pubissa?

        Itse ainakin tarvin jonkun matkakaverin jonka kanssa heittää vitsiä ja jakaa kokemuksia.

        En shoppaile enkä baareile (siis niin että istuisin juopottelemassa tai kävisin discoissa/yökerhoissa). Kiertelen kaupungilla ihan vain imemässä tunnelmaa, nauttimassa ilmapiiristä, katselemassa nähtävyyksiä/näyttelyitä, istumassa kahviloissa.. Joskus voi olla sovittu tapaaminen jonkun sikäläisen tuttavan kanssa mutta ei läheskään aina. Yleensä pitkä viikonloppu = to-su tai pe-ma. Torit, kirpputorit, ravintolat ja ne edellä mainitut kahvilat, erilaiset tilaisuudet... niitä haen.

        "Etelässä" en ole käynyt 2000-luvulla kuin kerran. Kesäloma eroaa kaupunkilomista siinä, että aikaa on noin viikko ja siirryn eri kohteista toisiin. Voin esimerkiksi kiertää jotain maata lentämällä yhteen paikkaan ja sitten reissaamalla junalla tai bussilla joihinkin kohteisiin ja lentämällä lopulta takaisin joko samasta tai eri kaupungista.

        Kokemuksia pääsee jakamaan muiden turistien kanssa (ainakin jos asuu hostellissa tai B&B:ssä), joskus voi matkustaa vähän matkaa yhdessä mutta sitten on vapaa taas tekemään mitä itse haluaa. MInulla on kokemuksia myös tosi hauskoista matkoista ihan paikallisbusseissa paikallisten kanssa.


    • Älymiehen haamu

      Yli kymmeneen vuoteen ei ole ulkomailla tullut käytyä johtuen matkaseuran puutteesta. Ja nyt ei olis rahaakaan.

    • Hyppy Loikka

      Kesälomisin on tullut joskus yksin reissailtua, (viimeksi viime kesänä reissasin vähän yli kaksi viikkoa saapasmaassa). Pääasiassa kuitenkin elämä menee töissä ja kotona sohvalla nyhjöttäen (ja valitettavasti täällä Suomi24:ssa). Vähän kanssa ajatellut aktivoitua, mutta lähinnä elokuva, viihde, yms. tasoa. joilla vois olla jotain vaikutusta myös ihmissuhde rintamalla.

    • Kunnon mies

      Olen käyny jenkeissä pari kertaa ja muutamassa euroopan maassa. Tarkoitus olis nähä yks uus maa joka vuosi.

    • jackaroo

      Joskus ihan lapsena on tullut käytyä Ruotsissa sukulaisia katsomassa, sen jälkeen luokkaretkellä pohjoismaissa, mutta muuten ei ole kyllä tullut käytyä missään sen kauempana. Eikä tuota haluakaan ole nyt mitenkään paljoa ollut, rahaa olisi varmaan aina ollut tehdä jokin halpamatka Eurooppaan.

      Mutta nyt olen kuitenkin ajatellut viimeistään syksyllä jonnekin lähteä, vaikka sitten yksin jos ei mitään seuraa sitä ennen satu löytymään. Halpa äkkilähtö on varmasti se paras keino aloittaa tuo matkailu ja katsoa että onko sitä mielenkiintoa alkaa tulevaisuudessa matkustelemaan enemmänkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      35
      1270
    2. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      39
      1116
    3. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      63
      1005
    4. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      175
      964
    5. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      43
      841
    6. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      122
      755
    7. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      57
      728
    8. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      144
      713
    9. Et uskaltaisi kuitenkaan nähdä enää

      Niin mitäpä sitä enää vatkaamaan.
      Ikävä
      52
      671
    10. Voi että, kaikki on nyt ohi

      Aijon nyt unohtaa kaiken. Morjes. Mieheltä
      Ikävä
      59
      657
    Aihe