mieltä, että maahamme ei saisi tulla maahanmuuttajia tai pakolaisia?
Hähä! :D
Oletko sitä
21
109
Vastaukset
Lisää vaan pakolaisia ja maahanmuuttajia. Suomella on miljoonan dollarin paikka näyttää ulkolaiselle työväelle, että tämä on ulkomaalaisystävällinen maa.
Jos se ei sitä tee, niin me kuollaan sukupuuttoon sukurutsasta aiheutuneisiin perinnöllisiin sairauksiin.
Siksikin, että eihän tähän maahan nytkään tahdo saada täysjärkisiä töihin.- jämääijä
Historia maahanmuuttajien työllistymisestä vaan on sen verran surkea, että vaikea uskoa että tulevaisuus ilman muutoksia olisi mitenkään parempi.
Meidän tulevaa eläkepommia ei paikata sillä, että täällä on meidän työkykyisten eläkeläisten lisäksi vielä muutakin joutosakkia. jämääijä kirjoitti:
Historia maahanmuuttajien työllistymisestä vaan on sen verran surkea, että vaikea uskoa että tulevaisuus ilman muutoksia olisi mitenkään parempi.
Meidän tulevaa eläkepommia ei paikata sillä, että täällä on meidän työkykyisten eläkeläisten lisäksi vielä muutakin joutosakkia.Öh... Mistäs esim. meinasit saada lähivuosina 160 000 uutta hoitoalan ammattilaista?
Ydinkysymyshän on se, että vaikka me luullaan olevamme joku lottovoittovaltio, niin tänne ei tänä päivänäkään(lukuunottamatta virolaisia muurareita) tule työperäistä maahanmuuttoa. JOS tämän maan ilmapiiri ja politiikka muuttuu vielä enemmän ulkomaalaisvastaiseksi, niin tänne ei kohta halua edes ne virolaiset muurarit. Puhumattakaan kenestäkään muusta joita me tänne tosissaan töihin tarvittaisiin. Kuka koulutettu tulee Suomeen paskalle palkalle jos täällä on vielä nk. vihamielinen ilmapiiri?
Tai kysytäänpäs näinpäin. Voisitko itse kuvitella lähteväsi sellaiseen maahan töihin jossa ollaan maahanmuuttovastaisia?- alv-liskot
relaxed_eyes kirjoitti:
Öh... Mistäs esim. meinasit saada lähivuosina 160 000 uutta hoitoalan ammattilaista?
Ydinkysymyshän on se, että vaikka me luullaan olevamme joku lottovoittovaltio, niin tänne ei tänä päivänäkään(lukuunottamatta virolaisia muurareita) tule työperäistä maahanmuuttoa. JOS tämän maan ilmapiiri ja politiikka muuttuu vielä enemmän ulkomaalaisvastaiseksi, niin tänne ei kohta halua edes ne virolaiset muurarit. Puhumattakaan kenestäkään muusta joita me tänne tosissaan töihin tarvittaisiin. Kuka koulutettu tulee Suomeen paskalle palkalle jos täällä on vielä nk. vihamielinen ilmapiiri?
Tai kysytäänpäs näinpäin. Voisitko itse kuvitella lähteväsi sellaiseen maahan töihin jossa ollaan maahanmuuttovastaisia?onhan se kätevää, kun voi roudata siirtomaan porukan tänne ja ne tekee ne työt mitä suomalaiset ei ota
alv-liskot kirjoitti:
onhan se kätevää, kun voi roudata siirtomaan porukan tänne ja ne tekee ne työt mitä suomalaiset ei ota
Nimenomaan. Jonkun pitää kuitenkin maksaa suomalaisten opinnot ja työttömyyskorvauksetkin.
- jämääijä
relaxed_eyes kirjoitti:
Öh... Mistäs esim. meinasit saada lähivuosina 160 000 uutta hoitoalan ammattilaista?
Tai kysytäänpäs näinpäin. Voisitko itse kuvitella lähteväsi sellaiseen maahan töihin jossa ollaan maahanmuuttovastaisia?> 160000 hoitoalan ammattilaista?
Tämä maa ei pysty elättämään niin paljon uusia hoitoalan ammattilaisia. Eläköityvien tilalta porukkaa nuorista ja niistä, jotka tippuu muilta työelämän alueilta pois. Ei auta kuin sopeutua siihen että jokaista hoitamaan ei ole ammattilaista.
> JOS tämän maan ilmapiiri ja politiikka muuttuu vielä enemmän ulkomaalaisvastaiseksi, niin tänne ei kohta halua edes ne virolaiset muurarit.
Kyllä mä luulen että suomalaiset nuoretkin oppii ajan kanssa muuraamaan, ja jopa tekisi sitä mielellään, mutta kun koulutuspolitiikka on tähdännyt siihen että kaikkien pitää olla jotain maistereita, vaikkei kykyjä olisikaan.
>Kuka koulutettu tulee Suomeen paskalle palkalle jos täällä on vielä nk. vihamielinen ilmapiiri?
Pitäisiköhän sittenkin maksaa paskaa parempaa palkkaa. Tietenkin vastavuoroisesti paskaa paremmasta työstä.
> Tai kysytäänpäs näinpäin. Voisitko itse kuvitella lähteväsi sellaiseen maahan töihin jossa ollaan maahanmuuttovastaisia?
Keikalle kyllä. Loppuiäksi haistelisin varmasti ensin ilmapiiriä.
Enkä mä ole maahanmuuttovastainen, mutta vastustan niitä syitä joita kahtaalla on maahanmuutolle. Toisaalta porukka haluaa pikkupalkalla porukkaa hanttihommiin pitämään työvoimakustannukset kurissa ja toisaalta on (joo sinänsä kilttejä) ihmisiä, jotka haluaa pelastaa kaikki maailman kaltoin kohtelemat ja näiden sinisilmäisyyttä toisesta kulttuurista tuleva porukka osaa ja yrittää käyttää hyväkseen. (inhimillistä sekin, kukapa ei haluaisi itselleen ja läheisilleen helpompaa elämää). jämääijä kirjoitti:
> 160000 hoitoalan ammattilaista?
Tämä maa ei pysty elättämään niin paljon uusia hoitoalan ammattilaisia. Eläköityvien tilalta porukkaa nuorista ja niistä, jotka tippuu muilta työelämän alueilta pois. Ei auta kuin sopeutua siihen että jokaista hoitamaan ei ole ammattilaista.
> JOS tämän maan ilmapiiri ja politiikka muuttuu vielä enemmän ulkomaalaisvastaiseksi, niin tänne ei kohta halua edes ne virolaiset muurarit.
Kyllä mä luulen että suomalaiset nuoretkin oppii ajan kanssa muuraamaan, ja jopa tekisi sitä mielellään, mutta kun koulutuspolitiikka on tähdännyt siihen että kaikkien pitää olla jotain maistereita, vaikkei kykyjä olisikaan.
>Kuka koulutettu tulee Suomeen paskalle palkalle jos täällä on vielä nk. vihamielinen ilmapiiri?
Pitäisiköhän sittenkin maksaa paskaa parempaa palkkaa. Tietenkin vastavuoroisesti paskaa paremmasta työstä.
> Tai kysytäänpäs näinpäin. Voisitko itse kuvitella lähteväsi sellaiseen maahan töihin jossa ollaan maahanmuuttovastaisia?
Keikalle kyllä. Loppuiäksi haistelisin varmasti ensin ilmapiiriä.
Enkä mä ole maahanmuuttovastainen, mutta vastustan niitä syitä joita kahtaalla on maahanmuutolle. Toisaalta porukka haluaa pikkupalkalla porukkaa hanttihommiin pitämään työvoimakustannukset kurissa ja toisaalta on (joo sinänsä kilttejä) ihmisiä, jotka haluaa pelastaa kaikki maailman kaltoin kohtelemat ja näiden sinisilmäisyyttä toisesta kulttuurista tuleva porukka osaa ja yrittää käyttää hyväkseen. (inhimillistä sekin, kukapa ei haluaisi itselleen ja läheisilleen helpompaa elämää).>Tämä maa ei pysty elättämään niin paljon uusia hoitoalan ammattilaisia.
Sen verran niitä nyt on kuitenkin työministeriöllä haussa.
Ja niin. Niin kauan kuin Suomessa on asennevammaisuutta, niin niin kauan joudutaan mennä 'ei tartte auttaa'-mentaliteetilla vaikka se on kaikkein vaikein tie.
Ja niin vieläkin. Suomeen tulee se 750 pakolaista vuosittain. Vaikka ne olis kaikki rikollisisia, niin se ei ole silti kuin pisara suomalaisen rikollisuuden meressä. Lähtisitkö sä rakentamaan elämää sellaiseen maahan josta sut mahdollisesti karkotetaan yhden virheen vuoksi?
Työperäinen maahanmuuttaja : Velkom tu vinland! (my ass)
Se ei oo mitään muuta kuin iso vitsi.- kova tunku
relaxed_eyes kirjoitti:
Tai kysytäänpäs näinpäin. Voisitko itse kuvitella lähteväsi sellaiseen maahan töihin jossa ollaan maahanmuuttovastaisia?Australian rajalla?
- jämääijä
Pakolaisuus on jännä. Mikä se semmoinen maa on josta pitää lähteä pakoon, mutta johon voi mennä lomalle ja johon voi lähettää lapset kasvatettavaksi herkimmäksi ajaksi, ettei ne mene pilalle tässä paheellisessa yhteiskunnassa.
Joo, voi olla kotimaassa sota. Mutta sodat loppuu sotimalla. Niin ne on ennenkin loppuneet. Ei ne sillä lopu, että viimeisetkin rauhantahtoiset ihmiset siirtyy muualle. - alv-liskot
en
-Työperäiset maahanmuuttajat ovat tervetulleita.
-Pakolaisleireiltä haetut 750 kiintiöpakolaista ovat myös tervetulleita. Ei kylläkään yhtään haittaa vaikka lähtevät takasiin kotiinsa kun olot paranee. Väliaikaisuushan on pakolaisten auttamisen idea.
-Turvapaikkaturistit/shoppailijat taasen eivät ole. Pikakäännytys suoraan rajalta!Itseasiassa seuraava hallitus saisi pikemmiten ottaa tehtäväkseen maahanmuuton tuntuvan lisäämisen. Pari miljoonaa aluksi. Rakennutettaisiin niillä niille asunnot, koulut jne, kielikoulutettaisiin opettajia jne. Sitten huolehdittaisiin siitä, että myös kouluttautumaton maahanmuutaja saisi mahdollisuuden työskennellä Suomessa, eli kehitetään arktinen laji puuvillasta ja paimennetaan maahanmuuttajat pelloille töihin. Sitten voitaisiinkin ottaa rennosti ja nostaa kansalaispalkkaa 3000€/kk ja nauttia edes tästä elämästä.
- alv-liskot
senkin pöljä! Ekana ne saa rakentaa asunnot meille, ja lähihoitaa ja kestitä meitä. Joku pari kolme miljoonaa mamua sieltä meidän siirtomaista. Siivoavat, rakentavat ja lähihoitavat ja sen sellaista.
Tuo puuvillajuttu on loistava idea. Vitsit, ei tartte HM:n enää vinkuintiasta rätei lumpui roudata, vaan puuvilla voidaan kasvattaa täällä ja tehtaat voidaan perustaa tänne, nyt nokiakin hajoaa. Ai hurja, sä oot kyllä välkky junailemaan näitä. Juu ja me nostetaan kansalaispalkkaa, mä ainakin olen hirveän aito suomalainen ja tosi isänmaallinen, paljon suomalaisempi kuin moni muu esmes. Siis mä oon kansalainen ja mä haluun rahaa.
Ja nättejä kuteita HM:ltä. alv-liskot kirjoitti:
senkin pöljä! Ekana ne saa rakentaa asunnot meille, ja lähihoitaa ja kestitä meitä. Joku pari kolme miljoonaa mamua sieltä meidän siirtomaista. Siivoavat, rakentavat ja lähihoitavat ja sen sellaista.
Tuo puuvillajuttu on loistava idea. Vitsit, ei tartte HM:n enää vinkuintiasta rätei lumpui roudata, vaan puuvilla voidaan kasvattaa täällä ja tehtaat voidaan perustaa tänne, nyt nokiakin hajoaa. Ai hurja, sä oot kyllä välkky junailemaan näitä. Juu ja me nostetaan kansalaispalkkaa, mä ainakin olen hirveän aito suomalainen ja tosi isänmaallinen, paljon suomalaisempi kuin moni muu esmes. Siis mä oon kansalainen ja mä haluun rahaa.
Ja nättejä kuteita HM:ltä.No ei tietenkään- eihän ne osaa rakentaa kelvollisia asuntoja! Asukoon itse niissä vinoissa hometaloissan. Nih.
Toinen ekologisempi ratkaisu puuvillan sijaan olisi tietenkin kuituhamppu, mutta sen kasvatus ja jälkikäsittely ei sido yhtä lailla työvoimaa, niin verotulot jäisivät pienemmiksi. Mutta toi vaateketju oli kans näpprä idea- Marimekosta kunnollinen kansainbvälinen brändi. samalla voitaisiin ryhtyä kilpailemaan Ikean kanssa samoilla markkinoilla, kun työvoima teksi tuotteet täällä. Hinta laskisi jo logistiikankin osalta kilpailukykyisemmäksi. Näppärää.- cs
PlatosMorbidDust kirjoitti:
No ei tietenkään- eihän ne osaa rakentaa kelvollisia asuntoja! Asukoon itse niissä vinoissa hometaloissan. Nih.
Toinen ekologisempi ratkaisu puuvillan sijaan olisi tietenkin kuituhamppu, mutta sen kasvatus ja jälkikäsittely ei sido yhtä lailla työvoimaa, niin verotulot jäisivät pienemmiksi. Mutta toi vaateketju oli kans näpprä idea- Marimekosta kunnollinen kansainbvälinen brändi. samalla voitaisiin ryhtyä kilpailemaan Ikean kanssa samoilla markkinoilla, kun työvoima teksi tuotteet täällä. Hinta laskisi jo logistiikankin osalta kilpailukykyisemmäksi. Näppärää.Suomessa on 400 000 asuntoa tyhjillään siksi, että Helsinkiläisten vuokrat saataisiin pilviin
- alv-liskot
cs kirjoitti:
Suomessa on 400 000 asuntoa tyhjillään siksi, että Helsinkiläisten vuokrat saataisiin pilviin
eix niissä voitais alkaa viljellä hamppua?
alv-liskot kirjoitti:
eix niissä voitais alkaa viljellä hamppua?
Kuningasidea. Sait peukun.
- -Puskasta-
Papulle -->
http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=4&ag=28&t=501&a=9840Kiitos, mä olen tuosta kuullut. Mulla keittää joka kerta kun tuon tarinan luen.. tai vastaavia. Ei mikään ihme että niitä tänne tulee, kun ei näistä hölmöistä ole mitään vastusta. Toi huijariämmä kun mun eteeni osuu..
Mä en tajua useinkaan tätä sairasta oikeuslaitosta/mamupolitiikkaa mutta toivottavasti tuohon pelleilyyn tulee vihdoinkin loppu ja joku järki saadaan mukaan. Ja tuleehan siihen koska nyt on ekaa kertaa mahdollisuus.
Toivottavasti toi ämmä rikoskumppaneineen palautetaan takaisin kun se järki vihdoinkin touhuun tulee.- ( * )pikupylly
Papu.Sparrow kirjoitti:
Kiitos, mä olen tuosta kuullut. Mulla keittää joka kerta kun tuon tarinan luen.. tai vastaavia. Ei mikään ihme että niitä tänne tulee, kun ei näistä hölmöistä ole mitään vastusta. Toi huijariämmä kun mun eteeni osuu..
Mä en tajua useinkaan tätä sairasta oikeuslaitosta/mamupolitiikkaa mutta toivottavasti tuohon pelleilyyn tulee vihdoinkin loppu ja joku järki saadaan mukaan. Ja tuleehan siihen koska nyt on ekaa kertaa mahdollisuus.
Toivottavasti toi ämmä rikoskumppaneineen palautetaan takaisin kun se järki vihdoinkin touhuun tulee.Papun exoottiset vanhuuden päivät
Oikea romanttinen merirosvo (Somaliasta) vaihtaa Tenat
http://www.youtube.com/watch?v=i_QAM8TVJ7A
En tietenkään ole sitä mieltä :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2902987- 2101181
Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?
Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.1281179- 841173
- 881134
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti2051050- 65872
Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla
Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?25765- 71747
Peräännytkö nainen vai mitä sanot
Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?59627