Amerikoissa oli tehty testi

pöpipiä

Jossa oli vankeja mukana.
Punasta lihaa syöneet olivat paljon väkivaltaisempia kuin ne jotka eivät syöneet punasta lihaa.
Myös eräs tuttuni sanoi, että ei syö enää punasta lihaa vaan kalaa, koska tietää punaisen lihan tekevän hänet helpommin vihaiseksi ja vaikuttaa kaikkiin tunteisiin huonolla tavalla.

Mietin kanssa vegetariksi ryhtymistä, mutta kun olen nuori niin lakto-vegetaristi olsii varmaan minun vaihtoehto? :) Kyllä sitä kalsiumia ihan maidosta pitää saada, pillereistä kun ei imeydy se kalsium niin hyvin. Plus saan muutenkin niin vähän proteiineja niin maito sopisi minulle.

Tosin olen laktoosi-intolerantikko niin voisin toki käyttää sitä Valion laktoositonta luomu kevytmaitoa? Kuulemma on tosi hyvää maitoa, oletko kokeillut? :)

4

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pöpipiä

      Näin kuulin kalaa syövältä ystävältäni, joka on varmaan tutkinutkin asiaa kerran siirtyi vain kalaan.

    • No to violence

      Maitoproteiini heikentää kalsiumin imeytymistä, eli en missään nimessä suosittelisi maitoa ensisijaiseksi kalsiumin lähteeksi. Monissa kasviksissa on kalsiumia ja useimmat kasvimaidot ovat kalsiumrikastettuja. Osteoporoosi on itse asiassa yleisempi sekasyöjillä ja lakto-ovoilla, kuin vegaaneilla.
      Proteiininkaan takia ei tarvitse maitoa juoda, sitä saa kyllä vegaanituotteistakin.
      Ainoastaan B12-vitamiini jää vegetuotteista uupumaan, mutta sitäkin on moniin esim. soijatuotteisiin lisätty ja purkistakin sitä saa (esim. Betolvex).

    • lilli-aprilli

      Sesaminsiemenet sisältävät runsaasti kalsiumia, suosittelen niitä käytettäväksi. Itse olin sekasyöjä vielä silloin kun nämä laktoosittomat tuotteet tulivat myyntiin ja minulla oli todettu erittäin paha laktoosi-intorelanssi jo paljon aikaisemmin, kokeilin, yökkäsin ja voin pahoin koko päivän. Maidottottomana parempi. Erittäin pahan laktoosi-intorelanssin takia olen syönyt noin 14 vuotta kalsiumtabletteja. Nykyään en ihan päivittäin jos tiedän saavani muualtakin tarpeeksi, mutta harvoin. Mitä tulee tuohon b-12 vitamiiniin niin joudun niin usein riippumattomista syistä käymään verikokeissa, ja olen sen välillä pyytänyt. Ja purkki tai ei normaali se arvo on.

      • Ylläpitoannos

        B12 on siitä mielenkiintoinen vesiliukoinen vitamiini, että sen puutos alkaa näkyä vasta pitkän ajan kuluttua. Jos et käytä tuotteita, joihin on B12:ta lisätty, kannattaa ehdottomasti ottaa se purkista. Ja koska puutos kehittyy hyvin hitaasti, myös hieman epäsäännöllisempi käyttö auttaa.
        B12 on kuitenkin elintärkeä vitamiini, jonka puutoksesta voi koitua jopa pysyviä neurologisia häiriöitä. Sitä siis kannattaa syödä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2523
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2031
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1403
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe