Ymmärrän hyvin puhuttua ja luenkin melko sujuvasti kaikkea englanninkielistä tekstiä, mutta en itse osaa englantia puhua kuin takellellen. Eli lomalla ulkomaillakin kun puhun englantia saan kyllä asiani selvitettyä, mutta niitä sanoja pitää etsiä ja puhuminen on vaikeaa. Ei se nyt haittaa vaikka puhuminen menisi vähän väärinkin kieliopiltaan.
En oikein ehdi menemään millekään maksulliselle kielikurssille, joten mitä vaihtoehtoja on olemassa? Auttaskohan jos höpöttelis itsekseen englantia...
Missä oppisi puhumaan paremmin englantia?
10
368
Vastaukset
- Osviittaaja
Ilman käytännön harjoitusta on vaikea kehittyä missään taidossa. Ilmaista oppia saat, kun kääntelet vaikka pieniä tekstejä kirjallisesti englanniksi ja luet niitä ääneen. Siinä sanavarasto karttuu ja tulee sitä puhumistakin harjoiteltua. Seuraavaksi voit kääntää mitä tahansa lauseita englanniksi kirjoittamatta niitä, käännät vain mielessäsi ja sanot ne ääneen. Myös englanninkielistä puhetta kannattaa kuunnella usein, sitä on riittävästi tarjolla netissäkin.
- 17+5
http://www.youtube.com/watch?v=oy1AS41ecHk
Tästä on hyvä aloittaa, ei vaadi paljon että pistää paremmaksi. Tämä saa minut aina hyvälle tuuleelle (vaikka toisille ei saa nauraa).
- sdgb arynawr
Hei oikeasti. Mitä järkeä lukea ääneen tarkastamatonta tekstiä ilman valvontaa.
Englantia kannattaa puhua jonkun kanssa. - Kieli poskessa
Yleinen käsitys vaatimattoman kielitaidon omaavalla on aina se, että hän ymmärtää puhuttua tekstiä muka hyvin mutta ei osaa itse puhua. Kielitaito siis käytännössä olematon.
Oppimisen ohjeeksi voi sanoa, että pitää asua englantia puhuvassa maassa vähintään muutama vuosi ilman suomen kielistä kaljapoppoota, niin silloin oppii jonkin verran käytännön kieltä. Kymmenenkään vuoden asumisen jälkeen et osaa puhua niinkuin alkuperäinen. Vaikka kielioppisi ja sanavarastosi olisikin melko oikeata, niin aksenttisi paljastaa sinut aina.
Jos kuuntelee Ahtisaaren tai Rehnin töksähtelyä, niin lauserakenteet kuulostavat melko hyviltä, mutta ah, se aksentti, sehän on molemmilla aivan kamalan tyypillisen suomalainen lattea. Sitä on alkuperäisen englannin kielisen, oli sitten jenkki tai britti tai joku muu, melko vaikeata tajuta ilman hyvin tarkkaa keskittymistä.
Kekkonenkaan ei ikinä päässyt irti savolaisaksentistaan.- nekoussieissönssöö
Rehn (Olli) puhuu suomeakin epäselvästi.
- small dick?
Aivan puutaheinää, mistä ammennat moisen tauhkan? Kukaan ei oleta kenenkään puhuvan kuin alkuperäisasukas koska aksentti vaihtuu jo kaupunginosan mukaan. Pahvikorva suomalainen ei erota aksenttien eroja eikä edes tarvitse. Tankerollakin pärjää vaikka se kurjalta kuulostaa sellaisen mielestä joka on omasta mielestään parempi muita.
Mistä keksit että alkuperäisen britin, jenkin tai vaikka aussin olis vaikea tajuta eri aksentteja? Omasta päästäsi? Jenkkilän tv-ohjelmien tuputuksen seurauksena on joskus Lontooseen mennessä ehkä tunnin pari hankalaa seurata brittien puhetta mutta korva tottuu siihen aika nopeasti. Omalla sönkötyksellä ei niin väliä, kyllä ne aina tajuaa mitä niille yrittää sanoa.
- ö-talk
Lainaa kirjastosta englanninkielisiä äänikirja-cd:itä tai kielikursseja. Cd:n äänisisällön voi yleensä helposti muuntaa tietokoneella MP3-muotoon, jolloin ne kulkevat helpommin mukana ja ovat kuunneltavissa esim. matkustaessa, siivotessa jne. Tarvitset tietysti MP3-soittimen, jollainen on useissa kännyköissäkin, sekä kuulokkeet.
Lisäksi on hyvä harjoitella ääntämistä mallin mukaan, lisähyötyä saa tallentamalla ja kuuntelemalla omaa ääntämistään.- ö-talk
Ja tämä: Tekijänoikeussuojatun materiaalin käsittelystä ja käytöstä on erinäisiä määräyksiä ja kieltoja. En tunne asiaa tarkasti, on ollut esillä, että Suomessa omaan käyttöön saa tai ei saa tehdä sitä tai tätä. Mutta kuitenkin, asiassa on myös tämä puoli.
Jakaminen on joka tapauksessa kiellettyä. Ei siitäkään yleensä linnaan pistetä mutta korvausvaatimukset ovat joskus älyttömän ja naurettavan sekopäisen välillä ja ylikin.
- sdfghjf
Tuli mieleen, että tämä internethän on täynnä kaikenkarvaisia tsättisivuja. Itse en kyllä uskalla moiselle mennä, mutta joku muuhan voi olla rohkeampi.
- 24
Kansanopistolle pääset todella halvalla, siellä on paljon englanninkursseja.
kannattaa edes kokeilla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181