Omistatteko MP3 soittimen, tms?

Moi vaan

Näyttää monella olevan napit korvil linkassa, ja täälläkin aika paljon linkkei youtubeen, (eli aika tärkeä osa varmasti musiikki monel). Ommistatteko te kannettevan MP3 soittimen, tms. Itse en omista (t. 34v), mahdanko olla ainoa?

24

121

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hämärän rajoilta

      Et ole. En ole koskaan harkinnutkaan hankkivani. Musiikin kuunteluun tulee voida keskittyä; ulkoillessa tms. on mukavampi kuunnella luonnonääniä ja omia ajatuksiaan.

      • ES

        Kuunnella luonnonääniä ulkoillessa... Joo, mutta jos tarjolla ei ole muuta kuin autonääniä, niin mieluummin iPodin tarjonta.


      • Omien ajatuksien

        kuuntelu taitaa olla se sinkkuuden syy nro. yksi. Rakkaus kun sokeuden lisäksi taitaa olla myös kuulovammainen.

        Luonnonäänet sen sijaan ovat ihan jees ja klassinen musiikkihan sitä suloutta yrittää matkia.


    • Kyllä puhelimen jossa on radio, mp3, kamera, jne.. Mitä sitä turhaan pitämään montaa laitetta kun yksi laite ajaa kaiken asian.

      • Mr. Mallorca

        Noin puhuu vain aito itmies.


    • :)Ds---<<zzx

      Samaa mieltä Hämähäkkimiehen kanssa. Napit korvilla ulkona liikkuminen vaikuttaa jotenkin autistiselta, ikään kuin ympäristö ei kiinnostaisi ollenkaan.

      • m30.

        Napit korvilla on hyvä istua esimerkiksi junassa. Jostain syystä viereeni ei ole ikinä istunut suunnilleen ikäistäni sinkkunaista, vaikka matkustan ja olen matkustanut kaukojunilla aika paljon viime vuosina (kaukojuna= kaikki muut junat paitsi pk-seudun lähijunat, tiedoksi siis niille jotka eivät pk-seudulla liiku). Sen sijaan viereeni on usein istunut yh-äiti ja rääkyvät kakarat, tai poikaystävälleen maratonpuhelua vetävä tyttö, tai kovaääninen keski-ikäinen tätiporukka. Silloin napit korville pelastavat yksinäisen sinkkumiehen tuskalta ja antavat ajatuksen lipua muualle.


      • ES
        m30. kirjoitti:

        Napit korvilla on hyvä istua esimerkiksi junassa. Jostain syystä viereeni ei ole ikinä istunut suunnilleen ikäistäni sinkkunaista, vaikka matkustan ja olen matkustanut kaukojunilla aika paljon viime vuosina (kaukojuna= kaikki muut junat paitsi pk-seudun lähijunat, tiedoksi siis niille jotka eivät pk-seudulla liiku). Sen sijaan viereeni on usein istunut yh-äiti ja rääkyvät kakarat, tai poikaystävälleen maratonpuhelua vetävä tyttö, tai kovaääninen keski-ikäinen tätiporukka. Silloin napit korville pelastavat yksinäisen sinkkumiehen tuskalta ja antavat ajatuksen lipua muualle.

        Kummallista. Olen matkustanut paljon kaukojunilla eikä viereeni ole istunut yh-äiti ja rääkyvät kakarat, poikaystävälleen maratonpuhelua vetävä tyttö eikä kovaääninen keski-ikäinen tätiporukka.

        Entä minkähän takia kaikki nuo ikävät mielikuvitusolentosi ovat naisia??


      • m30.
        ES kirjoitti:

        Kummallista. Olen matkustanut paljon kaukojunilla eikä viereeni ole istunut yh-äiti ja rääkyvät kakarat, poikaystävälleen maratonpuhelua vetävä tyttö eikä kovaääninen keski-ikäinen tätiporukka.

        Entä minkähän takia kaikki nuo ikävät mielikuvitusolentosi ovat naisia??

        On viereeni istunut myös teinityttöjä, jotka ovat kikattaneet noin puolen matkaa.
        Oletko ikinä saanut paikkaa ic-junan lapsivaunusta? Siellä on paljon yh-äitejä rääkyvine lapsineen.


      • jackaroo
        m30. kirjoitti:

        On viereeni istunut myös teinityttöjä, jotka ovat kikattaneet noin puolen matkaa.
        Oletko ikinä saanut paikkaa ic-junan lapsivaunusta? Siellä on paljon yh-äitejä rääkyvine lapsineen.

        Kerran olen matkustanut IC-junan lasten vaunussa Helsingistä pohjoiseen, enkä kyllä toista kertaa mene. Mutta kyllä tuota muuten on aina junissa melko rauhassa saanut olla, vain jokunen vieressä istunut eläkeläinen on juttusille alkanut.


      • ES
        m30. kirjoitti:

        On viereeni istunut myös teinityttöjä, jotka ovat kikattaneet noin puolen matkaa.
        Oletko ikinä saanut paikkaa ic-junan lapsivaunusta? Siellä on paljon yh-äitejä rääkyvine lapsineen.

        En ole matkustanut lapsivaunussa. Lemmikkivaunussa vaan. Rauhallista yleensä.


      • m30.
        jackaroo kirjoitti:

        Kerran olen matkustanut IC-junan lasten vaunussa Helsingistä pohjoiseen, enkä kyllä toista kertaa mene. Mutta kyllä tuota muuten on aina junissa melko rauhassa saanut olla, vain jokunen vieressä istunut eläkeläinen on juttusille alkanut.

        Mun täytyy oikeastaan korjata hiukan tuota ensimmäistä viestiäni. Kerran lähtiessäni Helsingistä tänne asuinpaikkakunnalleni, viereeni istui aika radikaalin (ja aika söpön) näköinen hippityttö. En saanut avattua suutani, vaikka se näytti aika mielenkiintoiselta. Lippujen tarkastamisen kohdalla, kun kumpikin sanoi sanan tai pari konduktöörille, tyttö alkoi juttelemaan minulle. Jotain ihan tyhjänpäiväistä vain, en edes muista mitä. Varmaankin säästä, tai junamatkaan liittyen. Mutta alkoi kuitenkin juttelemaan, ja itse vastasin ja kommentoin jotain yhtä tyhjänpäiväistä.

        Parin minuutin sisään tästä tuli kuulutus, että toinen samaan suuntaan menevä juna on hajonnut matkan varrelle, ja otamme sen matkustajat kyytiin. Ihmettelimme tytön kanssa hetken VR:n junien hajoilua, ja pian juna pysähtyikin sitten poimimaan ne hajonneen junan matkalaiset. Vaunu missä olimme, tuli aivan ääriään myöten täyteen. Hajonneen junan matkustajia seisoi käytävällä kuin ruuhkabussissa. Vieressäni istunut hippityttö osoitti kohteliaasti hyviä tapoja, ja antoi paikkansa vieressä seisseellä, ehkä seitsemänkymppiselle vanhallemiehelle. Sinne meni se sinkkutyttö ja häneen tutustuminen....


      • m30.
        ES kirjoitti:

        En ole matkustanut lapsivaunussa. Lemmikkivaunussa vaan. Rauhallista yleensä.

        No onko ihme jos on rauhallista lemmikkivaunussa, kissatätien ja puputyttöjen seurassa?


      • ES
        m30. kirjoitti:

        No onko ihme jos on rauhallista lemmikkivaunussa, kissatätien ja puputyttöjen seurassa?

        Älä unohda siilinsalamurhaajia.


      • m30.
        ES kirjoitti:

        Älä unohda siilinsalamurhaajia.

        Ai puumanaisia vai?


    • jackaroo

      Kyllä minä olen jo kauan omistanut jonkin mp3 soittimen. Ensin ihan sellaisen ison kannettavan cd-soittimen joka osasi toistaa mp3-musiikkia, sitten jonkin pienen (olikohan 1GB) soittimen. Mutta nykyään tuo puhelin on korvannut täysin tuon erillisen mp3-soittimen tarpeen, sillä siihen mahtuu 16GB muistikortti jolta voi toistaa musiikkia.

    • 30vee

      on mutta en jaksa enää kuunnella. kaikki on niin monta kertaa soitettu. vähän kömpelöä johdot korvissa. ja vaikeuttaa ympäristön seuraamista.

    • 3 pistettä

      Omistan mp3-soittimen, ja olen riippuvainen siitä..Jos se on jäänyt kotiin tai lataus loppuun kesken pitkän bussimatkan iskee paniikki. Sisältöä vaihtelen aina välillä, niin pääse kyllästymään.

    • Älypuhelimessa

      on MP3-soitin, en muuta omista.

      Musiikki on aika tärkeä kyllä, mutta sitäkin on tullut vuosien saatossa kuunneltua sen verran, että omasta muististakin tuppaa tulemaan mieleen ne jotka merkitsevät eniten. Eikä niihin tarvitse mitään ulkoista soitinta, paitsi ehkä kitaran jolla rekonstruoida sävelet kuuluviin

    • mr_groove

      Mulla on pieni, kevyt soitin, jota käytän urheillessa. Muutoin puhelin hoitaa soittimen virkaa. Musiikki on mulle aika tärkeä rentoutumiskeino esim. työmatkoilla ja urheillessa siitä saa lisäboostia.

    • VinylAlbum

      MInulla on vinyylilevysoitin ja CD-levysoitin, johon voi ladata 5 CD:tä samanaikaisesti sekä luonnollisesti huomattava kokoelma LP- ja CD-levyjä rock- ja pop-musiikkia Beatlesistä Metallicaan ja Oasiksesta Madonnaan. Kuuntelen mieluiten musiikkia kotona isoista kaiuttimista ja joskus harvemmin kuulokkeiden kautta. Olen tottunut kuuntelemaan musiikkia albumikokonaisuuksina paitsi silloin kuin kuuntelen kotona radiota ja haluan pysyä perillä uudemmistä hiteistä. Joskus katson myös musiikki-DVD:itä kuten konserttitalenteita ja bändidokumenttejä.

      Kun liikun kaupungilla ihmisten keskellä olen mielummin läsnä tässä ja nyt kuin että kulkisin koko ajan kuulokkeet korvilla. Harrastan myös aktiivisesti juoksemista, mutta silloin varusteisiini kuuluvat syke- ja askelmittari, ei musiikin kuuntelu.

      Käytän kännykkää lähinnä tapaamisten sopimiseen ja tekstareihin, ja pisimmät puhelut puhun niiden ihmisten kanssa, jotka asuvat eri paikkakunnalla ja joita en sen vuoksi yhtä helposti tavata. Silloin kun haluan ottaa valokuvia minulla on semmoinen Canonin digikamera.

    • Sari tai joku

      En omista mutta hankin jotta saan rauhoittaa mieleni haluamalleni musiikille.

    • lonely G

      En omista. Haluan myös taustamelutonta aikaa. Kotona kuuntelen musiikkia ihan tavallisesta radiosta ja autossa tulee radiosta mitä milloinkin. CD-levyjä omistan parisataa, mutta kuuntelen niitä aika harvoin.

      En koe, miksi minun pitäisi omistaa MP3-soitin tms. Kännykkäkin on karvalakkimallia. Kun menen harvoin ihmisten ilmoille esim. julkisilla, niin ihan mielelläni kuuntelen muiden juttuja

    • ES

      Mulla on iPod. Kätevä kun matkustaa julkisissa ja ehdoton jos istuu junassa koko päivän. Pyörällä ajaessa en kuuntele iPodia. Yritin kerran ja soitin esti kuulemasta muuta liikennettä ja teki oloni epävarmaksi.

      Olen ladannut laitteeseeni paitsi musiikkia myös podcasteja ja äänikirjoja. Podcastit eivät maksa mitään ja äänikirjoja saa ladattua halvallakin, tosin lähinnä englanniksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      35
      1290
    2. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      50
      1197
    3. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      63
      1025
    4. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      177
      990
    5. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      44
      893
    6. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      123
      776
    7. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      57
      738
    8. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      144
      723
    9. Et uskaltaisi kuitenkaan nähdä enää

      Niin mitäpä sitä enää vatkaamaan.
      Ikävä
      52
      691
    10. Voi että, kaikki on nyt ohi

      Aijon nyt unohtaa kaiken. Morjes. Mieheltä
      Ikävä
      59
      677
    Aihe