Hydraus ja vapautuva energia

Hydrautellen

Törmäsin Andrea Rossin (Bolognan yliopisto) järjestelyyn jonka hän sanoo olevan kylmäfuusiota.
http://pesn.com/2011/04/07/9501805_Rossi_Cold_Fusion_Validated_by_Swedish_Skeptics_Society/
Nikkelijauheen sekaan päästetään vetyä ja säiliötä hiukan lämmitetään jollonka reaktio alkaa tuottaa runsaasti lämpöä. Mielestäni tämä kuulostaa hydraukselta, mutta en tiedä kemiasta juuri mitään kun olen tietotekniikkainsinööri..

Paljonko hydrauksessa (vety nikkeli) vapautuu lämpöä, ja voiko tässä Rossin laitteessa olla kyse hydrauksesta??

Ajattelin kokeilla tuota järjestelyä itse, vety ja nikkelijauhe kun on halpaa. Minulla on sopiva vastus jonka saisi putken sisälle jauheen sekaan. Käsitin että jos putkeen pumppaa tyhjiön, lämmittää jauheen >150C ja päästää hitaasti sekaan vetyä, käynnistyy tämä hydraus reaktio jolla voisi sitten lämmittää lämminvesivaraajan vettä edullisesti jos Rossin luvut pitävät paikkansa.
Toimiiko homma näin?
Paljonko tässä vapautuu lämpöenergiaa verrattuna vedyn yksistään sisältämään energiaan?

Onko kyseessä hydraus?
http://www02.oph.fi/etalukio/opiskelumodulit/kemia/kemia5/hydraus.html
http://fi.wikipedia.org/wiki/Hydraus

6

276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6+20

      Ei kannata ihan mitä tahansa huuhaa-juttuja uskoa.
      Kuparia nikkelistä ja vedystä? HHHAAAHHHAAAA.
      Melkoista vedätystä. Tai yksinkertaisesti silkkaa huuhaata ja paskaa.

    • laitela

      Käytännössä nikkeli toimii vain katalyyttinä. Tyhjiössä ne eivät reagoi keskenään edes valon avulla, joten energiaakaan reaktiosta tuskin vapautuu.

    • 8+16

      "voiko tässä Rossin laitteessa olla kyse hydrauksesta??"

      Ei, kyse on huijauksesta.

    • keminörtti

      Ei voi olla mahdollinen. Reaktiot, jotka vapauttavat lämpöä ovat eksotermisiä.Ne eivät hyödy reaktioseoksen lämmittämisestä vaan tapahtuvat spontaanisti.

    • keminörtti

      Voisiko kysymyksessä olla vedyn reaktio ilman hapen kanssa nikkelin toimiessa katalyytinä.

    • Rossin laitteessa havaitaan yleensä lämpöä virtaavassa nesteessä ja kuparia näyttää syntyvän sinne, missä oli nikkeliä. Jälkimmäinenhän olisi alkemian tasoa oleva reaktio, jos se todellakin tapahtuisi. En tiedä, mutta epäilen, että kyse ei ole luonnollisesta reaktiosta vaan harhautuksesta.

      Virtaavien nesteiden lämpömäärää saisi ehkä kasvatettua sisäkkäisillä putkilla, joissa siis nestettä virtaisi takaisinkin, antaen lopulta suuremman virtauslukeman lämpimälle vedelle, kun se kiertäisi useampaan kertaan. Aluksihan järjestelmää lämmitetään ulkoisella sähköllä.

      Rossi on onnistunut jatkamaan toimintaa pitkään ja näyttäisi jo rakentaneen kontillisen laitteita. Jos vielä löytyy oikeasti maksava ostaja, niin liiketoiminta on toistasiseksi kannattavaa.
      Olen siis lueskellut muutaman tunnin aiheesta ja katsonut ehkä puoli tuntia videoa. Nämä eivät ole poistaneen ennakkoluulojani, vaan eipä ole tullut ilmi sekään, miten mahdollinen huijaus olisi voitu suorittaa. En suosittele rahojen sijoittamista tähän toimintaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      117
      9416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2780
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      155
      2529
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1786
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      13
      1590
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1386
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe