Kuinka kauan irtokarkit säilyvät?

karkitonkivoja

Eli ostin 2 päivää sitten irtokarkkeja, noin. 250 grammaa. En jotenkin sittenkään haluaisi syödä niitä, mutten antaa poiskaan. Kuinkakohan kauan ne säilyisivät tiiviisti siinä paparipussissa kaapin pohjalla? :)

36

17284

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karkit on parasta

      No on ihmisillä ongelmia....pistä naamaas äläkä itke siinä. Ei ne karkit kaupassakaan tuoreita ole....

      • Anonyymi

        Kiinostas itsekin tietää


    • Kekekkeke

      Voi vittu

      • Anonyymi

        Mika tippu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mika tippu?

        Kivesnippu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mika tippu?

        Vittu tippu


    • karkkihirmu

      Yleensä karkit säilyvät todella pitkäänkin mutta ne saattavat kovettua ihan muutamassa päivässä joten kannnattaa syödä aika pian tv. karkkihirmu ;)

    • hullunapostelija

      Noom noom! postita mulle!

      • Anonyymi

        Joo saat paperipussit postissa tulemana kuhan ekana oon pussin syöny tyhjäksi :)


    • karkitar

      Karkit säilyvät KAUAN. Tosin sellaiset vaahtokarkkityyppiset ym. saattavat kyllä kovettua. Se kannattaa huomioida. Itse olen joskus syönyt karkkeja, jotka ovat olleet KUUKAUSIA kaapissa, siellä omassa paperipussissaan. Hyvää on ollut, eikä ole tullut mitään vatsatauteja.

      Tosin aika usein minä suosin kaikkia suklaarusinoita yms. suklaanameja. Eli en osaa sanoa miten se vaahtokarkin kanssa menee.. uskoisin tosiaan niiden kovettuvan..

      • Anonyymi

        Siksipä ne säilyy kauan koska sokeri on luonnollinen säilyntäaine


    • Kyllä ne säilyvät ja pitkäääääään. Vertauksena sanottakoon, että olen syönyt 4-5 vuotta vanhoja Lauantaipussin karkkeja ja ne olivat ihan normaalin makuisia, joskin hyvin kovia.

    • Karkkia 2kE/vuosi

      Melkeen kaikki karkit kovettuvat (loputkin nesteet lähtee) mutta säilyy vuosia, koska ovat niin sokerisia. "kuivat" karkit säilyvät paljon pidempään kuin esim. pehmeät lakritsit tai suklaakarkit.

    • Karkinsyöjä

      Vuosikausia. Tosin kyl kovettuvat, mutta ei se mitään, niin kauan kun eivät mätäne tai homehdu ja kumpaakan en ole koskaan nähnyt tapahtuvan

    • Karkkirohmuysikolme

      Siis no irtokarkit yms. lisäainepommit säilyvät kuukausitolkulla kaapinpohjalla. Saattavat hieman kuivahtaa, mutta tuskin se menoa haittaa. Itselläni on joulunaikaisia suklaita tuolla kaapissa, en näe mitään muuta vanhentumisen merkkiä, kuin sen että maistuvat hieman kaapille...

    • ¿ ¿ ¿

      Suklaa jauhoontuu usein pinnalta. Karkit eivät homehdu koska niissä on varsin vähän vettä suhteessa sokeriin.

    • PaAhToPaIsTi

      Mä oon ainaki syöny 6 vuotta vanhoja Dumleja, eikä ollu maku muuttunu miksikään....:D

    • hyvääpäiävää

      paljos sulla on tuota ikää ?
      koskaan ei sais sanoa että on tyhmiä kysymyksiä mutta tää on justiin semmonen........

    • moiihmiset

      voiko samana päivänä vanhaksi menneitä karkkeja kuten esim: Fzerin Aarrearkku karkkeja syödä kun päiväys on 14.3.2016 haluan vaan varmistaa että en kuole mihinkään vanhaan makeiseen

      • EiVittuOikeesti

        Ei jumalauta


      • Anonyymi

        Mä syän suklaata joka on toisen maailmansodan ajoilta asti ollu kaapissa että revipä siitä


    • MatujenMaistelutalkoot

      Mutta mistä tietää onko makeishyllykön karkit pyörineet matujen suussa, ennen kuin ne kippaa pussiinsa?

    • oletkohanmiettinyt

      No tuota.... Mistäs tiät kaunko karkit ovat lojuneet ei-ilmatiivisti kaupan karkkilaareissa?

      • hyvästihullut

        Jaa pitäisikö niitä säilyttää vielä hieman lisää? En ymmärrä eikö teillä ole makuaistia ollenkaan?


    • abnegkinggis

      en ollut moneen vuoteen ostanut irtokarkkeja, ennen ostin exotic snacksejä (joihin mielestäni kaikkien kauppojen pitäisi siirtyä[toki niissäkin on heikkoja puolia esim liian paksu jokurttikerros joissakin snäckseissä]) kun asuin viel kempeleessä mutta nyt kemissä olen ostanut noin 7kertaa jostain kumman syystä.. ehkä niin oli tarkoitus että voisin kirjoittaa syvän ja hyvän analyysin kemin tilanteesta irtokarkkien suhteen. Jotkut järkevät K-marketit ovat lopettaneet niiden myynnin kokonaan ja hyvä niin paitsi ehkä muutama suosittu karkki voisi olla erikseen myynnissä.. Kemin Prisma vie voiton tuoreudessa ja valikoimassa, kaikki muut kaupat tulevat huonoina kakkosina.. tokmanni tarjoaa muutamia hyviä karkkeja mutta yleensä juuri ne parhaat ovat loppu.. kuten suklaa crispi ja pinkki kukka missä musta sisus... Tampereen Säästötex myy niin kovia ja vanhentuneita irtokarkkeja että hävettää olla kemiläinen ja olenkin alkanu boikotoimaan kyseistä kauppaa.. Pienet S-Marketit myyvät myös vanhaa paskaa, varmaan prisman jämiä.. todella kuvottavan makuisia karkkeja.. voi todeta helposti noitapillien huonosta menekistä ja kuivasta olemuksesta sekä eltaantuneista suklaamakeisista... En voi suositella rehellisesti sanottuna kuin prismaa .. se on porvarikaupassa hyvää että ei myydä paskaa lapsille.. prismassa on muutamia irtokarkkeja jotka päätyvät pussiin ja joista saatan jopa haaveilla joskus hiilarivajareissani.. koffin hintaa ovat nostaneet kun aloin ostamaan sitä ja lopetin tölkkien ostamisen, tölkit halpeni mutta se tietenki kallistuu automaattisesti mitä myös menee.. kieroa mutta ymmärrän kauppiasta jossain määrin.. Exotic snacksit on parempia kuin irtarit koska ovat ystävällisempiä hampaille... sisältävät runsaasti pähkinöitä, hedelmiä ja japanilaisia keksin tapaisia herkkuja merileväkeksejä unohtamatta... irtokarkit ovat eläneet elämänsä, AAMEN.

    • Anonyymi

      Moi

      • Anonyymi

        Moro Moro....


    • Anonyymi

      joo söin 7v vanhoja viinikumi karkkeja oli iha jees mut kovia tietysti.

    • Anonyymi

      Minulla ne eivät säily päivääkään koska syön ne heti.

    • Anonyymi

      karkki

    • Anonyymi

      ei mene pilalle helposti ku sokeria on niissä ja sokeri on luonnollinen säilytysaine. 250 grammaa on niin pieni määrä itelle että saa vaa huonolle tuulelle vähintaa 500 grammaa oltava eikä sen alle

      • Anonyymi

        2 kiloo karkkia tai suklaata oltava nii hyvä mieli tulloo itelle aina silloin ja sen alle vaa saapi pahalle päälle


    • Anonyymi

      söin 300 vuotta vanhan tikkarin eikä menny miksikään!! parhain karkki koskaan

      • Anonyymi

        Mä oon syönny tikkareita jo Dinosaurusten aikoina! että ei ole menny miksikään


    • Anonyymi

      yli puoli vuotta

    • Anonyymi

      yli puoli vuotta

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5810
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3687
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1948
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1782
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1232
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1187
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      957
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      51
      951
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe