Sinkuille pohdittavaa

krishta

Olen itse vähän hiljaisemman sorttinen nainen, ja alkanut tässä miettimään, että kiinnostuvatko miehet ylipäätään kaltaisistani naisista vai jäädäänkö me niiden puheliaampien naisten varjoon. Jaksaako kukaan käyttää aikaa ujon/hiljaisemman ihmisen tutustumiseen, lämmittelyyn ja mahd. hitaampaan etenemiseen.

Oletko itse ollut kiinnostunut ujoista tai hiljaisesta ihmisestä? Oletko seurustellut ujon tai hiljaisen naisen tai miehen kanssa? Kumpi hoiti tällöin aloitteen teon? Millainen olet itse luonteeltasi?

33

368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ES

      Olen varsin hiljainen ja olen kokenut tulleeni sen takia sivuutetuksi. Puheliaammat ovat enemmän näkösällä,ja kyllä minulla sellainen käsitys on, että useimmat miehet pitävät naisen puheliaisuutta plussana. (Ja tämän palstan yksinkertaisten ajatusjuoksun tuntien: se ettei ole puhelias ei tarkoita sitä että istuisi vain tuppisuuna tms.)

      Kai ne joiden kanssa on helpoin tulla toimeen ovat yleensä jotain siinä täysin ujon ja puhekoneen välistä.

      • Männyntaimi

        Jännä juttu, kun sinulla on kovasti sanottavaa ja asiaa. Ei ensimmäiseksi uskoisi hiljaiseksi ihmiseksi.


      • ES
        Männyntaimi kirjoitti:

        Jännä juttu, kun sinulla on kovasti sanottavaa ja asiaa. Ei ensimmäiseksi uskoisi hiljaiseksi ihmiseksi.

        Kirjoittaminen on eri asia kuin puhuminen.


      • wttk

        Ujoja ja hiljaisia olen kohdannut ainakin kahta päätyyppiä:
        Ujot ja söpöt, niillä jälkimmäinen ominaisuus kompensoi ensimmäistä, niin että kokonaisuus voi olla kuitenkin vahvasti plussan puolella. Söpöys tarkoittaa tässä muuta kuin pelkkää nätteyttä - sydämen sulattavaa hymyä, hellää mutta pelotonta kosketusta jne.
        Ujot ja etäiset, niistä ei oikein ota selvää, onko mies niille vain ilmaa, paremman korvike vai todellinen kiinnostuksen kohde. Todella vaikea saada otetta. Mies voi lannistua nopeasti, kun tulkinta käytöksestä on, että ei ole saanut tehtyä naiseen minkäänlaista positiivista saati naisen hyrräämään saanutta vaikutusta.


      • ES
        wttk kirjoitti:

        Ujoja ja hiljaisia olen kohdannut ainakin kahta päätyyppiä:
        Ujot ja söpöt, niillä jälkimmäinen ominaisuus kompensoi ensimmäistä, niin että kokonaisuus voi olla kuitenkin vahvasti plussan puolella. Söpöys tarkoittaa tässä muuta kuin pelkkää nätteyttä - sydämen sulattavaa hymyä, hellää mutta pelotonta kosketusta jne.
        Ujot ja etäiset, niistä ei oikein ota selvää, onko mies niille vain ilmaa, paremman korvike vai todellinen kiinnostuksen kohde. Todella vaikea saada otetta. Mies voi lannistua nopeasti, kun tulkinta käytöksestä on, että ei ole saanut tehtyä naiseen minkäänlaista positiivista saati naisen hyrräämään saanutta vaikutusta.

        Olen joskus kommentoinut tälle palstalle jotain että "introverttius" ei tarkoita sitä, että olisi välttämättä sosiaalisesti kylmä ja sellainen ettei halua olla ihmisten kanssa tekemisissä.


    • Älyn haamu

      Riippuu siitä oletko kaunis. Itse olen luonteeltani melko ujo mutta uskallan kyllä keskustella vapautuneesti tutussa porukassa.

      • ^.^

        Jos on kaunis ja ujo, sinua pidetään ylpeänä, jolloin miehet eivät uskalla lähestyä...


      • (o_O)
        ^.^ kirjoitti:

        Jos on kaunis ja ujo, sinua pidetään ylpeänä, jolloin miehet eivät uskalla lähestyä...

        Niinmuuten; miksiköhän rumempia ja hiljaisia ihmisiä ei pidetä ylpeinä, ainoastaan ujoina?

        Parhaiten seuraa löytävät sellaiset puhemoottorinaiset, jotka puhuvat pyörryksiin vaikkapa bussikuskit ja lehdenjakajat. Kai se on miehille helpompaa?


      • ,dfgrk
        (o_O) kirjoitti:

        Niinmuuten; miksiköhän rumempia ja hiljaisia ihmisiä ei pidetä ylpeinä, ainoastaan ujoina?

        Parhaiten seuraa löytävät sellaiset puhemoottorinaiset, jotka puhuvat pyörryksiin vaikkapa bussikuskit ja lehdenjakajat. Kai se on miehille helpompaa?

        No onhan se. kun nainen silloin käytännössä hoitaa enimmän osan iskemiseen kuuluvasta liirumlaarumista. miehen osaksi jää nyökkäillä sujuvasti oikeissa kohdissa.


      • tawq43taq
        (o_O) kirjoitti:

        Niinmuuten; miksiköhän rumempia ja hiljaisia ihmisiä ei pidetä ylpeinä, ainoastaan ujoina?

        Parhaiten seuraa löytävät sellaiset puhemoottorinaiset, jotka puhuvat pyörryksiin vaikkapa bussikuskit ja lehdenjakajat. Kai se on miehille helpompaa?

        Kauniista tietenkin olettaa että he saisivat kenet tahansa sormien näpäytyksellä, ja varmasti saisivatkin, mutta jos ovat ujoja eli eivät reagoi kehenkään mitenkään, niin totta kai tulee ylpeä vaikutelma.

        Epäilen kuitenkin vähän tuota että puhemoottorinaiset olisi jotenkin halutuimpia. En voi sietää rääväsuisia ja äänekkäitä naisia jotka ovat koko ajan äänessä. Paljon parempia on sellaiset ns. normaalipuheiset naiset jotka osaa sanoa sanottavansa ja vitsailla jne. mutta eivät ole kuitenkaan koko aikaa äänessä ja jokaiseen asiaan mielipidettään tunkemassa. Pitää osata myös kuunnella ja antaa toisillekin tilaa.


    • sir_eino

      Varmaan jotkut miehet kiinnostuvat. Itse olen aika puhelias ja ulospäinsuuntautunut ja olen huomannut että samanlainen luonne kiehtoo naisessa. Eli pidän naisista jotka ovat puheliaita.

      Mutten ole maailman ainoa mies. Hiljaisempi kaveri varmasti arvostaa hiljaisempaa naista.

      • ES

        Näin se menee:

        - puheliaille ihmisille sopii toiset puheliaat
        - hiljaisemmille sopii toiset hiljaiset
        - hiljaisemmille sopii puheliaat
        - puheliaille sopii hiljaiset

        Tai sitten kyse on muista muuttujista, sattumasta, yksilöistä ja on niitäåkin, jotka lukevat horoskooppeja. Vaikeeta.


    • jackaroo

      Ei se ongelma varmaankaan ole siinä etteivätkö miehet olisi kiinnostuneita vähän keskimääräistä hiljaisemmista naisista, vaan se ongelma on siinä että niihin vähän hiljaisempiin naisiin on paljon vaikeampi saada kontaktia tai tutustua kuin noihin puheliaimpiin naisiin.

      Itse olen varmaan noin yleisesti ihan kohtuu puhelias mies, mutta mitä tulee noiden parisuhdeasioiden suhteen, niin olen sitten varmaan sitä vähän hiljaisempaa ja varovaisempaa sorttia. En ole seurustellut ujon/hiljaisen naisen kanssa, mutta haluaisin kyllä. Harmi vain etten ole itse niin aktiivinen että onnistuisin saamaan yhteyden noihin ujoihin/hiljaisiin naisiin, joten homma ei taida oikein onnistua. Jos aloitteiden teko on molemmille osapuolille vaikeaa, niin on selvää ettei niitä paljoa tapahdu, moni ujo/hiljainen ihminen voi elää hyvinkin pitkiä aikoja ettei häntä kohtaan tehdä lainkaan aloitteita, kun taas aktiivinen ihminen voi saada niitä osakseen jo ihan ongelmaksi asti.

      • krishta

        Niin tuohan se suurin ongelma varmaan on. Uusiin ihmisiin tutustuminen vie mulla kauemmin. Ja varsinkin isommissa porukoissa pyöriessä tuntuu, että jää niiden puheliaampien naisten varjoon. Kaksin jutellessa saan sitten yleensä ihan hyvinkin pidettyä keskustelua yllä jos nyt jotain yhteistä puheenaihetta tai samoja kiinnostuksen kohteita vastapuolelta löytyy.


    • Tummiin pukeutuva

      Tein tästä aloituksen "ujous" palstalle sekä "miten nainen isketään" palstalle aikoja sitten.
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9467521

      Omien kokemusten myötä olen päätynyt siihen että jatkossa keskityn naisiin jotka ovat vastaanottavaisempia ja aktiivisempia sekä sosiaalisempia.

      Toisin sanottuna, olisin jaksanut, mutta aika usein huomaa että ujoilla/hiljaisilla naisilla on lopulta aivan yhtä kovat kriteerit miehille kuin muillekin ja tämän lisäksi miehen tulee tehdä suurin osa työstä. Vaihtokauppa tässä suhteessa on äärimmäisen huono.

      Miehelle tilanteessa on "suuri työ, pieni palkkio" tilanne.

      Lisäksi kuten noissakin viestiketjuissa tuli ilmi niin ujo/hiljainen nainen odottaa että mies on taitava supliikissa sekä sosiaalisempi kuin hän itse ja mielellään myös sopivan komea jotta kahville lähtöön voi "turvallisesti" suostua.

      Olen syrjäänvetäytyvää tyyppiä, mutta useinkin seurassa hyvinkin sosiaalinen. Hyvin pitkälle riippuu siitä vastapuolesta. Jos kyseessä on ujo tai hiljainen niin yritän sitten kehitellä juttua enemmän kuin sellaisen, jonka kanssa joutuu vartoaman omaa puhevuoroa.

      Voisi sanoa että naismakuni on radikaalisti muuttunut tuolta osin. En enää taida jaksaa metsästää noita ujoja ja hiljaisempia naisia koska ne eivät tuota tulosta vaikka ujoutta pidän naisessa hyvin viehättävänä aitona piirteenä.

      On kuitenkin todettava että naiset Suomessa eivät tee aloitteita tai flirttaile muutenkaan paitsi todella harvoissa yleensä alkoholin huuruisissa tilanteissa, joten siltä osin mies joutuu edelleen vetämään aktiivista roolia.

      Mutta on alkanut tuntua mahdottomalta ylittää niitä kaikkia aitoja joita ujon ja hiljaisen naisen kanssa jo aloitteen tekoon liittyisi. Puhumattakaan sitten jatkosta.

      Ehkä otan mieluummin sen sosiaalisen ja puheliian sekä mielellään myös minun suuntaani aktiivisen naisen kuin jonkun ujon neitosen jollainen oli alunperin jonkin sortin unelma.

      • Tummiin pukeutuva

        Olen myös huomannut että kaltaiseni miehen hieman juro ja jäykkä "itsevarmuus" pelottaa jollakin tavalla ujoja ja hiljaisia kun taas heruttavat ja lipevät itsevarmat miehet tekevät heihin vaikutuksen.

        Ehkä ujojen ja hiljaisten kannattaa hakeutua heidän seuraansa ja sitä kautta saada sitä mitä ovat odottaneet ja tilanneet.


      • krishta

        Ikävää, että sulla on tuollaisia kokemuksia hiljaisista ja ujoista naisista. Ujoissa ja hiljaisissakin on niin erilaista tyyppiä laidasta laitaan. On heitä jotka nyhjäävät nurkassa eivätkä saa sanaakaan suustaan. Ja sitten heitä, jotka isommassa porukassa ovat ehkä hiljaisempia, mutta vapautuvat sitten juttelemaan vähän aikaa tarkkailtuaan tilannetta. Itse kuitenkin osoitan kuuntelevani hymyilen ja nyökkäilen paljon, vaikka en saisikaan sinne väliin paljoa kommentoitua isommassa porukassa.

        Vaikka olen vähän hiljaisempi ja ujompi niin nautin kuitenkin ihmisten seurasta ja olen kiinnostunut muista ihmisistä. Olen valmistumassa sosiaaliseen ammattiinkin eikä esim. harjoittelupaikoilla ole pienoista ujouttani pidetty mitenkään negatiivisena asiana tai esteenä tulevassa työssä toimimiselle. Päinvastoin, siitä on löydetty hyviä puolia.

        Itse olen ystävystynyt tässä opiskeluaikana aika ujon naispuolisen ystäväni kanssa. Ja meidän tutustuminen on kyllä ollut vastavuoroista. Ei ole tullut tunnetta, että jompikumpi olisi tehnyt jotenkin suuremman työn tuossa tutustumisessa. Aika pitkän ajan kuluessa tuo tutustuminen tapahtui, mutta nyt ollaan jo läheisiä ystäviä.

        Mieheen tutustuessa pätisi kai nuo samat säännöt, eli tarvitsisin ehkä enemmän aikaa tutustumiseen kuin keskivertonainen. Haluaisin myös tutustua mieheen perin pohjin. Ja ujotkin naiset kyllä näyttää jos ovat kiinnostuneita miehestä. He eivät vain tee sitä niin suurieleisesti kuin ulospäinsuuntautuneemmat.

        "Olen myös huomannut että kaltaiseni miehen hieman juro ja jäykkä "itsevarmuus" pelottaa jollakin tavalla ujoja ja hiljaisia kun taas heruttavat ja lipevät itsevarmat miehet tekevät heihin vaikutuksen."

        En ole aivan varma mitä tarkoitat tuolla jurolla ja jäykällä itsevarmuudella. Mutta jos mies on tosi sanavalmis, räiskyvä persoona, taukoamatta puhuva ja jotenkin yli-itsevarman oloinen niin on hän mielestäni vähän pelottava. Tulee olo, että hän jyrää minut omalla olemuksellaan alleen, eikä minulle jää tilaa olla oma itseni.


      • Pakko kommentoida
        Tummiin pukeutuva kirjoitti:

        Olen myös huomannut että kaltaiseni miehen hieman juro ja jäykkä "itsevarmuus" pelottaa jollakin tavalla ujoja ja hiljaisia kun taas heruttavat ja lipevät itsevarmat miehet tekevät heihin vaikutuksen.

        Ehkä ujojen ja hiljaisten kannattaa hakeutua heidän seuraansa ja sitä kautta saada sitä mitä ovat odottaneet ja tilanneet.

        Juttusi kuulostivat jo tuolloin jotenkin huvittavalta, kun tavalaan ensin etsit ujoa ja hiljaista, ja sitten aloit "itekä" ettei ollutkaan ihan sellainen ja tälläinen. Ihan kuin ujon ja hiljaisen olisi joku palkinto, joka muutoisi mieleseksesi vain koska on "ujo ja hiljainen" . Muutoinkin, ei kai se nyt niin iso yllätys voi olla, että aikapitkälle samat haluat ja himot ujoilla tai hiljaisilla on kuin muillakin. En tiedä minkälainen kuva sinulla on ujoista tai hiljaisista, mutta itselle nyt ainakin miehenä on kyllä jotenkin turn-off jos nainen tulisi kehumaan ja lähestyisi ensisijaisesti jostakin ujous/hiljaisuus näkökulmasta minua, (mielummin sitten vaikka tosiaan jopa heruttaisi). Uskoisin, että moneen ujoon puree pitkälti kaikki samat kuin muihin, joten en oikein ymmärrä miksi pyrit luomaan jotain ihme väärää mielikuvaa ujoista tai hijaisista.

        Mikäänhän ei estä sinua kokeilemasta sitä juroa ja jäykkää "itsevarmuutta" aktiivisiin, sosiaalisiin ja puheliaisiin naisiin...


      • Tummiin pukeutuva
        krishta kirjoitti:

        Ikävää, että sulla on tuollaisia kokemuksia hiljaisista ja ujoista naisista. Ujoissa ja hiljaisissakin on niin erilaista tyyppiä laidasta laitaan. On heitä jotka nyhjäävät nurkassa eivätkä saa sanaakaan suustaan. Ja sitten heitä, jotka isommassa porukassa ovat ehkä hiljaisempia, mutta vapautuvat sitten juttelemaan vähän aikaa tarkkailtuaan tilannetta. Itse kuitenkin osoitan kuuntelevani hymyilen ja nyökkäilen paljon, vaikka en saisikaan sinne väliin paljoa kommentoitua isommassa porukassa.

        Vaikka olen vähän hiljaisempi ja ujompi niin nautin kuitenkin ihmisten seurasta ja olen kiinnostunut muista ihmisistä. Olen valmistumassa sosiaaliseen ammattiinkin eikä esim. harjoittelupaikoilla ole pienoista ujouttani pidetty mitenkään negatiivisena asiana tai esteenä tulevassa työssä toimimiselle. Päinvastoin, siitä on löydetty hyviä puolia.

        Itse olen ystävystynyt tässä opiskeluaikana aika ujon naispuolisen ystäväni kanssa. Ja meidän tutustuminen on kyllä ollut vastavuoroista. Ei ole tullut tunnetta, että jompikumpi olisi tehnyt jotenkin suuremman työn tuossa tutustumisessa. Aika pitkän ajan kuluessa tuo tutustuminen tapahtui, mutta nyt ollaan jo läheisiä ystäviä.

        Mieheen tutustuessa pätisi kai nuo samat säännöt, eli tarvitsisin ehkä enemmän aikaa tutustumiseen kuin keskivertonainen. Haluaisin myös tutustua mieheen perin pohjin. Ja ujotkin naiset kyllä näyttää jos ovat kiinnostuneita miehestä. He eivät vain tee sitä niin suurieleisesti kuin ulospäinsuuntautuneemmat.

        "Olen myös huomannut että kaltaiseni miehen hieman juro ja jäykkä "itsevarmuus" pelottaa jollakin tavalla ujoja ja hiljaisia kun taas heruttavat ja lipevät itsevarmat miehet tekevät heihin vaikutuksen."

        En ole aivan varma mitä tarkoitat tuolla jurolla ja jäykällä itsevarmuudella. Mutta jos mies on tosi sanavalmis, räiskyvä persoona, taukoamatta puhuva ja jotenkin yli-itsevarman oloinen niin on hän mielestäni vähän pelottava. Tulee olo, että hän jyrää minut omalla olemuksellaan alleen, eikä minulle jää tilaa olla oma itseni.

        "En ole aivan varma mitä tarkoitat tuolla jurolla ja jäykällä itsevarmuudella. Mutta jos mies on tosi sanavalmis, räiskyvä persoona, taukoamatta puhuva ja jotenkin yli-itsevarman oloinen niin on hän mielestäni vähän pelottava. Tulee olo, että hän jyrää minut omalla olemuksellaan alleen, eikä minulle jää tilaa olla oma itseni. "

        Tarkoitan päinvastaista.

        Jos mies on vakaa ja ehkä hieman varovainen ujon naisen kanssa, mutta samalla itsevarma niin naiselle tulee jonkinlainen pelkoreaktio.

        Jos taas mies on juuri sanavalmis luikertelija ja itseään korostava joka ei lähesty varovasti vaan räiskähtelee niin ujotkin naiset ovat aivan valmista kauraa.

        Tämä koskee kyllä muitakin naisia eli mies joka noin muuten on itsevarma, mutta ei vain ehkä ole suunapäänä naista hamuamassa niin onkin yhtäkkiä "epävarma".

        Olen tulkinnut siten että vaikka tuo jälkimmäinen päällekäyvä itsevarmuus saattaa pelottaa ujoa naista niin samalla se kuitenkin kiihottaa verrattuna rauhallisempaan itsevarmaan mieheen (poikkeuksena tietysti tietyllä tavalla komeat miehet jotka aina kiinnostaa naista) joka saa aikaiseksi vain tuon pelon.

        Toisin kuin sinä väität niin uskon että vaikka tuollainen juro ja jäykempi mies juuri antaa naiselle tilaa olla oma itsensä niin naista iskettäessä se ei olekaan hyvä asiaa koska nainen tahtoo että mies tuo kipinöitä sekä mahdollisesti rohkaisee häntä itseään olemaan "erilainen".

        Tuollaisena rauhallisena miehenä joka ulkonäön puolesta ei myöskään ole mikään superihanne niin huomaan että luon lähinnä hämmennystä naiselle enkä riittävästi sitä kutkuttavaa jännitystä jota nämä heruttelijat tarjoavat.

        Tästä on todisteena parikin tapausta joissa kiinnostusta mniuun ei ole ollut, mutta kummasti se herutteleva mies on näihin ujoihin tehnyt vaikutuksen.

        Tosiasiassa ujohtkin naiset odottavat että mies on juuri sillä heruttelevalla tavalla itsevarma että tuntevat kipinöintiä kuin verrattuna johonkin enemmän samankaltaiseen rauhalliseen mieheen joka kuitenkin on itsevarma.


      • Tummiin pukeutuva
        Pakko kommentoida kirjoitti:

        Juttusi kuulostivat jo tuolloin jotenkin huvittavalta, kun tavalaan ensin etsit ujoa ja hiljaista, ja sitten aloit "itekä" ettei ollutkaan ihan sellainen ja tälläinen. Ihan kuin ujon ja hiljaisen olisi joku palkinto, joka muutoisi mieleseksesi vain koska on "ujo ja hiljainen" . Muutoinkin, ei kai se nyt niin iso yllätys voi olla, että aikapitkälle samat haluat ja himot ujoilla tai hiljaisilla on kuin muillakin. En tiedä minkälainen kuva sinulla on ujoista tai hiljaisista, mutta itselle nyt ainakin miehenä on kyllä jotenkin turn-off jos nainen tulisi kehumaan ja lähestyisi ensisijaisesti jostakin ujous/hiljaisuus näkökulmasta minua, (mielummin sitten vaikka tosiaan jopa heruttaisi). Uskoisin, että moneen ujoon puree pitkälti kaikki samat kuin muihin, joten en oikein ymmärrä miksi pyrit luomaan jotain ihme väärää mielikuvaa ujoista tai hijaisista.

        Mikäänhän ei estä sinua kokeilemasta sitä juroa ja jäykkää "itsevarmuutta" aktiivisiin, sosiaalisiin ja puheliaisiin naisiin...

        Mitähän sinä yrität sössöttää?


      • 45+5
        Pakko kommentoida kirjoitti:

        Juttusi kuulostivat jo tuolloin jotenkin huvittavalta, kun tavalaan ensin etsit ujoa ja hiljaista, ja sitten aloit "itekä" ettei ollutkaan ihan sellainen ja tälläinen. Ihan kuin ujon ja hiljaisen olisi joku palkinto, joka muutoisi mieleseksesi vain koska on "ujo ja hiljainen" . Muutoinkin, ei kai se nyt niin iso yllätys voi olla, että aikapitkälle samat haluat ja himot ujoilla tai hiljaisilla on kuin muillakin. En tiedä minkälainen kuva sinulla on ujoista tai hiljaisista, mutta itselle nyt ainakin miehenä on kyllä jotenkin turn-off jos nainen tulisi kehumaan ja lähestyisi ensisijaisesti jostakin ujous/hiljaisuus näkökulmasta minua, (mielummin sitten vaikka tosiaan jopa heruttaisi). Uskoisin, että moneen ujoon puree pitkälti kaikki samat kuin muihin, joten en oikein ymmärrä miksi pyrit luomaan jotain ihme väärää mielikuvaa ujoista tai hijaisista.

        Mikäänhän ei estä sinua kokeilemasta sitä juroa ja jäykkää "itsevarmuutta" aktiivisiin, sosiaalisiin ja puheliaisiin naisiin...

        Jos joku on ujo ja hiljainen, niin sen ajatellaan helposti tarkoittavan sitä, että henkilö ei ole itsekeskeinen ja itseään korostava, vaan ennemminkin vaatimatonta tyyppiä. Samaan liittyy sitten ajatus siitä, että vaatimattomuus jatkuisi myös toisia koskeviin odotuksiin. Siksi ujon "ronkelius" voi olla aika yllättävää.


      • Tummiin pukeutuva
        45+5 kirjoitti:

        Jos joku on ujo ja hiljainen, niin sen ajatellaan helposti tarkoittavan sitä, että henkilö ei ole itsekeskeinen ja itseään korostava, vaan ennemminkin vaatimatonta tyyppiä. Samaan liittyy sitten ajatus siitä, että vaatimattomuus jatkuisi myös toisia koskeviin odotuksiin. Siksi ujon "ronkelius" voi olla aika yllättävää.

        Ehkä joskus nuorempana sain sen käsityksen tosiaan että ujot/hiljaiset olisivat olleet vaatimattomampia ja ehkä "nöyrempiä".

        Myös näissä oli omalla tavalla personnallisia tapauksia, jotka kiinnostavat.
        Mielestäni ujous on myös aitoa ja suloista, katoava luonnonvara ylisosiaalisessa maailmassa.

        Ajan myötä vain selvisi että useimmilla tämä ujous/hiljaisuus on vain puhdasta rohkeuden puutetta olla juuri samanlainen kuin kaikki muutkin naiset. Tähän lisänä vielä että joutuu naiseen tehdäkseen vaikutuksen sekä päästäkseen tämän estoista yli tehdä monin verroin töitä.

        Jos sitten lähestymisen seurauksena on pakkeja ja tapailut ovat nyhjäystä niin en näe mitään syytä iskeä ujoja/hijaisia.

        Koskaan en ole pitänyt ujoa/hiljaisia kuitenkaan epävarmoina, mutta huvittavaa että itsevarman miehen pitää jatkuvasti korostaa itteään joka saralla jo kävelytyylistä lähtien koska muuten nainen pitää miestä epävarmana.

        Tämä koskee näitä ujoja/hijaisiakin.

        Loppupeleissä olen sen verran puhelias kumminkin että jos toisesta ei saa mitään irti niin miksi tuhlaisin paljon aikaa toiseen hitaasti tutustumiseen jos lopputulos on huono tai pakit tulee?

        Tässä olisi ehkä enemmän ujoilla/hiljaisille naisille pohdittavaa lopulta kuin muille.


      • 5675

        itse koetin pari vuotta sitten iskeä tavanomaiseen menestykseeni nähden huomattavan vetävän näköistä mutta ujoa naista juuri siksi, että hän oli jopa säälittävän kömpelö sosiaalisesti... koska mielestäni oli hyvin ilmeistä, että se vaikuttaa hänen kohdallaan niinkin paljon, että se varmasti karsii hänestä kiinnostuvien miesten määrää, joten hänen mahdollisuutensa iskeä ketä tahansa miestä eivät todellakaan olisi samaa luokkaa kuin keskivertorohkealla. (Kyllä, sosiaalinen toistaitoisuus on "handicap", elämä ihmisen kanssa joka saattaa mennä mykkäkouluun tai panikoitua kanssakäymisestä ei ole helppoa ja vaivatonta.). no kävipä kuitenkin ilmi, että nainen ei näe omaa ja rima on sitä myöten ihan yhtä korkealla kuin sosiaalisemmillakin naisilla. Hän on tiettävästi edelleen yksin.


      • krishta
        Tummiin pukeutuva kirjoitti:

        "En ole aivan varma mitä tarkoitat tuolla jurolla ja jäykällä itsevarmuudella. Mutta jos mies on tosi sanavalmis, räiskyvä persoona, taukoamatta puhuva ja jotenkin yli-itsevarman oloinen niin on hän mielestäni vähän pelottava. Tulee olo, että hän jyrää minut omalla olemuksellaan alleen, eikä minulle jää tilaa olla oma itseni. "

        Tarkoitan päinvastaista.

        Jos mies on vakaa ja ehkä hieman varovainen ujon naisen kanssa, mutta samalla itsevarma niin naiselle tulee jonkinlainen pelkoreaktio.

        Jos taas mies on juuri sanavalmis luikertelija ja itseään korostava joka ei lähesty varovasti vaan räiskähtelee niin ujotkin naiset ovat aivan valmista kauraa.

        Tämä koskee kyllä muitakin naisia eli mies joka noin muuten on itsevarma, mutta ei vain ehkä ole suunapäänä naista hamuamassa niin onkin yhtäkkiä "epävarma".

        Olen tulkinnut siten että vaikka tuo jälkimmäinen päällekäyvä itsevarmuus saattaa pelottaa ujoa naista niin samalla se kuitenkin kiihottaa verrattuna rauhallisempaan itsevarmaan mieheen (poikkeuksena tietysti tietyllä tavalla komeat miehet jotka aina kiinnostaa naista) joka saa aikaiseksi vain tuon pelon.

        Toisin kuin sinä väität niin uskon että vaikka tuollainen juro ja jäykempi mies juuri antaa naiselle tilaa olla oma itsensä niin naista iskettäessä se ei olekaan hyvä asiaa koska nainen tahtoo että mies tuo kipinöitä sekä mahdollisesti rohkaisee häntä itseään olemaan "erilainen".

        Tuollaisena rauhallisena miehenä joka ulkonäön puolesta ei myöskään ole mikään superihanne niin huomaan että luon lähinnä hämmennystä naiselle enkä riittävästi sitä kutkuttavaa jännitystä jota nämä heruttelijat tarjoavat.

        Tästä on todisteena parikin tapausta joissa kiinnostusta mniuun ei ole ollut, mutta kummasti se herutteleva mies on näihin ujoihin tehnyt vaikutuksen.

        Tosiasiassa ujohtkin naiset odottavat että mies on juuri sillä heruttelevalla tavalla itsevarma että tuntevat kipinöintiä kuin verrattuna johonkin enemmän samankaltaiseen rauhalliseen mieheen joka kuitenkin on itsevarma.

        Joo.Tunnistan kyllä tuon ihmistyypin, josta puhut. He osaavat olla kyllä ihan viihdyttävää seuraa, mutta mihinkään vakavaan ja pidempään suhteeseen he eivät luultavasti sopisi minun kanssa. Tuollaisten ihmisten seurassa on myös itsellä koko ajan sellainen olo, että pitäisi esittää reippaampaa, puhua enemmän ja olla sosiaalisempi, jotta toisen kiinnostus säilyy.

        Tuo olis just täydellistä, että mies ois itsevarma, mutta antaa naisellekin tilaa olla oma itsensä ja kertoa omista ajatuksistaan. Liian vakava ei kuitenkaan kannata olla ettei tilanteesta tule liian virallinen ja jäykkä. Eikä tuohon ujouteen kannata niin hirveästi kiinnittää huomiota. Ihan samanlaisia ne ujot/hiljaisetkin ihmiset on ku kaikki muutkin, eikä kannata liikoja lähteä varomaan sanomisiaan tai muuttamaan käytöstään ujon seurassa (kunhan muistaa suunvuoron antaa välillä). Saatika alkaa jotain kommentoimaan, ihmettelemään tai päivittelemään toisen hiljaisuutta/ujoutta. Tämä saa ujon yleensä vielä pahemmin lukkoon ja miettimään että on jotenkin epänormaali. On vaan ihan normaalisti niinku kaikkien muittenki seurassa.


    • ingen paniikkos

      Hiljainen, mut kovempi ääni musta lähtee ku susta..
      Ja kyllä mä näen sut sen vetyberon takana...Tulisit lähemmäks
      ja kyl se voidaan hoitaa puolin ja toisin..se ensi askel..eli jäänmurto
      ...reenaa niitä niin mäkin tein.

      Aikanaan käytin matematikkaa hyväkseni.
      20 Kun kysy niin sieltä tuli noin 8 kieltävää, 2 avarii ja sit myöntävä...
      Eli numero 11 lähti matkaan...
      En nyt sano kun haluu hiljaa edetä, niin sun täytyy alottaa hiljaa.
      Mut mitä enempi niit kovaäänisii kavereit on, sen enmpi suo katotaan.
      Jos oot kiinnostuntu miehestä, voit ihan kyllä sanoa hälle,
      että edes moi!

      20 Miehest josta oot kiinostunut niin noin 4-6 numerot
      sanoo takas muutakin ku moi ja ne loput jotka ei sano kun ton moi takas,
      niin siin ois sun paikkas... eli suhteel 9:20
      tai 50:50 saat viel miehen ittelles, kun laitat vaan ittes
      nätistäns ja annat kaveris hoitaa töppäilyn.

    • rgxrr

      Kyllä varmasti olisin kiinnostunut hiukan hiljaisemmastakin naisesta jos tämä olisi ystävällinen ja riitävän kaunis. Ujo taas saattaa tarkoittaa sitä, että nainen ei uskalla ottaa normaalia kontaktia, koska arastelee. Tällainen nainen voi vaikuttaa tympeältä. Puheliaat naiset on usein ehkä itsevarmempia ja helpommin lähestyttäviä. Se on miehellä oikeesti unelmatilanne jos kivannäkönen nainen tulee oma-alotteisesti keskustelemaan.

      En ole koskaan seurustellut naisen kanssa jota olisi voinut kutsua hiljaiseksi, mutta miksipäs ei joskus tulevaisuudessa. Luulen, että tutustuminen on vain hieman vaikeampaa.

    • jk

      enole kiinostunut hiljaisita enkä ujoista ihmisistä

    • Kyllä olen/ollut kiinnostunut hiljaisemmasta naisesta eniten. Mua ei juuri nappaa tippaakaan kovin puhelias nainen. Sen takia näin koska itsekin olen hiljainen ja haluan tutustua hitaammin. Osa syynä on myöskin se jos toinen puhuu jatkuvasti niin mä tunnen että en saa puheenvuoroa ollenkaan eli jään ns. tossun alle, joka ei todellakaan ole hyvä asia. Noitten kahden asian vuoksi mä en juuri noteeraa naisia jotka puhuvat paljon, tunnen silloin että en ole riittävän hyvää seuraa. Vaikka puheliaat ovat niitä jotka ovat tehneet aloitteita mua kohtaan, hiljaisemmat taas ei koskaan joten kyllä se silloin mun harteille jää se aloitteen teko hiljaista kohti.
      Se on jännä juttu kun puheliaat ovat niitä jotka ovat tehneet aloitteita mua kohtaan niin mua ei sitten kiinnosta. Hiljaisemmat naiset taas viehättävät mua eniten.

      Niin ja kirjoittaminen on eri asia kuin puhuminen. Mulle on luontevampaa kirjoitella enemmän mutta puhuminen ei sitten taas ole.

    • jjuytrg

      Kyllä minä ainakin kiinnostun ujoistakin. Kannattaa kuitenkin ehdottomasti myös miehelle antaa katseita ym signaaleja niin mies tajuaa paremmin että kiinnostusta taitaa olla sinun puoleltasi.

      Jaksaa käyttää aikaa kunhan ei maailman tappiin asti joudu odottelemaan:)

      Jos on ujo eikä mitään merkkejä anna niin sitten tulee sellainen kuva että silloin nainen ei ainakaan ole kiinnostunut.

      minulla tuollaisia ajatuksia

    • sinkkumies35

      Itse välillä aika hiljanen et mulle voisi sopia semmonen puheliaampi nainen.
      Ei nyt koko ajan tarvii äänessä olla mut mulle sopis puheliaampi. toisaalta
      jotenkin semmonen pikkasen ujo nainen olis kiehtovampi johon olis
      mukava tutustua. Itse kun oon pikkasen ujompi niin molemmat siinä sais
      itseluottamusta tutustuu toisiinsa.

    • White wolf

      Vieraassa seurassa olen hiljainen ehkä jopa ujo. Kavereiden keskellä minä olen se läpän heittäjä ja porukan naurattaja ja ilopilleri. Jos olen baarissa yksin parilla niin hiljainen yleensä ja ujokin, ei viitsi vilkuilla minnekään.

      Itse olen nyt todella kiinnostunut miehestä joka on hiljainen ja ujon puoleinen silloin tällöin. Minusta hän on aivan ihana. En juurikaan välitä lörppähuuli miehistä, itse ei nimittäin saa missään välissä puheenvuoroa kun sellainen lörppä on äänessä ja ne puhuvat päällekkin.

      Mutta tämän ihanan miehen kohdalla mies itse teki aloitteen,itse tuskin olisin uskaltanutkaan. Täytyypä sanoa, että pientä onnellisuutta pyrkii pintaan :)

    • overseer

      Ehkä pidän hiljaisista ja ujon puolisista naisista. Olen seurustellut todella hiljaisen naisen kanssa ja aluksi se ärsytti , mutta kun malttaa niin sitä juttuakin riittää. Iskeminen ei ollut helppoa kun naista jännitti ja pelotti. Vasta kolmannella yrittämisellä lähti treffeille.

      • krishta

        Pointsit sulle kärsivällisyydestä :) Hiljaisemmilla se käynnistyminen on vaan vähän hitaampaa, mutta kyllä sitä juttua sitten riittää ku vauhtiin pääsee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      37
      1330
    2. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      60
      1269
    3. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      205
      1084
    4. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      63
      1045
    5. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      49
      1018
    6. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      123
      786
    7. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      57
      758
    8. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      144
      733
    9. Et uskaltaisi kuitenkaan nähdä enää

      Niin mitäpä sitä enää vatkaamaan.
      Ikävä
      52
      711
    10. Voi että, kaikki on nyt ohi

      Aijon nyt unohtaa kaiken. Morjes. Mieheltä
      Ikävä
      59
      687
    Aihe