Pidätkö kumppanin kouluttamisesta?

Linkissä on tuo sivun yläosan mega-keskustelu kokemattomasta 31-vuotiaasta miehestä. Luin keskustelua jonkin matkaa ja mieleeni jäi naisen miete, että jaksaako miestä alkaa kouluttamaan. Toisaaltahan kokemattomasta voisi muokata mieleisensä.

Minulle on syntynyt mielikuva, että miehet ja naiset suhtautuvat kokemukseen parisuhderintamalla kovin eri tavoin. Miehelle kokemus on plussaa, mutta moni kokematon mies kohottaa kokemattoman neitsyen jumalasta seuraavaksi.

Pitääkö tämä asetelma kohdallasi paikkansa? Jos tai jos ei, niin miksi?

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9847614

31

153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Herranjestas sentään, ja vielä miehen koulutustakin kaikkea kanssa!

Jos mies on kokematon parisuhderintamalla, eihän se tee miehestä "tanelia", en haluaisi toista koiraa talouteeni.

• Tottahan pitkään keskusteluun myös vastakkaisia mielipiteitä tulee. Tuokin.

• kaikkea kanssa

Kyllä mies pitää kokeneesta naisesta jolle ei tarvitse nautinnon oppeja opastaa. Eli neitsyillä ei mitään arvoa nykypäivänä. Se on totuus. Suurimmalla osalla miehistä on fantasia kokeneesta naisesta.

Joten neitsyet roviolle... vai mitä?

• Ihan hyvä jollekulle aloittaa puhtaalta pöydältä, vailla mitään kokemuksia seurustelusta. Itse taas en kauheasti kanssa tykkäis ajatuksesta ihan vihreen kanssa alkaa suhteeseen. Onpa joskus rehellisesti tullut blokattua mies kandidaatti veks, silkasta kokemattomuudesta. Siis miehen kokemattomuudesta.

Miehen kouluttaminen kuulostaa jotenkin typerälle.

• ÄLVEEE

NIH PERKUTARALLAA JAZULI , JÄTIT MUNT, KU NALLIN KALLIOLLE, KU EN SAANU SUN KORSÉTTEJAS AUKI, KU OLI VEDETTY LIIKA KIREÄX
        JA OTIT SEN PARTIOPOJAN, JOKA SAI LINKKARILLAAN SOLMUT AUKI
        PERHANAN PUUMA

• ÄLVEEE kirjoitti:

NIH PERKUTARALLAA JAZULI , JÄTIT MUNT, KU NALLIN KALLIOLLE, KU EN SAANU SUN KORSÉTTEJAS AUKI, KU OLI VEDETTY LIIKA KIREÄX
        JA OTIT SEN PARTIOPOJAN, JOKA SAI LINKKARILLAAN SOLMUT AUKI
        PERHANAN PUUMA

Anzzy taas vauhdissa. Emmä ole puuma, oon vaan eri ikänen. :-)

• Mielestäni miehet ja naiset suhtautuvat tuohon eri tavalla. Myös kohteet ja syyt ovat erilaisia. Mitä olen noita neitsyenmetsästäjämiehiä luekellut, niin sieltä takaa paistaa jonkinasteinen naisviha kuin myös pelko vertailusta tms. Mies haluaa neitsyen koska voi todellakin muokata siitä mieleistään vaikkapa kodinhoidossa ja seksissäkään ei tarvi pelätä vertailua. Halutaan siis muokattava nukke joka ei tiedä mistään muusta. Se ei tiedä koska sitä kohdellaan väärin yms. joten miehellä on aika rajaton mahdollisuus tehdä melkeimpä mitä vaan.

Naisten syistä voisin tarkastella omista syistäni. Eli, kokematon mies. En ajattele seksipuolta tässä, koska kuka vaan kykenee riisuun ja tunkeen vehkeen sisään. Muun osion joutuu joka tapauksessa aina uudelle partnerille kertomaan, koska kaikkihan ei tykkää kaikesta jne. Aina pitää ohjeistaa niitä omia mieltymyksiä tms.

Mulle parisuhteessa kokemattoman miehen kauhistus tulee siinä ettei se oikein osaa toimia parisuhteessa. Parisuhdehan on lähinnä kompromissi ja sitä pitää opetella. Tulee riitoja jne. kun toinen ei hokase miten homma sujuu. Myöskin kokematon voi olla todella mustavalkoinen ja ottaa raskaasti melkeimpä mitä vaan. Erotessa ne sitten tappaa tms. kun eivät tiedä että uusia tulee kyllä eikä se ero nyt mikään maailmanloppu ole. Pahimmistakin tunteista pääsee yli kun aikaa kuluu.

Kokemattoman miehen kanssa saa "tapella" tavalla tai toisella montaa asiaa vastaan sitä "opettaessaan" talon tavoille. Se on se raskas osuus jonka takia ite heivaan kokemattoman pois. Syynä ei siis ole vertailun pelko tai se että haluaisi opettaa toinen sellaiseksi mikä miellyttää juuri itseä, kuten miehillä on, vaan ihan semmoinen että parisuhdekokematon voi olla todellinen rasite kun sille opettaa parisuhdetaitoja ja se hyvässä lykyssä tappelee joka päivänselvää juttua vastaan. Niin ja lopussa ei sitten ymmärrä yhtään että eroja sattuu eikä se ole maailmanloppu ja ryhtyy stalkkeriksi tms.

• =D

Päivän parhaat naurut. Kiitos! Ennakkoluuloisuutesi ja kapeakatseisuutesi tuli hienosti tässäkin esille. Ja sorry, kun se minua niin huvittaa, eihän se ole sinun syysi, että olet sellainen kuin olet.

• kesä haraldin kanssa

Yleensä noi hommat on käynnistetty jo hyvissä ajoin ennen 30v synttäreitä. Ajatuksena aika outo tuon ikäisen koskemattomuus. Ehkä hän ujouttaan/saamattomuuttaan on hoitanut seksihommat nyrkkikyllikin kanssa ja jämähtänyt siihen.

Miten vaan. En jaksa lukea, mistä tuon linkin keskustelussa on kyse. Itse kiertäisin kauempaa tuon tyylisen miehen, samoin kuin sellaisenkin, joka himoaa neitsyitä. Minähän en ole neitsyt horoskoopiltanikaan.

• Ebenizer

Juups, kyllä pitää paikkansa.

Mies ei voi koskaan olla liian kokenut, ei millään tavalla. Ei ainakaan naisen mielestä.

Kokenut nainen taas on rasite, koska sillä on ahdas mielikuva siitä mitä parisuhteen pitää olla. Jos haluaa sellaisen parisuhteen, kuin se oli exän kanssa, niin silloin pitää hankkia exä takaisin tai ainakin sen klooni.

Kaksi oleellista hypoteesia on:
      1. Ihmiset oppii virheistään
      2. Ihmiset toistaa virheitään

Kokemus elämästä, universumista ja kaikesta puoltaa jälkimmäistä.

• Mielenkiintoisia näkökulmia.

Vaan osaatko sanoa miksei kokemus saa miestä rajoittumaan mielikuvaan, millainen parisuhteen pitäisi olla?

Noin muuten minä ehdin huomata ennen tätä nykyistä vakiintumistani, että kokemus on naisille pelkästään positiivinen asia. Ei ole epärealistisen romanttista mielikuvaa miehistä eikä parisuhteesta, kun varjopuolia on jo nähty tarpeeksi.

Minun on kovin vaikeaa yhtyä ajatukseen, että kokemattoman voisi kouluttaa mieleisekseen, koska se ei muusta tietäisi. Päinvastoin, koska se ei muusta tietäisi, se uskoisi ja luottaisi pelkästään omiin mielikuviinsa. Ja se vasta ongelmallista olisikin.

• No rasitteeksi ihminen muodostuu aina, jos sillä on tiukat oman pään sisäiset ehdottomat, joustamattomat odotukset ja asetukset muita ihmisiä kohtaan. Jos se ei kykene ymmärtämään erilaisia näkemyksiä ja hyväksymään erineviä mielipiteitä.

Tai jos se odottaa, että joku muu tekee sen onnelliseksi, huomaamatta että onni lähtee jokaisesta itsestä, sitä ei voida tarjoilla hopeavadilla ilman omaa panosta. Ilman omaa oivallusta.

Olipa kokenut tai kokematon.

Ongelmia on myös, jos ei kykene päästämään menneestä irti ja keskittymään tulevaan.

Mun näkemys kokemuksen rasitteesta tulee eteen vain jos kokemuksista ei olla mitään opittu tai jämähdetään kii menneeseen. Eli verrataan exään ja halutaan sellainen suhde kun exän kanssa oli. Ihmettelen miksi se sitten on exä?

• Ebenizer
        Ratikkakuski kirjoitti:

Mielenkiintoisia näkökulmia.

Vaan osaatko sanoa miksei kokemus saa miestä rajoittumaan mielikuvaan, millainen parisuhteen pitäisi olla?

Noin muuten minä ehdin huomata ennen tätä nykyistä vakiintumistani, että kokemus on naisille pelkästään positiivinen asia. Ei ole epärealistisen romanttista mielikuvaa miehistä eikä parisuhteesta, kun varjopuolia on jo nähty tarpeeksi.

Minun on kovin vaikeaa yhtyä ajatukseen, että kokemattoman voisi kouluttaa mieleisekseen, koska se ei muusta tietäisi. Päinvastoin, koska se ei muusta tietäisi, se uskoisi ja luottaisi pelkästään omiin mielikuviinsa. Ja se vasta ongelmallista olisikin.

> Vaan osaatko sanoa miksei kokemus saa miestä rajoittumaan mielikuvaan, millainen parisuhteen pitäisi olla?

Siksi että tilanne pääsääntöisesti ei ole symmetrinen miehen ja naisen välillä. Parisuhde on keksitty naista varten. Miehen kannalta suhde on kunnossa paljon pienemmillä edellytyksillä.

> Minun on kovin vaikeaa yhtyä ajatukseen, että kokemattoman voisi kouluttaa mieleisekseen, koska se ei muusta tietäisi.

En minäkään usko että kokemattomia voi kouluttaa. Mutta eihän naisissa lähtökohtaisesti ole mitään vikaa, että niitä pitäisi kouluttaa. Yksilöt yksilönä ja hyväksytään sellaisina kuin ovat. Mutta mun näkemys on että naisten kokemus saa ne näkemään suhteet ahtaammin kuin pelkät mielikuvat. Voin olla väärässäkin.

• Ebenizer kirjoitti:

> Vaan osaatko sanoa miksei kokemus saa miestä rajoittumaan mielikuvaan, millainen parisuhteen pitäisi olla?

Siksi että tilanne pääsääntöisesti ei ole symmetrinen miehen ja naisen välillä. Parisuhde on keksitty naista varten. Miehen kannalta suhde on kunnossa paljon pienemmillä edellytyksillä.

> Minun on kovin vaikeaa yhtyä ajatukseen, että kokemattoman voisi kouluttaa mieleisekseen, koska se ei muusta tietäisi.

En minäkään usko että kokemattomia voi kouluttaa. Mutta eihän naisissa lähtökohtaisesti ole mitään vikaa, että niitä pitäisi kouluttaa. Yksilöt yksilönä ja hyväksytään sellaisina kuin ovat. Mutta mun näkemys on että naisten kokemus saa ne näkemään suhteet ahtaammin kuin pelkät mielikuvat. Voin olla väärässäkin.

"Mutta mun näkemys on että naisten kokemus saa ne näkemään suhteet ahtaammin kuin pelkät mielikuvat. Voin olla väärässäkin."

- Omasta puolesta voin kertoa, että nuorempana olin hyvinkin tarkka ja rajoittunut tietyissä asioissa. Mielikuvat oli tiukassa ja osin ihan vääriäkin/kuviteltuja/opetettuja, kokemattomuuden vuoksi. Kokemuksen myötä, nimenomaan elämänkokemuksen ja parisuhdekokemuksen myötä olen ihan erilainen ihminen kun 20-vuotiaana.

Nuttura ei ole niin kireellä ja hyväksyn erilaisia ihmisiä, vaikka tunnenkin omat rajani ja rajallisuuteni paremmin ja tiedän oman sietokykyni ja mitä mun tarvii sietää ja mitä ei. Ja elän omien mielipiteiden ja näkemyksien mukaan, en ihanteiden niikuin ennen. Parisuhteelle ei ole sellaisia ennalta asetettuja odotuksia, mitä oli nuorempana. Mun pikkuinen pää loi ihanteita joista tuli tavotteita.

Päivä kerrallaan ja kumpikin omalla persoonallaan, ei stressiä tulevasta eikä liikaa päämääriä ja tavoitteita. Eletään hetkessä ja nautitaan elämästä pingottamatta "pitää olla sitä ja pitää olla tätä" kaavamaisuudet unohtaen.

• tinka_tiger kirjoitti:

"Mutta mun näkemys on että naisten kokemus saa ne näkemään suhteet ahtaammin kuin pelkät mielikuvat. Voin olla väärässäkin."

- Omasta puolesta voin kertoa, että nuorempana olin hyvinkin tarkka ja rajoittunut tietyissä asioissa. Mielikuvat oli tiukassa ja osin ihan vääriäkin/kuviteltuja/opetettuja, kokemattomuuden vuoksi. Kokemuksen myötä, nimenomaan elämänkokemuksen ja parisuhdekokemuksen myötä olen ihan erilainen ihminen kun 20-vuotiaana.

Nuttura ei ole niin kireellä ja hyväksyn erilaisia ihmisiä, vaikka tunnenkin omat rajani ja rajallisuuteni paremmin ja tiedän oman sietokykyni ja mitä mun tarvii sietää ja mitä ei. Ja elän omien mielipiteiden ja näkemyksien mukaan, en ihanteiden niikuin ennen. Parisuhteelle ei ole sellaisia ennalta asetettuja odotuksia, mitä oli nuorempana. Mun pikkuinen pää loi ihanteita joista tuli tavotteita.

Päivä kerrallaan ja kumpikin omalla persoonallaan, ei stressiä tulevasta eikä liikaa päämääriä ja tavoitteita. Eletään hetkessä ja nautitaan elämästä pingottamatta "pitää olla sitä ja pitää olla tätä" kaavamaisuudet unohtaen.

Tää jäi. Mitä kaikkee miehen tulee olla. Yhtä hyvin mitä naisen tulee olla. Aika kuvaavaa, kun lueskelee hakukriteerejä vaikkapa netissä.

http://www.youtube.com/watch?v=aBy6sgiCWQM

Onhan se tietysti hienoa, että tietää mitä tahtoo...

• Ebenizer
        tinka_tiger kirjoitti:

Tää jäi. Mitä kaikkee miehen tulee olla. Yhtä hyvin mitä naisen tulee olla. Aika kuvaavaa, kun lueskelee hakukriteerejä vaikkapa netissä.

http://www.youtube.com/watch?v=aBy6sgiCWQM

Onhan se tietysti hienoa, että tietää mitä tahtoo...

Tuo on toinen vaihtoehto, miten nainen voi olla "pilalla". Tiukka sapluuna siitä "mitä miehen tulee olla". Mutta tolkku mieshän pystyy nämä skippaamaan heti kättelyssä tai ennen sitä, jos on kyse netistä.

Toinen vaihtoehto "pilaantumisesta" on sitten kasvaa parisuhteissaan tiettyihin odotuksiin. Minä en tässäkään asiassa ole kovin luottavainen, että nainen itse pystyisi näitä asioita arvioimaan miehen kannalta.

• Ebenizer kirjoitti:

Tuo on toinen vaihtoehto, miten nainen voi olla "pilalla". Tiukka sapluuna siitä "mitä miehen tulee olla". Mutta tolkku mieshän pystyy nämä skippaamaan heti kättelyssä tai ennen sitä, jos on kyse netistä.

Toinen vaihtoehto "pilaantumisesta" on sitten kasvaa parisuhteissaan tiettyihin odotuksiin. Minä en tässäkään asiassa ole kovin luottavainen, että nainen itse pystyisi näitä asioita arvioimaan miehen kannalta.

Omasta mielestä lähtökohta on hyvä, kun kumpikin antaa toistensa olla omia persooniaan. Ja se mitä toinen on ja tuo sun elämään itsenään vetää teitä yhteen. Hyväksytään omina itseinään, eikä aleta muovaamaan uudestaan. Luonnollista muovaantumista tapahtuu parisuhteissa, mutta tärkeintä minusta on että se lähtee itsestä. Ei painostuksesta. Eli kouluttaminen on mun mielestä painostusta, toisen muovaamista mieleisekseen.

Kun minusta on parempi ja helpompaa lyöttäytyä yhteen ihmisen kanssa, joka jo sellaisenaan vetoaa suhun ja josta voit pitää ja välittää ilman koulimista.
        Odotuksetkaan ei minusta ole pahasta, jos ne on molemmilla yhdensuuntaiset.

Tai jos omat odotukset eivät ole toisen kanssa yhtenevät, niin olis ainakin hyvä että sen asian kanssa kykenee elämään ilman, että se hiertää välejä. Siis voi hyväksyä jonkun muunkin, kun oman odotuksensa, ettei se ole niin ehdoton etteikö siitä voi joustaa tai sopeutua siihen.

Tiukat sapluunat voi joissain suhteissa jopa toimia. Itse en kyllä usko, että itse viihtyisin tiukkojen sapluunoiden sisällä.

• tinka_tiger kirjoitti:

Omasta mielestä lähtökohta on hyvä, kun kumpikin antaa toistensa olla omia persooniaan. Ja se mitä toinen on ja tuo sun elämään itsenään vetää teitä yhteen. Hyväksytään omina itseinään, eikä aleta muovaamaan uudestaan. Luonnollista muovaantumista tapahtuu parisuhteissa, mutta tärkeintä minusta on että se lähtee itsestä. Ei painostuksesta. Eli kouluttaminen on mun mielestä painostusta, toisen muovaamista mieleisekseen.

Kun minusta on parempi ja helpompaa lyöttäytyä yhteen ihmisen kanssa, joka jo sellaisenaan vetoaa suhun ja josta voit pitää ja välittää ilman koulimista.
        Odotuksetkaan ei minusta ole pahasta, jos ne on molemmilla yhdensuuntaiset.

Tai jos omat odotukset eivät ole toisen kanssa yhtenevät, niin olis ainakin hyvä että sen asian kanssa kykenee elämään ilman, että se hiertää välejä. Siis voi hyväksyä jonkun muunkin, kun oman odotuksensa, ettei se ole niin ehdoton etteikö siitä voi joustaa tai sopeutua siihen.

Tiukat sapluunat voi joissain suhteissa jopa toimia. Itse en kyllä usko, että itse viihtyisin tiukkojen sapluunoiden sisällä.

Aina voi pyrkiä hyvään, yhteiseenkin hyvään, mutta ei painostamalla. Jokaisella pitää olla oikeus omaan päätökseen myös parisuhteessa. :-)

http://www.youtube.com/watch?v=mnB_yVRIIxQ&NR=1

• tsirra

Mä huomasin ton jo silloin kun se siihen ilmesty, mutta en jaksanut avata. Nyt mä sitten yritin lukea rimpsua eteenpäin, mutta en mä jaksanut. Jotenkin uuvuttaa näiden asioiden ympärillä tanssiminen.

Mutta tuon muijan kommentin mä ymmärrän ihan hyvin. Siis mitä järkeä on seukkaamisessa jonkun puupään kanssa? Puupäällä mä tarkoitan sitä että joka vitun asiassa pitäisi regressoitua ymmärtämisen ja avittamisen tasolle.

Otetaan esmes. meidän (muijan ja minun suhde) framille ja katsellaan hieman yleisönä orkesterimontuun: saumatonta yhteistyötä, mutta aivan helvetilliset kulissiriidat. Ja tämä johtuu tietenkin ikäerostamme; toinen esittää ja toinen esittää toista toiseen suuntaan.

Lapsi on ihan terve ja iloinen, oma-ikäinen ja sen tapainen.

Mitä näihin neitsyt-ismeihin on tulemista, niin en ole koskaan älynnyt mikä siinä on se juju, tai sen 'fundamentaali' fjonga, muu kuin se fakta, että jollakin ei ole kykyä yhteistyöhön, samanarvoisuuteen tai demokratiaan, vaan haetaan näitä extreme-kokemuksia rajan tuolta puolen. Aikuisiällä taas näillä ikäasioilla ei juurikaan ole enää sen älyllisempää merkitystä.

Vitsejä näistä kyllä irtoaa.

• Mä näen koulutuksen tuovan itsetuntemusta ja juuri itsetuntemus on iso plussa parisuhteessa. Toki jotkut oppivat ilman kokemustakin, mut silti mä haluan, että kirurgilla olis ne paperit kunnossa.

Haluaako kokematon sitten kokematonta - varooko huonosti itsensä tunteva niitä joilla itsetuntemus on kohdallaan? Ehkä - ainakin se korostaa eroa. Jospa kummankin sukupuolen kohdalla ne joilla on aidosti itsetuntemus kohdallaan loppuu myös tarve kasvattamiseen eli vain oppimattomat kasvattaa - tavalla tai toisella.

Mut pitäähän lapsia kasvattaa ja Jumalan valitun ohjata. Silti kandeis ennemmin veistellä patsaita. No eihän kukaan itselleen tunnustakaan kouluttavansa vaan ihan vaan rakkaudesta pyrkii toista kasvattamaan.

• jopa...

se kirurgikin tekee joskus sen ensimmäisen leikkauksensa elävälle ihmiselle...

• Se olisikin kivaa:.!
        jopa... kirjoitti:

.

kuulla olevansa kirurgin ensimmäinen harjoitustyö

.

• jopa... kirjoitti:

Ja ovat yleensä harjoitelleet eläinten ja kanssa ensin - ja kuolleiden ihmisten.

• no,
        ttuplai kirjoitti:

Ja ovat yleensä harjoitelleet eläinten ja kanssa ensin - ja kuolleiden ihmisten.

mä en nyt tähän vastaa, että niinkö sitten pitäisi seksissäkin kouluttautua...

• no, kirjoitti:

mä en nyt tähän vastaa, että niinkö sitten pitäisi seksissäkin kouluttautua...

enkä mä yhtään siihen suuntaan yrittänyt asiaa viedä. Lisäksi pitää olla yliopistotutkinto.

• nainen vastailee

Liian monia parisuhteita läpikäynyt mies voi olla naiselle huonokin kumppani, jos haaveet on korkealla esim. lastenhankkimisen suhteen. Miehellä voi olla jo elätettäviä useampia, samoin hyviä ja tai huonoja, kaukaisia tai roikkuvia, entisiä kumppaneita. Ei välttämättä kokemus siis ole plussaa, vähän riippuu... Seksikokemus voi olla plussaa, jos siinä samalla miehen aivoissa on tapahtunut oppimista rakastamaan asioita mistä myös kulloinenkin rakasteltava nainen tai naistyyppi tykkää. Junou.

Voi kokenut mieskin tykätä neitsyestä, ihan vilpittömästi ei vain tutkiskelu- tai setämielessä. Siinä voisi ajatella sitä halua opettaa tai ohjata oikeille urille? Minulla oli neitsyyttäviedessä "kokenut" mies asialla... ei vanha vuosiltaan mutta riittävän taitava monessa mielessä, myös ihmisenä toisen kanssa olemaan. Hyvät muistot jäi siitä, ensimmäinen kerta ei traumatisoinut. Arvostan muutenkin kumppanin kokemusta, jos olen tekemässä jotakin ensimmäistä kertaa.

Kouluttamisesta en pidä, mutta neuvoja voin pyydettäessä luovuttaa käyttöön osatessani ja auttaa, kun apua tarvitaan.

• c'babe

No eipä tulis mieleen lähteä kouluttamaan ketään. Sen sijaan uskon että yhteinen elämä koulii molempia ja vaatii joustoa, jota kai jonkinlaiseksi koulutukseksi voisi sanoa.

Jos miehellä ei ole ollut kestävää parisuhdetta, niin tottakai naiset haluavat selvittää mistä se johtuu. Voi olla väkivaltaisuutta, sairaaloista mustasukkaisuutta, pelihimoa, alkoholismia tai muita suhteen aloittamisen kannalta pahoja asioita. Tietenkin vaan siinä tapauksessa, ettei ole jo itse täysin hurmoksessa jolloin millään asialla ei ole väliä :)

Jos joku on elänyt muutoin vaan ilman vakituista parisuhdetta, niin ei se ole mikään este. Joskus vaan asiat ja ympäristöt ei ole asioiden kehittymisen kannalta suotuisia. Etenkin silloin, kun suurin osa lähellä elävistä miehistä ja naisista elää vakituisessa parisuhteessa, jolloin ystäviä puuttuu. Tiedän miehiä jotka vakiintuneet vasta 30-40-vuotiaina ensimmäistä kertaa. Varmaan niitä on vanhempiakin.

• frost-free

En jaksaisi sellaiseen ryhtyä, lähinnä säälittävää, eikä lähipiiristäkään löydy kyllä yhtään noin ajattelevaa naista. Ja jos joskus löytyikin ei löydy enää.

• Joosiis, itse suosin tiukalle rullalle käärittyä sanomalehteä jolla kevyesti näpäyttelen naista oikeaan suuntaan. Joskus saatan lihaksiani säästääkseni turvautua myös sähköön. harvoin viitsin sanallisesti käskyttää, kun ei se välttämättä ymmärrä. Pääasiahan on, että nainen osaa tarjota aamiaista ajallaan (milloin ikinä päätänkään noustakaan), siivoaa kämpän puts plank, pesee pyykit ja silittää lakanat, tuo kaljan ja tekee loistavaa sapuskaa ja pitää turpansa kiinni. Varakkuus ja ulkonäkö plussaa, sänkytaidot myös.

Ps. Foto ois kiva.

• en pidä.
      jos mahdollinen tuleva puoliso ei ole mieluinen ensitapaamisella
      niin tuskin se on sitä koskaan,

mur

• Ei pidä paikkaansa. Emmä oo koskaan ajatellu parisuhteita ja naisia ihan noin syvällisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      14
      1602
    2. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      64
      1579
    3. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      132
      1206
    4. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      125
      1114
    5. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      83
      787
    6. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      164
      720
    7. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      168
      711
    8. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      406
      615
    9. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      582
    10. Tajuan kyllä

että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa
      Ikävä
      52
      525
    Aihe