Minua vituttaa tämä lähes ikuinen Nato keskustelu.

007-fi

Eikö jo kakilla ole selvää se, ettemme Natoon liity!! Sen sijaan Nato-narisioiden suun tukkimiseksi ehdota seuraavia radikaaleja toimenpiteitä:

Suomen armeijan tulisi hankkia 130 kpl Eurofighter typhooneita, puolet suomalaisia pillottejja, toinen puoli piloteista palkkasoturimarkkinoilta ( ei kuitenkaan mitään puolikriminaaleja, jota ne valitettavasti pääosin ovat, mutta ne olisi karsittava valittavista), eliittiä jotka kykenevät huippu piloteiksi. He joutuvat karsinan jälkeen tekemään suomalaisen sotilasvalan ja 5 vuoden koulutuksen jälkeen he saavat Suomen kansalaisuuden, jolla he sitoutuvat palvelemaan Ilmavoimissa seuraavat 20-vuotta. (haun ikähaarukka 20-30 -vuotiaat miehet ja naiset) Heidän täytyy myös heti alusta tuoda maahan lähisukulaisensa, uskollisuuden takeiksi.

Välirauhanaikaan puolustusmenot BKT:stä oli peräti yli 65 prosenttia, kyllä me nyt voimme tuplata puolustusmenot 5 prosenttiin, Natossa se kuitenkin nousisi samaan.. Viidellä prosentilla BKT:stä, kun varustaudutaan järkevästi, ei tänne uskalla kukaan hyökätä, kunnes olemme pitäneet tämän tason 10 vuotta ja sitä sen jälkeen jatkaen.

Jos ei tähän suostuta, Venäjää pidetään pelkkänä kulissina vaarasta ja koko Nato-porukka on osaksi korruptoitunut, osaksi tyhmiä joilla itse asiassa ei ole selkeää omaa mielii pidetään.

Jokaisen reserviläisien täytyy käydä seuraavat kertausharjoitukset miehistö ja aliupseeristo14 vrk 20 - 30 ikähaarukassa, 10 vrk 30-40 ikävuoden haarukassa 7 vrk 40-50 vuoden ikähaarukassa. Siis kaikille terveille reserviläisille vähintään 21 vrk kertaussarjoituksia, upseereille minimissään tuplasti tämä määrä.

Pataljoonan komentajaksi opetteleminen tulisi opiskella yliluutnanttien 100 kertausharjoitus päivää joka sisältäisi Suomen lain opiskelu jakson. kertaussarjoitusten maksimi määrä olisi 200 vrk 100 vrk sijaan. Itse opiskeluun jja kokeisiin osallistumista olisi kannustettava..

Varusmiespalvelus muutettava takaisin miehistölle 8 kk, erikoismiehistölle, aliupseeristolle ja upseereille 11 kk.

Suureen reservin malli takaisin.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Eurofighter_Typhoon

22

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suihhhh

      Mitäs helvetti ne ulkomaalaiset täällä tekee lentämässä, onhan täällä omaa väkeä
      viellä tapettavaksi.

    • 007-fi

      No joku sanoi, että tiukkaa tekee saada kaikille Hornetteillekin pilotit, ei muuten hyvä jos omat riittävät - se taisi olla vain Natomielisen juttuja, kyllä luulisi, että 130 pätevää pilottia tästäkin maasta löytyisi, mutta kirjoiitin varmuuden vuoksi, että puolet olisi ulkomaalaaisia. Hyvä jos omat riittää.

      Vaai riittääkö?

    • yks mielijohde

      Tiesitkö että yllättävän moni reserviläinen kaipaa natoa lähinnä päästäkseen eroon pakkoreservistä ja kertausharjoituksista? Jos Suomi itse siirtyisi valikoivaan asevelvollisuuteen jo nyt ja perustaisi pohjoismaihin oman puolustusyhteisön, niin natokannatus putoaisi nopeasti pohjalukemiin. Reserviin perustuva pakkoarmeija on lopulta suurin yksittäinen syy, miksi natoa kaivataan.

    • ....

      Pitäisikö pyytää suomi24-ylläpitoa hävittämään tämä keskustelu-alue? niin eipä tarvitsisi enää asiasta keskustella.

    • 007-f

      "Pitäisikö pyytää suomi24-ylläpitoa hävittämään tämä keskustelu-alue? niin eipä tarvitsisi enää asiasta keskustella."

      Mä olen ollut vuodesta 2007 asti sitä mieltä, että Natopalsta varmuuskopioivaan ja sitten deletoidaan´. Tämä kannattaa sinänsä säilyttää "varastossa", sillä tulevanpolven tutkijoilla on kyllä varmaan päätä puruaristelevaa ja myös huvittavaa lukea näitä kommentteja laidasta laitaa, ehdotonta museotavaraa jota jossain Turun Linnassa voisi jokainen selata mutta ei kommentoida, että alkuperäisyys säilyy heh :))

      Otaen nykyisen tilanteen huomioon ja ennakoiden tulevaa lainhengessä, kun mennään on tämä Natoon meneminen ihan puhtaasti kriminaalista toimintaa, - siis lainhenkeä ajatellen varsinkin, kun sitä kaupataan Venäjän uhalla, mutta todellisuudessa takan on Yhdysvaltojen painostus. Painostus ei ole puolustus, jos on niin lälläri päättäjä, että pelkää CIA:ta laatikoon sellaisen lain että on riittävämäärä henkivartioita ympärivuorikauden joilla on tilanteen niin vaatiessa ampua hyökkääjä tai uhkaaja täysin seulaksi. Ei me omassa maassamme tarvita mitään marionetteja. Jos ne taas kiristää jollakin kannattaa käryttää itse itseään, kun aineisto on kasassa niin julkaista, että minua kiristeltiin, rehellinen kun on on mieluummin sankari ja vähäpätöisemmät asiat joilla yritettiin kiristää jäävät toissijaiseksi. Mikäli rahaa on annettu, antaa rahat valtiolle ja siten nappaa ne kiristäjät kiinni, jotka täysmääräisesti suorittavat vankeutensa Suomessa, siten että ne itse saa linnassa pelätä henkensä puolesta kun on levitetty vähän sanaa.
      Samassa sellissä FSB miehen kanssa. heh :)

      Minä olen aivan vakuuttunut siitä, että Suomessa on olluit ja on tiedustelukonnia, jotka on suomalaista vankilaa vailla....

      En ole ammatilainen, mutta jonkinlainen tuntuma on.

      • Lisään ja korjaan...

        "Pitäisikö pyytää suomi24-ylläpitoa hävittämään tämä keskustelu-alue? niin eipä tarvitsisi enää asiasta keskustella."

        Mä olen ollut vuodesta 2007 asti sitä mieltä, että Natopalsta varmuuskopioitava ja sitten deletoitava. Tämä kannattaa sinänsä säilyttää "varastossa", sillä tulevanpolven tutkijoilla on kyllä varmaan päätä puristeltavaa ja myös huvittavaa lukea näitä kommentteja laidasta laitaan, ehdotonta museotavaraa jota jossain Turun Linnassa voisi jokainen selata, mutta ei kommentoida, että alkuperäisyys säilyy heh :))

        Ottaen nykyisen tilanteen huomioon ja ennakoiden tulevaa lainhengessä, kun mennään on tämä Natoon meneminen ihan puhtaasti kriminaalista toimintaa, - siis lainhenkeä ajatellen varsinkin, kun sitä kaupataan Venäjän uhalla, mutta todellisuudessa takan on Yhdysvaltojen painostus.

        Se painostus ei ole puolustus, jos on niin lälläri päättäjä, että pelkää CIA:ta laatikoon sellaisen lain, että on riittävämäärä henkivartioita ympärivuorikauden joilla on tilanteen niin vaatiessa ampua hyökkääjä tai uhkaaja täysin seulaksi.

        Ei me omassa maassamme tarvita mitään marionetteja.

        Jos ne taas kiristää jollakin, kannattaa käryttää itse itsensäkin, kun aineisto on kasassa niin julkaista, että minua kiristeltiin, rehellinen kun lopultakin on on mieluummin sankari ja vähäpätöisemmät asiat joilla yritettiin kiristää jäävät toissijaiseksi. Se on isänmaalinen teko. Mikäli rahaa on annettu, antaa rahat valtiolle ja siten nappaa ne kiristäjät kiinni, jotka täysmääräisesti suorittavat vankeutensa Suomessa, siten että ne itse saa linnassa pelätä henkensä puolesta kun on levitetty vähän sanaa.
        Samassa sellissä FSB miehen kanssa. heh :)

        Minä olen aivan vakuuttunut siitä, että Suomessa on ollut ja on, tiedustelukonnia, jotka on suomalaista vankilaa vailla....

        En ole ammattilainen, mutta jonkinlainen tuntuma on.


    • uygug

      Ainut vain että Suomella ei ole varaa ostaa 130 Eurofigteria. Lentäjät tuohon määrään löytyy kyllä ihan Suomesta, mutta koulutus pitää aloittaa heti intti-iässä. Hävittäjälentäjän koulutus kestää 6 vuotta ja eläkeikä taistelulentäjänä hävittäjän puikoissa alkaa 35 vuoden iässä, joten 20 - 30 vuotiaita ei Ilmavoimatkaan rekrytoi, vaan 16-18 vuotiaisiin suuntautuu kovin kampanja. Niin ja mihinkään laajoihin kertausharjoituksiin ei ole varaa.

      Kuten tässä nopeasti huomattiin, Suomi ei pysty pitämään yllä uskottavaa, itsenäistä puolustusta omin nokkinensa ja tästä syystä Suomi jo melkopitkälle kuuluu Natoon. Natosta on siksi turha oikeastaan väitellä, koska liittyminen siihen alkoi jo vuonna 1992, jolloin periaatepäätökset Natoon liittymiseen johtavaan kehitykseen tehtiin ja kaikki on sen jälkeen mennyt tuon suunnitelman mukaan. Nykyään ollaan niin syvällä Natojäsenyydessä, että ero lopullisen jäsenyyden ja nykytilanteen välillä on kuin veteen piirretty viiva. Miten tämä Suomen jo varsin tiukka jäsenyys Natoon vaikuttaa sinun jokapäiväiseen elämään? Ilmeisesti ei juuri mitenkään, kun et asiaa edes huomaa, tai tajua.

      • haamu.

        Elikkä väität ettei Suomella ole varaa ostaa 130 eurofighteria, mutta silti SUOMELLA ON VARAA LAHJOITTAA MILJARDEJA EUROJA täysin ilmaiseksi sellaisiin euromaihin, jotka eivät itse viitsi hoidella omia ongelmiaan.

        Aiemmin jo avustettu Islanti ilmoittikin, ettei se aio maksaa apurahoja takaisin ja Kreikka on jo vaatimassa selvästi lisää rahaa vaikka tuhlasi edelliset rahat kaikkeen muuhun mm. aseisiin. Nyt on vuorossa tämä Portugali, joka jatkaa samaa tietä kuin Kreikka. Ilmaista rahaa kun on näemmä loputtomasti luvassa.

        130 Eurofighteria maksaa muuten saman verran 35 vuoden käyttöikänsä aikana kuin n.60 kappaletta F35 hävittäjiä. Ainut ero on siinä että 130 eurofighteria olisi aivan liian suuri uhka venäjän ilmavoimille jo vuonna 2030, jolloin itänaapurimme ilmavoimat kärsii jo aivan käsittämättömästä kalustovajeesta.


      • -masson.

        Me hankimme 130 Eurofigteria, tuplaamme tai triplaamme puolustusmenot 5-6 % BKT:stä. Eroamme Natosta ja suoritamme esitutkinnat lähtien vuodesta 1992 ja heitämme porukkaa suoraan linnaan syytettynä valtiopetoksesta.

        -masson

        http://www.saul.masson.info


      • -masson
        -masson. kirjoitti:

        Me hankimme 130 Eurofigteria, tuplaamme tai triplaamme puolustusmenot 5-6 % BKT:stä. Eroamme Natosta ja suoritamme esitutkinnat lähtien vuodesta 1992 ja heitämme porukkaa suoraan linnaan syytettynä valtiopetoksesta.

        -masson

        http://www.saul.masson.info

        On ilmeisesti ja mahdollisesti kysymys Törkeästä maanpetoksesta.

        Valtiopetos

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Valtiopetos

        tai

        Maanpetos
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Maanpetos

        Törkeä maanpetos on maanpetoksen törkeä tekomuoto, josta tuomitaan vankeutta vähintään neljä vuotta ja enintään elinkautinen vankeusrangaistus. Maanpetoksen tekee törkeäksi se, että siinä
        1. aiheutetaan vaara valtakunnan tai sen osan joutumisesta vieraan vallan alaiseksi taikka
        2. muutoin aiheutetaan Suomelle erityisen suurta vahinkoa
        ja rikos on kokonaisuutena arvostellen törkeä.
        Yritys on rangaistava.

        Toimiin mars, mars - minulla on tätä Kansalaisena täysi oikeus vaatia, kun tapahtunut tunnustetaan jopa täällä netti-foorumilla ja vielä täysin avoimesti.

        -masson

        http://www.saul-masson.info


      • 007-fi

        Itse asiassa esitutkinta toimenpiteisiin olisi pitänyt jo ryhtyä, siinä vaiheessa, kuin rikollista hanketta väsätään ja Kansa hämätään. Näinä aikoina puhuimme vain EU:sta, mutta ilmeisesti se sisälsi salaisen Nato ulottuvuuden, josta ei kuitenkaan kerrottu meille yhtään mitään. Terveesti ajateltuna ja Suomen ja Euroopan geopoliitisia etuja ajatellen näinä aikoina Naton toiminta olisi pikemminkin siirtynyt 100% eurooppalaiseen sotilas- ja tiedustelutoimintaan. Näin ei tapahtunut, koska USA katsoi sen mukamas

        Petos?

        "Ainut vain että Suomella ei ole varaa ostaa 130 Eurofigteria. Lentäjät tuohon määrään löytyy kyllä ihan Suomesta, mutta koulutus pitää aloittaa heti intti-iässä. Hävittäjälentäjän koulutus kestää 6 vuotta ja eläkeikä taistelulentäjänä hävittäjän puikoissa alkaa 35 vuoden iässä, joten 20 - 30 vuotiaita ei Ilmavoimatkaan rekrytoi, vaan 16-18 vuotiaisiin suuntautuu kovin kampanja. Niin ja mihinkään laajoihin kertausharjoituksiin ei ole varaa.

        Kuten tässä nopeasti huomattiin, Suomi ei pysty pitämään yllä uskottavaa, itsenäistä puolustusta omin nokkinensa ja tästä syystä Suomi jo melkopitkälle kuuluu Natoon. Natosta on siksi turha oikeastaan väitellä, koska liittyminen siihen alkoi jo vuonna 1992, jolloin periaatepäätökset Natoon liittymiseen johtavaan kehitykseen tehtiin ja kaikki on sen jälkeen mennyt tuon suunnitelman mukaan. Nykyään ollaan niin syvällä Natojäsenyydessä, että ero lopullisen jäsenyyden ja nykytilanteen välillä on kuin veteen piirretty viiva. Miten tämä Suomen jo varsin tiukka jäsenyys Natoon vaikuttaa sinun jokapäiväiseen elämään? Ilmeisesti ei juuri mitenkään, kun et asiaa edes huomaa, tai tajua. "


      • -masson
        007-fi kirjoitti:

        Itse asiassa esitutkinta toimenpiteisiin olisi pitänyt jo ryhtyä, siinä vaiheessa, kuin rikollista hanketta väsätään ja Kansa hämätään. Näinä aikoina puhuimme vain EU:sta, mutta ilmeisesti se sisälsi salaisen Nato ulottuvuuden, josta ei kuitenkaan kerrottu meille yhtään mitään. Terveesti ajateltuna ja Suomen ja Euroopan geopoliitisia etuja ajatellen näinä aikoina Naton toiminta olisi pikemminkin siirtynyt 100% eurooppalaiseen sotilas- ja tiedustelutoimintaan. Näin ei tapahtunut, koska USA katsoi sen mukamas

        Petos?

        "Ainut vain että Suomella ei ole varaa ostaa 130 Eurofigteria. Lentäjät tuohon määrään löytyy kyllä ihan Suomesta, mutta koulutus pitää aloittaa heti intti-iässä. Hävittäjälentäjän koulutus kestää 6 vuotta ja eläkeikä taistelulentäjänä hävittäjän puikoissa alkaa 35 vuoden iässä, joten 20 - 30 vuotiaita ei Ilmavoimatkaan rekrytoi, vaan 16-18 vuotiaisiin suuntautuu kovin kampanja. Niin ja mihinkään laajoihin kertausharjoituksiin ei ole varaa.

        Kuten tässä nopeasti huomattiin, Suomi ei pysty pitämään yllä uskottavaa, itsenäistä puolustusta omin nokkinensa ja tästä syystä Suomi jo melkopitkälle kuuluu Natoon. Natosta on siksi turha oikeastaan väitellä, koska liittyminen siihen alkoi jo vuonna 1992, jolloin periaatepäätökset Natoon liittymiseen johtavaan kehitykseen tehtiin ja kaikki on sen jälkeen mennyt tuon suunnitelman mukaan. Nykyään ollaan niin syvällä Natojäsenyydessä, että ero lopullisen jäsenyyden ja nykytilanteen välillä on kuin veteen piirretty viiva. Miten tämä Suomen jo varsin tiukka jäsenyys Natoon vaikuttaa sinun jokapäiväiseen elämään? Ilmeisesti ei juuri mitenkään, kun et asiaa edes huomaa, tai tajua. "

        Itse asiassa esitutkinta toimenpiteisiin olisi pitänyt jo ryhtyä, siinä vaiheessa, kuin rikollista hanketta väsätään ja Kansa hämätään. Näinä aikoina puhuimme vain EU:sta, mutta ilmeisesti se sisälsi salaisen Nato ulottuvuuden, josta ei kuitenkaan kerrottu meille yhtään mitään. Terveesti ajateltuna ja Suomen ja Euroopan geopoliitisia etuja ajatellen näinä aikoina Naton toiminta olisi pikemminkin siirtynyt 100% eurooppalaiseen sotilas- ja tiedustelutoimintaan. Näin ei tapahtunut, koska USA katsoi sen mukamas vaarantavan heidän valtaansa täällä Euroopassa. Pax Americaana.

        Yhdysvallat ei ole mitään sellaista hyvää tehnyt jolla se käytännössä ansaitsisi Euroopan, Eurooppa eurooppalaisille!! En puhu sukujuurista mitään vaan Kansalaisuudesta. Sukujuurilla on vain ”romanttinen” vaikutus, ei poliittinen.

        http://www.saul-masson.info


      • -masson.

        "Ainut vain että Suomella ei ole varaa ostaa 130 Eurofigteria."

        - Kuitenkin Natoon on varaa, kuka ne aseet silloin ostaa? Sellaisinakin joihin ei ole tarve. Niin kuin vuokrata joitakin suuria kuljetuskoneita.

        "Natosta on siksi turha oikeastaan väitellä, koska liittyminen siihen alkoi jo vuonna 1992, jolloin periaatepäätökset Natoon liittymiseen johtavaan kehitykseen tehtiin ja kaikki on sen jälkeen mennyt tuon suunnitelman mukaan. Nykyään ollaan niin syvällä Natojäsenyydessä, että ero lopullisen jäsenyyden ja nykytilanteen välillä on kuin veteen piirretty viiva. "

        - Jos näin on, niin minkä vuoksi täällä palstalla ylipäätään käyt? Kiero kuin korkkiruuvi.

        "Niin ja mihinkään laajoihin kertausharjoituksiin ei ole varaa."

        - No mihin sitten on varaa, eikö Nato Suomessa harjoiteta kertausharjoituksia lainkaan? Eikö ne varat juuri siitä tule kun nostetaan puolustusmenot 5:een tai 6:een prosenttiin Suomen BKT:stä?

        "Ilmeisesti ei juuri mitenkään, kun et asiaa edes huomaa, tai tajua"

        Kyllä minä tajuan, että olette vankilassa ennen pitkää koko porukka.

        Älkää hätäilkö kyllä joku politiikkomme viellä jossain vaiheessa vaatii tutkintapyynnön KRP:ltä asian tiimoilta. Se ei ole sama kuin tuomio. "Ensin tutkitaan ja sitten vasta hutkitaan."

        -masson.

        http.//www.saul-masson.info


      • hvhvh
        -masson kirjoitti:

        On ilmeisesti ja mahdollisesti kysymys Törkeästä maanpetoksesta.

        Valtiopetos

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Valtiopetos

        tai

        Maanpetos
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Maanpetos

        Törkeä maanpetos on maanpetoksen törkeä tekomuoto, josta tuomitaan vankeutta vähintään neljä vuotta ja enintään elinkautinen vankeusrangaistus. Maanpetoksen tekee törkeäksi se, että siinä
        1. aiheutetaan vaara valtakunnan tai sen osan joutumisesta vieraan vallan alaiseksi taikka
        2. muutoin aiheutetaan Suomelle erityisen suurta vahinkoa
        ja rikos on kokonaisuutena arvostellen törkeä.
        Yritys on rangaistava.

        Toimiin mars, mars - minulla on tätä Kansalaisena täysi oikeus vaatia, kun tapahtunut tunnustetaan jopa täällä netti-foorumilla ja vielä täysin avoimesti.

        -masson

        http://www.saul-masson.info

        Niin eli kaikki ryssien ja ählyjen asioita ja etuja ajaneet kommarit ja muut naivit päättäjämme voi heittää siis maanpetoksesta linnaan...


      • vhgvjhv
        007-fi kirjoitti:

        Itse asiassa esitutkinta toimenpiteisiin olisi pitänyt jo ryhtyä, siinä vaiheessa, kuin rikollista hanketta väsätään ja Kansa hämätään. Näinä aikoina puhuimme vain EU:sta, mutta ilmeisesti se sisälsi salaisen Nato ulottuvuuden, josta ei kuitenkaan kerrottu meille yhtään mitään. Terveesti ajateltuna ja Suomen ja Euroopan geopoliitisia etuja ajatellen näinä aikoina Naton toiminta olisi pikemminkin siirtynyt 100% eurooppalaiseen sotilas- ja tiedustelutoimintaan. Näin ei tapahtunut, koska USA katsoi sen mukamas

        Petos?

        "Ainut vain että Suomella ei ole varaa ostaa 130 Eurofigteria. Lentäjät tuohon määrään löytyy kyllä ihan Suomesta, mutta koulutus pitää aloittaa heti intti-iässä. Hävittäjälentäjän koulutus kestää 6 vuotta ja eläkeikä taistelulentäjänä hävittäjän puikoissa alkaa 35 vuoden iässä, joten 20 - 30 vuotiaita ei Ilmavoimatkaan rekrytoi, vaan 16-18 vuotiaisiin suuntautuu kovin kampanja. Niin ja mihinkään laajoihin kertausharjoituksiin ei ole varaa.

        Kuten tässä nopeasti huomattiin, Suomi ei pysty pitämään yllä uskottavaa, itsenäistä puolustusta omin nokkinensa ja tästä syystä Suomi jo melkopitkälle kuuluu Natoon. Natosta on siksi turha oikeastaan väitellä, koska liittyminen siihen alkoi jo vuonna 1992, jolloin periaatepäätökset Natoon liittymiseen johtavaan kehitykseen tehtiin ja kaikki on sen jälkeen mennyt tuon suunnitelman mukaan. Nykyään ollaan niin syvällä Natojäsenyydessä, että ero lopullisen jäsenyyden ja nykytilanteen välillä on kuin veteen piirretty viiva. Miten tämä Suomen jo varsin tiukka jäsenyys Natoon vaikuttaa sinun jokapäiväiseen elämään? Ilmeisesti ei juuri mitenkään, kun et asiaa edes huomaa, tai tajua. "

        Miten helvetissä Nato-yhteensopivuuden järkkääminen, osallistuminen Nato-harjoituksiin ja operaatioihin, sekä selvät yhteistoiminnan viitteet on sinulta mennyt ohi??? Et siis seuraa uutisia, tai et tajua, mitä siellä kerrotaan. Syy on lähinnä omasi, jos et älyä missä oma maasi milloinkin menee. Itse ainakin olen nämä asiat kuullut ja lukenut monestakin tiedotusvälineestä. Tietoa tulee vaikka mistä lähteestä...

        Esim. Siivet lehdessä oli juttu Baltian ilmapuolustuksesta, jota siis hoitaa Nato-maat vuoronperään. Siinä mainittiin että saksalainen Eurofighter-pari lähti tunnistamaan Suomenlahdella seikkaillutta venäläistä sotilaskonetta ja että saksalainen lentäjä paloi halusta mennä häätämään venäläistä Su-27 konetta uudenkarhealla Eurofighterillaan hitoille, mutta Naton tulenjohtokeskus käski hänet takaisin, koska suomalainen Hornet-pari oli jo tunnistanut ja kuvannut kohteen Porvoon edustalla hetkeä aiemmin ja varmistaneet sen että se pysyy kansainvälisellä alueella. Saksalaispilottia harmitti, ettei päässyt häätämään venäläiskonetta.

        Mitä tämä kertoo? Minulle se kertoo ainakin sen että Suomen ilmapuolustuksella ja Naton ilmapuolustuksella on reaaliaikainen yhteys toisiinsa ja tunnistuslennotkin tapahtuvat ainakin jossain määrin yhteistoimintana Naton kanssa.

        Pitää osata lukea mediaa ja ymmärtää siellä olevia tietoja.

        Mielestäni tässä ei ole kyllä mitään maanpetosta, vaan järkevää ja toimivaa yhteistoimintaa. Maanpetosta olisi ajaa venäläisten etuja tässä asiassa ja olla tekemättä hedelmällistä yhteistyötä Naton ja Pohjoismaiden kanssa.

        Omasta näkökannastasi varmaan tuokin esimerkki on maanpetosta, mutta minun näkökannastani ei. Linnaan en kylläkään sinua ole passittamassa, enkä edes aio haukkua sinua eriävästä mielipiteestäsi, kun vapaassa länsimaassa on mielipiteille tilaa ja niistä ei joudu kuseen, kuten esim Venäjällä joutuu :)


      • -masson
        vhgvjhv kirjoitti:

        Miten helvetissä Nato-yhteensopivuuden järkkääminen, osallistuminen Nato-harjoituksiin ja operaatioihin, sekä selvät yhteistoiminnan viitteet on sinulta mennyt ohi??? Et siis seuraa uutisia, tai et tajua, mitä siellä kerrotaan. Syy on lähinnä omasi, jos et älyä missä oma maasi milloinkin menee. Itse ainakin olen nämä asiat kuullut ja lukenut monestakin tiedotusvälineestä. Tietoa tulee vaikka mistä lähteestä...

        Esim. Siivet lehdessä oli juttu Baltian ilmapuolustuksesta, jota siis hoitaa Nato-maat vuoronperään. Siinä mainittiin että saksalainen Eurofighter-pari lähti tunnistamaan Suomenlahdella seikkaillutta venäläistä sotilaskonetta ja että saksalainen lentäjä paloi halusta mennä häätämään venäläistä Su-27 konetta uudenkarhealla Eurofighterillaan hitoille, mutta Naton tulenjohtokeskus käski hänet takaisin, koska suomalainen Hornet-pari oli jo tunnistanut ja kuvannut kohteen Porvoon edustalla hetkeä aiemmin ja varmistaneet sen että se pysyy kansainvälisellä alueella. Saksalaispilottia harmitti, ettei päässyt häätämään venäläiskonetta.

        Mitä tämä kertoo? Minulle se kertoo ainakin sen että Suomen ilmapuolustuksella ja Naton ilmapuolustuksella on reaaliaikainen yhteys toisiinsa ja tunnistuslennotkin tapahtuvat ainakin jossain määrin yhteistoimintana Naton kanssa.

        Pitää osata lukea mediaa ja ymmärtää siellä olevia tietoja.

        Mielestäni tässä ei ole kyllä mitään maanpetosta, vaan järkevää ja toimivaa yhteistoimintaa. Maanpetosta olisi ajaa venäläisten etuja tässä asiassa ja olla tekemättä hedelmällistä yhteistyötä Naton ja Pohjoismaiden kanssa.

        Omasta näkökannastasi varmaan tuokin esimerkki on maanpetosta, mutta minun näkökannastani ei. Linnaan en kylläkään sinua ole passittamassa, enkä edes aio haukkua sinua eriävästä mielipiteestäsi, kun vapaassa länsimaassa on mielipiteille tilaa ja niistä ei joudu kuseen, kuten esim Venäjällä joutuu :)

        ”jossain määrin yhteistoimintana Naton kanssa.”

        - on eriasia, kuin seuraava viesti jossa oli:

        ”Suomi jo melkopitkälle kuuluu Natoon. Natosta on siksi turha oikeastaan väitellä, koska liittyminen siihen alkoi jo vuonna 1992, jolloin periaatepäätökset Natoon liittymiseen johtavaan kehitykseen tehtiin ja kaikki on sen jälkeen mennyt tuon suunnitelman mukaan. Suomi jo melkopitkälle kuuluu Natoon. Natosta on siksi turha oikeastaan väitellä, koska liittyminen siihen alkoi jo vuonna 1992, jolloin periaatepäätökset Natoon liittymiseen johtavaan kehitykseen tehtiin ja kaikki on sen jälkeen mennyt tuon suunnitelman mukaan.”

        SUOMI EI OLE NATON JÄSEN, EIKÄ SUOMESTA TULE TEHDÄ SELLAISTA!

        -masson

        http://www.saul-masson.info


      • Mitä tämä on?
        vhgvjhv kirjoitti:

        Miten helvetissä Nato-yhteensopivuuden järkkääminen, osallistuminen Nato-harjoituksiin ja operaatioihin, sekä selvät yhteistoiminnan viitteet on sinulta mennyt ohi??? Et siis seuraa uutisia, tai et tajua, mitä siellä kerrotaan. Syy on lähinnä omasi, jos et älyä missä oma maasi milloinkin menee. Itse ainakin olen nämä asiat kuullut ja lukenut monestakin tiedotusvälineestä. Tietoa tulee vaikka mistä lähteestä...

        Esim. Siivet lehdessä oli juttu Baltian ilmapuolustuksesta, jota siis hoitaa Nato-maat vuoronperään. Siinä mainittiin että saksalainen Eurofighter-pari lähti tunnistamaan Suomenlahdella seikkaillutta venäläistä sotilaskonetta ja että saksalainen lentäjä paloi halusta mennä häätämään venäläistä Su-27 konetta uudenkarhealla Eurofighterillaan hitoille, mutta Naton tulenjohtokeskus käski hänet takaisin, koska suomalainen Hornet-pari oli jo tunnistanut ja kuvannut kohteen Porvoon edustalla hetkeä aiemmin ja varmistaneet sen että se pysyy kansainvälisellä alueella. Saksalaispilottia harmitti, ettei päässyt häätämään venäläiskonetta.

        Mitä tämä kertoo? Minulle se kertoo ainakin sen että Suomen ilmapuolustuksella ja Naton ilmapuolustuksella on reaaliaikainen yhteys toisiinsa ja tunnistuslennotkin tapahtuvat ainakin jossain määrin yhteistoimintana Naton kanssa.

        Pitää osata lukea mediaa ja ymmärtää siellä olevia tietoja.

        Mielestäni tässä ei ole kyllä mitään maanpetosta, vaan järkevää ja toimivaa yhteistoimintaa. Maanpetosta olisi ajaa venäläisten etuja tässä asiassa ja olla tekemättä hedelmällistä yhteistyötä Naton ja Pohjoismaiden kanssa.

        Omasta näkökannastasi varmaan tuokin esimerkki on maanpetosta, mutta minun näkökannastani ei. Linnaan en kylläkään sinua ole passittamassa, enkä edes aio haukkua sinua eriävästä mielipiteestäsi, kun vapaassa länsimaassa on mielipiteille tilaa ja niistä ei joudu kuseen, kuten esim Venäjällä joutuu :)

        Ensinnäkin Nato vaatii, että enemmistö Kansasta, kannattaa Natoon liittymistä. Enemmistö Suomessa vastustaa Natojäsenyyttä. Miten me voimme silloin olla Natojäseniä ja miksi täällä on tämä keskustelupalsta ”Pitäisikö Suomen liittyä Natoon”.

        Mikä kiire sinne Natoon sitten on, jos olemme jo Natossa?

        Tämä on taas uusi Natokaartin häikäilemätön tapa päästä päämääräänsä.

        Tässä nyt kaikki ei loksahda kohdalleen.


      • hvhvh kirjoitti:

        Niin eli kaikki ryssien ja ählyjen asioita ja etuja ajaneet kommarit ja muut naivit päättäjämme voi heittää siis maanpetoksesta linnaan...

        "Niin eli kaikki ryssien ja ählyjen asioita ja etuja ajaneet kommarit ja muut naivit päättäjämme voi heittää siis maanpetoksesta linnaan..."

        -Ei pelkästään.

        Et ehkä tajuaa, ketkäs tässä on nationalisteja ja ketkä Angloamerikkalaisten kolmas kolona.

        Eurooppalaisen nationalistin ei pidä digata jenkeistä ja se ei tarkoita, että pitäisi digata silti ryssistä!

        Israel ja Angloamerikkalaiset hierovat vain käsiään, kun ne laittaa eurooppalaiset sotimaan sotkujensa tähden. Se ei nyt vain valitettavasti käy päinsä.

        Rooseveltistä lähtien Yhdysvaltain presidentit ovat vakuuttaneet äänestäjilleen eristäytymispolitiikan puolesta, niin Bush nuorempikin, mutta kävi aivan toisinpäin.

        Yhdysvalloissa parasta ovat ne jotka kannattavat eristäytymispolitiikkaa niin paljon, että pitävät sanansa vaalienkin jälkeen. Eli marginaali republikaanien oikealta siiveltä olematta kuitenkaan Neokonservatiiveja tippaakaan, sillä niitä minä inhoan kaikkein eniten.

        Neokonservatismi on yhtä vaarallinen ryhmittymä, kun kommunistit. Sotilaallista isolationismia on tuettava, maksimissaan nykyaikana Eurooppa yhtenä osayksikkönä ja järjestönä, Pohjois- Amerikan Yhdysvaltojen , Kanadan ja ehkä Britanniaan omana organisaationa. Britit lienevät tervetulleita niin Angloamerikkalaiseen liitoon, kuin myös Mannereurooppalaiseen ja Pohjoismaiseen sotilasliittoon.

        Olen sotilasasioissa Kansallismielinen, jolle nykyisessä maailmassa sopii eurooppalainen yhteistyö, mutta sen sijaan ei sovi Euroopan ulkopuoliset kumppanit, varsinkin jos ja kun ne ovat muita dominoivia voimia Natossa.

        Olen myös vahvan Presidentin kannattaja, joka on todella Johtaja. Heikko Presidentti, on Kokoomuksen mukaan "Länsimaista". Ainakin USA:N presidentti omine hallituksineen on vahvat Presidentinvaltuudet. Nämä lienevät Kokoomuksen vallankumouksellisten harrastamaa valhe propagandaa. Kuten ennen ei armeijaan käytännössä otettu kommunistitaustaisia henkilöitä töihin, samaa pitäisi nyt harkita Kokoomuslaisia ajatellen.

        -masson.

        http://www.saul-masson.info


      • >>> Karoliina
        vhgvjhv kirjoitti:

        Miten helvetissä Nato-yhteensopivuuden järkkääminen, osallistuminen Nato-harjoituksiin ja operaatioihin, sekä selvät yhteistoiminnan viitteet on sinulta mennyt ohi??? Et siis seuraa uutisia, tai et tajua, mitä siellä kerrotaan. Syy on lähinnä omasi, jos et älyä missä oma maasi milloinkin menee. Itse ainakin olen nämä asiat kuullut ja lukenut monestakin tiedotusvälineestä. Tietoa tulee vaikka mistä lähteestä...

        Esim. Siivet lehdessä oli juttu Baltian ilmapuolustuksesta, jota siis hoitaa Nato-maat vuoronperään. Siinä mainittiin että saksalainen Eurofighter-pari lähti tunnistamaan Suomenlahdella seikkaillutta venäläistä sotilaskonetta ja että saksalainen lentäjä paloi halusta mennä häätämään venäläistä Su-27 konetta uudenkarhealla Eurofighterillaan hitoille, mutta Naton tulenjohtokeskus käski hänet takaisin, koska suomalainen Hornet-pari oli jo tunnistanut ja kuvannut kohteen Porvoon edustalla hetkeä aiemmin ja varmistaneet sen että se pysyy kansainvälisellä alueella. Saksalaispilottia harmitti, ettei päässyt häätämään venäläiskonetta.

        Mitä tämä kertoo? Minulle se kertoo ainakin sen että Suomen ilmapuolustuksella ja Naton ilmapuolustuksella on reaaliaikainen yhteys toisiinsa ja tunnistuslennotkin tapahtuvat ainakin jossain määrin yhteistoimintana Naton kanssa.

        Pitää osata lukea mediaa ja ymmärtää siellä olevia tietoja.

        Mielestäni tässä ei ole kyllä mitään maanpetosta, vaan järkevää ja toimivaa yhteistoimintaa. Maanpetosta olisi ajaa venäläisten etuja tässä asiassa ja olla tekemättä hedelmällistä yhteistyötä Naton ja Pohjoismaiden kanssa.

        Omasta näkökannastasi varmaan tuokin esimerkki on maanpetosta, mutta minun näkökannastani ei. Linnaan en kylläkään sinua ole passittamassa, enkä edes aio haukkua sinua eriävästä mielipiteestäsi, kun vapaassa länsimaassa on mielipiteille tilaa ja niistä ei joudu kuseen, kuten esim Venäjällä joutuu :)

        Esim. Siivet lehdessä oli juttu Baltian ilmapuolustuksesta, jota siis hoitaa Nato-maat vuoronperään. Siinä mainittiin että saksalainen Eurofighter-pari lähti tunnistamaan Suomenlahdella seikkaillutta venäläistä sotilaskonetta ja että saksalainen lentäjä paloi halusta mennä häätämään venäläistä Su-27 konetta uudenkarhealla Eurofighterillaan hitoille, mutta Naton tulenjohtokeskus käski hänet takaisin, koska suomalainen Hornet-pari oli jo tunnistanut ja kuvannut kohteen Porvoon edustalla hetkeä aiemmin ja varmistaneet sen että se pysyy kansainvälisellä alueella. Saksalaispilottia harmitti, ettei päässyt häätämään venäläiskonetta.

        => Mikä on "tulenjohtokeskus"? Uskoisin, että on olemassa sotilaslennonjohtoa, mutta ei tulenjohtokeskusta. Kuulostaa tykistöltä. Lisäksi tarina lienee jokin urbaanilegenda. Ei Merkel anna lentäjäpoikien pilata maakaasuliiketoimintaa.

        Mitä tämä kertoo? Minulle se kertoo ainakin sen että Suomen ilmapuolustuksella ja Naton ilmapuolustuksella on reaaliaikainen yhteys toisiinsa ja tunnistuslennotkin tapahtuvat ainakin jossain määrin yhteistoimintana Naton kanssa.

        => Tämä kertoo sitä, että Suomen ilmavoimissa on venäjänkielentaitoisia henkilöitä ja että venäläisen lento sovittiin venäläisten kanssa kansalllisosialisteja Liettuasta vaivaamatta.

        Pitää osata lukea mediaa ja ymmärtää siellä olevia tietoja.

        => Pitääkö ymmärtää oikeinkin?


    • haamu.

      Elikkä eiköhän katkaista tämä jonninjoutava keskustelu tähän, koska ilmeisesti kukaan ei huomaa, tai tajua minkälaisiin rakennemuutoksiin Suomen Kokoomuslaiset poliitikot ovat jo ryhtyneet.

      Kyllähän tuleva Kokoomusvetoinen hallitus ja presidentti tietävät mikä on Suomen puolustusvoimien tuleva linja ja osaavat tästä asiasta päättä täysin ilman demokratiaa.

      Vai kuinka?

    • Putkaan vaan!

      ei niitä kukaan enää äänestä, sen jälkeen kun heidän todelliset tavoitteensa paljastuvat.

    • Jos ei ole varaa

      ei ole varaa pitää joukkoja Afganistanissa, puhumattakaan, että olisi varaa antaa sinne noin vain 100 000 kpl rynnäkkökivääreitä tai suunnitella 35-f koneiden hankintoja, tai maksaa vuokraa USA:laisinta suurista kuljetuskoneista. Näihin on varaa, jotka jollain tavoin ovat USA-peräistä. Mistä tämä johtuu? Kun ollaan Natossa, niin silloin valtion rahahanat on täysillä auki ja on varaa ihan mihin vaan, mutta nyt taktikoidaan, ettei mihinkään ole varaa. Onko siis tarkoitus vetää jalkojemme alta pois koko Suomenvaltio, niin ettemme sitä edes huomaa??

      Laittomuudesta tehdään laillista, sillä "ei ole varaa."

      Meillä on täysin kelvoton poliittinen kerma. Hapanta ja suurissa klimpeissä.

      "Niin ja mihinkään laajoihin kertausharjoituksiin ei ole varaa."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      60
      1565
    2. 43
      944
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      68
      911
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      899
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      849
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      41
      788
    7. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      54
      787
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      765
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      742
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      692
    Aihe