Vaikeaan rakastutaan

onko näin ?

Miehet väittävät, että eivät halua "vaikeita" naisia, inhoavat kaikenlaisia draamakuningattaria, ja eivätkä pidä siitä, että nainen "testaa" heitä ja että he inhoavat kaikenlaista näyttelemistä ja pelaamista...


Mutta sitten kuitenkin. Miksi tällaisiin naisiin kaikki miehet vaikuttavat aina rakastuvan ja ovat valmiita hyppäämään naisen joka oikun mukaan. Valittavat kyllä selän takana, että miksi naiset ovat hankalia, mutta sitten ei se mukava ja reilusti kohtelevakaan nainen kelpaa, kun "Se on niin tylsä ja ei ole tarpeeksi haasteellinen"

Siis, ei se minua haittaa, että miehet haluavat hankalia ja haasteellisia naisia (Olisin itsekin, mutta en osaa). Mutta kun sitä sanotaan yhtä ja tehdään toista ja mikään ei kelpaa, niin eihän tässä taida kohta enää mikään kelvata.

47

344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vapaa sinkku M

      Viimeinen vastaus sulle kun ehdin lukaista sun viestin

      Uskoisin että se johtuu siitä että toisaalta toinen tuntuu haasteelliselta sekä siitä että jotenkin kun esimerkiksi mies tai nainen tuntuu "vaikealta" niin silloin toisesta saa salaperäisemmän vaikutelman.

      Tähän voi liittyä myös kuvitelma että sekä toisella että itsellä on enemmän "tunteet pelissä" sekä välissä on "ääneen sanomatonta intohimoa".

      Jotenkin meidän aivot toimii sillä tavoin että vihjailu toimii paremmin usein näissä asioissa kuin suora avoimuus ja rehellisyys. Ehkä se tulkitaan seksuaaliseksi viestinnäksi jos toinen on vähän hankala.

      Esimerkkinä eräs nainen joka oli minun puolestani kiinnostava jo alunperin, mutta hänen käytöksensä sai minut tietyllä tavalla hullaantumaan koska se oli niin "epätasaista". Lopulta hän torjui minut, mutta hänen käytöksensä jatkui samanlaisena.
      Tietoisella tasolla toki ymmärsin ettei häntä kiinnosta mutta aivot taistelivat pitkään tuota vastaan koska hänellä oli tapana käyttäytyä tavalla jota ei voi kutsua ihan normaaliksi kanssakäymiseksi.

      Ehkä kyse on vaan siitä että koukutumme johonkin "mysteeriin" jonka aivot tulkitsevat mielenkiinnoksi ja seksuaalisesti kiinnostavaksi vaikka todellisuudessa toinen on vain hankala tai epäselvä.

      Salaperäisyys kiehtoo meitä ja voi koukuttaa meidät johonkuhun.

      Tähän verrattuna haasteeton ilmiselvä nainen tuntuu varmaankin tylsältä.
      Mutta ei siinä mitään, samaa tapahtuu myös miehille ja olen huomannut kuinka oma käytökseni tuossa avoimuus-salaperäisyys suhteessa vaikuttaa naisen kiinnostukseen.

      • ap.

        Lisäänpä vielä, että omassa tapauksessani on vielä kyse siitä, että en osaa olla ainakaan sellaisella "oikealla tavalla" haasteellinen ja hankala. Siis jos minä yritän jotain sellaista, niin mies tulkitsee sen niin, että en ole kiinnostunut hänestä ja lähtee tiehensä. Eli minulta puuttuu taito lähettää samaan aikaan monenlaista viestiä.

        Osaan olla hyvää juttuseuraa, osaan olla hauska, ja osaan olla ystävällinen, mutta kun kyseeseen tulee kaikenlainen keimailu, flirttailu ja taidot pyörittää miehiä pikkusormen ympärille, mitkä muilta naisilta sujuvat, niin minä luovutan, kun en vaan osaa


      • Vapaa sinkku M
        ap. kirjoitti:

        Lisäänpä vielä, että omassa tapauksessani on vielä kyse siitä, että en osaa olla ainakaan sellaisella "oikealla tavalla" haasteellinen ja hankala. Siis jos minä yritän jotain sellaista, niin mies tulkitsee sen niin, että en ole kiinnostunut hänestä ja lähtee tiehensä. Eli minulta puuttuu taito lähettää samaan aikaan monenlaista viestiä.

        Osaan olla hyvää juttuseuraa, osaan olla hauska, ja osaan olla ystävällinen, mutta kun kyseeseen tulee kaikenlainen keimailu, flirttailu ja taidot pyörittää miehiä pikkusormen ympärille, mitkä muilta naisilta sujuvat, niin minä luovutan, kun en vaan osaa

        Ihan samoja ongelmia on minullakin vaikka osaankin flirtata. Lueppa tuo minun markkinointi-ketjuni.

        Uskon että ne ongelmat ovat juuri sillä osastolla.

        Hyvää jatkoa vain, poistunen palstalta.


    • öhköhkölh

      "Siis, ei se minua haittaa, että miehet haluavat hankalia ja haasteellisia naisia (Olisin itsekin, mutta en osaa)"

      Älä nyt itseäsi enempää mainosta, kun alkaa seisomaan. Ujosta kiltistä naisesta minä haaveilen.

      • ap.

        Nyt täytyy tuottaa pettymys, sillä en minä nyt niin erityisen ujo ja kiltti ole. Siis sellaista ihmistyyppiä, joka antaa joka asiassa periksi ja muiden jyrätä ylitseen


    • hfkdhgkgf

      Miehet haluaa kaunista ja kiinnostavaa naista. Jos siinä tulee jotain haasteellisuutta tai draamakuningatarta mukana, niin sen kanssa sitten eletään, tai suhde gosahtaa jossain vaiheessa kun jonkun sietokynnys ylittyy.

      • Juuri näin

        Kaunis ja kiinnostava on usein 'haasteellinen' = ei halua jokaista vastaantulijaa


    • öppoky

      Ruman on oltava kiltti ja nöyrä, kaunis saa olla hieman vaikeakin.

      • r.uma N

        Kauniille naiselle annetaan paljon anteeksi. Töissäkin ne saa
        yleensä lusmuilla, rumemmat naiset saa tehdä enemmän.
        Kauniit vaan lörpöttelee ja kikattelee pomojen kanssa.


    • .............

      Nainen jolle kelpaa kuka tahansa mies ei herätä kunnioitusta tai mielenkiintoa. Liika takertuminen on myös epämiellyttävää. Naisen tulee olla sopivan itsenäinen, sellainen jolla on oma arvo itsessään eikä heittäydy mieheen kuin pelastusrenkaaseen.

      Toisaalta taas nainen joka oikuttelee ja leikkii tahallisen vaikeaa on rasittava, ja täytyy olla todella kaunis ja mielenkiintoinen tapaus että sellaista jaksaa.

    • No tuo ei pidä mun kohdalla paikkaansa. En halua missään tapauksessa vaikeaa naista. Kyllä mä huolin ennemmin mukavan ja hyvin kohtelevan naisen. Tosin pääasia on kyllä siinä miten hyvin tulee toimeen ja onko hyvä olla yhdessä, jos nuo 2 asiaa täyttyy niin se on oikeastaan aivan sama muulle mun puolesta.

    • Cranky_geek

      Taidat sekoittaa vaikeuden ja salaperäisyyden. Nalkutus, riitely ja tunteilla leikkiminen eivät nappaa, mutta sopiva salaperäisyys naisessa on ehdotonta plussaa.

      Mua ei ainakaan kiinnosta mitkään ylimääräiset hankaluudet, vaan mukava ja sujuva yhdessä olo jossa molemmat saa olla luontevasti omana itsenään. Sellainen jonkinlainen salaperäisyys on mielenkiintoista, jossa oppi pikku hiljaa kaikkia pieniä juttuja naisesta ja varsinkin jos ne on jotenkin yllättäviä tiedonmurusia. Ei niitä nyt tarvi alkaa mitenkään varta vasten järjestämään, mutta sellainen sopiva siiman antaminen ja ikäänkuin "tiedon pihtaaminen" on toimii ainakin muhun.

      Tolla tavalla salaperäistä naista mä kutsuisin miellyttävällä ja mielenkiintoisella tavalla sopivan haasteelliseksi. Mut ehkä jotkut sitten kaipaa hirveetä draamaa, nalkutusta ja riitelyä. Mä oon jokusen kerran aikani kestettyäni pistäny tollasten syiden takia suhteen poikki.

      • SoffariSohvi

        Kyllä se menee niin, että jos käyttäydyt kuin Britney Spears tms, kundit käy aivan kuumana.
        Kiltti, tasapainoinen, toiset huomioiva, jää rannalle, vaikka kuinka olisi muutoin kaunis, fiksu ja mielenkiintoinen.


      • Cranky_geek
        SoffariSohvi kirjoitti:

        Kyllä se menee niin, että jos käyttäydyt kuin Britney Spears tms, kundit käy aivan kuumana.
        Kiltti, tasapainoinen, toiset huomioiva, jää rannalle, vaikka kuinka olisi muutoin kaunis, fiksu ja mielenkiintoinen.

        Niin no puhuin toki vaan omasta puolestani, mutta tuskin mä nyt lähellekään ainoa mies oon, jonka korvaan tuo jälkimmäinen nainen kuulostaa aikalailla täydelliseltä. :)


      • ..............
        SoffariSohvi kirjoitti:

        Kyllä se menee niin, että jos käyttäydyt kuin Britney Spears tms, kundit käy aivan kuumana.
        Kiltti, tasapainoinen, toiset huomioiva, jää rannalle, vaikka kuinka olisi muutoin kaunis, fiksu ja mielenkiintoinen.

        "kiltti, tasapainoinen, toiset huomioiva" = huonoitsetuntoinen, mielistelevä, takertuva, ei omia mielipiteitä tai ei ainakan uskalla sanoa niitä ääneen


      • Gordon Gekko
        Cranky_geek kirjoitti:

        Niin no puhuin toki vaan omasta puolestani, mutta tuskin mä nyt lähellekään ainoa mies oon, jonka korvaan tuo jälkimmäinen nainen kuulostaa aikalailla täydelliseltä. :)

        Et ole ainoa. Varsinkin jos lisätään vielä leikkimielinen ominaisuuksien listaan.


      • SoffariSohvi
        Gordon Gekko kirjoitti:

        Et ole ainoa. Varsinkin jos lisätään vielä leikkimielinen ominaisuuksien listaan.

        Olen noita kaikkia, myös leikkimielinen, se on tärkeä osa elämää, jo arjen jaksamisen kannaltakin.

        Itsetuntoni on hyvä, eikä minulla ole tarvetta tai halua olla kenenkään kynnysmattona.


      • Gordon Gekko
        SoffariSohvi kirjoitti:

        Olen noita kaikkia, myös leikkimielinen, se on tärkeä osa elämää, jo arjen jaksamisen kannaltakin.

        Itsetuntoni on hyvä, eikä minulla ole tarvetta tai halua olla kenenkään kynnysmattona.

        No lähdetään sitten kahville!


      • SoffariSohvi
        Gordon Gekko kirjoitti:

        No lähdetään sitten kahville!

        On erikoista, miten joidenkin mielissä kiltti on synonyymi huonolle itsetunnolle..
        Itse näen sen niin, että kun on terve itsetunto, ei ole tarvetta natkuttaaa tai pomottaa, voi olla oma itsensä, ja "uskaltaa" myös olla kiltti muille.

        Vaikka tuolle alemmalle tämä olisi kuulunut laittaa. Mutta ei taida olla keskustelevainen.

        Olen vapaa lähtemään kahveelle.


      • Gordon Gekko
        SoffariSohvi kirjoitti:

        On erikoista, miten joidenkin mielissä kiltti on synonyymi huonolle itsetunnolle..
        Itse näen sen niin, että kun on terve itsetunto, ei ole tarvetta natkuttaaa tai pomottaa, voi olla oma itsensä, ja "uskaltaa" myös olla kiltti muille.

        Vaikka tuolle alemmalle tämä olisi kuulunut laittaa. Mutta ei taida olla keskustelevainen.

        Olen vapaa lähtemään kahveelle.

        Olen ihan samaa mieltä tuosta, että jos on terve itsetunto, ei tarvitse painaa muita alaspäin; voi olla mukava heille.

        Asutko jossain Pirkanmaan suunnalla? Mitä ikäluokkaa olet?


      • Cranky_geek
        Gordon Gekko kirjoitti:

        Olen ihan samaa mieltä tuosta, että jos on terve itsetunto, ei tarvitse painaa muita alaspäin; voi olla mukava heille.

        Asutko jossain Pirkanmaan suunnalla? Mitä ikäluokkaa olet?

        Joo näytä sille, että tollasia sinkkunaisia viedään niin että hippulat vinkuu heti kunhan sijainnista saadaan vähänkään vihiä. :D


      • SoffariSohvi
        Gordon Gekko kirjoitti:

        Olen ihan samaa mieltä tuosta, että jos on terve itsetunto, ei tarvitse painaa muita alaspäin; voi olla mukava heille.

        Asutko jossain Pirkanmaan suunnalla? Mitä ikäluokkaa olet?

        Hki.. =I

        En tiedä, ovatko ihmiset täällä lyhytjänteisempiä kuin muualla Suomessa.. Olen huomaavinani eron joka kerran, kun hyppään junasta pois Helsingissä.
        Tampereelta olen lähtenyt toisenlaisesta maailmasta, ja heti kun täällä päässä on asemalaiturilla, on jo hirmuinen kiire ja hyörinä, se tarttuu.


      • Gordon Gekko
        SoffariSohvi kirjoitti:

        Hki.. =I

        En tiedä, ovatko ihmiset täällä lyhytjänteisempiä kuin muualla Suomessa.. Olen huomaavinani eron joka kerran, kun hyppään junasta pois Helsingissä.
        Tampereelta olen lähtenyt toisenlaisesta maailmasta, ja heti kun täällä päässä on asemalaiturilla, on jo hirmuinen kiire ja hyörinä, se tarttuu.

        No sitten on aika pitkä kahvittelumatka...

        Stadissa hyörinä on kyllä selvästi hektisempää kuin Hämeessä. Joskus se tuntuu ärsyttävältä, joskus piristävältä.


      • SoffariSohvi
        Gordon Gekko kirjoitti:

        No sitten on aika pitkä kahvittelumatka...

        Stadissa hyörinä on kyllä selvästi hektisempää kuin Hämeessä. Joskus se tuntuu ärsyttävältä, joskus piristävältä.

        Tavataan Hämeenlinnassa? :)
        En ole muuten Linnaakaan nähnyt aikoihin.

        Tykkään Hämeestä muutoinkin.
        Helsingin hyörinä ei ole kiva, kun on jatkuvaa, eikä valittavissa oleva asia. Kummasti siihen tottuu.
        Mutta mietin, siirtyykö sama hektisyys ihmissuhteisiin.


      • Gordon Gekko
        SoffariSohvi kirjoitti:

        Tavataan Hämeenlinnassa? :)
        En ole muuten Linnaakaan nähnyt aikoihin.

        Tykkään Hämeestä muutoinkin.
        Helsingin hyörinä ei ole kiva, kun on jatkuvaa, eikä valittavissa oleva asia. Kummasti siihen tottuu.
        Mutta mietin, siirtyykö sama hektisyys ihmissuhteisiin.

        En tiedä missä tavataan, vai tavataanko lopulta missään, mutta nyt täytyy lähteä lätkämatsia katsomaan kaverin luokse...

        Vaikutat mukavalta naiselta, voisin jatkaa juttua s-postissa: [email protected]


      • ap.

        Sehän siinä onkin, että minussa ei yksinkertaisesti ole mitään salaperäistä ja erikoista. Olen tavallinen nainen joka käy tavallisessa työssä ja elää muutenkin tavallista elämää. Yritä nyt siinä sitten olla salaperäinen ja kiehtova, kun se oma elämä on suunnilleen yhtä jännittävä kuin lautasellinen kaurapuuroa.

        No jaa, ehkä sitä sitten pitäisi ruveta tekemään jotain hienoa, ja erikoista, että saisi itsestään salaperäisen ja tarpeeksi kiinnostavan.


      • --------------
        Gordon Gekko kirjoitti:

        En tiedä missä tavataan, vai tavataanko lopulta missään, mutta nyt täytyy lähteä lätkämatsia katsomaan kaverin luokse...

        Vaikutat mukavalta naiselta, voisin jatkaa juttua s-postissa: [email protected]

        GG on liian helppo. Ei tuollaista mieslutkaa huoli kukaan.


      • ofioia
        -------------- kirjoitti:

        GG on liian helppo. Ei tuollaista mieslutkaa huoli kukaan.

        Nussia kannattaa aina, kun on tilaisuus.


      • Kateus on
        -------------- kirjoitti:

        GG on liian helppo. Ei tuollaista mieslutkaa huoli kukaan.

        edelleen rumaa.
        Ja näkyy pitkälle.


      • Cranky_geek
        ap. kirjoitti:

        Sehän siinä onkin, että minussa ei yksinkertaisesti ole mitään salaperäistä ja erikoista. Olen tavallinen nainen joka käy tavallisessa työssä ja elää muutenkin tavallista elämää. Yritä nyt siinä sitten olla salaperäinen ja kiehtova, kun se oma elämä on suunnilleen yhtä jännittävä kuin lautasellinen kaurapuuroa.

        No jaa, ehkä sitä sitten pitäisi ruveta tekemään jotain hienoa, ja erikoista, että saisi itsestään salaperäisen ja tarpeeksi kiinnostavan.

        Ei tarvitsekaan olla. Suurin osa on ihan tavallisia ja elää tavallista elämää. Ei kyse olekaan siitä että tarvitsisi olla joku mieletön mysteeri nainen, vaan siitä että ei paljasta itsestään heti kaikkea. Tällöin mielenkiinto pysyy jotenkin vielä paremmin yllä, kun tuntuu että on niin paljon kaikkea mitä ei vielä tiedä naisesta vaikka haluaisi tietää. Toisaalta ei saa itsekään olla yli innokas, vaan joutuu malttamaan mielensä ja samalla siinä tunteetkin syvenee pikku hiljaa kun tutustutaan.

        Vähän vaikea tota on selittää, mutta tollasia oon vaan joskus miettiny omalla kohdallani. Ei noiden asioiden tarvitse olla mitenkään sinänsä ihmeellisiä. Tärkeintä on se ainutlaatuinen persoonallisuus, joka niistä tiedonmurusista alkaa pikku hiljaa muodostumaan.

        ps. Syön muuten kaurapuuroa. :P Nyt on vaan pakko lähteä töihin. Aurinkoista alkavaa viikkoa, vaikka tuolla vähän synkältä näyttääkin tällä hetkellä. :)


    • sami-844

      Tapasin 22- vuotiaan naisen. Kasvot olivat nätit, häntä kuvailtaisiin hyvännäköiseksi, todella tumma ja ei yhtään suomalaisen näköinen, ei kuitenkaan mikään miss maailma.. vartalo oli kuin bikinimainoksesta ilman vaatteita.. nainen oli sairaanhoitaja ja vaikutti hyvin tasapainoiselta ja eli mukavaa elämää, hyvin naisellinen... kuitenkin hän aina sanoi olevansa kiinnostunut minusta, käytös oli toista.. ei vastannut puheluihin, ei viesteihin mutta soitti aina jossain vaiheessa takaisin, hyvin ristiriitaista.. neljän kuukauden tapailun aikana ei koskaan ottanut itse ensin yhteyttä eikä kysynyt tavataanko, ei mitään.. silti minä YT:nä olin valloitettu.. joskus taas vastasi heti.. oli hyvin tietoinen maailmasta ja maailmanpolitiikasta, loistavaa juttuseuraa.. en ole koskaan tavannut ketään kuin hän, se nainen teki minut hulluksi! Samoin teki monta muuta miestä, lopulta tapasi erään joka kosi häntä 3kk jälkeen.. yhä ovat yhdessä. Harmi.

      • asdgsdagadsg

        jotkut naiset on niin tietoisia vallastaan että tykkää pyöritellä miehiä "varalla" - voi olla myös heikkoa itsetuntoa jos tarvitsee koko ajan jotain ihailijoita ympärilleen todisteeksi omasta kelpaamisestaan.


    • kokemusta on

      Olisko tässä se kyseessä, että jos nainen on tarpeeksi kaunis ja mies rakastuu häneen päätäpahkaa, niin mies on valmis mihin tahansa naisen vuoksi? Silloin nainen pyörittää miestä ihan miten päin vaan.

      Ihan vastaava ilmiö on naisillakin. Jotkut naisetkin rakastuvat renttumiehiin, jotka ovat heidän mielestään komeita. Rakastunut nainen antaa "Auervaaran" tehdä mitä haluaa, kunhan vain nainen saa pitää miehen edes jollakin tavoin.

      Usein tällaisissa suhteissa käy niin, että lyhyen kiihkeän intohimon jälkeen alkaa se, että viikossa suurin osa ajasta on enemmän tai vähemmän riitelyä tai mustasukkaisena kärvistelyä. kun tarpeeksi kauan katselee puolison omavaltaista käytöstä, niin se rakastunut, hyväksikäytetty puoliso sydän särkyneenä ottaa eron. Siinä seuraavassa suhteessa osaa sitten arvostaa tavallista tasaista arkea, jossa ei tarvitse koko ajan riidellä

      • epätasapainonen pari

        Tuollaisessa jaossa on "marttyyrin" ja "narsistin" roolit jaettu jo etukäteen.


    • Niinjoojust

      Hyvin moni mies olisi kiitollinen naisesta, joka ei ole vaikea draamakuningatar. Ongelma onkin siinä, että sinäkin luultavasti kiinnostut niistä miehistä, joilla on itsellään tuollainen draamaluonne ja siksi viihtyvät samanlaisten naisten seurassa. Sinuakaan ei siis taida kiinnostaa "tasainen" mies, vaan ne renttupojat saa sydämen läpättämään?

    • sir_eino

      Miehet vai pojat?

      Parikymppiset pojat seurustelevat ulkonäön kanssa. Nainen saa olla melkein millainen vaan jos on hyvännäköinen. Jossain vaiheessa myös muilla asioilla alkaa olla merkitystä, enemmänkin kun ulkonäöllä. Yleensä noi draamakuningattaret on sellaisia joilla on varaa. Kauniita. Mutta jos on huono luonne niin iän karttuessa flaksi vähenee koska miehet alkaa vaatia myös luonteelta jotain.

      No, samaahan ne naisetkin tekee. Joskus nuorena pärjäsi sillä että oli pitkä tukka, bändipaita ja nätti hymy. Nykyään pitää osata keskustellakin.

    • ilmeisesti,

      ajat takaa termiä tossukka/nössö/nynnykkä, jolla ei ole omaa tahtoa. Tätä tismalleen samaa asiaa tarkoittavat naiset sanomalla, ettei tahdo nössöä miestä.

      En tiedä kumpi on pahempi vaihtoehto: nössö, joka antaa toisen päättää ihan kaikesta, ei ikinä sano suoraan jos joku vituttaa vai toinen ääripää narsisti, joka haluaa päättää kaikesta, ei kuuntele toista eikä ole kiinnostunut toisesta aidosti, haluaa tyrannisoida.

      Paras ja ikävä kyllä harvinaisin vaihtoehto on lepsakka, hyväsydäminen, huumorintajuinen luonne yhdistettynä omiin mielipiteisiin, temperamentin nousuun jonkun ärsyttäessä -> puolustukseen, hyökkäykseen.

    • prioäög-o<sfhgv

      Toiset ajattelevat kesyttävänsä itselle ehkä seksuaalisesti mielenkiintoisen naisen. Toiset taas pysyvät kaukana ko. persoonasta.

    • tottaonjoo

      Paljon miehiä läpikäynyt nainen on usein taitava sängyssä. Siinä onkin kesyttämistä.

      • mikä riittää kenelle

        ai seksuaalisesti mielenkiintoinen on yhtä kuin paljon miehiä läpikäynyt. No eipä huolta. Rauhassa saa olla koska sängyssä taitavuus on vain päiväunissa.
        Muuten kyllä vaikeasti kesytettävissä.


      • Banzaiiii
        mikä riittää kenelle kirjoitti:

        ai seksuaalisesti mielenkiintoinen on yhtä kuin paljon miehiä läpikäynyt. No eipä huolta. Rauhassa saa olla koska sängyssä taitavuus on vain päiväunissa.
        Muuten kyllä vaikeasti kesytettävissä.

        Ymmärsin tästä ehkä puolet.


      • villeys näkyy
        Banzaiiii kirjoitti:

        Ymmärsin tästä ehkä puolet.

        Ei paineita olla mitään mitä ei ole.
        Joskus asiat loksahtaa kuin itsestään tekemättä mitään niin ihmeellistä. Tapahtumat soljuvat omalla painollaan. Ei kenelle tahansa tarkoitettu nainen. Nuorekas nainen.


      • truiitsss
        villeys näkyy kirjoitti:

        Ei paineita olla mitään mitä ei ole.
        Joskus asiat loksahtaa kuin itsestään tekemättä mitään niin ihmeellistä. Tapahtumat soljuvat omalla painollaan. Ei kenelle tahansa tarkoitettu nainen. Nuorekas nainen.

        Paljon miehiä läpiajanut nainen eli lutka. Ei kelpaa.


    • ES

      "Vaikea" ihminen? Minä erottaisin persoonan ja elämänkulun. Voi olla persoonana "helppo", esim. ei kiinnosta testailu ja pelaamiset, ei katso asioita vain omasta näkökulmasta, mutta elämä on voinut olla vaikea ja elämäntilanne on vaikea. Tai elämä on voinut sujua kitkatta ja haluaa olla pissisprinsessa. Tai on ollut helppo elämä ja on helppoluonteinen. Tai mikä pahinta, on ollut vaikeaa, se on rajanut ennemmin kuin avartanut ja on luonteeltaan vaikea.

      Mielestäni kuulun eka ryhmään. Olen usein miettinyt että olisi minulle helpompaa jos olisin luonteeltani "haastavampi" eli vaativampi, päällekäyvämpi, äänekkäämpi jne. Siis näkyvämpi. Miehet huomaisivat ja siten tykkäisivät.

    • Ei todellakaan

      Osaatko olla helppo ja tuoda itseä miehen tykö? Itsä syttää enemmän helpo kuin vaikea.

    • jackaroo

      En kyllä oikein usko tuota aloittajan väitettä että miehet rakastuisivat "vaikeisiin" naisiin. Tosin en ole koskaan ollut rakastunut, joten ehkä minulla ei vain ole vertailupohjaa tässä asiassa.

      Itse olen ainakin sen verran "kiltti" ja "arka" että jättäisin kyllä koko homman kesken jos nainen olisi vaikeasti lähestyttävä tai pelaisi minulla jotain ihmeen peliä, eli minulle liian haasteellinen. Ehkä sitä lähestyisi innokkaammin noita haasteellisempia naisia jos olisi paljon nykyistä enemmän kokemusta. Lapsena se 3 metrin lumikasan päälle kiipeäminen oli varmasti ihan jännittävää, mutta ei se varmaan enää siltä samalta tunnu aikuisena, ei varsinkaan jos sitä on kiivennyt Mount Everestille.

      Mutta minusta tuo "miehet haluavat haasteellisia naisia" väite on samaa sarjaa tuon "naiset haluavat renttumiehiä" väitteen kanssa. Eli pelkää tyhjää puhetta, mutta meidän jokaisen lähipiiristä löytyy varmasti sen verran noita väitteitä tukevia tapauksia ettei noita voi kukaan meistä ihan täysin kumota.

    • Päätös

      Minä olen huomannut sellaisen ilmiön, että muutamia vuosia sitten, kun itsessä ei vielä ollut eron jäljiltä kykyä sitoutua ja sitä halusi vain elää ja nauttia elämästä, niin silloin löytyi niitä sitoutumiskykyisiä ja kunnollisia miehiä, jotka olivat valmiita tekemään ihan mitä tahansa minut pitääkseen. En siis tarkoita, että olisin mitään kevyitä ihmissuhteita tuolloinkaan etsinyt tai ketään "pyörittänyt", mutta suhteellisen sosiaalista elämää elin ja helposti ihmisiin tutustuin. Ehkä liikaa kiltteyttä ja tahdottomuutta oli sitten se, että ei tarpeeksi napakasti aina osannut määritellä tuttavuutta päättyneeksi, jos toinen alkoi liian vahvasti olla kiinnostunut.

      Nyt kun itse on vakaampi ja haluaa ihan oikean ihmissuhteen, niin ihmisiin kyllä edelleen tutustuu ja niitä pohdintoja siitä voisiko kyseinen ihminen olla juuri se "oikea" kyllä syntyy, mutta nyt nämä miehet tuntuvat olevan enemmänkin juuri niitä "renttuja", jotka mielellään nojailisivat minuun hetken, mutta kovin vastavuoroista suhdetta en heidän kanssaan kyllä varmasti pystyisi rakentamaan. Toki en varmasti itsekkään mikään superhelppo tuttavuus kaikessa itsenäisyydessäni ole, mutta varmasti en ainakaan haastavampi kuin vielä muutama vuosi sitten. Nyt toki osaan paremmin määritellä sen, mitä itse haluan ja yleensä nuo "renttu" suhteet saavat jäädä ihan alkututtavuuteen, koska tiedän haluavani muuta. Toki en nyt heti ensikontaktissa ketään "rentuksi" leimaa, mutta nopeasti se tulee näkyviin vuorovaikutuksessa ja yhteydenpidossa, jos tuttavuudesta ja tutustumisesta sellainen tietynlainen vastavuoroisuus puuttuu. Yleensä myös tuon asian vastapuolelle ilmaisen omana tunteenani. Lähinnä siis muotoilen kokevani, ettei tuttavuus ole ihan sitä, mitä toivon ja annan vastapuolelle mahdollisuuden korjata käsitykseni asiasta. Tässä vaiheessa toivon selviävän sen onko kyse sellaisista hetkellisistä haavoista vai siitä, että henkilö lähinnä etsii ihmistä täyttämään niitä omia toiveitaan, muttei aiokaan itse hirveästi tuttavuuteen sijoittaa. Jos kyse on jälkimmäisestä, niin harvemmin ihmistä saa edes keskustelemaan asiasta. Ja toki en ketään "rentuksi" nimittele tai kenellekkään mitään rikkinäisyyttä tai sitoutumiskyvyttömyyttä määrittele. Mutta se varovaisuuteni ja pohtivuuteni kyllä nopeasti nuo "rentut" karsii ja siksi sitä hitaasti etenemistä harjoitan ja muillekin suosittelen.

      Olenkin miettinyt, että onko tuossa ilmiössä kyse siitä, että ihmiset etsivät sitä vastapariaan vähän niiden omien "risaisuuksiensa" ja haavojensa mukaan. Vaiheessa, missä itse tiedostin, että olen vielä liian hajanainen ihmissuhteeseen, vetosin ihmisiin, jotka halusivat hoivata ja pitää huolta. Nyt kun olen ehyempi ja uskon, että minulla olisi oikeasti ihmissuhteeseen jotakin annettavaa, mutta toisaalta taas myös kykyä toivoa siltä ihmissuhteelta enemmän, niin vedänkin puoleeni ihmisiä, jotka sitä minun hoivaani ja tukeani haluaisivat, mutta heistä taas ei vielä ole siihen tasapainoiseen ja vastavuoroiseen ihmissuhteeseen lähtemään. Tosin he eivät kyllä tunnu tuota asiaa juurikaan pohtivan....kuten itse hyvinkin avoimesti aikoinaan tein.

      Lähinnä tässä siis pohdin, että onko tuossa "vaikea nainen"/"renttu mies" -kliseessä kyse enemmänkin jostakin tuollaisesta ilmiöstä. Sellainen aikuinen ja vakaa ihminen vetää puoleensa ihmistä, joka hiukan lapsen tavoin sitä hoivaa ja tukea tarvitsee...tai jonkinlaista pönkitystä omalle egolleen raadollisimmissa tapauksissa. Toisaalta se hoivan ja tuen tarve taas vetoaa tietyn tyyppisiin ihmisiin. Kyllähän ihan terveissäkin ihmissuhteissa ollaan tekemisissä tuollaisten ilmiöiden kanssa, mutta jonkinlainen tasapaino tuon asian kanssa löytyy, koska eihän ihmissuhdetta muuten jaksa.

      Mutta uskon kuitenkin, että ihan tasapainoisena ja sitoutumiskykyisenä ihmisenä minun on mahdollista sellainen sitoutumiskykyinen ja tasapainoinen ihminen löytää. Eli en aio tasapainottomaksi heittäytyä löytääkseni sen ihmissuhteen ;D. Mutta luultavasti siinä ihmisen rikkinäisyydessä kuitenkin on jotakin vetoavaa ja se liittyy tuohon haasteellisten/renttujen kiehtovuuteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      37
      1330
    2. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      60
      1269
    3. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      205
      1084
    4. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      63
      1045
    5. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      49
      1018
    6. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      123
      786
    7. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      57
      758
    8. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      144
      733
    9. Et uskaltaisi kuitenkaan nähdä enää

      Niin mitäpä sitä enää vatkaamaan.
      Ikävä
      52
      711
    10. Voi että, kaikki on nyt ohi

      Aijon nyt unohtaa kaiken. Morjes. Mieheltä
      Ikävä
      59
      687
    Aihe