Mikähän mahtaa olla lihaliemikuutioiden säilyvyys?
Kuvittelin niiden pysyvän käyttökelpoisina vuosiakin - nyt ostetun paketin eräpäivä tulee kuitenkin vastaan jo 2 kk kuluttua.
Lihaliemikuutioista
9
12130
Vastaukset
- keittäjä
Sen tiedän, että liha-,kasvis-ja kalaliemikuutiot PITÄÄ SÄILYTTÄÄ JÄÄKAAPISSA!
-eiköhän ne ole vähän aikaa vielä käyttökelpoisia eräpäivänkin jälkeen.- höhhöh
Joo - jääkaapissahan ne on kaupassakin. ;-)
Jos niitä pitäisi säilyttää jääkaapissa, niin olisi se pakkauksessa kerrottu. Tietenkin se pidentää säilyvyyttä, mutta enpä ole huomannut tarpeelliseksi. - xxx
höhhöh kirjoitti:
Joo - jääkaapissahan ne on kaupassakin. ;-)
Jos niitä pitäisi säilyttää jääkaapissa, niin olisi se pakkauksessa kerrottu. Tietenkin se pidentää säilyvyyttä, mutta enpä ole huomannut tarpeelliseksi.Pakkauksessa lukee ainakin meillä että säilyy parhaiten viileässä ja toisessa merkissä että säilytys kuivassa ja viileässä. Eli eiköhän tuo viileä tarkoittane jotain muuta kuin huoneenlämpöä. Itse en ole kuitenkaan aiemmin ole tästä ollut tietoinen ja olen säilyttänyt huoneenlämmössä. Hyvin ovat olleet syötäviä vielä pitkälti viimeisen käyttöpäivän jälkeenkin. Tiedä häntä sitten. Nyt laitoin kuitenkin jääkaappiin kun kerran pakkauksessa niin sanotaan. Ei kai se jääkaappi haittaakaan tee.
- Julle
xxx kirjoitti:
Pakkauksessa lukee ainakin meillä että säilyy parhaiten viileässä ja toisessa merkissä että säilytys kuivassa ja viileässä. Eli eiköhän tuo viileä tarkoittane jotain muuta kuin huoneenlämpöä. Itse en ole kuitenkaan aiemmin ole tästä ollut tietoinen ja olen säilyttänyt huoneenlämmössä. Hyvin ovat olleet syötäviä vielä pitkälti viimeisen käyttöpäivän jälkeenkin. Tiedä häntä sitten. Nyt laitoin kuitenkin jääkaappiin kun kerran pakkauksessa niin sanotaan. Ei kai se jääkaappi haittaakaan tee.
Viileä ei tarkoita jääkaappia. Se tarkoittaa jotain hieman viileämpää kuin normaali huoneenlämpö. Silloin, kun jotain tuotetta on säilytettävä jääkaapissa, se on mainittu joko sanalla jääkaappi tai tarkemmalla lämpötilasuosituksella.
Mutta - mikä on se viileä, missä niitä kaupoissa säilytetään? Eikö suositus koske niitä? - Markus
Julle kirjoitti:
Viileä ei tarkoita jääkaappia. Se tarkoittaa jotain hieman viileämpää kuin normaali huoneenlämpö. Silloin, kun jotain tuotetta on säilytettävä jääkaapissa, se on mainittu joko sanalla jääkaappi tai tarkemmalla lämpötilasuosituksella.
Mutta - mikä on se viileä, missä niitä kaupoissa säilytetään? Eikö suositus koske niitä?Kaupoissa on viileämpää kuin kodeissa. Lihaliemikuutiot voi tosin ihan rauhallisin mielin säilyttää tavallisessa huoneenlämmössä. Kosteus ja suora auringonvalo lienevät pahimmat uhat niille.
- eräpäivä
xxx kirjoitti:
Pakkauksessa lukee ainakin meillä että säilyy parhaiten viileässä ja toisessa merkissä että säilytys kuivassa ja viileässä. Eli eiköhän tuo viileä tarkoittane jotain muuta kuin huoneenlämpöä. Itse en ole kuitenkaan aiemmin ole tästä ollut tietoinen ja olen säilyttänyt huoneenlämmössä. Hyvin ovat olleet syötäviä vielä pitkälti viimeisen käyttöpäivän jälkeenkin. Tiedä häntä sitten. Nyt laitoin kuitenkin jääkaappiin kun kerran pakkauksessa niin sanotaan. Ei kai se jääkaappi haittaakaan tee.
mielenkiintoisesta palautteesta! Omassa laatumerkin paketissani luki vain, että säilytettävä kuivassa.
- Kokkailijatar
Säilyyköhän vuotta parasta ennen päiväyksen jälkeen?
- Anonyymi
lihaliemen ja kasvisliemen paketissa säilytys: kuivassa huoneenlämmössä
- Anonyymi
toinen on maggi ja toinen knorr
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12661Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1481208Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491105- 127988
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?205921Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13835Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk296833- 72825
- 39812