Miten sanotaan englanniksi ilmaveivi?
Ilmaveivi englanniksi?
14
1485
Vastaukset
Tämän päivän HS:n (sivu D5) mukaan ainakin kanadalaiset käyttävät kahtakin nimitystä: lacrosse tai michigan.
- 3+20
Ilma on ulkomaankielellä air ja veivi on crank. Yksinkertaista, eikö totta?
Onhan se yksinkertaista, mutta englanninkieliset eivät vain käytä tällaista ilmaisua kyseisestä asiasta. Kääntämällä sanoja tällä tavalla osoittaa lähinnä oman yksinkertaisuutensa.
- woldcorld
Itse olen netissä ainakin törmännyt sanaan "airhook" puhuttaessa tästä Granlundin tempusta.
- Cranklund
Koska kampi eli ”veivi” on englanniksi crank, sopinee mies nimetä uudelleen.
Koska kuvan http://media.uxcell.com/uxcell/images/item/catalog/ux_a08040800ux0056_ux_c.jpg kaltaisia pumppuja on tarjolla nestemäisten väliaineiden siirtoon, ei ilmaa pumppaavan, kammesta pyöritettävän kompressorin eli ilmaveivin kehittämisen pitäisi olla sen ihmeellisempi insinööritaidon koetinkivi.
- rajoittunut.
a) mitä hienoa on jossain ilmaveivissä
b) miten kukaan kehtaa sanoa ilmaveivi ääneen
c) englanniksi flatulence
d) mistä johtuu massahysteria - jpeu
Ylläolevaan viitaten, käy tekemässä itse vastaava maali, vastaavassa paikassa ja vielä tuon ikäisenä.
No, vähän ot mutta.. - Not impressed
Viittasitko siis ylläolevaan, kuten sanoit? Ainakaan et vastannut yhteenkään kysymykseen.
Miksi pitää kilpailla siitä, kuka saa enemmän maaleja? Voisitteko oikeasti kertoa? Ja miksi sitä käydään vielä katsomassa? Hyvää päivää.
Ei nyt tuhota palstan laatua tämän enempää, mutta kysyn vielä että kuka, missä paikassa ja minkä ikäisenä? Kryptisyys vs. tyhjyys?
- Sana on huono, eikä sitä muuta yhtään mikään.- Toinen taho
Tietämättömäksi tekeytyminen on taitolaji ja arvo sinänsä.
Onnittelen. - lätkän ihmemaa
En ole osallistunut tähän keskusteluun ennen tätä viestiä.
>"Miksi pitää kilpailla siitä, kuka saa enemmän maaleja?"
Se ei ole mitenkään pääasia. Pääasia on joukkueen saavuttamien voittojen lukumäärä. Paras maalintekijä saa toki jonkin palkinnon.
>"Ja miksi sitä käydään vielä katsomassa?"
Joitakin tuollainen innostaa. Vieläpä aika paljon, kun on käsitys pääsylippujen hinnoista jo kansallisen pääsarjan otteluihin, saati mm-kisoihin. - not everybody cares
Toinen taho kirjoitti:
Tietämättömäksi tekeytyminen on taitolaji ja arvo sinänsä.
Onnittelen."Tietämättömäksi tekeytyminen on taitolaji ja arvo sinänsä".
Olen aivan samaa mieltä. Tässä tapauksessa tietämättömyys on kuitenkin todellista.
Kulttuurillisesti jokin voitto, mistä siis lienee kyse, on hyvä asia. Mikäli se ei vie kansan kulttuuri-itsetuntoa eteenpäin, voidaan kysyä että oliko voitto sitten turha. - Tää selväks nyt
lätkän ihmemaa kirjoitti:
En ole osallistunut tähän keskusteluun ennen tätä viestiä.
>"Miksi pitää kilpailla siitä, kuka saa enemmän maaleja?"
Se ei ole mitenkään pääasia. Pääasia on joukkueen saavuttamien voittojen lukumäärä. Paras maalintekijä saa toki jonkin palkinnon.
>"Ja miksi sitä käydään vielä katsomassa?"
Joitakin tuollainen innostaa. Vieläpä aika paljon, kun on käsitys pääsylippujen hinnoista jo kansallisen pääsarjan otteluihin, saati mm-kisoihin.Edelleen jää auki, miksi käydään katsomassa. Ryhmä, tapahtuma jne, mutta MIKSI.
Edelleen jää myös auki, miksi kilpaillaan.
- !¤!
Alkeellinen kysymys. Sama hinku, joka saa kirjoittelemaan näille sivuille - kilpailunhalu.
- Huomio.
Koskeeko tuo siis jokaista ihmistä maailmassa? Mullistava oivallus.
Alkeellisia kysymyksiä on netti täynnä, mutta moni ei sitä ulos kirjoita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271022- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59804Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38771Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713