kolarointi poliisin kanssa

ziisus saatana

Ilmajoella hälytysajossa ollut maija törmäsi toiseen autoon. Onhan laki ja oikeus tässä tavallisen kaduntallaajan puolella? Siis jos poliisi tulee päin punaisia (vilkut ja pillit päällä) ja pamauttaa vihreitä päin ajavan kylkeen. Korvaako valtio/poliisiauton vakuutus vahingot?

23

2020

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Etuajo-oikeus

Kaikissa tilanteissa hälytysajossa olevalla ajoneuvolla on etuajo-oikeus, eli autoilijan on väistettävä hälytysajotilanteessa olevaa ajoneuvoa. Vihreä valo ei oikeuta ajamaan hälytysajossa olevan ajoneuvon päälle.

• Ja toisin päin, eli poliisi ei saa ajaa punaisia päin, mikäli ei voi tehdä sitä turvallisesti.

Eiköhän tuo mene polliisin piikkiin, jos näin on tapahtunut.

• The_Rat kirjoitti:

Ja toisin päin, eli poliisi ei saa ajaa punaisia päin, mikäli ei voi tehdä sitä turvallisesti.

Eiköhän tuo mene polliisin piikkiin, jos näin on tapahtunut.

Se on tapaus kohtainen kumpi on väärässä

Eräällä sillalla oli vain yksi kaista ja liikennevalot eikä toisesta päästä siltaa nähnyt lähtöhetkellä vastaantulijoita. Auto lähti vihreillä mutta ambulanssi tuli punaisilla vastaan ja auto sai pysäytettyä menonsa mutta ambulanssi ei ja törmäsivät. Oikeuskäsittelyn jälkeen ambulanssi tuli syylliseksi.

• Lakimies..

Siviili saa syytteen ja tuomion törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.

Lisäksi tulee lasku poliisiauton korjaus/romutuskuluista, koska valtion autoissa ei ole vakuutusta. Uskoisin, että tuo törmäilijä selviää 60 000 euron laskulla. Näitä on sattunut ennenkin.

Kannattaa siis antaa hälytysajossa olevalle ajoneuvolle tietä eikä ajaa eteen.

• On olemassa

lieventäviä asianhaaroja, jos ja kun ei kuule mitään hälytysajoneuvon ääniä, sekä jos ja kun ei näe mitään hälytysajoneuvon valoja. Silloin ei voida syyttää mistään.

• Ajokortti pois
        On olemassa kirjoitti:

lieventäviä asianhaaroja, jos ja kun ei kuule mitään hälytysajoneuvon ääniä, sekä jos ja kun ei näe mitään hälytysajoneuvon valoja. Silloin ei voida syyttää mistään.

Jos hälytysajoneuvo on hälytysajossa ja muun ajoneuvon kuljettaja ei havaitse lähestyvää hälytysajoneuvoa, niin silloin muun ajoneuvon kuljettajalta voidaan ottaa ajokortti pois heikentyneiden näön ja kuulon perusteella.

• Käräjätuomari

Liikennevakuutus ja sen kattavuus on lakimiehelle tuntematon käsite. Et tainnut olla kurrsisi priimuksia.

• Myös Autoilija
        Ajokortti pois kirjoitti:

Jos hälytysajoneuvo on hälytysajossa ja muun ajoneuvon kuljettaja ei havaitse lähestyvää hälytysajoneuvoa, niin silloin muun ajoneuvon kuljettajalta voidaan ottaa ajokortti pois heikentyneiden näön ja kuulon perusteella.

Kaupungissa on kortteleissa että hälyääni kaikkuu ja se mistä se tulee on vaikeata paikallistaa. Tuleek oedestä takaa tai sivulta

Ja monella soi radio erittäin voimakkaasti, ettei kuule ääntä ennenkuin on tosi lähellä

• Myös Autoilija

Jos minä menen vihreillä ja nurkan takaa tulee hälytysajoneuvo ja ajamme kolarin. En kyllä sovinnolla maksa. Kyllä riitautan asian

• kaunismieskukaties

Hanki sporttisempi auto niin kerkeet alta pois. Itellä ollu koskaa ongelmii noitte vinkujien kanssa koska tiiän aina ite meneväni ensin.

• wejgoriejgroiejgoi

Ei kai nyt poliisitkaan voi ajaa hälytyksessäkään kuin siat pellossa yhtään katsomatta, sillä tavalla ennemmin tai myöhemmin varmasti sattuu kolari.
      Minkä perkeleen takia valtion autoissa ei ole vakuutusta?! Kyllä kai nyt pakollinen liikennevakuutus pitäisi koskea valtiotakin.

• ValtioValtio

Valtio vastaa omista autoista ja niiden aiheuttamista vahingoista vaakuutettujen ajoneuvojen tapaan.

• Juuri näin

Monenko poliisiauton rekisteriotteen oot nähnyt?

Sitähän minäkin, kyllä niissä vaan lukee kohdassa "Vakuutusyhtiö" ihan Pohjola

No sama myytti että "ei ole vakuutuksia" liittyy välillä postiautoihin ja ties mihin

Tosin yrityksille voitasi määrätä liikennevakuutus vapaaehtoiseksi, koska tosiaan esim kuljetusfirmoilla yms tulisi taatusti halvemmaksi maksaa itse suoraan vahingot, kuin että maksaa "turhasta" vuosikymmenet, tosin tässä tulisi olla joku vakuussysteemi, että sitten kanssa on rahaa maksaa JOS jotain käy

• on katsastettukin
        Juuri näin kirjoitti:

Monenko poliisiauton rekisteriotteen oot nähnyt?

Sitähän minäkin, kyllä niissä vaan lukee kohdassa "Vakuutusyhtiö" ihan Pohjola

No sama myytti että "ei ole vakuutuksia" liittyy välillä postiautoihin ja ties mihin

Tosin yrityksille voitasi määrätä liikennevakuutus vapaaehtoiseksi, koska tosiaan esim kuljetusfirmoilla yms tulisi taatusti halvemmaksi maksaa itse suoraan vahingot, kuin että maksaa "turhasta" vuosikymmenet, tosin tässä tulisi olla joku vakuussysteemi, että sitten kanssa on rahaa maksaa JOS jotain käy

Vakuutus ruudussa ei lue "pohjola" vaan valtiokonttori, mikä vakuuttaa valtion autot.

• valtio maksaa
        on katsastettukin kirjoitti:

Vakuutus ruudussa ei lue "pohjola" vaan valtiokonttori, mikä vakuuttaa valtion autot.

eli vakuutusta ei ole.

• dfhhhhh

Niin että kun kolaroit hälytysajoneuvon kanssa niin maksat sen jokatapauksessa itse. Oman virheesi maksaa vakuutus ja hälytysjoneuvon virheen maksa valtio sinulle, jonka sinä maksat veroissa. Eli SINÄ maksat AINA.

• 87k

Oikeastaan ei mene ihan näin, maksan sentilleen yhtäplajon veroja, kolaroin poliisiauton kanssa tai en, eli en minä niitä itse maksa oikeasti.

Sama juttu normivakuutuksissa, kaikki maksaa kaikkien virheistä, siksi on ihan turhaa meuhkaamista täällä tommonen "iiiik iik mun autoa kolhastiin prisman parkkipaikalta, ja nyt maksan sen omasta vakuutuksesta" mitä väliä? leikitään että vakuutus on iso rahakulho, johon kaikki makssaa vähän, niin eikös se kolarin sattuessa ole aivan yhtä kallista kumpi sieltä ottaa sen kourallisen rahaa?

• Yksinkertaista2
        87k kirjoitti:

Oikeastaan ei mene ihan näin, maksan sentilleen yhtäplajon veroja, kolaroin poliisiauton kanssa tai en, eli en minä niitä itse maksa oikeasti.

Sama juttu normivakuutuksissa, kaikki maksaa kaikkien virheistä, siksi on ihan turhaa meuhkaamista täällä tommonen "iiiik iik mun autoa kolhastiin prisman parkkipaikalta, ja nyt maksan sen omasta vakuutuksesta" mitä väliä? leikitään että vakuutus on iso rahakulho, johon kaikki makssaa vähän, niin eikös se kolarin sattuessa ole aivan yhtä kallista kumpi sieltä ottaa sen kourallisen rahaa?

No eipä se mene noin.

Mikäli kulhossa pitää rahan pinnan olla aina samalla korkeudella, ja sieltä kouralla otetaan niitä pois, niin kaikki joutuvat laittamaan kulhoon niin paljon rahaa, että pinta on jälleen entisellä korkeudella.

Mikäli kulhossa vierailee käsi useasti, joudutaan rahaa laittamaan jatkuvasti lisää. Ja mitä enemmän koura nappaa rahaa kulhosta, jälleen kerran sitä enemmän sinne täytyy pistää takaisin.

Mikäli koura ei kulholla koskaan vieraile, ei sinne tarvitse koskaan laittaa lisää rahaa.

• 87k
        Yksinkertaista2 kirjoitti:

No eipä se mene noin.

Mikäli kulhossa pitää rahan pinnan olla aina samalla korkeudella, ja sieltä kouralla otetaan niitä pois, niin kaikki joutuvat laittamaan kulhoon niin paljon rahaa, että pinta on jälleen entisellä korkeudella.

Mikäli kulhossa vierailee käsi useasti, joudutaan rahaa laittamaan jatkuvasti lisää. Ja mitä enemmän koura nappaa rahaa kulhosta, jälleen kerran sitä enemmän sinne täytyy pistää takaisin.

Mikäli koura ei kulholla koskaan vieraile, ei sinne tarvitse koskaan laittaa lisää rahaa.

Mutta eikös se ole aivan sama kuka sieltä ottaa.

Jos parkkipaikassa kolhasen vähän sun autoa, niin se pinta laskee aivan yhtäpaljon otin minä sieltä kiposta sen kourallisen ja annoin sulle, tai että sinä otit.

Tietnekin jos kolhaisemani auto vaiktutaa senverran vanhalta, että siinä ei olisi kaskoa, niin silloin tietenkin maksaisin sen vahingon omasta vakuutuksesta.

Ja jos kulholla ei kukaan vieraile, menee se sama summa omistajien lompakon lihottamiseen, joka menee nyt takaisin maksajille.

• faktahomma

jos hälytys ajoneuvolla on vilkut JA sireeni niin olet väistämisvelvollinen jos on pelkät vilkut eikä sireeniä ja hälytysajoneuvo tulee punaisia päin niin hälytysajoneuvon piikkiin menee...

• liikenne

montahan ulkomaista vakuutusyhtiötä suomessa on etenkin usa ja virolaiset niinkuin radiokanava omistukset. eli muutkin kuin suomi -yhtiöt

• äyghäygh

sun vika kun et piripää ääliö väistäny, mikä sua anarkisti vaivaa kun hälyytysajoneuvon kulku tarvii estää?
      Ajokortin menetät ja pääset mustalle listalle. ts. uudelleen et korttia saa ja päädyt seurantaan huumekaupoistas.

oot varmaan postannu nettiin:tehtiin mitä piti- videoita ja ne raskauttaa rikosta.
      sulla on varmaan tuomioita pikkurikoksista joten nyt joudut istumaan väh.3kk.

• selwäpeli

njet. hälyajoneuvolla ei ole kuitenkaan oikeutta ajaa kenenkään päälle. joten jos se tulee punaisten takaa päällesi niin maksaja istuu sireenin takana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4956
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      217
      2671
    3. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      30
      1740
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      34
      1735
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1697
    6. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      30
      1568
    7. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1227
    8. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      151
      1170
    9. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      8
      1154
    10. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      972
    Aihe