Kiitos, että pilasitte elämäni. Kiitos, että joudun vatvomaan asioita väsymykseen ja koko loppuelämään asti. Kiitos että nujersitte elämäniloni ja hyvän lapsuuteni. Kiitos, etten enää ole iloinen aina valmis ja avulias nuori mies, jonka hänen lapsuutensa ei ollut täydellinen, muttei aluksi ollut edes huonookaan.
Kiitos, että nykyään vain rähjään ja suutun. Kiitos, ettei äitini tunne minua enää, enkä minäkään itseäni kohtaan. Ne ihmiset jotka tuijottavat minua vähän pitkäaikaisesti, saa minut suuttumaan, eikä ole merkitystä pukeutuisinko tavallisesti vai ei. Kiitos, että katson murhaavasti ihmisiä, joilla on ystäviä, jotka juttelevat ja juovat yhdessä erikoiskahveja ja leikkivät kameroitten kanssa aivan kuin heillä olisi jotain merkityksiä, mutta kun ei ole. Kiitos, että maailmaani täyttää halu elää Pandoran Lippaan kanssa, joka toteuttaisi toiveen pahalla, ja halu päästä eroon ihmisistä. Kiitos, että minut nykyään tunnetaan vihaisena kaulapantapojuna, joka teeskentelee olevansa kova.
Kiitos, että minua vihataan, jopa minä vihaan itseäni. Kiitos, ettei kukaan enää vilkaisekkaan minuun, koska en ole onnellinen ja hymyileväinen, johon ennen aikaan olin. Kiitos, että joudun syömään lääkkeitä päivittäin. Ettei kukaan enää arvostele, ettei tarvitse enää tavata ketään. Kiitos, etten enää ikinä pysty tutustua kehenkään, vaikka kuinka yrittäisin. Jos joku tuijottaa minua pitkäaikaisesti, vaikka en olisi tekemässä mitään kuin vaan lukea lehteä, räjähdän ja käyn käsiksi.
Oli kosto sitten ratkaisevaa tai ei, meille on kuitenkin sanottu että emme saisi kostaa kenellekään. Mutta kyllä se on niin, että jos joku satuttaa toista ihmistä, niin sillä jota satutettiin on oikeus satuttaa takaisin. Muutenhan häntä sattuu ensin ja sitten vielä toisen kerran, kun hän yrittää olla "hyvä" ihminen ja olla antamatta takaisin; pahimmassa tapauksessa uhrin tunteet vaan sattuu koko ajan lisää, kun kiusaaja pääsee kuin koira veräjästä. Ei ihme, miksi koko maailman koulusurmaajat hyökkäsivät ihmisten kimppuun.
Oletteko nyt tyytyväisiä? Minä en ole. Onnistuitte loistavasti. Jos ihmiset näkivät että olen parempi näin, lannistettuna ongelmana, joka "vihaa" viattomia.
Minä en ole mikään koulusurmaaja tai mitään semmoinen henkilö. En ole alun perin tehnyt mitään väärää ollenkaan. Ymmärrän kyllä, että yleensä kiusaajilla on itsellään jollain tavalla paha olla, ja että he niin sanotusti siirtävät omaa pahaa oloansa kiusattuihin. Ja silti puratte vihaanne kuvittelemalla, että viattomat olisivat pahantekijöitten edeltäjien korvikkeet. Miksette sitten olisitte voineet hyökätä kyseisten ihmisten kimppuun, johon kanssa olette olleet tekemisissä?
Olen yrittänyt käyttäytyä parhaani mukaan. Mutta me olemme vain ihmiskunnan sätkynukkeina. Tästä lähtien haluan tehdä, mitä huvittaa vaikka se menisi kalliisti. Ihmiset eivät opi mitään, jos he ovat aina vaan itsekkäitä ja kohdellaan toisiaan sätkynukkeina. He eivät mitään muuta ajattele kuin vain itseään.
Tämän takia joudun elämään loppuelämän kidutuksen ja sisäisen pimeyden kanssa. Joskus toivoisin, että minulla olisi sivupersoona. Nyt tuntemamme henkilö on ilmeisesti kuollut tai pikemmin hän on peilin vankina.
Viattomuuden loppu
17
248
Vastaukset
- Blue, clouydy skies
Älä meitä kaikkia kiitä, minä en ainakaan ota kontolleni mitään noista asioista, joista syytit ja kiitit.
Olen tainnut itse asiassa olla suurinpiirtein samassa tilanteessa kuin sinä: kaltoin kohdeltuna omassa perheessä, kiusattuna koulussa ja ulkomaailmassa. Katkerana, niin kipeänä, että koko sisäinen maailma oli pelkkää mustaa.
Itseään saa puolustaa, mutta kosto satuttaa eniten ehkä juuri kostaaa itseään. Ikävä puoli kaikessa on myös se, että jos katkeroidut, niin sinusta tulee samanlainen kuin niistä, jotka ovat sinut katkeroittaneet.
Olet myös ainoa ihminen, joka voit johdattaa itsesi pois sieltä, missä nyt olet.
Voi olla, että et aivan yksin löydä tietä ulos tuosta pimeästä paikasta, eikä sinun tarvitsekaan. Täysin yksin ei ole hyvä elämäänsä kulkea, erityisesti niitä vaikeita polkuja. Onneksi on olemassa psykoterapeutteja, jotka voivat ottaa sinua kädestä kiinni tuossa pimeydessä, ja alkaa johdattaa sinua valoisampaan paikkaan.
Et joudu elämään kidutuksen ja sisäisen pimeyden kanssa, jos et halua. Voit valita. Se ei ole helppoa, tiedän sen kokemuksesta, mutta onneksi ihmisellä on tietoinen puoli, joka ymmärtää, että pimeydestä, katkeruudesta, kidutuksesta, uhriutumisesta ja kaikesta tuollaisesta omaa itseä rasittavasta täytyy päästä eroon, koska ne voivat johtaa tuhoon.
Minä tiedän, että sinäkin voit johtaa itsesi pois sieltä, missä nyt olet. Sinä et ole paha, sinulle on vain tapahtunut pahoja asioita.
Sinä olet hyvä, ja kuulut valoon. Omalla tietoisella valinnalla ja hakemalla apua voit johdattaa itsesi sinne. Luotan myös siihen, että pääset sinne.- vastuun kantaminen
Minä en ole mikään korvikkeen hakija, jotka uhrit ovat ulkopuolisia. Minä menisin kostamaan niille henkilöille, jotka ovat olleet tekemisissä minun kanssani. He valitsivat väärän puolen, minä taas "en". Tarkoitan sitä, että jos ihmiset menevät ahdistelemaan ulkopuolisia, jotka eivät tunne toisiaan entuudestaan, se on melkein sama asia kuin loisi vihollisarmeijan. Sen takia me puhumme vastuun kantamisesta. En voi kantaa yksikseen paljon vastuuta, sillä se olisi pelkkää myrkkyä, kun toinen haluaa päästä kuin koira veräjältä siitä että toinen kantaa vähemmän vastuuta. Ihmiset eivät kykene luottamaan entisiä kiusaajia, vaikka nämä olisivat "muuttuneet", sanotaanpa vaikka 10 vuotta myöhemmin.
Siksi tapaus on tasapainoton ja melkein maailmanlopun kaltainen, kirjaimellisesti! Sanotaan että tasapaino "tasaantuu", jos ihmiset ovat kostajia ilman että he hyökkäisivät viattomien kimppuun vaan niille jotka ovat vahingoittaneet toisiaan. Se on aika monimutkaista selittää tämä asian.
Ei ihme, miksi ihmisten kurjat elämät kutsutaan sanalla "Kun Mikään Ei Riitä". Siksi ihmisten pitäisi kantaa enemmän vastuuta yhtä paljon eikä ainoastaan kostajat.
- fta
Tuttua. Et ole ainoa, mutta,
Life is shit, get used to it. - d.i.c.e
Joskus se vika ei ole pelkästään niissä muissa, vaikka siltä tuntuisi...
Älä käsitä väärin, itselläni oli aika lailla vastaava olo vielä muutama vuosi sitten. On rankkaa elää ajatellen, että kaikki haluavat sulle vain pahaa...Mutta sanon vain, se ei ole totta. Ei ole mitään "salaliittoa", joka haluaa pilata elämäsi. Tuo on vain vääristynyt ajattelumalli, millä suojelet itseäsi, itseltäsi.
Kukaan ihminen täällä ei ole viaton, et sinäkään. (Eikä myöskään paha/huono, sekin on hyvä pitää mielessä.)
Toki tämän asian tiedostaminen, peiliin katsominen onkin sitten se hankalampi juttu, mutta kannattaa...Se voi auttaa lopulta myös hallitsemaan tuota suunnatonta vihaa.
Voit päättää, joko elät katkerana ja vihaisena loppuelämän, tai TEET asialle jotain. Voit päättää toki myös kusta asiasi lopullisesti, ja pilata loppuelämäsi, mutta siinä häviää vain yksi ihminen. Sinä...
Kukaan ei voi elää elämääsi puolestasi...Eikä kukaan voi myöskään elämääsi pilata, ellet anna heidän tehdä sitä.
Todennäköisesti haistatat näille "neuvoilleni" vain paskat, mutta se on sinun asiasi.- ...
"Voit päättää toki myös kusta asiasi lopullisesti, ja pilata loppuelämäsi, mutta siinä häviää vain yksi ihminen. Sinä..."
"Todennäköisesti haistatat näille "neuvoilleni" vain paskat, mutta se on sinun asiasi."
Siinä tapauksessa olet yhtä lailla surkea paska ihminen. Varo sanojasi äläkä vertaile "yksi ihminen" jupakasta vain tietyn asian perusteella!
On rasittavaa lukea sinun äidinkielestäsi... (not just only me) - d.i.c.e
... kirjoitti:
"Voit päättää toki myös kusta asiasi lopullisesti, ja pilata loppuelämäsi, mutta siinä häviää vain yksi ihminen. Sinä..."
"Todennäköisesti haistatat näille "neuvoilleni" vain paskat, mutta se on sinun asiasi."
Siinä tapauksessa olet yhtä lailla surkea paska ihminen. Varo sanojasi äläkä vertaile "yksi ihminen" jupakasta vain tietyn asian perusteella!
On rasittavaa lukea sinun äidinkielestäsi... (not just only me)Mitähän yritit tuossa selittää...No en ymmärrä, eikä kiinnosta.
- joku muu vastaa
d.i.c.e kirjoitti:
Mitähän yritit tuossa selittää...No en ymmärrä, eikä kiinnosta.
SIVULLINEN HUOLESTUU
Hyvät naiset ja herrat, näissä keskustelupalstoissa näette ukkosen Herran Zeuksen valtaistuimen. - d.i.c.e
joku muu vastaa kirjoitti:
SIVULLINEN HUOLESTUU
Hyvät naiset ja herrat, näissä keskustelupalstoissa näette ukkosen Herran Zeuksen valtaistuimen.?
- sivullinen myös
joku muu vastaa kirjoitti:
SIVULLINEN HUOLESTUU
Hyvät naiset ja herrat, näissä keskustelupalstoissa näette ukkosen Herran Zeuksen valtaistuimen.En minä ainakaan näe, ainakaan siinä keskustelijassa jota yrität osoittaa.
- jupakan ulkopuolelta
d.i.c.e kirjoitti:
Mitähän yritit tuossa selittää...No en ymmärrä, eikä kiinnosta.
Ilmeisesti tuo kuvittelee sut toiseksi henkilöksi.
- sivullinen myös (2)
sivullinen myös kirjoitti:
En minä ainakaan näe, ainakaan siinä keskustelijassa jota yrität osoittaa.
Oman varjonsa kohtaaminen on aina vaikeaa.
- Saman Kokenut
Pari ystävän neuvoa aloittajalle:
1. Lopeta tuo ylitunteellinen teatraalisuus. Se vain lietsoo mieltäsi entistä syvempiin syövereihin. Et ole ongelmiesi kanssa yhtään erilaisempi kuin miljoonat muut vastaavat tapaukset. Et ole erikoistapaus missään suhteessa.
2. Lopeta itsesäälistä nauttiminen. Kieriskelet nimittäin siinä ja haluaisit todennäköisesti jopa kuolla, mutta "sopivan vähän". Siis melkein kuolla, että sairaalassa herätessäsi ympärilläsi olisivat sinulle tärkeät ihmiset katuvana itkemässä omia pahioja tekojaan ja sinun tärkeyttäsi. Niin ei tule käymään. Itseääli on vain narsismin äärimuoto.
3. Kostoajatukset ja katkeruus ovat typerintä mihin ihminen voi itsensä ajaa. Jos olet katkera tai vihaat jotakin, se on aivan sama kuin ITSE ottaisit joka aamu vapaaehtoisesti pikarillisen myrkkyä ja toivoisit lapsellisesti sen vaikuttavan siihen TOISEEN. On typerää rangaista itseään toisten teoista ja sitä katkeruus oikeasti on.
4. Älä samastu paskatunteisiin. Sinä et ole samaa kuin se tunne. Tunne menee aikoinaan ohi, mutta sinä jäät. Jonakin päivänä, aika pian todennäköisesti, hymyilet kun muistelet tämän hetken fiiliksiäsi ja sitä kuinka olit käpertynyt pienen egosi vangiksi.
5. Maailma on oikeasti hieno paikka täynnä miljoonia mahdollisuuksia, täynnä mukavia ihmisiä ja se sisältää valatavasti kauneutta ja lohdullisuutta. Uskon, että jonakin päivänä tulet tämän huomaamaan.
Toivotan rohkeutta ja realismia lisää sinulle ja helvetin paljon vähemmän naurettavaa ja typerää itsesääliä ja katkeruutta! Elämä odottaa, astu siihen. - joku muu vastaa
Voisit vähän keskustella kauniimmin, äläkä näitä voimasanoja tai semmoisia ei-toivottuja lauseita, sillä aloittajan lisäksi jotkut hänenlaiset ihmiset eivät pysty tulkitsemaan asioita hyvin mitä sinä tai muut kerrotte.
Viestisi perusteella en osaa sanoa tätä asiaa, joten se jotenkin tuntuu hämmentävältä. Anteeksi vain, jos viestini on itsekin sekavan kuuloinen. - Saman Kokenut
"Voisit lopettaa arvostelemisen itsesäälistä! Tuntuu kun et osaa rakastaa sellaisia ihmisiä mitä he ovat! "
Itsesäälissä kieriskely ei ole koskaan auttanut ketää missään asiassa tippaakaan. Se toki saattaa olla kierolla tavalla nautinnollista, mutta se on AINA vain äärimmäisen taantumuksellista ja pitää ihmisen tiukasti oman surkeutensa vankina.
Jos on ongelmia elämässä, niin ensimmäinen asia, mistä pitää päästä pois on juuri itsesääli. Usein jo siitä vapautuminen ratkaisee koko ongelman.
Se, että nimittelet minua, tuntematonta ihmistä, pedofiilinartuksi (mitä se sitten tarkoittaakaan) kertoo, että kirjoitukseni sattui arkaan paikkaan. Todennäköisesti juuri siihen tulehtuneeseen itsesäälipesäkkeeseen.
Ymmärrän, että jos olet murrosikäinen, nin itsesäälissä rypeminen kuuluu murroskauden tunneskaalaan, mutta jos olet jo aikuinen, se kertoo vain siitä että se tuottaa sinulle kierolla tavalla värisytttävää nautintoa:
"Voi minua maailman onnettominta pientä kärsivää raukka-parkaa, jota kukaan ei rakasta eikä ymmärrä. Olen niin yksinäinen ja nii-iin erilainen. Ei KENELLÄKÄÄN TOISELLA missään koskaan ole näin vaikeata, ei missään, ei kenelläkään, ei koskaan, nyyh"
Näetkö miten kornilta tuo näyttää kirjoitettuna? Miten epätodelta, miten epäaidolta? No, se on aivan samaa myös tosielämässä, ei sen kummempaa.
Et tarvitse sääliä, tarvitset HAVAHTUMISTA.- Saman Kokenut
"Ja tämän vuoksi voisin viiltää kurkkusi auki, A-luokan taulapää"
Voi voi. Sinulla ei ole kykyä, rohkeutta, munaa, mitään tarvittavaa ominaisuutta tehdä kurkulleni yhtään mitään, joten pysyttele, please, hieman realistisemmissa kielikuvissa.
Siksikö vauhkoonnut, kun en yhdy itsesäälin ylistyslauluun? Voisitko yrittää kaivaa tipan asiallisuutta ja millin pätkän järkeä esille ja kertoa minulle, miksi itsesääli on ylipäätään tarpeellista ja suotavaa. Siis MISSÄÄN tilanteessa. Mitä sillä voittaa? Mitä se ratkaisee? Miten se auttaa?
- joku muu vastaa
Jokainen vastaa ja on ensisijaisesti vastuussa vain itsestään ja omista vihantunteistaan. Niitä ei ole syytä luovuttaa kenenkään toisen vastuulle. Myös mielipiteet ei kannata käyttää negatiivisina, eikä myöskään DICE:n kohdalla, kuten aiemmin sanoin.
Eternal Snow
http://www.youtube.com/watch?v=pkr31iDCenw
Tämä musiikki ei käsittele vain parisuhdeasioista, vaan myös yleisesti.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p595960Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "793409Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242621No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol402155- 202105
Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1621843Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61659Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy83124281-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome201226Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah811095