Suolan käyttö !

Suola ukko

Kävin tuttavien luona eräänä iltapäivän ja he olivat tehneet hirvikeittoa.
Sanoivat, että tuleppas nyt syömään, ennenkuin lähdet kotiin.
Ajattelin, että ihan mukava, ei tarvi kotona illalla enää kokkailla.
Ei ollut keitossa juurikaan suolaa, meikäläisen makuun se oli suolatonta.
He sanoivatkin siinä, että heillä suolaa käytetään vain vähän ja voi sitten lisätä suolaa oman maun mukaan, mikä on tietenkin ihan hyvä asia, kun ruokaa tarjotaan vieraille.
Nykyäänhän moni käyttää suolaa hyvin varoen, mutta mekäläinen lisää omaan annokseen suolaa, ennenkuin on edes maistanut ruoan suolaisuutta ja koskaane ei ole tullut llian suolaista.
Yleensä joutuu lisäämään vielä uudemman kerran tuota suolaa.
Se suolasirotin sitten, josta sitä suolaa lisäilin siellä kylässä.
No se oli tosi pieni ja se nokka, josta sitä suolaa piti tulle, ei tullut paljon ollenkaan. Muutama reikä, josta sai kauan ravistaa suolaa, että sietä jotain edes tulemaan ja olikohan vielä jotain kevytsuolaa, kun ei maistunut suolalle ollenkaa.
Mulla on on sellanen suolasirotin, joka otettu käyttöön lasinen vanha kanelipurkki ja siinä on paljon reikiä, josta suolaa tulee, eikä meinaa.
Vähän kun kallistaa, niin tulee äkkiä puoli teelusikallista suolaa.

Kyllä ruoassa suolaa täytyy olla sen verran, ettei ruoka ole täysin suolatonta, koska suolattu ruoka maistuu paremmalta, kuin suolaton.
Terveys intoilijat tästä varmaan innostuu ja sanoo, että mausteilla korvataan suolaa. Käytän mausteita, mutta ei niillä suolaa korvata.

6

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitähäh!

Heh. Suolahan on vanha keino huijata huono ruoka "paremmaksi". En ole terveysintoilija, mutta suolaa kaihdan. Harvoin ruoanlaitossakaan käytän. Mielestäni olet joko ihminen, kenen makuaisti ei toimi, tai olet sen suolalla itse pilannut. Hyi hyi suola!

• herbs

makuja on monenlaisia, minä en kyllä oikeestaan käytä suolaa kun nimeks,mut ne jotka käyttää niin olkaa hyvät vain. tuossa ostin koemielessä snellmannin kylmäsavustettua naudanfilesiivua ja oli kyllä sen verta suolasta että syömättä jäi. sydänvian (synnynnäinen, ei hankittu) takia oon joutunut vähentämään suolan ja esim kofeiinin käytön minimiin, siihen tottuu kyllä. sen jälkeen ruoan muut aromit tulee paljon paremmin esille ja kun teen "puoli-ammattilaisena" sapuskaa tilaukseen niin ihan hyvä vaan. suola kyllä korostaa makuja , esmes suolaton liha on pahinta äglöä. kotikeittiössä on tarjolla ruoan kanssa ihan tavallista suolaa, aromisuolaa ja herbamarea, niin että jokainen voi itse maustaa sapuskansa miten tahtoo. ketsuppia meillä ei käytetä kun erittäin harvinaisissa tapauksissa :o))))

• lisää itse

Suola maistuu parhaiten kun se lisätään valmiiseen ruoka-annokseen. Turha sitä on etukäteen keitellä.

• suolan ystävä

Kun kerran näkee elämässään, mitä elimistön suolapitoisuuden laskeminen voi pahimmillaan aiheuttaa miettii hyvin tarkkaan meidän terveyskasvatuksemme saarnaavaa ja syyllistävän yksipuolista sanomaa. Ja tällä tarkoitan melkeinpä hengen lähtöä, josta selviäminen vei muutaman vuoden eli en todellakaan kirjoita mistään pikku heikotuksista.

Lopetin sen jälkeen välittömästi vouhkaamasta suolattomista ruuista. Ihminen tarvitsee suolaa ja koska olemme Euroopan kevytsuolaisin maa on todellakin tärkeää, että se joka suolaa kokee tarvitsevansa myös käyttää sitä. Muutenkaan makuasioista ei kannata kiistellä. Se on aihe, josta saisi loputtoman riidan aiheen.

Itse kuljetan merisuolan rakeita pienessä rasiassa kesähelteillä mukanani. Kovan hikoilun jälkeen ainoa keino lisätä itseensä virtaa on nakata yksi suolarae suuhun ja juoda riittävästi vettä. Vaikutus on todella tehokas versus enegiajuomat sunmuut sokerilitkut.

Väitän, että suolaa pahempi on sokeri ja sen suhteen ei monellakaan tunnu olevan samaa huolta kuin suolasta. Sokerin syöminen on niin tärkeää elintarviketeollisuutemme hengissä pitämiseen ja ihmettelen kovasti kuinka sokerin suhteen ei kukaan saarnaa missään mitään.

• Niinpä niin
      • suopaavooo

niinpä niin,työnnä sä yrttis perseesees ja mee vaikka suolle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5515
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      61
      2476
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1910
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      148
      1782
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      36
      1652
    6. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1643
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1428
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1125
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1098
    10. Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?

Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se
      Maailman menoa
      228
      1089
    Aihe