tänne kirjoita, en arvosta tätä nykyistä linjaa, laitan kuitenkin erinomaisen kesäisen kalareseptin, palstan entisen tason kunniaksi. Se taso oli hyvä, koska minä ja jokunen muukin ruoan tunija kirjoitimme tänne, jaoimme tietoamme pyyteettömästi kaikille.
Nuorena miehenä työskentelin Turkissa, kebab-baarissa, tarkemmin olin Dönner kebabissa töissä. Siellä myös opin, että kebabbia on myös kalasta ja siellä Egeanmeren rannoilla kalana käytettiin bonitoa. Täällä sitä ei ole mutta mikä tahansa kala kyllä kelpaa.
Minä käytänkin lahnaa taikka haukea ja minulla on oma tekemä grilli-kärry jota voi työnnellä pitkin pihaa, koska siinä on ilmakumi renkaat.
Kala-kebab
marinaadi: 1/2 sitruunan mehu
10 laakerinlehteä
1dl oliiviöljyä
suolaa ja rouhittua pippuria
Leikkaa kala tasakokoisiksi paloiksi. Pese 2 tomaattia ja 2 vihreää paprikaa 1 keltainen paprika. Viipaloi kaikki ja poista paprikoista siemenkodat.
Laita kalapalat syvään kulhoon ja kaada marinadi päälle. Anna marinoitua puolisen tuntia.
Työnnä metallivartaaseen vouroin kala-tomaatti- paprika- ja sitruunapalat. Voitele vielä marinaadilla.
Grillaa kebabi-vartaat ja aseta tarjolle.
Vaikka en enää juurikaan
7
122
Vastaukset
- ---------------
Vanha kokki osaa kirjoitta sanan Döner oikein, samoin kebapin aina yhdellä b:llä eli oheinen ohje taitaa olla tuon häirikkötepon käsialaa! Ihmetyyppi että ei osaa luovuttaa!
- kala-topi
Kiitos Vanha kokki ihanasta reseptistä, tein eilen ohjeesi mukaan ja kylläpä maistui.
- pikkasen säälittävä
Vanhan kokin vakio temppuja oli itsensä kieltäminen. Eli kun oli kirjottanut jotain ufoa ja joku oli asiasta huomauttanut, niin heti tuli kirjoitus, jollain muulla nimimerkillä, siinä aina kiellettiin kyseessä olleen Vanha kokki, vaan aina joku mukamas huijari oli kirjoittanut Vanhan kokin nimimerkillä. Sikäli ihmeellistä, että ketä muuta kiinnostaisi korjailla jonkun muun kirjoituksia.
Vanhun kun itse halusi olla sivustun "kukko tiunkiolla" ja saada ihailua osakseen. Siksi hän oli valinnut tämän palstan, kun täällä on paljon ihan ruoan laitosta tietämättömiä. Ja kun vanhalla jo dementia vaivaa, niin välillä tuli ihan puuta heinää ja silloin oli itsensä kiellettävä. - Se toinen kokki
Olet sinä Tepporukka säälittävän huvittava, pienikkikkelinen kuivan kesän oravanruipelo!
- Vanha kokki
Mitäs se Teppo taas höpittää, mitenkä sinä tiedät minun kikkeleistä?
- Se toinen kokki
Niin kyllä sinä Vk olet pienimunainen, olenhan sinua lutkuttanut.
- ihme oravia nuo
Ai oikein lutkuttanut, ettekö vähemmistö ihmiset osaa muuta suuhun laittaa?
Tämä kun olisi ruokapalsta, siinä suuhun pannaan oikeeta syötävää, muunlaiset palstat on noita hikijuttuja varten. Luulisi sentään kokkin sen ymmärtävän.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770