(iki)Sinkkujen elämän tarkoitus/merkitykset hukassa?

Ajatuksia?

Sinkkuutta on tässä kestänyt, mutta treffeillä käynti tuntuu tällä hetkellä todella rasittavalta jo ajatuksena. Ei vain jaksa vääntää ja kääntää pyrkien tekemään vaikutusta. ja treffeillähän pitäisi olal helppo sekä hauska olla. Ei tunnu vain siltä.

Pohdin tuossa miksi kaipaan sitten ihmissuhtetta pohjimmiltani ja se syy on elämän merkityksissä ja siinä että niiden asioiden välillä on voimakas kontrasti verrattuna tähän nykyiseen parisuhdemarkkinoihin ja treffailumaailmaan.

Minulle sellainen perusparisuhde jossa on mukava ja kiva olla just tällä hetkellä joka kestää sen muutaman hassun vuoden ei tunnu riittävän. se tuntuisi ajan hukalta.
Kuitenkaan kun muuta ei ole tarjolla ja on nähtävästi täysin utopistista miehelle varsinkaan joka ei ole järin komea ja hyvän statuksen omaava rakentaa syvempää suhdetta naiseen jossa on elämän merkityksiä alusta asti (ellei tahdo luopua kaikista kriteereisitään ja ottaa ketä tahansa) niin nähtävästi tuollaiset nykyiset "kevyt suhteet" ovat sitten ainoita.

Olen huomannut että moni on valmis luopumaan monista kriteereistään ja tyytymään johonkin. MItään ihmenaista en etsi mutta jos nainen ei täytä edes kaikkein yksinkertaisempia juttuja jotka minulle ovat jokapäiväisiä asioita niin miten suhteesta voisi tulla koskaan mitään?

Toisaalta mieluummin kevyemmässä suhteessa jonkun kanssa joka vastaa jotenkuten ihannenaista keholtaan ja mieleltään joka kestää vain pari hassua vuotta kuin jonkun kanssa merkityksellisemmässä suhteessa jonkun naisen kanssa joka ei miellytä noilta osin.

Sen oikean kohtaamisesta voi jauhaa pilvin pimein, mutta lopulta sitä voi huomata ettei sellaista löydy. Sitten ne elämän merkitykset joutuu kaivamaan jostain muualta ja ehkä etsiä vaikkapa pelkkää seksiä jne. joka täyttää läheisyysvajeen vaikka ei tunnukaan kovinkaan tärkeältä tai tarkoituksenmukaiselta.

Onko teillä muilla elämän merkitykset ja tarkoitus hieman hukassa kun elätte yksin?
Omalla kohdalla elämä ei tosiaankaan ole jämähtänyt vaan liikkuu eteenpäin noin muuten, mutta joskus miettii että kun ikää on plakkarissa jo 30 että eikö voisi olla aika löytää jotain pysyvämpää jolla olisi oikeasti merkitystä.

Ehkä se menee näin.

27

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FF

      Hups, kirjoitin samaan aikaan omaa avaustani ja pelästyin jo, että olemme kirjoittaneet ihan samasta asiasta :-)

      Minulle sinkkuus on tietoinen valinta joten en koe olevani mitenkään hukassa. Päinvastoin, viimeiset pari vuotta ovat olleet tosi seesteistä aikaa kun ei ole tarvinnut kärsiä minkäänlaisista tunnemyrskyistä. Varmaan on vielä toisenkinlaisia aikoja tulossa, eihän mikään ole pysyvää, mutta nyt nautin tästä elämänvaiheesta.

      • Ajatuksia?

        En ihan ymmärtänyt vastaustasi.
        Väitätkö nyt että pelkästään se että olet valinnut tietoisesti juuri nyt tai parin vuoden ajan olla sinkku että ne elämän merkitykset jonnekin siitä häviäisivät?

        Olen elänyt kuvailemaasi tietoisen valinnan sinkkuutta jo useita vuosia elämästäni ja tuo otsikkoni asia on se joka toisinaan askarruttaa.

        Mutta sinulle nähtävästi asiassa on kyse jostain tietoinen valinta vs. pakko-olla sinkku -jutusta tai sitten luit aloitukseni väärin kuvitellen että täällä on yksi "hukassa oleva" sinkku valittamassa kun joutuu olemaan sinkku.

        Mikä saa sinut kuvittelemaan että ettei sinkkuutesi jatkuisi loputtomasti tai vaikkei jatkuisi että löytäisi ihmissuhteista merkityksiä elämääsi?


      • FF
        Ajatuksia? kirjoitti:

        En ihan ymmärtänyt vastaustasi.
        Väitätkö nyt että pelkästään se että olet valinnut tietoisesti juuri nyt tai parin vuoden ajan olla sinkku että ne elämän merkitykset jonnekin siitä häviäisivät?

        Olen elänyt kuvailemaasi tietoisen valinnan sinkkuutta jo useita vuosia elämästäni ja tuo otsikkoni asia on se joka toisinaan askarruttaa.

        Mutta sinulle nähtävästi asiassa on kyse jostain tietoinen valinta vs. pakko-olla sinkku -jutusta tai sitten luit aloitukseni väärin kuvitellen että täällä on yksi "hukassa oleva" sinkku valittamassa kun joutuu olemaan sinkku.

        Mikä saa sinut kuvittelemaan että ettei sinkkuutesi jatkuisi loputtomasti tai vaikkei jatkuisi että löytäisi ihmissuhteista merkityksiä elämääsi?

        Vastasin kysymykseen "Onko teillä muilla elämän merkitykset ja tarkoitus hieman hukassa kun elätte yksin?"

        Eli minulla _ei_ ole elämän merkitykset ja tarkoitus hukassa. Ehkä oma ketjuni elämänasenteesta valaisee lisää asiaa, mutta joka tapauksessa minulla on oma elämänfilosofiani (jota ei ole koko laajuudessaan kertonut) ja koen löytäneeni merkityksen ja tarkoituksenkin omalle elämälleni. Viktor E Frankl on ollut loistava opas tässä suhteessa.

        Sinkkuus voi jatkua tai olla jatkumatta. Tulevaisuuden suunnitelmiini ei joka tapauksessa kuulu perhettä tai edes yhdessä asumista, joten en ole murehtinut sitä että ketään ei löytyisikään sitten jos itsestä siltä alkaa tuntua.

        Itseäni jäi askarruttamaan tuo sinun määritelmäsi kevytsuhteista. Eihän mistään suhteesta tiedä alussa kuinka pitkä siitä muodostuu. En usko, että kukaan menee tietoisesti suhteeseen pariksi vuodeksi, tai ainakin itse olen aina uskonut että suhde tulee kestämään. Sitähän se seurustelu on, että opetellaan tuntemaan toisensa ja siten nähdään voisiko tämän perustalle rakentaa jotain enemmänkin (avioliitto, lapset).


      • Ajatuksia?
        FF kirjoitti:

        Vastasin kysymykseen "Onko teillä muilla elämän merkitykset ja tarkoitus hieman hukassa kun elätte yksin?"

        Eli minulla _ei_ ole elämän merkitykset ja tarkoitus hukassa. Ehkä oma ketjuni elämänasenteesta valaisee lisää asiaa, mutta joka tapauksessa minulla on oma elämänfilosofiani (jota ei ole koko laajuudessaan kertonut) ja koen löytäneeni merkityksen ja tarkoituksenkin omalle elämälleni. Viktor E Frankl on ollut loistava opas tässä suhteessa.

        Sinkkuus voi jatkua tai olla jatkumatta. Tulevaisuuden suunnitelmiini ei joka tapauksessa kuulu perhettä tai edes yhdessä asumista, joten en ole murehtinut sitä että ketään ei löytyisikään sitten jos itsestä siltä alkaa tuntua.

        Itseäni jäi askarruttamaan tuo sinun määritelmäsi kevytsuhteista. Eihän mistään suhteesta tiedä alussa kuinka pitkä siitä muodostuu. En usko, että kukaan menee tietoisesti suhteeseen pariksi vuodeksi, tai ainakin itse olen aina uskonut että suhde tulee kestämään. Sitähän se seurustelu on, että opetellaan tuntemaan toisensa ja siten nähdään voisiko tämän perustalle rakentaa jotain enemmänkin (avioliitto, lapset).

        "Ehkä oma ketjuni elämänasenteesta valaisee lisää asiaa, mutta joka tapauksessa minulla on oma elämänfilosofiani (jota ei ole koko laajuudessaan kertonut) ja koen löytäneeni merkityksen ja tarkoituksenkin omalle elämälleni. Viktor E Frankl on ollut loistava opas tässä suhteessa."

        Luin sen ja se kuulosti lähinnä sellaiselta haahuilulta jossa kuitenkin ollaan huolissaan että jokin mene "pieleen". Putosin kärryiltä mitä se tarkoitti.

        "Sinkkuus voi jatkua tai olla jatkumatta. "

        Tässä ei ole mitään järkeä. Jos olet tietoisesti valinnut olla sinkku niin et etsi myöskään aktiivisesti varmaan seuraa eli todennäköisesti et tule kohtaamaan ketään joka lopettaisi sinkkuuttasi tai loisi siten varsinkaan merkityksiä elämääsi.
        Ellet usko johonkin kohtaloon sitten.

        "Tulevaisuuden suunnitelmiini ei joka tapauksessa kuulu perhettä tai edes yhdessä asumista, joten en ole murehtinut sitä että ketään ei löytyisikään sitten jos itsestä siltä alkaa tuntua."

        Tämä selittääkin paljon. Ehkäpä et halua myöskään sitoutua toiseen ihmiseen ja et koe toisen ihmisen olemassaoloa rinnallasi niin merkityksellisnä ylipäätään joten ajatus että sitä pitäisi pohtia on sinulle tarpeeton.


        "Eihän mistään suhteesta tiedä alussa kuinka pitkä siitä muodostuu. En usko, että kukaan menee tietoisesti suhteeseen pariksi vuodeksi, tai ainakin itse olen aina uskonut että suhde tulee kestämään. "

        Itse uskot jonka liität sitten koskemaan uskoen muitakni?
        Aika hataralla pohjalla mennään.

        Suurin osa suhteista on nykyään "katallaan miten lähtee sujumaan" tyyppisiä suhteita ja tunteen perusteella ollaan yhdessä joko 1-2 vuotta tai 3-5 jonka jälkeen tulee se loppu.

        Suurimmalle osalle ihmisistä kuten vaikuttaa sinullekin olevan merkitykset vain sen hetkisiä eli ne ovat vain sen aikaa tärkeitä kun siltä tuntuu. Sopimus voidaan purkaa milloin hyvänsä hetken mielijohteesta.

        Minulle tuollaisen kevyen suhteen jälkeen tulisi olo että jokin on mennyt pieleen jos olen etsinyt siitä elämääni merkityksiä. Olen siinä suhteessa sitoutuvaa tyyppiä vaikka muuten olen hyvin itsenäinen.


      • Ajatuksia?
        FF kirjoitti:

        Vastasin kysymykseen "Onko teillä muilla elämän merkitykset ja tarkoitus hieman hukassa kun elätte yksin?"

        Eli minulla _ei_ ole elämän merkitykset ja tarkoitus hukassa. Ehkä oma ketjuni elämänasenteesta valaisee lisää asiaa, mutta joka tapauksessa minulla on oma elämänfilosofiani (jota ei ole koko laajuudessaan kertonut) ja koen löytäneeni merkityksen ja tarkoituksenkin omalle elämälleni. Viktor E Frankl on ollut loistava opas tässä suhteessa.

        Sinkkuus voi jatkua tai olla jatkumatta. Tulevaisuuden suunnitelmiini ei joka tapauksessa kuulu perhettä tai edes yhdessä asumista, joten en ole murehtinut sitä että ketään ei löytyisikään sitten jos itsestä siltä alkaa tuntua.

        Itseäni jäi askarruttamaan tuo sinun määritelmäsi kevytsuhteista. Eihän mistään suhteesta tiedä alussa kuinka pitkä siitä muodostuu. En usko, että kukaan menee tietoisesti suhteeseen pariksi vuodeksi, tai ainakin itse olen aina uskonut että suhde tulee kestämään. Sitähän se seurustelu on, että opetellaan tuntemaan toisensa ja siten nähdään voisiko tämän perustalle rakentaa jotain enemmänkin (avioliitto, lapset).

        Itse asiassa tajusin juuri että ehkä en tunnekaan sinkkuutta sinällään merkityksettömänä vaan nykyaikaisia parisuhteita.

        Hmm...taisin löytää asian ytimen.


      • FF
        Ajatuksia? kirjoitti:

        "Ehkä oma ketjuni elämänasenteesta valaisee lisää asiaa, mutta joka tapauksessa minulla on oma elämänfilosofiani (jota ei ole koko laajuudessaan kertonut) ja koen löytäneeni merkityksen ja tarkoituksenkin omalle elämälleni. Viktor E Frankl on ollut loistava opas tässä suhteessa."

        Luin sen ja se kuulosti lähinnä sellaiselta haahuilulta jossa kuitenkin ollaan huolissaan että jokin mene "pieleen". Putosin kärryiltä mitä se tarkoitti.

        "Sinkkuus voi jatkua tai olla jatkumatta. "

        Tässä ei ole mitään järkeä. Jos olet tietoisesti valinnut olla sinkku niin et etsi myöskään aktiivisesti varmaan seuraa eli todennäköisesti et tule kohtaamaan ketään joka lopettaisi sinkkuuttasi tai loisi siten varsinkaan merkityksiä elämääsi.
        Ellet usko johonkin kohtaloon sitten.

        "Tulevaisuuden suunnitelmiini ei joka tapauksessa kuulu perhettä tai edes yhdessä asumista, joten en ole murehtinut sitä että ketään ei löytyisikään sitten jos itsestä siltä alkaa tuntua."

        Tämä selittääkin paljon. Ehkäpä et halua myöskään sitoutua toiseen ihmiseen ja et koe toisen ihmisen olemassaoloa rinnallasi niin merkityksellisnä ylipäätään joten ajatus että sitä pitäisi pohtia on sinulle tarpeeton.


        "Eihän mistään suhteesta tiedä alussa kuinka pitkä siitä muodostuu. En usko, että kukaan menee tietoisesti suhteeseen pariksi vuodeksi, tai ainakin itse olen aina uskonut että suhde tulee kestämään. "

        Itse uskot jonka liität sitten koskemaan uskoen muitakni?
        Aika hataralla pohjalla mennään.

        Suurin osa suhteista on nykyään "katallaan miten lähtee sujumaan" tyyppisiä suhteita ja tunteen perusteella ollaan yhdessä joko 1-2 vuotta tai 3-5 jonka jälkeen tulee se loppu.

        Suurimmalle osalle ihmisistä kuten vaikuttaa sinullekin olevan merkitykset vain sen hetkisiä eli ne ovat vain sen aikaa tärkeitä kun siltä tuntuu. Sopimus voidaan purkaa milloin hyvänsä hetken mielijohteesta.

        Minulle tuollaisen kevyen suhteen jälkeen tulisi olo että jokin on mennyt pieleen jos olen etsinyt siitä elämääni merkityksiä. Olen siinä suhteessa sitoutuvaa tyyppiä vaikka muuten olen hyvin itsenäinen.

        Minun näkemykseni mukaan toinen ihminen ei voi koskaan olla elämän merkityksen lähde eli joko puhumme eri asioista tai sitten olemme vain ihan eri mieltä. Hyvä niin, kumpikaan mielipide tuskin on toista oikeampi tai väärempi.


      • Ajatuksia?
        FF kirjoitti:

        Minun näkemykseni mukaan toinen ihminen ei voi koskaan olla elämän merkityksen lähde eli joko puhumme eri asioista tai sitten olemme vain ihan eri mieltä. Hyvä niin, kumpikaan mielipide tuskin on toista oikeampi tai väärempi.

        "Minun näkemykseni mukaan toinen ihminen ei voi koskaan olla elämän merkityksen lähde"

        Huh. Ihmissuhde ja toinen ihminen ei voi olla elämän merkityksen lähde?

        Ok, mikä sitten voi olla merkityksen lähde?


      • FF
        Ajatuksia? kirjoitti:

        "Minun näkemykseni mukaan toinen ihminen ei voi koskaan olla elämän merkityksen lähde"

        Huh. Ihmissuhde ja toinen ihminen ei voi olla elämän merkityksen lähde?

        Ok, mikä sitten voi olla merkityksen lähde?

        Minulle elämän merkitys viittaa johonkin paljon syvällisempään, sellaiseen mitä ei voi ottaa pois. Elämän merkitys tarkoittaa minulle sitä, että elämä on lahja itsessään ja minun tehtäväni on käyttää se mahdollisimman hyvin. Elämän merkitys on jotain mikä säilyy vaikka sitten keskitysleirillä, missä kaikki on riistetty pois.

        Jotta sitä voisin paremmin kuvailla niin pitäisi liittää mukaan oma vakaumukseni mutta se menee jo liian kauas tämän palstan aiheesta, on asioita joista en keskustele täällä.

        Toinen ihminen voi olla tärkeä, oma lapsi on varmasti tärkein ihminen maailmassa, mutta elämän merkitys on sellainen mikä säilyy vaikka sen toisen ihmisen/lapsen menettäisi. Ja vaikka niitä ei koskaan olisi niin jokaisen ihmisen elämällä on silti merkitys.

        (Lisäys: Jos joku sanoisi minulle, siis parisuhteessa, että "olet elämäni merkitys/tarkoitus" niin olisin aika kauhuissani. En ikinä haluaisi ottaa sellaista roolia jonkun toisen elämässä.)


      • Ajatuksia?
        FF kirjoitti:

        Minulle elämän merkitys viittaa johonkin paljon syvällisempään, sellaiseen mitä ei voi ottaa pois. Elämän merkitys tarkoittaa minulle sitä, että elämä on lahja itsessään ja minun tehtäväni on käyttää se mahdollisimman hyvin. Elämän merkitys on jotain mikä säilyy vaikka sitten keskitysleirillä, missä kaikki on riistetty pois.

        Jotta sitä voisin paremmin kuvailla niin pitäisi liittää mukaan oma vakaumukseni mutta se menee jo liian kauas tämän palstan aiheesta, on asioita joista en keskustele täällä.

        Toinen ihminen voi olla tärkeä, oma lapsi on varmasti tärkein ihminen maailmassa, mutta elämän merkitys on sellainen mikä säilyy vaikka sen toisen ihmisen/lapsen menettäisi. Ja vaikka niitä ei koskaan olisi niin jokaisen ihmisen elämällä on silti merkitys.

        (Lisäys: Jos joku sanoisi minulle, siis parisuhteessa, että "olet elämäni merkitys/tarkoitus" niin olisin aika kauhuissani. En ikinä haluaisi ottaa sellaista roolia jonkun toisen elämässä.)

        "Elämän merkitys tarkoittaa minulle sitä, että elämä on lahja itsessään ja minun tehtäväni on käyttää se mahdollisimman hyvin. Elämän merkitys on jotain mikä säilyy vaikka sitten keskitysleirillä, missä kaikki on riistetty pois."

        Puhut selviytymisvietistä.

        Sinun tarkoitus on käyttää se mahdollisimman hyvin. Eli ovatko muut ihmiset sinulle vain käytettäviä asioita?

        "Toinen ihminen voi olla tärkeä, oma lapsi on varmasti tärkein ihminen maailmassa, mutta elämän merkitys on sellainen mikä säilyy vaikka sen toisen ihmisen/lapsen menettäisi. Ja vaikka niitä ei koskaan olisi niin jokaisen ihmisen elämällä on silti merkitys."

        Jos haluat uskoa että pelkällä olemassaololla on joku merkitys niin siitä vaan.

        "(Lisäys: Jos joku sanoisi minulle, siis parisuhteessa, että "olet elämäni merkitys/tarkoitus" niin olisin aika kauhuissani. En ikinä haluaisi ottaa sellaista roolia jonkun toisen elämässä.) "

        Sinä kyllä vedät ihmeellisyyksin tätä aihetta.

        Eihän se että jos toinen ihminen tuo merkityksiä elämään tarkoita että se olisi ainut elämän tarkoitus.

        Välttelen sinun kaltaisia naisia. En jaksaisi hetkeäkään jotakuta joka ei pitäisi minua tai suhdettamme merkityksellisenä vaan omaehtoisesti kauhistelisi edes moista ajatusta.


      • FF
        Ajatuksia? kirjoitti:

        "Elämän merkitys tarkoittaa minulle sitä, että elämä on lahja itsessään ja minun tehtäväni on käyttää se mahdollisimman hyvin. Elämän merkitys on jotain mikä säilyy vaikka sitten keskitysleirillä, missä kaikki on riistetty pois."

        Puhut selviytymisvietistä.

        Sinun tarkoitus on käyttää se mahdollisimman hyvin. Eli ovatko muut ihmiset sinulle vain käytettäviä asioita?

        "Toinen ihminen voi olla tärkeä, oma lapsi on varmasti tärkein ihminen maailmassa, mutta elämän merkitys on sellainen mikä säilyy vaikka sen toisen ihmisen/lapsen menettäisi. Ja vaikka niitä ei koskaan olisi niin jokaisen ihmisen elämällä on silti merkitys."

        Jos haluat uskoa että pelkällä olemassaololla on joku merkitys niin siitä vaan.

        "(Lisäys: Jos joku sanoisi minulle, siis parisuhteessa, että "olet elämäni merkitys/tarkoitus" niin olisin aika kauhuissani. En ikinä haluaisi ottaa sellaista roolia jonkun toisen elämässä.) "

        Sinä kyllä vedät ihmeellisyyksin tätä aihetta.

        Eihän se että jos toinen ihminen tuo merkityksiä elämään tarkoita että se olisi ainut elämän tarkoitus.

        Välttelen sinun kaltaisia naisia. En jaksaisi hetkeäkään jotakuta joka ei pitäisi minua tai suhdettamme merkityksellisenä vaan omaehtoisesti kauhistelisi edes moista ajatusta.

        "Eli ovatko muut ihmiset sinulle vain käytettäviä asioita?"

        Mistä ihmeestä tuollaista tulit edes ajatelleeksi?

        "En jaksaisi hetkeäkään jotakuta joka ei pitäisi minua tai suhdettamme merkityksellisenä"

        Olla merkityksellinen on taas ihan eri asia kuin olla elämän merkitys, elämän tarkoitus. Aika tarkoitushakuista tulkintaa.

        Sanopa, kuinka pitkä on ollut pisin parisuhteesi? Ajan tällä takaa sitä, että kuinka syvällä kokemuksen rintaäänellä puhut tuosta parisuhteen merkityksestä.

        Luen sitten kun ulkoa palaan koska nyt _käytän_ kesäsunnuntai-illan mahdollisimman hyvin, en varmaankaan parhaalla mahdollisella tavalla mutta joka tapauksessa paremmin kuin istumalla tietokoneella.


      • Ajatuksia?
        FF kirjoitti:

        "Eli ovatko muut ihmiset sinulle vain käytettäviä asioita?"

        Mistä ihmeestä tuollaista tulit edes ajatelleeksi?

        "En jaksaisi hetkeäkään jotakuta joka ei pitäisi minua tai suhdettamme merkityksellisenä"

        Olla merkityksellinen on taas ihan eri asia kuin olla elämän merkitys, elämän tarkoitus. Aika tarkoitushakuista tulkintaa.

        Sanopa, kuinka pitkä on ollut pisin parisuhteesi? Ajan tällä takaa sitä, että kuinka syvällä kokemuksen rintaäänellä puhut tuosta parisuhteen merkityksestä.

        Luen sitten kun ulkoa palaan koska nyt _käytän_ kesäsunnuntai-illan mahdollisimman hyvin, en varmaankaan parhaalla mahdollisella tavalla mutta joka tapauksessa paremmin kuin istumalla tietokoneella.

        Rehellisesti sanottuna koen tämän keskustelun kanssasi aika turhaksi. Käsitteesi ovat niin päin seiniä ettei niissä ole mitään tolkkua.

        "Sanopa, kuinka pitkä on ollut pisin parisuhteesi? "

        Mitä väliä sillä on?

        Pitääkö olla 10 vuotta suhteessa että tajuaa miten merkityksellinen se on vai mitä sinä höpötät?


      • Ajatuksia?
        FF kirjoitti:

        "Eli ovatko muut ihmiset sinulle vain käytettäviä asioita?"

        Mistä ihmeestä tuollaista tulit edes ajatelleeksi?

        "En jaksaisi hetkeäkään jotakuta joka ei pitäisi minua tai suhdettamme merkityksellisenä"

        Olla merkityksellinen on taas ihan eri asia kuin olla elämän merkitys, elämän tarkoitus. Aika tarkoitushakuista tulkintaa.

        Sanopa, kuinka pitkä on ollut pisin parisuhteesi? Ajan tällä takaa sitä, että kuinka syvällä kokemuksen rintaäänellä puhut tuosta parisuhteen merkityksestä.

        Luen sitten kun ulkoa palaan koska nyt _käytän_ kesäsunnuntai-illan mahdollisimman hyvin, en varmaankaan parhaalla mahdollisella tavalla mutta joka tapauksessa paremmin kuin istumalla tietokoneella.

        Puhuin siis elämän merkityksistä noin ylipäätään enkä mistään viiemeisestä loppulisesta elämän tarkoituksesta.

        Uskon että sellaisen pohdinta on suht turhaa, mutta ei sen että mistä löytää muuta kuin tämän hetken ilo tarkoitusta elämäänsä.

        Onneksi sinun tapasi olettaa asioita ei ole "lainkaan" tarkoituseknmukainen.

        Sanoo yhden asian ja väännät sen koskemaan jotain omaa tulkintaasi jonka jälkeen kyselet että jos toinen on eri mieltä kysymyksiä jotka eivät sinulle kuulu kuten kuinka pitkä on pisin suhteeni tai jotain muuta vastaavaa.

        Vaikutat aika itseriittoiselta ihmiseltä joten turha kai sinun on miettiä moista asiaa tai merkityksiä. En suosittele lasten hankkimista.


      • FF
        Ajatuksia? kirjoitti:

        Rehellisesti sanottuna koen tämän keskustelun kanssasi aika turhaksi. Käsitteesi ovat niin päin seiniä ettei niissä ole mitään tolkkua.

        "Sanopa, kuinka pitkä on ollut pisin parisuhteesi? "

        Mitä väliä sillä on?

        Pitääkö olla 10 vuotta suhteessa että tajuaa miten merkityksellinen se on vai mitä sinä höpötät?

        "Pitääkö olla 10 vuotta suhteessa että tajuaa miten merkityksellinen se on vai mitä sinä höpötät?"

        Kyllä se pikkuisen antaisi uskottavuutta.


    • top ATM

      Rumalla naisella ei tee mitään.

      • Ajatuksia?

        Jos mielestäsi kaunis nainen vain voi tuoda merkityksiä elämääsi ja jotain tarkoitusta niin ymmärrän tuskasi.
        Tuskin se on niiden rumien naisten vika jos he eivät luo sinulle merkitystä ja tarkoitusta paitsi sen että pääset tänne palstalle kommentoimaan heitä.


      • ..
        Ajatuksia? kirjoitti:

        Jos mielestäsi kaunis nainen vain voi tuoda merkityksiä elämääsi ja jotain tarkoitusta niin ymmärrän tuskasi.
        Tuskin se on niiden rumien naisten vika jos he eivät luo sinulle merkitystä ja tarkoitusta paitsi sen että pääset tänne palstalle kommentoimaan heitä.

        Täytyyhän naisen miellyttää silmää.


      • top ATM
        .. kirjoitti:

        Täytyyhän naisen miellyttää silmää.

        Aivan :-)


    • Poutainen päivä

      Ei ole hukassa, ja riitää lyhyempikin suhde jossa on mukavaa ja kivaa juuri nyt.

    • ---..-.---

      Se on ihan jännää mistä se tarve tulee. Tuntuu että mussa on paljon hellyyttä jonka haluaisin antaa sopivalle naisella.

    • Niin mikähän se tarkoitus oikein on? Mulle ikisinkulle siis. Hmm, kaipa se on itsestä huolehtiminen tällä hetkellä. Tuntuu siltä että en hirveesti edes kaipaa ketään, mutta toisaalta sitten taas tuntuu kun olisi joku jonka kanssa olla vaan yhdessä ja kokien kaikkia erilaisia asioita. Niin että molemmat oltaisiin ns. samalla aallonpituudella, että elämä on avoin mitä sitten yhdessä keksitäänkin.

      Ehkä se on utopiaa tuo mun kuvitelma, mutta sellaista leppoisaa ja mukavaa elämää yhdessä kumppanin kanssa. En halua mitään kuuluisuuksia tai rikkauksia vaan tuollaista edellä mainittua rauhallista elämää.

    • cvbcvbvcbcb

      Hei,
      Minulla on elämän merkitys hieman hukassa. Olen nyt 27 ja tuntuu että nämä ovat viimmeiset hetket elämästäni kun voin vielä päästä sellaiseen parisuhteeseen kuin haluan. Roikun pakon omaisesti joka viikonloppu baarissa vain jotta voisin löytää jonkun. En edes nauti siitä vaan perjantaina alkaa vain hirveä ahdistus että taas pitäisi mennä tai menetän mahdollisuuteni.

      Sinkku ahdistukseni alkoi kun valmistuin ja sain oman alantöitä. Siihen asti olin ajatellut että minulla on suurempiakin ongelmia kuin naisettomuus. Ajattelin silloin etten edes ansaitse parisuhdetta. Nyt tuo ajatus on hävinnyt ja tillla on vain tyhjyys. Ainut tulevaisuuden unelma on elää parisuhteessa ja kun tuo tuntuu tällä hetkellä mahdottmalta niin mitään toteutettavaa unelmaa ei jää. Tulevaisuuden miettiminen tuntuu turhalta.

    • also_sprach_jungfrau

      "Life is what happens to you while you're busy making other plans" ja "Life is what happens while you're waiting for it to begin".

      Toisin sanoen se merkitys on vain pakko löytää siitä mitä se on. Vaikeaa se voi olla, mutta pakko. Minun nähdäkseni elämä ei tarvitse mitään suurempia "merkityksiä", vaikka vietinkin n. 25 vuotta elämästäni pohtien, mikä se suurempi tarkoitus voisi olla. Ainoa merkitys on siinä, että joko aika kuluu tässä hetkessä miellyttävällä tavalla, tai sitten on jokin päämäärä - isompi tai pienempi - jonka eteen tekee töitä. Jälkimmäinen tuntuu mielekkäämmältä, mutta täysipainoinen elämä on jatkuvaa tasapainottelua mukavan nykyhetken, pienten päämäärien ja isojen päämäärien välillä.

      Minusta tämä monien riutuminen rakkauden ja parisuhteen perään tuntuu vähän nurikuriselta sikäli, että ihmisen läheisyyshän kuuluu enemmän tuohon "miellyttävä nykyhetki" -kategoriaan. Päämäärät ovat jotain omaa. Voi olla, että kahdella ihmisellä on joko samat päämäärät, tai sitten he kumpikin tukevat toisiaan saavuttamaan päämääränsä tahollaan (mikä olisi minusta se ihanteellinen parisuhde)... mutta päämäärä on silti jotain omaa, se on oma halu, joka ajaa eteenpäin. Ja kaiken lisäksi päämäärät kehittyvät ja muuttuvat koko ajan, mikä vaatii jatkuvaa tasapainottelua...

      Jospa elämän merkitys on siis opetella tasapainottelemaan? Hyvä tasapainottelija pärjännee yksin tai yhdessä.

      • fghfghfh

        Mulla läheisyys kuuluu menneisyyden kategoriaan. Saisipa taas sen tunteen.


    • Mami77

      olen samaa mieltä/samassa jamassa, ystävät ympäriltä ovat pariutuneet ja itsellänikin on suhteita takana, joista luulin kyllä olevan elämänmittaisiksikin suhteiksi, mutta toisin kävi. onko tässä maailmassa mitään, mikä kestää? Itse en ainakaan siihen usko/luota, joskus en luota itseenikään. =) Tosin olen senverran vanhanaikainen, että omat vanhemmat ovat antaneet hyvän esimerkin yli 40-v kestäneellä avioliitollaan, se on myös se mitä itse etsin, niin hyvässä kuin pahassakin, toiselle ei saa kääntää selkää. Niinkauan kunnes löydän, en tyydy myöskään vähempään. Ethän sinäkään.

    • Jaska'

      Minun elämän merkitys on harrastuksissa. Saan niistä kiksejä ja sitäkautta syyn elää.
      Todennäköisesti tämä palstalaisten vollotus johtuu juurikin siitä kun ei näillä oo mitään rakentavaa tekemistä elämässään.
      Ei itseään kunnioittava aktiivinen mies ala pillunpuutetta itkemään netissä viikosta toiseen.
      Mutta jos syvällistä elämän merkitystä aletaan miettiin, niin en usko, että sitä on olemassakaan. Tämä elämähän on yhtä helvetin sotaa ja vääntämistä pääsääntöisesti, painat töissä ja yrität hankkia ympärilles asioita.
      Jos totuus sanotaan, niin helpommalla olis päässy kun ei olis syntynykkään.
      Me eletään vain kuollaksemme ja vitusti stressiä ja suorittamista mahtuu elämään......Mitä järkeä.? No, ehkäpä otan lunkisti ensiviikon, kun kuitenkin se kaikki on turhaa ja merkityksetöntä pitkässä juoksussa.

    • leeatuulia

      Miusta ihmisen pitää eka olla itte ok ja tietää omat merkityksensä elämälle ennen ku se voi löytää puolison niitä jakamaan. Kukaan toinen ei kuitenkaan voi tehä toista onnelliseks, jos se ei itte jo oo tasapainossa, ja kukaan ei voi antaa toiselle merkitystä elämälle. On kyllä niinkin, että sitten kun sen puolison löytää, ni elämä on varmasti vielä onnellisempaa ja merkityksellisempää, koska sitä on jakamassa toinen, tärkee ihminen. Mutta jos on ihan palasina ja onneton ja katkera, niin sitä ei voi toinen ihminen pitkällä tähtäimellä muuttaa, koska pitää itte löytää se tasapaino ja harmonia elämään. Ei sitä voi kukaan tehä toisen puolesta.

      Tuote kevytsuhdetta en ymmärrä, koska olen mieluummin sinkku kuin yhessä sellasen ihmisen kanssa, joka ei oikeesti oo yhtään sopiva. Juuri nuo ap:n pienet jokapäiväiset asiat..

    • Darth

      Hieman epäilen että keskiverto mainostajien ja median vietävissä oleva kuluttajakansalainen omaisi mitään ihmeempiä merkityksiä, kuin että uusin iphone on pakko saada, ennenkuin kelpaa toiselle. Sitten on toinen ääripää, joka kuvittelee että ennen parisuhdetta pitää löytää elämäntarkoitus ja kun homma ei toimikaan näin niin katkeroidutaan.

      Jospa se ihmisen pariutuminen on geeneissä ja siihen ei tarvinne löytää elämäntarkoitusta, saati edes liiaksi sitä pohdiskella, jos vähä-älyiset lajitoverimmekin näyttävät siinä vaihtelevalla menestyksellä onnistuvan. Ehkä nörtit ovat siinä mielessä pandoja, että älyllistävät näitä asioita liikaa ja sitten eivät osaa enää perusasioita, kun pitäisi mennä vaistolla.

      Mutta jonkinlainen yhteiskunnan jakautuminen lienee tässä ongelma. Toisaalta on valtaväestön massakulttuuri vaistolla kulkeville laumasieluille. Ja sitten on liikaa älyllistävä yksilökulttuuri, jossa yksilö ei kykene tuntemaan nykyistä valtakulttuuria omakseen, eikä välttämättä enää löydä lainkaan omaa ryhmäänsä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oho! Sofia Belorf ja "rillimiljönääri-rakas" sai somen liekkeihin: "Optikko vai grillikioskin...?"

      "Rillimiljönääri-rakas" on kyllä hyvä titteli!!! Tsemppiä Sofialle rakkauteen ja terkkuja Nikolle ja Stefanille! Lue l
      Kotimaiset julkkisjuorut
      24
      1784
    2. Pitäisikö valtion lopettaa Terveysjättien tukeminen

      Nyt annetaan puoli miljardia veroparatiiseihin ja kavereille, eikö olisi järkevää että valtio tukee vain Julkista puolta
      Maailman menoa
      130
      1097
    3. Jos voisit kääntää kelloa taaksepäin

      Mihin hetkeen palaisit?
      Ikävä
      115
      1084
    4. Sofia ei taida tajuta, että kaikki nauravat hänelle

      Sofia feikkaa luksuslokkeilua muttei tajua, että se aiheuttaa lähinnä myötähäpeää ja kaikki nauravat hänelle.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      823
    5. Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sinusta?

      Oletko ollut hänen mielestään reilu, rehellinen ja ymmärtäväinen? Vai oletko hänen mielestään se, joka ei ollut reilu ei
      Ikävä
      7
      792
    6. Yllätyskäänne: Kivitipun huutokauppa rauksesi, myynnissä uudelleen.

      Kivitipusta käydään edelleen kauppaa, vaikka alkuperäinen huutokauppamyynti raukesikin. https://ilkkapohjalainen.fi/ta
      Lappajärvi
      34
      753
    7. Mukava nainen on

      Hyvännäköinen ja jollain tavalla räväkkä. Katsoin häntä, mutta mietin sinua kuitenkin. Ihan vaikka koko pitäjän kauneimm
      Ikävä
      54
      710
    8. Lauantai aaumua

      Silmät aukesivat todellisuuteen. Hyvää huomenta. ☕🍁😊❤️
      Ikävä
      142
      706
    9. Mikä oli se suurin syy, ettet kertonut tunteistasi?

      Olisitko voinut tai halunnut?
      Ikävä
      62
      697
    10. Yleisesti mikä

      Vetoaa eniten toisessa
      Ikävä
      38
      669
    Aihe