Törmäsin tuolla naisten logiikka-palstalla erääseen keskusteluun "Mies ilman facebookkia?" ja siellä huomasin taas kerran sen, miten kielteisesti meitä yksinäisiä nuoria miehiä kohtaan tässä maassa ja yhteiskunnassa oikein suhtaudutaan. Tossa aloitusviestissä kysyttiin sitä, että kokeeko naiset miehen oudoksi, jos hänellä ei ole facebookkia. Tähän aiheeseen oli tullut erittäin paljon vastauksia ja tietenkin paljon just sellaisia vastauksia, joiden mukaan se on tosi outoa ja epänormaalia, jos nuori mies ei ole liittynyt facebookiin.
Tästä olenkin aina sanonut, miten sitä pidetään tässä maassa niin outona ja epänormaalina, jos nuori mies käy mm. yksin baareissa, laivaristeilyillä tai ulkomaan matkoilla. Sama juttu on myös ton pinnallisen nettisivuston eli facebookin kanssa, kun kaikkien nuorten oletetaan aina automaattisesti sinne kuuluvan. Sitten jos ei tänne pinnallisten ihmisten sivustolle ole liittynyt, niin heti sitä ollaan kovasti ihmettelemässä, että miksi ei kuulu facebookiin, kun kaikki muutkin siellä aina ovat.
Itse en ainakaan tonne facebookiin liittyisi, vaikka mulla oliskin kavereita, sillä en haluaisi sitä, että entiset koulukaverit, työkaverit ja muut kotiseudun ihmiset onnistuisivat mut sieltä löytämään. Näiden ihmisten kun ei tarvitse tietää mun elämästäni yhtään mitään, sillä sen verran pahasti on mennyt välit poikki heidän kanssaan. Aivan varmasti jättäisin vastaamatta, jos joku entinen koulukaveri laittaisi mulle viestiä facebookissa, jos siellä olisin. Nyt kun en siellä onneksi ole, niin eipä tarvitse pelätä kertaakaan sitä, että joku entinen koulukaveri tai muu kotiseudun tyyppi laittaisi mulle siellä viestiä.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10034829
Taas yksinäisiä sorretaan
53
678
Vastaukset 53
- nainen28vee
Mulla ei ole profiilia facebookissa.
Eikä mua kiinnosta vähääkään, mitä joku on siitä asiasta mieltä. Saanko kysyä sitä, että miksi et ole? Aika ihmeellistä jos et ole, sillä varsinkin kaikki nuoret naiset tuntuvat aina siellä facebookissa olevan. Ehkä just tämän takia naiset suhtautuvat aina niin kielteisesti niitä nuoria miehiä kohtaan, jotka eivät ole siellä facebookissa.
- Mielipide tämäkin
DarkFear:
"Sama juttu on myös ton pinnallisen nettisivuston eli facebookin kanssa, kun kaikkien nuorten oletetaan aina automaattisesti sinne kuuluvan. Sitten jos ei tänne pinnallisten ihmisten sivustolle ole liittynyt, niin heti sitä ollaan kovasti ihmettelemässä, että miksi ei kuulu facebookiin, kun kaikki muutkin siellä aina ovat."
DarkFear:
"Saanko kysyä sitä, että miksi et ole?"
Paheksut sitä että Facebookiin kuulumattomuutta ihmetellään, sitten olet itse ensimmäisenä ihmettelemässä.
Valitat jatkuvasti miten sinulta tultaisiin baarissa kysymään, oletko yksin. Äskeisen perusteella oma keskustelunavauksesi yksinäiselle baarissaolijalle olisi "Saako kysyä, mitä teet täällä yksin?"
Sitten ota se pätevä selitys mikä sinulla on tuon Facebook-kysymyksen esittämiselle ja mieti, voisiko baarissa kyselijöillä olla yhtä viattomia perusteluita omille kysymyksilleen. Ai et halua miettiä sitä? Niin arvelinkin. - nainen28vee
Mä pidän mun kavereihin yhteyttä sähköpostilla, puhelimella ja naamatusten.
Mielipide tämäkin kirjoitti:
DarkFear:
"Sama juttu on myös ton pinnallisen nettisivuston eli facebookin kanssa, kun kaikkien nuorten oletetaan aina automaattisesti sinne kuuluvan. Sitten jos ei tänne pinnallisten ihmisten sivustolle ole liittynyt, niin heti sitä ollaan kovasti ihmettelemässä, että miksi ei kuulu facebookiin, kun kaikki muutkin siellä aina ovat."
DarkFear:
"Saanko kysyä sitä, että miksi et ole?"
Paheksut sitä että Facebookiin kuulumattomuutta ihmetellään, sitten olet itse ensimmäisenä ihmettelemässä.
Valitat jatkuvasti miten sinulta tultaisiin baarissa kysymään, oletko yksin. Äskeisen perusteella oma keskustelunavauksesi yksinäiselle baarissaolijalle olisi "Saako kysyä, mitä teet täällä yksin?"
Sitten ota se pätevä selitys mikä sinulla on tuon Facebook-kysymyksen esittämiselle ja mieti, voisiko baarissa kyselijöillä olla yhtä viattomia perusteluita omille kysymyksilleen. Ai et halua miettiä sitä? Niin arvelinkin."Paheksut sitä että Facebookiin kuulumattomuutta ihmetellään, sitten olet itse ensimmäisenä ihmettelemässä. "
Paheksuminen ja ihmettely ovat kaksi aivan eri asiaa. Mä en paheksunut sitä millään tavalla, jos toi nainen28vee tai joku muu ei ole facebookissa. Mutta yllätyin vaan aika lailla siitä, jos joku nuori nainen ei ole tonne facebookiin liittynyt, kun varsinkin melkein kaikki naiset tuntuvat siellä aina olevan. Miehillä se facebookiin kuulumattomuus on usein paljon yleisempää kun naisilla, johtuen varmasti siitä, että naisilla on aina paljon kavereita ja miehistä taas löytyy paljon sellaisia, joilla ei kavereita juurikaan ole. Eikä näin ollen siihen facebookiin kuulumiselle ole pienintäkään tarvetta, kuten esim. mulla.
"Sitten ota se pätevä selitys mikä sinulla on tuon Facebook-kysymyksen esittämiselle ja mieti, voisiko baarissa kyselijöillä olla yhtä viattomia perusteluita omille kysymyksilleen. Ai et halua miettiä sitä? Niin arvelinkin. "
No eipä baareissa näy koskaan yksin olevia nuoria miehiä, niin eipä siellä uskalla yksinään edes käydä, kun joutuisi kuitenkin heti muiden ihmisten ihmettelyn ja pilkan kohteeksi.- Mielipide tämäkin
DarkFear kirjoitti:
"Paheksut sitä että Facebookiin kuulumattomuutta ihmetellään, sitten olet itse ensimmäisenä ihmettelemässä. "
Paheksuminen ja ihmettely ovat kaksi aivan eri asiaa. Mä en paheksunut sitä millään tavalla, jos toi nainen28vee tai joku muu ei ole facebookissa. Mutta yllätyin vaan aika lailla siitä, jos joku nuori nainen ei ole tonne facebookiin liittynyt, kun varsinkin melkein kaikki naiset tuntuvat siellä aina olevan. Miehillä se facebookiin kuulumattomuus on usein paljon yleisempää kun naisilla, johtuen varmasti siitä, että naisilla on aina paljon kavereita ja miehistä taas löytyy paljon sellaisia, joilla ei kavereita juurikaan ole. Eikä näin ollen siihen facebookiin kuulumiselle ole pienintäkään tarvetta, kuten esim. mulla.
"Sitten ota se pätevä selitys mikä sinulla on tuon Facebook-kysymyksen esittämiselle ja mieti, voisiko baarissa kyselijöillä olla yhtä viattomia perusteluita omille kysymyksilleen. Ai et halua miettiä sitä? Niin arvelinkin. "
No eipä baareissa näy koskaan yksin olevia nuoria miehiä, niin eipä siellä uskalla yksinään edes käydä, kun joutuisi kuitenkin heti muiden ihmisten ihmettelyn ja pilkan kohteeksi."Miehillä se facebookiin kuulumattomuus on usein paljon yleisempää kun naisilla, johtuen varmasti siitä, että naisilla on aina paljon kavereita ja miehistä taas löytyy paljon sellaisia, joilla ei kavereita juurikaan ole."
Tämä on kyllä aivan raivostuttavaa syrjintää!!! Vihjaat siis että jos ei kuulu Facebookiin, mies on ystävätön hylkiö! Satun tuntemaan useita mukavia miehiä, joilla riittää harrastuksia ja kavereita vaikka eivät Facebookiin kuulu! Ja sitten joku satunnainen tyyppi netissä on tuomitsemassa ja pilkkaamassa heitä vaikkei tiedä mitään heidän elämästään!!! - .....
Mielipide tämäkin kirjoitti:
"Miehillä se facebookiin kuulumattomuus on usein paljon yleisempää kun naisilla, johtuen varmasti siitä, että naisilla on aina paljon kavereita ja miehistä taas löytyy paljon sellaisia, joilla ei kavereita juurikaan ole."
Tämä on kyllä aivan raivostuttavaa syrjintää!!! Vihjaat siis että jos ei kuulu Facebookiin, mies on ystävätön hylkiö! Satun tuntemaan useita mukavia miehiä, joilla riittää harrastuksia ja kavereita vaikka eivät Facebookiin kuulu! Ja sitten joku satunnainen tyyppi netissä on tuomitsemassa ja pilkkaamassa heitä vaikkei tiedä mitään heidän elämästään!!!DF harrastaa itse sitä mistä muita syyttää.
- Miss Fury
DarkFear kirjoitti:
"Paheksut sitä että Facebookiin kuulumattomuutta ihmetellään, sitten olet itse ensimmäisenä ihmettelemässä. "
No eipä baareissa näy koskaan yksin olevia nuoria miehiä, niin eipä siellä uskalla yksinään edes käydä, kun joutuisi kuitenkin heti muiden ihmisten ihmettelyn ja pilkan kohteeksi."No eipä baareissa näy koskaan yksin olevia nuoria miehiä, niin eipä siellä uskalla yksinään edes käydä, kun joutuisi kuitenkin heti muiden ihmisten ihmettelyn ja pilkan kohteeksi. "
Ööh. Kylläpäs näkyy.
Itsekin käyn joskus yksin baarissa, vaikka en toki nuori mies olekaan.
Kuinka monta kertaa olet käynyt yksin baarissa ja sinua on oikeasti sen vuoksi pilkattu?
Olen muuten syvästi loukkaantunut että väität minua pinnalliseksi vain koska minulla tili sosiaaliseen mediaan. Facebook on mainio apuväline pitää yhteyttä kauempana asuviin ystäviin ja pysyä ajantasalla heidän elämässään.
Tunnen myös monia ihmisiä, joilla ei tiliä ole. Se on outoa ainoastaan, koska suurimmalla osalla on. Ei tulisi mielenkään ettei heillä olisi kavereita (miten se estää tiliä avaamasta edes?) tai mitään muutakaan.
Kyökki psykoloogin tuomio: Projisoit vainoharhaisesti omia neuroottisia ajatuksiasi muihin ja olet sairaanloisen kiinnostunut muiden ihmisten mielipiteistä. Lopeta se.
- ATM=worm food
Jos tietäisit Facebookista enemmän kuin sepustuksesi paranoidiset piirteet niin tietäisit että sulle ei voi kukaan lähettää mitään viestiä jos et ole kutsunut/hyväksynyt ketään kaveriksi. Lisäksi voit laittaa salaiseksi tiedot keille haluat jakaa tietoja itsestäs.
Typerää torpeeroida FB kun ei edes tiedä mitään siitä. Se on sitä luusereiden vastarannankiiski asennetta: "Se ihan paska!"(vaikka ei oo nähnytkään koko asiaa). Koskee kaikkia asiota."Jos tietäisit Facebookista enemmän kuin sepustuksesi paranoidiset piirteet niin tietäisit että sulle ei voi kukaan lähettää mitään viestiä jos et ole kutsunut/hyväksynyt ketään kaveriksi. Lisäksi voit laittaa salaiseksi tiedot keille haluat jakaa tietoja itsestäs. "
Niin mä oon vaan kuullut, että tuolla facebookissa pystyy laittamaan viestiä ihmisille, vaikka heitä ei oliskaan kutsunut/hyväksynyt siellä kaverikseen. Ymmärtääkseni kun se on myös just ton palstan idea, että siellä voidaan etsiä vanhoja kavereita vuosien takaa ja ottaa heihin siellä yhteyttä.
"Typerää torpeeroida FB kun ei edes tiedä mitään siitä. Se on sitä luusereiden vastarannankiiski asennetta: "Se ihan paska!"(vaikka ei oo nähnytkään koko asiaa). Koskee kaikkia asiota. "
Kerro sä sitten mulle, että mitä helvettiä mä siellä facebookissa oikein tekisin, kun ei mulla ole ketään kavereitakaan? Mitä järkeä sinne olisi liittyä, kun kaverilistalla se kavereiden määrä olisi tasan nolla ihmistä! Ja mitä iloa siellä olisi yksin kirjoitella jotain päivityksiä ja päivän tekemisiään, kun niitä ei kukaan siellä edes lukisi?
- Tyttönen_82
Mä en ole myöskään facebookissa, enää. Liityin kyllä aikoinaan sinne ja pidin profiilia siellä noin vuoden, mutta kyllästyin facebookin käytännön ongelmiin, jatkuviin uudistuksiin ja kaikkein "pahimpana" koin koko facebookin jotenkin... teennäiseksi. Enpä ole jäänyt kaipaamaan lainkaan. Vielä siitä jaksaa joku joskus muistuttaa, että kyllä sä vielä takaisin tulet joku päivä, mutta enpä usko...
- 8+7
Sori mutta sun uskottavuutesi meni jo. Voit lopettaa copy-pastettamisen.
- :)))
Hahahahaa. Tosioutoa ja epänormaalia että yksinäinen nuori mies lukee naisten logiikka palstaa.
- 8+6
Minusta on outoa, että yksinäinen nuori mies kirjoittelee Suomi24-palstoilla ollenkaan. Ei voi olla normaalia tuollainen.
- Ihmemies MacGuyver
En kuuluu facebookiin, eikä kiinnostakaan kuulua. Käyn yksin baareissa. Eikä paljon kiinnosta muiden mielipiteet asiasta. Olen mies ja 30v.
Revi siitä. - On se rankkaa
Mun on pakko kysyä vielä yhtä asiaa sulta:
Miksi kutsut itseäsi itsenäisesti ajattelevaksi mieheksi, kun et mitään muuta teekään, kun murehdit sitä mitä joku muu sinusta ajattelee? Usein vielä täysin tuntematon ihminen, joka ei välttämättä edes näe sinua koskaan.
Ei kovin itsenäistä minusta.- Independence Day
Nimenomaan. Juhlisiko itsenäisesti ajatteleva mies synttäreitään pelkästään sen takia ettei työkaverit ja sukulaiset ihmettelisi? Mitä itsenäistä tuollaisessa on?
- Älä valehtele
Suurin osa on vastannut ettei ole yhtään outoa
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10034829#comment-50614816-view - Monopoliisi
Nyt alkaa tulla taas niin kiperiä kysymyksiä että DarkFear päättää vaieta ja ilmestyy Lokakuun puolella avaamaan taas uuden ketjun samoista aiheista. "Palaa lähtöruutuun."
- vxcvcxvxc
Missähän ovat ne kommentit, joissa syrjitään yksinäisiä miehiä? Valtaosa kommenteista on vitsejä, koska aloitus on typerä. Todellisuudessa ketään ei kiinnosta jos joku ei ole Facebookissa.
- sir_von_baughen
"Miksi kutsut itseäsi itsenäisesti ajattelevaksi mieheksi, kun et mitään muuta teekään, kun murehdit sitä mitä joku muu sinusta ajattelee? Usein vielä täysin tuntematon ihminen, joka ei välttämättä edes näe sinua koskaan."
Älä nyt,sehän on uhmannut kokonaista kylällistä ihmisiä menemällä sivariin.Lisäksi,"haistatti pitkät" lähtemättä ääneti paikalta suuren kaupungin vilinään.
DF on itsenäisen miehen perikuva...
DF; Olet varmasti ainut tuosta 633 lukijasta joka käsitti asian noin.
Itse käsitän aiheen ihan tasan juuri niinkuin tuossa lukee;Onko mies outo jollei sillä ole fb:tä.
Miten ylipäätään revit tuosta syrjivän sävyn,en tajua.Ja jos jonkun mielestä on outoa ettei miehellä ole fb:tä niin eiköhän se ihmettele samalla tavalla jos sen jollainen naispuolisella kaverilla ei olisi.
Ja itteäni ei jaksa kiinnostaa tuon taivaallista,ihmetteleekö joku sitä ettei mulla ole kyseiselle ajan tuhlaus sivustolle profiilia.
Itseasiassa tällä todistit oman herkkänahkaisuutesi asian suhteen;Ei paljon tarvitse viitata nuoreen mieheen joka ei kuulu johonkin tiettyyn sosiaaliseen ryhmään taikka normeihin joihin voisi olettetavan kuuluvan niin heti ollaan sinun mielestäsi syrjimässä ja kyseenalaistamassa.
Tälleenhän se menee varmaan sitten siellä baarissakin sinulla;Joku kysyy että oletko yksin liikenteessä niin jo DF veti herneet nenään ja toteaa tämän syrjinnäksi.
Vaikka,toinen käyttäisi ihan small talkin aloituksena.
Sun pitäisi ihan oikeasti lähteä tuulettamaan toi sun pääkoppa jonnekkin tohtorin tuolille.Toi on jo tollasta pakkomielteistä että kaikki vainoavat kaverittomia sinkkumiehiä.
Mieti itse järjen kanssa;Miksi joku olisi kiinnostunut tuollaisesta AIDOSTI.
Ja mieti sitä mitä muut täällä sanovat.Äläkä pidä kiinni siitä sun kotikylästä;Se oli ja meni.Helsinki on ihan erikaupunki.
Sitten jos lähdet miettimään maailmaa yleisesti;Kuinka paljon ihmiset ylipäätään välittävät toisistaan.Niinpä,aina vähenenevässä määrin.Joten miksi ketään oikeasti kiinnostaisi miksi olet yksin liikenteessä.Miksi sitä ei samantien kiinnostaisi sun kengän numero jotta voisi pilkata sun jalan kokoa;39,hahahaha,pieni miehen jalka.
Joo,tulipa taas raapustettua,enkä tiedä miksi.Turha kenenkään on näitä kommentoida kun tähänkin viestiin voi vastata vanhat samat lätinät;
Se on vain niin ihmeellistä joidenkin mielestä.Ja mä kun menen niin on ne vaan kiinnostuneita mun yksinäisyydestä ja ei ne laske irti aiheesta.
Ja en mä ole tohtorin tarpeessa,muutkin on sitä ehdottaneet.Ihmiset ei vain hyväksy yksinäisiä sinkkumiehiä.Ja mun kotikylässä jo vainottiin mua mun sivarin takia jne."Älä nyt,sehän on uhmannut kokonaista kylällistä ihmisiä menemällä sivariin.Lisäksi,"haistatti pitkät" lähtemättä ääneti paikalta suuren kaupungin vilinään.
DF on itsenäisen miehen perikuva... "
Niin nämä olivatkin elämäni kaikkein rohkeimpia tekoja, kun uskalsin kieltäytyä menemästä armeijaan ja valitsemalla siviilipalveluksen ahdasmielisessä junttikylässä, jossa sivareita on aina avoimesti vihattu kaikkien ihmisten toimesta. Lisäksi kotiseudun itsekäs hylkääminen ja muutto Helsinkiin olivat myös sellaisia tekoja, jotka vaativat itsenäistä ajattelua ja melkoista rohkeutta, johon ei välttämättä ihan kuka tahansa pysty.
"Miten ylipäätään revit tuosta syrjivän sävyn,en tajua.Ja jos jonkun mielestä on outoa ettei miehellä ole fb:tä niin eiköhän se ihmettele samalla tavalla jos sen jollainen naispuolisella kaverilla ei olisi.
Ja itteäni ei jaksa kiinnostaa tuon taivaallista,ihmetteleekö joku sitä ettei mulla ole kyseiselle ajan tuhlaus sivustolle profiilia. "
Eräs nuorempi nainen kertoi avoimesti tossa keskustelussa sen, miten hänen mielestään se on outoa jos nuoremmalla miehellä (80-luvulla syntyneellä) ei ole profiilia facebookissa ja kertoi miten hän ei haluaisi sellaiseen mieheen tutustua, koska miehessä täytyy olla jotain vialla. Vastaavanlaisia kommentteja näkyi myös muita tossa kyseisessä keskustelussa.
"Tälleenhän se menee varmaan sitten siellä baarissakin sinulla;Joku kysyy että oletko yksin liikenteessä niin jo DF veti herneet nenään ja toteaa tämän syrjinnäksi.
Vaikka,toinen käyttäisi ihan small talkin aloituksena. "
Yhden kerran saa kysyä yksinolosta, siitä en vielä hermostu. Mutta sitten jos siitä mun yksinolosta pitäisi jaksaa puhua vähintään puolen tunnin ajan, niin siinä vaiheessa pinna alkaa mennä mulla erittäin nopeasti ja tossa vaiheessa katsonkin aina paremmaksi jättää kyselijän/kyselijät ilman mun seuraani, koska mua ei kiinnosta puhua siitä, että miksi mä oon yksin liikkeellä ja miksi mulla ei ole ketään kavereita mukana.
"Sun pitäisi ihan oikeasti lähteä tuulettamaan toi sun pääkoppa jonnekkin tohtorin tuolille.Toi on jo tollasta pakkomielteistä että kaikki vainoavat kaverittomia sinkkumiehiä. "
En mä vaan koe että mulla olisi minkäänlaista tarvetta lähteä mihinkään psykiatrin juttusille. Suomalainen yhteiskunta ja ihmiset kun ovat niin ahdasmielisiä, että heidän mielestä nuorilla miehillä pitäisi olla aina mahdollisimman paljon kavereita tullakseen hyväksytyksi tässä yhteiskunnassa ja ihmisten parissa. Just tämän takia niitä viattomia miehiä sitten aina niin vainotaan näiden sosiaalisten ihmisten toimesa, joilla ei syystä tai toisesta olekaan kavereita elämässään.
"Mieti itse järjen kanssa;Miksi joku olisi kiinnostunut tuollaisesta AIDOSTI.
Ja mieti sitä mitä muut täällä sanovat.Äläkä pidä kiinni siitä sun kotikylästä;Se oli ja meni.Helsinki on ihan erikaupunki. "
Oon mä käynyt muutaman kerran yksin baareissa Helsingissä ja huomannut sen, että ei se ilmapiiri ole baareissa yhtään sen erilaisempi mitä kotiseuduillakaan. Kummassakin suhtaudutaan ihan yhtä kielteisesti yksinäisiä nuoria miehiä kohtaan.
"Se on vain niin ihmeellistä joidenkin mielestä.Ja mä kun menen niin on ne vaan kiinnostuneita mun yksinäisyydestä ja ei ne laske irti aiheesta.
Ja en mä ole tohtorin tarpeessa,muutkin on sitä ehdottaneet.Ihmiset ei vain hyväksy yksinäisiä sinkkumiehiä.Ja mun kotikylässä jo vainottiin mua mun sivarin takia jne. "
Näinhän se just meni, kun ihmiset eivät koskaan hyväksy yksinäisiä nuoria miehiä, kun kaikilla oletetaan aina olevan mahdollisimman paljon kavereita. Kotiseuduillakin asiat meni just noin, sillä kotiseudun ahdasmieliset ihmiset ovat ne kaikkein suurimmat syylliset mun ongelmiini ja siihen, kun he olivat aina syrjimässä mua sen sivarivalinnan ja muiden "väärien" valintojen takia.- tawe4y4wreyayg
DarkFear kirjoitti:
"Älä nyt,sehän on uhmannut kokonaista kylällistä ihmisiä menemällä sivariin.Lisäksi,"haistatti pitkät" lähtemättä ääneti paikalta suuren kaupungin vilinään.
Niin nämä olivatkin elämäni kaikkein rohkeimpia tekoja, kun uskalsin kieltäytyä menemästä armeijaan ja valitsemalla siviilipalveluksen ahdasmielisessä junttikylässä, jossa sivareita on aina avoimesti vihattu kaikkien ihmisten toimesta. Lisäksi kotiseudun itsekäs hylkääminen ja muutto Helsinkiin olivat myös sellaisia tekoja, jotka vaativat itsenäistä ajattelua ja melkoista rohkeutta, johon ei välttämättä ihan kuka tahansa pysty.
"Miten ylipäätään revit tuosta syrjivän sävyn,en tajua.Ja jos jonkun mielestä on outoa ettei miehellä ole fb:tä niin eiköhän se ihmettele samalla tavalla jos sen jollainen naispuolisella kaverilla ei olisi.
Ja itteäni ei jaksa kiinnostaa tuon taivaallista,ihmetteleekö joku sitä ettei mulla ole kyseiselle ajan tuhlaus sivustolle profiilia. "
Eräs nuorempi nainen kertoi avoimesti tossa keskustelussa sen, miten hänen mielestään se on outoa jos nuoremmalla miehellä (80-luvulla syntyneellä) ei ole profiilia facebookissa ja kertoi miten hän ei haluaisi sellaiseen mieheen tutustua, koska miehessä täytyy olla jotain vialla. Vastaavanlaisia kommentteja näkyi myös muita tossa kyseisessä keskustelussa.
"Tälleenhän se menee varmaan sitten siellä baarissakin sinulla;Joku kysyy että oletko yksin liikenteessä niin jo DF veti herneet nenään ja toteaa tämän syrjinnäksi.
Yhden kerran saa kysyä yksinolosta, siitä en vielä hermostu. Mutta sitten jos siitä mun yksinolosta pitäisi jaksaa puhua vähintään puolen tunnin ajan, niin siinä vaiheessa pinna alkaa mennä mulla erittäin nopeasti ja tossa vaiheessa katsonkin aina paremmaksi jättää kyselijän/kyselijät ilman mun seuraani, koska mua ei kiinnosta puhua siitä, että miksi mä oon yksin liikkeellä ja miksi mulla ei ole ketään kavereita mukana.
"Sun pitäisi ihan oikeasti lähteä tuulettamaan toi sun pääkoppa jonnekkin tohtorin tuolille.Toi on jo tollasta pakkomielteistä että kaikki vainoavat kaverittomia sinkkumiehiä. "
En mä vaan koe että mulla olisi minkäänlaista tarvetta lähteä mihinkään psykiatrin juttusille. Suomalainen yhteiskunta ja ihmiset kun ovat niin ahdasmielisiä, että heidän mielestä nuorilla miehillä pitäisi olla aina mahdollisimman paljon kavereita tullakseen hyväksytyksi tässä yhteiskunnassa ja ihmisten parissa. Just tämän takia niitä viattomia miehiä sitten aina niin vainotaan näiden sosiaalisten ihmisten toimesa, joilla ei syystä tai toisesta olekaan kavereita elämässään.
Ja mieti sitä mitä muut täällä sanovat.Äläkä pidä kiinni siitä sun kotikylästä;Se oli ja meni.Helsinki on ihan erikaupunki. "
Oon mä käynyt muutaman kerran yksin baareissa Helsingissä ja huomannut sen, että ei se ilmapiiri ole baareissa yhtään sen erilaisempi mitä kotiseuduillakaan. Kummassakin suhtaudutaan ihan yhtä kielteisesti yksinäisiä nuoria miehiä kohtaan.
"Se on vain niin ihmeellistä joidenkin mielestä.Ja mä kun menen niin on ne vaan kiinnostuneita mun yksinäisyydestä ja ei ne laske irti aiheesta.
Ja en mä ole tohtorin tarpeessa,muutkin on sitä ehdottaneet.Ihmiset ei vain hyväksy yksinäisiä sinkkumiehiä.Ja mun kotikylässä jo vainottiin mua mun sivarin takia jne. "
Näinhän se just meni, kun ihmiset eivät koskaan hyväksy yksinäisiä nuoria miehiä, kun kaikilla oletetaan aina olevan mahdollisimman paljon kavereita. Kotiseuduillakin asiat meni just noin, sillä kotiseudun ahdasmieliset ihmiset ovat ne kaikkein suurimmat syylliset mun ongelmiini ja siihen, kun he olivat aina syrjimässä mua sen sivarivalinnan ja muiden "väärien" valintojen takia.Tyhmä trolli, hanki elämä.
- sir_von_baughen
DarkFear kirjoitti:
"Älä nyt,sehän on uhmannut kokonaista kylällistä ihmisiä menemällä sivariin.Lisäksi,"haistatti pitkät" lähtemättä ääneti paikalta suuren kaupungin vilinään.
Näinhän se just meni, kun ihmiset eivät koskaan hyväksy yksinäisiä nuoria miehiä, kun kaikilla oletetaan aina olevan mahdollisimman paljon kavereita. Kotiseuduillakin asiat meni just noin, sillä kotiseudun ahdasmieliset ihmiset ovat ne kaikkein suurimmat syylliset mun ongelmiini ja siihen, kun he olivat aina syrjimässä mua sen sivarivalinnan ja muiden "väärien" valintojen takia."Eräs nuorempi nainen kertoi avoimesti tossa keskustelussa sen, miten hänen mielestään se on outoa jos nuoremmalla miehellä (80-luvulla syntyneellä) ei ole profiilia facebookissa ja kertoi miten hän ei haluaisi sellaiseen mieheen tutustua, koska miehessä täytyy olla jotain vialla. Vastaavanlaisia kommentteja näkyi myös muita tossa kyseisessä keskustelussa."
Niiiimpä,yksi nuorinainen on "ne kaikki".
Sua ei voi auttaa kukaan.Älä mene laivalle,ahdistu elämästä.Sua on koitettu auttaa.Piste. - yksi sivullinen
sir_von_baughen kirjoitti:
"Eräs nuorempi nainen kertoi avoimesti tossa keskustelussa sen, miten hänen mielestään se on outoa jos nuoremmalla miehellä (80-luvulla syntyneellä) ei ole profiilia facebookissa ja kertoi miten hän ei haluaisi sellaiseen mieheen tutustua, koska miehessä täytyy olla jotain vialla. Vastaavanlaisia kommentteja näkyi myös muita tossa kyseisessä keskustelussa."
Niiiimpä,yksi nuorinainen on "ne kaikki".
Sua ei voi auttaa kukaan.Älä mene laivalle,ahdistu elämästä.Sua on koitettu auttaa.Piste.Tällä palstalla haukutaan ihmisiä, ja haukkujat kutsuvat itseään auttajiksi. Se on nähyt moneen kertaan.
- sir_von_baughen
yksi sivullinen kirjoitti:
Tällä palstalla haukutaan ihmisiä, ja haukkujat kutsuvat itseään auttajiksi. Se on nähyt moneen kertaan.
niiin,Herra DF:n kohdalla voi olla "lievää" turhautumisen makua.
Mutta,jos koet että me haukumme aiheetta niin sopii itse antaa neuvoja DF:lle.
Se kun on lähtöjäänkin tuomittu epäonnistumaan. - 19+7
DarkFear kirjoitti:
Näinhän se just meni, kun ihmiset eivät koskaan hyväksy yksinäisiä nuoria miehiä, kun kaikilla oletetaan aina olevan mahdollisimman paljon kavereita. Kotiseuduillakin asiat meni just noin, sillä kotiseudun ahdasmieliset ihmiset ovat ne kaikkein suurimmat syylliset mun ongelmiini ja siihen, kun he olivat aina syrjimässä mua sen sivarivalinnan ja muiden "väärien" valintojen takia."Yhden kerran saa kysyä yksinolosta, siitä en vielä hermostu. Mutta sitten jos siitä mun yksinolosta pitäisi jaksaa puhua vähintään puolen tunnin ajan, niin siinä vaiheessa pinna alkaa mennä mulla erittäin nopeasti ja tossa vaiheessa katsonkin aina paremmaksi jättää kyselijän/kyselijät ilman mun seuraani..."
No kuinkas monta kertaa olet joutunut puolentunnin ajan puhumaan aiheesta? Kuinka monta kertaa on tuo aina?
Ja onkohan niin, että itse jaksat puhua siitä vaikka monta tuntia, niinkuin tällä palstallakin? En vain jaksa uskoa että kukaan baarissa oikeasti haluaisi puhua asiasta noin kauan, 10 minuuttiakin olisi aika palon pakottaa sut puhumaan jostain mistä et halua. 19+7 kirjoitti:
"Yhden kerran saa kysyä yksinolosta, siitä en vielä hermostu. Mutta sitten jos siitä mun yksinolosta pitäisi jaksaa puhua vähintään puolen tunnin ajan, niin siinä vaiheessa pinna alkaa mennä mulla erittäin nopeasti ja tossa vaiheessa katsonkin aina paremmaksi jättää kyselijän/kyselijät ilman mun seuraani..."
No kuinkas monta kertaa olet joutunut puolentunnin ajan puhumaan aiheesta? Kuinka monta kertaa on tuo aina?
Ja onkohan niin, että itse jaksat puhua siitä vaikka monta tuntia, niinkuin tällä palstallakin? En vain jaksa uskoa että kukaan baarissa oikeasti haluaisi puhua asiasta noin kauan, 10 minuuttiakin olisi aika palon pakottaa sut puhumaan jostain mistä et halua."No kuinkas monta kertaa olet joutunut puolentunnin ajan puhumaan aiheesta? Kuinka monta kertaa on tuo aina? "
Hyvin monesti olen joutunut puhumaan siitä omasta yksinolosta jopa puolen tunnin ajan, kun hyvin usein se vastapuoli haluaa tähän aiheeseen yhä uudestaan palata, vaikka mä olisin onnistunut viemään ton keskustelun johonkin toisaalle. Tietenkin se on kaikkien mielestä niin outoa, epänormaalia, tuomittavaa ja ihmettelyn arvoista, jos mun ikäinen nuori mies on yksin baarissa ilman ketään kavereita.
"Ja onkohan niin, että itse jaksat puhua siitä vaikka monta tuntia, niinkuin tällä palstallakin? En vain jaksa uskoa että kukaan baarissa oikeasti haluaisi puhua asiasta noin kauan, 10 minuuttiakin olisi aika palon pakottaa sut puhumaan jostain mistä et halua. "
Ei ole näin, sillä itse en haluaisi puhua siitä omasta yksinäisyydestä edes ton pakollisen yhden lauseen vertaa, mutta kun vastapuolta se nuoren miehen yksinäisyys tuntuu aina niin kovasti kiinnostavan. Siinä nyt ei ole mitään ihmeellistä, jos ihmiset pakottaa puhumaan aiheesta, josta ei itse halua, sillä ihmiset kun ovat aina niin ilkeitä ja tuomitsevia, että he oikein nauttivat siitä, kun saavat satuttaa toisia ihmisiä ja varsinkin sellaisia, joiden he huomaavat kärsivän itsekin sen yksinäisyyden takia.
Suomalainen yhteiskunta ja ilmapiiri kun on ollut aina sellainen, että täällä nuorilla miehillä pitäisi olla aina mahdollisimman paljon kavereita ja heidän kuuluisi käydä baareissa, laivaristeilyillä ja ulkomaan matkoilla aina kaveriporukoidensa kanssa, koska se antaa heistä hyvän ja sosiaalisen kuvan ympäristölleen ja muille ihmisille. Sitten niitä nuoria miehiä on pidetty aina säälittävinä luusereina, joilla ei ole kavereita, joiden kanssa käydä baareissa ja noissa nuorten paikoissa. Tällä tavalla se asia just on!
- Reipas Mies
Kyllä minusta naamakirja on ainutlaatuinen mahdollisuus nykyään niillekkin miehille jotka ovat sosiaalisesti syrjemmässä irl. Lukuisat sinkku ryhmät ja jopa sovellukset auttavat tutustumaan toisiin.
Pinnallinen jos on facessa? Epäilen suuresti että se on päällimmäisin motiivi, tai edes "viihdettä". Minusta hyvä tapa vaihtaa kuulumisia ja seurata kavereiden kesken kuulumisia.
DF vastustat niin hanakkaasti sosiaalisuuteen liittymistä eri syistäsi (joista osan itsekkin ymmärrän), miten se sinulle pitäisi tuoda jotta lähtisit mukaan?
Taidat vaatia ideaali-kaveria jollaisen kuvittelet päässäsi, muttei irl mies/nainen täytä niitä ajatuksiasi?- piipaa piipaa
"Taidat vaatia ideaali-kaveria jollaisen kuvittelet päässäsi, muttei irl mies/nainen täytä niitä ajatuksiasi?"
Tässä osut varmasti naulan kantaan. DF:llä on omia kuvitelmia minkälaista on kun on ystäviä ja minkälaisia ystävät on ja minkälainen olisi laivaristeily ystävien kanssa jne. Nämä kuvitelmat on kuitenkin kaukana todellisuudesta. Harvojen ihmisten ystävyys on sellaista kuin Frendit tv-sarjassa tai jossain vastaavassa. Ystväyys ei ole mikään ihmelääke. DF joskus ihmetteli että voiko ihmisellä olla muka ongelmia jos on ystäviä. Tuo kertoo jo kaiken tarpeellisen DF:n kuvitelmien realistisuudesta.
Tekosyitä, tekosyiden perään, jottei vain oikeasti joutuisi lähtemään sinne risteilylle. DF pelkää että risteily ei täyttäisi hänen korkeita vaatimuksiaan ja harhaisia kuvitelmiaan ja siitä syystä torjuu kaikki ehdotukset ja vaihtoehdot jottei kaunis fantasia menisi pilalle epätäydellisen todellisuuden astuttua tilalle. piipaa piipaa kirjoitti:
"Taidat vaatia ideaali-kaveria jollaisen kuvittelet päässäsi, muttei irl mies/nainen täytä niitä ajatuksiasi?"
Tässä osut varmasti naulan kantaan. DF:llä on omia kuvitelmia minkälaista on kun on ystäviä ja minkälaisia ystävät on ja minkälainen olisi laivaristeily ystävien kanssa jne. Nämä kuvitelmat on kuitenkin kaukana todellisuudesta. Harvojen ihmisten ystävyys on sellaista kuin Frendit tv-sarjassa tai jossain vastaavassa. Ystväyys ei ole mikään ihmelääke. DF joskus ihmetteli että voiko ihmisellä olla muka ongelmia jos on ystäviä. Tuo kertoo jo kaiken tarpeellisen DF:n kuvitelmien realistisuudesta.
Tekosyitä, tekosyiden perään, jottei vain oikeasti joutuisi lähtemään sinne risteilylle. DF pelkää että risteily ei täyttäisi hänen korkeita vaatimuksiaan ja harhaisia kuvitelmiaan ja siitä syystä torjuu kaikki ehdotukset ja vaihtoehdot jottei kaunis fantasia menisi pilalle epätäydellisen todellisuuden astuttua tilalle."Tässä osut varmasti naulan kantaan. DF:llä on omia kuvitelmia minkälaista on kun on ystäviä ja minkälaisia ystävät on ja minkälainen olisi laivaristeily ystävien kanssa jne. Nämä kuvitelmat on kuitenkin kaukana todellisuudesta. Harvojen ihmisten ystävyys on sellaista kuin Frendit tv-sarjassa tai jossain vastaavassa. Ystväyys ei ole mikään ihmelääke. DF joskus ihmetteli että voiko ihmisellä olla muka ongelmia jos on ystäviä. Tuo kertoo jo kaiken tarpeellisen DF:n kuvitelmien realistisuudesta. "
No kun en ole koskaan elämässäni päässyt kenenkään kavereiden kanssa laivaristeilylle, niin totta kai mulla olisi kova into päästä tämäkin asia joskus kokemaan. Mielestäni mulla ei kuitenkaan ole mitään kovin ihmeellisiä tai liian suuria odotuksia tosta laivaristeilystä ja kavereiden kanssa siellä käymisestä.
"Tekosyitä, tekosyiden perään, jottei vain oikeasti joutuisi lähtemään sinne risteilylle. DF pelkää että risteily ei täyttäisi hänen korkeita vaatimuksiaan ja harhaisia kuvitelmiaan ja siitä syystä torjuu kaikki ehdotukset ja vaihtoehdot jottei kaunis fantasia menisi pilalle epätäydellisen todellisuuden astuttua tilalle. "
Mulla ei ole tässä mitään tekosyitä ja olisin valmis lähtemään laivaristeilylle n. kuukauden kuluessa siitä, jos löytäisin sinne mieluisan ja oikean ikäisen matkakaverin. Nämä odotukset ja toivomukset kun eivät todellakaan pitäisi olla mitään liikaa vaadittuja juttuja.- .......
DarkFear kirjoitti:
"Tässä osut varmasti naulan kantaan. DF:llä on omia kuvitelmia minkälaista on kun on ystäviä ja minkälaisia ystävät on ja minkälainen olisi laivaristeily ystävien kanssa jne. Nämä kuvitelmat on kuitenkin kaukana todellisuudesta. Harvojen ihmisten ystävyys on sellaista kuin Frendit tv-sarjassa tai jossain vastaavassa. Ystväyys ei ole mikään ihmelääke. DF joskus ihmetteli että voiko ihmisellä olla muka ongelmia jos on ystäviä. Tuo kertoo jo kaiken tarpeellisen DF:n kuvitelmien realistisuudesta. "
No kun en ole koskaan elämässäni päässyt kenenkään kavereiden kanssa laivaristeilylle, niin totta kai mulla olisi kova into päästä tämäkin asia joskus kokemaan. Mielestäni mulla ei kuitenkaan ole mitään kovin ihmeellisiä tai liian suuria odotuksia tosta laivaristeilystä ja kavereiden kanssa siellä käymisestä.
"Tekosyitä, tekosyiden perään, jottei vain oikeasti joutuisi lähtemään sinne risteilylle. DF pelkää että risteily ei täyttäisi hänen korkeita vaatimuksiaan ja harhaisia kuvitelmiaan ja siitä syystä torjuu kaikki ehdotukset ja vaihtoehdot jottei kaunis fantasia menisi pilalle epätäydellisen todellisuuden astuttua tilalle. "
Mulla ei ole tässä mitään tekosyitä ja olisin valmis lähtemään laivaristeilylle n. kuukauden kuluessa siitä, jos löytäisin sinne mieluisan ja oikean ikäisen matkakaverin. Nämä odotukset ja toivomukset kun eivät todellakaan pitäisi olla mitään liikaa vaadittuja juttuja.No lakkaa sitten valittamasta ja lähde tuon FF:n kanssa sinne äläkä taas keksi uusia tekosyitä.
....... kirjoitti:
No lakkaa sitten valittamasta ja lähde tuon FF:n kanssa sinne äläkä taas keksi uusia tekosyitä.
Voin mä lähteä, jos vaan FF on itse enää innokas lähtemään. Itse hän vaan kertoi niin, ettei hän ole ainakaan näillä näkymin lähdössä laivaristeilyille, kun kertoi muuttavansa eri paikkakunnalle ja lisäksi hänellä taitaa olla myös muita kiireitä.
- Älyn haamu
En mäkään ole FB:ssä kun ei kertakaikkiaan ole kavereita. Stalkkaustunnukset tietenkin löytyy.
- Naisasialooseri.
Kolme YTM kaveriani ei ole facebookissa.
- Von Tisel
Enpä tuollaiseen viritykseen halua sekaantua, jossa muutellaan turvajuttuja jokatoinen päivä niin että tippuu kärryiltä ja jotain arkaluontoista lipsahtaa väkisinkin jossain vaiheessa kaikkien silmille.
- en liity
FB:ssä ovat ne, joilta häpeän ja yksityisyyden käsitteet ovat päässeet katoamaan, ja toisaalta ne, joilla on sairas tarve tonkia toisten tekemisiä ja täyttää päänsä turhaa turhemmalla höpinällä.
Status: kirjoitan Suomi24-palstalle. Ketä kiinnostaa?- Herbarim Petemaj
No kyllähän aina sellaisia nuoria haukutaan, jotka kirjoittavat suomi24 -palstalle! Varsinkin Sinkut-palstalle.
- realismus
Yksinäistä todellakin sorretaan matkoilla. "Vanhanpiianlisä" matkojen hinnoissa on huomattava, ja joitakin matkoja ei edes myydä yksinmatkustavalle.
Tämä on kyllä valitettavan totta. Oon huomannut just sen, miten yksin matkaavia sorretaan aina noissa matkojen hinnoissa. Laivaristeilyt, hotellihuoneet ja kaikki matkat ovat aina kalliimpia yksin matkaaville ja joitakin matkoja ei tosiaan edes myydä yksin matkaaville.
Tietenkin laivayhtiöiden ja matkatoimistojen oletus on aina se, että kyllähän kaikilla ihmisillä ja erityisesti nuorilla on aina paljon kavereita, ettei kukaan joutuisi koskaan yksin mihinkään matkaamaan.Joo, varmaan ihan silkkaa vittumaisuuttaan ja ymmärtämättömyyttään perivät yhden hengen lisiä.
- realismus
LordBoredom kirjoitti:
Joo, varmaan ihan silkkaa vittumaisuuttaan ja ymmärtämättömyyttään perivät yhden hengen lisiä.
Ennenmuinoin oli mahdollista yksinäisen matkustaa normaalihinnalla sillä riskillä, että sai huone/hyttitoverikseen jotain kamalaa. Oli siis vaihtoehto, lunastaa huone tai hytti itselleen, tai jakaa se tuntemattoman kanssa. Nykyisin tätä vaihtoehtoa ei ole.
Joillakin risteilyillä, esim. Kristina Cruises'n Punaisenmeren risteily ei edes myyty (ainakaan netin kautta, ehkä virkailijan kautta neuvotellessa voi onnistua) yksinäiselle. Nykyisin on hotelleja, jotka mainostavat lapsettomuudellaan. Se olisi loistava vaihtoehto, mutta monet lapsivapaista hotelleista ovat myös sinkkuvapaita ja haluavat asiakkaikseen pariskuntia. Nimenomana yksinäinen matkustaja nauttisi majoittumisesta lapsivapaaseen hotelliin, luulisi pareilla olevan senverran puuhasteltavaa, etteivät he paria kiljukaulaa edes huomaa ;) - ...
Ei se ole sortoa vaan bisnestä, taukki!
2 turistia kuluttaa enemmän kuin yksi = lisää fyrkkaa
Jos kahden hengen huoneeseen majoitetaan vain yksi niin kulutus vähenee = vähemmän fyrkkaa.
Joten yksin matkustavalle lätkäistään tottakai vähän extrahintaa koska:
a) hotellihuone on 50% vajaateholla
b) yksi syö / ostaa vähemmän kuin kaksi
Koskee kaikkea: lentoja, hotelleja, laivoja... ravintoloissa ei nyt sentään yksin syövältä vielä veloiteta perhehintaa.
Periaate kumminkin se, että jos yksi henkilö käyttää resurssit jotka on mitoitettu kahdelle niin hinta nousee. Aivan yhtä yksinkertaista kuin että jos ajat yksin autolla matkan niin maksat itse kaikki bensat, jos saat mukaan kimppakyytiläisen niin voitte pistää kulut puoliksi.
Ovatko hoksottimesi tosiaan noin vajaalla vai ihan oikeastiko kuvittelet että olet yhteiskunnallisen vainon kohteena koska sinulta laskutetaan enemmän kuin jos olisit mukana ryhmässä?
Kerran kun kävin kyselemässä Viking Linen toimistolla laivaristeilyn hintoja, niin kyllä vaan oli asiakaspalvelijan asenteessakin parantamisen varaa, kun ei tuntunut ymmärtävän yhtään sitä, kun olin kiinnostunut nimenomaan vain ja ainoastaan yhden hengen risteilyistä. Heti oli suosittelemassa sitä, miten kannattaisi lähteä kavereiden kanssa, niin pääsisi halvemmalla. Eipä tietenkään osannut ajatella sitä, että kaikilla kun ei välttämättä niitä kavereita ole, joiden kanssa sinne matkoille voisi lähteä.
- Jätkä 26
Nojoo hei, tuskinpa se nyt sitä sinulle pahalla suositteli, kun mistä helvetistä se nyt ensinnäkään tietäisi sinun elämän tilannettasi!? Varmaan oletti että se olisi sinulle houkuttelevampi tarjous lähinnä enemmänkin hinnan puolesta, saisi varmaan vielä paremmin matkojaan myytyä.
Katsos huomaatko sinä! Nuo on ihan vaan sinun omia vainoharhaisia kuvitelmiasi. - Ihme stressaamista
No voi voi. Otat kaiken ihan liian henkilökohtaisesti. Asiakaspalvelijat nyt yleensäkin kertovat kaikenlaisista alennuksista yms. Niihin voi sanoa, että ei kiitos. Olisiko sen pitänyt heti päältä nähdä, että tuo on niin yksinäinen, että se loukkaantuu jos kerron ryhmäalennuksesta?
- trollin touhut
trolli jatkaa ja jatkaa....
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9824791#comment-49656418 - sir_von_baughen
"trolli jatkaa ja jatkaa....
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9824791#comment-49656418"
DF taisi itse linkittää oman juttunsa.Se mistä näin päättelen että jos komentoit jotain niin sehän antaa kyseisellä sinisellä "huomiopohjalla" kommenttisi. - sir_von_baughen
Niin,kuten minullakin antaa oman kommenttini sinisenä.
Ajaiii,DF,nyt narahti.Taidatkin olla vain joku 15v jantteri joka pitää meidän tyhmien kustannuksella hupia. - DarkFear .
Saako ruotsinlaivalle ottaa hieromasauvoja mukaan? Haluaisin tunkea sellaisen pyllyyni siellä, kotona vanhemmat voi yllättää.
- 89jkl
Minä olen Facebookissa enkä ole mitenkään pinnallinen.
- höpö
Yes you are!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo2012076Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1581412Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset2271051- 71917
- 58898
- 47813
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus71813- 93777
Martina avaa suhdettaan
IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt200697Martinan alamäki jatkuu
Surkeasti menee ... https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f899cee6-e216-4bd1-be3e-c61f68e67a4c ”Surkeasti kulkee”151666