kuten köyhyys, sosiaalinen asema, lihavuus on varmasti ongelma missä tahansa kirkkokunnassa.Miten suhtaudutte asiaan?
Kuinka monen ulkokultainen hymy ja välittäminen sisäistyy aivosolujen tasolle ja aidosti sydämmeen?
Ei varmasti kovinkaan monen.
Oletko elitisti kirkossa?Olen utelias tuntemaan sielunelämääsi olenhan juuri kaikkea edellä mainittua.Et voisi vähempää välittää ethän?
Sinulla on varmaan oma palstakin jonne pääsee vain kutsusta kirjoittelemaan tietynlaiset ihmiset.
Tarttuvat taudit
14
127
Vastaukset
- Väsynyt matkustaja
Kaikkihan on hyvin ja satunnaisesti voi hieman näyttää toisille armoaan kunhan se ei likaa omaa pesää eikä kosketa teitä.
- helmjölk
Köyhyys ja sosiaalinen asema yhdistetään usein rumuuteen tyhmyyteen ja laiskuuteen ja vähempiarvoisiin sukujuuriin.
Ja tämä kaikki on vielä aivan totta 2011.
Jos joku on vakaumuksellinen köyhä yms. se nyt on vaan sellainen elämäntapa.Sille jaksetaan hymyillä ja onhan se sellainen hieman outo.Ei huolta.Köyhyys on yleensä meidän persaukisten syntymälahja josta ei pääse pois vaikka yrittäisi.Eri asia olisi jos olisi pinnallinen suorittaja jolle kaikki elitistinen merkitsisi niin paljon että sitä hankkisi millä keinoin hyvänsä.
Onko todellakin lottovoitto syntyä eriarvoiseen suomeen?
Olisiko henkisesti parempi olla pienessä kylässä afrikassa jossa kaikilla olisi tasapuolisesti nälkä?- arvojen hämärrys
Kertaalleen kuollut ja elvytetty sukulaiseni sanoi herättyään että"älkää kootko aarteita maanpäälle, ne jäävät maan päälle lähdettyänne."
Jos keskittyy ainoastaan maallisen hyvän tavoitteluun saa sielulleen vahingon.
Ortodoksit eivät ole yhtään parempia tai pahempia maallisen hyvän ja kunnian tavoittelussaan kuin muutkaan.
Sitäpaitsi kun nainen alkaa puhua oikeudenmukaisuudesta on syytä huolestua. Kysymys on yleensä kateudesta.
- ghliigljm p8ii, mgil
Onko kateus/tunnetilat mielestäsi sukupuolisidonnaista?
- arvojenhämärrys
Ei ole. Se ilmenee eritavoilla.
- Tappi Tavallinen
Äläpä aliarvioi itse itseäsi.Arvosta itse omaa työtäsi tekemällä työsi hyvin. Välttämättä monikaan ei kirkossa edes tiedä mitä teet työksesi tai onko sinulla ylimääräistä rahaa vai ei. Ihmisiä on nykyään enemmän ns. lihavia kuin laihoja, et juurikaan varmaan porukasta erotu.
Ennen köyhät oli laihoja ja rikkaat lihavia. Nyt on kaikki lihavia. Miksiköhän?- 20+16
Kyllä on ihmisiä jotka suoraan ja ujostelematta kysyvät missä olet töissä?Tai mikä on ammattisi?Kävitkö koulusi loppuun?
Juopa on olemassa rikkaan jä köyhän välillä se riittää sille emme välttämättä voi mitään.Muttei se eriarvoisuus ja eriarvostus hyväksi ole kenellekkään.
Voitte kuvitella että rahan arvo ja se että jollain ei sitä ole on joillekkin hyvässä asemassa olevalle tuntematon käsite.
Rikkaille asioista tulee itsestäänselvyyksiä.Sille ei voi mitään että sellainen tilanne hävettää kertoa etten nyt voi kun ei ole rahaa.Joku voi olla niin mukava että kysyy no miksi et lähde mukaan.Joskus elämä voi olla parista eurosta kiinni parista kympistä kiinni.Ei silloin voi levitellä muutamia satasia niinkuin hyvätuloiset jos ei voi levitellä paria euroakaan.
- 10+4
Köyhä yleensä hyväksyy osansa eikä se ole hänelle ongelma.Mutta se kuinka yhteisö ja ympäristö suhtautuu eriarvoisesti heihin.
Kannustamalla aivan kuin kyseessä olisi idiootti tai tyhmä ihminen tai jotenkin alempiarvoinen.Tai hyljeksimällä yms.
Tiettyjä itsestä erilaisia asioita ei arvosteta. - köyhätkyykkyyn
Muuta en tiedä, mutta ilman rahaa täällä ei pärjää, edes kirkossa. Kaikki maksaa ja kaikesta on maksettava, nk. ilmaisia lounaita ei ole. Köyhyys voi olla parhaimmillaan suurta rikkautta ja rikkaus suurta köyhyyttä. Rakkautta ei saa rahalla, ei nöyryyttä eikä mielenrauhaa.
- Tappi Tavallinen
En itse arvostele ihmisiä rikkauksien, kauneuden, ammatin tai iän mukaan paremmuusjärjestykseen. Uskon, ettei niin lopppujen lopuksi tee juuri kukaan.
Elän oman elämäntilanteeni ja rahapussini mukaan.
Jos olo tuntuu joskus itsestä liian pönäkältä, yritän ottaa itseäni niskasta kiinni ja liikkua entistä ahkerammin. Joskus onnistun joskus en.
"Kaverit" vieressä elää omaa elämäänsä omalla tyylillään. Joskus olen saanut apua vaikeissa kohdissa ja toivottavasti joskus pystynyt olemaan jollekin avuksi hänen pahana päivänään.Enimmäkseenhän me kuitenkin kannamme jokainen omia taakkojamme, niin kuin on varmaan tarkoitettukin.
Niillä korteilla pitää pelata, jotka kädessä on. Ja kivaahan tämä peli on.Elämä. - 18
Sitä ei aina käsitä kysyessään kuinka tukalaan tilanteeseen toisen ajaa josta ei tiedä köyhän olevan.Köyhyys aiheuttaa häpeää koyhässä koska kohtelu on sen mukaista ja kummastelu ja leimaaminen.
Joistain asioista ei jotkut ihmiset halua puhua häpeän yms. leimautumisen vuoksi vaikka kokisivatkin oman osansa olevan ok. - Tappi Tavallinen
Eihän tuo kysyjäkään selvännäkijä ole. Vaikea on tietää toisen rahapussin tilaa.
Minä ainakin sanon suoraan sellaisessa tilanteessa, että jätän jutun väliin. Turha aiheuttaa syyllisyydentuntoja valittamalla, että ei ole rahaa. Jos olisi pakkotilanne, esim tarvitsisin yllättäen rahaa lääkkeitä varten, sanoisin suoraan, ettei minulla ole rahaa, voitko lainata?
Ei kenenkään tarvitse nöyristellä ja esiintyä surkuteltavana, mutta köyhänkin pitää joissakin tilanteissa nöyrtyä aivan samoin kuin rikkaankin taas toisessa.
Meidän seurakunnassa ei jumalanpalveluksissa ole pakko olla rahaa. Ja kirkkokahvit ja juhlien ruuat ovat vapaaehtoismaksulla. Piirit ovat ilmaisia.
Talkoissa tarjotaan ruokaa ilmaiseksi. Taitaa olla muuallakin melko sama tapa?- kaitaluinenkata
Ei kyllä ole! Turussa olen aivan härskisti jättänyt kahvit maksamatta. Talkoista en tiedä kun en ole ollut nykyään. Muistaakseni takavuosina ostimme porukalla evästä ja seurakunta hyvitti. Luennot maksavat aina ja ovat olleet aika tasottomia viimeaikoina.
- Tappi Tavallinen
kaitaluinenkata kirjoitti:
Ei kyllä ole! Turussa olen aivan härskisti jättänyt kahvit maksamatta. Talkoista en tiedä kun en ole ollut nykyään. Muistaakseni takavuosina ostimme porukalla evästä ja seurakunta hyvitti. Luennot maksavat aina ja ovat olleet aika tasottomia viimeaikoina.
Kun maksu on vapaaehtoinen, voi "tiukkana" päivänä juoda hyvällä mielellä ilmaiseksi ja joskus toisella kertaa laittaa vaikka pikkuisen reilummin kolikoita rahakuppiin. Aina tilanteen mukaan. Ehdottakaa uutta käytäntöä.
Meillä muistaakseni kaikki luennotkin ovat olleet ilmaisia ja vapaaehtoismaksullisella kahvilla alkulämmitellyt.
Luentoihin olen ollut tyytyväinen. Viime talvena esim. olin kuuntelemassa parasta vanhuutta käsittelevää luentoa mitä ikinä aikaisemmin. Se palaa mieleen aina uudelleen ja uudelleen.
Meillä onkin aivan ihana seurakunta, kirkkoherra ja kanttori, vieläpä sijainenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103845"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483