Jossa kysyttäisiin tavallisen kirkossakävijän toiveita kirkollisesta elämästään.Yhteiskunta on muutoksen kourissa ja jos veronmaksajat ja kirkossakävijät ja uudet tulokkaat on tämäkin asia syytä ottaa esille-Mikään kyselykään srk kesken ei olisi mikään niin suuri asia järjestää-lomake luukkuun jossa kysely rtietyistä vaihtoehdoista mitä valtuusto päättää ja mitkåä asiat ovat esillä rahvaan mielipide on tärkeä myöskin.
Ei ole mitenkään mahdoton ajatus että vaikkapa srk:nnan lehteen tai aamun koittoon kirjoitettaisiin artikkeli jossa esitetään asiat ja oman selvityksensä ideoineen voisi paperilapulla sitten palauttaa.Ja jotka luettaisiin esimerkiksi tuollaisessa paneelikeskustelussa jossa olisi valtuusto että papisto paikalla.miksi ei hiippakunnan piispakin.
Hieman yhteisöllisyttä myös päätöksentekoon.
En äänestänyt paria ehdokasta kun olin vaalikeskustelussa kuuntelemassa heitä.Onneksi olin.Muuten olisin näitä varmoja ehdokkaita äänestänyt.
Lisäksi kun nyt on puhuttu aamun koiton tulevaisuudesta niin lehtiä on liikaa samoin olen huomannut että jokaiseen kissanristiäiseen on luotu oma järjestönsä.Niitä voisi yhdistää myös ja siinä säästettäisiin iso ja pitkä penni hallintokuluja.
Rahvaan johtamia paneelikeskusteluja
3
65
Vastaukset
- Nikke Nakuttaja
Tähän lyhyt kommentti. Rahvasta edustaa demokratiassa heidän edustajansa eli srkunnan valtuusto. Päätöksenteko srkunnassa etenee hallintoelinten kautta. Mutta idea siitä että srkunta saa sanoa myös suullisesti ajatuksiaan esim. jossakin avoimessa foorumissa on ihan hyvä. Tällaisia on ollut lähinnä piispantarkastuksen yhteydessä seurakunnankokouksessa. Mitään päätäntävaltaa tällaisella kokoukselta ei tietenkään ole. Laki ja järjestys ort kirkosta säätelee päätöksien toteutumista.
- lapamato2011
Vai rahvaan johtamia! Yleensä näissä tilaisuuksissa on joku "kellokas" äänessä ja täyttää tilan egollaan. Jos rahvaan ääni kuulu päätöksenteossa hyvä niin, mutta kuuluuko se sittenkään.
- Kuulemisiin
Kyllä minä hallintojärjestyksen tiedän mutta jospa joku pösilö saisi ideaa noista kokouksista.Olisihan siellä päättäjät kuulemassa.
Aiheellista olisi.Aina ei nuo vaalit mene sen mukaan kuin pitäisi ja ehdokkaatkaan eivät ole aina sopivia vaan kaveri kaveria ja nuoleskelemalla saavutettuja sijoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911087
- 123860
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103825"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 68559
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
- 50463