Kiinnostaako ateisteja maapallon syntyminen?
Arttu ateisti12.11.2011 13:40 löysi jostain tutkimuksen ja olen siitä itsekin kuullut jostain :
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10244774#comment-52113875
Yhteiskunta / Uskonnot ja uskomukset / Ateismi / Miksi ihminen häpeää luonnollisia asioita?
Yhä enemevissä oleva joukko tutkijoita on asettumassa sille kannalle, että kyllä jokin korkeampi voima, jokin luojajumala ohjaa meidän kehitystämme. Se selittäisi oivasti tuhannet naturalismiin perustuvan kehitysopin ongelmat, joille ratkaisua ei luonnosta kyetä löytämään.
----LL= lainaus loppuu -----
Itselleni tuli eka mieleen että hohoijaa taisi tutkijoilta loppua voimat ja keinot.
Silloinhan helpoin vastaus on Jumala?
Josta tuli mieleeni toinen kyssä, jota tutkijat myös pohtii : Maapallon synty, miten? Se on vaikeaa enää selvittää.
Mutta onko maapallon synty se kysymys johon ME tarviimme vastauksen ?
On pää-ihmetykseni !
Ketä se kiinnostaa? Muuttaako se jotain jos se olikin Jumala tai jokin muu?
Uskovaisia se tuskin kiinnostaa, mutta kiinnostaako se aktiivisesti just ateisteja ?
Ja jos niin miksi? Todistaakseen että Jumala ei luonut? Onko sen väliä, yhtä lausetta enempää?
Toki asia kiinnostaa tavallaan kaikessa hassuudessaan mutta jos sitä pohtii enemmän kuin AkuAnkallisen verran niin sitten kannattaa juoda pari bisseä ja odottaa kohtauksen loppumista. Asia on niin kaukana totuudesta että en usko siihen löytyvän vastausta, tällä Telluksen ajalla.
Kuka tämän tähän tälläs / loi miksi ja mitä sitten?
Kirjoitan omia pohdintoja pidemmälti saa kurkata : http://sinnef.blogspot.com/2011/11/keta-kiinostaa.html
En ole mikään wanna-be-toimittaja, paremminkin tyhjän-toimittaja, joka höpisee omia mielipiteitään, joita saa riepottaa ;)
Vaikka täällä …
Ketä kiinnostaa?
fenno.maani
0
55
Luetuimmat keskustelut
- 1791356
- 851246
- 96987
- 48833
Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su40733Haluatko, että kierrän sinut kauempaa
Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.83609Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni
mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä30538Leski ja Volvomies
Mitä se Volvomies kulkee sen nuoren lesken luona.. joko leski surunsa surrut ja uusi jo katottu..7526Mikä on vahvuutesi palstalla?
Oletko kuullut asian joltain toiselta vai oletko itse sitä mieltä? Itse luen avarakatseisuuden omaksi vahvuudekseni. Yr111520Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su44512