Vastakysymys

fenno.maani

Pääseekö ateisti eroon ateismista jos tahtoo?

Eli miten päästä eroon ateismista voisi olla vasta-kysymys?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10242591

Esim jos vaikka on pariskunta jotka ovat ateisteja ja sitten toinen hurahtaa uskoon?

Säilyykö rakkaus?

Tuleeko ero väkisin?

Painostaako toinen, hei c´moon älä nyt viitti seota.

Miten helppoa sekään on?

Sitä se on, painostamista, ystäviltä, suvulta jne , mutta onko sitä?

Ja mistä se johtuu?

29

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Pääseekö ateisti eroon ateismista jos tahtoo?"

      Kyllä, jos nimenomaan tahtoo.

      "Eli miten päästä eroon ateismista voisi olla vasta-kysymys?"

      Vastaamalla myönteisesti, kun Jumala kutsuu häntä Pyhän Hengen kautta. Se voi tapahtua esim. kuulemalla julistusta evankeliumista, mutta muitakin tapoja.

      "Esim jos vaikka on pariskunta jotka ovat ateisteja ja sitten toinen hurahtaa uskoon?"

      Kyllä sitäkin kautta uskomaton ateisti voi tulla uskoon, mutta aina niin ei tapahdu.

      "Säilyykö rakkaus?"

      Joskus säilyy, joskus ei.

      "Tuleeko ero väkisin?"

      Tulee, jos ateisti ei halua elää uskovan kanssa. Toisinpäin avioero ei Raamatun mukaan ole sallittu.

      "Painostaako toinen, hei c´moon älä nyt viitti seota"

      Ei ainakaan saisi painostaa, mutta varmasti sitä tapahtuu.

      "Miten helppoa sekään on?"

      Joillekin siitä ei ole ollut paljon ongelmia, toisilla on ongelmia.

      "Sitä se on, painostamista, ystäviltä, suvulta jne , mutta onko sitä"

      Kyllä ja ei

      "Ja mistä se johtuu?"

      Jos tarkoitat painostamista, niin rakkauden puutteesta.

      • jep-jep ja nyt mennään metsään iloisesti, Jaakopin metsään!
        PALJASTUIT!
        Siis tämä kuuluisa vihamielinen Jaakoppi ei ole oikea uskovainen vaan härnääjä, ateisti, joka leikkii uskovaista, opponoi ystäviään, leikkien tyhmää uskovaista ;)

        Jaakob13.11.2011 16:50
        "Pääseekö ateisti eroon ateismista jos tahtoo?"

        Kyllä, jos nimenomaan tahtoo.

        --- Vaikka minä en paljolti uskosta tiedä niin sen tiedän ettei oikea usko ole tahdon asia.
        Joten menepäs nyt takas peiton alle, keksii parempia härnäyksiä.
        Vai onko ne täällä trolleja.
        Ja luultavasti seuraava nikkisi on Salomon


      • Uskon kauneus

        "Tulee, jos ateisti ei halua elää uskovan kanssa. Toisinpäin avioero ei Raamatun mukaan ole sallittu."

        ???

        Tätä eivät ilmeisesti ollenkaan tienneet ne paikkakuntamme hellarit, jotka järjestään uhkasivat erota puolisoistaan, mikäli nämä eivät suostuneet myöskin liittymään hellareihin ja tämän uhkauksensa myöskin kaikki toteuttivat.


    • "Pääseekö ateisti eroon ateismista jos tahtoo?"

      En ymmärrä kysymystä. Miksi tahtoisin olla epärehellinen itselleni?

      • Et voikaan!
        Mutta se alun kyssä oli vähän siltä pohjalta jos ateisti-pariskunnasta toinen hurahtaa uskoon niin miten sen kehtaa kertoa puolisolle, että ”moi minä tulin just uskoon, nyt aletaan lukemaan raamattua”. :)

        Versus miten sitten toimii uskovien parien maailma?
        Entä jos toinen uskovainen alkaa ateistiksi.

        Kas kun tämä alotus lähti siitä alun perin väärinkäsityksestä, että miten tulla ateistiksi.
        Eli ihminen syntyy ateistina ok, mutta vain uskovainen voi tulla ateistiksi.

        Siis mietin miten ne teknisesti toimisi?

        Kai nyt pohja-ymmärrys on se että vain ateisti / realisti voi tulla uskoon. Ja kun kuitenkin joka päivä ihmisiä hurahtaa uskoon, niin eihän ne voi olla uskovaisia.
        Vai voisiko uskovainen tulla uskoon?

        Joten hypoteettinen ajattelu että teknisesti kuka vaan ateisti / realisti voi tulla uskoon.
        Eikö? Pelottaako?
        Miten moni on pyytänytkään ystäviään ”suojelemaan hurahtamiselta”
        Selkenikö?
        Sori ajattelen niin paljon etten saa niitä yhteen laatikkoon mahtumaan, tai siitä tulee kilometri selitystä.


      • fenno.maani kirjoitti:

        Et voikaan!
        Mutta se alun kyssä oli vähän siltä pohjalta jos ateisti-pariskunnasta toinen hurahtaa uskoon niin miten sen kehtaa kertoa puolisolle, että ”moi minä tulin just uskoon, nyt aletaan lukemaan raamattua”. :)

        Versus miten sitten toimii uskovien parien maailma?
        Entä jos toinen uskovainen alkaa ateistiksi.

        Kas kun tämä alotus lähti siitä alun perin väärinkäsityksestä, että miten tulla ateistiksi.
        Eli ihminen syntyy ateistina ok, mutta vain uskovainen voi tulla ateistiksi.

        Siis mietin miten ne teknisesti toimisi?

        Kai nyt pohja-ymmärrys on se että vain ateisti / realisti voi tulla uskoon. Ja kun kuitenkin joka päivä ihmisiä hurahtaa uskoon, niin eihän ne voi olla uskovaisia.
        Vai voisiko uskovainen tulla uskoon?

        Joten hypoteettinen ajattelu että teknisesti kuka vaan ateisti / realisti voi tulla uskoon.
        Eikö? Pelottaako?
        Miten moni on pyytänytkään ystäviään ”suojelemaan hurahtamiselta”
        Selkenikö?
        Sori ajattelen niin paljon etten saa niitä yhteen laatikkoon mahtumaan, tai siitä tulee kilometri selitystä.

        Pahojen typojen vuoksi take2

        Ok. Jos poikaystäväni hurahtaisi uskoon joko suhteemme jatkuisi samanlaisena kuin tähänkin asti tai sitten se olisi siinä. On olemassa uskovaisia ja uskovaisia.

        "Kai nyt pohja-ymmärrys on se että vain ateisti / realisti voi tulla uskoon. Ja kun kuitenkin joka päivä ihmisiä hurahtaa uskoon, niin eihän ne voi olla uskovaisia.
        Vai voisiko uskovainen tulla uskoon?"

        Ateisti tai agnostikko voi hurahtaa uskoon myös toiseen uskoon kuuluva voi tietysti hurahtaa siihen "oikeaan" uskoon.

        "Joten hypoteettinen ajattelu että teknisesti kuka vaan ateisti / realisti voi tulla uskoon.
        Eikö? Pelottaako?"

        Voi tulla, eikä pelota.

        "Miten moni on pyytänytkään ystäviään ”suojelemaan hurahtamiselta”

        En tiedä tuosta kun en ole koskaan kuullut että joku pyytäisi ystäviään suojelemaan hurahtamiselta. Ensimmästä kertaa kuulen tuollaista sinulta.

        "Selkenikö?"

        Ei... :(

        "Sori ajattelen niin paljon etten saa niitä yhteen laatikkoon mahtumaan, tai siitä tulee kilometri selitystä. "

        Patoutuneet ajatukset lähtivät ripulinomaisesti omille teilleen? Np tiedän tunteen. Kuten huomaat ei nämä asiat niin monimutkaisia ole.


    • Nass.e

      Mielenterveyden menettäminen olisi tietysti perin ikävää ....

    • Periaatteessa ei.

      Koska olet kuitenkin uskovana ateisti muita jumalia kohtaan. Tässä kohtaan huomasin itselläni uskon heikkouden jumalaan/Jumaliin. Kun niiden olemassaoloa on niin vaikea loppujenlopuksi varmasti tietää. Joten Kristinuskon jumala on ilman todisteita yhtä todenäköistä kuin minkätahansa muun uskonnon.

    • Olly

      Kannattaisiko kumminkin ensin ottaa selvää mitä Ateismi tarkoittaa...

    • aasaaSDFFFFFF

      Jos ateistin maailmankuva ei selitä tieteen eri havaintojen avulla yhtä paljon, kuin uskovaisen "Jumala loi sen"-maailmankuva, niin ateisti voisi periaatteessa kääntyä uskoon ymmärryksen- ja lohdunhaussa. Tosin ensin kyllä tarkistaisin, löytyykö jollekin kohtaamalleni selittämättömälle ilmiölle luonnollista selitystä, enkä heti uskoisi Jumalan luoneen sen niin nerokkaasti, ettei ihminen kykene ymmärtämään sitä, mikä selittää kaikki maailman tapahtumat ja ilmiöt.

    • voi loppua

      Moni ateisti on tullut uskoon ja silloin ateismi jäänyt historiaan.

      • voi alkaa

        Moni teisti on tullut järkiinsä ja silloin teismi jäänyt historiaan.


      • " voi loppua18.11.2011 17:06 Moni ateisti on tullut uskoon ja silloin ateismi jäänyt historiaan. "

        hmmm....

        Okei siis sinulle se on helppoa tai luulet niin, ja helpompaa kuin että uskovainen menettää uskonsa, niinkinhän kuitenkin tapahtuu, tiedäthän? Silloin vaan koko uskovainen verkosto ympärillä hyökkää hairahtuneen kimppuun ”pelastamaan” , että älä nyt hurahda ateistiksi.
        Samoiten ateistin kimppuun hyökkää koko ystävä-suku-verkosto, jos ateisti meinaa ruveta näkyvästi uskovaiseksi.

        Okei se siis arkea, mutta ajattelin miten sitä oman pään sisällä työstää kun ympäristö on omia uusia ajatuksia vastaan.
        Kuitenkin oletus on se kun ihminen on ateisti sen ystävät koostuu samanhenkisistä, kuten myös uskovaisella.

        Kun kääntyy uskossaan 180¤, niin se saattaa olla joillekin raskas prosessi.
        Joten minä luulisin että kätevimmin se tapahtuu ystävien vaihdoksella. Jos uskis tapaa paljon ateisteja jotka sattuisi olemaan mukavia, kuten yleensä livessä ovatkin, toisin kuin täällä netissä, kamalampia ateisteja saa hakea pirujen joukosta.

        Väittäisin että ”uskon” vaihtaminen yksin on täysin mahdoton prosessi. Tai ainakin 99%. Tai ainakin ystävät on jätettävä.

        Järkyttävin esimerkki on jehovat, joiden joukosta järkiintynyt, ignoorataan 100% jopa äidin, isän, siskon ja suvun tapaamiset on kielletty. Näin siitä dokumentin, joka järkytti minua, miten tuollainenkin voi olla mahdollista.

        ettei se ihan kaikille ole loppujen lopuksi kovinkaan helppoa.

        Mutta miten helppoa / vaikeeta se voisi olla ateistille kun tulee se herätys ja kaikki muuttuu ?
        No sellaisesta on ainakaan turha pelätä tämän palstan ”kristus-avustajien” johdolla tuskin kukaan vaihtaa ateismia uskontoon ainakaan suolen uskovaisten puheiden perusteella.

        Kyllä Teistä osa on järkyttävän kamalia kummassakin leirissä!!
        =================================================


      • voi alkaa kirjoitti:

        Moni teisti on tullut järkiinsä ja silloin teismi jäänyt historiaan.

        En tiedä mitä tarkoittaa teisti / teismi . Puhu suomea.


    • sffffffs

      Ateismista tai uskosta ei pääse tahtomalla eroon. Ateistiksi ei myöskään voi tahtomalla alkaa, kuten ei uskomaankaan. Niihin vain ajaudutaan.

      • Mutta onhan niitä auttajia, vai?
        On kahdenlaista uskoa on silloin oltava myös kahdenlaista ateismia, vai miten monen ateistin tiedätte olevan oikeasti Jumalaan uskova? Se meinaan ei välttämättä näy päälle.

        Minä tiedän monta. Moni uskoo Jumalaan vaikka teknisesti on siv.rek.
        Sillä Jumalaan uskomiseen ei tarvita kirkon jässäriä, eikä ristiä kaulaan.

        Mutta miksi ateistit eivät suvaitse näkyvästi uskovia ystävikseen?

        Tai miksi ateismista ei saa jutella kukaan muu kuin tämän palstan peukaloruuvi?
        Vapaa-ajattelijat ovat vallanneet suomen foorumin kieltäen muiden osallistumisen ateismin-keskusteluun.
        òó
        Miten matala-älyinen pitäisi olla että "vapaa-ajattelijoiden" leiriin tahtoisi liittyä?
        No sellaisesta on ainakaan turha pelätä tämän palstan ”vapaa-ajatteloijoiden” johdolla tuskin kukaan vaihtaa uskontoaan ateismiin ainakaan suolen ateistien puheiden perusteella.

        Kyllä Teistä osa on järkyttävän kamalia kummassakin leirissä!!
        ===============================================


    • Tahtomalla ei pääse ateismista eroon koska silloin on vaihtoetouskonto
      Molemmista kuitenkin pääsee eroon kun ymmärrämme mistä ne on alunperin syntyneet, eli mikä on egon sielun todellinen alkuperä ja miksi se seuraa ihmistä psykologisena perimänä eli perisyntinä
      SILLOIN kun oivaltamalla ymmärrämme tämän, sillä åly ei voi sitä ymmärtää koska se on egon kyky joka ei halua sitä ymmärtää koska se olisi egon kuolema
      Sen jälkeen kun on oivallettu, ja ego hävinnyt niin kun åly on vapautunut egon kahleesta, niin se voi sen ymmärtää
      Tämä on se suunta johon ihmisen tulisi pyrkiä jotta ihmiskunta välttyisi katasrofilta jonka se tällä menolla joskun aiheuttaa
      Ihmisen kehitys on lähtenyt väärään suuntaan kun me olemme ajatuksen syntymisen ansiosta kehittynee teknisesti harppauksi
      mutta henkises jääneet jälkeen egon syntymisen takia
      Ego on teknisellä alueella loistava mutta henkisellä alueella se muuttuu tyhmyydeksi, joten se on vaaraksi elämälle koko maapallolla

      • ei-uskis

        Hölynpölyä.


      • arjuuna18.11.2011 17:31


    • O'ou

      "Pääseekö ateisti eroon ateismista jos tahtoo?"

      Voiko tahtomalla alkaa uskoa Joulupukkiin?
      Voiko tahtomalla alkaa uskoa Cthulhuun?
      Voiko tahtomalla alkaa uskoa Jumalaan?

      Tuskin.

      Ateisti voi kylläkin hihhuloitua siinä, kuin kuka tahansa. Matti Leisolakin hihhuloitui aikoinaan täysin.

      "Minulle annettiin Raamattu. Heitin sen seinään ja hyvä kun en vetänyt päälle turpaan", kertoo Aalto-yliopiston teknillisen korkeakoulun kemian ja materiaalitieteiden tiedekunnan dekaani ja bioprosessitekniikan professori Matti Leisola.

      Leisola kimpaantui kristityille ystävilleen yli 40 vuotta sitten, kun he kyseenalaistivat hänen tieteen valossa rakentamansa maailmankuvan. Tuolloin hänen maailmankuvaansa ei kuulunut minkäänlaista jumalaa, mutta tapahtuma sai Leisolan pohtimaan.

      "Se haastoi minut miettimään, mitä oikeasti tiedän. Onko kaikki mitä minulle opetetaan totta? Kun olin yksin ja uskalsin katsoa peiliin, mietin miksi reagoin niin vahvasti. Ymmärsin, että nyt kosketetaan jotakin syvempää, kuin pelkkää luonnontiedettä. Nyt kosketetaan minun uskonnollista ydintäni", Leisola kertoo.

      Tapahtuma aiheutti Leisolan elämässä kriisin, jonka lopputulos oli yksi radikaaleimmista mahdollisista leirinvaihdoista, joita tiedemaailmassa voi tehdä."

      http://www.aviisi.fi/artikkeli/?num=16/2010&id=68deed8
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Cthulhu

      • Omana mielipiteenäni sanon että tämä on ihan puhdasta propagandaa!!
        Mikä todistaa ….
        1. että ko henkilö on olemassa?
        2. että ko henkilö on saanut raamatun ?
        3. että ko henkilö olisi olut ateisti ja tullut uskoon tai ateismiin tai uskoon tai… ?
        4. että ko henkilö kimpaantui ystävilleen….
        jne
        Tuossa tarinassa ei tunnu olevan totta mikään lause. Myös siinä kokonaisessa versiossa jonka luin on pelkkää progaa.


        Missä näiden propagandojen tehdas on?
        Eihän tässä ole muuta kuin propagandaa, selitystä, väitteitä, vastaväitteitä, lyöntejä, silitystä, ja tätä: en minä valttämättä ole oikeassa, mutta kuitenkin olen tutkinut 40 vuotta.

        Minä sanoisin että jos tuo Leisola on oikeasti ylipäätään olemassa, ellei sekin ole feikki profiili, niin ”hyvin” omasta mielestään on poika juonensa punonut, siis alun alkaen uskovainen joka päättää ruveta ei-uskovaiseksi ja ” tutkia” ettei Jumala ole olemassa! Ei ole! Ei ole! Ei ole! Okei tutkii tutkii tutkii (kirj huom; kenen rahoilla? )
        Tulos : ei löydä vastausta joten oikea vastaus on pakko olla Jumala. Juoni kiinni.

        Ähäps eipäs ole todistettu ! Noin ei asioita ylipäätään todisteta!
        Josko toi Leisolan on siis oikea ihminen niin kysyisin, mihin pyrit alunalkaenkaan läpinäkyvällä juonellasi ?
        Eikö nyt joku matemaatikko voisi tulla sanomaan ettei tuolleen todisteta.

        Se että tossa kasvaa puu. Minä kaadan sen tutkin ja huhkin enkä saa selvyyttä kuka sen istutti.
        Niin onko se todiste siitä että sen täytyy olla Jumalan istuttama koska minä en siihen pitkästä cv.stäni huolimatta vastausta löydä.

        Älkää nyt naurattako.

        PS
        Huumeita todistetaan samoilla kaavoilla hyödyllisiksi ihmisille.
        Selitetään, valehdellaan, kehutaan itseensä, tuikataan isku, silitetään, selitetään kehutaan, isketään ja silitetään tuota samaa kaavaa käyttää myös huumeiden markkinoijat.
        Esim jos huume, cannabis, auttaa johonkin syöpää kärsivän tuskiin, niin silloin se estää tervettä ihmistä saamasta ko syöpää, eikä siinä kaikki vaan se jopa estää, mm keuhkosyöpää. ou´hou´hou :(
        Minkä takia näitä yritetään väkisin todistaa järjenvastaisesti?
        En uskonut sanaakaan Leisolan jutusta, taitaa olla feikki koko profiili.
        Minä en usko progaan.
        jep jep hyvää yötä, case closed.


      • O'ou
        fenno.maani kirjoitti:

        Omana mielipiteenäni sanon että tämä on ihan puhdasta propagandaa!!
        Mikä todistaa ….
        1. että ko henkilö on olemassa?
        2. että ko henkilö on saanut raamatun ?
        3. että ko henkilö olisi olut ateisti ja tullut uskoon tai ateismiin tai uskoon tai… ?
        4. että ko henkilö kimpaantui ystävilleen….
        jne
        Tuossa tarinassa ei tunnu olevan totta mikään lause. Myös siinä kokonaisessa versiossa jonka luin on pelkkää progaa.


        Missä näiden propagandojen tehdas on?
        Eihän tässä ole muuta kuin propagandaa, selitystä, väitteitä, vastaväitteitä, lyöntejä, silitystä, ja tätä: en minä valttämättä ole oikeassa, mutta kuitenkin olen tutkinut 40 vuotta.

        Minä sanoisin että jos tuo Leisola on oikeasti ylipäätään olemassa, ellei sekin ole feikki profiili, niin ”hyvin” omasta mielestään on poika juonensa punonut, siis alun alkaen uskovainen joka päättää ruveta ei-uskovaiseksi ja ” tutkia” ettei Jumala ole olemassa! Ei ole! Ei ole! Ei ole! Okei tutkii tutkii tutkii (kirj huom; kenen rahoilla? )
        Tulos : ei löydä vastausta joten oikea vastaus on pakko olla Jumala. Juoni kiinni.

        Ähäps eipäs ole todistettu ! Noin ei asioita ylipäätään todisteta!
        Josko toi Leisolan on siis oikea ihminen niin kysyisin, mihin pyrit alunalkaenkaan läpinäkyvällä juonellasi ?
        Eikö nyt joku matemaatikko voisi tulla sanomaan ettei tuolleen todisteta.

        Se että tossa kasvaa puu. Minä kaadan sen tutkin ja huhkin enkä saa selvyyttä kuka sen istutti.
        Niin onko se todiste siitä että sen täytyy olla Jumalan istuttama koska minä en siihen pitkästä cv.stäni huolimatta vastausta löydä.

        Älkää nyt naurattako.

        PS
        Huumeita todistetaan samoilla kaavoilla hyödyllisiksi ihmisille.
        Selitetään, valehdellaan, kehutaan itseensä, tuikataan isku, silitetään, selitetään kehutaan, isketään ja silitetään tuota samaa kaavaa käyttää myös huumeiden markkinoijat.
        Esim jos huume, cannabis, auttaa johonkin syöpää kärsivän tuskiin, niin silloin se estää tervettä ihmistä saamasta ko syöpää, eikä siinä kaikki vaan se jopa estää, mm keuhkosyöpää. ou´hou´hou :(
        Minkä takia näitä yritetään väkisin todistaa järjenvastaisesti?
        En uskonut sanaakaan Leisolan jutusta, taitaa olla feikki koko profiili.
        Minä en usko progaan.
        jep jep hyvää yötä, case closed.

        "Mikä todistaa ….
        1. että ko henkilö on olemassa?"

        Kyllä minä olisin mieluummin taipuvainen uskomaan, että Leisola on olemassa henkilönä, kuin että fenno.maani on olemassa henkilönä.

        Tyypistä löytyy sentään tietoja eri riippumattomista lähteistä ja olen jopa itse nähnyt hänen nimensä kirjoittajan paikalla muutamissa kirjoissa kirjastossa. (En sentään mennyt lainaamaan.)

        Fenno.maanista taas ei ole muuta todistetta kuin jonkunmoinen profiilintapainen täällä.

        Pari kaveria näyttäisi olevan, mutta nekin voi olla feikkiä.
        :D


    • meemimuumi

      Siis pääseekö eroon ateismista jos tahtoo? Jaa-a, vaikea sanoa, pitääpä jäädä oikein miettimään. Äkkiseltään sanoisin että ei, ei pääse. Toki ateisteja on uskoon hurahtanut, mutta tokkopa ihan vaan tahtomalla. Ja toisekseen, miksi tahtoisi?

    • voi vapautua ateis

      Jos alkaa epäillä vakaumuskessaan, alkaa etsiä Jumalaa ja rukoilee: ilmesty minulle Jumala ja anna usko niin atesimi on historiaa?

      • Thronos

        Mitä jumalia ja missä järjestyksessä pitäisi alkaa rukoilla jos ennen rukoilemista ei ole uskoa yhteenkään niistä?


      • fenno.maani
        Thronos kirjoitti:

        Mitä jumalia ja missä järjestyksessä pitäisi alkaa rukoilla jos ennen rukoilemista ei ole uskoa yhteenkään niistä?

        jep jep pakko nauraa, mutta mietipä jos hurahtaakin väärään jumalaan:)))))
        Pitääkö rukoilla uudestaan?
        Onko takuuta että homma toimii, hei nyt tää menee liian hauskaksi :))))


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3339
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3071
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2318
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1456
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe