Saadut ilmoitukset

...

Toisessa ketjussa Tapani sanoi, että Jumalan ilmoitukset ovat uskonnollisen totuuden lähde. Kysyin Tapasalta, että mitä Jumalan ilmootuksia hän on saanut, mutta hän kieltäytyy vastaamasta ja viittaa vain joihinkin tuntemuksiinsa, että se mitä hän on lukenut Smithin juttuja tuntuu hänestä oikealta ja sitä tuntemustaan hän kutsuu jatkuvaksi ilmoitukseksi.

Kysymykseni ei kuitenkaan koskenut mitään subjektiivisia tuntemuksia vaan selviä, henkilökohtaisia Jumalan ilmoituksia.

11

54

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se että Pyhä Henki todistaa jatkuvasti Jeesuksen Kristuksen kirkon palautuksesta ja Mormonin kirjasta, on hyvin konkreettista ilmoitusta.
      Moroni 10
      3 Katso, minä tahtoisin kehottaa teitä näitä asioita lukiessanne — jos on Jumalan viisauden mukaista, että saatte ne lukea — muistamaan, kuinka armollinen Herra on ollut ihmislapsille Aadamin luomisesta aina siihen aikaan asti, kun te saatte nämä asiat, ja pohdiskelemaan sitä sydämessänne.
      4 Ja kun te nämä saatte, minä tahtoisin kehottaa teitä kysymään Jumalalta, iankaikkiselta Isältä, Kristuksen nimessä, eivätkö nämä asiat ole totta; ja jos te kysytte vilpittömin sydämin, vakain aikein, Kristukseen uskoen, hän ilmoittaa niistä teille totuuden Pyhän Hengen voimalla.
      5 Ja Pyhän Hengen voimalla te voitte tietää totuuden kaikesta.
      6 Ja kaikki, mikä on hyvää, on oikeaa ja totta; niinpä mikään, mikä on hyvää, ei kiellä Kristusta, vaan tunnustaa, että hän on.
      7 Ja Pyhän Hengen voimasta te voitte tietää, että hän on; sen tähden minä tahdon kehottaa teitä olemaan kieltämättä Jumalan voimaa, sillä hän toimii voiman kautta ihmislasten uskon mukaan, samana tänään ja huomenna ja ikuisesti.

• ...

Siis kuka todistaa? Kyse oli Jumalan (Isä-Jumala) ilmoituksista.

Nyt puhut aivan toisesta tyypistä (PH). Lisäksi kyseessä ovat vain subjektiiviset tuntemuksesi. No, samoinhan se oli mustien pappeuden sallivan "ilmoituksen" kohdalla. Kun verovapaus uhksi mennä, kirkon johto sai sopivia fiiliksiä...

Ja JÄLLEEN KERRAN laitat Smithin kirjoittamaa tekstiä todistamaan Smithin opista. Kyseessä on kehäpäätelmä.

Loppupäätelmä on, että vaikka uhosit Jumalan ilmoitusten olöevan uskonnollisen totuuden lähde, et pysty nimeämään ainuttakaan saamaasi Jumalan ilmoitusta. Sinulla on vain "Pyhän Hengen" aiheuttamia tuntemuksia eli omia fiiliksiäsi. Niillä ei ole todistusarvoa.

• Tämä on hyvin todellista:
      "Kukaan jumalaton mies ei voisi kirjoittaa sellaista kirjaa kuin tämä, eikä kukaan hyvä mies kirjoittaisi sitä, ellei se olisi totta ja ellei Jumala käskisi hänen tehdä niin." Lause on vanhin Jeffrey R. Hollandin puheesta 4.10.2009. Siinä hän kertoo isoisänsä isän yksinkertaisesta lausunnosta. Tuo lausunto vastaa täysin sitä ensivaikutelmaa Mormonin kirjasta, joka sai minut tutkimaan lisää ja liittymään sittemmin MAP-kirkkoon.

Jos luet Mormonin kirjaa avoimin mielin, niin ihmettelen, ellet saa samanlaista "fiilistä".

• R. Sitia

Narkomaanitkin saavat hyviä ja samankaltaisia " hyviä lämpimiä fiiliksiä" mömmöistään, mutta ei se todellakaan tarkoita, että ne mömmöt olisivat heille hyväksi.

• ...

Tuo on juuri sellaista herkkäuskoisen fiilistä, josta mainitsinkin. Lisäksi sorrut argumentointivirheeseen "ei seuraa" väittäessäsi kaikkien saavan samat fiilikset kuin sinä jos lukevat MK:a avoimin mielin.

Et siis todellakaan pysty nimeämään YHTÄKÄÄN ilmoitusta, jonka olet saanut Jumalalta, vaikka uhosit niiden olevan uskonnollisen totuuden lähde.

Kun ei sinulta omakohtaisia löydy, helpotan sen verran, että riittää kun nimeät kenen tahansa saaman Jumalan ilmoituksen, joka on todistettavissa aidoksi ilmoitukseksi.

• ... kirjoitti:

Tuo on juuri sellaista herkkäuskoisen fiilistä, josta mainitsinkin. Lisäksi sorrut argumentointivirheeseen "ei seuraa" väittäessäsi kaikkien saavan samat fiilikset kuin sinä jos lukevat MK:a avoimin mielin.

Et siis todellakaan pysty nimeämään YHTÄKÄÄN ilmoitusta, jonka olet saanut Jumalalta, vaikka uhosit niiden olevan uskonnollisen totuuden lähde.

Kun ei sinulta omakohtaisia löydy, helpotan sen verran, että riittää kun nimeät kenen tahansa saaman Jumalan ilmoituksen, joka on todistettavissa aidoksi ilmoitukseksi.

Jospa tekisit omakohtaisen yrityksen! Lue Mormonin kirjaa vakain aikein saada tietää onko se totta ja kysy näin kuin neuvotaan:
        Moroni 10
        3 Katso, minä tahtoisin kehottaa teitä näitä asioita lukiessanne — jos on Jumalan viisauden mukaista, että saatte ne lukea — muistamaan, kuinka armollinen Herra on ollut ihmislapsille Aadamin luomisesta aina siihen aikaan asti, kun te saatte nämä asiat, ja pohdiskelemaan sitä sydämessänne.
        4 Ja kun te nämä saatte, minä tahtoisin kehottaa teitä kysymään Jumalalta, iankaikkiselta Isältä, Kristuksen nimessä, eivätkö nämä asiat ole totta; ja jos te kysytte vilpittömin sydämin, vakain aikein, Kristukseen uskoen, hän ilmoittaa niistä teille totuuden Pyhän Hengen voimalla.
        6 Ja kaikki, mikä on hyvää, on oikeaa ja totta; niinpä mikään, mikä on hyvää, ei kiellä Kristusta, vaan tunnustaa, että hän on.
        7 Ja Pyhän Hengen voimasta te voitte tietää, että hän on; sen tähden minä tahdon kehottaa teitä olemaan kieltämättä Jumalan voimaa, sillä hän toimii voiman kautta ihmislasten uskon mukaan, samana tänään ja huomenna ja ikuisesti.

Tästä voit lukea: http://scriptures.lds.org/fi

Minä tein tällaisen havainnon ennen kuin olin ehtinyt lukea paljonkaan enkä tiedosta edes rukoilleeni:
        "Kukaan jumalaton mies ei voisi kirjoittaa sellaista kirjaa kuin tämä, eikä kukaan hyvä mies kirjoittaisi sitä, ellei se olisi totta ja ellei Jumala käskisi hänen tehdä niin." Lause on vanhin Jeffrey R. Hollandin puheesta 4.10.2009. Siinä hän kertoo isoisänsä isän yksinkertaisesta lausunnosta. Tuo lausunto vastaa täysin sitä ensivaikutelmaa Mormonin kirjasta, joka sai minut tutkimaan lisää ja liittymään sittemmin MAP-kirkkoon.

• ...
        Tapani1 kirjoitti:

Jospa tekisit omakohtaisen yrityksen! Lue Mormonin kirjaa vakain aikein saada tietää onko se totta ja kysy näin kuin neuvotaan:
        Moroni 10

Tästä voit lukea: http://scriptures.lds.org/fi

Minä tein tällaisen havainnon ennen kuin olin ehtinyt lukea paljonkaan enkä tiedosta edes rukoilleeni:

Ja jälleen teet kehäpäätelmän kopiomalla Smithin OMIA kirjoituksia!

Ja jälleen vetoat omaan herkkäuskoisuuteesi.

Etkä vastannut kysymykseeni. Et siis pysty nimeämään YHTÄKÄÄN itsesi tai jonkun muun saamaa ilmoitusta, joka voitaisiin todistaa Jumalan ilmoitukseksi!

Turhaan siis uhosit Jumalan ilmoituksia uskonnollisen totuuden lähteeksi!

• turhaan intät

Ja otapa vihdoin vaarin, Tapani1, että me lukuisat mormonikirjan omakohtaisesti vilpittömällä mielellä tutkineet olemme vakuuttuneita siitä, että koko kirja on täyttä mielikuvitusta ja sepitettä - täysin fiktiota.

Ja, kun kirjan paikkakunnat, tapahtumat, sukutarinat ja henkilöt ovat kuvitteellisia - eivät perustu historiallisiin eivätkä arkeologisiin tosiasioihin - jäljelle jää vain romaani, jota ei kannata edes verrata vastaaviin maailmankirjallisuuden klassikkokirjoihin.

Joten rehellisesti sanoen, kuinka voit väheksyä minun tai jonkun muun ihan tosissaan kirjoittamaa mielipidettä?

• 1. Kor. 2:13
        ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.

1. Kor. 2:14
        Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.

• ...
        Tapani1 kirjoitti:

1. Kor. 2:13
        ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.

Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.

Vainko Smithiin uskovat tutkivat hengellisesti? Sanoisin pikemminkin, että Smithiin uskovat ovat melko pintapuolisia ja materialisteja. Jopa itse Jumalakin on latistettu luulihaklöntiksi.

• ...
        Tapani1 kirjoitti:

1. Kor. 2:13

Ja jälleen otit toisen uskonnon kirjoituksia todistamaan toisesta uskonnosta. Noiden korinttolaiskirjeiden kirjoittaja ei varmastikaan tarkoittanut sanojaan todistamaan Smithin opista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1230
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      561
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe