Yksinäisten joulu

!!!!!!!!!

Miten ortodoksiseurakunnissa suhtaudutaan yksinään joulua viettäviin jäseniinsä? Kutsutaanko heitä perheisiin päivällisille tai aatto illan joulukahville?

yksinäislle ja hylätyille on joulun aika raskas miksi heille ei ole järjestetty joulutapaamisia tai muuta tapaa kohdata.

Joku voi sortua jopa juomaan yksinään.

14

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seppo Tee

      Saisipa olla yksin jouluna!
      Pakko lähteä sukulaisiin, muuten loukkaantuvat ja
      sitåpaitsi tulevat vaikka väkisin hakemaan kun luulevat minun kärsivän yksinäni.

      • !!!!!!!!

        Kun menetät läheisesi tiedät mitä yksinäisyys on. varsinkin jouluna. Joulun oletetaan olevan perhejuhlan. Nykyään kuitenkin lienee pirstoutuneiden perheiden juhlimattomuus.

        kumma etteivät ravintolat ole ymmärtäneet yksinjääneiden ja yksinäisten tilausta ravintoloiden aukiololle.


      • Mitä tarkoitat?
        !!!!!!!! kirjoitti:

        Kun menetät läheisesi tiedät mitä yksinäisyys on. varsinkin jouluna. Joulun oletetaan olevan perhejuhlan. Nykyään kuitenkin lienee pirstoutuneiden perheiden juhlimattomuus.

        kumma etteivät ravintolat ole ymmärtäneet yksinjääneiden ja yksinäisten tilausta ravintoloiden aukiololle.

        "kumma etteivät ravintolat ole ymmärtäneet yksinjääneiden ja yksinäisten tilausta ravintoloiden aukiololle."

        Aukihan kaikki baarit ja pubit joulunpyhinä ovat.


      • Ei kapakoihin!
        !!!!!!!! kirjoitti:

        Kun menetät läheisesi tiedät mitä yksinäisyys on. varsinkin jouluna. Joulun oletetaan olevan perhejuhlan. Nykyään kuitenkin lienee pirstoutuneiden perheiden juhlimattomuus.

        kumma etteivät ravintolat ole ymmärtäneet yksinjääneiden ja yksinäisten tilausta ravintoloiden aukiololle.

        Oletko sitä mieltä, että ravintola on paras paikka jouluna yksinäiselle, minusta se on koti!


      • Jouluvajokki
        Ei kapakoihin! kirjoitti:

        Oletko sitä mieltä, että ravintola on paras paikka jouluna yksinäiselle, minusta se on koti!

        ulkopuolisena ketjuun spämmäävänä otuksena eli ravintola on koti.. jo vain vitsi ei tietenkään ole mutta sieltä saa joulupiparia ja lohtua murheisiin.. itse en lihatiskeillä istu vaikka ihraa olisi yllin kyllin myyntiinkin asti.Joku ihmisarvo pitää olla surkeudessakin kai.

        Minä huitasin 10km yhteensä yöpalvelukseen ja sielläkin sai piparia mutten tohtinut.Oli piirakat repussa muttei kaveri jäänyt niitä perinteisesti rääpimään haudoille.Noh enhän minä aivan yksin ole kun on nuo mukulatkin mutta kaikesta huolimatta kiva joulu vaikka ketuttikin muutamat asiat.Tähän Jouluun ja perhejuhliin on totuttautuminen jos Jouluna ei ole koskaan ollut ennen hauskaa ja jos perhe ei ole koskaan ollut se idyllinen jouluperhemalli.

        No anyways.. viimeisessä mäessä meinasi kamelini alkaa hyytymään mutta suomalaisella sisulla eteenpäin on sitä oltu pahemmissakin paikoissa.Ja palvelusten välissä taisi tulla tungettua vähän liikaa varastoa kun olo oli kuin täyteen ahdetulla tynnyrillä.Kaveriakin vaivasi ilmaiset vaivat mutta ainahan sitä voi katsoa syyttävästi muita jos pikku vahinko sattuu.Ja pappi voi aina suitsuttaa "pahan hengen" pois.Suitsukkeella on ihmeellisiä ominaisuuksia.

        Et silleensä.


    • kamuli

      yksinäinen voi itsekin kutsua jonkun kotiinsa ja näin tulee hyvä mieli.

    • Kotikaupunki

      Kotikaupungissani ennen muistettiin yksinäisiä jouluna. En tiedä miten on nykyään.
      Tuntuu siltä, että yksinäiset ja vanhukset eivät ole arvollisia papin vierailulle. Jumala armahtakoon ymmärtämätöntä pappia.

      • tukkahyvin ja sillee

        Taas päästiin pappeihin. Jotkut papit nyt vain ovat säätyläisajassa kiinni; pappi oli jossain korkealla ja tavoittamattomissa. Nyt on sitten näitä moderneja kiitäjiä joille raha on kaikki. Sitten on pappeja jotka sen enenpää meluapitämättä muistavat seurakunnan vähäisempiäkin. Yleensä tällaiset papit joutuvat silmätikuiksi, sillä eihän sellainen kansanomaisuus sovi keskiluokkaaiselle nousukas kuorolaiselle tai tiistaiseuran tiukkapipomummoille. Hyi, hyi!


    • Tempera

      No ei todellakaan muisteta yksinäisiä, ei jouluna eikä muulloinkaan, varsinkaan muulloinkaan. Tai jos muistetaan, valikoivasti/ pakollisella rutiinikortilla tms. Syytä tällaiseen hylkimiseen olisi mielenkiintoista selvittää ja tuoda päivänvaloon.

      • asdjflksjadf

        Ei mikään ihme, että on yksin, jos vaan odottaa siellä kämpässään, että joku tulisi hakemaan. Ota itseäsi niskasta kiinni ja toimi!


      • !!!!!!!!!!!!!

        Eiköhän liene syynä pelko ja miellyttämisen halu. Ainakin Turussa. No kuoro nyt on niin "sisäsiittoinen" että ovat vain keskenään aina ja kaikkialla. Tuttavani kertoi että aattoillan vigiliassa oli ollut joulupukkimainen tunnelma. Kesken kaiken jaettiin lahjoja lapsille ja tunnelma muuttui kokonaan.

        Minusta kirkkoherra voisi kutsua kotiinsa kaikki lapset ja jakaa siellä lahjoja kaikille.


      • et silleensä

        Niin se kuulostaa itsekkyydeltä.. ei mitenkään hengellistä.. mutta sehän on hyvä syy piiloutua ja välttyä syyllisyyden tunnoilta kun tokaisee.. kukaan ei ole täydellinen mutta kuitenkin osoittaa sormellaan vastapuolta...kun se meinaa mennä aina niin että syyttäjää torutaan sormella osoittaen mutta omia virheitä ei haluta korjata.Monesti tämän kokenut...


      • punaposket....
        !!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        Eiköhän liene syynä pelko ja miellyttämisen halu. Ainakin Turussa. No kuoro nyt on niin "sisäsiittoinen" että ovat vain keskenään aina ja kaikkialla. Tuttavani kertoi että aattoillan vigiliassa oli ollut joulupukkimainen tunnelma. Kesken kaiken jaettiin lahjoja lapsille ja tunnelma muuttui kokonaan.

        Minusta kirkkoherra voisi kutsua kotiinsa kaikki lapset ja jakaa siellä lahjoja kaikille.

        Oliko mitro jakamassa hyvää seurakunnalle..?


    • Höh!

      "Miten ortodoksiseurakunnissa suhtaudutaan yksinään joulua viettäviin jäseniinsä? Kutsutaanko heitä perheisiin päivällisille tai aatto illan joulukahville?"

      Ja kuka himputti muka haluaisi vapaaehtoisesti pilata jöulunsa jossain mökäävässä lapsikatraassa?

      On mitä suurin onni saada viettää joulua yksin ja rauhassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      277
      674
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe