Me emme tule pyhiksi omilla teoillamme tai

Kristuksessa

tekemättä jättämisillämme!

Me tarvitsemme tervettä evankeliumia, että pääsemme vapaaksi toistemme syylistämisestä esimerkiksi syömisten tai syömättä jättämisien johdosta.

Kiitos "Ajatus adventismista" hyvästä kirjoituksestasi, tässä siitä pieni "helmi":

>> Jeesuksen seuraaminen on sitä, että sinä tunnet ja tiedät tarvitsevasi Jeesusta pelastajaksi. Ja sielusi ilahtuu siitä, että hänen armonsa on suurempi kuin arvaatkaan. Haluat joka päivä nauttia Hänen armostaan ja läsnäolostaan ilman omia ansioita. Se on Jumalan tahto. Siihen lepoon paholainen haluaa tuoda ihmisen omia vaatimuksia sekä muiden lihallisten ihmisten odotuksia uskovalle.

16

76

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • adv. veli

HöpöHöpö!

Me emme pelastu armosta, vaan meidän pelastuksemme on sidoksissa mm. sianlihan syöntiin, kahvin ja teen juontiin, sapatin oikeaan viettoon, kymmenysten maksamiseen ja 28 opinkohdan pitämiseen.
      Ilman näitä emme koskaan voi pelastua, Se on totuus.

• Myös sinua

Rakas adv.veli pysähdy hetkeksi miettimään kuka sun nappeja painelee.
        Jeesus rakastaa Sinuakin!

• Sirkka Iita

adv. veli!

Ensinnäkin 100% varmuudella ET OLE ADVENTISTI!
        Adventistit eivät usko pelastuvansa tekojensa kautta, vaan armosta.

Uudestisyntynyt ihminen ei halua tehdä mitään, mikä on vastoin Jumalan tahtoa tai pahaksi lähimäiselle.

• adv. veli
        Sirkka Iita kirjoitti:

adv. veli!

Ensinnäkin 100% varmuudella ET OLE ADVENTISTI!
        Adventistit eivät usko pelastuvansa tekojensa kautta, vaan armosta.

Uudestisyntynyt ihminen ei halua tehdä mitään, mikä on vastoin Jumalan tahtoa tai pahaksi lähimäiselle.

Vastaan sinulle "Sirkka Iita" tai mikä lie oikea nimesi onkaan?

Olen yli 50 vuotta ollut adventisti, joten sinun 100% varmuutesi olikin 100% väärä "profetia"
        "Iisebelin" suulla olit varma siitä, etten ole adventisti.
        Ja kyllä se on juuri niin kuin kirjoitin. Sinulla tai kenelläkään muulla ei ole osuutta Elämän puuhun, jos tahallisesti syyllistyt kahvin tai teen juontiin sekä sianlihan syöntiin. Ne ovat syntiä ja Pyhän Hengen temppelin turmelemista. Se kuka Jumalan Temppelin turmelee, sen Jumala myöskin hävittää kerran luomakunnastaan
        Et myöskään tule olemaan kerran Taivaassa, jos laminlyöt kymmenykset tai et hyväksy adventtikirkon 28 opinkohtaa, jotka myös suurimmalta osaltaan löytyvät jopa muidenkin uskontokuntien opinkohdista.
        Tämä sana on varma ja se pysyy!
        Eikä siinä kysytä lähimmäisesi tahtoa, vaan sinun itsesi tekemisiä tai tekemättä jättämisiä.

• ei saastuta ihmistä
        adv. veli kirjoitti:

Olen yli 50 vuotta ollut adventisti, joten sinun 100% varmuutesi olikin 100% väärä "profetia"
        Ja kyllä se on juuri niin kuin kirjoitin. Sinulla tai kenelläkään muulla ei ole osuutta Elämän puuhun, jos tahallisesti syyllistyt kahvin tai teen juontiin sekä sianlihan syöntiin. Ne ovat syntiä ja Pyhän Hengen temppelin turmelemista. Se kuka Jumalan Temppelin turmelee, sen Jumala myöskin hävittää kerran luomakunnastaan
        Et myöskään tule olemaan kerran Taivaassa, jos laminlyöt kymmenykset tai et hyväksy adventtikirkon 28 opinkohtaa, jotka myös suurimmalta osaltaan löytyvät jopa muidenkin uskontokuntien opinkohdista.
        Eikä siinä kysytä lähimmäisesi tahtoa, vaan sinun itsesi tekemisiä tai tekemättä jättämisiä.

Mihin sinä sitten armoa tarvitset kun olet itsessäsi täydellinen? Jos me olisimme pystyneet lain täyttämään, niin Jeesus olisi turhaan kuollut. Kukaan ihminen ei ole täydellinen, et sinäkään. sinä syylistyit just lähimäisesi tuomitsemiseen. se on paljon pahempi synti kuin syöminen. Raamattu kieltää sinua tuomitsemasta ketään syömisen johdosta.
        Ja sinä olet edelleenkin provo, joka haluaa tuolla valheellaan korostaa adventismissa sellaista mitä ei siinä todella ole.

• adv. veli kirjoitti:

"adv. veli":lle

Siis "olet ollut"! Mutta jostakin syystä nyt sinun viestisi viestii adventismi vastaisuutta, joten luultavasti et ENÄÄ ole adventisti.

Tai jos olet niin ajatuksesi ja viestisi eivät sitä ole.

Adventistit ovat TÄYSIN Jumalan armon varassa ja heidän hyvät tekemisensä ovat vain USKON SEURAUSTA, Kristuksen työtä, ei pelastuksen hankkimista omin voimin.

• ruoka ei saastuta
        ei saastuta ihmistä kirjoitti:

Mihin sinä sitten armoa tarvitset kun olet itsessäsi täydellinen? Jos me olisimme pystyneet lain täyttämään, niin Jeesus olisi turhaan kuollut. Kukaan ihminen ei ole täydellinen, et sinäkään. sinä syylistyit just lähimäisesi tuomitsemiseen. se on paljon pahempi synti kuin syöminen. Raamattu kieltää sinua tuomitsemasta ketään syömisen johdosta.
        Ja sinä olet edelleenkin provo, joka haluaa tuolla valheellaan korostaa adventismissa sellaista mitä ei siinä todella ole.

"ei saastuta ihmistä"oli tarkoitettu provoilija "adv, veli":lle

• kirsinkukka

Lainailen toisten nimimerkkejä ja tekstejä, kun minulla on niin huono mielikuvitus, että en mitään omaa keksi.

Mielestäni olen vapaa Kristuksessa tekemään niin. Ei minua omatunto siitä vaivaa. Jokainen tehköön omantuntonsa mukaan, sillä emme tule pyhiksi omilla teoillamme tai tekemättä jättämisillämme.

• kirsinkukka

Vale "kirsinkukalle"

Niinpä näköjään lainailet!

Minä olen alkuperäinen kirsinkukka. Ihmettelen, että millä sait taas tuon tehdyksi, eihän se tavallaan käy laittaa jos joku toinen on jo sillä kirjoittanut.

Mitä mielikuvitukseeni tulee, niin siinä olet oikeassa. En pahemmin halua käyttää mielikuvitustani täällä, vaan pysyn mieluummin Jeesuksen ja uudentestamentin opetuksessa.

• kursinkikka
        kirsinkukka kirjoitti:

Vale "kirsinkukalle"

Niinpä näköjään lainailet!

Minä olen alkuperäinen kirsinkukka. Ihmettelen, että millä sait taas tuon tehdyksi, eihän se tavallaan käy laittaa jos joku toinen on jo sillä kirjoittanut.

Mitä mielikuvitukseeni tulee, niin siinä olet oikeassa. En pahemmin halua käyttää mielikuvitustani täällä, vaan pysyn mieluummin Jeesuksen ja uudentestamentin opetuksessa.

Mistä tiedät että ei käy jos et ole ainakin kokeillut?

• kirsinkukka
        kursinkikka kirjoitti:

Mistä tiedät että ei käy jos et ole ainakin kokeillut?

No ihan siitä, kun on laittanut jonkun enen kuulemattoman nimimerkin, niin saataakin tulla että se on jo varattu, valitse toinen.
        minä olen alkuperäinen kirsinkukka.

• loukkaamaton omatunt

Kuinka on olla vapaa Kristuksessa tekemään, on niin, että elämä on todella uusiluomus, vanha minä kuolleena ja Uusi minä, ts. Kristus minussa.
      Kristus minussa on se, että Pyhä Henki toimii, ts. täyttää minussa Jumalan tahdon,

Tyhjä astia täytetty Jumalan Hengessä. Silloin ihminen ahkeroitsee niin, että on loukkaamaton omatunto (( mihin suuntiin)?) Jumalan ja ihmisten edessä.

Näin Sanan on herätettävä omatunto sille paikalle, että ei purista itsestä tekemistä, ts. omalla voimalla. Sana sen omantunnon saa sille paikalle, kuuliaisuuden tielle, jossa se ei syytä.
      Toista on paatunut omatunto, mutta silloin suun tunnustus kertoo ihmisen sydämen tilan.

Tullaan myös tilanteeseen, että omatunto voidaan myös ojentaa ihmisen mukaan.
      Opetus voi olla joltainosin ei Pyhän Hengen innoittama.
      Silloin opetus kertoo, että meidän ei kuulu ojentautua tässä tahi tuossa Jumalan tahtoon. Jumalan tahdosta halutaan jättää yksi pieni kirjani pois ja niin opettaa, koska niin on opetettu. Tullaan omassatunnossa ihmisen veistämälle alttarille kumartamaan Jumalaa,
      Niitä alttarin nurkkia katsellen, johon ihmisen työkalu on veistänyt tulee tutuksi niin, että omatunto ei syytä, vaikka jättää pois joltainosin kuuliaisuuden.
      Voidaan tulla sillä alttarille ominetuntoineen sanomaan Herra, Herra, sekä tehdä jopa ihmeitä ja merkkejä, jotka väärällä kivialttarilla voi muodostua kohtalon kysymykseksi. Siinä on joku muu päällimmäisenä, (ehkä armolahjat) ilman rakkautta.

Siinä on omalletunnoillemme mietittävää sekin, että lain päämäärä on rakkaus.
      Tuon otsakkeen alla tarkastellessa lakia, sen alkaa kirjoittamaan sydämeen Pyhä Henki Kristuksen Henki, että täytä kokonaan Herra lakisi henki minussa, etten kieltäisi sitä, enkä ominvoimin sitä pyri täyttämään.
      Se ei murskaa minua, vaan se tulee ohjaamaan minua Hengestä käsin.

Se osoittaa synnin, se vie aina armonalttarille, se kasvattaa turvautumaan yhä enemmän Kristukseen, se ohjaa Jumalan rakkauteen, se ohjaa lähimmäisen rakastamiseen, ... kuinka .... Pyhässä Hengessä.
      Pyhä Henki, sillä on suuri tehtävä tässä, osoittaa meille sovituksen, Kristuksessa,
      sekä opettaa sen meille, että Minä, Pyhä Henki myös toimin niin, että saat Minussa voiman.

ja kas.. näin on loukkaamaton omatunto, Jumalan ja ihmisten edessä...

• Hei

Olen täällä tällä sivulla kirjoittanut syömisistä ja juomisista.

Kerron lyhyesti asian ytimen;

- Adventtikirkko on ollut uranuurtaja terveystyössä maailmalla 1860 luvulta saakka ja 1900 luvulla.
      Tietysti tieteen edistyessä terveyskasvatusta tehdään siellä täällä ja Adventtikirkko on jäänyt jalkoihin.
      Kuitenkin 1900 luvullakin pitkään A-kirkko oli terveyshoitoloineen ihmisten hoidossa aikaansa edellä ja uranuurtaja hoitaen ihmisiä luontaislääkityksin ja ruokavalioin hoitoloissa. Kirkolla on tänäänkin maailmalla omistuksessaan kokonaisia sairaaloita ja erilaisia laitoksia humanitaarisista syistä.
      Syy miksi terveyskasvatus on tehty A-kirkossa on missio ollut alunperin lopun ajan saasteita ja eläinsairauksia ajatellen kokonaisen kansan ruokaremontti, siis lopun aikaa varten että kansa osaisi syödä muutakin kuin lihaa.
      Alunperin on mielessä ollut juuri idea ja visio että tiedettiin että lopun aikana joudutaan alueittain ruoka-aineita hylkäämään. Tähän asiaan valisti itse Jumalan Henki ja ihmisen terveyden hoitamisesta tietysti oli kyse kokonaisen kansan ruokaremontin lisäksi. Kokonaisella kansalla kun menee kolme sukupolvea ennen kuin asia on mennyt perille.
      Adventtikirkon jumalanpalveluselämään ei syömiset ja juomiset kuulu. Kirkolla on raamattuopistossa yksi terveyskurssi, ei muuta. Kukaan ei tule kyselemään syömisistä tai/ja kotiin tarkastamaan. Kukaan ei anna määräyksiä eikä käskyjä eikä syömiset ole uskon- ja uskonelämän ehto.
      3 Moos 11 kerrotaan että se on Jumalan terveysneuvo.
      Sopii hyvin lopun aikaan sillä puhtaat eläimet ovat ravintoketjun ensimmäisiä eli eivät kerää toisia eläimiä- tai raatoja syömällä saasteita eikä tauteja ravintoketjussa.
      Siinähän käy niin somasti että kun ihminen syö jonkun eläimen, tuo eläin on syönyt muita eläimiä vaikka kuinka paljon jotka taas syövät eläimiä ja moninkertaiset saastejäämät kerääntyvät sitten lopuksi ihmiseen.
      3 Moos 11 on äärimmäisen hyvä lopun aikanakin.
      Jeesuksen aikaan se varoitti eläimistä mistä sai trikiinejä, viruksia mm lepraa ja tuo asia on tosi tänäänkin, tosin lepra on hoidettavissa nykyisin.
      Minä en ole veren syömisestä kuullut puhuttavan koskaan A-kirkossa, mutta olen itse havainnut että apostolit vahvistivat verenkarttamiseen ohjeet. Veri pilaantui tappavan myrkylliseksi ilman jääkaappeja hetkessä. Apt 15:20,29, 21:25.
      Tyydyttyneet rasvat Jumala käski polttaa alttarilla. Eli eläinrasvat, eli kovat rasvat.
      Muuta Jumala ei ole ravinnon suhteen ihmisen terveydeksi kertoillut raamatussa. Miksi nuo olisi niin vaikea ymmärtää tai hyväksyä ?
      Ovat kuitenkin asioita joita ei uskonkappaleiksi määrätä vaan ihmisen terveydestä on kyse. Nuo on ihan hyviä juttuja siis, mutta jos joku ei tahdo olla niin nokon nuuka terveytensä suhteen niin eihän sille kukaan mitään mahda.
      Minäkin vedin tupakkaa ja kaljaa nuorempama, mutta en enää uskalla riskeerata terveyttäni.

Adventtikirkossa on siis ollut aina kyse terveyskasvatuksesta em. syistä.
      Kirkossa ei kaikki ihmiset osaa opettaa ja toiseksi eivät ymmärrä asiaa itsekään mikä on todellisuus syömisissä.
      Joillekin siis voi tulla käsitys että kirkko antaa määräyksiä ja käskyjä syömisissä ja olisivat "uskonkappaleita."

Adventtikirkossa on sekasyöjiä paistellen pihvejä ja kahvinkeitinkin porisee. Valtaosa terveystietoisista on ns lakto-ovo-vegetaristeja joille on pannassa ainoastaan liha, mutta munat ja maitotuotteet laskevat. Semivegetaristi syö valkoista lihaakin hiukan, ei punaista. Vegaani on nuorten luonnonsuojeluääriaktivistien aate lähinnä. Olen tavannut ja kuullut vain kahdesta vegaanista A-kirkossa suomessa.
      Elävä ravinto on kuitenkin sairauksien parantaja kun vitaaliaineet ja kaikki ravinteet ovat ruoassa. Ihminen on ainoa elukka joka pilaa ruokansa kypsentämällä sen.

Kasvisruoassa on vitamiinit, vitaaliaineet, kivennäis- ja hivenaineet kuidut.
      Lihasta et löydä mitään muuta kuin valkuaista eli proteiinia.

Kasvisravat ovat tyydyttämättömiä rasvahappoja joita ihminen käyttää hyväksi ravinnokseen.
      Eläinrasvat ovat tyydyttyneitä rasvoja jotka kertyvät haitallisena pahana kolesterolina ja ihminen ei ravinnokseen niitä käytä.

Eli siis ihmisen ravinto ei ole mikään huolimaton asia.
      Ihminen sairastuu syömällä. Suomalaiset sairastavat aivan varmasti kun pitää monta kertaa päivässä olla lihaa.

Jeesuksen aikana liha oli juhlaruokaa, ei joka päivä.

yst. jari

• Valitettavasti..

Adventtikirkko ja sen uskonto ei ole ollut ikinä uranuurtaja milloinkaan terveys-alallakaan, eikä uskonnon saralla. Adventistit ovat ehkä häiriköineet aloilla jonkin verran.

• puheenaiheista todet
        Valitettavasti.. kirjoitti:

Adventtikirkko ja sen uskonto ei ole ollut ikinä uranuurtaja milloinkaan terveys-alallakaan, eikä uskonnon saralla. Adventistit ovat ehkä häiriköineet aloilla jonkin verran.

tsop, tsop.. en jaa "valitettavasti" mielipidettäsi.

Tässä kun naapuriseurakunnassa on eletty ja terveyksien kanssa itsekukin asioita puntaroitu, niin positiivisella mielellä on luettu adventistienkin näköaloja.

Kun valitettavasti astuu ambulanssiin ja viedään teholle, leikataan elintasosairauden tuomaa vaivaa kuntoon, siinä alkaa terveydenhuollon syöntiohjeet käymään mielenkiintoiseksi.
        Tuossa uskova sisar kertoi, kuinka isä kuoli sydänsairauteen, sisar sai aivoverisuonen kautta jonkun halvausoireen, alkoi itsekin laihuttaa. Riskitekijöitä riittää,
        Katsos, silloin kiinnostaa kaikki kanavat, kun tarjotaan vaivaista elämää kuljettavaksi.

Olisi arvo jo seurakuntina omistaa terveellisiä elämänohjeita me muutkin, kuin pelkästään adventtikirkkolaiset.
        Se on arvo, terveellisempi elämä.
        Tänään soitti tuttuni ja iloitsi, että olis saanut moottoroidun pyörätuolin, pääsee ulos.

Eli Amen Halleluja adventisteille ja Plääh, vastaan mussuttajille.

Me sairastamme riittävästi "syökää kaikkea!" mielihaluista johtuen.

Tuossa tänään tapasin kaupassa entisen työkaverini.
        Hän kertoi, että luinko lehdestä, että tänä keväänä 8 meidän työpaikkamme työntekijää on kuollut aivan lyhyessä ajassa, . on heitä vielä lisääkin, mutta kevään hetkessä, aivan lyhkäinen aika.

Nimiä kuunnellessa, ei kaikilla ole iänpuolesta sen pituudessa liikaa, mutta kuolema tuli. Sairaalassa oli kuulema siinä keväällä ollut kaksi työkaveriani jopa samassa huoneessa.

Nuorin nyt menehtynyt oli 16 vuotias tyttö, Kiitos Herralle, että uskossa sai lähteä, 2009 kastettu.

Eli jos häiriköinnistä puhutaan, niin kurkista peiliin, taitaa ongelma olla siellä, ei lukijoissa, eikä adventistikirjoittajissa.

• Guzzimies

Höpöhöpö.Ei suomalainen sairastu lihansyönnistä.Suomalainen sairastuu liiallisesta hiilihydraattien syönnistä.
        Ennen lyhyttä historiaansa maatalouden parissa ihminen oli metsästäjä ja keräilijä.Ruoka löytyi luonnosta.Ihminen metsästi eläimiä ja söi ne.Hän pyydysti kaloja ja söi ne.Ihminen söi kaikkea syötäväksi kelpaavaa,mitä luonnosta löysi.
        Sellaiselle ruualle ihmisen geenit ovat miljoonien vuosien aikana hienosäädetty ja valittu.
        Helposti sulavat hiilihydraatit olivat sitä vastoin harvinaisia:esi-isämme eivät syöneet juuri lainkaan sokeria tai puhdasta tärkkelystä.
        Mutta maanviljelys muutti kaiken ja seuraamukset on nähtävissä.
        Maanviljelyä on harrastettu n. 10000 vuotta .Adventistien tietämyksen mukaan 6000 vuotta,eivät ole koskaan olleet keräilijäkalastajia.Ovat hauduttaneet aikakäsityksensä peruukin alla hieman oudoksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1197
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      190
      551
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe