Olen seurustellut poikaystäväni kanssa 2 vuotta. Suhteen alussa hän istui todella paljon tietokoneella, mutta kun hän alkoi seurustelemaan kanssani huomio kiinnittyi enemmän minuun ja saattoi olla päiviä ettei hän edes vilkaissut tietokonetta. Nyt kahden vuoden jälkeen ei oikeastaan tullut yllätyksenä, että hän on taas palannut vanhoihin tapoihinsa. Nyt ollaan siinä tilanteessa, että tietokoneen kanssa vietetään enemmän aikaa kuin minun. Hän jaksaa vielä kysellä, että miten olen nykyään niin haluton. Olen sanonut hänelle asiasta monta kertaa ja hän saattaa välillä koittaa ryhdistäytyä, mutta kun silmä välttää hän on taas tietokoneella pelaamassa. Mitäs tässä nyt?
poikaystäväni + tietokone = ongelma
8
466
Vastaukset
- Daddy Cool
Joudut vaan hyväksymään sen, että tietokone kiinnostaa poikaystävääsi enemmän :D Te naiset olette niin huomionkipeitä. Eihän se kiinnostus ja huomio voi olla jatkuvaa pitkässä suhteessa, mutta jonkinlainen tasapaino tietokoneen ja naisen välillä olis varmaan hyvä. Keskustelkaa avoimesti aluksi siitä, mikä olisi kummankin täysin itsekäs ajankäyttösuunitelma. Hakekaa joku kompromissi suunnilleen puolesta välistä ja olkaa onnellisia. Avoin ja rohkea keskustelu on tärkeintä.
Painostamalla et mistä saa lähellesi, vaan luolamies menee syvemmälle luolaansa, on olevinaan läsnä, mutta menee aina vaan kauemmaksi. - i love you computer
Tietokone ei sano vastaan eikä vaadi mitään. Eli se on unelma kumppani.
- motkotkotkot89
Kyllä se tietokone vaatii ainakin yhtäpaljon kun tyttöystäväkin. Rahaa se vaatii laitehankintoihin ja sähköön, jos netinkin haluaa niin siinäkin on menoja. Ja voi kun sitä tietokonetta on osattava vielä käsitelläkin oikein, ettei se "suutu" ja jumahda, lyö blue screeniä ruutuun ja valita että nyt ei jokin onnistu. Jos ei osaa oikealla tavalla vastata masiinan oikkuihin niin se saattaa suutahtaa lopullisesti ja pamauttaa kovalevyn tai muuta kivaa mäsäksi, parhaassa tapauksessa ottaa hatkat ja pimahtaa lopullisesti eikä enää koskaan käynnisty.
Siitä se kone ei valita jos sille ei ole aikaa päivittäin. Päinvastoin sitä nopeammin sen viimeinen käyttöpäivä lähenee mitä enemmän aikaansa sille antaa. Näin ei ole oikean ihmisen kanssa...päin vastoin. En sitten tiedä onko se sinusta hyvä vai huono puoli juuri. Koneen saa helposti vaihtoon jos vain varaa on siihen lystiin.
-----------------------------------
No mutta kyllähän tuo miesystäväsi tietokoneenkäyttö on jo nettiriippuvuutta. Mitenköhön monta tuntia päivässä suunnilleen sen koneen edessä vierähtää, jollekin jo 2-3 tuntia on paljon kun taas toiselle vasta 5 tuntia alkaa hipoa liiallisuutta... onneksi oma mies istuu päivät koneella työnsä vuoksi, niin ei jaksa kotona enää koneella kököttää kuin korkeintaan sen pari tuntia jos on jotakin oikeaa tekemistä uutisten lukemisen lisäksi...
Eipä siihen mitään muuta voi, kun pitäisi yrittää keksiä jotain muuta tekemistä. Tuskin sitä jaksaa vain toimeettomana sohvalla maata kun kone houkuttelee pöydällä. Houkuttele se ulos ja keksikää yhteistä tekemistä vaikka väkisin... leffaillat on myös hyviä koneen luota houkuttajia kunhan on hyvä leffa. Jos yhtään molempia kiinnostaa ruuan laitto niin kokeilkaa yhdessä jotain uusia ruoka-lajeja... tms. mikä vain teille parhaiten sopii. Mutta semmoista se kyllä on tietokoneorjan puolisona... ei sitä vaan tajua itse kun on syventyneenä netin syövereihin, aika kuluu siivillä...
- Surrender
Tuttu tunne! Olemme seurustelleet 2,5 vuotta ja poikaystävä istuu aina koneella kun mahdollista pelaten mitä älyttömämpiä fantasiapelejä. Ja jos joskus sanon että älä jooko taas pelaa ja hän ei pelaa, hän valittaa koko ajan kun ei saa pelata, että kuinka törkeää skitsoamista ja toisen elämän hallitsemista se on. Eli yleensä vain lähden nykyään lenkille tai ystävien kanssa viettämään iltaa kun hän istuu koneen ääreen. Mutta sehän siinä vituttaakin, että jos lähden ja hänen kaverinsa kysyvät häntä jonnekin, hänellä ei olemitään ongelmaa lopettaa pelaamista vaikka heti. Tuntuu vähän arvostuksen puutteelta eikä miltään muulta. Jaa joo vähän peliriippuvuudenkin makua. :)
- 15 + 13
"jos lähden ja hänen kaverinsa kysyvät häntä jonnekin, hänellä ei olemitään ongelmaa lopettaa pelaamista vaikka heti. [...] vähän peliriippuvuudenkin makua."
Se on peliriippuvuutta vasta, kun poikaystäväsi kieltäytyy kavereiden kutsuista.
Pelaaminen on vain paljon kivempaa kuin mikään sinun tarjoamasi vaihtoehto. Älä ota siitä kuitenkaan nokkiisi: melkein kaikki miehet ovat samankaltaisia. Eli naisen kanssa kiinnostaa vain seksi, kaikki muu on pakkopullaa.
- surrender
" Eli naisen kanssa kiinnostaa vain seksi, kaikki muu on pakkopullaa"
--> aika kärjistettyä mutta onhan siinä perääkin :) - toiseksi jäät
Olen aiemminkin kirjoittanut sen tänne ja kirjoitan nytkin: itse aikoinaan jätin tällaisen miehen, enkä ole katunut päivääkään. Suosittelen. Ei mies siitä muutu.
- Kypsynyt71
Tästä saa sellaisen kuvan että ainoastaan miehet istuu tietokoneen takana. Meillä se on vaimo joka istuu joka päivä noin 4-5h koneella. Keskustelupalstat ja Facebook vie aikaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93521
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47427