Kahdessa viikossa tullaan näkemään äänten uusjako. Lopputuloksesta nyt ei tiedä, mutta voisin kuvitella monen tipahtanutta äänestäneen jäävän toisella kierroksella kotiin. Väyrysfaneja tuskin kiinnostaa valita EU-myönteisten ehdokkaiden väliltä ja se olisi Haavistolle eduksi.
Osa perussyuomalaisista äänestänee Niinistöä, mutta niistäkin jäänee osa kotiin. Haaviston kannatus Hesassa oli suurempi, kuin Niinistön eli jännä tilanne.
Haaviston kannatus yllätti, positiivisesti
43
311
Vastaukset
James Hirvisaari on jo todennut äänestävänsä Haavistoa: http://www.iltalehti.fi/presidentinvaalit/2012012215110441_pd.shtml
- Raine Keskikopsunen
>>Haaviston kannatus Hesassa oli suurempi, kuin Niinistön eli jännä tilanne.
Haavisto keräsi kyllä vaalipäivän äänistä isomman potin kuin Niinistö (H: 39,0 VS N: 33,9), mutta kun tähän lisätään ennakkoäänet, niin Niinistö keräsi yhteensä enemmän ääniä Helsingissä kuin Niinistö (H: 34,5 VS N: 37,2).
Lähde:
http://192.49.229.35/TP2012K1/s/tulos/kutulos_helsinki.html - zyrt
Yllätti se hieman minutkin. Haavistoa äänestin, mutta ajattelin etukäteen, että Niinistöllä voisi olla eka kierroksella suoraan pressanvirka tiedossa. Ei onneksi ollut.
Usarin keskustelussa eräs kirjoitti, että Niinistön pahin vastustaja toisella kierroksella on Niinistö itse. Hän jakaa omiensa keskuudessa mielipiteitä samoin kuin Lipponen demareissa. Saattaa pitää paikkansa. - deedeekoo
Niinistön jatko kun oli ilmiselvä niin äänestin Väyrystä vastaan eli Haavistoa, tuntui mukavalta kun onnistui.
Nyt ollaan kahden vaiheilla kummalle ääni lähtee, ei helppo ratkaisu. Joo Haaviston äänien kiri yllätti mukavasti.
- 13
Olisi mahtavaa saada Suomeen Haaviston kaltainen presidentti. Jo pelkästään siitä syystä, että hän on homo ja järkyttäisi osaa kansaa tuolla "ominaisuudellaan". :) Olihan (en tiedä onko enää) Islannissa lesbo pääministeri. Uudet tuulet politiikan taivaalla olisivat edistyksellisiä yhteiskunnallisesti.
En tässä halua alkaa pohtimaan muita poliittisia mielipiteitä tms. Sanon vain, että "laivaa" on välillä hyvä heiluttaa.- Tietäjä
Kristityille kaikki ovat kauhistuttavaa, ne ovat niin herkkää kansaa.
Viimeksi vinkuivat siitä että naispresidentti ei voisi toimia (miten siinä kävikään)
Vuosia sitten vinkuivat että naiset eivät saa äänestää.(miten siinä kävikään)
Kauan sitten väittelivät siitä onko naisilla edes sielua ja siitä ovatko mustat edes ihmisiä. (miten siinä kävikään)
Opetus=Krisselit ovat täysiä idiootteja. - zyrt
Kyllä Islannissa on edelleen pääministerinä nainen, joka on naisen kanssa avioliitossa. Islanti on Suomea edellä mitä tulee lakeihin.
- !
Tietäjä kirjoitti:
Viimeksi vinkuivat siitä että naispresidentti ei voisi toimia (miten siinä kävikään)
Kauan sitten väittelivät siitä onko naisilla edes sielua ja siitä ovatko mustat edes ihmisiä. (miten siinä kävikään)
Opetus=Krisselit ovat täysiä idiootteja.Tietäjä: "Kauan sitten väittelivät siitä onko naisilla edes sielua ja siitä ovatko mustat edes ihmisiä. (miten siinä kävikään)"
Muuten hyvä, mutta sielusta ei ole minkäänlaista havaintoa.
Eivätkä krisselit mitään idiootteja ole; omaavat vain hieman epätasaisen lahjakkuusprofiilin;-)) - Tietäjä
! kirjoitti:
Tietäjä: "Kauan sitten väittelivät siitä onko naisilla edes sielua ja siitä ovatko mustat edes ihmisiä. (miten siinä kävikään)"
Muuten hyvä, mutta sielusta ei ole minkäänlaista havaintoa.
Eivätkä krisselit mitään idiootteja ole; omaavat vain hieman epätasaisen lahjakkuusprofiilin;-))Asia liittyi naisten tasa-arvoon ja ihmisoikeuksiin.
Nykin Päivi Räsänen saisi olla kiitollinen siitä miten hänelle on ajettu oikeuksia mutta samalla hän pyrkii kieltämään ne ihmisryhmältä ajattelematta sen enempää. - Naiset tarpeettomia
Juuri näin. Heteroseksuaalisuus on aikansa elänyt ominaisuus, jota ei kukaan järkevä liberaali kaipaa takaisin.
- Sieluton
Tietäjä kirjoitti:
Opetus=Krisselit ovat täysiä idiootteja.Ja naisilla on ollut kirkon mukaan sielu vain 100 vuotta. Se on homoutta heikompaa.
Haaviston kannatus yllätti...
Huisinhurjaa ja yllättävää!!
No jooo...
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10326269- Nimi*M*Erkki
olette kuin pienet lapset pitäämässä silmät kiinni ja loruja huutamassa poistaessa ikäviä totuuksia...
Tämän viestin poistuessa ne ovat jo ajaneet asiansa
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10320351#comment-52726983
- tuomas.akvinolainen
Haaviston valinta toiselle kierrokselle kuvastaa moraalista taantumaa, joka vallitsee Suomessa.
- zyrt
Haaviston valinta toiselle kierrokselle kertoo siitä, että ihmiset alkavat tajuta mistä elämässä on kysymys. Vaikka se kuinka uskiksia harmittaakin, niin enää ei suurin osa kansaa halua olla mukana lyttäämässä erilaisen seksuaali-identiteetin omaavia.
Minusta on hienoa, että Haavisto lähti mukaan ja hienoa, että hän sai niin suuren kansalaisjoukon taakseen vaalikampanjaansa.
Jos sinä tässä linkissä mainittuja kansalaisvaltuuskunnan jäseniä sanot moraalisesti taantuneiksi, niin omapa on häpeäsi.
http://haavisto2012.fi/2012/01/tiedotusvalineille-kansalaisvaltuuskunta-viikko-2/
Helena Ranta perusti tuon kansalaisvaltuuskunnan ja hän on nainen, jota kunnioitan suuresti. - -
Höpönlöpön. Otetaanpa vertailuun kaksi viime vuosin eniten otsikoissa ollutta Suomalaista homoa, Pekka Haavisto ja Markku Koivisto. Kumman moraali iskee kristittyyn paremmin?
- Totuus = kova
- kirjoitti:
Höpönlöpön. Otetaanpa vertailuun kaksi viime vuosin eniten otsikoissa ollutta Suomalaista homoa, Pekka Haavisto ja Markku Koivisto. Kumman moraali iskee kristittyyn paremmin?
Eiköhän sitä suomen moraalista rappeutuneisuutta edusta enemmänki kristillisten harrastama organisoitu ja hyssytelty pedofilia sekä kirkon oudot rahakuviot missä kirkko mainotaa itsensä hyväntekeväisyyskoneistoksi vaikka ei itse osallistu hyväntekeväisyyteen ja miten kirkko saa valtiolta ja jäseniltään miljoonia joka vuosi mutta investoi ne kiinteistöihin ja osakkeisiin ja kansalaiset joutuvat maksamaan itsensä kipeiksi hautajaisilla ja häillä.
- Joku rotii
zyrt kirjoitti:
Haaviston valinta toiselle kierrokselle kertoo siitä, että ihmiset alkavat tajuta mistä elämässä on kysymys. Vaikka se kuinka uskiksia harmittaakin, niin enää ei suurin osa kansaa halua olla mukana lyttäämässä erilaisen seksuaali-identiteetin omaavia.
Minusta on hienoa, että Haavisto lähti mukaan ja hienoa, että hän sai niin suuren kansalaisjoukon taakseen vaalikampanjaansa.
Jos sinä tässä linkissä mainittuja kansalaisvaltuuskunnan jäseniä sanot moraalisesti taantuneiksi, niin omapa on häpeäsi.
http://haavisto2012.fi/2012/01/tiedotusvalineille-kansalaisvaltuuskunta-viikko-2/
Helena Ranta perusti tuon kansalaisvaltuuskunnan ja hän on nainen, jota kunnioitan suuresti."Haaviston valinta toiselle kierrokselle kertoo siitä, että ihmiset alkavat tajuta mistä elämässä on kysymys."
Aivan, elämässä on kysymys loppujen lopuksi vain seksuaalisesta suuntautumisesta. Muulla ei ole merkitystä.
"Helena Ranta perusti tuon kansalaisvaltuuskunnan ja hän on nainen, jota kunnioitan suuresti."
Minäkin kunnioitan suuresti niitä jotka ovat samaa mieltä kanssani. Heitä minä suvaitsen. Vihaan jytkyjä ja ja isänmaallisia juntteja, varsinkin jos he ovat heteroseksuaaleja. - zyrt
Joku rotii kirjoitti:
"Haaviston valinta toiselle kierrokselle kertoo siitä, että ihmiset alkavat tajuta mistä elämässä on kysymys."
Aivan, elämässä on kysymys loppujen lopuksi vain seksuaalisesta suuntautumisesta. Muulla ei ole merkitystä.
"Helena Ranta perusti tuon kansalaisvaltuuskunnan ja hän on nainen, jota kunnioitan suuresti."
Minäkin kunnioitan suuresti niitä jotka ovat samaa mieltä kanssani. Heitä minä suvaitsen. Vihaan jytkyjä ja ja isänmaallisia juntteja, varsinkin jos he ovat heteroseksuaaleja."joku rotii"
En tarkoittanut että elämässä olisi kyse seksuaalisesta suuntautumisesta, vaan sitä, että ihmisten ominaisuudet pitää hyväksyä, kunhan ne eivät vahingoita muita.
- PunaMies
Oli hyvä huomata, ettei seksuaalinen suuntautuminen ollut mikään kynnyskysymys vaaleissa. Minut vakuutti haaviston asiantunteva olemus, liberaalit arvot ja menestys vaalitenteissä.
Mies on ehkä homppeli, mutta ainakin on pitänyt sukuelimensä pois lapsista. Samaa ei voi sanoa kristinuskon pomomiehistä. Kirkkokansa voisi katsoa vähän peiliin, ennen kuin alkavat kitistä moraalisesta rappiosta... - SamiA
Haaviston presidentin vaalikampanja on kestänyt 20 vuotta.
Ei voi sanoa muuta kuin että koulujen homomyönteinen kasvatusmenetelmä toimii. Kouluopetuksen kylkiäisenä nimitäin aivopestään lapsia suhtautumaan homoihin, niin että homot ovat huippulahjakkaita sankareita, joiden lahjat ja kyvyt ovat sidonnaisia homoseksuaalisen suuntautumisen kanssa.
Haaviston ylivertainen pätevyys muihin ehdokkaisiin nähden perustuu juuri tähän. Ikään kuin kukaan muu ei kykenisi ulkopolitiikkaan kuin Haavisto.
Ei mikään ihme, että nuoret menivät Haaviston taakse.
Nuorilla oli/on nyt mahdollisuus toimia niin kuin heidät on koulussa kasvatettu. Nuoret näkevät Haavistossa homoseksuaalin, jota koulu on ylistänyt. Luonnollinen jatkumo koulun suvaitsevaisuuskasvatukselle, on että nuoret haluavat tehdä oikein, ja äänestää Haavistoa.
Haavisto äänestävät nuoret, joita on vuosia aivopesty homomyönteisiksi.
Naiset ovat luonnostaan liberaaleja, joten hekin luonnollisesti näkevät Haavistossa sankarin tai suojelukohteen. Naisilla ei ole yleisesti moraalia niin kuin miehillä. Tästä syystä naiset äänestävät Haavistoa. Liberaalius toimii perheympäristössä, mutaa ei politiikassa. Politiikassa tarvitaan arvoja.- Naurattaa XD
Hehheehhh...kyllä Samia nyt vi*tuttaa ja rankasti.
Ottaako kupoliin kun Sari Essayah oli JUMBO????
Kuule, Sami mussukka, ihan kaikella ystävyydellä: Ime siitä! :-D - zyrt
Jaaha, että sami se taas ryömi kolostaan älyttömyyksiä latelemaan.
Tulee pakosta miettineeksi millainen lapsuus sinulla on mahtanut olla, vai on tuo nykyinen ulosantisi ja habituksesi kemikaalien aikaansaannosta. - S
"Naisilla ei ole yleisesti moraalia niin kuin miehillä."
Mistä moinen naispelko, SamiA? - zyrt
S kirjoitti:
"Naisilla ei ole yleisesti moraalia niin kuin miehillä."
Mistä moinen naispelko, SamiA?Jospa se johtuu siitä, että samilla ei ole koskaan ollut naista, vaan hän tutkailee naisia raamattusilmälasien takaa.
"Naiset ovat luonnostaan liberaaleja, joten hekin luonnollisesti näkevät Haavistossa sankarin tai suojelukohteen. Naisilla ei ole yleisesti moraalia niin kuin miehillä."
Mistä sitten johtuu. Että miehet tekevät enemmän väkivalta ja henkirikoksia. Ja rikoksia yleensä kuin naiset - Vaikka naisia on maailmassa enemmän kuin miehiä?- ++++++++++++
"Kouluopetuksen kylkiäisenä nimitäin aivopestään lapsia suhtautumaan homoihin, niin että homot ovat huippulahjakkaita sankareita, joiden lahjat ja kyvyt ovat sidonnaisia homoseksuaalisen suuntautumisen kanssa."
Missä olet käynyt kouluja sillä missä minä olet käynyt on vain selitetty mitä homoseksuaalisuus on eikä mitään muuta.
Homous kuten heterous tai bi-seksuaalisuus ei ole mitään taikuutta joka antaa erityisiä taitoja ja kykyjä.
" Naisilla ei ole yleisesti moraalia niin kuin miehillä."
ja taivas on vihreä.
Haavistoa on äänestetty, koska ihmiset haluavat samoja asioita mitä hän on painottanut. Kaikki noin 19% kaikista äänestäjistä. zyrt kirjoitti:
Jospa se johtuu siitä, että samilla ei ole koskaan ollut naista, vaan hän tutkailee naisia raamattusilmälasien takaa.
zyrt
24.1.2012 17:41
>>>Jospa se johtuu siitä, että samilla ei ole koskaan ollut naista- kaapista hyvinkin
zyrt kirjoitti:
Jaaha, että sami se taas ryömi kolostaan älyttömyyksiä latelemaan.
Tulee pakosta miettineeksi millainen lapsuus sinulla on mahtanut olla, vai on tuo nykyinen ulosantisi ja habituksesi kemikaalien aikaansaannosta.Kaapistaanhan se SamiA ryömii :-D
- 1000sanaa1totuus
SamiA, vain sä näet Haaviston "vain homona". Haavisto on muutakin kuin "vain homo". Itse en häntä äänestänyt, mutta voin ymmärtää miksi joku häntä äänestäisi - hän on pätevä ja kokenut poliitikko, myös ulkopolitiikassa. Hän on edustanut itseään hyvin vaalitenteissä.
On suorastaan surkuhupaisaa kuinka sun ihmis- ja homovihasi näkee Haaviston "vain homona" ja hänen vaalimenestyksensä "homoagendan aivopesun tuloksena".
Muuten, ketäs sä äänestit? Totta kai ei ole pakko kertoa, vaalisalaisuus on vaalisalaisuus. Vai onko sulla edes äänioikeutta? - Sokea on tyhmä
1000sanaa1totuus kirjoitti:
SamiA, vain sä näet Haaviston "vain homona". Haavisto on muutakin kuin "vain homo". Itse en häntä äänestänyt, mutta voin ymmärtää miksi joku häntä äänestäisi - hän on pätevä ja kokenut poliitikko, myös ulkopolitiikassa. Hän on edustanut itseään hyvin vaalitenteissä.
On suorastaan surkuhupaisaa kuinka sun ihmis- ja homovihasi näkee Haaviston "vain homona" ja hänen vaalimenestyksensä "homoagendan aivopesun tuloksena".
Muuten, ketäs sä äänestit? Totta kai ei ole pakko kertoa, vaalisalaisuus on vaalisalaisuus. Vai onko sulla edes äänioikeutta?SamiA on sokea ja kuuro. Hän ei usko mitään, joka sotii hänen omaa maailmankuvaansa vastaan. Hän ei ole valmis oppimaan mitään uutta.
"Nuoret näkevät Haavistossa homoseksuaalin, jota koulu on ylistänyt."
Eivät koulut homoseksuaaleja ylistä. SamiA:ta vain harmittaa, että heitä ei enää niin kovasti morkata ja vähätellä pelkän seksuaalisen suuntautumisen takia. Samin mielestä lahjakkaan homon taitoja ei saisi kunnoittaa samoin kuin heteron.
Sami ei kykene näkemään homossa mitään muuta kuin hänen homoutensa.
- Nasse.
Nassen ääni meni ja menee toisllakin kierroksella Haavistolle.
Taikauskoinen spedehän sekin on mutta ei kuse mun muroihin kuten vanhempi ikäluokka edustajineen.- Muro.
Tyhmä ei ole se joka kusee muroihin vaan se joka ne murot syö.
- Haavistolainen
Haavisto on seuraava presidentti. Olen ylpeä suomalaisuudestani kun näen homoparin valtiovierailulla. Missään muualla maailmassa ei ole vastaavaa liberaalia suvaitsevaisuutta. Hyvä Suomi!
- munia ja tomaatteja
Jaa, sitten vierailun kohteena olevan valtion edustaja hymyilee väkinäisesti ja kättelee Haavistoa kumihansikas kädessä. Kumihanskan käy kättelyn jälkeen keräämässä talteen turvamies.
Paikalle kerääntynyt yleisö on hyvin varustautunut kananmunin ja tomaatein...
- antsa986
Vaikka olen ateisti niin EN IKINÄ äänestä Haavistoa.
Tämä summaa asian hyvin: http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=90391&c=5
Haavistolla on huonompi koulutus ja vähemmän kokemusta politikasta kuin Niinistöllä.
Haavisto on siviilipalvelusmies.
Haavisto on homo("Mies rakentaa 1 000 siltaa ja imee kerran munaa. Ihmisten silmissä hän ei ole sillanrakentaja vaan munan imijä"(lainattu elokuvasta "kehäketut")).- GEV
Niin ja tarja halonen oli kunnon mies kun kävi nuorena poikana armeijan eikä sivaria.... Mieti vähän ennenkuin postaat sivarijuttuja. Presidentistä tulee joka tapauksessa puolustusvoimien komentaja joten sillä ei ole väliä.
Ps: itse kävin armeijan enkä äänestänyt vaaleissa ketään enkä äänestä toisellakaan kierrokssella. - antsa986
GEV kirjoitti:
Niin ja tarja halonen oli kunnon mies kun kävi nuorena poikana armeijan eikä sivaria.... Mieti vähän ennenkuin postaat sivarijuttuja. Presidentistä tulee joka tapauksessa puolustusvoimien komentaja joten sillä ei ole väliä.
Ps: itse kävin armeijan enkä äänestänyt vaaleissa ketään enkä äänestä toisellakaan kierrokssella.Halosella ei ollut mahdollisuutta käydä armeijaa.
Mutta tuo armeija ei ollut se tämän jutun keskeisin idea. Kun vertailee Niinistöä ja Haavistoa vähän kaikessa niin Niinistö on pienempi paha.
Itse olen äänestänyt aina koska olen demokratian kannattaja. Jos jätät äänestämättä niin minun puolesta voit muuttaa vaikka pohjois-koreaan. - Agnostinen ateisti
antsa986 kirjoitti:
Halosella ei ollut mahdollisuutta käydä armeijaa.
Mutta tuo armeija ei ollut se tämän jutun keskeisin idea. Kun vertailee Niinistöä ja Haavistoa vähän kaikessa niin Niinistö on pienempi paha.
Itse olen äänestänyt aina koska olen demokratian kannattaja. Jos jätät äänestämättä niin minun puolesta voit muuttaa vaikka pohjois-koreaan.Siviilipalvelus osoittaa mielestäni lähinnä henkilön persoonan vahvuuden 18-20 vuoden iässä. Vaatii huomattavasti enemmän mennä aatepohjalta vastavirtaan kuin esimerkiksi tässä tapauksessa perusintin käyminen.
Sivareiden stereotypisoimisesta sen verran, että itse olin armeijassa pidemmän aikaan ja RUKiin olin menossa kunnes aateristiriita vain kävi liian suureksi joten vaihdoin siviilipalvelukseen). P-kaudella olin yksikön paras pisteissä, että meitä on todellakin moneen junaan ja kunnioitan myös kanssa ikäisiä jotka suorittavat asevelvollisuutensa normaalia reittiä.
Juhani Kaskealalta ilmestyi juuri kirjoitus jossa hän kehuu Haavistoa ja uskoo vahvasti hänen kykyihinsä hoitaa puolustusvoimien ylipäällikön tehtävät. Lisäksi eihän Suomessa presidentti sotatilanteessa johtaisi taktisia operaatioita vaan työ olisi turvallisuuspolitiikassa diplomatian puolella ja tämän takia on melko hölmöä sanoa etteikö sivari voisi olla presidenttinä. Lisäksi Suomen presidenteistä alle puolet on käynyt armeijan. Sama Yhdysvalloissa joissa presidentti aivan aikuisten oikeesti hoitaa sotatoimia.
Uskon että Haaviston monen vuoden kokemus kriisi- ja sota-alueilla antaa huomattavan paljon laajemman kuvan ja kokemuksen tehtävään kuin vaikkapa Niinistön käymä 3kk mittainen reserviupseerikoulu. Ja en vain usko vaan olen varma. - GEV
antsa986 kirjoitti:
Halosella ei ollut mahdollisuutta käydä armeijaa.
Itse olen äänestänyt aina koska olen demokratian kannattaja. Jos jätät äänestämättä niin minun puolesta voit muuttaa vaikka pohjois-koreaan.Niin minäkin olen demokratian kannattaja. En vain löytänyt yhtään vakuuttavaa ehdokasta. Kaikilla näytti olevan vain johonkin "muoti-ilmiöön" liittyvä ideologia. Mutta sehän se vetää äänestäjiä. Suurin osa äänestää vain yhden asian takia ja sekin varmasti omaa napaa ajatellen eikä suomen.
Siksi en äänestä.
- ähähä
Pekka on viisas ja pätevä, mutta lasta hän ei ole oppinut tekemään, vaikka on kovasti yritetty. Peräsuolesta tulee vain p****aa. Näin kertoo Pekan tuntevat.
- goddeloos
Menen äänestämään presidenttiä. En presidentin puolisoa...
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2026913
- 594592
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s353975- 683157
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161935Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271666- 171650
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401563- 341429
- 1431207