Eli, en kuulu kirkkoon, siitä erosin aikuisiällä koska en koe kirkkoa ns. minään.
En myöskään ajattele, että Raamattu olisi se "oikea" tie ja totuus tai että se olisi edes totta.
Mutta en ole ateisti.
En vaan kannata mitään uskonnon suuntaa...
Uskon, että on olemassa jokin korkeampi voima, voidaan jumalaksi kutsua.
Mutta siinä se.
Mikä siis olen?
En ole ateisti.
En kristitty.
En ehkä agnostikko, koska minä olen aina mieltänyt, että korkeampi voima on olemassa.
Lisäksi ajattelen että kuoleman jälkeen on "jotain", ei pelkkää tyhjyyttä, en kunnolla osaa selittää sitä. Ehkä niin, että olemme jonkilaisina henkinä/sieluina. Myös jälleensyntymiseen jotenkin uskon.
MIKÄ SIIS OLEN? Onko tälle joku nimitys?
Mikä olen, en kirkossa, en ateisti
10
140
Vastaukset
- vastailen
Holistinen maailmankuva? Filosofinen katsantokanta? Mystikko?
- asdsasksls
Unitaariuniversalismi?
Siellä on aika monenlaista sakkia, ateististista uskoviin ja siltä väliltä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Unitaariuniversalismi - totuus kirvelee
Nimimerkki "haluaisin tietää", sanoisin että olet onnekas.
Sinun ajatteluasi ei rajoita minkään opin tai kansanperinteen sanelemat säännöt. Olet vapaa kysymään kaikkia mahdollisia kysymyksiä ja etsimään niihin vastauksia mistä haluat.
Sinulla on usko johonkin korkeampaan. Se voi olla lohdullista, mutta jos perehdyt luonnontieteisiin edes populääritieteellisellä tasolla, uskosi siihen alkaa rapautua. Se on kuitenkin iloinen kokemus. Kun alat ymmärtää todellista maailmaa, vasta silloin alat todella arvostaa tätä meidän ainutkertaista elämäämme.- sentrifugi
aika kristillistä
mun mielestä. Itse olen ainakin liittänyt kristillisyyteeni ja kirkkoon kuulumiseeni vapauden kysyä kaikkia mahdollisia kysymyksiä. Olen myös saanut vapaasti näin tehdä. Ja mitä enemmän opintoja yliopistoissa on kertynyt, sitä selvempää on ollut se, etteivät usko ja tieteellinen tieto tästä maailmasta ole mitenkään ristiriidassa keskenään.
- villi veikkaaja
Taidat olla Hindu...
- olet etsijä
Sinä olet vielä etsijä? Hyvä niin. Kun pohdit näitä juttuja niin taidat olla juuri etsikon ajassa. Ilman sitä ihmien ei vaivaa päätänsä näilla jutuilla. Sinä voit rukoilla tuolle uskosi kohteelle: ilmesty minulle, anna minulle vastaus tähän huutooni?
- oho!
Tosi hyvä kysymys. Saisikohan se arvoisensa kohtelun tai vastauksen täällä? Toivottavasti.
Vaikka itse olen teologian maisteri, niin en edes yritä lähteä "vastaamaan" kevyesti noin isoon kysymykseen. - Olen, siis ajattelen
Olet älykäs, itsenäisesti ajatteleva ihminen.
- ~
Einstein et ainakaan ole.
- Sarvipäinen Mouses.
Olet uskovainen.
Mutta minkä sortin uskovainen? Voit itse nimetä uskosi, jos eivät valmiit vaihtoehdot kelpaa.
Kaikki uskonnothan ovat syntyneet jonkun vilkkaasta mielikuvituksesta. Se onko uskovien jäsenmäärä jäänyt yhteen, rippuu siitä onko ko. uskontoa markkinoitu oikein.
Monet uudet uskonnot ovat toki saaneet vaikutteita edeltäjistään ja kilpailijoistaan.
Ei muuta kuin uskojen markkinakentälle oman tuotteen kanssa jos halua riittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh952318Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1791913- 1791456
- 246900
- 79882
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol11796- 62789
- 55702
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako213643Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349611