ja mikä ei.
Palstalla tuntuu olevan selkeää epätietoisuutta asian suhteen, joten tarkennetaan:
"Antisemitismi tai juutalaisvastaisuus tarkoittaa vihamielistä suhtautumista juutalaisiin."
"Kritiikkiä termin väärinkäyttöä kohtaan"
"ulkisuudessa on esitetty myös kritiikkiä antisemitismi-termin väärinkäytöstä. Mm. amerikanjuutalaiset professorit Noam Chomsky ja Norman G. Finkelstein, brittitoimittaja Robert Fisk ja Helsingin Sanomien vt. päätoimittaja Janne Virkkunen[5] ovat muiden muassa todenneet että Israelin toiminnan kritisoiminen leimataan herkästi antisemitismiksi, vaikka kritiikille olisi faktapohjaa. Myös Yhdysvaltojen entinen presidentti Jimmy Carter joutui antisemitismisyytösten kohteeksi julkaistuaan kirjan Palestine - Peace, Not Apartheid, jossa hän kritisoi Israelin toimintaa palestiinalaisia kohtaan"
http://fi.wikipedia.org/wiki/Antisemitismi
Monet ovat siis huomanneet, että juutalaiset pyrkivät ohittamaan kaiken kritiikin vetoamalla antisemitismiin ja kaivelemalla natsikorttejaan takataskusta.
Juutalaiset eivät kuitenkaan ole kritiikin yläpuolella, jos sellaista luuletta olette väärässä.
Silloin kun oikeutatte huonon kohtelun muita kohtaan, syyllistytte itse vihamieliseen suhtautumiseen muihin kuin itseenne. Ette ole siihen sen oikeutetumpia kuin toisinkaan päin.
Juutalaisille selvitys siitä, mikä on antisemitismiä
37
152
Vastaukset
- Miksi osoitit
kirjoituksesi juutalaisille? Eihän tällä palstalla juutalaisia ilmeisesti juurikaan ole.
- aito israelson
Minä olen juutalainen ja avauksen tehnyt rasisti yrittää selittää että koska joku ortodoksijuutalainen sylki Israelissa ortodiksijuutalaisen koulutytön päälle, juutalaiset ovat selityksen velkaa , juutalaiset ovat syyyllisiä ,juutalaiset ovat tällaisia.
Tätä on RASISMI . Hän on täällä opettamassa alempiaan ja kertoo mitä mikin juutalaisen uskonnon tapa muka tarkoittaa, tiedot hänellä ovat täysin pielessä , mutta ei se haittaa, kyllä hän asiat parhaiten tietää hänhän EI ole juutalainen, se jo takaa tiedollisen ja muunkin ylemmyyden . Onneksi se israelilaistyttö tapasi sentään vain tyhmän juutalaisen eikä tuota aloittajaa, tyhmä on tyhmä, mutta rasimistaan hullaantunut vaarallinen. - sori vaan
aito israelson kirjoitti:
Minä olen juutalainen ja avauksen tehnyt rasisti yrittää selittää että koska joku ortodoksijuutalainen sylki Israelissa ortodiksijuutalaisen koulutytön päälle, juutalaiset ovat selityksen velkaa , juutalaiset ovat syyyllisiä ,juutalaiset ovat tällaisia.
Tätä on RASISMI . Hän on täällä opettamassa alempiaan ja kertoo mitä mikin juutalaisen uskonnon tapa muka tarkoittaa, tiedot hänellä ovat täysin pielessä , mutta ei se haittaa, kyllä hän asiat parhaiten tietää hänhän EI ole juutalainen, se jo takaa tiedollisen ja muunkin ylemmyyden . Onneksi se israelilaistyttö tapasi sentään vain tyhmän juutalaisen eikä tuota aloittajaa, tyhmä on tyhmä, mutta rasimistaan hullaantunut vaarallinen.Sinä ET ole juutalainen.
- aito israelson
sori vaan kirjoitti:
Sinä ET ole juutalainen.
Niin senkin sinä "tiedät" paremmin.Taas erehdyit.
- 34
Niin senkin sinä "tiedät" paremmin.Taas erehdyit.
Heh, olet kopsalluit tiedot nimimerkkiä "..." käyttäneeltä kirjoittajalta, jonka tekstit muistuttavat aiemmin täällä kirjoittanutta 15 20 -nimimerkkiä.
Valitettavasti vain et ole kopsannut asiallista käytöstä samalla.
Ei täällä muut erehdy kuin sinä. Eikä elämässäsi ole muuta kuin koettaa päteä täällä? Testaat kuinka hyvin onnistut huijaamaan tietämättömiä? - aito israelson
34 kirjoitti:
Heh, olet kopsalluit tiedot nimimerkkiä "..." käyttäneeltä kirjoittajalta, jonka tekstit muistuttavat aiemmin täällä kirjoittanutta 15 20 -nimimerkkiä.
Valitettavasti vain et ole kopsannut asiallista käytöstä samalla.
Ei täällä muut erehdy kuin sinä. Eikä elämässäsi ole muuta kuin koettaa päteä täällä? Testaat kuinka hyvin onnistut huijaamaan tietämättömiä?En ole kopsannut mitään mistään, mutta "..." näköjään tiesi todella paljon...
- Sinä olet
sori vaan kirjoitti:
Sinä ET ole juutalainen.
viisas. Besserwisserinä osaat kertoa toiselle ihmiselle, mikä hänen uskontonsa on. Harvalla ihmisellä sentään ihan noin kovia luuloja itsestään on.
Kun nyt olet alkanut munaamaan itseäsi, niin voit varmaan jatkaa. Kerro mikä minun uskontoni on? Minä tiedän uskontoni, mutta sinä tiedät sen minua paremmin. - minä olen
Sinä olet kirjoitti:
viisas. Besserwisserinä osaat kertoa toiselle ihmiselle, mikä hänen uskontonsa on. Harvalla ihmisellä sentään ihan noin kovia luuloja itsestään on.
Kun nyt olet alkanut munaamaan itseäsi, niin voit varmaan jatkaa. Kerro mikä minun uskontoni on? Minä tiedän uskontoni, mutta sinä tiedät sen minua paremmin.Miksi kertoisin?
- minä olen
En ole kopsannut mitään mistään, mutta "..." näköjään tiesi todella paljon...
Olet kopsaillut, kommentoinnistasi huomaa, että siitä puuttu todellinen tietämys.
- Koksa olet
minä olen kirjoitti:
Miksi kertoisin?
omasta mielestäsi niin viisas.
- 35
Koksa olet kirjoitti:
omasta mielestäsi niin viisas.
Ja jos vaikka sattuisin suuressa viisaudessasi nyt olla vastaamatta?
- 9
Ei ole juutalaisia? No sehän on ikävää, sillä nämä täällä melttoavat "juutalaismieliset" antavat monella tavalla hyvin ikävän kuvan juutalaisista.
Joka tapauksessa, jatkuva antisemitismiin vetoaminen ja natsikortin kaivelu eivät kuulu ei-juutalaisen toimintatapoihin.- aito israelson
Miten ei-juutalainen voi antaa minkäänlaisen kuvan juutalaisista?.
- 18
Miten ei-juutalainen voi antaa minkäänlaisen kuvan juutalaisista?.
Mieti sitä, jos sinua hiukkaakaan kiinnostaa se millaisen vaikutelman wannabe-juutalaiset voivat antaa omalla toiminnallaan niille, jotka eivät ole varmoja siitä mitä suuntaa kirjoittajat edustavat. Eli ovat siis palstalla uusia eivätkä vielä tunne vakiokirjoittajia.
- aito israelson
18 kirjoitti:
Mieti sitä, jos sinua hiukkaakaan kiinnostaa se millaisen vaikutelman wannabe-juutalaiset voivat antaa omalla toiminnallaan niille, jotka eivät ole varmoja siitä mitä suuntaa kirjoittajat edustavat. Eli ovat siis palstalla uusia eivätkä vielä tunne vakiokirjoittajia.
En ole wannabee juutalainen vaan juutalainen ja kirjoitan täällä juuri siksi että täällä olisi edes yksi joka tuntee juutalaisuuden sisältä käsin .Kyllä täällä jokainen kirjoittaja tietää että tämä on kristittyjen valloittama palsta jolla kirjoittaa heidän lisäkseen pari kolme juutalaisuudesta aidosti kiinnostunutta ja asiaa kirjoittavaa . Jeesus- ynnä muut häiriköt kirjoittavat lähes kaikki usealla eri nimimerkillä joten on vaikea sanoa onko heitä 2 vai 20 .
- g-a
En ole wannabee juutalainen vaan juutalainen ja kirjoitan täällä juuri siksi että täällä olisi edes yksi joka tuntee juutalaisuuden sisältä käsin .Kyllä täällä jokainen kirjoittaja tietää että tämä on kristittyjen valloittama palsta jolla kirjoittaa heidän lisäkseen pari kolme juutalaisuudesta aidosti kiinnostunutta ja asiaa kirjoittavaa . Jeesus- ynnä muut häiriköt kirjoittavat lähes kaikki usealla eri nimimerkillä joten on vaikea sanoa onko heitä 2 vai 20 .
Sekä oikeat, että wannabeet kyllä tietävät, että olet aito.
Ei tuota tarvitse selitellä.
Se Yeshua-porukka ei nyt täällä häiriköi.
Käydään asiallista keskustelua normaaleista aiheista.
Ei lähdetä mukaan asiattomuuksiin. - ROSVOJA VASTAAN 22
wanna be juutalaiset tietävät joskus paljon enemmän juutalaisuudesta kuin oikeat juutalaiset.
He keräävät tietoa netistä ja kirjoista osa on jopa opiskellut sitä teologian tai historian puolella.TEOLOGIT JOPA OSAAVAT HEPREAA PAREMMIN KUIN JUUTALAISET KESKIMÄÄRIN.
Tieto ei tee kenestäkään juutalaista. Näitä feikkejä on nähty tälläkin palstalla useita.
Mihin he pyrkivät ? en tiedä
Olen itse ollut palstalla vuodesta 2005 ja oppinut täällä paljon juutalaisuudesta, antisemitismista ja Israelista.
Kuinka kauan sinä olet esiintynyt täällä? - minä olen
Kaikki eivät ole häiriköitä, vaikka sinä niin ajatteletkin. Häirikkömääritelmää voi myös käyttää väärin, kuten antisemitismiäkin.
Sinä et tiedä juutalaisuudesta muuta kuin sen, mitä olet onnistunut täältä lukemaan, loppuja saatat kysellä seurakunnasta suoraan. Juutalainen et ole. - minä olin ja olen
g-a kirjoitti:
Sekä oikeat, että wannabeet kyllä tietävät, että olet aito.
Ei tuota tarvitse selitellä.
Se Yeshua-porukka ei nyt täällä häiriköi.
Käydään asiallista keskustelua normaaleista aiheista.
Ei lähdetä mukaan asiattomuuksiin.Useimmat lukijat ovat huomanneet aitouden puutteen, jota koetetaan kovasti korvata asiattomuuksilla ja väistelyllä. Kuvittelet tekeväsi oikein tukiessasi valhetta, mutta pieleen menee. Olet myös tervemennyt muihin keskusteluihin.
Lisäksi olet itse niin pihalla juutalaisuudesta, että sinulle menisi läpi varmaan mikä vaan. - tulen olemaan
ROSVOJA VASTAAN 22 kirjoitti:
wanna be juutalaiset tietävät joskus paljon enemmän juutalaisuudesta kuin oikeat juutalaiset.
He keräävät tietoa netistä ja kirjoista osa on jopa opiskellut sitä teologian tai historian puolella.TEOLOGIT JOPA OSAAVAT HEPREAA PAREMMIN KUIN JUUTALAISET KESKIMÄÄRIN.
Tieto ei tee kenestäkään juutalaista. Näitä feikkejä on nähty tälläkin palstalla useita.
Mihin he pyrkivät ? en tiedä
Olen itse ollut palstalla vuodesta 2005 ja oppinut täällä paljon juutalaisuudesta, antisemitismista ja Israelista.
Kuinka kauan sinä olet esiintynyt täällä?aito israelson -nikiltä löytyy vanhin kirjoitus ajalta:
aito israelson
21.10.2011 11:08
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10195851#comment-51766437 - aito israelson
minä olen kirjoitti:
Kaikki eivät ole häiriköitä, vaikka sinä niin ajatteletkin. Häirikkömääritelmää voi myös käyttää väärin, kuten antisemitismiäkin.
Sinä et tiedä juutalaisuudesta muuta kuin sen, mitä olet onnistunut täältä lukemaan, loppuja saatat kysellä seurakunnasta suoraan. Juutalainen et ole.On se hyvä että täällä on ollut "..." kaltainen tietoniekka.Yritän nyt täyttää hänen jättämänsä tyhjän paikan kopiomalla ja soittelemalla seurakuntaan, ja kuten itsekin ymmärrät , kyllä seurakunta tietää , joten vastaukseni ovat oikeita. Kiitos tunnustuksesta.
- 26
On se hyvä että täällä on ollut "..." kaltainen tietoniekka.Yritän nyt täyttää hänen jättämänsä tyhjän paikan kopiomalla ja soittelemalla seurakuntaan, ja kuten itsekin ymmärrät , kyllä seurakunta tietää , joten vastaukseni ovat oikeita. Kiitos tunnustuksesta.
Menet nyt taas tulkinnoissasi yli sen mitä on sanottu. Kuten tunnettua, tien tunteminen on eri asia kuin sitä pitkin kulkemnen. Ja jos kuulet tai luet jostain, että yksi tie on olemassa, mutta et tiedä siihen liittyvistä asioista mitään, olet oikeasti eksyksissä.
En tunnusta sinun tietoasi, olet selvästi kristillispohjainen keskustelija, joka omista syistään koettaa palstalla puuhastella jotain. - g-a
On se hyvä että täällä on ollut "..." kaltainen tietoniekka.Yritän nyt täyttää hänen jättämänsä tyhjän paikan kopiomalla ja soittelemalla seurakuntaan, ja kuten itsekin ymmärrät , kyllä seurakunta tietää , joten vastaukseni ovat oikeita. Kiitos tunnustuksesta.
Älä masennu 'aito israelson'!
Keskustelua seurataan mitä suurimmalla mielenkiinnolla. - 30
g-a kirjoitti:
Älä masennu 'aito israelson'!
Keskustelua seurataan mitä suurimmalla mielenkiinnolla."Keskustelua seurataan mitä suurimmalla mielenkiinnolla."
No enpä nyt menisi tilastojen valossa kehumaan:
"24 Vastausta 26 Lukukertaa " - aito israelson
26 kirjoitti:
Menet nyt taas tulkinnoissasi yli sen mitä on sanottu. Kuten tunnettua, tien tunteminen on eri asia kuin sitä pitkin kulkemnen. Ja jos kuulet tai luet jostain, että yksi tie on olemassa, mutta et tiedä siihen liittyvistä asioista mitään, olet oikeasti eksyksissä.
En tunnusta sinun tietoasi, olet selvästi kristillispohjainen keskustelija, joka omista syistään koettaa palstalla puuhastella jotain.Me "..." .kanssa emme kumpikaan ole kristillispohjaisia. Sitä paitsi seurakuntahan auttaa kumpaakin, pirautamme kaverille aina tarvittaessa.
Mitä tällä kertaa haluat tietää , kysy rohkeasti vaan. - 24
Me "..." .kanssa emme kumpikaan ole kristillispohjaisia. Sitä paitsi seurakuntahan auttaa kumpaakin, pirautamme kaverille aina tarvittaessa.
Mitä tällä kertaa haluat tietää , kysy rohkeasti vaan."..." ei olekaan kristillispohjainen, sinä olet.
- aito israelson
24 kirjoitti:
"..." ei olekaan kristillispohjainen, sinä olet.
Minulla ja "..." on sama pohja, perin sen "..."ltä joka puolestaan oli perinyt sen eräältä edeltäjältään, joka uupumuksen vuoksi joutui ennenaikaiselle palstaeläkkeelle .Olen jo kouluttamassa ketjuun seuraajaa itselleni , on tämä niin kuluttavaa.
- kaverilta ei kysytä
Me "..." .kanssa emme kumpikaan ole kristillispohjaisia. Sitä paitsi seurakuntahan auttaa kumpaakin, pirautamme kaverille aina tarvittaessa.
Mitä tällä kertaa haluat tietää , kysy rohkeasti vaan.Ei tässä seurakuntaa tarvita ollenkaan. Pelkkä netti-ja kirjatieto riittää.
Mitä olet kysynyt kaverilta? - 33
Minulla ja "..." on sama pohja, perin sen "..."ltä joka puolestaan oli perinyt sen eräältä edeltäjältään, joka uupumuksen vuoksi joutui ennenaikaiselle palstaeläkkeelle .Olen jo kouluttamassa ketjuun seuraajaa itselleni , on tämä niin kuluttavaa.
Kuluttavaahan se on, jos on heikot eväät ja nekin huonoissa kantimissa. Toisin kuin "...":lla, sinulta löytyvät molemmat puutteet.
- aito israelson
kaverilta ei kysytä kirjoitti:
Ei tässä seurakuntaa tarvita ollenkaan. Pelkkä netti-ja kirjatieto riittää.
Mitä olet kysynyt kaverilta?"Pelkkä netti-ja kirjatieto riittää. "
Ei riitä, siitä sinä olet elävä esimerkki . - aito israelson
33 kirjoitti:
Kuluttavaahan se on, jos on heikot eväät ja nekin huonoissa kantimissa. Toisin kuin "...":lla, sinulta löytyvät molemmat puutteet.
Se on kumma , sentään selvisin täysillä pisteillä seuraajatestissä, kuten "..." aikoinaan omastaan.Olen molempia edeltäjiäni vanhempi, se ehkä haittaa?
Mutta edelleen "..." vastaukset epäpuhtaus- kuten muissa asioissa joihin hän otti kantaa -hänhän oli hyvin harkitseva - ovat oikein ja olen kopsannut ne huolellisesti, joten pääasia, eli vastaukset ovat hyviä ja oikeita. . - 9
Se on kumma , sentään selvisin täysillä pisteillä seuraajatestissä, kuten "..." aikoinaan omastaan.Olen molempia edeltäjiäni vanhempi, se ehkä haittaa?
Mutta edelleen "..." vastaukset epäpuhtaus- kuten muissa asioissa joihin hän otti kantaa -hänhän oli hyvin harkitseva - ovat oikein ja olen kopsannut ne huolellisesti, joten pääasia, eli vastaukset ovat hyviä ja oikeita. .Köh . . köh . . vai että oikein seuraajatesti.
No niin. . . .
- 1+6
" Ei tuota tarvitse selitellä ........ ei lähdetä asiattomuuksiin . "
Tämä taas varsinainen komentoketju on.
Luuletko olevasi ensimmäinen, joka täällä märäilee mitä juutalainen saa sanoa ja mitä ei.
Teitä on kyllä riittänyt. Miksi sitoa itsensä uskontoon, jos sillä ei ole muuta arvoa kuin itsensähuijaamisen tuoma tunne, mikä sekin ikinä sattuu olemaan...
Tämä keskustelu on ollut oiva esimerkki, että juutalaisviha ei ole poistunut meidän luolamieskulttuuristamme vieläkään.. Joku kehtaa väittää toisen uskontunnustusta valheeksi1? Eipä taida olla minkään uskonnon kirja sellasella pässillä kädessään ollut, joka oikeasti voi sanoa olevansa mestari ja vähän päälle..
Ja herran jeesus allah ja mooses sentään.
JUUTALAISUUS ON PALJON MUUTAKIN KUIN PELKKÄ USKONTO, ( kuten myös Islam ja Krisset sanoin, omalla todella heikolla tavallaan tosin) SE ON KULTTUURI, ELÄMÄNTAPA, FILOSOFIA ja varmasti sata muuta asiaa..
Kristinusko ja Islam on aika pienehköjä teoksia vaikka Toraan verrattuna, muistuttavat lähinnä lapsille tai jälkeenjääneille väännetty, että menee jotain jokaseen.. JA KAIKKI NUO MIELIKUVITUSOLENTOIHIN JA MAAILMOIHIN VANKKUMATTOMASTI USKOVAT saisi herätä pikkuhiljaa ja ottaa vaikka muutamia filosofian kursseja tai vaikkapa muista uskonnoista ja katsomuksista jotain pientä valistusta, niin huomaat kaikkien, varsinkin MONOTEISTISTEN ylimielisten usontojen ja niiden jumalien myös olevan suoraan sanoen todella huonoa mielenhallintaan pyrkivään huonosti kirjoitettua turhia lauseita toisensa perään.
Oletko siis itseäsi edes hieman arvostava ja älykkyyttäsi kunnioittava ihminen vai annatko todella muutaman ei edes vakuuttavasti kirjoitettujen eeposten hallita ja antaa mielesi mennä naurettavan kokoisten aivopesulaitosten aivojauhaimen läpi, ettei vaan tarvitsisi myöntää olevansa niin primitiivinen apinalajin jäsen joka elää vielä sairaammassa, vulgaarissa ja ennen kaikkea sivistymättömässä yhteiskunnassa muiden lampaiden kanssa ylistämässä "Sitä Yhtä ja Samaa Jumalaa" kun ei ole joko tajunnut tai ei vain kykene myöntämään itselleen että meidän pikkuaivomme puolustautuu nimittämällä Jumalaksi kaikkea mahdollista mitä me idioottiapinat ei vain osata, ainakaan vielä tietääkseni selittämään loogisen päättelyn voimin...
Mielipiteeni siis tiiviisttettynä, yli hilseen menevät asiat, joita on loputon määrä, on jumala.. Säälittää olla vielä näin keskiaikaisena ja varsinkin monoteististen brutaalien ja vallan himoisten Hallintamekanisnin aikana viettämässä elämäni..
Joulupukkia ei ole olemassa.. Tai onhan se kun joku heittää sopivan maskin ja shown pystyyn...
Lähin mika voisi olla Jumalan kaltainen elävä organismi, voisi olla vaikkapa tämä meidän eristynyt planeettamme.. Emme enää tarvitse jumalia! Ja jos niitä olisi olemassa siinä muodossa kuin opetetaan surullisen paljon, ME EMME OLE HEILLE HÄNELLE SILLE YHTÄÄN MITÄÄN.. Katsokaa ympärillenne.. Sairaita on jumaat tai sitten vain hyvin sadistisia paholaisia tai porvareita... :)
Joten mihin tolla "ET OLE MIKÄÄN JUUTALAINEN, EN OLE MINÄKÄÄN ITSEASIASSA TUTUSTUNUT KOKO KONSEPTIIN.
Tunnen kymmeniä Juutalaista sukua olevia ihmisiä, enkä todellakaan huomannut tai osannnut arvata ennen kuin kuulin.. Koraani on täysin ympäripyöreä, sama kiero tarina kuin helvetisti suorempaa opetusta oleva Raamattu myös.
Toora sentään eroaa jollain tavalla, mikä ei ole mikään ihme, koska kaksi mainitsemaaani kaikkien aikojen kovinta Bestselleriä ei voi lukea vakavasti.. Tai jos lukee, niin suosittelen jotain millä pääset lähemmäksi sitä jumalaasi, miksi sitä sadistia kukakin nimittää...
Nyt loppu baastaus, Sanoma: Luottakaa itseenne ja jonain päivänä huomaat tunteneesi jumalan aikojen alusta asti....
Nimimerkki: Verenvuodatuksesta satuhahmon takia todella pettynyt ihmisen alku ja loppu.
PS. Voisitteko lopettaa toistenne uskontojen arvostelemisen.. Ne on kaikki mätiä kun opettaja on oikea!!!!- vastaus totinen
Olipa sekava sepustus.
Emme lopeta. - geeaa
Joulupukki on olemassa.
Näin omin silmin viime jouluna!
On tää ihme riita. Miksi joku väittäisi olevansa juutalainen, jos ei ole?
Riippuu tietysti siitä, miten juutalaisuus ymmärretään.
Juutalaisuus on kansa ja uskonto.
Jompaan kumpaan, tai molempiin, kuuluva on juutalainen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh821985Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1131708- 1801296
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472