Sähköiskumaisia "tällejä"

Hermo menee

Mikä voi olla vialla, kun takahampaan juuren, leukaluun alueelta jomotta, ja ajoittain tulee semmoisia sähköiskumaisia "tällejä" kipuja, jotka tuntuvat poskella, silmän alla myös ohimollakin. Kun näitä kohtia koskee tai painaa, niin "tällit" tuntuvat myös siellä hampaan juuressakin! Mikä ihme tällaista kipuja voi aiheuttaa?
Tietääkö kukaan? Jos tiedät. Kerro!

5

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sfadasdfasfas

      Kolmoishermosärkyä? Minulle tuli epäonnistuneen juurihoidon seurauksena, oli yläposkihammas kyseessä. Sellaisia vingahduksia, kuin sähköiskuja. Kylmä hiki oikein nousi. Ja tuli meinaan myös kun painoin sormella kyseisen hampaan juuren kohdilta. Joka kerta kun hammas avattiin ja rassattiin, tuli noita kipuja. Ajan kanssa ne vain loppuivat.

      Mutta minulla olikin kyseessä ihan juurihoidon jälkivaivat. Onko sinulle tehty jotain toimenpidettä alueelle tai onko hampaissa vaivaa? Onko hampaissa koputteluarkuutta? Silloin voi olla tulehdusta.

      • Hermo menee

        Vaivaa on ollut. Todella. Jopa vuosia. Kestämätöntä kipua, samoin yläposkihampaan, ja samanpuolen takaraivon alueella. Takaraivoakin kiristi ja poltti kuin tulessa! Kyseessä on ns. elävä hammas jota ei ole juurihoidettu. Aluetta on kyllä tutkittu, joskin tulokset ovat olleet vähäisiä. Etupäässä lohdutettu, että nämä ovat vaikeita asioita, ja paljon on sellaisia kipuja joita ei saada selville!
        No. Jossain vaiheessa ko. hampaan takaa havaittiin amalgaamilla paikatun hampaan olevan halki. Samoin oli käynyt myös toisellakin puolella. Ym. ym.
        Koputteliarkuutta ei nyt tunnu olevan, joskin jomotusta ja noita "teräviä" sähköiskumaisia "täräyksiä"!


      • Hermo menee, lisäys
        Hermo menee kirjoitti:

        Vaivaa on ollut. Todella. Jopa vuosia. Kestämätöntä kipua, samoin yläposkihampaan, ja samanpuolen takaraivon alueella. Takaraivoakin kiristi ja poltti kuin tulessa! Kyseessä on ns. elävä hammas jota ei ole juurihoidettu. Aluetta on kyllä tutkittu, joskin tulokset ovat olleet vähäisiä. Etupäässä lohdutettu, että nämä ovat vaikeita asioita, ja paljon on sellaisia kipuja joita ei saada selville!
        No. Jossain vaiheessa ko. hampaan takaa havaittiin amalgaamilla paikatun hampaan olevan halki. Samoin oli käynyt myös toisellakin puolella. Ym. ym.
        Koputteliarkuutta ei nyt tunnu olevan, joskin jomotusta ja noita "teräviä" sähköiskumaisia "täräyksiä"!

        - Niin.
        Paikatu tuo ongelmahammaskin on. Aikaisemmin oli amalgaamipaikka, joka jatkuvien kipujen takia on vaihdettu muovipaikkaan. Olen odottanut se irtoavan, kuten niiden kerrotaan tekevän, koska hamm.lääkärillä sen avaamiseen ei ole ollut kiinnostusta. Mutta vuodesta toiseen se vain pysyy tiukasti paikallaan! Näyttää siltä, että paikat joiden pitäisi pysyä paikallaan irtoilevat, mutta jonka soisi irtoavan ei irtoa sitten millään! Mistähän johtuu?


      • ...?
        Hermo menee, lisäys kirjoitti:

        - Niin.
        Paikatu tuo ongelmahammaskin on. Aikaisemmin oli amalgaamipaikka, joka jatkuvien kipujen takia on vaihdettu muovipaikkaan. Olen odottanut se irtoavan, kuten niiden kerrotaan tekevän, koska hamm.lääkärillä sen avaamiseen ei ole ollut kiinnostusta. Mutta vuodesta toiseen se vain pysyy tiukasti paikallaan! Näyttää siltä, että paikat joiden pitäisi pysyä paikallaan irtoilevat, mutta jonka soisi irtoavan ei irtoa sitten millään! Mistähän johtuu?

        Onko otettu röntgenkuva vuoden sisällä?


      • On otettu
        ...? kirjoitti:

        Onko otettu röntgenkuva vuoden sisällä?

        Röntgenkuviakin on otettu!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe