Pelastava usko on rakkaussuhde

Jeesuksen omana

Se on rakkaussuhde Jeesuksen kautta Jumalaan.

On hyvin valitettavaa, että niin moni uskova ystävä jää joskus pitkiksikin ajoiksi lain alle. Siis etsimään autuutta itsestään, omista avuistaan, omista teoistaan ja tekemättä jättämisistään.

Tällä tavoin ei löydy Jumalan rauhaa sydämeen, vaan Jumala suhteesta tulee iloisen ja vapaan rakkaussuhteen sijasta raskas taakka. Tästä meillä Jeesuksen omilla on KAIKILLA kokemuksia.
Tämäkin vaihe nimittäin kuuluu väistämättä jokaiseen kilvoitukseen.

Lain alla taakoitettuina vaivoin taivaltavat ihmiset rasittuvat itse kovasti, tarkkaillessaan itsessään olevia mahdollisen autuuden merkkejä.

Jatkuva epäily Jumalan armosta, itsensä vähättely, voimakkaat riittämättömyyden tunteet, itsensä turhentaminen, sekä pelot, ahditus ja turvattomuus ovat tavanomaisia oireita tässä tilassa elävillä.

Lain alla (käskyjen ja kieltojen voimasta elävät) rasittavat jatkuvalla "merkkien tarkkailullaan" myös niitä kristittyjä, joilla on terve rakkaussuhde Jeesuksen kautta Jumalaan. Niiden, joiden vanhurskautena on, - oman itsen sijasta -, JEESUS KRISTUS.

Seurakunnan ristiriidat tulevat, näin väitän, aina lain alla elävien asettamien jyrkkien rajoitusten vuoksi. He eivät koe elämäänsä turvallisiksi vapaina ja armahdettuina syntisinä. He ovat riippuvaisia liekanarustaan, siis näistä käskyista ja kielloista joilla heitä ohjaillaan tarkoin viitoitettua tietä.

Lain alla elävien turvalliseen ohjailuun tarkoitetuissa tienviitoissa on meillekin tutuiksi tulleita tekstejä:
- Älä koske tähän
- älä maista tätä
- pukeudu sillä tavalla
- sisusta kotisi sillä tavalla
- älä hanki tiedusvälineitä
- älä hanki internet- liittymää ellei työsi vuoksi ole ihan pakko.
- älä kuuntele Jumalan sanaa muualla kuin omassa "kotona"
- tottele saarnaajia kritiikittä
- käy joka sunnutai seuroissa, jos ei muuten niin pakota itsesi.

Tienviittoja on satoja muitakin, nämä vain esimerkkeinä.

Yhteistä näille kaikille merkeille on, että niiden noudattamista on helppo toisten seurakuntalaisten valvoa. Kun havaitaan puutteita käskyjen ja kieltojen noudattamisessa, niin varsinkin lain alla elävissä syntyy voimakkaita reaktioita "tottelematonta" kohtaan. Nämä reaktiot ovat tietenkin hyvin yksilöllisiä, henkilöstä riippuvia.

xxxxx

Jeesuksessa Kristuksessa elävät eivät hekään ilman lakia ole, siis vapaita elämään synnissä ja Jumalan tahdon vastaista elämää. Heitä eivät ohjaa ihmisten värkkäämät käskyt ja kiellot, vaan ELÄMÄN HENGEN LAKI.

13

56

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hengen laki

Millainen on Hengen laki, siis tuo laki joka ohjaa USKOSTA KRISTUKSEEN vanhurskaiksi tulleita?

Raamattu kertoo siitä seuraavasti:

Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

Mutta jos Kristus on teissä, ...
      - niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden,
      - mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.

Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, ...
      - niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.

Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme. Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää. Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.

Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"

***) Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.

• Jeesus pelastaa

Henki itse, (siis pyhä kolmiyhteinen Jjmala isä Poika ja Pyhä Henki) todistaa siis, että me olemme Jumalan lapsia.

Jotta tästä voisi päästä vähänkään kiinni, pitää ottaa esimerkiksi luonnollinen lapsi.

Vanhemmat, (Jumalan mielen mukaan elävät siis), tekevät lapselleen hyvin varhain selväksi kenen läpsi hän on, kuka on äiti ja kuka on isä.
        SEn jälkee sitä ei kysellä, se on selvä asia. Yhtä selvä asia on se että lapsen leikkiessä ulkona, vaatteet likaantuvat, samoin lapsen iho likaantuu siltä osin kun sitä on näkyvissä ilman suojavaatetta.

Lapsen tullessa sisälle yltä päältä kuraisena, ei ikinä käydä keskustelua siitä, onko hän vanhemåiensa lapsi enää likaisena,
        tai rakastavatko äiti ja isä häntä enää kuraisena.

MIksi tällaista rooli- hölmöilyä sitten pidetään jatkuvasti USKON elämässä, vaikka Jumala rakstaa meitä paljon täydellisemmällä rakkaudella kun yksikään ihminen omaa lastaan?

Kas siinä erittäin tärkeä kysymys.

Mistä siis on kysymys, kun Jumala suhde joka on taatusti maailman turvallisin suhde, on tällaisella hyllyvällä suo-pohjalla. Ollako vai eikö olla!!!

Jäljet johtavat suoraan olentoon, joka usein kuvataan ihmisten toimesta hyvin rumaksi ja karvaiseksi, olennoksi joka on kaikkien helppo havaita, olennoksi joka ei kykene piiloutumaan
        "seinätapeettiin". Tällainen kuva pirusta on saat)anan emävale.

Piru on erittäin hieno ja huoliteltu herra, joka puhuu erittäin rakastavasti ja hienotunteisesti tavoittelemalleen uhrille. Hänen kädessään on aina Pyhä Raamattu, Jumalan sana. Moni raukka ei havaitse mitään siitä, kenen kanssa hän on todellisuudessa tekemisissä. Sitten piru avaa Raamatun, hän alkaa selittämään sitä erittäin uskottavalla ja yllätys yllätys, myös ihan järjelläkin ymmärrettävällä tavalla. Raamatussa olevan lauseen joitakin sanoja muutetaan, mutta erittäin hinovaraisesti.

Tällä tavalla syntyy saat)anan vale, joka on kirkas ja totuudellinen kuin kirkas Jumalan päivä.

Piru, siis tämä kaunis luotettava ja komea herra loittaa saarnansa: "Näethän sinä itsekin tästä Raamatusta, millaiset vaatimukset Jumalalla on, jotta voisit pelastua." Ja totta on, kristitty tietää erittän hyvin mitä laki häneltä vaatii. Sanoma meni perille ja kaikki oli totta.

Sitten saat)ana jatkaa saarnaansa: "Tiedät itsekin aivan hyvin, ettet täytä alkuunkaan Jumalan pelastukselle asettamia vaatimuksia." Aamen sanoo, syntinen - oikeassa olet jälleen. Taas meni sanoma perille, kun tämä "rakas veli" selitti oikein Jumalan sanaa.

Saarna jatkuu: "Paremmaksi sinun on tultava, jotta sinä pelastusit."
        Taas kuuluu syntisen aamen, "veli on aivan oikeassa, olen itse kanssasi aivan samaa mieltä, paremmaksi minun on tultava."
        Ja sitten ryhdytään ahkerasti toimeen. Näkisitä syntisraukka pirun naaman, kun teit tämän päätösen!!! Piru kääntyy pispäin sinusta ja nauraa kumeata, halki helvetin kaunujen kumisevaa nauruaan. Hah ha ha ha ha ha, hyvin menee - Kentti palaa!!!

Humasitko kristitty, kuka loisti poissaolollaan tässä keskustelussa???

• Jeesus pelastaa
        Jeesus pelastaa kirjoitti:

Henki itse, (siis pyhä kolmiyhteinen Jjmala isä Poika ja Pyhä Henki) todistaa siis, että me olemme Jumalan lapsia.

Jotta tästä voisi päästä vähänkään kiinni, pitää ottaa esimerkiksi luonnollinen lapsi.

Vanhemmat, (Jumalan mielen mukaan elävät siis), tekevät lapselleen hyvin varhain selväksi kenen läpsi hän on, kuka on äiti ja kuka on isä.
        SEn jälkee sitä ei kysellä, se on selvä asia. Yhtä selvä asia on se että lapsen leikkiessä ulkona, vaatteet likaantuvat, samoin lapsen iho likaantuu siltä osin kun sitä on näkyvissä ilman suojavaatetta.

Lapsen tullessa sisälle yltä päältä kuraisena, ei ikinä käydä keskustelua siitä, onko hän vanhemåiensa lapsi enää likaisena,
        tai rakastavatko äiti ja isä häntä enää kuraisena.

MIksi tällaista rooli- hölmöilyä sitten pidetään jatkuvasti USKON elämässä, vaikka Jumala rakstaa meitä paljon täydellisemmällä rakkaudella kun yksikään ihminen omaa lastaan?

Kas siinä erittäin tärkeä kysymys.

Mistä siis on kysymys, kun Jumala suhde joka on taatusti maailman turvallisin suhde, on tällaisella hyllyvällä suo-pohjalla. Ollako vai eikö olla!!!

Jäljet johtavat suoraan olentoon, joka usein kuvataan ihmisten toimesta hyvin rumaksi ja karvaiseksi, olennoksi joka on kaikkien helppo havaita, olennoksi joka ei kykene piiloutumaan
        "seinätapeettiin". Tällainen kuva pirusta on saat)anan emävale.

Piru on erittäin hieno ja huoliteltu herra, joka puhuu erittäin rakastavasti ja hienotunteisesti tavoittelemalleen uhrille. Hänen kädessään on aina Pyhä Raamattu, Jumalan sana. Moni raukka ei havaitse mitään siitä, kenen kanssa hän on todellisuudessa tekemisissä. Sitten piru avaa Raamatun, hän alkaa selittämään sitä erittäin uskottavalla ja yllätys yllätys, myös ihan järjelläkin ymmärrettävällä tavalla. Raamatussa olevan lauseen joitakin sanoja muutetaan, mutta erittäin hinovaraisesti.

Tällä tavalla syntyy saat)anan vale, joka on kirkas ja totuudellinen kuin kirkas Jumalan päivä.

Piru, siis tämä kaunis luotettava ja komea herra loittaa saarnansa: "Näethän sinä itsekin tästä Raamatusta, millaiset vaatimukset Jumalalla on, jotta voisit pelastua." Ja totta on, kristitty tietää erittän hyvin mitä laki häneltä vaatii. Sanoma meni perille ja kaikki oli totta.

Sitten saat)ana jatkaa saarnaansa: "Tiedät itsekin aivan hyvin, ettet täytä alkuunkaan Jumalan pelastukselle asettamia vaatimuksia." Aamen sanoo, syntinen - oikeassa olet jälleen. Taas meni sanoma perille, kun tämä "rakas veli" selitti oikein Jumalan sanaa.

Saarna jatkuu: "Paremmaksi sinun on tultava, jotta sinä pelastusit."
        Taas kuuluu syntisen aamen, "veli on aivan oikeassa, olen itse kanssasi aivan samaa mieltä, paremmaksi minun on tultava."
        Ja sitten ryhdytään ahkerasti toimeen. Näkisitä syntisraukka pirun naaman, kun teit tämän päätösen!!! Piru kääntyy pispäin sinusta ja nauraa kumeata, halki helvetin kaunujen kumisevaa nauruaan. Hah ha ha ha ha ha, hyvin menee - Kentti palaa!!!

Humasitko kristitty, kuka loisti poissaolollaan tässä keskustelussa???

JEESUS loisti poissaolollaan.

Varoitan jokaista kristittyä, lähellä ja kaukana. Jos kuulet kateederilta totuuden julistusta josta puuttuu Jeesus, tai hänet on piilotettu yhdistyksen kassakaappiin lukon taakse, ja puhujalla tai hänen edustamallaan yhteisöllä on sinne avain.

Silloin kavahda, sillä piru on tullut suoraan mertaasi, ja suunalta josta et ikinä olisi uskonut hänen tulevan.

Pirun kanssa ei siis koskaan ole leikkimistä.

Jeesuksesta ei saa päästää irti sekunniksikaan, muutoin se on menoa, kukaan ihminen ei nimittäin voita pirun kavaluutta.
        Pirun kyky muuntautua totuuden julistajaksi, on aivan uskomattoman hämmästyttävä. Tästä johtuvat ristiriidat ja rakkaudettomuus eurakunnissa, tästä johtuvat seurakuntien hajaannukset. Tästä johtuvat poistumiset seurakunnista, ovet paukkuen, - pirun kavaluudesta.

• mukavaKuOtitPuheeks
        Jeesus pelastaa kirjoitti:

JEESUS loisti poissaolollaan.

Varoitan jokaista kristittyä, lähellä ja kaukana. Jos kuulet kateederilta totuuden julistusta josta puuttuu Jeesus, tai hänet on piilotettu yhdistyksen kassakaappiin lukon taakse, ja puhujalla tai hänen edustamallaan yhteisöllä on sinne avain.

Silloin kavahda, sillä piru on tullut suoraan mertaasi, ja suunalta josta et ikinä olisi uskonut hänen tulevan.

Pirun kanssa ei siis koskaan ole leikkimistä.

Jeesuksesta ei saa päästää irti sekunniksikaan, muutoin se on menoa, kukaan ihminen ei nimittäin voita pirun kavaluutta.
        Pirun kyky muuntautua totuuden julistajaksi, on aivan uskomattoman hämmästyttävä. Tästä johtuvat ristiriidat ja rakkaudettomuus eurakunnissa, tästä johtuvat seurakuntien hajaannukset. Tästä johtuvat poistumiset seurakunnista, ovet paukkuen, - pirun kavaluudesta.

Mukavaa, että puhut todellista asiaa jota tulisi puhua paljon enemmänkin.
        10 bointsia ja bonuspisteitä päälle.

Paljon puhutaan tyhjistäkin asioista, mutta kirjoittamasi. Se on ASIAA !

Kumpa ihmiset tajuaisivat vaarojen vedet ajoissa.
        Hukkuneille tekohengityksen antaminen on usein turhaa.. mutta eksyneet, he vielä saattavat löytää takasin.

Kumpa Jumala suojelisi kaikki ihmisiä siltä pirulta.
        Se kun aina sotkee, valhtelee ja huiputtaa.

• Jeesus pelastaa
        mukavaKuOtitPuheeks kirjoitti:

Mukavaa, että puhut todellista asiaa jota tulisi puhua paljon enemmänkin.
        10 bointsia ja bonuspisteitä päälle.

Paljon puhutaan tyhjistäkin asioista, mutta kirjoittamasi. Se on ASIAA !

Kumpa ihmiset tajuaisivat vaarojen vedet ajoissa.
        Hukkuneille tekohengityksen antaminen on usein turhaa.. mutta eksyneet, he vielä saattavat löytää takasin.

Kumpa Jumala suojelisi kaikki ihmisiä siltä pirulta.
        Se kun aina sotkee, valhtelee ja huiputtaa.

Sitä me rukoilemme Jumalalta, Jeesuksen nimessä. Aamen!

Hyvin tärkeä asia on, että Jeesus antoi meille lupauksen.

Joh. 14:12-18

Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö, ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.

Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
        Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.

Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.

En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne.

xxxx

1. Joh. 5:2-4 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
        Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. ...

***) ... Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat; sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, ...

***) ... meidän uskomme.

• Bwana1

Saa)tanasta käytetään Raamatussa myös nimeä "Valheen herra". Hän esiintyy usein, kuten aloittajakin otti esiin, "Valkeuden enkelinä" vanhan lankeamattoman asemansa mukaisesti.

Saa)tanan demonit iskevät useinmiten uhriinsa salakavalasti sivusta. Kun esim. vilpittömin mielin uhraudut lähimmäisesi pyyntöön, ja joudut jättämään jonkun tärkeän asian sen vuoksi toisen ihmisen hoidettavaksi, käykin viikkojen kuluttua ilmi, ettei tuo toinen ollut itsekkyyttään hoitanutkaan mitätöntä asiaasi, joka olikin nyt ajan saatossa paisunut monia ihmissuhteita pilaavaksi saastutukseksi, mistä luonnollisestikin kaikki syyttävät nyt sinua!!!

Paavali kuitenkin kehoittaa meitä tavoittelemaan Armolahjoja. Yksi käytökelpoisimmista armolahjoista, jota kunkin on lupa itselleen rukoilla, on "henkien erottamisen armolahja". Paavali myös kehottaa Kristittyä arvostelemaan profetiat hesgessä. Tällaista lahjaa voi kehittää yhä tarkemmaksi rukouksen ja anomisen hengessä. On siis mahdollista Jumalan sota-asuun pukeutuneena nähdä tuo Sielunvihollinen jo ennen kuin lankeaa sen valheelliseen "hurskauteen". Se on mahdollista, sillä miksipä muuten Jumala meille antaisi henkien erottamisen armolahjaa, jollei hengelliseen sodankäyntiin.

• matti.

1 Kor .12:4. Armolahjat ovat moninaiset , mutta Henki on sama ;
        5. ja seurakunta virat ovat moninaiset , Mutta Herra on sama ;
        5. ja voimavaikutukset ovat moninaiset mutta Jumala , joka kaikki kaikessa
        vaikuttaa , on sama .
        7. Mutta kullekkin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi .
        8. Niinpä saa hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat ,
        saman Hengen vaikutuksesta. .
        9. Toinen saa uskon samassa Hengessä , toinen ttaas terveeksi tekemisen
        lahjat siinä yhdessä Hengessä :

lue,vielä jaket 10-31.

kun tulen kirjoitan sepustuksen .

• Sotaa tämä on

Kristilliseen kehitykseen kuuluu itse yrittäminen, omavoimaisuus.
        Uskon tultua innostunut ja voimaantunut ihminen lähtee rynnimään
        pyhityksen tietä, tarkkana kuin porkkana.

Biblia 1776 tekstistä. 1. Kor. 13:11
        Kuin minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja ajattelin kuin lapsi; mutta sitte kuin minä mieheksi tulin, niin minä hylkäsin lapselliset.

Armon alle alistuminen ei ole ollenkaan helppo asia. Ihmisen olemuksessa on suuri voima jo hamaasta lapsuudesta asti "itse tekemisessä", ja se pyrkii vaikuttamaan myös tässä pelastuksen kysymyksessä.

Kun pidempään kilvoittelee huomaa pikkuhiljaa, ettei minusta tullutkaan sitä hyvää ja onnistunutta kristittyä, vaikka niin kovasti toivoin rukoilin ja kilvoittelin sen päämäärän saavuttamiseksi.

Elävään uskoon kuuluu selvä tietoisuus myös omasta syntisyydestä, jota kutsutaan valvomiseksi. Ellei ihminen päivittäin tunnista sotaa vihollista vastaan, ja synnin kuisauksia, niin se on pysähtymisen paikka. Miksi vihollinen on noin hiljaa? Jokin on pahasti pielessä.

1. Piet. 5:8-11 Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä. Vastustakaa häntä lujina uskossa, tietäen, että samat kärsimykset täytyy teidän veljiennekin maailmassa kestää.

Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava.

***) Hänen olkoon valta aina ja iankaikkisesti! Amen.

• v-d-e-w-
        matti. kirjoitti:

1 Kor .12:4. Armolahjat ovat moninaiset , mutta Henki on sama ;
        5. ja seurakunta virat ovat moninaiset , Mutta Herra on sama ;
        5. ja voimavaikutukset ovat moninaiset mutta Jumala , joka kaikki kaikessa
        vaikuttaa , on sama .
        7. Mutta kullekkin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi .
        8. Niinpä saa hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat ,
        saman Hengen vaikutuksesta. .
        9. Toinen saa uskon samassa Hengessä , toinen ttaas terveeksi tekemisen
        lahjat siinä yhdessä Hengessä :

lue,vielä jaket 10-31.

kun tulen kirjoitan sepustuksen .

Missä kohdassa raamattua on tieto, että Jeesus on papeille virkoja jakanut??? Olet sellaista opettanut mutta et ole sitä väitettäsi raamatun Jeesuksen Omalla Sanalla todeksi osoittanut! Ellei sitä ole raamatussa, niin pitäsköhän sinun tarkemmin lukea vaikkapa
        Matt 24!

Luukas 20:
        45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
        46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
        47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".

• Jeesus on tie
        v-d-e-w- kirjoitti:

Missä kohdassa raamattua on tieto, että Jeesus on papeille virkoja jakanut??? Olet sellaista opettanut mutta et ole sitä väitettäsi raamatun Jeesuksen Omalla Sanalla todeksi osoittanut! Ellei sitä ole raamatussa, niin pitäsköhän sinun tarkemmin lukea vaikkapa
        Matt 24!

Luukas 20:
        45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
        46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
        47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".

MIssä paikassa Jeesus käski pilkkaamaan ruumiinsa ja verensä uhria jolla sinunkin syntisi on sovitettu?

Missä paikassa Jeesus käski pilkkaamaan valitsemaasna todistajaa Paavalia?

Kirkko on muodostunut pikkuhiljaa järjestäytyneeseen kirkolliseen muotoon kristittyjen määrän lisääntyessä. Tämä on aivan selvä la luonnollinen asia.

Mutta se ei ole luonnollinen asia että ihminen ryhtyy teosofiseksi okkultistiksi ja pilkkaa JUmalaa päätyönään vuorokauden ympäriinsä.
        Siitä touhusta tulee sinulle sellainen tuomio, jota kukaan ei toivoisi kenellekään.

• avaajalta terveisiä

Bwana1. Anova saa etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Näin se juuri on. Näin Jeesus kehoittaa meitä ahkeroimaan. Hän on rikas isä, ja altis antamaan lapsilleen kaikkea hyvää.

Kelvoton anoja anoo Jumalalta hänen lahjojaan, kartuttaakseen niillä omaa arvostustaan ja kunniaansa. Joskus kunniaa haetaan myös omalle hengelliselle taustayhteisölle. Armolahjojenkin osalta näemme esim TV/:ssa myös tällaiseen viittaavaa toimintaa.

Jumala antaa omastaan soimaamatta, kun me häneltä Jeesuksen nimeen anomme, mutta myös kunnia Jumalan töistä ja hänen lahjoistaan kuuluu yksin Jumalalle. Jumala antaa HÄNEN TAHTONSA mukaan, se vaatii usein kärsivällisyyttä, odottaa Jumalan vastausta.

Ihminen ei välttämättä arvostuksen ja ihailun tarpeessaan ja kiitoksenkipeydessään huomaa todellisia motiivejaan. Siksi on tärkeätä rukoilla myöskin oikeata nöyryyttä ja jumalanpelkoa.

• -s-54-3-hs

Jumalaa ei tarvitse pelätä, epäjumalaa kylläkin!

Jumalan ja Jeesuksen tahto on mm. Heidän antamassa Lain Sanassa!
        Mieti, kenen antaman lain tahto on luterilaisuudessa ja sen lahkoissa.

• hillitse piru ittes
        -s-54-3-hs kirjoitti:

Jumalaa ei tarvitse pelätä, epäjumalaa kylläkin!

Jumalan ja Jeesuksen tahto on mm. Heidän antamassa Lain Sanassa!
        Mieti, kenen antaman lain tahto on luterilaisuudessa ja sen lahkoissa.

5. Moos. 7:21 Älä heitä säikähdy, sillä Herra, sinun Jumalasi, on sinun keskelläsi, suuri ja peljättävä Jumala.

Jumalaa nimenomaan tulee peljätä, sinun -s-54-3-hs herrasi
        saat)anakin pelkää Jumalaa, että vapisee. Sinä olet riittävän mäntti ylvästelemään Jumalan edessä, mutta se loppuu hyvin nopeasti se leikki.

5. Moos. 6:24 Ja Herra käski meidän pitää kaikki nämä säädökset ja peljätä Herraa, meidän Jumalaamme, että me aina menestyisimme ja hän pitäisi meitä elossa, niinkuin tähän päivään saakka on tapahtunut.

5. Moos. 10:17 Sillä Herra, teidän Jumalanne, on jumalain Jumala ja herrain Herra, suuri, voimallinen ja peljättävä Jumala, joka ei katso henkilöön eikä ota lahjusta,

5. Moos. 13:4 Seuratkaa Herraa, teidän Jumalaanne, häntä peljätkää ja pitäkää hänen käskynsä, häntä kuulkaa, häntä palvelkaa ja hänessä kiinni riippukaa.

Joos. 24:14 Niin peljätkää nyt Herraa, palvelkaa häntä nuhteettomasti ja uskollisesti ja poistakaa ne jumalat, joita teidän isänne palvelivat tuolla puolella virran ja Egyptissä, ja palvelkaa Herraa.

Ilm. 14:7 Ja hän sanoi suurella äänellä: "Peljätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut, ja kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2138
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1786
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      177
      1329
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      231
      803
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      742
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      721
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      720
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      210
      616
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      577
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      42
      532
    Aihe