En ole vaimo/äiti, jolle riittää puhdas ja kiiltävä koti.
Se ei ole minulle tärkeää.
Saan voimani vapaudesta, itseni toteuttamisesta, harrastuksista kodin ulkopuolella.
Missä silloin on sinun paikkasi minun elämässäni?
Entä minun paikkani sinun elmässäsi?
Ei ole oikein että sinä olet se joka hoitaa kodin ja lapset, kun minä toteutan itseäni.
Kun olin kotona, keskityin kotiin ja lapsiin, olin kiukkuinen, riittämätön, ahdistunut. Nyt olen iloinen, elinvoimainen, energinen, hyväntuulinen ja se näkyy ja kuuluu ja tuntuu.
En ole valmis luopumaan hyvästä olostani.
Onko olemassa keskitietä?
Kadotinko elämäni, kun löysin itseni?
5
433
Vastaukset
- On olemassa
Tottakai on olemassa keskitie, mutta se pitää tajuta. Elämässä julma totuus on se että kakkua ei voi syödä ja säästää. Eli, jos et ole valmis tinkimään mistään perheesi eteen, et saa sitä: voit olla jopa naimisissa, mutta sinulla ei ole miestä, voit olla äiti, mutta sinulla ei ole lapsia. Suhteet syntyvät siitä, että niissä on läsnä.
Toisaalta, jos et kerran osaa olla vaihtoehtona kuin mustavalkoisesti pelkkä äiti ja hinkata kotiasi, et varmasti osaa äitinä ollessasi toteuttaa itseäsi: olet kuin kuka tahansa eli kärttyinen ja ja huonolla tuulella, koska elämä on yksitoikkoista ja ikävää. Koirakin pitkästyy jos sitä ei aktivoi mieleisellä tekemisellä, miten sinä muka sitten et?
Kodin ei tarvitse olla tip-top, riittää että se on asuttava. Lapsienkin harrastuksiin voi osallistua ja lapset itsessään voivat olla myös oman itsensä toteuttamista osaltaan, kuten sekin oli, että olet ne nu*simalla siihen n*ssinut. Siis kaikessa itsesitoteuttamisessa, sinulla oli paikat märkänä ja sinä jätit ehkäisemättä, ei yksin miehesi. Se oli sinun itsesi toteuttamista ihan aikuisena ihmisenä joten ota nyt sitten myös askel kohti sitä realismia, että sinähän toteutit itseäsi kiimaisena, kun lapsesi alulle panit. Sinä toteutit itseäsi, ja sinä sait valita.
Etkö huomaa olevasi hieman jälkiviisas?
Jos oikein adoptoit sen, niin vielä harkitumpaa, et voi edes syyttää biologiaa! :)
En tarkoita olla karkea, vaan muistutan nyt siitä itsensä toteuttamisesta. Sinä olit seksissä mukana. Sinä halusit ja sinulle se oli silloin itsensätoteuttamista: pitää sitten kantaa vastuunsa ja myöntää, että se itsensätoteuttaminen nyt kestää noin 20 vuotta. Jostain on luovuttava. Sinä siis hoidat (oman) osan kodista, luovut jostain harrastuksesta (ei kaikista) ja keskityt osaltasi siihen myös, mitä olet itse saanut aikaan. Olet onnellinen (tyytyväisyyttä voi myös opetella) ja hyväksyt. Sinä olet tavallinen ihminen, joka joutuu tekemään kompromisseja, hyväksymään huonojakin tuulia kostamatta niitä kenellekään, tyytymään, jakamaan, vastaamaan teoistaan jne. jne.
Se voi olla hyvä asia!
Sinä olet valinnut miehesi. Pane sitä. Oikeasti, sinun tehtäväsi on olla aikuinen nainen, keksi siis seikkailuja kotiin, sinulla on mies: pane sen kanssa. Elä seksiä, todistetusti te jopa onnistutte siinä. Harrasta seksiä enemmän. Keksi asioita, ole villimpi, käytä mielikuvitusta, ime, nuole, pukeudu, tee, yöt on aikaa, vessassa voi panna, lapset saa hetkeksi hoitoon, tee, äläkä inise.
Sinun hommasi on keksiä minkä harrastuksen pidät ja mistä luovut, korjata oma asenteesi, ja tehdä oma osuutesi ja olla silti suurimmaksi osaksi iloinen, elinvoimainen, energinen, ja hyväntuulinen. Sillä sinä olet vastuussa omasta puolestasi.
Ei sinun koko ajan tarvitse olla kotona, mutta et sinä koko ajan voi olla muuallakaan. Ja jos lähdetkin siitä, niin sinä etsit uuden miehen ja älä edes ala lässyttää sitä valhetta "haluan olla yksin" sitä kestää 3 kk ja sen jälkeen etsit jonkun... jota panna. Joten pane miehesi kanssa nyt. Sinulla on joku romanttinen kuvitelma vapaudesta ja valinnoista jotka menivät jo.
Jos sinä saisit voimasi vapaudesta, olisit pysynyt sinkkuna etkä olisi tehnyt lapsia. Itsensätoteuttamisesta me jo puhuttiin, se oli silloin aah ja tuu mun sisään, anna mulle, oih, oih, oih... ja nyt se tuntuu muulta: kasva jo.
Harrastusten tarkotuskin on antaa lepoaikaa kodista että siellä taas jaksaa. Mutta minne sä luulet yksinkään palaavasi: kadulle vai??? Et. Pölhö. Sä palaat niistä harrastuksista KOTIIN.
Lapset ovat onnellisia kun niillä on onnelliset vanhemmat. Joten sinun pitää tehdä heidän äidistään onnellinen, ei narsisti. Heidän isästään tyytyväinen, ei orjaa. Ja teistä perhe, eikä omaa martyyritarinaasi.
Herää, ennenkuin olet mokannut ja menettänyt kaiken tavalla tai toisella, ja jälleen kerran ainoastaan... Jälkiviisas!
Jonain päivänä menetät lapsesi ja miehesi jokatapauksessa. Jonain päivänä on vain myöhäistä. Jonain päivänä joudut luopumaan. Se on varmaa, eikä siinä sinä päivänä ole mitään niin romanttista kun nyt luulet. - 13 + 19
"Onko olemassa keskitietä?"
Ei ole. Onni on mahdollista vain egoisteille ja herkkäuskoisille.- 14
Onni on mahdollista myös henkilölle jotka heittävät egon nurkkaan ja alkavat elämään tietoisesti tässä hetkessä.
Totta on että ihminen on syntynyt vapaaksi, mutta vapauteen kulluu aina vastuu jonka jokainen tietää ja tuntee tahollaan.
- miestapaus
Itse olen myös tyyppinä helposti omiin oloihini vetäytyvä. Omat harrastukset vievät paljon aikaa perheeltä. Onneksi vaimo jotenkin sietää tämän - jonkinlainen tasapaino on löytynyt.
Toinen tarvitsee enemmän vapautta kuin toinen ettei ahdistu.
Mutta kannattaa myös muistaa, mitä täydellinen vapaus tarkoittaa: Se on sitä, että perheesi hajoaa ja sinulla on määrättömästi aikaa käyttää itseesi ja harrastuksiisi.
Alkaa kuule pian tuntumaan se perheen kanssa vietetty aika elämän "kultaisilta vuosilta" kun epätoivon vimmalla etsit netistä uutta suhdetta surkeiden ja vielä surkeampien tarjokkaiden joukosta.
Mutta ei kai tätä pysty toiselle kertomaan, vaan itse täytyy ne virheet tehdä ja oppia.- ihanat sanat
Ihanat sanat sinulta. Minulla on tilanne, että mies on tuollainen omiin oloihin vetäytyvä ja haluaa harrastaa ja mennä. Hän joutui yllättäen sinkusta kahden vaikean lapsen isäpuoleksi. Hän kokee elämän kanssamme vaikeaksi ja suhteemme vaikeaksi ja minut vaativaksi juuri tämän asian vuoksi. Hän ei ole koskaan aiemmin asunut kenenkään kanssa.
Minulla on taas takana pitkä avioliitto onnen ja surun hetkineen. Olen elämässäni oppinut arvostamaan juuri sitä onnea, mitä onni on kotona perheen kanssa. Siihen ovat monet vuodet ja vaikeudet opettaneet. Mieheni, ikisinkku, ei ole joutunut kasvamaan siihen, joten häntä vetää harrastukset ja hän hikuaa koko ajan uusia ihan kuten teini-ikäinen, vaikka on jo keski-iässä. Koti ei ole hänellä samalla tavalla lepopaikka kuin minulle.
Onneksi hän ei ole vielä lähtenyt, vaan jaksaa vielä. Ehkä yritän tuota mitä vaimosi...olla ymmärtäväinen ja kärsivällinen. En haluaisi, että hän heittäisi "kultaiset vuotemme" pois vain sen vuoksi, että haluaa olla vapaa.
Ex-mieheni teki sen, hajotti perheemme ja katui jälkikäteen...mutta liian myöhään. Sitä minkä oli hajottanut, ei saatu enää kasattua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 891017
- 55722
Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat
https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe35604Ei näytä hyvältä
Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj39536- 31469
Älä itke rakas.
Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...48458- 34447
Jos vielä toivot...mies...
Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi41429Olet hurmaava
Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su14421Dina on valittu virkaan Rovaniemelle
Kemijärven kaupunginjohtaja on pyrkinyt pois Kemijärveltä ja näyttää että näin tulee käymään.25418