Onko tietoa/veikkauksia mikä olisi seuraava kohu joka nostaisi erotasot korkealle tasolle hetkellisesti?
Vai joudummeko kenties odottamaan vuoden loppuun ja yle veron vaikutuksia?
Mistä seuraava kohu?
10
70
Vastaukset
- Et-opelta
Elämänkatsomustiedon valinnaisuudesta peruskoulussa tullee joka tapauksessa keskustelu, ja ratkeaapa asia suuntaan tai toiseen, se antaa virikettä kirkosta eroamiseen, kun tilanne nousee esille mediassa. Siis perusopetuksen perusteita ja tuntijakoa valmisteleva työryhmä antanee pian esityksensä, sitten opetusministeriö ja valtioneuvosto, Lopuksi asia tulee eduskuntaan. Siitä tulee äänestys, esittipä hallitus sitä taikka tätä.
Vaikka valinnaisuus menisi läpi, uudistus ei tulisi voimaan heti. Moni perhe voisi pistää vauhtia et-opetukseen pääsyyn eromalla heti. Jos valinnaisuus torpataan, se aiheuttaa pettymyksiä monissa kirkon jäsenissä... - Jori Mäntysalo
Kai se on tämä tasa-arvoinen avioliittolaki ja siitä tehty lakialoite. Olisi varmaan räjähtänyt jo, jos ei olisi osunut kuntauudistus ja varuskuntalakkautukset samaan uutispäivään.
Niin moni KD:n edustaja tulee olemaan sen kanssa tekemisissä, että joku varmasti jotain laukaisee.
Mutta tuleeko tästä tuhansien vai kymmenien tuhansien eropiikki? Vai ehkä vain satojen? Homoilta v. 2.0 on mahdollinen, mutta ei kovin todennäköinen. - Don Sutin
Vuoden lopun eromäärään voi mainitsemani Yle veron ohella vaikuttaa lisäksi EK:n 350 000 eromista mikäli sen julkistavat ja media tarttuu uutiseen.
Ensi vuonna voidaan jo odotella joidenkin Helsingin seurakuntien jäsenmäärän tippumista alle 50%.
Lisäksi kirkolliset avioliittoon vihkimiset ovat hilkulla tippua alle 50% - yyy kaa koo
Yksi asia mikä voi yllättäen nostaa kirkosta eroaja on Luther-säätiön tilanteen kärjistyminen. Mitä pidän varsin todennäköisenä. On selvästi aistittavissa, että pinnan alla kytee. Jollain aikataululla on tulossa kunnon "show". Asia ei tule "sulamaan" hiljakseen pois päiväjärjestyksestä niinkuin kirkko toivoo.
- +-+-+-+
Eiköhän Ruokosesta saada piispa. Olen melko varma, että Ruokonen saa vuoden aikana jonkinlaista hämminkiä aikaiseksi puolustaessaan konservatiivisia näkemyksiään. Herkullista olisi jos arkkipiispa Mäkinen ja piispa Ruokonen saataasiin usutettua toistensa "kurkkuihin kiinni" kunnon kaksin taistelussa.
- Kansalainen
Jotenkin tuntuu, että homokohut on jo nähty. Kyllä kansa tietää kirkon vihaavan homoja, siinä ei enää ole mitään uutta. Haaviston menestyminen pressanvaaleissa saattaa kyllä nostaa homojen oikeuksien puolustajien erolukuja, mutta tuskin mitään Homoillan kaltaista pommia putoaa, ellei joku kirkon edustaja sitten ihan kunnolla ala raivota.
En jotenkin osaa uskoa mihinkään isoihin kohuihin lähiaikoina, koska kirkko ja sen lakeijat ovat tulleet niin äärimmäisen varovaisiksi sanomisissaan. Ruokasessa on tosin potentiaalia, hän vaikuttaa sentään suorapuheiselta kaverilta.
Ennemminkin uskon tasaisen tappavan erovirran koituvan lopulta kirkon kohtaloksi.- eroa valtiokirkosta
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/120055-homovastainen-kampanja-–-ministereiden-valille-puhkesi-riita
- Dara
eroa valtiokirkosta kirjoitti:
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/120055-homovastainen-kampanja-–-ministereiden-valille-puhkesi-riita
Tuosta linkistä poimittua:
>>- Pidän perustelua huolestuttavana. Siinä puututaan uskonnon- ja sananvapauden ydinalueelle.>> (Päivi Räsänen)
Tällaista ajatusmaailmaa minä en lakkaa varmaan ikinä ihmettelemästä; jos sinulle ei anneta rahaa, se loukkaa jotenkin uskonnon- ja sananvapauttasi. Minä, en käsitä miten ihmeessä valtiontuen saaminen voi olla millään tasolla puuttumista näihin perusoikeuksiin.
Uskonnon vapaus merkitsee oikeutta tunnustaa ja harjoittaa uskontoa taikka olla tunnustamatta ja harjoittamatta. Eivätkö nämä homovastaiset järjestöt ehkä kykene tunnustamaan ja harjoittamaan uskontoaan, jolleivat siihen saa rahallista avustusta joko kirkolta tai valtiolta? Miksi minä kykenen erittäin hyvin olemaan edelleen uskonnonvapauteen oikeutettu ihminen ja olemaan uskomatta, tunnustamatta ja harjoittamatta mitään uskontoa, vaikka kukaan ei minulle siitä maksa sentin jeniä?
Sananvapaus taas sisältää oikeuden ilmaista, julkistaa ja vastaanottaa tietoja, mielipiteitä ja muita viestejä kenenkään ennakolta estämättä. Mistään kohdasta perustuslakia en löäytänyt mainintaa siitä, että tätä varten tulee saada taloudellista avustusta joiltain tahoilta. Miksi minä kykenen erittäin hyvin olemaan myös sananvapauteen oikeutettu ihminen, vaikka kukaan ei mulle näistäkään sanoista mitään maksa?
Sanan- ja uskonnonvapaudet ovat Suomen perustuslakiin kirjattuja perusoikeuksia. Suomessa perusoikeudet kuuluvat ihmisille, eli luonnollisille henkilöille. Järjestöillä, yhdistyksillä yms. oikeushenkilöillä siis ei ole itsenäistä perusoikeuksien suojaa. Mahtaakohan tämä fakta olla epäselvä Räsäselle? Miten ihmeessä puututaan järjestön tai yhdistyksen uskonnon- ja sananvapauteen, jos sille ei annetakaan valtionavustusta? Miten näiden oikeuksien haltijoilla, eli järjestöihin kuuluvilla ihmisillä olisi vähemmän oikeutta harjoittaa ja tunnustaa uskontoaan tai ilmaista mielipiteensä, jos järjestö jääkin ilman valtiontukea?
Minua hämmästyttää todella, että ministeritason ihminen ylipäätään esittää tällaisia väitteitä...
- Taas eri nimimerkill
Erot ei kasva
!!!!!!!!!!!!
......voih, sain siemensyöksyn.......pelkästä ajattelustakin!
KÄTEEN VEDÄ ;Raamattu, ja lue - ei mahda mitään
Turhauttaako sinua, kun pitää odottaa kohuja?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462