Rakkaus, ilo ja rauha

Semper.Fidelis

Jumalan sana kehottaa meitä vaeltamaan Hengessä niin, ettemme lihan himoa täyttäisi. Gal.5:16,17.

"Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan;
nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä,
mitä tahdotte."

Paavali kirjoittaa Galatian seurakunnille suorin sanoin siitä, mihin johtaa uskovien lihallinen mieli, jos sen annetaan ohjata elämää.

Lihan tekojen luettelo (Gal.5:19-21) on karua luettavaa ja on selvää, että tuo surkeus kohtaa JOKAISTA uskovaa, joka ei valvo omaa vaellustaan. KUKAAN ei ole turvassa lihan teoilta varsinkaan, jos alkaa kerskata omalla 'synnittömyydellään' tai puhtaudellaan!

Mikä on Hengessä, Jumalan tahdossa, vaeltamisen hedelmä?

Se hedelmä on uusi elämä, johon Jeesus kutsuu seuraajiaan. Otsikossa on tuon uuden elämän ihanista hedelmistä kolme ensimmäistä, jotka Paavali mainitsee Gal.5:22 jakeessa.

Rakkaus, ilo, rauha. Niiden tulee yhä enentyä elämässämme.

Juudas, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja Jaakobin veli, kirjoittaa kutsutuille, "jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesukselle Kristukselle varjellut" kehotuksen, joka sopii kaikille uskoville:

"LISÄÄNTYKÖÖN teille laupeus ja rauha ja rakkaus."

31

117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joka päivä löydämme vaelluksestamme sellaista, mitä olemme tehneet, vaikka emme olisi tahtoneet sitä tehdä. Paavali vahvistaa tuon nimenomaisen asian Gal.5:17 jakeessa.

Nimimerkki Ml213 12.2.2012 klo 12:16 >>Esim. nopeasti ajatellen menevällä viikolla en ole tehnyt syntiä. Mutta,- jos mahdollistuisin käymään läpi viikon tapahtumat hetki hetkeltä ja olisi menetelmä/ laite,- joka tutkisi reagoimiseni - ajatukseni - käyttäytymiseni - niin tämä laite havaitsisi minun tehneen syntiä kuluneella viikolla. Niin, vaikken itse tiedosta,- koska alitajunnassa on "tiedote" että on lupa elää armossa.Siis ei elää tietoisesti tietoisessa synnissä,- vaan on lupa kasvaa armossa/armosta osallisena.

• ml213.

"""Menetelmä ja laite, jota ml213 haikailee, ON olemassa. Meillä kaikilla on ikioma kappale hallussamme, nimittäin OMATUNTO."""

Oman tunnon toiminnan ymmärrän toisin. Omatunto juuri ilmentää/tiedottaa kun ihminen lankeaa ja tekee syntiä/ vastoin JUMALAN tahdon.

Mutta,- uskon ja ymmärrän, miten ihminen tekee syntiä,- jota ei edes omatunto tiedota ja tähän liittyy ymmärryskyky/laajuus käyttäyytmisestään. Esim. masentunut ihminen ei aina tiedosta miksi jokin asia masentaa,- tiedostaa vain asian joka pyörii lähes aina mielessä.Siis liittyy ymmärryskykyyn asian suhteen. Kun ihmisen ymmärrys alkaa laajentumaan ja siten havainnoi miksi jokin reagoittaa häntä ja masentaen hänen mielensä, niin juuri tämä tekijä on synti.
        Kun ihminen on tiedostanut tämän alueen/asian, niin tämän jälkeen kyllä omatunto tiedostaa kun tulevaisuudessa ihminen tekee väärin/syntiä.

No, sama mielikuva pätee myös kovasydämisiin ihmisiin eli heidän omatunto ei tiedota käyttäytymisessään olevaa syntiä.Mutta,- kun kova ihminen,- jos tahtoo ja haluaa, - haluaa tutkia itseään ja siten tulee näkemään kieltyeisyytensä/syntinsä,- niin tämän jälkeen hänenkin omatunto tiedottaa ,- kun alkaa käyttäytymään entiseen malliin.

Niin, ihminen mahdollistuu kovettumaan/paaduttamaan koko oman tunnon. Lisäksi on huomioitava,- miten ateistillakin on omatunto ja punainen lanka onkin mikä arvomaailma on saanut virittää tämän oman tunnon.

• ...

Teetkö Semper itse töitä oman lihasi nujertamiseksi, miten on Semper?

• ml213. kirjoitti:

"""Menetelmä ja laite, jota ml213 haikailee, ON olemassa. Meillä kaikilla on ikioma kappale hallussamme, nimittäin OMATUNTO."""

Oman tunnon toiminnan ymmärrän toisin. Omatunto juuri ilmentää/tiedottaa kun ihminen lankeaa ja tekee syntiä/ vastoin JUMALAN tahdon.

Mutta,- uskon ja ymmärrän, miten ihminen tekee syntiä,- jota ei edes omatunto tiedota ja tähän liittyy ymmärryskyky/laajuus käyttäyytmisestään. Esim. masentunut ihminen ei aina tiedosta miksi jokin asia masentaa,- tiedostaa vain asian joka pyörii lähes aina mielessä.Siis liittyy ymmärryskykyyn asian suhteen. Kun ihmisen ymmärrys alkaa laajentumaan ja siten havainnoi miksi jokin reagoittaa häntä ja masentaen hänen mielensä, niin juuri tämä tekijä on synti.
        Kun ihminen on tiedostanut tämän alueen/asian, niin tämän jälkeen kyllä omatunto tiedostaa kun tulevaisuudessa ihminen tekee väärin/syntiä.

No, sama mielikuva pätee myös kovasydämisiin ihmisiin eli heidän omatunto ei tiedota käyttäytymisessään olevaa syntiä.Mutta,- kun kova ihminen,- jos tahtoo ja haluaa, - haluaa tutkia itseään ja siten tulee näkemään kieltyeisyytensä/syntinsä,- niin tämän jälkeen hänenkin omatunto tiedottaa ,- kun alkaa käyttäytymään entiseen malliin.

Niin, ihminen mahdollistuu kovettumaan/paaduttamaan koko oman tunnon. Lisäksi on huomioitava,- miten ateistillakin on omatunto ja punainen lanka onkin mikä arvomaailma on saanut virittää tämän oman tunnon.

Ml213 kirjoittaa: >>Omatunto juuri ilmentää/tiedottaa kun ihminen lankeaa ja tekee syntiä/ vastoin JUMALAN tahdon.

• ml213.
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Ml213 kirjoittaa: >>Omatunto juuri ilmentää/tiedottaa kun ihminen lankeaa ja tekee syntiä/ vastoin JUMALAN tahdon.

Erittäin lyhyesti. Edes ihmisen ymmärrys ei tiedosta miten turmeltunut ihminen onkaan,- puhumattakaan omastatunnosta.

Vasta,- jos motiivia ja syytä on ja ihminen tutkii ihmistä/itseään, niin tämän kautta ihmisen ymmärrys laajenee näkemään miten syntinen ihminen onkaan.

Ei pahalla, mutta, jos aikaa ja mahdollisuutta olisi ja tutkittaisiin sinun reagoimisesi /mielikuivasi ja koko käyttäyytmisesi , niin vasta tämän jälkeen tulisit näkemään/ymmärtämään miten syntinen/turmeltunut oletkaan. Niin, pätee kaikiin ihmisiin.

>>>Vain pitkälle paatunut omatunto ei reagoi tietoiseen synnin tekemiseen. Mutta ml213, ihmisen, varsinkin uskovan ihmisen, omatunto on paljon herkempi laite.

• ml213. kirjoitti:

Erittäin lyhyesti. Edes ihmisen ymmärrys ei tiedosta miten turmeltunut ihminen onkaan,- puhumattakaan omastatunnosta.

Vasta,- jos motiivia ja syytä on ja ihminen tutkii ihmistä/itseään, niin tämän kautta ihmisen ymmärrys laajenee näkemään miten syntinen ihminen onkaan.

Ei pahalla, mutta, jos aikaa ja mahdollisuutta olisi ja tutkittaisiin sinun reagoimisesi /mielikuivasi ja koko käyttäyytmisesi , niin vasta tämän jälkeen tulisit näkemään/ymmärtämään miten syntinen/turmeltunut oletkaan. Niin, pätee kaikiin ihmisiin.

>>>Vain pitkälle paatunut omatunto ei reagoi tietoiseen synnin tekemiseen. Mutta ml213, ihmisen, varsinkin uskovan ihmisen, omatunto on paljon herkempi laite.

Meillä on oma lähtökohtamme, oma palvelustehtävämme.

Ei millään pahalla (lainaan sinua:), mutta psykologisoiva ja henkisiä maailmoita syleilevä lähestymistapa EI minun missioni.

Minä otan ainoaksi ohjenuorakseni Jumalan sanan ja evankeliumin
        totuuden. Siinä on ilman muuta rakkaus mukana, mutta ylenpalttinen hyysääminen EI kuulu minun lähestymistapoihini.

Eli selkokielellä, minun tuomarini ei ole ml213. Teen tiliä teoistani Jumalalle, joka on vanhurskas ja myös armollinen Isä minulle.

En minäkään sinua tuomitse. Jätetään siis tuomio Jumalalle.

• ml213.

"Sentähden minä myös ahkeroitsen, että minulla aina olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten edessä." Apt.24:16

Sekin on huomioitava, miten uskovalla ihmisellä/kin voi omatunto tiedostaa väärin käyttäyytmisen/synnin, mutta punainen lanka onkin kuolettaako hän Hengellä lihan teon.

Eli tuo kopioimani Raamatun ilmoitus varmasti sopi Paavaliin,- mutta kokonaan eri käsite on istuuko se tämän päivän ihmiseen. Jos tällä foorumilla kaikilla kirjoittajilla olisi tuo ...l-o-u-k-k-a-a-m-a-t-o-n... omatunto ihmisten ja JUMALAN edessä, niin olisimme kasvaneet pohtimaan syviä asioita.

Eli tulee tarkoin harkita istuuko kaikki Raamatun ilmoitukset itseemme.

• ml213.

Ei millään pahalla (lainaan sinua:), mutta psykologisoiva ja henkisiä maailmoita syleilevä lähestymistapa EI minun missioni.

totuuden. Siinä on ilman muuta rakkaus mukana, mutta ylenpalttinen hyysääminen EI kuulu minun lähestymistapoihini.

Eli selkokielellä, minun tuomarini ei ole ml213. Teen tiliä teoistani Jumalalle, joka on vanhurskas ja myös armollinen Isä minulle.

Suoraan sanoen en ymmärrä käsitettä; Psykologisoiva. Pohdin asioita vain omin sanoin.
        Y-m-m-ä-r-ä-t-k-ö...... miten juuri JUMALAN sanalla voidaan tutkia ihmisitä ja paljastaa ihmisen käyttäytymistä kaikken laajimmin ja tähän olen pyrkinyt ja tämäkö on sitä psykologisoimista. No, jos se sitä on niin esimuvani psykologista on Jeesus Krtistus.Hänhän on kaiken alulle panija ajatulsissani.

• ...
        ... kirjoitti:

Teetkö Semper itse töitä oman lihasi nujertamiseksi, miten on Semper?

Huomio, Semper. Odotan vastausta kysymykseeni. Teetko itse täyttä totta oman lihasi kanssa?

• ml213.

"""mutta ylenpalttinen hyysääminen EI kuulu minun lähestymistapoihini."""

Tuota en epäile kovuudestasi päätellen, mutta eikö juuri Jeesuksen seuraamiseen liity tuo toisen "hyyssääminen". Rakkaus....

"Kantakaa toinen toistenne takkoja, niin täytätte Kristuksen lain".

• ml213. kirjoitti:

Suoraan sanoen en ymmärrä käsitettä; Psykologisoiva. Pohdin asioita vain omin sanoin.
        Y-m-m-ä-r-ä-t-k-ö...... miten juuri JUMALAN sanalla voidaan tutkia ihmisitä ja paljastaa ihmisen käyttäytymistä kaikken laajimmin ja tähän olen pyrkinyt ja tämäkö on sitä psykologisoimista. No, jos se sitä on niin esimuvani psykologista on Jeesus Krtistus.Hänhän on kaiken alulle panija ajatulsissani.

Minun on vielä tarkennettava sinulle sanomaani.

Psykologisoivuus on mielestäni sitä, että asioita kierretään ja kaarretaan tyyliin "toisaalta ja taas toisaalta".

Eräs poliitikon slougani on "siitä on lähdettävä, että tähän on tultu". Kovasti varovainen muotoilu, eikö totta. Kaikille hyvää ja makeaa, ettei vain ketään millään tavalla vähääkään loukattaisi. Siis, ettei vain kukaan tykkäisi ns. huonoa.

Nyt sait varmaan selville 'psykologisoivan ja henkisiä sfäärejä syleilevän´ lähestymistavan kultaisen perussäännön :)).

Mutta me jokainen taaplaamme omalla tyylillämme. Eikä Jumala vaadi meiltä yhtäkkisiä aivan radikaaleja tyylimuutoksia, tiedätkö miksi? Sentähden, että Hän tietää, mitä tekoa me olemme. Hän tekee työtään meissä kärsivällisesti kuin savenvalaja - ehtona on se, että me suostumme muuttumaan Hänen rakastavassa käsittelyssään. Suolapatsaita Jumalakaan ei halua muuttaa.

Toivottavasti et leimaa minua inhimillisen 'armollisessa' viisaudessa suolapatsaaksi. Voithan sen tehdäkin, mikäs siinä, mutta minä esitän vastalauseeni: olen ja pysyn vain savena Jumalan kädessä!

• ...

Psykologisoivuus on mielestäni sitä, että asioita kierretään ja kaarretaan tyyliin "toisaalta ja taas toisaalta".

Eräs poliitikon slougani on "siitä on lähdettävä, että tähän on tultu". Kovasti varovainen muotoilu, eikö totta. Kaikille hyvää ja makeaa, ettei vain ketään millään tavalla vähääkään loukattaisi. Siis, ettei vain kukaan tykkäisi ns. huonoa.

Nyt sait varmaan selville 'psykologisoivan ja henkisiä sfäärejä syleilevän´ lähestymistavan kultaisen perussäännön :)).

Mutta me jokainen taaplaamme omalla tyylillämme. Eikä Jumala vaadi meiltä yhtäkkisiä aivan radikaaleja tyylimuutoksia, tiedätkö miksi? Sentähden, että Hän tietää, mitä tekoa me olemme. Hän tekee työtään meissä kärsivällisesti kuin savenvalaja - ehtona on se, että me suostumme muuttumaan Hänen rakastavassa käsittelyssään. Suolapatsaita Jumalakaan ei halua muuttaa.

Toivottavasti et leimaa minua inhimillisen 'armollisessa' viisaudessa suolapatsaaksi. Voithan sen tehdäkin, mikäs siinä, mutta minä esitän vastalauseeni: olen ja pysyn vain savena Jumalan kädessä!

Siitä on lähdettävä, että tähän on tultu.

Tilanne on siis tämä: tämä on jo 4.kerta tässä ketjussa kun kysyn sinulta semperfitelis että: oletko yrittänyt tehdä lihallesi jotakin? Olet tai et.

Kysyn tätä sinulta vaikka sata kertaa, niin kauan että se läpäisee tuon sinun umpipuuta olevan pääsi.

Anteeksi, mutta hermot menee, kun et vastaa. Tämä on 4.kerta kun kysyn. Vastaisitko vai haluatko minusta ikuisen vihamiehen?

Jos et vastaa niin harkitsen greeeenin leiriin liittymistä.

• ... kirjoitti:

Huomio, Semper. Odotan vastausta kysymykseeni. Teetko itse täyttä totta oman lihasi kanssa?

Et ole puskanikkinä kaikkein houkuttelevimpia vastaamisen kohteita, mutta yritän nyt kuitenkin vastata sinun kompakysymykseesi.

Miksi en tekisi täyttä totta Jumalan tahdon toteutumiseksi omassa elämässäni. Lihan nujertaminen on väärä ilmaus sille, miten minä koen uskon kilvoitteluni.

Minä rakastan Jumalaa, koska Hän rakasti minua niin paljon, että antoi ainokaisen Poikansa minunkin syntieni sovitukseksi. Siinä on lähtökohta minun kilvoitukselleni. Rakastan, koska Hän rakastaa. Hänen käskynsä ovat minulle rakkaat, koska rakastan Häntä.

• puskanikki

Et ole puskanikkinä kaikkein houkuttelevimpia vastaamisen kohteita, mutta yritän nyt kuitenkin vastata sinun kompakysymykseesi.

Miksi en tekisi täyttä totta Jumalan tahdon toteutumiseksi omassa elämässäni. Lihan nujertaminen on väärä ilmaus sille, miten minä koen uskon kilvoitteluni.

Minä rakastan Jumalaa, koska Hän rakasti minua niin paljon, että antoi ainokaisen Poikansa minunkin syntieni sovitukseksi. Siinä on lähtökohta minun kilvoitukselleni. Rakastan, koska Hän rakastaa. Hänen käskynsä ovat minulle rakkaat, koska rakastan Häntä.

Noudatatko niitä omasta mielestäsi hyvin?

Kysymys ei ollut kompa.

• ... kirjoitti:

Siitä on lähdettävä, että tähän on tultu.

Tilanne on siis tämä: tämä on jo 4.kerta tässä ketjussa kun kysyn sinulta semperfitelis että: oletko yrittänyt tehdä lihallesi jotakin? Olet tai et.

Kysyn tätä sinulta vaikka sata kertaa, niin kauan että se läpäisee tuon sinun umpipuuta olevan pääsi.

Anteeksi, mutta hermot menee, kun et vastaa. Tämä on 4.kerta kun kysyn. Vastaisitko vai haluatko minusta ikuisen vihamiehen?

Jos et vastaa niin harkitsen greeeenin leiriin liittymistä.

Anteeksi, että vastaukseni viipyi. Sinun 'uhkauksesi' pehmitti minun sydäntäni erittäin tehokkaasti: >>harkitsen greeeenin leiriin liittymistä

• _"_

Anteeksi, että vastaukseni viipyi. Sinun 'uhkauksesi' pehmitti minun sydäntäni erittäin tehokkaasti: >>harkitsen greeeenin leiriin liittymistä

Kiva, Semper.

Käytän yleensä nimimerkkiä _"_.

Jatketaan vain keskustelua, joku päivä. Nyt täytyy alkaa valmistautumaan kokoukseen lähtöön.

• ml213.

"""Psykologisoivuus on mielestäni sitä, että asioita kierretään ja kaarretaan tyyliin "toisaalta ja taas toisaalta". """

Autan sinua oikealle tielle. Psykologialla tarkoitetaan ihmisen olemuksen ja käyttäytymisen tutkimista. Öllölän mummokin tietää, miten kaikkein paras ja laajin ja tarkin tutkimus on Jeesuksen opetus.Eipä ihme,- jos Raamatussa on ilmoitettu, miten Jeesuksessa Kristuksessa on kaikki viisauden ja tiedon sanat.

Näytäppä viestini, missä soudan ja huomaan ja kierrän ja kaartelen. No, pienoisen ongelman kyllä muodostaa todellisuus,- jota sinä et ehkä ymmärrä eli miten uudestisyntynyt ihminen on synnitön jos asiaa katsotaan JUMALAN silmillä katsoen ja ongelman tekee se kun tämä synnitlön ihminen joutuu elämään ja vaeltamaan tässä ajassa turmeltuneen/lihallisessa ruumiissaan.

Niin, edelleen toistan. Kovuus tulee olla vierasta uudestisyntyneen ihmisen olemuksesa.Kovasydämisissä ihmisissä on erikoisen vaikea Pyhän Hengen toimia. Antaa ymmärrystä ja johdattaa.

• _"_ kirjoitti:

Kiva, Semper.

Käytän yleensä nimimerkkiä _"_.

Jatketaan vain keskustelua, joku päivä. Nyt täytyy alkaa valmistautumaan kokoukseen lähtöön.

Kiitos viestistä, hyvää kokousta!

• _"_

Kiitos viestistä, hyvää kokousta!

Kiitos.

• Olet ottanut nimimerkkisi suoraan maallisen armeijan hyökkäys-iskulauseesta.

Eikös se ole lihallista ja hyvin kaulkana laupeudesta, rakkaudesta ja rauhasta?

• "Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun." Ilm.2:10

Kuten varmaan tiedät semper on latinaa ja merkitsee "aina".
        Samoin fidelis on latinaa ja merkitsee "uskollinen".

Uskollisuus on keskeisiä Raamatussa mainituja ominaisuuksia.
        Sen voit löytää myös Hengen hedelmien joukosta, Gal.5:22.

Jos joku maallinen armeija käyttää em. sanoja iskulauseissaan, niin en anna sen häiritä itseäni. Jumalan Sanalle olen uskollinen, mikään armeija ei mene Sanaa ylemmäksi.

• Semper.Fidelis kirjoitti:

"Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun." Ilm.2:10

Kuten varmaan tiedät semper on latinaa ja merkitsee "aina".
        Samoin fidelis on latinaa ja merkitsee "uskollinen".

Uskollisuus on keskeisiä Raamatussa mainituja ominaisuuksia.
        Sen voit löytää myös Hengen hedelmien joukosta, Gal.5:22.

Jos joku maallinen armeija käyttää em. sanoja iskulauseissaan, niin en anna sen häiritä itseäni. Jumalan Sanalle olen uskollinen, mikään armeija ei mene Sanaa ylemmäksi.

Sinä olet kyllä aiemmin palstalla tuonut esille kuvien ja videoiden kera nimimerkkisi lähteen.

• Pe.ku kirjoitti:

Sinä olet kyllä aiemmin palstalla tuonut esille kuvien ja videoiden kera nimimerkkisi lähteen.

Nimimerkkini lähteen ja esikuvan kerroin edellisessä viestissäni.

Voi olla, että olen joskus osallistunut keskusteluun nimimerkkini käyttämisestä muissa yhteyksissä. Minulla ei ole mitään osuutta muuhun kuin tähän Raamattu-lähtöiseen "aina-uskollisuuteen".

• ...

Voi olla, että olen joskus osallistunut keskusteluun nimimerkkini käyttämisestä muissa yhteyksissä. Minulla ei ole mitään osuutta muuhun kuin tähän Raamattu-lähtöiseen "aina-uskollisuuteen".

"olen joskus osallistunut keskusteluun nimimerkkini käyttämisestä muissa yhteyksissä"

Sepä hyvä, että osallistut ja olet aktiivinen :)))

Vastaisitko nyt kysymykseeni oletko yrittänyt/yritätkö tehdä omalle lihallesi jotakin?

Aiemmin olet palstalla kertonut nimimerkkisi lähteen kuvien ja videoniden kera, joka oli maallisen armeijan hyökkäys-iskulause.

• Pe.ku kirjoitti:

Aiemmin olet palstalla kertonut nimimerkkisi lähteen kuvien ja videoniden kera, joka oli maallisen armeijan hyökkäys-iskulause.

Yritä nyt uskoa, vaikka kelpo 'jääräpää' oletkin. Minä EN OLE koskaan antanut nimimerkilleni muuta lähdettä kuin sen, minkä edellä kerroin.

Älä myöskään ala iso mies itkemään vastaukseni kovuutta. Sinulle ei yleensä riitä asian sanominen kerralla. Ei nytkään riittänyt :(.

Siis, älä rupea nyyhkimään:). Semper Fidelis todella on jossain päin maailmaa armeijan käytössä. Sitä EN kiistä, mutta jätä nyt se hyökkäysoffensiivisi sikseen; eikö tässä jo tarpeeksi väännetty.

Toverillisesti, in peace,

SF

Yritä nyt uskoa, vaikka kelpo 'jääräpää' oletkin. Minä EN OLE koskaan antanut nimimerkilleni muuta lähdettä kuin sen, minkä edellä kerroin.

Älä myöskään ala iso mies itkemään vastaukseni kovuutta. Sinulle ei yleensä riitä asian sanominen kerralla. Ei nytkään riittänyt :(.

Siis, älä rupea nyyhkimään:). Semper Fidelis todella on jossain päin maailmaa armeijan käytössä. Sitä EN kiistä, mutta jätä nyt se hyökkäysoffensiivisi sikseen; eikö tässä jo tarpeeksi väännetty.

Toverillisesti, in peace,

SF

Viestistäsi päätellen "itkeminen" ja muu on sinun tahollasi.

Uhkasit myös että minun tulisi pelätä sitä.

• Voi jestas Pe.ku

Olet aikamoisen tosikko ihmiseksi, kun aina luulet jonkun
      uhkaavan sinua tällä palstalla vai kerjäätkö sinä sellaista ?
      Palstalla olemiseesi kun ei mitään muuta syytä näy olevan.

• Luin kaikki edellä olevat kirjoitukset ja puuttumatta erimielisyyksiin tuli vaan mieleeni että 1960-luvulla useimmat kokeneet helluntaisaarnaajat opettivat Hengen hedelmän olevan yksi; Rakkaus, joka voidaan kuvailla laatusanoilla: iloinen, rauhallinen, pitkämielinen jne.

Galatalaiskirje 5
      22 "Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen."

Raamattu puhuu vain yhdestä Hengen hegelmästä; Jumalan rakkaudesta, joka on Jeesus Kristus, jossa myös meidän pitäisi kasvaa ja kehittyä Jumalan antamaa kasvua. Hyvät hedelmän ominaisuudet kasvavat ja ja kehittyvät vain Jumalan rakkaudessa.

Efesolaiskirje 4
      16 "josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on."

Kolossalaiskirje 1
      6 "joka on tullut teidän tykönne, niin kuin se on myös kaikessa maailmassa, missä se kantaa hedelmää ja kasvaa, samoin kuin teidänkin keskuudessanne siitä päivästä alkaen, jona te kuulitte ja opitte tuntemaan Jumalan armon totuudessa,"

Kolossalaiskirje 2
      19 "eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua."

Kolossalaiskirje 3
      14 "Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side."

2. Tessalonikalaiskirje 1
      3 "Me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, niinkuin oikein onkin, koska teidän uskonne runsaasti kasvaa ja keskinäinen rakkautenne lisääntyy itsekussakin, kaikissa teissä,"

Meidän olisi syytä oppia kunnioittamaan erilaisia ajatuksia, asettamatta toisille vaatimuksia, miten täydellisiä heidän pitäisi olla. Tuulet voivat kaataa suuriakin puita, jotka ovat kukkuloita koollansa hallinneet, ja kasvattaa niiden paikalle nuoria ja taipuisia puita, jotka myrskyissä kaivavat juurensa syvälle ja tuulissa oppivat taipuisiksi.

• Hengen "hedelmä" on yksikön nominatiivimuodossa Gal.5:22 jakeessa. Hedelmä-sana yksikössä ja sen jälkeen yhdeksän kohdan luettelo hedelmän koostumuksesta antaa oikeuden tulkita asiaa sillä tavalla kuin sinä mainitsit.

Paavali korostaa rakkauden kaikenkattavuutta 1.Kor.13.luvun alussa. Rakkauden kokonaisvaltaisuutta ilmentää myös se, että Raamatun mukaan Jumala on RAKKAUS.

Pietari kehottaa 2.kirjeensä alkusanoissa (2.Piet.1:4) "että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ". Jumalallinen luonto on rakkauden täyttämä, niin voimme Sanasta ymmärtää.

Pietari siis tarkoittaa, että meidän pitäisi tulla osallisiksi siitä rakkaudesta, joka vallitsee jumalallisessa luonnossa. Asialla on varmasti välitön yhteys Hengen hedelmään, josta Paavali kirjoittaa.

>>Meidän olisi syytä oppia kunnioittamaan erilaisia ajatuksia, asettamatta toisille vaatimuksia, miten täydellisiä heidän pitäisi olla.

• Kiitos vastauksestasi, Semper.Fidelis, ja hyvää huomenta kaikille !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      91
      2174
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      142
      1807
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1333
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      805
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      754
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      731
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      730
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      623
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      597
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      47
      560
    Aihe