...mitä tarkoittaa " ahdas portti" ?
Osaatteko vastata,
24
97
Vastaukset
- Holy Bible
Jeesus on ahtaan portin ovi. Ihminen, joka on antanut elämänsä Jeesukselle, saanut veriruskeat syntinsä anteeksi ja on uudestisyntynyt elävään uskoon, on käynyt tuosta portista sisälle "lammastarhaan", jonka rajana ei ole minkään seurakunnan tai lahkoliikkeen opilliset painotukset.
Raamatunpaikoista, jotka ovat 1. Tim 2: 1 - 6 sekä Johanneksen evankeliumin 10 luku 1 - 9 käy hyvin selväksi Jumalan tahto ihmistä kohtaan. Niissä mainitaan myös ihmisistä, jotka "yrittävät olla uskovaisia lihallisin opituin keinoin". Heidät mainitaan varkaiksi ja ryöväreiksi, joita uudestisyntyneet Jeesuksen seuraajat eivät kuuntele.
Oma parannuksen teko ei milloinkaan johda pelastukseen, vaan siihen luottavat yritttävät hyppiä "aidan yli lammastarhaan". Omaan parannuksen tekoonsa luottava ihminen joutuu lopulta epätoivoon jatkuvien vaatimusten ristitulessa. Lopputuloksena on epätasapainoinen ja mieleltään järkkynyt ihminen, joka kylvää ympärilleen inhoa uskon asioita kohtaan. Jumala antoi kuitenkin ainoan Poikansa välimieheksi ihmisen ja Jumalan välille.
Jumalan Poikaan Jeesukseen uskomalla ja Hänet Herrakseen tunnustamalla ihminen saa syntinsä anteeksi sellaisena, kuin hän on. Jumalan Kolmas persoona Pyhä Henki opettaa uudestisyntynyttä ihmistä Kristuksessa Jeesuksessa tuntemaan Isän Jumalan tahtoa ihmistä kohtaan. Tällöin syntyy ainoa oikea ja Jumalan mielen mukainen parannuksen teko. Pelastusta ei milloinkaan ansaita "parannusta tekemällä". Koko pelastus on armoa Jeesuksen sovituskuoleman tähden.
Synnin olemuksen ymmärtää vasta ahtaasta portista sisälle käynyt ihminen, joka ei kuuntele vierasten ääntä vaan Hänen ääntään, joka on Pelastaja ja Vapahtaja Jeesus Kristus.
1. Tim 2: 1 - 6
1 Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta,
2 kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa.
3 Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
6 joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa,
Joh. 10 1 - 9
1 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
2 Mutta joka menee ovesta sisälle, se on lammasten paimen.
3 Hänelle ovenvartija avaa, ja lampaat kuulevat hänen ääntänsä; ja hän kutsuu omat lampaansa nimeltä ja vie heidät ulos.
4 Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä.
5 Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."
6 Tämän kuvauksen Jeesus puhui heille; mutta he eivät ymmärtäneet, mitä hänen puheensa tarkoitti.
7 Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi.
8 Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
Jeesus Kristus on Herra- Kulkuri
Suuret kiitokset erittäin valaisevasta ja lohdullisesta vastauksestasi, Holy Bible!
- f.r.3ves
Uskoon syntyminenhän on siitä Jumalasta luopuminen josta Jeesus opetti lapsia siunatessaan:
10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
Siis jokainen lapsikaste on estämistä!
Mar 10:15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
Siis lapsia tappaneen rikollisuuden tukijat ja niiden herrajo palveleville portti on niin ahdas, että turha sinne on yrittää!
Uskontunnustuksen antajana on tunnustanut itsensä järjettömäksi, ymmärtämättömäksi, ihmisten Lakeja kykenemättömäksi noudattamaan ja siten on luopunut kaikesta Jumalan valtakunnan kaltaisuudestaa jonka on lapsena opettanut ja alkanut palvelemaan luciferia uskovaisena itse sitä ymmärtämättä.
Jeesus ei ole perustanut yhtään rikollisen kristinuskon seurakunnista joten repikää siitä ymmärrystä vaikka uskovaisina olette ihmisyydenne kieltäneet! - Matti
Olen samaa mieltä kanssasi , tämä on aivan sama onko se portti ,
tai ovi , niin se on kuitenkin sama asia kuin mitä Jeesus siinä terkoitti
tarkentaa voi ..Luuk. 13:24 .; Matt. 7.13.; Mark. 10:15.
- Hjallis hjelberg
Mitä eroa on ahdas portti ja ahdasportti?
- Äidinkielen opettaja
Sana "ahdas portti on kirjoitettu oikein ja sana "ahdasportti" on kirjoitettu väärin. Että sellainen ero...
- Biblia
Eikö Holy Biblestä löydy porttia olenkaan, vaan vain ovi, joka on Kristus? Lutherin mukaan ahdas portti on usko Kristukseen. Mutta se ei ole mikä tahansa usko. On myös sanottu, että on vaikeaa uskoa suurena syntisenä itsensä armosta autuaaksi. Bibliasta ahdas partti löytyy ainakin kahdesta paikkaa
Luuk.13:24. Pyytäkäät ahtaasta portista mennä sisälle, sillä monta on, sanon minä teille, jotka pyytävät mennä sisälle, ja ei taida.
Matt.7:13. Menkäät ahtaasta portista sisälle; sillä se portti on lavia ja avara tie, joka vie kadotukseen, ja niitä on monta, jotka siitä sisälle menevät;
14. Ja se portti on ahdas, ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat, jotka sen löytävät.
Matt. 7:22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
23. Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.- Holy Bible
Nimimerkille Biblia
Ihminen, joka on elämässään tullut sille paikalle, että eteenpäin ei enää pääse, tietää mikä on ahdas portti. Tällä portilla, Jeesus sanoo sinulle: Anna elämäsi minun haltuuni. Olen maksanut Golgatan ristillä sinustakin hinnan. Saat syntisi anteeksi, iankaikkisen elämän lupauksen, pelastusvarmuuden, voiman todistaa Jeesuksesta Kristuksesta. Jeesus lupaa, että Hänen verensä puhdistaa kaikesta synnistä. Pyhä Henki antaa voiman kasvaa Kristuksen tuntemisessa.
Ihmiselämän vaikeudet ja ongelmat eivät pääty hänen tullessaan uskoon. Hän saa kuitenkin elävän uskon ja toivon. Hän on uudessa asemassa Kristuksessa, koska hän elää anteeksiantamuksessa armon alla. Pyhän Hengen opettamana Jeesukseen uskovan ihmisen omatunto kasvaa terveeksi, jolloin Jumalan tahdon mukaisesta elämästä tulee armon vaikutuksesta mielekästä ja rikasta. Vaatimusta tässä ei ole, vaan Jumalan rakkauden kautta vaikuttama usko tekee terveeksi.
Johannes 1: 1 - 13 Biblia 1776
1 Alussa oli sana, ja se Sana oli Jumalan tykönä, ja Jumala oli se Sana.
2 Tämä oli alussa Jumalan tykönä.
3 Kaikki ovat sen kautta tehdyt, ja ilman sitä ei ole mitään tehty, joka tehty on.
4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus,
5 Ja valkeus paistaa pimeydessä, jota ei pimeys käsittänyt.
6 Yksi mies oli lähetetty Jumalalta, jonka nimi oli Johannes:
7 Se tuli valkeudesta todistamaan, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
8 Ei hän ollut valkeus, mutta hän oli lähetetty valkeudesta todistamaan.
9 Se oli totinen valkeus, joka valistaa kaikki ihmiset, jotka maailmaan tulevat;
10 Se oli maailmassa, ja maailma oli hänen kauttansa tehty, ja ei maailma häntä tuntenut.
11 Hän tuli omillensa, ja ei hänen omansa häntä ottaneet vastaan,
12 Mutta niille, jotka hänen ottivat vastaan, antoi hän voiman Jumalan lapsiksi tulla, jotka uskovat hänen nimensä päälle,
13 Jotka ei verestä eikä lihan tahdosta ei myös miehen tahdosta, mutta Jumalasta syntyneet ovat.
Suomalaisen kultturikristillisyyden helmasynti on armon tienaaminen ja lakihenkinen omavanhurskaus. Saulus kannatti myös aluksi tätä oppia. Jeesuksen kohdattuaan hänestä hänestä tuli kääntymyksensä ja uudestisyntymisensä jälkeen merkittävin apostoli, Paavali.
Raamattu ei opeta, että älkää uskoko suurina syntisinä itseänne armosta autuaiksi. Raamattu ei myöskään kehota jäämään portille miettimään, onko Jeesuksen veren hinta riittävä minun syntieni sovitukseksi. Nämä omavanhurskauden mietteet pilkkaavat Jeesuksen sovitustyötä.
Jumalasta syntynyt = uudestisyntynyt ihminen saa lupauksen mukaisesti Jeesuksen vastaanottaessaan voiman tulla Jumalan lapseksi.
Joh 3: 3- 16
3 Jesus vastasi ja sanoi hänelle: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku vastuudesta synny, ei hän taida Jumalanmalan valtakuntaa nähdä.
4 Nikodemus sanoi hänelle: kuinka taitaa ihminen vanhana syntyä? taitaako hän äitinsä kohtuun jälleen mennä, ja syntyä?
5 Jesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla.
6 Mitä lihasta syntynyt on, se on liha, ja mitä Hengestä syntynyt on se on henki.
7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän pitää uudesta syntymän.
8 Tuuli puhaltaa, kussa hän tahtoo, ja sinä kuulet hänen humunsa, ja et tiedä, kusta hän tulee taikka kuhunka hän menee: näin on jokainen, joka Hengestä syntynyt on.
9 Vastasi Nikodemus ja sanoi hänelle: kuinka ne taitavat tapahtua?
10 Jesus vastasi ja sanoi hänelle: sinä olet mestari Israelissa, ja et näitä tiedä!
11 Totisesti, totisesti sanon minä sinulle: me puhumme, mitä me tiedämme, ja todistamme, mitä me näemme, ja ette ota vastaan meidän todistustamme.
12 Jos minä maallisia teille sanoin, ja ette usko: kuinka te uskoisitte, jos minä taivaallisia teille sanoisin?
13 Ei astu kenkään ylös taivaasen, vaan joka taivaasta astui alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
14 Ja niinkuin Moses ylensi kärmeen korvessa, niin myös Ihmisen Poika pitää ylennettämän.
15 Että jokainen, joka uskoo hänen päällensä, ei pidä hukkuman, mutta ijankaikkisen elämän saaman.
16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainoan Poikansa, että jokainen, joka uskoo hänen päällensä, ei pidä hukkuman, mutta ijankaikkisen elämän saaman.
Lavea portti ja avara tie on ihmisen oman tahdon tie, jolla kulkee myös monet kristillismieliset uskonnolliset ihmiset.
Kaita tie on evankeliumin tie, jolla matkaavat Jeesuksen seuraajat jo tässä ajassa saaden oppia Jumalan tuntemista Pyhän Hengen ohjauksessa. Iankaikkisuuden rajan kohdatessa he tuntevat Vapahtajansa ja saavat nähdä Hänet kasvoista kasvoihin sellaisena kuin Hän on.
Jeesus Kristus on Herra - matti
Luuk. 13:24-30 AHTAASTA PORTISTA SISÄLLE KÄYMINEN KS- SEL.
mATT.7: 7, 13-14. . AHDAS PORTTI on Jeesus Kristus Ristinuhrinsa
kautta : kuten Hän sanoo :Minä olen ovi/portti :jos joku minun kauttani menee sisälle niin hän pelastuu ".
Joh 10: 9. "meillä on Jeesuksen veren kautta pääsy kaikkeinpyhinpään "
Hebr. 19:19 . Tåstä ovesta/portista sisälle pääsemiseksi ihmisen on ANOT -
TAVA JA KOLKUTETTAVA : "Jokainen anova saa ,, Ja kolkuttavalle avataan Ihminen "kolkuttaa " armon valtakunnan portille /oveen , katumalla suntejään ja amomalla armoa , esim. puplikaanin tavalla , joka rukoili temppelissä : "Jumala ole minulle syntiselle armollinen " tälläinen ihminen 0n henkellisesti "pienentynyt " niin , että "mahtuu "sisälle " ahtaasta portista . Se avataan hänelle evankeliumin Päästö avaimella . Matt. 16:19. ja Joh. 20:23-24. .
Julistamalla hänenelle synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä : Hän käy sisälle AHTAASTA PORTISTA ,ARMONVALTAKUNTAAN USKOMALLA JA
OMISTAMALLA TÄMÄN EVANKELIUMIN LUPAAMAN AEMON. sen jälkeen hän
VAELTAA KAIDALLA TIELLA "Silmätluotuina Jeesukseen , Hebr. 12:1-2.
pitäen "jalkainsa lamppuna ja valona tiellään ",,Pa 119:105. sekä tarpeen mukaan tehden synneistään ja vioistaan parannusta .. - kalle
matti kirjoitti:
Luuk. 13:24-30 AHTAASTA PORTISTA SISÄLLE KÄYMINEN KS- SEL.
mATT.7: 7, 13-14. . AHDAS PORTTI on Jeesus Kristus Ristinuhrinsa
kautta : kuten Hän sanoo :Minä olen ovi/portti :jos joku minun kauttani menee sisälle niin hän pelastuu ".
Joh 10: 9. "meillä on Jeesuksen veren kautta pääsy kaikkeinpyhinpään "
Hebr. 19:19 . Tåstä ovesta/portista sisälle pääsemiseksi ihmisen on ANOT -
TAVA JA KOLKUTETTAVA : "Jokainen anova saa ,, Ja kolkuttavalle avataan Ihminen "kolkuttaa " armon valtakunnan portille /oveen , katumalla suntejään ja amomalla armoa , esim. puplikaanin tavalla , joka rukoili temppelissä : "Jumala ole minulle syntiselle armollinen " tälläinen ihminen 0n henkellisesti "pienentynyt " niin , että "mahtuu "sisälle " ahtaasta portista . Se avataan hänelle evankeliumin Päästö avaimella . Matt. 16:19. ja Joh. 20:23-24. .
Julistamalla hänenelle synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä : Hän käy sisälle AHTAASTA PORTISTA ,ARMONVALTAKUNTAAN USKOMALLA JA
OMISTAMALLA TÄMÄN EVANKELIUMIN LUPAAMAN AEMON. sen jälkeen hän
VAELTAA KAIDALLA TIELLA "Silmätluotuina Jeesukseen , Hebr. 12:1-2.
pitäen "jalkainsa lamppuna ja valona tiellään ",,Pa 119:105. sekä tarpeen mukaan tehden synneistään ja vioistaan parannusta ..Ps. 119:105 . Sinun sananasi on minun jalkaini lamppu .
Ja valkus minun tielläni . ks. Ps. 19:9. ;San. 6_23. ;. 2 Piet. 1:19.
Mikä oli jalka lamppu , se oli sellainen pieni , joka kiinnitettiin sandaaliin ,
joka näytti pimeallä tiella , sen verran että ei lyönyt varvasta kiveen .
Averiäimmillä saattoi olla parempia , mutta se ei todella ollut mikään katu valo
vaan se valaisi vain sen verran , että käynti oli suht koht turvallista ..
Mutta Ps. sanottu lause , sinun sanasi on minun jalkaini lamppu , elikkä
sillä annettiin julki että se valo tikin Jumalalta ja olikin parempi , sillä
saattoi varmasti nähdä , kaiken pahan , joka kävi kauniisti Jumalan
tahdolla , ja annettiin ermosta. . - Jeesus on tie
Holy Bible kirjoitti:
Nimimerkille Biblia
Ihminen, joka on elämässään tullut sille paikalle, että eteenpäin ei enää pääse, tietää mikä on ahdas portti. Tällä portilla, Jeesus sanoo sinulle: Anna elämäsi minun haltuuni. Olen maksanut Golgatan ristillä sinustakin hinnan. Saat syntisi anteeksi, iankaikkisen elämän lupauksen, pelastusvarmuuden, voiman todistaa Jeesuksesta Kristuksesta. Jeesus lupaa, että Hänen verensä puhdistaa kaikesta synnistä. Pyhä Henki antaa voiman kasvaa Kristuksen tuntemisessa.
Ihmiselämän vaikeudet ja ongelmat eivät pääty hänen tullessaan uskoon. Hän saa kuitenkin elävän uskon ja toivon. Hän on uudessa asemassa Kristuksessa, koska hän elää anteeksiantamuksessa armon alla. Pyhän Hengen opettamana Jeesukseen uskovan ihmisen omatunto kasvaa terveeksi, jolloin Jumalan tahdon mukaisesta elämästä tulee armon vaikutuksesta mielekästä ja rikasta. Vaatimusta tässä ei ole, vaan Jumalan rakkauden kautta vaikuttama usko tekee terveeksi.
Johannes 1: 1 - 13 Biblia 1776
1 Alussa oli sana, ja se Sana oli Jumalan tykönä, ja Jumala oli se Sana.
2 Tämä oli alussa Jumalan tykönä.
3 Kaikki ovat sen kautta tehdyt, ja ilman sitä ei ole mitään tehty, joka tehty on.
4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus,
5 Ja valkeus paistaa pimeydessä, jota ei pimeys käsittänyt.
6 Yksi mies oli lähetetty Jumalalta, jonka nimi oli Johannes:
7 Se tuli valkeudesta todistamaan, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
8 Ei hän ollut valkeus, mutta hän oli lähetetty valkeudesta todistamaan.
9 Se oli totinen valkeus, joka valistaa kaikki ihmiset, jotka maailmaan tulevat;
10 Se oli maailmassa, ja maailma oli hänen kauttansa tehty, ja ei maailma häntä tuntenut.
11 Hän tuli omillensa, ja ei hänen omansa häntä ottaneet vastaan,
12 Mutta niille, jotka hänen ottivat vastaan, antoi hän voiman Jumalan lapsiksi tulla, jotka uskovat hänen nimensä päälle,
13 Jotka ei verestä eikä lihan tahdosta ei myös miehen tahdosta, mutta Jumalasta syntyneet ovat.
Suomalaisen kultturikristillisyyden helmasynti on armon tienaaminen ja lakihenkinen omavanhurskaus. Saulus kannatti myös aluksi tätä oppia. Jeesuksen kohdattuaan hänestä hänestä tuli kääntymyksensä ja uudestisyntymisensä jälkeen merkittävin apostoli, Paavali.
Raamattu ei opeta, että älkää uskoko suurina syntisinä itseänne armosta autuaiksi. Raamattu ei myöskään kehota jäämään portille miettimään, onko Jeesuksen veren hinta riittävä minun syntieni sovitukseksi. Nämä omavanhurskauden mietteet pilkkaavat Jeesuksen sovitustyötä.
Jumalasta syntynyt = uudestisyntynyt ihminen saa lupauksen mukaisesti Jeesuksen vastaanottaessaan voiman tulla Jumalan lapseksi.
Joh 3: 3- 16
3 Jesus vastasi ja sanoi hänelle: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku vastuudesta synny, ei hän taida Jumalanmalan valtakuntaa nähdä.
4 Nikodemus sanoi hänelle: kuinka taitaa ihminen vanhana syntyä? taitaako hän äitinsä kohtuun jälleen mennä, ja syntyä?
5 Jesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla.
6 Mitä lihasta syntynyt on, se on liha, ja mitä Hengestä syntynyt on se on henki.
7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän pitää uudesta syntymän.
8 Tuuli puhaltaa, kussa hän tahtoo, ja sinä kuulet hänen humunsa, ja et tiedä, kusta hän tulee taikka kuhunka hän menee: näin on jokainen, joka Hengestä syntynyt on.
9 Vastasi Nikodemus ja sanoi hänelle: kuinka ne taitavat tapahtua?
10 Jesus vastasi ja sanoi hänelle: sinä olet mestari Israelissa, ja et näitä tiedä!
11 Totisesti, totisesti sanon minä sinulle: me puhumme, mitä me tiedämme, ja todistamme, mitä me näemme, ja ette ota vastaan meidän todistustamme.
12 Jos minä maallisia teille sanoin, ja ette usko: kuinka te uskoisitte, jos minä taivaallisia teille sanoisin?
13 Ei astu kenkään ylös taivaasen, vaan joka taivaasta astui alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
14 Ja niinkuin Moses ylensi kärmeen korvessa, niin myös Ihmisen Poika pitää ylennettämän.
15 Että jokainen, joka uskoo hänen päällensä, ei pidä hukkuman, mutta ijankaikkisen elämän saaman.
16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainoan Poikansa, että jokainen, joka uskoo hänen päällensä, ei pidä hukkuman, mutta ijankaikkisen elämän saaman.
Lavea portti ja avara tie on ihmisen oman tahdon tie, jolla kulkee myös monet kristillismieliset uskonnolliset ihmiset.
Kaita tie on evankeliumin tie, jolla matkaavat Jeesuksen seuraajat jo tässä ajassa saaden oppia Jumalan tuntemista Pyhän Hengen ohjauksessa. Iankaikkisuuden rajan kohdatessa he tuntevat Vapahtajansa ja saavat nähdä Hänet kasvoista kasvoihin sellaisena kuin Hän on.
Jeesus Kristus on HerraNäin on! - Jeesus on tie, ja Jeesus on Herra.
Tahdonkin takana ovat vielä monelaiset tunteet, luulot, olettamukset, isiltä opitut tavat, käyttäytymismallit ja erilaiset uskomukset.
On hyvä muistaa että isien ukolla, tai isiltä perityillä käyttäytymismalleilla eivät pojat pelastu, eivätkä tyttäret.
Pitää olla henkilökohtainen suhde Kristukseen ja Kristuksen
kautta Jumalaan.
Siksi on niin tavattoman tärkeätä lukea joka päivä Jumalan sanaa Raamatusta, sen rukouksen kanssa että Pyhä Henki saisi olla opettajanamme Jumalan sanan oppimisessa ja tuntemisessa.
Raamattu puhuu eksymisestä hyvin selvästi, että he eksyvät siksi koska eivät tunne Jumalan sanaa. Elon tiellä on niin monenlaisia sivupolkuja joille kulkija voi eksyä.
On houkuttelevaa alkaa luulemaan itsestään enemmän kun pitäisi. Toinen houkutus on nojautuminen isiltä perittyihin elämäntapoihin, säädöksiin, ja luotetuilta ihmisiltä kuultuihin opetuksiin, ja jättää Raamattu TUTKIMATTA, kirjahyllyyn pölyttymään. - ville.
kalle kirjoitti:
Ps. 119:105 . Sinun sananasi on minun jalkaini lamppu .
Ja valkus minun tielläni . ks. Ps. 19:9. ;San. 6_23. ;. 2 Piet. 1:19.
Mikä oli jalka lamppu , se oli sellainen pieni , joka kiinnitettiin sandaaliin ,
joka näytti pimeallä tiella , sen verran että ei lyönyt varvasta kiveen .
Averiäimmillä saattoi olla parempia , mutta se ei todella ollut mikään katu valo
vaan se valaisi vain sen verran , että käynti oli suht koht turvallista ..
Mutta Ps. sanottu lause , sinun sanasi on minun jalkaini lamppu , elikkä
sillä annettiin julki että se valo tikin Jumalalta ja olikin parempi , sillä
saattoi varmasti nähdä , kaiken pahan , joka kävi kauniisti Jumalan
tahdolla , ja annettiin ermosta. .Armosta , tuossa annettiinn ja kallen teksti
kuten matinkin oli vastaus siihen mitä aloittaja kysyi. - ville.
Jeesus on tie kirjoitti:
Näin on! - Jeesus on tie, ja Jeesus on Herra.
Tahdonkin takana ovat vielä monelaiset tunteet, luulot, olettamukset, isiltä opitut tavat, käyttäytymismallit ja erilaiset uskomukset.
On hyvä muistaa että isien ukolla, tai isiltä perityillä käyttäytymismalleilla eivät pojat pelastu, eivätkä tyttäret.
Pitää olla henkilökohtainen suhde Kristukseen ja Kristuksen
kautta Jumalaan.
Siksi on niin tavattoman tärkeätä lukea joka päivä Jumalan sanaa Raamatusta, sen rukouksen kanssa että Pyhä Henki saisi olla opettajanamme Jumalan sanan oppimisessa ja tuntemisessa.
Raamattu puhuu eksymisestä hyvin selvästi, että he eksyvät siksi koska eivät tunne Jumalan sanaa. Elon tiellä on niin monenlaisia sivupolkuja joille kulkija voi eksyä.
On houkuttelevaa alkaa luulemaan itsestään enemmän kun pitäisi. Toinen houkutus on nojautuminen isiltä perittyihin elämäntapoihin, säädöksiin, ja luotetuilta ihmisiltä kuultuihin opetuksiin, ja jättää Raamattu TUTKIMATTA, kirjahyllyyn pölyttymään.Jos tämä pysyy paikallaan , lue kasi viestia alta ,
olen havainnut että aloittaja on hävinnyt kuin
tuhka saharaan mutta jos kuitenkin lukisit
- v,d.w-
tekopyhien luciferia palvelevien portin saranat narisee valheellisuutta!
- kalle.
Kuinka örvelö teköpyhänä lusiferiläisiänsä tyrkyttyttää muille , luuleko
hän olevansa edes luciferiläinen joka narisee valheessaan . - lopet krotter
kalle. kirjoitti:
Kuinka örvelö teköpyhänä lusiferiläisiänsä tyrkyttyttää muille , luuleko
hän olevansa edes luciferiläinen joka narisee valheessaan .Älä reagoi mitenkään lusiferin viesteihin. Suhde Kristuksen ruumiiseen ja vereen palstasi hänet saatanan palvelijaksi, - kaikilta osin. Jättämällä kokonasan lukematta hänen vistinsä sinä selviät vastailemisen tarpeesta.
- matti
Ei narise jollei pääst örvelöä liian lähelle , jos hänet päässtää lähell
niin hän vie kaiken ölyn ja rasvan , ja narina alka joka kerta , Ei johdu
tekopyhyydestä sen paremmin kluin pyhyydestä . minnehän joutui se
aikaisempi viestini .Ai kyllä se tuolla ylhäällä oli . - ahdasporttiontie
Ahdas portti= vai yksi tie, jossa ei ihmiset lupaile mitään vaan Jeesus itse.
Vain Jeesuksen viitoittama tie vie ahtaan portin läpi ja onnellisille taivaan laitumille.
Näin Raamatusta sen ymmärtää. - uskonvanhurskaus
Usko Kristukseen on ahdas portti. Ahtaaksi tuon portin tekee meissä asuva syntiturmelus.
Ylpeys ei taivu helpolla vastaanottamaan Jumalalta armoa ansioitta, pitäisi olla jokin lahja jolla tuon pelastuksen voi ostaa itse.
Tämän vuoksi YKSIN USKOON perustuva vanhurskaus ei meinaa monille selvitä millään, vaikka he ovat jo vuosikymmeniä kilvoitelleet uskossa. Tekoihin perustuva vanhurskaus meinaa aina vain sotkeentua osaksi Jumalan lahjoittamaa vanhurskautta ja siitä tulee hyvin kitkerää soppaa useimmiten koko seurakunnan harmiksi.
Armo tarkoittaa nimenomaan armahdusta ilman omia ansioita. Armo tarkoittaa ansiotonta lahjaa joka tulee minun osakseni Jumalalta.- ainokaarina
aamen...
- matti.
Nyt on todettu että vastauksia on mutta kysyyjä on hävinnyt
- Kulkuri
En ole hävinnyt minnekään. Sain oikein hyvän vastauksen kysymykseeni jo ensimmäisessä vastauksessa.
- Jeesus on tie
Kulkurille tiedoksi: Nimimerkki "matti" ilmeisesti kaipaa itsensä kaltaisia juupas/eipäs (loputtomiin) väittelijöitä.
Nimimerkki Kulkuri on hyvä esimerkki meille toisillekin, väittely valhetta vastaan ei hyödytä ketään.
Väittelijältä vaaditaan erittäin hyvä tieto siltä alalta jolta hän väittelee.
Myös vastaväittäjällä pitää olla alansa tohtorin pätevyys.
Täällä on nyt sellainen tilanne, että syyttäjiltä tulee syytöstä syytösten perään, vaikka syyttäjät eivät tiedä mitään syyttämiensä henkilöiden elämästä taikka tekemisistä. Raamatusta esiintyvät asiatuntijoina sellaiset henkilöt, joilla ei ole minkäänlaista käsitystä Raamattu nimisen kirjan tarkemmasta sisällöstä. Tarkoituksena on ilmiselvästi ateismi eli Jumalan sanaa vastaan asettuminen.
Raamattuun pitää perehtyä useamman vuosikymmenen ajan ja sen sanoman mukaan on elettävä myös, tietääkseen jotakin Raamatusta.
Vasta sellaisten ihmisten kanssa voidaan keskustella Raamatun sisällöstä. - su
Hevosmies, sanotaanko siellä raamatussa, lähde laputtamaan täältä sinä kyykäärmeen sikiö ja saa/tanan äpärä. Sanotaanko?
Puhutaanko siellä myös sudesta lammasten vaatteissa, eli sinusta helvetin hevosmies.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1471217
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636- 54557
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462