Juutalaiset kovakalloista porukkaa

Missionary

Israelin juutalaiset ovat syvällisesti perehtyneet Vanhan testamentin profeettoihin. On käsittämätöntä, ettei heille ole avautunut profeettojen sanoma Kristuksesta.

Jesaja: 1) "Hänet oli määrä haudata jumalattomien joukkoon. Rikkaan haudassa hän sai leposijansa ("Illalla tuli paikalle Joosef, rikas arimatialainen, joka hänkin oli Jeesuksen opetuslapsi. Joosef otti ruumiin, kääri sen puhtaaseen pellavavaatteeseen ja pani hautaan, jonka hän äskettäin oli itseään varten hakkauttanut kallioon. Matteus).
2) Herra näki hyväksi, että hänet ruhjottiin, että hänet lävistettiin "(Yksi sotilaista kuitenkin työnsi keihään hänen kylkeensä, ja haavasta vuoti heti verta ja vettä". Johannes).

Miika: 3) Sinä Betlehem, sinä Efrata, sinä olet pienin Juudan sukukuntien joukossa! Mutta sinun keskuudestasi nousee Israelille hallitsija.
Hänen juurensa ovat muinaisuudessa, ikiaikojen takana. ("Kun Jeesus oli syntynyt Juudean Betlehemissä kuningas Herodeksen* aikana". Matteus. "Teidän isänne Abraham iloitsi siitä, että saisi nähdä minun päiväni. Hän näki sen ja riemuitsi. Juutalaiset sanoivat hänelle: "Et ole edes viidenkymmenen ja olet muka nähnyt Abrahamin!" Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jo ennen kuin Abraham syntyi -- minä olin". Johannes).

4) Sakarja: "Mutta Daavidin sukuun ja Jerusalemin asukkaisiin minä vuodatan armon ja rukouksen nöyrän hengen. Ja he kohottavat katseensa minuun, kohottavat katseensa häneen, jonka ovat lävistäneet. He surevat häntä, niin kuin surraan ainoaa poikaa, ja valittavat häntä katkerasti, niin kuin esikoista valitetaan". (ks. aiempi Johannes).

5) Psalmit: "Herra sanoo minun herralleni: "Istu oikealle puolelleni.
Minä kukistan vihollisesi, panen heidät jalkojesi alle,
korokkeeksi valtaistuimesi eteen ("minä sanon teille: vastedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä." Matteus).

Eivätkö edellä mainitut jakeet avaudu juutalaisille vai missä on vika?

7

58

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • geeaa

"Eivätkö edellä mainitut jakeet avaudu juutalaisille vai missä on vika?"

Jos tuota ihmettelet, et ole vielä oppinut ymmärtämään alkeitakaan Jumalan aivoituksista, jotka ovat samat koko raamatun alkulehdiltä, sen viimeisen kirjan, Ilmestyskirjan loppuun asti.

• aito israelson

Juutalaisuus ja kristinusko ovat kaksi eri uskontoa, ei juutalaisten eikä muidenkaan tarvitse tietää tai ymmärtää mitä UT sanoo kristinuskon Jumalasta Mikä siinä on, ettei tämä millään mene joidenkin kristittyjen tajuntaan, kristinusko on vain yksi maailman monista uskonnoista .Ei mitään muuta keillekään muille kuin kristityille itselleen.

• geeaa
        aito israelson kirjoitti:

Juutalaisuus ja kristinusko ovat kaksi eri uskontoa, ei juutalaisten eikä muidenkaan tarvitse tietää tai ymmärtää mitä UT sanoo kristinuskon Jumalasta Mikä siinä on, ettei tämä millään mene joidenkin kristittyjen tajuntaan, kristinusko on vain yksi maailman monista uskonnoista .Ei mitään muuta keillekään muille kuin kristityille itselleen.

Koska kysyjä on kaiketi kristitty, tai messiaaninen, vastasin hänelle sen mukaan.
        Tosin en tunne messiaanista uskontoa sen vertaa, että tietäisin kuinka heille mikäkin kuuluu selittää. Oikeastaan vastasin kuin rippikoulun käyneelle kristitylle.

Kristinuskon tulkinta Jumalasta itsestään tuskin juurikaan poikeaa juutalaisesta tulkinnasta. Raamatun ymmärtäminen vaatii vain lukutaidon.

• Missionary

Toteat etten ymmärrä Jumalan aivoituksista mitään mutta itse et kerro Jumalan aivoituksista sanaakaan. Juutalaisuudesta puheen ollen: Jeesus itse oli juutalainen, kuten kaikki opetuslapset ja apostoli Paavali. Kansakuntana Israel ei hyväksy Messiasta ennen kuin aivan lopussa kuten Sakarjan kirja kertoo, mutta yksilöillä on aina mahdollisuus muutokseen.

• geeaa
        Missionary kirjoitti:

Toteat etten ymmärrä Jumalan aivoituksista mitään mutta itse et kerro Jumalan aivoituksista sanaakaan. Juutalaisuudesta puheen ollen: Jeesus itse oli juutalainen, kuten kaikki opetuslapset ja apostoli Paavali. Kansakuntana Israel ei hyväksy Messiasta ennen kuin aivan lopussa kuten Sakarjan kirja kertoo, mutta yksilöillä on aina mahdollisuus muutokseen.

Kuitenkin Jeesuksen ylösnousemuksesta syntynyt kristinusko ON oma uskontonsa ja sitä yritin sanoa alusta asti tänne tultuani, mutta olen itse antanut periksi siinä, että jos jotkut muut lähtevät täällä analysoimaan Jeesusta, olen luovuttanut ja ottanut kantaa.

Jeesus ei (ainakaan toistaiseksi) kuulu nykyiseen juutalaiseen uskontoon.
        Myöskin messiaaninen uskonto on oma uskontonsa ja myös messiaanisille on netissä omia foorumeitaan, kuten kristinuskolla ja muilla uskonnoilla omansa.

Tällä foorumilla on todella vaikea keskustella juutalaisuudesta, ilman, ettei joku ala puhua kristinuskosta tai messiaanisuudesta sekaan. Itse pidän tällaista toimintaa tietyille lahkoille tyypillisenä, ylimielisenä, juutalaisuutta halveksivana antijudaistisena toimintana, josta olen moneen kertaan itsekin sanonut. Omat kannanottoni ovat liittyneet vain ja ainoastaan tiettyjen, mielestäni väärien tulkintojen korjaamiseen.

En ole "misunääri", sillä raamatun UT:n mukaan pelastus ei tule pakanoista, vaan juutalaisista.

• aito israelson

käsittämätöntä että eivät Israelissa tajua että siellä vallitsee rauha, temppeli toimii, susi ja karitsa laiduntavat yhdessä, miekat on taottu auroiksi.Kukaan ei tuputa omiaan eikä käännytä juutalaisia , vaan muunuskoiset tulevat Jerusalemiin oppimaan juutalaisilta .Kristityt eivät ole vainonneet juutalaisia messiaansa nimissä eikä holokaustia ole koskaan ollut .

Daavidin suku josta messias tulee, on tavallinen ihmissuku ei puolijumalia saati jumalia.Messias kuolee normaalisti kuten kaikki ihmiset ja työnsä hän tekee eläessään, ei siis synnytetä eikä mihnkään tarvita kummallista oppia messiaan "paluusta" tuhansien vuosien kuluttua touhuilemaan jotain mistä VT ei ole kuullutkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1943
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      201
      675
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      571
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      192
      556
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe