Offtopic kysymys

JeesusTuleeTuleSinäk

Tämähän ei varsinaisesti tänne kuulu, mutta uskoisin, että tältä puolen foorumia saisin helpoiten vastauksen.

Olen menossa työhaastatteluun tässä parin viikon sisällä ja tuokin haastattelu on lähinnä muodollisuus. Yksi ongelma kuitenkin tänään ilmeni ja se on se, että työ kuuluu evl. kirkon piiriin ja ilmeisesti pitäisi kuulua kirkkoon, jotta ovet aukenevat. Itse en ole koskaan kirkkoon kuulunut, eikä vanhempanikaan, eikä isovanhemmatkaan, joten tämä on tietysti iso ongelma.

Kysymys onkin siis, että saako kirkko tarkistaa hakijan taustaa tuon kirkkoon kuulumisen osalta? Sen tiedän, että suoraan eivät saa haastattelussa kysyä uskonnosta, mutta työnantajille kuitenkin suora yhteys kirkonrekisteriin, joten mahtavatko asian tarkistaa?

Jos vastaus on kyllä tarkistaa niin miten tuo kirkkoon liittymisen laita, voinko hakea vain jäseneksi ja olla käymättä rippikoulua sekä konfirmaatiota?

43

70

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..

"työ kuuluu evl. kirkon piiriin"

-taidat olla trolli, tuskin sinä kirkkoon kuulumattomana kirkollista työtä haet..

• Jeesustuleetulesinäk

Työ ei ole hengellistä, vaan korkea asteen taloushallinto työ, johon minulla löytyy täydet pätevyydet sekä työkokemus. Mutta tänään sain tietoa kaverilta, että homma ei todennäköisesti onnistu jos en ole kirkon jäsen. Pitäisi vain saada tietää kuinka hanakasti kirkko tarkistaa taustoja sekä millaiset valtuudet heillä on tarkistaa taustoja. Suomen lain mukaan uskonnon perusteella ei saa syrjiä, mutta tiedossa on myös, että sitä edelleen taphatuu. Syrjintää on myös hyvin vaikeata todistaa koska suorat linjat kirkkorekisteriin meinaa sitä, että hyvin pienellä selvityksellä voidaan antaa fudut.

• :DDD päivän paras
        Jeesustuleetulesinäk kirjoitti:

Työ ei ole hengellistä, vaan korkea asteen taloushallinto työ, johon minulla löytyy täydet pätevyydet sekä työkokemus. Mutta tänään sain tietoa kaverilta, että homma ei todennäköisesti onnistu jos en ole kirkon jäsen. Pitäisi vain saada tietää kuinka hanakasti kirkko tarkistaa taustoja sekä millaiset valtuudet heillä on tarkistaa taustoja. Suomen lain mukaan uskonnon perusteella ei saa syrjiä, mutta tiedossa on myös, että sitä edelleen taphatuu. Syrjintää on myös hyvin vaikeata todistaa koska suorat linjat kirkkorekisteriin meinaa sitä, että hyvin pienellä selvityksellä voidaan antaa fudut.

"Työ ei ole hengellistä, vaan korkea asteen taloushallinto työ"

-jos et osaa edes yhdyssanoja niin sinun kannattaa hakea ennemmin heselle.

Edes alempaa korkeakoulutusta sinulta ei löydy.

• Jori Mäntysalo

Tarkista tuo, pitäisikö kuulua vai ei. Kai jossain on työpaikkailmoitus tms?

On työsyrjintä-niminen rikos vaatia kirkon jäsenyyttä työssä, jossa jäsenyydellä ei ole merkitystä. Käytännössä toki voi olla vaikeaa tai mahdotonta todistaa tapahtunutta syrjintää.

Tästä voi olla vähän vaikea keskustella palstalla, eroakirkosta.fi:n palautelomakkeella voit pyytää vaikka välittämään viestin minulle.

• Jori-poju hei

Avaaja on trolli, et kai sinä nyt sentään noin tyhmä ole.

• ..
        Jori-poju hei kirjoitti:

Avaaja on Jori itse, kunhan nyt vain yrittää säälittävällä tavalla keksiä jutun juurta kun erot ovat hiipumassa.

"Itse en ole koskaan kirkkoon kuulunut, eikä vanhempanikaan, eikä isovanhemmatkaan, joten tämä on tietysti iso ongelma."

-juu juu ja lehmät lentää..

• Jeesustuleetulesinäk
        Jori-poju hei kirjoitti:

Tyhmä? Mitä nyt tämän säikytyksen myötä olen googlettanut niin tuntuvat edelleen pitävän kirkkoon kuulumista ehtona työlle. Ymmärrän tämän hengellisessä työssä, mutta muilla sektoreilla en.

• ..

Tyhmä? Mitä nyt tämän säikytyksen myötä olen googlettanut niin tuntuvat edelleen pitävän kirkkoon kuulumista ehtona työlle. Ymmärrän tämän hengellisessä työssä, mutta muilla sektoreilla en.

Trolli sinä olet, et muuta

• Jeesustuleetulesinäk

Jep, tämän tapaisia juttuja lueskellut tämän päivän ajan. Ainoa asia mikä mieltä painaa on se, että kuinka helppoa ja yleistä taustojen tarkistukset ovat. En usko, että ketään nykyään enää haastattelussa sellaista kysyisi koska se olisi avoin kutsu oikeusjutulle. Toisaalta taas niin paljon kirkkoon kuuluvia, että olettavatkohan suoraan minun kuuluvan kirkkoon, kun haen töitä evl. piiristä? :D Toivottavasti.

• korjaus

Jep, tämän tapaisia juttuja lueskellut tämän päivän ajan. Ainoa asia mikä mieltä painaa on se, että kuinka helppoa ja yleistä taustojen tarkistukset ovat. En usko, että ketään nykyään enää haastattelussa sellaista kysyisi koska se olisi avoin kutsu oikeusjutulle. Toisaalta taas niin paljon kirkkoon kuuluvia, että olettavatkohan suoraan minun kuuluvan kirkkoon, kun haen töitä evl. piiristä? :D Toivottavasti.

Trolli sinä olet, et työnhakija.

• jeesustuleetulesinäk

Sovitaan sitten, että on lapsellista. Mutta vielä jatkokysymys. Miten tuon kirkkoon liittymisen kanssa. Riittääkö se pelkkä lomakkeen täyttö vai ei.

Kaste, rippikoulu ja konfirmaatio ovat oleellinen osa kirkkoon kuulumista. Voit lähettää kirkkoon liittymislomakkeen vaikka Sinua ei olisi kastettu tai konfirmoitu. Voit sopia myöhemmin seurakuntasi kanssa näiden suorittamisesta. Toimitusten muotoon ja sisältöön vaikuttaa ikäsi ja elämäntilanteesi.

Yllä oleva pätkä on suoraan kirkon sivuilta, mutta onko nuo rippikoulut ja konfirmaatiot pakko suorittaa, jos haluaa liittyä kirkkoon? Itse parhaillaan suunnittelemassa sitä liittymistä, kun en työtä haluaisi menettää sen vuoksi. Tosin en ehdi mitää ripareita suorittamaan ennen, kuin työt alkavat, joten olenko lomakkeen lähetettyä kirkon jäsen vai vasta konfirmaation/riparin jälkeen?

• sitkeä trolli olet
        jeesustuleetulesinäk kirjoitti:

Sovitaan sitten, että on lapsellista. Mutta vielä jatkokysymys. Miten tuon kirkkoon liittymisen kanssa. Riittääkö se pelkkä lomakkeen täyttö vai ei.

Kaste, rippikoulu ja konfirmaatio ovat oleellinen osa kirkkoon kuulumista. Voit lähettää kirkkoon liittymislomakkeen vaikka Sinua ei olisi kastettu tai konfirmoitu. Voit sopia myöhemmin seurakuntasi kanssa näiden suorittamisesta. Toimitusten muotoon ja sisältöön vaikuttaa ikäsi ja elämäntilanteesi.

Yllä oleva pätkä on suoraan kirkon sivuilta, mutta onko nuo rippikoulut ja konfirmaatiot pakko suorittaa, jos haluaa liittyä kirkkoon? Itse parhaillaan suunnittelemassa sitä liittymistä, kun en työtä haluaisi menettää sen vuoksi. Tosin en ehdi mitää ripareita suorittamaan ennen, kuin työt alkavat, joten olenko lomakkeen lähetettyä kirkon jäsen vai vasta konfirmaation/riparin jälkeen?

pisteet siitä

• Jori Mäntysalo
        jeesustuleetulesinäk kirjoitti:

Jäseneksi päästäkseen täytyy tulla kastetuksi, käydä rippikoulu ja tulla konfirmoiduksi. Pelkkä lomakkeen täyttäminen ei vielä juridista jäsenyyttä tee.

• Siwan kassalle..
        sitkeä trolli olet kirjoitti:

pisteet siitä

"Yllä oleva pätkä on suoraan kirkon sivuilta, mutta onko nuo rippikoulut ja konfirmaatiot pakko suorittaa, jos haluaa liittyä kirkkoon? Itse parhaillaan suunnittelemassa sitä liittymistä, kun en työtä haluaisi menettää sen vuoksi. Tosin en ehdi mitää ripareita suorittamaan ennen, kuin työt alkavat, joten olenko lomakkeen lähetettyä kirkon jäsen vai vasta konfirmaation/riparin jälkeen? "

-et sinä työtä ole menettänyt kun et ole sitä vielä saanutkaan

• Jeesustuleetulesinäk
        Siwan kassalle.. kirjoitti:

"Yllä oleva pätkä on suoraan kirkon sivuilta, mutta onko nuo rippikoulut ja konfirmaatiot pakko suorittaa, jos haluaa liittyä kirkkoon? Itse parhaillaan suunnittelemassa sitä liittymistä, kun en työtä haluaisi menettää sen vuoksi. Tosin en ehdi mitää ripareita suorittamaan ennen, kuin työt alkavat, joten olenko lomakkeen lähetettyä kirkon jäsen vai vasta konfirmaation/riparin jälkeen? "

-et sinä työtä ole menettänyt kun et ole sitä vielä saanutkaan

Periaatteessa kyllä, pienimuotoinen tapaaminen uudessa työpaikassa sekä, joitain jatkokysymyksiä, mutta ovat antaneet ymmärtää, että työ on minun, papereihin vain nimet. Kaveri vain kertoi tuosta, etteivät ota töihin, jos ei ole kirkon jäsen ja tämä seikka on ruvennut vähän kaivelemaan. Mutta tässä jo kuukauden verran välitelty viestejä tulevan työpaikan kanssa, joten eiköhän asia ole jo selvä. Mutta ainahan sitä voisi kirkkoon liittyä ihan noin varmuuden vuoksi. Pitäisi vain saada tietää tuosta riparista ja konfirmaatiosta, sillä niitä en ehdi suorittamaan mitenkään ennen työn alkua, eikä juuri ole kiinnostustakaan.

• Jeesustuleetulesinäk
        Jori Mäntysalo kirjoitti:

Jäseneksi päästäkseen täytyy tulla kastetuksi, käydä rippikoulu ja tulla konfirmoiduksi. Pelkkä lomakkeen täyttäminen ei vielä juridista jäsenyyttä tee.

Mutta eihän kaikki kirkkoon kuuluvat ole käyneet rippileiriä taikka konfirmaatiota? Eikös nuo asiat liity kummiuteen sekä virallisen naimaluvan saantiin? Tässä luulossa ainakin olen elänyt sillä takavuosina moni kirkkoon kuuluva kaveri jätti riparit suorittamatta ja ovat edelleen kirkon jäseniä. Kasteen sitä voisi käydä ottamassakin, kun ei luulisi, että siinä kauvaan mene.

• Mene riparille vaan

Periaatteessa kyllä, pienimuotoinen tapaaminen uudessa työpaikassa sekä, joitain jatkokysymyksiä, mutta ovat antaneet ymmärtää, että työ on minun, papereihin vain nimet. Kaveri vain kertoi tuosta, etteivät ota töihin, jos ei ole kirkon jäsen ja tämä seikka on ruvennut vähän kaivelemaan. Mutta tässä jo kuukauden verran välitelty viestejä tulevan työpaikan kanssa, joten eiköhän asia ole jo selvä. Mutta ainahan sitä voisi kirkkoon liittyä ihan noin varmuuden vuoksi. Pitäisi vain saada tietää tuosta riparista ja konfirmaatiosta, sillä niitä en ehdi suorittamaan mitenkään ennen työn alkua, eikä juuri ole kiinnostustakaan.

Siellä on muitakin lapsia

• Jori kastaa

Mutta eihän kaikki kirkkoon kuuluvat ole käyneet rippileiriä taikka konfirmaatiota? Eikös nuo asiat liity kummiuteen sekä virallisen naimaluvan saantiin? Tässä luulossa ainakin olen elänyt sillä takavuosina moni kirkkoon kuuluva kaveri jätti riparit suorittamatta ja ovat edelleen kirkon jäseniä. Kasteen sitä voisi käydä ottamassakin, kun ei luulisi, että siinä kauvaan mene.

Ei siinä kauvaa mene

• ?

Miksi näitä avaajan kaltaisia ateistitrolleja pörrää täällä niin paljon?

• Jeesustuleetulesinäk

Tiedän, että tämä ei vaikuta varmaankaan kenenkään mieleen, mutta ongelmani on tosi. En näe mitä trollausta tässä oikein on. Kysyin kaksi asiallista kysymystä ja en ensimmäiseen kysymykseen varsinaista vastausta odottanut, kun vaatii aikamoista sisäpiiritieto jotta tietää kuinka tarkkaan työntekijän taustat tarkistetaan.

Toinen kysymys on simppeli. Jos täytän kirkon liittymislomakkeen niin olenko suoraan jäsen vai pitääkö se ripari/konfirmaatio suorittaa ensiksi.

• suositus

Tiedän, että tämä ei vaikuta varmaankaan kenenkään mieleen, mutta ongelmani on tosi. En näe mitä trollausta tässä oikein on. Kysyin kaksi asiallista kysymystä ja en ensimmäiseen kysymykseen varsinaista vastausta odottanut, kun vaatii aikamoista sisäpiiritieto jotta tietää kuinka tarkkaan työntekijän taustat tarkistetaan.

Toinen kysymys on simppeli. Jos täytän kirkon liittymislomakkeen niin olenko suoraan jäsen vai pitääkö se ripari/konfirmaatio suorittaa ensiksi.

Hae kaupan kassalle

• Jeesustuleetulesinäk
        suositus kirjoitti:

Hae kaupan kassalle

Ylikoulutettu, eivät huoli, puhumattakaan kehnosta palkasta :D Toiseksi kirkon toimistotyö tunteja ei niin vain päihitetä.

• psst..

Ylikoulutettu, eivät huoli, puhumattakaan kehnosta palkasta :D Toiseksi kirkon toimistotyö tunteja ei niin vain päihitetä.

Toimistotyötunti yhdyssana

• Jeesustuleetulesinäk
        psst.. kirjoitti:

Toimistotyötunti yhdyssana

Jep, jonkin asteen lukihäiriö/lukvaikeusi varmaan, kun tulee kirjoitusvirheitä niin paljon :D Onneksi ei häiritse työssä, kunhan kreditit ja debitit vain pysvät tarkoitetuilla paikoillaan.

• :DD

Jep, jonkin asteen lukihäiriö/lukvaikeusi varmaan, kun tulee kirjoitusvirheitä niin paljon :D Onneksi ei häiritse työssä, kunhan kreditit ja debitit vain pysvät tarkoitetuilla paikoillaan.

No eivät tasan tarkkaan pysy

• Jeesustuleetulesinäk
        :DD kirjoitti:

No eivät tasan tarkkaan pysy

9 vuoden kokemus alalta, palkanlaskijasta edennyt vuosien varrella ja tähän asti en ole kirjallisiaraportteja joutunut tekemään. Kunhan vain matikkapäätä löytyy niin ei voi mokata, eikä edes matikkpäätä liiaksi vaadita. Kannattaa hakea alalle ;) Työt eivät lopu kesken ja, kun jyvälle pääsee niin helppoa hommaa.

• 1+1

On vain luonnollista vaatia kirkkoon kuulumista jos kirkolle hakee töihin. En näe siinä mitään ristiriitaa.

Tyhmäähän se on kirkolle töihin mennä jos ei edes kirkkoon kuulu.

Mutta niin nämä jori mäntysalot sitten joutuvat täällä kehottamaan nuoria liittymään kirkkoon takaisin saadakseen töitä kun ovat ensin kehittäneet helpon "push the button eroa kirkosta" nappulan.

Ei kannata polttaa siltoja..

• Jeesustuleetulesinäk

Ymmärrän hengellisentyön, mutta nyt puhutaan talouspuolesta, istun suljetussa toimistossa vääntämässä numeroita, tähän hommaan en tarvitse Jeesusta. En ole myöskään koskaan kirkkoon kuulunut, joten en ole siitä eronnutkaan.

• Jori Mäntysalo

Suomen laki, jota kirkonkin pitäisi oppinsa mukaan noudattaa ("ei esivalta turhaan miekkaa kanna", "antakaa keisarille mikä keisarille kuuluu" jne.), nyt kumminkin on toista mieltä. Vastaavasti esim. puoluelehden toimittajalta voi vaatia puolueen jäsenyyttä, puoluetoimiston siivoojalta ei voi.

MUTTA: Kysyjä ei voi liittyä va-yhdistykseen, toimia eroakirkosta.fi-palvelussa tms. Se olisi työsopimuslain lojaliteettivelvoitteen vastaista ja käsittääkseni sen perusteella irtisanomisperuste.

• J B
        Jori Mäntysalo kirjoitti:

Suomen laki, jota kirkonkin pitäisi oppinsa mukaan noudattaa ("ei esivalta turhaan miekkaa kanna", "antakaa keisarille mikä keisarille kuuluu" jne.), nyt kumminkin on toista mieltä. Vastaavasti esim. puoluelehden toimittajalta voi vaatia puolueen jäsenyyttä, puoluetoimiston siivoojalta ei voi.

MUTTA: Kysyjä ei voi liittyä va-yhdistykseen, toimia eroakirkosta.fi-palvelussa tms. Se olisi työsopimuslain lojaliteettivelvoitteen vastaista ja käsittääkseni sen perusteella irtisanomisperuste.

Tästä olemme samaa mieltä Jori the bori (booring) Mäntysalon kanssa.

Ei ole mitään järkeä hakea k,irkolle töihin jos ei kuulu kirkkoon.

• Jeesustuleetulesinäk

Löysin vastaukseni, kiitos nyt ainakin parille henkilölle, jotka yrittivät auttaa.

Eli kaste, konfirmaatio sekä ripari pitää käydä, jos halua aikuisena jäseneksi :( Tähän en kyllä rupea, kasteen olisin voin käydä noutamassa, mutta siihen sitten jäisi omalta osalta. No täytyy toivoa, että eivät sen tarkemmin kysele. Laitan liittymis paperit sisään, että voin sanoa olevani jäsen, jos suoraan kysyvät, mutta mitään muuta en asian eteen tee. Saavat sitten siellä virastossa mietiskellä kelpaavatko rahani heille veron muodossa vaikka en ole riparia/konfirmaatiota suorittanut.

• Kimmo Koo

Oletan, että automaattisesti tarkistavat jäsenyyden, mutta sen ei pitäisi vaikuttaa työhönvalinnassa. Kirkolle on paljon paljon parempi ammattitaitoinen ekonomi kuin uskovainen talousmies, joka luottaa rukoukseen. Aivan varmasti työhönoton yhteydessä he ymmärtävät asian.

Tarinan mukaan lokakuun vallankumouksen jälkeen puolueeseen liittyi lääkäreistä vain onnenonkijat ja Lenin luotti vain puolueeseen kuulumattomiin lääkäreihin C: Epäilemättä kaikki vastuulliset työhönottajat kiinnittävät huomion ammattitaitoon eivätkä mielipiteisiin.

Kirkon ei tarvitse hyväksyä ketään jäseneksi! Alkuseurakunnan ajoista asti aikuisjäsenen on käytävä opetusjakso, jonka jälkeen hyväksytään seurakunnan jäseneksi. Tästä on jäänteenä ortodoksisessa kirkossa liturgiapalveluksen jakautuminen kahteen osaan: opetettavien- ja uskovaisten liturgiaan. Opetettavien liturgia sisältää keskeisimpänä osanaan epistola- ja evankeliumitekstien luvun.

Pätevyyden arvioiminen on vaikeaa, mutta jos sinua selvästi epäpätevämpi valitaan, pitää valitsijoiden pystyä perustella valintansa. Kirkkoonkuulumattomia on ainakin Etelä-Suomessa niin paljon, että varmaan jokainen seurakunta käyttää jonkun kirkkoon kuulumattoman palveluksia, joten en usko jäsenyyden oikeasti vaikuttavan päätökseen. Olen työskennellyt vähintään kymmenen papin kanssa enkä ole kärsinyt minkäänlaista syrjintää. Kyse on luonnollisesti myös omasta asenteesta, joten kannattaa olla oma itsensä. Tänne kirjoittavasta Porsk-Porsk taloustieteilijästä ei voi päätellä normaalin kristityn hengenlahjoista mitään.

• =

Kuka niitä pätevyyksiä konttorirotan hommista enää valinnan jälkeen tarkistaa - ei kukaan. Minä ainakin valitsisin tottakai kirkkoon kuuluvan. Ja varmasti kirkkoon kuuluvista löytyy myös parempia talousihmisiä, kirkon talous kun on aina ollut hyvällä mallilla.

Kirkolla töissä = kuulut kirkkoon = luonnollisesti

• Kimmo Koo
        = kirjoitti:

Kuka niitä pätevyyksiä konttorirotan hommista enää valinnan jälkeen tarkistaa - ei kukaan. Minä ainakin valitsisin tottakai kirkkoon kuuluvan. Ja varmasti kirkkoon kuuluvista löytyy myös parempia talousihmisiä, kirkon talous kun on aina ollut hyvällä mallilla.

Kirkolla töissä = kuulut kirkkoon = luonnollisesti

Jehovantodistajilla ja mormoneilla on ainakin niillä työpaikoilla, joiss olen työskennellyt, erittäin hyvä maine. Suhtaudun aikaisempien kokemusteni vuoksi hieman epäillen jehovantodistajiin, sillä aikanaan minulla oli työkaveri, joka saattoi tulla kirkollisena pyhänä töihin, sillä hänellä ei ollut kalenterissaan kirkon keksimiä pyhäpäiviä :D

• -
        Kimmo Koo kirjoitti:

Jehovantodistajilla ja mormoneilla on ainakin niillä työpaikoilla, joiss olen työskennellyt, erittäin hyvä maine. Suhtaudun aikaisempien kokemusteni vuoksi hieman epäillen jehovantodistajiin, sillä aikanaan minulla oli työkaveri, joka saattoi tulla kirkollisena pyhänä töihin, sillä hänellä ei ollut kalenterissaan kirkon keksimiä pyhäpäiviä :D

KAtos pe rkele oletkin jehova

• Kimmo Koo
        - kirjoitti:

KAtos pe rkele oletkin jehova

Kiitos. Tämä oli varmaan päivän paras. En usko, että kumpikaan meistä on jehovantodistaja, sillä minä en ole eikä tuntemani jehovantodistajat harrasta muiden kiusaamista.

• -
        Kimmo Koo kirjoitti:

Kiitos. Tämä oli varmaan päivän paras. En usko, että kumpikaan meistä on jehovantodistaja, sillä minä en ole eikä tuntemani jehovantodistajat harrasta muiden kiusaamista.

Sinä ehkä kiusaat, minä en.

Eihän nyt ihminen kuitenkaan voi olla niin tyhmä että hakee kirkolle töihin eikä kuulu kirkkoon.

• Kimmo Koo
        - kirjoitti:

Eihän nyt ihminen kuitenkaan voi olla niin tyhmä että hakee kirkolle töihin eikä kuulu kirkkoon.

Miksi ei hakisi? - Moni pasifisti valmistaa aseita tai vegaani työskentee villatehtaassa. Raamatun mukaan "Joka vitsaa säästää se vihaa lastaan" ja nykyään kirkontyöntekijöiden täytyy ilmoittaa lasten pahoinpitelyt viranomaisille. En ole kuullut, että kukaan olisi eronut virastaan sen takia, että heidän täytyy ilmiantaa ne, jotka noudattavat Raamatun ohjeita kirjaimellisesti.

• Kimmo Koo
        - kirjoitti:

Anteeksi hitaat hoksottimet. En tarkoittanut, että sinä kiusaisit vaan että nimimerkillä Kimmo Koo kirjoittaa kaksi: minä vanha Kimmo Koo ja meidän yhteinen ilomme - Porsk Porsk - jonka kirkko porskuttaa muiden nimissä :D

• Jeesustuleetulesinäk

Mitenkä muuten, jos kuulun Ruotsin evl. kirkkoon? Sinne pääsee sisälle pelkällä lomakkeella ja itseltä löytyy tuplakansalaisuus, joten laitan sinne paperit ja, jos kysyvät kirkkoon kuulumisesta sen enemmän niin kerron, että kuulun Ruotsin evl. Kirkkoon ja mielellään liityn myös Suomen evl. kirkkoon jos tarvetta :b

Tosin alan uskoa, että kaveri puhui potaskaa tuon jäsenyyden suhteen. Paikkaa on sumplittu jo kuukauden verran ja olen ollut yhteydessä henkilöstöön useasti. Jos katsoisivat taustat taikka väkittäisivät niistä niin eivät olisi kutsuneet tälle visiitille. Sekulaari, kun olen en välitä muiden uskomuksista, mutta kohtelen kaikkia samalla kunnioituksella olit uskovainen tai et ja toivon, että työni painaa enemmän, kuin uskontoni (tai sen puute).

• -

Trolli sinä olet

• Jorikii

Jori Ruattiin kirkkoon kans

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1197
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      190
      551
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe