Minulla oli aikaisemmin kirja ort.käsityksestä kivut ja sairaudet (sellainen ohut kirja).
Se on hävinnyt jonnekin.
Siinä oli selitykset miksi kivut ja sairaudet ovat hyvä asia yms.
Voisiko joku kertoa lyhykäisesti sen kirjan sanoman?
Miksi kivut ja sairaudet ovat siis hyväksi?
Kivut ja sairaudet
8
100
Vastaukset
- .
Tiedä siitä hyvyydestä,mutta aloitin koulun palovammaisena.Kylyssä kaatui kuumaa vettä päälleni.Asiaan oikeaoppisesti kylmää vettä(estettiin palovaurion syveneminen)Sitten pellavainen ristiside ja myöhemmin hienoa sokeria vuotaviin kovettumiin.Mammani upotettiin lapsena muuripataan kuin Obelix.Pata oli täytetty vedellä ja muurahaispesällä ja sitten jäähdytetty lapselle sopivaksi.Näin lääkittiin hermosärkyä ja vyöruusua(jälkimmäisestä en olevarma).Jumalassa ei ole vääryyttä,mutta Hän Sallii kiusaajan koetella meitä täällä murheen laaksossa.
- käsittämättömiä
Olen kanssasi eri mieltä tuosta kiusaajasta.
Sairaudet eivät ole paholaisen juonia.
tieteellisesti niitä on olemassa ja joitakin voi hoitaa joitakin ei voi hoitaa.
hengellisesti uskon että ne ovat koetinkivemme ja osoitus kuinka Jumala meitä rakastaa että myös koettelee että oppisimme.Nöyryyttä.
Tuon tien kautta opimme kunnioittamaan ja arvostamaan itsestäänselvyyksinä pitämiämme asioita.
Jokaisella on ristinsä kannettavana.
- .
Kiitos oikaisusta tuntematon.Olin Valamossa kauttakulkumatkalla läsimässä.Veit valui silmistä kuin ruokkolehmällä,olin menossa tapaamaan dementoitunutta muoria saattokotiin.Igumenin emännöisijä oikaisi hengellisesti;Ei ....... mitään hätää ole,suru ja ikävä on omaisilla.Totta puhui.
- nöyryyttä
Tuossa on sinänsä itua.
Siksi nähtävästi äidilläni on niin paljon kipuja ja vaivoja? - ainainen päänsärky
Minä ajattelen että kivut ja sairaudet ovat Jumalalta koettelemus ja hinta syntisyydestämme ja ylpeydestämme.Siltä se ainakin tuntuu.
- oiuytrewqpilouytrewq
onkohan kysymys Petri Piiroisen toimittamasta kirjasta: sairaudesta
- Pohdiskelua
Niin, äitini on ollut aina katkera ja itsekeskeinen.
Ei missään nimessä "nöyrä" (vaikka sitä toitottaakin).
Olisi muuten tarpeellista ottaa esille joskus karjalaisten vanhempien lapset, jotka ovat joutuneet "sijaiskantamaan" vanhempiensa psyykkiset puolet.
- Psyykisperäistä osa
Minä uskon osa pääsäryistä, selkäsäryistä ym. on psyykisperäisiä, ja yleisimpiä ihmisillä, jotka koittavat aina olla niin hillittyjä ja "käyttäytyä". Joilla on tärkeää näyttää aina siloista paraatipuolta ja jotka ostavat arvonantoa suorittamisella. Antti Heikkilä mm. on kirjoittanut tästä; ihmisistä jotka ei loppujen lopuksi ole oikein isäntiä omassa elämässään, sitten selittämättömissä selkäkivuissa kiermurtavat.
Jos oikein v-aa, on terveellisempää vaikka kiljahdella, kuin teetellä ettei tässä nyt mitään, ja kuitenkin otsasuonet pullistellen pursuta vihaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh821985Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1131708- 1801296
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472